abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128620181
O ja Gibbs was ik vergeten.

Montoya idd niet maar dat zie je wel vaker. Een paar jaar terug hebben ze bij de #48 (Johnson) ook illegale dingen geconstateerd. Z'n crew chief is toen nog (voorwaardelijk) geschorst. Bij de andere Hendrick cars was niks aan de hand.
Ik heb soms het idee dat de teams van één organisatie op sommige vlakken behoorlijk onafhankelijk van elkaar werken.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:17:40 #202
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_128625348
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 13:43 schreef TargaFlorio het volgende:
Heeft NASCAR dit jaar hun controles verscherpt? Tijdje geleden al met Penske.
twee jaar geleden heeft NASCAR besloten om transperanter te zijn
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
  dinsdag 23 juli 2013 @ 21:44:07 #203
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_129268429
NASCAR gaat van ESPN naar NBC vanaf 2015. Het contract loopt tot 2025!

Het gaat hierbij om de resterende Sprint Cup race en de gehele Nationwide series vanaf 2015. Daarnaast gaat NBC ook een aantal K&N Pro (nu meestal bij Speed/FOX), NASCAR Whelden Modified en de NASCAR Toyota Series (Mexico) wedstijden uitzenden
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:41:20 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129755696
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129761236
quote:
:{
Sprint cars racing is mooi maar het zijn wel bommetjes van +800 pk op wielen.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 08:13:34 #206
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_129780804
quote:
Tijdens Watkins Glen wordt hij vervangen door Max Papis, voor Michigan is er nog geen vervanger gevonden/genoemd
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
pi_129907315
Iemand 2 weken terug de Truck race op de dirt oval van Eldora gezien?
Vooraf had ik mijn bedenkingen maar het was toch wel leuk.

Vanavond Nationwide op Watkins Glen en morgen Cup op Watkins Glen.
  zondag 11 augustus 2013 @ 17:17:15 #208
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_129943985
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 19:29 schreef TargaFlorio het volgende:
Iemand 2 weken terug de Truck race op de dirt oval van Eldora gezien?
Vooraf had ik mijn bedenkingen maar het was toch wel leuk.

Vanavond Nationwide op Watkins Glen en morgen Cup op Watkins Glen.
Eldora was veel leuker dan ik er van vanwacht had. Hopen dat de Truck Series meer dirt ovals zal aandoen komende seizoenen
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
  woensdag 14 augustus 2013 @ 17:30:06 #209
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_130063001
Juan Pablo Montoya's contract is niet verlengd bij Earnhardt Ganassi Racing!

Volgend jaar zal er een andere coureur in de #42 zitten, Target blijft wel de sponsor van de auto. Namen die genoemd worden voor 2014 zijn: Kurt Busch, Ryan Newman en Kyle Larson
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 17:37:20 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130063203
erg jammer, maar aan de andere kant ook wel logisch, want hij is in de laatste jaren niet meer in de buurt van The Chase geweest
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130070226
quote:
11s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
erg jammer, maar aan de andere kant ook wel logisch, want hij is in de laatste jaren niet meer in de buurt van The Chase geweest
Al ligt de oorzaak daarvan volgens mij ook bij het team zelf want de prestaties van McMurray zijn niet beter.

Zal wel wennen zijn. Montoya, Ganassi en sponsor Target zijn jaren een 3-eenheid geweest.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 23:14:10 #212
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_130114468
"Austin Dillon in de #14 op Michigan International Speedway"

Austin Dillon is de coureur die achter het stuur van de #14 zal plaatsnemen. Vooralsnog is dit alleen voor Michigan en worden de volgende wedstrijden wellicht andere coureurs aangetrokken. Stewart-Haas Racing spreekt zelfs over vier andere coureurs die in de #14 kunnen gaan rijden.

"Daarmee mist Austin Dillon de Nationwide-kwalificatie in Mid-Ohio en start in de Nationwide-race achteraan."

Omdat Austin Dillon zich wil focussen op de trainingen met de Sprint Cup auto, zal hij de kwalificatie missen. Hierdoor start hij achteraan op zaterdagmiddag in Mid-Ohio, wie zijn auto gaat kwalificatie als hij in Michigan is nog niet bekend.

