abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123314019
Charles d'Orléans, ik weet niet wie dat is, maar het komt van de eerste pagina van La carte et le territoire.

[ Bericht 24% gewijzigd door Mainport op 25-02-2013 05:08:47 ]
Graag op anoniem
pi_123314096
Ik heb maar wat cognac geleend van mijn huisgenoot, mijn wijn is alweer op
Graag op anoniem
pi_123314099
Rozen verwelken
Schepen vergaan
Sinaasappel peer
Kiwi banaan
Graag op anoniem
pi_123314122
Als ik tegen mijn opa klaag over het leven zegt hij:

You're all brains, not enough cock and balls
Graag op anoniem
pi_123314180
Vannacht lekker zuipen, beetje Henry Miller lezen, beetje Oscars kijken, veel roken, Jackson Browne op repeat, morgen lekker koken, niet voor die sukkel van de cognac, maar twee lieve huisgenootjes en een geconflicteerde vriend van mij, dan dispuutsborreltje, eerstejaars keuren... mijn beste vriend zei tegen mij: waarom ga je niet aan de bar staan en heel hard lachen?

Dit heeft mijn broertje getekend, hij kan tenminste iets

Graag op anoniem
pi_123314255
GEdicht van de dag:

You’ve got to fuck a great many women-
beautiful women-
and write a few decent love poems.
And don’t worry about age
and/or freshly-arrived talents.

Just drink more beer,
more and more beer
and attend the racetrack at least once a
week
and win
if possible.

Learning to win is hard -
any slob can be a good loser.

And don’t forget your Brahms
and your Bach and your
beer.

Don’t overexercise.
Sleep until noon.

Avoid paying credit cards,
or paying for anything on
time.

Remember that there isn’t a piece of ass
in this world over $50
(in 1977.)

And if you have the ability to love,
love yourself first,
but always be aware of the possibility of
total defeat
whether the reason for that defeat
seems right or wrong-
an early taste of death is not necessarily
a bad thing.

Stay out of churches and bars and museums,
and like the spider be
patient-
time is everybody’s cross,
plus
exile
defeat
treachery

all that dross.

Stay with the beer.
Beer is continuous blood.
A continuous lover.

Get a large typewriter
and as the footsteps go up and down
outside your window
hit that thing
hit it hard
make it a heavyweight fight
make it the bull when he first charges in
and remember the old dogs
who fought so well:
Hemingway, Celine, Dostoevsky, Hamsun.

If you think they didn’t go crazy
in tiny rooms
just like you’re doing now
without women
without food
without hope

then you’re not ready.

Drink more beer.
there’s time.
And if there’s not,
that’s all right
too.
Graag op anoniem
pi_123314318
Ik kende Hamsun niet dus heb hem gegoogled

Het outsidermotief blijft terugkeren. Zo fulmineert de hoofdpersoon in 'De cirkel gesloten' tegen het idee dat hij maatschappelijk vooruit moet komen, iemand moet worden. "Ik ben er toch al, waarom moet ik nog iets anders willen worden". Dat blijft typerend voor Hamsun, doorheen al zijn romans. Hoe het ook zij, echt geluk en ware liefde wordt nooit echt mogelijk, noch voor vrouwen, noch voor mannen ("we voelen dat het er is, maar we kunnen er niet komen"). Henry Miller noemde in zijn autobiografische The books of my life Mysteriën bij de drie beste, voor hem als persoon meest bepalende boeken die hij ooit had gelezen.

Klinkt als een verstandige man
Graag op anoniem
  maandag 25 februari 2013 @ 14:25:23 #8
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_123324173
KLINKT ALSOF JE GODVERDOMME NIET EENS MEER VERDER KOMT DAN DE WIKIPEDIA OVERTIKKEN, MAINPORT. :r.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_123330441
Zal ik dan maar iets zeggen over De Kift? Een band uit Oostknollendam, met roots in de punk- en fanfaremuziek, die literaire teksten (Borchert, Arends, etc.) op muziek zet. Zoiets verzin je niet...

Dit jaar bestaan ze 25 jaar en ter gelegenheid daarvan doen ze een reeks concerten waarbij ze hun oude albums spelen. Vrijdag was het laatste optreden met liedjes van Gaaphonger, Yverzucht en Krankenhaus. Er volgen nog optredens met liedjes van Vlaskoorts en Koper.

Ik was vrijdag bij dat optreden, in de Effenaar. Ferry en Wim zijn de belangrijkste bandleden. De vader van Ferry speelde bij sommige liedjes trompet, maar merendeels zat hij achteraan op het podium in zijn stoel te genieten van het optreden. De moeder van Ferry stond in de lobby CD's en andere merchandise te verkopen. Wim zaagde op het podium een plank door. Het zaaggeluid vormt namelijk het ritme van het liedje 'Onbevrees, maar zonder moed'.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2013 17:12:09 ]
pi_123330814
ONBEVREESD MAAR ZONDER MOED

De ene zat al sinds de vorige dag op de kade. Hij zoog zich vol met havenlucht en keilde brokjes puin in het water. Zijn wenkbrauwen hingen moedeloos als divanfranje op zijn voorhoofd en hij keek niet op toen hij naast zich de miezerige snoeten van een paar overschoenen zag. Timm zei niets. Hij ging naast de ander op de kademuur zitten en legde zijn handen om zijn hals. Hij had het koud.

“Haar bed was zeker niet breed genoeg, hè. Vanavond heeft ze je weer de deur uitgesmeten. Je bent haar zeker niet schoon genoeg. Een nachtelijke bezoeker moet schoon zijn, want met liefde alleen lukt het niet altijd.”
“lk heb haar mijn sjaal gegeven, die rooie, je weet wel. lk had niets anders, maar na een tijd had ze plotseling geen tijd meer.”
“Die rooie sjaal,” vroeg de ander, “je mooie rooie sjaal! En nu ben je toch weer hier en straks wordt het nacht.”

Toen keken ze allebei over het nevelige water naar de opkomende duisternis en hun benen hingen bedroefd langs de kade. Onbevreesd, maar zonder moed. Berustend. Berustend in kademuren en doorhalen. In dunne zolen en lege zakken. Versjacherd aan de sleur.

En toen er een uur later een rood papier op de golven voorbijdreef, een monter rood papier op de loodgrijze golven, zei Timm: “lk had niets anders, alleen mijn sjaal.”

En plotseling aan de horizon kwamen kraaien aangewaaid. Ze keken ze na, met arme oude gezichten en Timm die van Lilo hield, Timm die twintig jaar was, zei: “De kraaien vliegen ’s avonds naar huis. De kraaien hebben het goed. Ze vliegen gewoon naar huis.”

De ander keek weg van de hemel recht in Timms brede gezicht, dat bleek van de kou in het halfduister dreef. En Timms lippen waren treurige strepen in zijn brede gezicht, eenzame strepen, twintig jaar oud, hongerig en dun van veel vervroegde bitterheid.

Maar toen tjokte er een barkas met schuim voor de bek voorbij en zijn sproeiend rood licht verkruimelde sidderend in de dunne mist van de haven. En de mist werd secondenlang rood. Zo rood als mijn sjaal, dacht Timm. Eindeloos ver weg tjokte de barkas. En Timm zei zacht: “Lilo.” Almaar: Lilo Lilo Lilo Lilo Lilo...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2013 17:13:46 ]
  dinsdag 26 februari 2013 @ 01:39:16 #11
37950 JAM
pi_123355246
Nu zou ik eigenlijk best iets constructiefs kunnen doen. Mijn ogen branden van de rook, de slapeloosheid en de drank, zodoende dat ik dat maar niet pogen ga. Ik zou er welhaast eens in kunnen slagen,- en welk excuus kan ik dan nog opvoeren?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 26 februari 2013 @ 01:40:47 #12
37950 JAM
pi_123355258
Overigens vind ik dat gedweep van Mainport met meneer Bukowski maar niets. Dat vind ik werkelijk helemaal niets. Daar heb ik niets anders dan het ene woord dat precies het tegenovergestelde van waardering moet betekenen voor.
pi_123355960
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 01:40 schreef JAM het volgende:
Overigens vind ik dat gedweep van Mainport met meneer Bukowski maar niets. Dat vind ik werkelijk helemaal niets. Daar heb ik niets anders dan het ene woord dat precies het tegenovergestelde van waardering moet betekenen voor.
Dude, kid, jongen, ik weet niet wat ik je moet noemen, maar je hebt een kleine gebaard toch? Vader?
Feli. :).
I´m back.
pi_123355961
Alle meisjes gaan naar de Havo btw tegenwoordig. :).

Dat gelul van jullie over gymnasiummeiskes is sws maar kantje boord.
Gymnasium is na het aannemen van de Mammoetwet niet meer dan VWO met Latijn en/of Grieks in het pakket.
Een pretpakket dus wrs.
Echte meisjes gaan tegenwoordig naar de Havo, mark my words.

[ Bericht 38% gewijzigd door Ryan3 op 26-02-2013 05:55:50 ]
I´m back.
  woensdag 27 februari 2013 @ 00:44:53 #15
37950 JAM
pi_123395316
Het niveau is hier wat omlaag. Ik weet niet zozeer of dat nu product is van mijn eigen gemoedstoestand de afgelopen jaren, of dat het niveau waarlijk tanende is. Ik ga uit van het laatste. Ik was zojuist een paar oude topics terug aan het lezen en daar las ik een grapje van iemand die zei dat hij wel een 'leidingnemer' zou willen zijn, dit in tegenstelling tot een 'leidinggevende.' Zulke spitsvondigheden, hoe flauw dan ook, heb ik de afgelopen jaren niet meer kunnen ontwaren. Vandaag hoorde ik dan toevallige een leuke. 'Ik heb jaren in een elektriciteitshuisje gewoond, tot de spanning mij teveel werd.' Daar zal ik het even bij laten.
pi_123395903
Stel je niet aan.
pi_123397880
Vannacht whatsappte een meisje uit mijn verleden of ik al weg was. Een uitgebreid verleden, tegenwoordig afgesloten. Ik was ergens anders, stuurde dat ik naar huis ging, maar wanhopig als ik ben ging ik naar haar toe. Daar zei ik gedag en dat ik naar huis ging, toen vroeg ze: waarom blijf je niet? Ik ging met haar aan de bar zitten. Ze vertelde over haar avond; haar dispuut had een dies-feestje georganiseerd, en over een jongen die ze interessant vond maar al weg was. Daarna klaagde ze over haar hoge eisen. Na een tijdje ging ze naar de wc. Een verdwaalde stamgast zat in zijn eentje af en toe naar mij te kijken, onze relatie in te schatten.
Graag op anoniem
pi_123397925
I, I will be king
And you, you will be queen
Though nothing will drive them away
We can beat them, just for one day
We can be heroes, just for one day

And you, you can be mean
And I, I'll drink all the time
'Cause we're lovers, and that is a fact
Yes we're lovers, and that is that

Though nothing, will keep us together
We could steal time, just for one day
We can be heroes, for ever and ever
What d'you say?
Graag op anoniem
  woensdag 27 februari 2013 @ 08:39:51 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_123398759
quote:
9s.gif Op woensdag 27 februari 2013 00:44 schreef JAM het volgende:
Het niveau is hier wat omlaag. Ik weet niet zozeer of dat nu product is van mijn eigen gemoedstoestand de afgelopen jaren, of dat het niveau waarlijk tanende is. Ik ga uit van het laatste. Ik was zojuist een paar oude topics terug aan het lezen en daar las ik een grapje van iemand die zei dat hij wel een 'leidingnemer' zou willen zijn, dit in tegenstelling tot een 'leidinggevende.' Zulke spitsvondigheden, hoe flauw dan ook, heb ik de afgelopen jaren niet meer kunnen ontwaren. Vandaag hoorde ik dan toevallige een leuke. 'Ik heb jaren in een elektriciteitshuisje gewoond, tot de spanning mij teveel werd.' Daar zal ik het even bij laten.
Het is gewoon een forum met oude mensen geworden, die onder groepsdruk niet meer mogen praten over de zaken die ze bezighouden, te weten het huishouden, de kinderen en hun baantje. Dus beperkt de discussie zich tot het reageren op een verdwaalde jeugdige, die om voor mij onduidelijke redenen indruk probeert te maken op dat gezelschap van oude zemelaars.
The End Times are wild
pi_123401745
Een verdwaalde stamgast. Hmm.
Aldus.
pi_123410537
Laat jij je dan daadwerkelijk iets gelegen liggen aan de groepsdruk L.?
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:39:37 #22
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_123412178
Ik neem aan van wel. Anders mag je dat werk van hem helemaal niet doen, toch?
  woensdag 27 februari 2013 @ 20:56:48 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_123427458
Iemand die niet gevoelig is voor groepsdruk is een autist.
The End Times are wild
  donderdag 28 februari 2013 @ 15:11:02 #24
37950 JAM
pi_123457375
Goedmiddag allemaal! Het is dan wel pas tien over drie, maar ik meen het beslist tijd voor een biertje. Lekker zeg, dat zonnetje. :).
  donderdag 28 februari 2013 @ 16:39:23 #25
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_123461734
Is ie al zindelijk?

[ Bericht 51% gewijzigd door I.R.Baboon op 28-02-2013 18:39:18 ]
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_123508708
Godverdomme Marlboro zes euro het moet niet gekker worden met die hoge heren in den haag
Graag op anoniem
pi_123508760
Ben jij zo'n vies mannetje MP?
pi_123509599
Nee, ik stem groenlinks, zo'n figuur ben ik dan ook wel weer
Graag op anoniem
pi_123509671
3.10 toen ik begon. Guldens. Ben in 2005 gestopt.
Aldus.
pi_123599052
Henri staat op het balkon van een hotelkamer aan de Rue de Montparnasse. Hij draagt een donker tweedelig pak; de bovenste twee knoopjes van het overhemd zijn geopend. Zijn haar is zwart.
Hij hoort de geluiden van een zomeravond in Parijs.
Het meisje, dat ten diepste verliefd op hem is, geeft hem een glas wijn. Ze wrijft met haar rug tegen de balustrade aan.
‘Moet je eens ruiken,’ zegt Henri, en ademt uit in haar gezicht.
Graag op anoniem
pi_123599750
Citaat van de dag:

Mensen met ambitie zijn te dom om lui te zijn.

- Milan Kundera
Graag op anoniem
pi_123604141
Maartje Wortel stopt met columns op nrc.nl

Amsterdam, 4 maart 2013

Maartje Wortel heeft haar laatste letter geschreven op de website van NRC Handelsblad. Propria Cures vraagt M. Port, auteur van 'Als je me nog één keer aankijkt snijd ik je keel door' en onderdeel van nieuwe schrijversgeneratie 'De onverschillige alcoholisten', om zijn mening.

Meneer Port, een groot verlies?

Ik denk dat iemand die de opleiding Beeld & Taal aan de Rietveld Academie heeft gevolgd sowieso niet serieus moet worden genomen.

Dat is wel straf gesteld.

Ik probeerde nog vriendelijk te zijn, die stukjes waren natuurlijk niet best. Maar nog altijd beter dan Sophie van der Stap, uiteraard.

Het is niet de eerste keer dat ze stopt bij NRC.

Dat klopt, ze schreef tot februari 2010 dagelijks een column voor NRC Next. Toen werd ze ontslagen. Aaf was terug van zwangerschapsverlof, hoewel dat misschien meer zegt over NRC Next.

Het klinkt alsof u haar wel gevolgd hebt.

Natuurlijk! Ze is nogal een voorbeeld voor meisjes die Nederlands studeren, dan ontkom je er niet aan. Sommige mensen kijken Amerikaanse sitcoms om te lachen, als ik wil lachen kijk ik het NOS Journaal of lees ik Maartje Wortel.

Hebt u nog een advies voor mevrouw Wortel?

Je moet werken voor je geld.

Dankuwel.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

De laatste column:

[...]

“Hoe lang ga je eigenlijk nog door met de column op nrc.nl?”
“Ik stop ermee”, zei ik.
“Echt?”
“Ja, het is waar.”
“Dat lijkt me ook beter. Ik vind ze niet zo goed.”
“Oké”, zei ik.
“Je vergooit je talent”, zei zij.
“Oké”, zei ik opnieuw. Ik dacht aan alles wat ik ooit vergooid had en aan de twijfel en aan de tijd en aan ophangen en ondertussen speelde op de achtergrond een liedje van Willy Mason. Hij zong: When we fall we make room for another, when we fall then we know eachother.
Dat van dat liedje is uiteraard niet waar, maar ik hou van het dramatische effect. Ook als het niet werkt in deze context; ik kan het op zijn minst proberen; ik heb het geprobeerd.
“Steeds als ik je columns lees ben ik een beetje teleurgesteld in je.”
Eigenlijk moest ik weg, ik had nogal haast, maar ik bleef naar haar luisteren.
“In het echt ben je veel leuker namelijk”, zei ze.
“Ja”, zei ik. “Nou, ik stop er dus mee.”
“Dat lijkt me een goed besluit.”

Beste lezers, bedankt voor het lezen van mijn columns en voor de berichten die jullie mij stuurden. Mochten jullie ook teleurgesteld in me zijn: in het echt ben ik leuker, al is dat ook niet waar ben ik bang.
Graag op anoniem
pi_123605329
En ondertussen word ik steeds dikker, drink ik meer, slaap ik meer. Ik ben niet ongelukkig, ik heb meer dan tweehonderd televisiekanalen. Mijn vader vertelde me laatst een verhaaltje:

Er was eens een jongen met een bijzondere eigenschap. Telkens als iemand in zijn omgeving iets kwijt raakte, wist hij exact waar het te vinden was. Zo was zijn omgeving in eerste instantie blij dat de jongen de zoekgeraakte spullen altijd terug kon vinden. Maar na enige tijd begonnen ze hem te wantrouwen. Ze verdachten hem ervan dat hij de spullen kwijt maakte. Ze snapten het niet. Vanaf dat moment hield de jongen zijn mond wanneer er iets was zoekgeraakt.
Graag op anoniem
pi_123648665
Henry Miller is JAM avant la lettre.

Hoe iemand de hele dag met een lege maag kan rond lopen en zelfs af en toe nog een erectie krijgen, is een van die raadselen die wel wat al te vlot door de 'anatomisten der ziel' worden verklaard. Als zondagmiddag de luiken voor de winkelramen zijn en het proletariaat in een stompzinnige toestand van verdoving op straat loopt, zijn er van die hoofdstraten die je doen denken aan niets minder dan een grote versjankerde lul die in de lengte is opengelegd.
Graag op anoniem
pi_123648728
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 23:29 schreef Mainport het volgende:
Citaat van de dag:

Mensen met ambitie zijn te dom om lui te zijn.

- Milan Kundera
Even citeren.
pi_123648736
Deze ga ik vanaf nu elke dag citeren.
pi_123648740
Alles wat hierna gezegt wordt is toch hopeloos onnozel.
pi_123651080
Ik heb een gedeelte van een oud manuscriptje op een proefleeswebsite gezet. Dit nadat ik andere ingestuurde stukken had gelezen, zoals een erotische scène geschreven door een vrouw van 56 met een prachtige pasfoto op haar profiel. Ik moest doen:

Geef aan wat je van de proeflezers wilt weten. Ben je onzeker over spanning? humor? stijl? Hoe specifieker hoe beter. Wees dus eerst zelf kritisch voor je anderen kritisch laat zijn.