"Hij is niet de enige die zowel op Mid-Ohio en op Michigan Speedway zal rijden, Marco Ambrose en Trevor Bayne doen hetzelfde"

Marcos Ambrose rijdt ook de Nationwide-race op Mid-Ohio road course. Echter zal hij juist de rollen omdraaien, want de Nationwide-auto zal gekwalificeerd worden door Ryan Truex. Trevor Bayne zal vooralsnog beide auto's zelf kwalificeren.

"Vervanger van Juan Pablo Montoya voor 2014? Naast Ryan Newman en Kurt Busch doet Kyle Larsson ook mee in deze strijd"

De geruchtenmolen draait ook rond de #42 van Earnhardt Ganassi voor volgend jaar. Naast Ryan Newman en Kurt Busch wordt ook de naam Kyle Larsson genoemd. Kyle Larsson staat onder contract bij Chip Ganassi en is op dit moment uitgeleend aan Turner Motorsports.
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 augustus 2013 @ 21:51:00 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130459245
#48 heeft voor de tweede week op rij geen goed resultaat geboekt, maar leidt het kampioenschap nog steeds.

Meer opvallend is dat de regerend kampioen #2 en #24 op dit moment niet in The Chase zitten :D
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130459745
Gordon, ik zie hem geen jaren meer racen.
  maandag 26 augustus 2013 @ 20:06:55 #215
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_130487837
Kurt Busch heeft getekend bij Stewart-Haas Racing en wordt de vierde auto van SHR volgend jaar

Het officiele statement wordt morgen door Gené Haas gegeven. Hiermee hebben ze volgend jaar het volgende opstelling (Ze proberen Busch in de #00 te krijgen, met sponsoring van Haas Automation):

#00 Kurt Busch, #10 - Danica Patrick, #14 - Tony Stewart, #39 - Kevin Harvick
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
pi_130708794
Allmendinger rijdt volgend jaar fulltime voor JTG Daugherty Racing in de #47
quote:
A.J. Allmendinger will be back full-time in the NASCAR Sprint Cup Series next season as driver of the No. 47 JTG Daugherty Racing machine.

Allmendinger, who was suspended and then released from his full-time ride with Penske Racing last summer following a failed drug test, has been working hard toward a second chance.

In addition to running nine Cup races this year with James Finch’s Phoenix Racing, he returned to driving for the Penske organization – making five IZOD IndyCar Series starts (including his debut at the Indianapolis 500) and winning two NASCAR Nationwide Series races at Road America and Mid-Ohio.

Now, he’s ready to make the most of an opportunity that he thought may never arrive more than a year ago.

“It was a muddy, cloudy picture – I didn’t know what was going to happen then,” Allmendinger said today at Atlanta Motor Speedway. “This year, there’s been so many things that have happened that I would’ve never expected.”

This weekend, Allmendinger is doing the fourth race in a six-race run with JTG Daugherty, whose normal driver, Bobby Labonte, is currently recovering after breaking three ribs in a cycling accident this week.

In addition to the matter of when Labonte will be back in the No. 47, the team also has the question of which manufacturer it will choose to align with next year. Team co-owner Brad Daugherty said that JTG Daugherty will finish out 2013 with Toyota.

But no matter if he’s driving a Camry or something else, Allmendinger feels that he’s now playing with “house money” after what he’s been through.

“It’s been a long journey over the last 12 months, but in a strange way, I would never change it,” he said. “The place that I’m at now as a person – I feel so much better about it.

“I know there’s still a lot of hard work ahead of me to try and get where I want to be in this sport, and to get where we want to be as a race team in this sport. But it’s just a great feeling to be back…I didn’t feel like I would be back here.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_130992293
Michael Waltrip Racing wordt beschuldigd van het manipuleren van de Sprint Cup race in Richmond om Truex ten koste van Newman door te laten gaan naar de Chase. Bowyer zou zijn wagen opzettelijk hebben laten spinnen om te voorkomen dat Newman de race zou winnen. Daarnaast zouden (onnodige) pitstops van Vickers en Bowyer ervoor gezorgd hebben dat Logano op basis van punten doorgaat naar de Chase en niet op basis van de wildcard die nu naar Truex gaat.

quote:
NASCAR is examining the events of Saturday's Richmond Sprint Cup round amid suggestions Michael Waltrip Racing manipulated the race to hamper rivals of its Chase contender Martin Truex Jr.