Ik schreef:

Beste lezer,

Graag wil ik weten of je onderstaand fragment leuk vindt of niet.

De eerste reactie:

Niet, helaas.

De tweede reactie:

Met een vraag om feedback bedoelen wij wel een iets specifiekere vraag. Waar twijfel je over? Wat wil je van ons weten?

Ik kan niet zo goed omgaan met kritiek omdat ik altijd denk dat diegene dan moeilijk dom is, maar ik had weer eens te snel mijn conclusies getrokken. Op het profiel van het meisje van de eerste reactie staat een korte biografie:

Ik schrijf al zo lang ik me kan herinneren. Mijn doel is om met elk verhaal dat ik schrijf beter te worden. Ik zou graag korte verhalen schrijven om mee te doen aan wedstrijden, maar ik kom er nooit aan toe. Zodoende gaat al mijn schrijfaandacht naar het ene grote verhaal waarmee ik bezig ben, over tovenaars en geesten.
Graag op anoniem
pi_123651332
Ah, alweer een nieuwe reactie, wat een topwebsite! Ik had, na aanwijzing van de moderator dus, een vragenlijstje opgesteld. 'Margrietje' heeft de vragen meteen beantwoord.

- Vindt de lezer de tekst geestig?
Ik zie dat je je best gedaan hebt, maar nee, ik heb hier niet geglimlacht achter mijn computer.
- Is hij benieuwd naar het vervolg?
Nee
- Wat vindt hij van de stijl?
Zij vind dat hij nogal beschrijvend/filosofisch is, zonder dat het haar echt beetpakt door een interessant ideetje.
- Staat er een matige passage in?
Zie voorgaande commentaren.

Stel je even voor Margrietje!

Ik ben tot nu toe vooral een lezer geweest, en geen schrijver... Boeken en boeken heb ik verslonden, van echt alle genres, maar vooral van fantasy. Wel heb ik altijd heel veel verhalen in mijn hoofd gehad, vooral scènes en personages, flarden dus. Nu ben ik sinds enkele dagen bezig met een verhaal dat wél heel duidelijke vorm heeft in mijn hoofd, en ik beleef echt plezier aan het uittypen van mijn hersenspinsels :-)
Graag op anoniem
  dinsdag 5 maart 2013 @ 10:19:08 #40
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_123651604
Trainen is voor de ongetalenteerden.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_123652473
DAT IK DEZE DAG NOG MAG MEEMAKEN

M. Port - " want op de een of andere manier komen de levensvragen van een ander altijd kolderiek over."

Vindt de lezer de tekst geestig?
Ja, heel geestig. Hilarisch.
Is hij benieuwd naar het vervolg?
Ja, heel erg benieuwd.
Wat vindt hij van de stijl?
Heel apart. Zeer verfrissend.
Staat er een matige passage in?
Neen, het is een perfect stukje schrijfwerk.

De mooiste zin van M. Port is beslist;
‘Om boos te kunnen worden moet je eerst serieus zijn,’ antwoord ik.

Ik heb zin om met M. Port koffie te drinken. En dan wacht ik op zijn eerste levensvraag.
Graag op anoniem
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:05:26 #42
37950 JAM
pi_123660849
Ik wil graag weten welke website dat is zodat ik daar ook kan reageren.
pi_123661008
Dan kopieer je een stukje van dat naar google. Als je enkel hier naar verwezen wordt, dan weet je genoeg.

Masr zoals ik al zei: onnozel geneuzel.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:37:27 #44
37950 JAM
pi_123662060
Dat had ik natuurlijk allang gedaan en zie! Ik word niet eens weer naar hat Fokforum verwezen. Dat komt omdat die pagina's natuurlijk nog niet geïndexeerd zijn. Dat het allemaal onnozel geneuzel is, dat lijkt me duidelijk. Dat keer op keer aan te moeten kaarten is wellicht nog nét iets onnozeler dan het geneuzel zelf.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 22:11:16 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_123681214
Het is ongetwijfeld deze site: http://www.schrijvenonline.org/proeflezen
Maar MP's stukje kan ik er niet vinden
The End Times are wild
  dinsdag 5 maart 2013 @ 22:22:09 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_123681890
Om jouw tekst te vinden heb ik noodgedwongen door een aantal andere teksten moeten bladeren. Jouw tekst is de beste die ik tot zover op deze site gelezen heb. Dat zegt overigens meer over de site dan over jouw tekst. Maar toch.

Antwerpen was het. Skinny Binny
The End Times are wild
pi_123699440
Goed zoekwerk LXIV

[ Bericht 75% gewijzigd door Mainport op 06-03-2013 13:21:50 ]
Graag op anoniem
  woensdag 6 maart 2013 @ 13:38:36 #48
37950 JAM
pi_123700143
Wat is die Diane Silver een domme kankerhoer zeg, ongelooflijk. Die zou je toch achter het behang willen plakken.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 00:13:12 #49
37950 JAM
pi_123774958
Nou, Mainport, reageer je ook eens op mijn stukje?
pi_123798721
Ik word weer vader, overigens.
pi_123799045
Van harte!
Aldus.
pi_123799074
Dank. Ik drink er een portje op. De echo's waren superbe.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 17:58:38 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_123799090
Hè, hè.
The love you take is equal to the love you make.
pi_123800652
Proost.
Aldus.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 19:05:51 #55
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_123801218
Van harte Gel!
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_123801958
Zeg maar Gellius hoor.
pi_123802321
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 17:48 schreef Gellius het volgende:
Was je gestopt dan? :P

Gefeliciteerd! *O*
pi_123803719
Als je eenmaal vader bent is het wel raadzaam om eventjes een tijdje te stoppen met vader worden, inderdaad, k_man.

Ik zal voor de jongelui nog even iets hips zeggen... of wacht... mnèh.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 20:31:18 #59
11923 I.R.Baboon
pi_123805250
Flex hoor.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 20:39:22 #60
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_123805642
Gefeliciteerd, overigens.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 8 maart 2013 @ 21:21:12 #61
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_123807765
Alweer? En dat in crisistijd. Gefeliciteerd, Gellius.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 21:56:57 #62
11923 I.R.Baboon
pi_123809442
Je moet je altijd anticyclisch voortplanten, Ringo.
pi_123819154
Als een van de babytjes dit over twintig jaar leest: hallo
Graag op anoniem
  dinsdag 19 maart 2013 @ 00:28:39 #64
37950 JAM
pi_124236271
Ik lig al de hele dag als een wilde aap op de bank aan mijn pik te trekken. Godverdomme, het gaat vandaag weer echt nergens over hè. Buiten dat om, gefeliciteerd, G.
  donderdag 21 maart 2013 @ 17:04:06 #65
37950 JAM
pi_124340412
Ik kwam een mooi stukje tekst tegen:

Nature is not normal. God is not normal. Nature is not kind. Nature doesn't give a fuck. And I give a fuck. So when I some something happening, something else killing something else, I don't like. But you know, the real intelligent people say: 'Well, that's the way it is, you see. This is killing that, this is feeding that... and here's the grasshopper, there's this- and this feeds upon that, it's all arranged.' Except when something jumps upon them they scream, don't they? You see, they don't get themselves in with the spider and the fly.
  Moderator vrijdag 22 maart 2013 @ 10:43:07 #66
42184 crew  DaMart
pi_124366770
Ik las net een bericht over een boek dat Mainport volgens mij graag toevoegt aan zijn boekenkast!

quote:
Voor een nieuw boek over de schoonheid van de natuur heeft Emma Watson naakt geposeerd. Het boek is bedoeld om geld in te zamelen voor milieuvriendelijke organisaties. Daily Star schrijft dat de actrice hiervoor samenwerkte met fotograaf James Houston.

Op de foto's zit Emma onder de viezigheid en is ze drijfnat terwijl ze haar borsten bedekt en een orchidee vasthoud.
pi_124367759
Gefeliciteerd Gel
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  vrijdag 22 maart 2013 @ 14:13:39 #68
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_124373290
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:43 schreef DaMart het volgende:
Ik las net een bericht over een boek dat Mainport volgens mij graag toevoegt aan zijn boekenkast!

[..]

Ja, het zijn echt heel spannende foto's.

vrijdag 22 maart 2013 @ 21:13:09 #69
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_124388400
Jezus, ik realiseerde me zojuist dat ik leef... Ik leef! ... Mijn god, ik leef! IK LEEF!! IK LEEF!!!
Wat een kado, mensen! Wat een onwaarschijnlijk mooi kado!

Joepie!! :D!!
pi_124389161
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 17:48 schreef Gellius het volgende:
Van harte, kerel. Moge je eerstgeborene een zoon zijn.
anonieme razernist
  zaterdag 23 maart 2013 @ 03:04:46 #71
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_124399466
'k Wil binnenkort een ongeregelde lentemeet.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 03:17:40 #72
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_124399493
quote:
17s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 03:04 schreef Ringo het volgende:
Dat moet dan wel in de zomer, want dan begint de lente pas.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 04:25:49 #73
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_124399622
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 03:17 schreef DO2 het volgende:

Dat moet dan wel in de zomer, want dan begint de lente pas.
Halverwege juli, als de vorst uit de lucht is.
pi_124412218
  zaterdag 23 maart 2013 @ 17:21:54 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124412261
Jij moet juist blij zijn, Gellius. De vogeltjes houden zich koest.
pi_124412445
Daar hoor je mij ook niet over, hoor.
pi_124413631
Trouwens... Liene..?
  zaterdag 23 maart 2013 @ 19:14:12 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124415992
Hm?
pi_124473628
Je eh... je avatar...
pi_124473716
Ja!
Aldus.
pi_124473904
Zie jij het ook, Z?
  maandag 25 maart 2013 @ 09:23:51 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124474068
Hoe is dat nou gebeurd?
pi_124474198
Ja, kijk nou wat je gedaan hebt!
pi_124476107
Ik vind het maar niks.
Aldus.
  maandag 25 maart 2013 @ 10:47:56 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124476147
So what.
pi_124476369
Aldus.
pi_124476734
Sowieso, verandering. :{w .
pi_124601869
quote:
Jij hier.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 28 maart 2013 @ 20:48:02 #89
37950 JAM
pi_124621639
Zou je de Rolling Stones nu vertalen met de Rollende Stenen of de Zwerfkeien? Het laatste geniet mijn voorkeur. Dat komt omdat ik werkelijk een héél goede vertaler ben. Zo, dat kriebelt weer lekker, zo'n veertje in mijn reet.
  donderdag 28 maart 2013 @ 20:48:32 #90
37950 JAM
pi_124621671
MAAR JAM, DAT IS TOCH GEWOON EEN NAAM VAN EEN BAND? DIE MOET JE TOCH HELEMAAL NIET VERTALEN?
  donderdag 28 maart 2013 @ 20:48:47 #91
37950 JAM
pi_124621683
kijk, daar ben ik u mooi weer een streepje voor
  donderdag 28 maart 2013 @ 20:49:22 #92
37950 JAM
pi_124621708
ugh,- tijd voor bier en een diarreetje.
pi_124630978
Papa was een zwerfkei?
pi_124633566
Ik zou het vertalen met landlopers, bij gebrek aan een figuurlijk woord voor zwervers.
Graag op anoniem
  vrijdag 29 maart 2013 @ 02:45:44 #95
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_124634058
quote:
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_124638072
Planeet betekent zwerfster. Dus ik zou de Rolling Stones ( :r ) vertalen met de Vallende Planeten. Vrij dan hè?
pi_124638091
Ik heb overigens echt mijn hele leven al een verschrikkelijke hekel aan de Rolling Stones.
pi_124638626
Let the world be, and leave me alone!

Don,t let me smell your flowers and see your beautiful sky. I don,t like the smell of roses in the morning sun in my backyard, I hate it.

Let me hear no more about those lovely girls that send me letters, approving of my beautiful poems. They know not what they say.

Let me by wrong for once in my life, please, tell me that I am lost in confusion about this pille of rocks and stones we call our Earth.

Tell me that I Am wrong!

Please.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 11:29:11 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124639314
Wat is deze?
pi_124640299
Een hersenscheet, don,t worry about it.

:T
  vrijdag 29 maart 2013 @ 12:04:35 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124640319
Jij had toch je eigen hersenschetentopic?
pi_124640334
Klopt ja, misschien is het tijd daar weer eens een windje te laten.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 14:09:38 #103
37950 JAM
pi_124645229
Doe je dat dan niet weer in dat brakke Engels van je?
pi_124645652
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 14:09 schreef JAM het volgende:
Doe je dat dan niet weer in dat brakke Engels van je?
Ik beloof niks...

Ik denk zelfs dat ik het express nog wat erger maak voor de liefhebbers.

:T
  vrijdag 29 maart 2013 @ 15:12:16 #105
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_124647554
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 10:39 schreef Gellius het volgende:
Rolling Stones ( :r )
  vrijdag 29 maart 2013 @ 15:13:22 #106
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_124647593
  vrijdag 29 maart 2013 @ 16:06:35 #107
37950 JAM
pi_124649740
Kijk, dat is nu nog eens een plaatje.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 19:26:38 #108
37950 JAM
pi_124657016
Buiten dat om wilde ik nog even opmerken dat de Rolling Stones toch een paar heel aardige nummers hebben gemaakt. Haters gonna hate.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 19:26:58 #109
37950 JAM
pi_124657027
Eric Clapton, die maakt pas kankermuziek. :r.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 19:27:56 #110
37950 JAM
pi_124657069
Wie ik helmaal graag een keer met hoge snelheid tegen een boom op zou willen zien knallen om de rest van zijn hopelijk uitzonderlijk lange leven bij vol verstand van zijn bovenlip naar beneden verlamd in een afgesloten doch goed verlichte ruimte tegen een egaal witte muur aan te staren, is Billy Bremner. Soms draaien ze een plaatje van hem op Arrow Classic Rock en, nou ja, dan heb ik het niet meer.

vrijdag 29 maart 2013 @ 19:31:13 #111
37950 JAM
pi_124657241
Q, How do you make a gay fuck a woman?
A. Shit in her cunt.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 19:32:44 #112
37950 JAM
pi_124657316
dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door JAM op 29-03-2013 19:56:58 ]
  vrijdag 29 maart 2013 @ 20:24:14 #113
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_124659984
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 19:26 schreef JAM het volgende:
Eric Clapton, die maakt pas kankermuziek. :r.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 00:51:54 #114
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_124672584
  woensdag 3 april 2013 @ 02:04:17 #115
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_124821976
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 3 april 2013 @ 08:18:22 #116
11923 I.R.Baboon
pi_124823549
Dan ga ik voor Mingus.
  vrijdag 19 april 2013 @ 13:47:12 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125478239
Ondertussen is het al zover gekomen dat Tong in zijn eentje meer dan de helft van alle topics in TTK opent, en ook nog 25% van de reacties geeft.
The End Times are wild
pi_125478890
Dat geldt toch voor het hele forum?
Aldus.
  vrijdag 19 april 2013 @ 14:06:56 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125479039
In het andere forum posten ook nog andere mensen.
En wat ik hier altijd leuk vindt: er wordt meer dan 2 weken niks gezegd en na 1 postje is er binnen 20 seconden antwoord. Net zo'n kringverjaardag waarin het heel lang heel stil is, totdat oom Henk dan weer iets zegt en er opgelucht gereageerd kan worden!
Allen kringverjaardagen gaan weer snel voorbij, en dit TTK-forum is er tot het einde van onze dagen.
The End Times are wild
pi_125479454
Ik weet dat je dat leuk vindt. Je hebt het vaker genoemd. Zolang er een TTK topic is, zal het zo blijven waarschijnlijk. Stilte, een reactie, een opmerking van Loewies, een opmerking van iemand anders en weer stilte.
Aldus.
  vrijdag 19 april 2013 @ 15:04:44 #121
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_125481716
Daar sta je dan Je zag dit moment al zo vaak in je dromen En daar is 't dan De dag die je wist dat zou komen is eindelijk hier Ben je er klaar voor? Kun je dat ooit echt zijn?
pi_125482265
Ik vind wel dat onze stiltes veel fraaier zijn dan die van vroeger. We worden er echt goèd in.
  Moderator vrijdag 19 april 2013 @ 15:28:00 #123
42184 crew  DaMart
pi_125482824
Oefening baart kunst, Gellius.
  vrijdag 19 april 2013 @ 15:32:03 #124
11923 I.R.Baboon
pi_125482990
John Cage eat your heart out.
pi_125490929
Ga jij nog wel eens hip uit eten, Z?
  vrijdag 19 april 2013 @ 19:27:56 #126
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_125492442
daar sta je dan
met je dikke kop
pi_125492696
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 april 2013 15:15 schreef Gellius het volgende:
Ik vind wel dat onze stiltes veel fraaier zijn dan die van vroeger. We worden er echt goèd in.
pi_125493163
Ik kijk blijkbaar altijd op het juiste moment hier.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  vrijdag 19 april 2013 @ 19:45:15 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125493189
Plots is iedereen h
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 april 2013 19:44 schreef Thisbe het volgende:
Ik kijk blijkbaar altijd op het juiste moment hier.
Of je zit ook dagenlang wanhopig te F5-en totdat er een post valt.
The End Times are wild
pi_125493247
Nee soldaat, zo ernstig is het nog niet met mij gesteld. Alles goed in het Brabantse land?
Ik zag dat er een quote-alert is, keihandig!
  vrijdag 19 april 2013 @ 19:48:59 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125493350
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 19:46 schreef Thisbe het volgende:
Nee soldaat, zo ernstig is het nog niet met mij gesteld. Alles goed in het Brabantse land?
Ik zag dat er een quote-alert is, keihandig!
Ja, inderdaad. Keihandig.

De boerderij aan de Wamberg heeft nog steeds geen dak. Verder alles goed hier.
The End Times are wild
pi_125493614
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 19:48 schreef LXIV het volgende:

Ja, inderdaad. Keihandig.

De boerderij aan de Wamberg heeft nog steeds geen dak. Verder alles goed hier.
Ik ben blij dat sommige dingen nooit veranderen, dat houdt het leven overzichtelijk.
pi_125497068
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 april 2013 18:49 schreef Gellius het volgende:
Ga jij nog wel eens hip uit eten, Z?
Alleen maar.
Aldus.
pi_125502594
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 april 2013 15:15 schreef Gellius het volgende:
De stiltes zijn niet ongemakkelijk meer. Dat is een buitengewoon goed teken.
  vrijdag 19 april 2013 @ 22:36:16 #135
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_125503791
pi_125531652
Jammer dat ik dat truukje van die lege post niet onder de knie gekregen heb.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_125533421
pi_125533568
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:54 schreef k_man het volgende:

Nee, het kon beter. Op deze manier laat je sporen achter.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:40:24 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125535435

[ Bericht 53% gewijzigd door LXIV op 20-04-2013 21:40:45 ]
The End Times are wild
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:41:06 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125535459

[ Bericht 100% gewijzigd door LXIV op 20-04-2013 21:41:15 ]
The End Times are wild
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:41:36 #141
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125535479
Hmm. Een volledig lege post is nog niet zo eenvoudig
The End Times are wild
pi_125535627
We hoeven natuurlijk ook geen niet-ongemakkelijke stiltes te laten vallen als we er dan toch zijn, hmm?
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:46:32 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125535689
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:45 schreef sigme het volgende:
We hoeven natuurlijk ook geen niet-ongemakkelijke stiltes te laten vallen als we er dan toch zijn, hmm?
Dat is waar, Sigme. Hoe is het in Drenthe? Hoeveel lammetjes heb je al weer?
The End Times are wild
pi_125535860
12 Lammetjes, waarvan eentje aan de fles. Die vonden we eerste paasdag onderkoeld in de wei (was al wel ruim twee weken oud). Na een paar dagen binnen mocht ze weer naar buiten, maar ze moet sindsdien door ons gevoed worden.