Truex was among the large group of drivers on the cusp of the final Chase positions going into last weekend's race. He ultimately made the cut in the final wildcard spot by virtue of a tiebreak with Ryan Newman.

However, Newman had looked set for a victory that would have put him, not Truex, into the Chase going into the final laps, only to lose the lead when Waltrip driver Clint Bowyer spun and caused a yellow under which all the frontrunners pitted.

It then emerged that just before Bowyer's spin, his crew chief Brian Pattie had radioed him to say "the #39 [Newman] is going to win the race", to which Bowyer responded "well, that kind of sucks".

Pattie then added "is your arm starting to hurt? I bet it's hot in there. Itch it", just after which Bowyer spun.

The following Dale Earnhardt Jr immediately questioned whether the spin was deliberate.

"It's the craziest thing I ever saw," said Earnhardt.

"I don't know if they could bring up his brakes and his gas [telemetry], but he was jerking the car around and then just spun."

Bowyer insisted the spin was genuine.

"I think we had a flat tyre or something," he said.

"We were leading the race and then we went back there and they were driving away from us.

"It was getting tighter and tighter [in that corner], and then the #88 [Earnhardt] got in there and by the time I got back to the gas he'd got into me and it just snapped around."

Newman had a slow pitstop under the consequent yellow and could only get back to third place.

Truex finished seventh, but his cause was further aided by the struggling Joey Logano getting up to 22nd place - sufficient to get him into the Chase on his points position without having to resort to the wildcard spot that Truex ultimately took.

Logano benefited from Bowyer making additional pitstops following his spin and Waltrip's third driver Brian Vickers being called in to pit under green, to his apparent surprise, according to radio tranmissions. Vickers and Bowyer fell to 24th and 25th.

Amid widespread scepticism in the NASCAR paddock and among the American media, the series issued a statement saying it was carrying out a routine review of the race events.

"NASCAR is reviewing Saturday night's race at Richmond International Raceway per protocol and has no plans for further statement until that process is complete," it said.

Truex was adamant he had no knowledge of events involving his team-mates or Chase rivals and had just been focused on his own race.

"I didn't even know it happened until after the race," he said of Bowyer's controversial spin.

"Honestly I had no idea. I raced my ass off all night long, that's all I can do."

Remember when? Earnhardt's deliberate spin

Dale Earnhardt Jr was given a 25-point penalty, $10,000 fine and placed on probation for intentionally spinning to cause a caution in the 2004 Bristol race.

Earnhardt openly admitted that he had spun because he was in danger of going a lap down as his car's handling faded due to a loose wheelnut.

NASCAR president Mike Helton said at the time: "We have several rules in our rule book that have been in place for quite some time to prevent someone from altering the outcome of an event.

"This was a clear-cut case of that. Actions such as this will not be tolerated. We will always react to protect the integrity of our sport."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 10 september 2013 @ 09:04:04 #218
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_131014621
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:56 schreef sasquatsch het volgende:
Michael Waltrip Racing wordt beschuldigd van het manipuleren van de Sprint Cup race in Richmond om Truex ten koste van Newman door te laten gaan naar de Chase. Bowyer zou zijn wagen opzettelijk hebben laten spinnen om te voorkomen dat Newman de race zou winnen. Daarnaast zouden (onnodige) pitstops van Vickers en Bowyer ervoor gezorgd hebben dat Logano op basis van punten doorgaat naar de Chase en niet op basis van de wildcard die nu naar Truex gaat.

[..]

Truex Jr. is zes uur geleden uit de chase genomen

quote:
NASCAR Penalizes MWR following Richmond, Truex out of Chase, Newman in: NASCAR has issued penalties to Michael Waltrip Racing following the sanctioning bodys review of Saturdays race at Richmond International Raceway. MWR was found to have violated Section 12-4 (Actions detrimental to stock car racing). As a result, MWRs three teams in the NASCAR Sprint Cup Series (#15, #55, #56) have been penalized with the loss of 50 championship driver and 50 championship owner points, respectively.