Jouw prulletjes zijn wel van de fles af denk ik zo. Al beiden op de basisschool?
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:50:50 #145
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125535907
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:49 schreef sigme het volgende:
12 Lammetjes, waarvan eentje aan de fles. Die vonden we eerste paasdag onderkoeld in de wei (was al wel ruim twee weken oud). Na een paar dagen binnen mocht ze weer naar buiten, maar ze moet sindsdien door ons gevoed worden.

Jouw prulletjes zijn wel van de fles af denk ik zo. Al beiden op de basisschool?
Toevallig de jongste deze week de eerste schooldag! Dat is ook heel wat hoor! Uit met de pret en onderworpen door het keiharde stramien van de kleuterschool in Boxtel.
The End Times are wild
pi_125536005
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Toevallig de jongste deze week de eerste schooldag! Dat is ook heel wat hoor! Uit met de pret en onderworpen door het keiharde stramien van de kleuterschool in Boxtel.
Ach, met nummer 1 zat je ook al vast. Dan kan je net zo goed er nog eentje bij hebben.
Nog steeds geheel naar wens; huisje boompje kotertjes in het Brabants land?
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:56:09 #147
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125536232
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Ach, met nummer 1 zat je ook al vast. Dan kan je net zo goed er nog eentje bij hebben.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, het gaat goed. En ik werk ook weer lekker dichtbij huis en met een functie die me zeer goed bevalt.
Hoe is het met jouw werkzaamheden? Al volledig overgeschakeld op autarkisch of heb je soms nog een klus?
The End Times are wild
pi_125536409
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

Ja, het gaat goed. En ik werk ook weer lekker dichtbij huis en met een functie die me zeer goed bevalt.
Hoe is het met jouw werkzaamheden? Al volledig overgeschakeld op autarkisch of heb je soms nog een klus?
Oh, ik heb uit arren moede een betrekking aanvaard ergens in Friesland. Uur rijden, vaste baan.

Autarkie is ver weg, maar ik heb wel vandaag weer vanalles in de moestuin gezet. En ik hoop op gebiedsuitbreiding. In een warm zonnig land :+.

Jij had toch ook ooit nog eens een oogje op een stuk land? Is dat nog wat geworden?
  zaterdag 20 april 2013 @ 22:00:31 #149
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125536475
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, ik heb uit arren moede een betrekking aanvaard ergens in Friesland. Uur rijden, vaste baan.

Autarkie is ver weg, maar ik heb wel vandaag weer vanalles in de moestuin gezet. En ik hoop op gebiedsuitbreiding. In een warm zonnig land :+.

Jij had toch ook ooit nog eens een oogje op een stuk land? Is dat nog wat geworden?
Oh, hier vlakbij hebben we nog 5000m2, waar ik in principe mee doen kan wat ik wil. Maar daar heb ik nu niet zoveel tijd voor. Misschien over een paar jaar.
En hoezo opeens een vaste baan? Weer in de ICT? En zijn er emigratieplannen??
The End Times are wild
pi_125536740
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 22:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Oh, hier vlakbij hebben we nog 5000m2, waar ik in principe mee doen kan wat ik wil. Maar daar heb ik nu niet zoveel tijd voor. Misschien over een paar jaar.
En hoezo opeens een vaste baan? Weer in de ICT? En zijn er emigratieplannen??
De vaste baan heb ik al weer even, toevallig zag ik op tijd aan de hoeveelheid klussen dat het economisch verstandiger was dan maar weer te tekenen. En gezien de tijden blijf ik nog wel even hangen, denk ik.

Nee, niet emigreren. Daaro is het nog onmogelijker om geld te verdienen. Nee, als oase van rust, vakantiebestemming en voor als we later oud zijn ofzo.
  zaterdag 20 april 2013 @ 22:11:05 #151
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125537007
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 22:05 schreef sigme het volgende:

[..]

De vaste baan heb ik al weer even, toevallig zag ik op tijd aan de hoeveelheid klussen dat het economisch verstandiger was dan maar weer te tekenen. En gezien de tijden blijf ik nog wel even hangen, denk ik.

Nee, niet emigreren. Daaro is het nog onmogelijker om geld te verdienen. Nee, als oase van rust, vakantiebestemming en voor als we later oud zijn ofzo.
Maar je woont toch al in een oase van rust? Ik heb afgelopen December Drenthe bezocht. Vond het erg leuk daar, aardige mensen ook.
The End Times are wild
pi_125537237
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 22:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar je woont toch al in een oase van rust? Ik heb afgelopen December Drenthe bezocht. Vond het erg leuk daar, aardige mensen ook.
In mijn oase van rust is het een drukte van belang, met veel vee en af en toe een wandelaar. En een Nederlands klimaat (wat ik trouwens best zat begin te raken, maar dan gaat het niet over het weer).
Uiteindelijk zullen we dit niet eeuwig willen aanhouden, en ik wil best alvast een retraite. Met wat amandelbomen oid.
  zaterdag 20 april 2013 @ 22:16:58 #153
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125537313
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 april 2013 22:15 schreef sigme het volgende:

[..]

In mijn oase van rust is het een drukte van belang, met veel vee en af en toe een wandelaar. En een Nederlands klimaat (wat ik trouwens best zat begin te raken, maar dan gaat het niet over het weer).
Uiteindelijk zullen we dit niet eeuwig willen aanhouden, en ik wil best alvast een retraite. Met wat amandelbomen oid.
Wel leuk hoor. En op dit moment een goed moment van kopen in Zuid-Europa.
The End Times are wild
pi_125537917
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Onze jongste (zoon) gaat ook sinds drie weken naar school. Wat een opvallend verschil tussen jongens en meisjes bloot legt. Dochter heeft allemaal ingewikkelde 'vriendschappen' met andere meisjes en mn zoontje heeft binnen een week bij wijze van spreken vrienden voor het leven gemaakt. En zeer fijn om van de crèche af te zijn.
Aldus.
  zaterdag 20 april 2013 @ 22:32:20 #155
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125538045
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 april 2013 22:29 schreef Z het volgende:

[..]

Onze jongste (zoon) gaat ook sinds drie weken naar school. Wat een opvallend verschil tussen jongens en meisjes bloot legt. Dochter heeft allemaal ingewikkelde 'vriendschappen' met andere meisjes en mn zoontje heeft binnen een week bij wijze van spreken vrienden voor het leven gemaakt. En zeer fijn om van de crèche af te zijn.
Ook financieel.

Het is wel een belasting, naar school gaan. De eerste weken zijn ze doodop om half vijf.
The End Times are wild
pi_125538992
Dat valt hier nog mee, hij is wel wat meer recalcitrant dan normaal. Dat komt natuurlijk door de vermoeidheid.

Moet je nou kijken. Na twee weken zit hij al bij 'de mannen'.
Aldus.
  zaterdag 20 april 2013 @ 22:59:59 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125539197
quote:
17s.gif Op zaterdag 20 april 2013 22:54 schreef Z het volgende:
Dat valt hier nog mee, hij is wel wat meer recalcitrant dan normaal. Dat komt natuurlijk door de vermoeidheid.

Moet je nou kijken. Na twee weken zit hij al bij 'de mannen'.
[ link | afbeelding ]
Ik herinner me de kleuterschool nog feilloos. Het was belangrijk om bij de mannen te horen. En om zo'n stalen skelter in bezit te hebben tijdens het speelkwartier.
Ooit stonden op een dag bouwvakkers op het dak van de school. Ik vroeg de juffrouw hoe die er gekomen waren. "Met de lift", zei ze. Ik had nog nooit een lift gezien en had daar een bepaalde magische voorstelling bij, als artefact waarmee overal zou kunnen komen. Die lift kon ik echter in de kleuterschool (2 klassen totaal), nooit vinden.
The End Times are wild
pi_125588059
Bij het rondcrossen op die stalen skelters - die in mijn tijd een zeer afgebladderd frame hadden met hier en daar nog stukjes hardblauwe verf - hoorde onlosmakelijk het als geweer hanteren van heuphoge rode plastic schepjes. Dat voelde ongeveer zo:

.
pi_125588076
Fun fact: deze knapen van de SAS reden in de Noordafrikaanse woestijn rond in jeeps die roze waren geschilderd.
pi_125588566
Ivan had gister een geweer van Duplo gemaakt en was bezig de buren neer te knallen.
pi_125588570
Het meisje in me denkt dan: doe het niet, praat er gewoon over. De pedagoog in me laat hem maar.
pi_125588577
Ik kan het hem ook niet kwalijk nemen: we zitten in een oorlog van allen tegen allen.

Ik ben Leviathan aan het herlezen. Vanmiddag geef ik les over Hobbes.
pi_125588690
Aan wie?
pi_125588731
Een selectiecommissie.
pi_125588817
Succes!
  maandag 22 april 2013 @ 09:49:13 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125588918
quote:
2s.gif Op maandag 22 april 2013 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
Het meisje in me denkt dan: doe het niet, praat er gewoon over. De pedagoog in me laat hem maar.
Zijn de pedagogen ondertussen ook tot het inzicht gekomen dat het goed is als jongetjes oorlogje spelen? 20 jaar geleden was dat toch juist heel fout?

Wel goed dat hij zelf zijn geweer van Duplo moet maken. Dat prikkelt tenminste de creativiteit. Zelf heb ik meisjes en die vonden op zolder ook een speelgoedgeweer. Daarmee moest ook meteen alles en iedereen doodgeschoten worden. Waar ze het vandaan hebben weet ik niet, want ze kijken al bijna geen TV en als ze het kijken altijd de 'verantwoorde' programma's op NL-3. Toch weten ze precies hoe ze een geweer moeten vasthouden en waar het voor dient. En het zijn meisjes!
The End Times are wild
pi_125588989
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 09:49 schreef LXIV het volgende:

Zijn de pedagogen ondertussen ook tot het inzicht gekomen dat het goed is als jongetjes oorlogje spelen? 20 jaar geleden was dat toch juist heel fout?
Ja, al een tijdje. Nu denk ik niet dat ze het op het consultatiebureau zullen goedkeuren, maar dat zegt dan weer weinig.

quote:
Wel goed dat hij zelf zijn geweer van Duplo moet maken. Dat prikkelt tenminste de creativiteit. Zelf heb ik meisjes en die vonden op zolder ook een speelgoedgeweer. Daarmee moest ook meteen alles en iedereen doodgeschoten worden. Waar ze het vandaan hebben weet ik niet, want ze kijken al bijna geen TV en als ze het kijken altijd de 'verantwoorde' programma's op NL-3. Toch weten ze precies hoe ze een geweer moeten vasthouden en waar het voor dient. En het zijn meisjes!
Ik weet het wel waar hij het vandaan heeft: Kuifje. }:|
  maandag 22 april 2013 @ 09:58:38 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125589118
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 09:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, al een tijdje. Nu denk ik niet dat ze het op het consultatiebureau zullen goedkeuren, maar dat zegt dan weer weinig.

[..]

Ik weet het wel waar hij het vandaan heeft: Kuifje. }:|
Stripverhalen zijn onmisbaar voor een goede opvoeding. Bij mij vroeg de oudste of zwarte mensen gevaarlijk waren. Uit mijn oude Donald Ducks (jaren 70) had ze gezien dat Donald regelmatig naar Afrika ging, en de negers daar werden toen nog gewoon afgebeeld als kannibalen met speren en botjes door hun neus. Vormend voor de rest van je leven!
The End Times are wild
pi_125589198
  maandag 22 april 2013 @ 12:43:37 #170
37950 JAM
pi_125594546
Zitten jullie nu godverdomme toch weer gewoon over de kroost te keuvelen?!
  maandag 22 april 2013 @ 12:47:26 #171
37950 JAM
pi_125594675
- deze ruimte wil ik reserveren voor een volgende keer -
  maandag 22 april 2013 @ 21:59:05 #172
11923 I.R.Baboon
pi_125619411
Barnet is een club die je grijpt.
  maandag 22 april 2013 @ 22:01:43 #173
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125619578
Volgens mij is iedereen nu weer aan het woord geweest. Ik stel voor dat we de komende drie weken het gezegde in stilte gaan overwegen. Als daarna iemand de behoefte voelt te posten is dat goed.
The End Times are wild
pi_125621190
Ja, zo kan ie wel weer, mensen.
pi_125793170
Wij zijn overigens even naar Zuid-Frankrijk, hoor.
pi_125795364
Ok.
Aldus.
  Moderator zaterdag 27 april 2013 @ 14:53:20 #177
42184 crew  DaMart
pi_125795402
Bon voyage, Gellius!
  zaterdag 27 april 2013 @ 14:58:56 #178
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_125795516
Adieu!
pi_125795762
Mocht je hier verblijven. Aanrader.
Aldus.
pi_125824564
Wij kregen gisteren Tintin in Congo cadeau. De ongecensureerde versie uiteraard.
  dinsdag 30 april 2013 @ 21:56:12 #181
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_125922865
Oranje, :r.
  dinsdag 30 april 2013 @ 22:51:06 #182
11923 I.R.Baboon
pi_125926154
Ik ben in 3 weken van iemand die neutraal was in een republikein veranderd. Zo erg dat ik geen zin meer had om vandaag dronken te worden.
  woensdag 1 mei 2013 @ 02:22:10 #183
37950 JAM
pi_125932050
Nou, ik vind er allemaal niets aan. Ik ga maar een dutje doen. Geouwehoer allemaal weer. :r.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 02:31:26 #184
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_126048815
Godverdomme, soms heb ik zo'n zin in vroeger.
Geef me vroeger, NU.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 02:39:13 #185
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_126048928
Niet eens dat de tijd, maar ikzelf aan oeverloos gelul ten onder ga.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 02:42:28 #186
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_126048967
Men heeft de omstandigheden niet in de hand.

Wie durft dat nu nog zeggen?
  zaterdag 4 mei 2013 @ 02:43:46 #187
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_126048984
Slechte whisky, overigens, smaakt bij elk nieuw glas beter.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 02:58:03 #188
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_126049103
Schrijf op, Eindscène, op het strand:
jongen tussen de mensen.
De zon schijnt, men geniet van de lente.
De jongen loopt alleen en vermaakt zich. Eenzaamheid deert hem geenszins.
Het lijkt een mooiere wereld dan die hiervoor.
Muziek: Stevie Wonder, Someday at Christmas.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 03:10:16 #189
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_126049154
Duitse kruizen in Dyogyakarta.

Godverdomme, in 1986 schijnt dit zo'n ongezellig land geweest te zijn.
Hofland wilde hier via de ether een pakje sigaretten met filters laten aanrukken; Philip? Morris? filtersigaretten, welk merk kon hem niet schelen.

[ Bericht 35% gewijzigd door Ringo op 04-05-2013 10:15:35 ]
  zondag 5 mei 2013 @ 03:54:22 #190
37950 JAM
pi_126082189
Dat ene keertje dat ik bij jou op de Lange Beestenmarkt kip kwam koken, met welke vrouw was dat ook alweer? Was ze mager en sprak ze slecht Nederlands, of mollig en geen? Help het me eens herinneren, ik zal je dankbaar zijn.
  zondag 5 mei 2013 @ 08:08:55 #191
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_126082650
Dat was toch welzeker de alleraardigste mevrouw K., JAM. Mager of mollig, daarmee breng je me in verwarring. Ze had een goed figuur, om het eens burgerlijk te zeggen.
pi_126165194
Ik zie niet helemaal welke burgerlijke waarden hun uitdrukking vinden in het constateren van 'een goed figuur', Ringo.
pi_126182488
Ringo had ook kunnen schrijven dat ze een lekkere kont had. Dat is dan iets minder burgerlijk waardig waarschijnlijk.

Waarvoor ik hier kwam:
Vrijdag, 20.30, Oude Mol in de Oude Molstraat, DH. Stil zijn of niet stil zijn. Ringo en ik zullen er zijn.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:03:54 #194
11923 I.R.Baboon
pi_126189043
Dan zit ik in Berlijn.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:27:51 #195
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_126190520
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 21:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dan zit ik in Berlijn.
Daar was ik vorige week. Ga je ook zondags fietsen op Tempelhof?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:28:43 #196
11923 I.R.Baboon
pi_126190581
Dat heb ik vorig jaar en 2 jaar geleden al gedaan, maar het valt niet uit te sluiten.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:33:24 #197
11923 I.R.Baboon
pi_126190889
pi_126192361
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:55 schreef mane het volgende:
Vrijdag, 20.30.
Ik word vrijdag geprikt. Ook leuk. :)
  woensdag 8 mei 2013 @ 05:03:44 #199
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_126204475
pi_126206451
Ik zit vrijdag in Friesland.
pi_126241897
Ik zit vrijdag bij de kapper, zoals mijn moeder zou zeggen. Die vindt dat zoiets een hele dag duurt, waardoor er geen andere afspraken meer gemaakt kunnen worden.
pi_126266093
Ik zou ook liever maar één ding per dag doen. Krantlezen bijvoorbeeld. Of de belastingen. Of de witte was.
  donderdag 9 mei 2013 @ 16:21:57 #203
37950 JAM
pi_126266309
Zo leef ik al jaren. Gisteren heb ik een film gekeken. De dag daarvoor een wandeling gemaakt. Voor de rest niets.
pi_126266420
Je bent een wijs man, JAM.
pi_126281203
Wel lief dat men zich netjes komt afmelden.
pi_126295282
Wij barsten van de burgerlijke waarden, mane.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:49:15 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_126320476
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:55 schreef mane het volgende:
Ringo had ook kunnen schrijven dat ze een lekkere kont had. Dat is dan iets minder burgerlijk waardig waarschijnlijk.

Waarvoor ik hier kwam:
Vrijdag, 20.30, Oude Mol in de Oude Molstraat, DH. Stil zijn of niet stil zijn. Ringo en ik zullen er zijn.
Graag was ik erbij geweest, maar ben net terug uit Venetië.

Rond 30 juni ben ik echter wel een poosje in de Residentie. Misschien dan alsnog?
The End Times are wild
  zondag 12 mei 2013 @ 12:35:01 #208
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_126380596
Nu heb ik 8800 boeken gedownloaded in EPUB formaat. Als ik hier 88 leesbare boeken aan overhoudt is het goed. Het is vooral een kwestie van veel weggooien.

Nooit geweten dat er zó enorm veel mysterie-achtige boeken geschreven zijn. Hele rijen van boeken met titels als: de kronieken van het dodenzwaard I, de kronieken van het dodenzwaard II, etc. En dan allemaal boeken van over de 1000 pagina's. Ik heb er duizenden gedeleted, het nieuwe boekverbranden.

Het valt me dan toch weer tegen hoe weinig interessante boeken hier tussen staan. Worden die niet gedigitaliseerd of moet ik die ergens anders zoeken?
The End Times are wild
  zondag 12 mei 2013 @ 12:37:44 #209
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_126380671
En zulke verzamelingen in het Duits of het Engels kon ik niet vinden. Zijn die er ook?
The End Times are wild
pi_126396071
Boeken moet je niet downloaden soldaat. Boeken moet je in papieren vorm aanschaffen en koesteren, danwel wegwerpen.
De kapper heeft er overigens bijna drie uur over gedaan, en nu is mijn haar rood. Wat niet de bedoeling was.
  zondag 12 mei 2013 @ 19:07:16 #211
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_126397254
quote:
2s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:37 schreef Thisbe het volgende:
Boeken moet je niet downloaden soldaat. Boeken moet je in papieren vorm aanschaffen en koesteren, danwel wegwerpen.
De kapper heeft er overigens bijna drie uur over gedaan, en nu is mijn haar rood. Wat niet de bedoeling was.
Dat doe ik ook wel. Maar we gingen onlangs met het vliegtuig op vakantie en ik moest het aantal boeken wat ik meenam beperken. (Omdat er ook nog kleurpotloden, knuffels, afwasmiddel, strandspeelgoed et cetera mee moest). Ik heb uiteindelijk voor één lange broek en 5 boeken gekozen. Toen dacht ik dat zo'n e-reader best wel gemakkelijk kon zijn. Qua gewicht.
In Afghanistan had ik Reve's "Op weg naar het Einde" wel in de ransel. Ook als ik op patrouille ging. Dat had ook wel iets, natuurlijk.
The End Times are wild
  zondag 12 mei 2013 @ 19:08:30 #212
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_126397316
Als het aan mij had gelegen had ik trouwens geen broek meegenomen en nog een zesde boek. In mijn onderbroek kan ik prima lezen. Mevr. LXIV keurde dat niet goed echter.
The End Times are wild
pi_126438421
Het wordt een dochter overigens, mensen.
pi_126443439
Mooi!
Aldus.
pi_126448542
Het wordt vooral een gezonde dochter, hoop ik.
  maandag 13 mei 2013 @ 21:06:14 #216
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_126449446
quote:
14s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:38 schreef Z het volgende:
Mooi!
Het is altijd mooi.
The End Times are wild
pi_126453810
En heel anders dan een zoon.
Aldus.
  maandag 13 mei 2013 @ 22:06:59 #218
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_126454046
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:04 schreef Z het volgende:
En heel anders dan een zoon.
Geen idee
The End Times are wild
pi_126454180
Je kan je er wellicht iets bij voorstellen.
Aldus.
  maandag 13 mei 2013 @ 22:09:17 #220
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_126454213
Een transgender was wel zo hip geweest.
  maandag 13 mei 2013 @ 22:09:43 #221
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_126454252
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:08 schreef Z het volgende:
Je kan je er wellicht iets bij voorstellen.
Voorstellen is iets heel anders dan beleven.
The End Times are wild
pi_126454279
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:09 schreef Ringo het volgende:
Een transgender was wel zo hip geweest.
Dat kan altijd nog toch?
Aldus.
pi_126458541
Het zou natuurlijk ook nog een negerinnetje kunnen zijn.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 08:53:02 #224
37950 JAM
pi_126465584
Laten we maar voor je hopen dat ze een beetje dom en lelijk zal zijn, G. Dat geeft als vader veel meer rust.
pi_126465601
Geen gymnasiummeisje?
pi_126468334
Bepaald niet, JAM. Dan geeft ze zich natuurlijk veel te vroeg weg aan de eerste de beste.
pi_126603705
Ik word er gek van. Ik zoek een woord dat een samenvoeging van twee andere woorden is. Dit samengevoegde woord hoeft niet per se een bestaand woord te zijn maar dekt wel de lading.

Voorbeeld: MOElander of marktplaatsneger.
  donderdag 16 mei 2013 @ 21:32:56 #228
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_126604005
Neologisme.
pi_126797510
Gaan we poolen of biljarten?

Aan jou de keus.
Graag op anoniem
  dinsdag 21 mei 2013 @ 20:58:20 #230
37950 JAM
pi_126829428
- Mandarijnen, was het niet?
Nee, Cantonees.

Keuen.
  woensdag 22 mei 2013 @ 00:21:17 #231
11923 I.R.Baboon
pi_126841183
He Gellius en Batuwu, het heeft een jaar of 10 geduurd, maar inmiddels ben ik groot liefhebber van de eerste 2 albums (en eigenlijk vooral de eerste) van Roxy Music. Jammer dat het daarna van die zeikmuziek werd.
pi_126843407
Jammer van die valse tonen in if there is something
Graag op anoniem
pi_126845586
Dat is inderdaad een onfortuinlijke wending geweest, IR. Gelukkig hoeven we niet naar die albums te luisteren.

Weet iemand overigens waarom er 's ochtends vooral oudere dames achter de kassa zitten bij de supermarkt, en geen frisse jonge meiden?
  woensdag 22 mei 2013 @ 09:56:12 #234
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_126846444
Die zitten dan op hun zorgopleiding poppen luiers te wisselen.
pi_126847320
Het is ook godnondeju geen pretje om een vrouw te zijn, hè?
pi_126870210
quote:
7s.gif Op woensdag 22 mei 2013 09:56 schreef Ringo het volgende:
Die zitten dan op hun zorgopleiding poppen luiers te wisselen.
Staat hier nu een spatie te veel of een woord te weinig?
  woensdag 22 mei 2013 @ 19:34:02 #237
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_126870363
Ervan uitgaande dat poppen belanghebbend voorwerp is, geen van beide. Toch?
pi_126870864
quote:
2s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:34 schreef Ringo het volgende:
Ervan uitgaande dat poppen belanghebbend voorwerp is, geen van beide. Toch?
Hmm. Ik zie het er niet in, maar dat kan aan mij liggen.
Ik laat de vraag liggen voor Lienekien en wie zich er maar tegenaan wil bemoeien.
pi_126913522
Liene is tegenwoordig geanimeerd, dus die heeft vast geen tijd.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 03:47:06 #240
37950 JAM
pi_126936304
quote:
11s.gif Op donderdag 23 mei 2013 18:22 schreef Gellius het volgende:
Liene is tegenwoordig geanimeerd, dus die heeft vast geen tijd.
Buiten dat om, het volgende. Ringo heeft, zoals altijd, een overschot van gelijk. Vergelijk met:

'Die zitten dan pikken beurten te geven.'
'Die liggen dan kutjes zaad te spuiten.'

Ik wilde mij zelfs nog wagen aan 'Die knielen dan pikken beurten te geven', maar dat leek me al te vrij.

etc. etc. Wellicht niet het schoonste voorbeeld, desalniettemin grammitacaal toch volkomen identiek. Wondelijk, wonderlijk, was is Nederlands toch een mooie taal.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 03:49:56 #241
37950 JAM
pi_126936311
Over belanghebbende(n) gesproken, daar zal ik morgen wat over vertellen.
pi_126936568
Steek maar van wal, JAM.
pi_126975111
quote:
4s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:25 schreef Gellius het volgende:
godnondeju
:D
anonieme razernist
  maandag 27 mei 2013 @ 00:13:13 #244
11923 I.R.Baboon
pi_127051634
Gellius, The Ex met blazers was echt heel tof!

(ik had alleen vooraf al naar te veel tracks geluisterd om me echt te laten verrassen. Maar toch, voor 12 euro in een aftandse bunker, niks mis mee).
pi_127097328
Ik was verbaasd blij verrast te zien dat The Ex nog bestaat en optreedt.

[ Bericht 23% gewijzigd door Gellius op 28-05-2013 08:32:53 ]
pi_127099250
Waar was het optreden IR?
Aldus.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:58:33 #247
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_127099296
Waarom doen die mensjes bij 'Beste singer songwriter van Nederland' alsof ze zo verschrikkelijk intellectueel zijn? Wat een vervelend programma is dat zeg.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:00:52 #248
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127099367
Nooit gezien, want Giel Beelen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:02:57 #249
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_127099444
Had een waarschuwing moeten zijn.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:04:52 #250
11923 I.R.Baboon
pi_127101372
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:56 schreef Z het volgende:
Waar was het optreden IR?
OT301. Was ik nog nooit geweest.
pi_127101877
Een uitstekend zaaltje toch? Ik zie er wel eens een bandje. Flessies bier.
Aldus.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:45:08 #252
11923 I.R.Baboon
pi_127102710
Ja, was heel goed. Fluisterende krakers bij de voordeur. En er hingen briefjes dat de band liever niet wilde dat er gerookt werd, en op de man achter het mengpaneel na hield iedereen zich eraan.
pi_127107856
De man achter het mengpaneel is vrijgesteld van alles. Altijd.
pi_127114544
Zowel de OCCII als de OT01 verkopen Budweiser. Is dat zo'n indie biermerk?
Aldus.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 17:43:09 #255
11923 I.R.Baboon
pi_127114635
Brecht volgens mij ook. Maar ja, het is wel onderdeel van een enorm conglomeraat, dus ze zouden beter zoals de Korsakoff gewoon flesjes Leeuw Bier kunnen verkopen. Of tenminste, dat deden ze 8 jaar geleden daar.
pi_127138764
KLB / Schoenen uittrekken

Ik rook inmiddels twee pakjes per dag, maar er zijn ook mensen die het normaal vinden dat je bij een ander thuis je schoenen uittrekt.
Graag op anoniem
pi_127606290
La mia mente ha preso il volo
Un pensiero uno solo
Io cammino mentre dorme la citta'

I suoi occhi nella notte
Fanali bianchi nella notte
Una voce che mi parla chi sara'?

Dimmi ragazzo solo dove vai,
Perche' tanto dolore?
Hai perduto senza dubbio un grande amore
Ma di amorie e'tutta piena la citta,

No ragazza sola, no no no
Stavolta sei in errore
Non ho perso solamente un grande amore
Ieri sera ho perso tutto con lei.

My mind just took off
One thought, only one
I walk while the city sleeps
Her eyes in the night
White lanterns in the night
A voice that talks to me, who will it be?

Tell me lonely boy, where are you going to
Why so much pain?
You lost without doubt a great love
But the city is full of loves

No lonely girl no no no
This time you are mistaken
I didn't just lose a great love
Last night I lost everything with her
Graag op anoniem
pi_127606437
Mooi he
Graag op anoniem
pi_127626424
Er is een vers rozijnenmeisje of -jongetje op komst!
  maandag 10 juni 2013 @ 18:08:49 #261
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127626467
Dat is nog eens nieuws! Gefeliciteerd!
pi_127626593
Gefeliciteerd, mane!
pi_127626701
Van harte mane!
Aldus.
  maandag 10 juni 2013 @ 18:25:45 #264
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_127626899
Gefeliciteerd, mane!
  maandag 10 juni 2013 @ 18:31:22 #265
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_127627062
Wat een leuk en verrassend nieuws.
pi_127627277
Bedankt Lienekien, heren.

Het was voor mij ook een verrassing.
pi_127627739
quote:
17s.gif Op maandag 10 juni 2013 18:37 schreef mane het volgende:
Bedankt Lienekien, heren.

Het was voor mij ook een verrassing.
Hoezo? Was het onbevlekt?
Aldus.
  maandag 10 juni 2013 @ 18:51:17 #268
11923 I.R.Baboon
pi_127627834
Gefeliciteerd RG. Als er voortgeplant moet worden, dan jij maar!
pi_127627938
quote:
14s.gif Op maandag 10 juni 2013 18:48 schreef Z het volgende:

[..]

Hoezo? Was het onbevlekt?

Zoiets Z. Maar ik zal jullie de details besparen.
pi_127628988
quote:
11s.gif Op maandag 10 juni 2013 18:07 schreef mane het volgende:
Geweldig nieuws!
  maandag 10 juni 2013 @ 19:22:36 #271
37950 JAM
pi_127629370
Nóg meer kinderen zeg, jeetjemina. Nou, van harte dan maar!
  maandag 10 juni 2013 @ 21:40:52 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127637662
quote:
11s.gif Op maandag 10 juni 2013 18:07 schreef mane het volgende:
Wat een blijde en vrolijke verassing. Maar was er dan al een meneer Mane? Dat heb ik dan gemist.
The End Times are wild
  maandag 10 juni 2013 @ 21:43:47 #273
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_127637826
Ah. Kijk. Mooi. Gefeliciteerd, mane.
pi_127638484
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat een blijde en vrolijke verassing. Maar was er dan al een meneer Mane? Dat heb ik dan gemist.
Meneer is ook behoorlijk vers. :+ .
  maandag 10 juni 2013 @ 21:55:24 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127638569
quote:
2s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:54 schreef mane het volgende:

Op maandag 10 juni 2013 21:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Meneer is ook behoorlijk vers. .
Dan heeft hij er geen gras over laten groeien in ieder geval. Hulde!
The End Times are wild
pi_127646898
Gefeliciteerd met beiden dan maar. :)
pi_127742302
quote:
Had maandag tentamen met een vraag zoals je ze maar zelden ziet. Met humor. Voor diegenen die die vraag willen lezen heb ik hem hierbij gevoegd. Let wel: dit is alleen de inleidende tekst, de vraag waren totaal niet grappig - eerder moeilijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_127841946
Het is fijn dat ik rustig twee weken in het buitenland kan zitten. Ouderwets zonder internet uiteraard. En dat dan bij terugkomst er niets veranderd is. Nou, Mane dan. Gefeliciteerd!

Op vakantie lees ik. Geen internet maar echte boeken. Wel digitaal natuurlijk want dat gesleep met papier is niet meer van deze tijd. Deze keer las ik onder andere:
We gaan niet naar de hel vannacht, Van de koele meeren des doods, Karakter, en nu ben ik nog bezig in De oesters van Nam Kee.

En we hebben ons een kleine olijfgaarde aangeschaft in het zonnige zuiden.
pi_127934466
Karakter, da's een fijn boek.
pi_128002448
Docenten over Mainport:

As far as I have known you, you like it to judge people and rules from a position of superiority that you presume for yourself. On the other hand, basic communication skills under such simple circumstances as being present or absent from university classes, or normal manners in public encounters with fellow students and with teachers, obviously do not belong to your repertoire.
Graag op anoniem
  woensdag 19 juni 2013 @ 20:52:31 #281
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_128003377
Wat zeggen ze nu, ik zou hun bureau onderschijten.
  donderdag 20 juni 2013 @ 02:26:18 #282
37950 JAM
pi_128021235
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:36 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

De vraag waren..?

Buiten dat om zie ik er de humor er niet van in en lijkt me de opgave niet veel lastiger dan je in de vierde klas van de HAVO kan verwachten.
  donderdag 20 juni 2013 @ 04:45:19 #283
37950 JAM
pi_128021790
Ik zou ze vastbinden op de het spoor tussen Valkenburg en waar dan ook in Limburg en dan maar wachten op het boemeltje.
pi_128026457
Ik vind het een beetje vreemd Engels. Of raar. Raar Engels. Hoeheetut.
pi_128026988
Slecht Engels.
Aldus.
pi_128027058
Overigens, kan ik Daalder van harte aanbevelen Gellius.
Aldus.
pi_128027140
Hmmm. Wat had je?
pi_128027538
Vijf gangen.
• Koude aardappel-artisjoksoep met kabeljouw
• Risotto met verschillende bereidingen van tomaat
• Buikspek met boontjes
• Black Angus
• Lekker toetje.

Vergezeld van lekkere wijntjes
Aldus.
  donderdag 20 juni 2013 @ 12:52:48 #289
11923 I.R.Baboon
pi_128030287
Vroeger stonk het altijd naar verstopt toilet.
pi_128031492
Toen het nog een jazzcafé was.
Aldus.
pi_128032835
Klinkt goed. We moeten inderdaad nog snel even uit-eten-naar-het-theater-en-concertgebouw-en-alle-bioscoopbonnen-opmaken voor Die Nieuwe er is.
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:09:37 #292
37950 JAM
pi_128033363
quote:
4s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:13 schreef Gellius het volgende:
Ik vind het een beetje vreemd Engels. Of raar. Raar Engels. Hoeheetut.
Dat is het ook. Ik weet nu alleen niet of ik me zorgen moet gaan maken om het niveau van Engels van leraren in het hoger onderwijs of dat Mainport gewoon weer de een of andere bonte uitspraak over zichzelf in het leven heeft geroepen om zijn gebrek aan daadwerkelijke charme te proberen te verbloemen.
Buiten dat om: Radio 1 heeft zo'n jingle waarin gezegd wordt: 'Het nieuws van alle kanten.' Die man spreekt dat echter zo vreemd uit dat ik elke keer denk dat hij: 'Het nieuws van Alicante.' zegt. Hebben daar meer mensen last van?
pi_128035310
Ik luister vrijwel nooit naar de radio. Dus nee. Nee. Ik heb dat niet.
pi_128035360
"Het nieuws van alle kanten" klinkt ook raar trouwens.
pi_128035397
Of ik ben gewoon een beetje out of sync. Dat overkomt mij wel eens.
pi_128035919
Alleen ter verdere informatie:

Het is een Duitser, die hebben bijzondere ideeën over de verhouding student/docent. Maar hij rijdt elke dag 130 km heen en 130 km terug tussen Enschede en Dortmund, dus je begrijpt met wat voor type ik te maken heb.

Ik had hem gemaild met wat informatie over het kennelijke verschil tussen Nederland en Duitsland:

According to your course information one can only miss a lecture if one has a doctor's note. I have to inform you it is not normal in the Netherlands and in fact very unusual to go to the doctor if one has a fever. If you ask your Dutch colleagues they will inform you about this.

Daarop reageerde hij met eerder genoemd bericht en onderstaande:

My course description specifies this already before the start of class by saying „Absence of one class: minus 1 point of the current average of points“.
This is a regulation that has been used for many years in the Bachelor and the Master courses taught by Prof X, Dr Y, and myself.
There is no legal rule that forbids to establish such a local rule for a course. Course teachers in this country have a lot of freedom which rules they want to set for studying their courses. You can also further contemplate (hermeneutically, if you like) about the notion of „aanwezigheidspflicht“.

Het is een propedeusevak.
Graag op anoniem
pi_128036049
Je studeert tegenwoordig in Enschede? Heb je 'n taakstraf opgelopen ofzoiets?
pi_128036152
Kafka blijft thuis op zijn stoel zitten, omdat hij weet dat hij daar in ieder geval ongelukkig is.
Graag op anoniem
pi_128036407
Een meisje dat laatst naast mij op de stoel zat, en zich beoordeeld voelde door de blik van het levensgrote hoofd van Audrey Hepburn dat aan de muur hangt, zei dat ik dat beter kon stoppen met proberen te schrijven, totdat ik net zo gekwetst was als de schrijvers die op mijn plank staan.
Graag op anoniem
pi_128036891
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:42 schreef Z het volgende:
Vijf gangen.
• Koude aardappel-artisjoksoep met kabeljouw
• Risotto met verschillende bereidingen van tomaat
• Buikspek met boontjes
• Black Angus
• Lekker toetje.

Vergezeld van lekkere wijntjes
pi_128037844
Volgens mij fietste ik laats door jouw straat Claudia. Leuk stukje Noord, zo vlak bij de dijk.
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')