These point penalties are assessed following the seasons 26th regular season race and not after the seeding for the Chase for the NASCAR Sprint Cup. Therefore, the point total for the #56 car driven by Martin Truex Jr. is reduced to 691, putting him in 17th position and eliminating him from the second Wild Card berth for the Chase field. Ryan Newman, driver of the #39 car, now moves up into the Chase as the second Wild Card participant.
NASCAR has also fined the MWR organization $300,000 and indefinitely suspended Ty Norris, MWR Executive Vice President/General Manager and spotter for the #55 car, for violating Section 12-4. The three crew chiefs  Brian Pattie (#15), Scott Miller (#55) and Chad Johnston (#56)  have all been placed on NASCAR probation until Dec. 31.

Based upon our review of Saturday nights race at Richmond, it is our determination that the MWR organization attempted to manipulate the outcome of the race, said Robin Pemberton, NASCAR vice president of competition. As the sports sanctioning body, it is our responsibility to ensure there is a fair and level playing field for all of our competitors and this action today reflects our commitment to that.(NASCAR)

AND Monday evening there was a NASCAR Press Conference with NASCAR President Mike Helton and NASCAR vice president of competition Robin Pemberton
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
pi_131015598
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:04 schreef Hammer20 het volgende:

[..]

Truex Jr. is zes uur geleden uit de chase genomen

[..]

Goed dat hier wat aan gedaan wordt.

Ze hadden alleen Bowyer ook uit de Chase moeten halen. Dan was Gordon ook in de Chase geplaatst, en had je iedereen die door deze 2 geintjes gedupeerd is toch op de juiste plek gehad en de overtreders flink gestraft. 300000 dollar is een boel geld, maar dat verdienen ze terug met de exposure tijdens de chase.

[ Bericht 23% gewijzigd door TagForce op 10-09-2013 10:09:13 ]
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:17:27 #220
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_131015927
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:59 schreef TagForce het volgende:

[..]

Goed dat hier wat aan gedaan wordt.

Ze hadden alleen Bowyer ook uit de Chase moeten halen. Dan was Gordon ook in de Chase geplaatst, en had je iedereen die door deze 2 geintjes gedupeerd is toch op de juiste plek gehad en de overtreders flink gestraft. 300000 dollar is een boel geld, maar dat verdienen ze terug met de exposure tijdens de chase.
Hij heeft ook een straf gekregen, maar volgens mij heeft hij dan nog steeds genoeg punten om in de chase te zitten.
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
pi_131016672
quote:
it is our determination that the MWR organization attempted to manipulate the outcome of the race, said Robin Pemberton, NASCAR vice president of competition.
Gelukkig doet NASCAR dit zelf nooit... :+ >:)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 september 2013 @ 10:53:47 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131016736
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:51 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Gelukkig doet NASCAR dit zelf nooit... :+ >:)
neuh, er zijn dan ook nooit gele vlaggen vanwege debris als het veld een heel eind uit elkaar ligt en er pitsstops onder groen aan dreigen te komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 10 september 2013 @ 11:15:10 #223
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_131017274
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

neuh, er zijn dan ook nooit gele vlaggen vanwege debris als het veld een heel eind uit elkaar ligt en er pitsstops onder groen aan dreigen te komen.
Verward je de NASCAR-cautions niet met de ESPN-cautions, waarbij we soms het stuk debris niet eens zien?
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 september 2013 @ 11:25:31 #224
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131017529
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:15 schreef Hammer20 het volgende:

[..]

Verward je de NASCAR-cautions niet met de ESPN-cautions, waarbij we soms het stuk debris niet eens zien?
geen idee of er verschil tussen zit, maar het is gewoon opvallend dat er voor een stukje op de baan de gele vlag uit gaat, terwijl dat ook tien rondjes eerder of later had gekund of helemaal niet omdat het niet in de weg ligt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131017759
Daarom heb ik dus ook een beetje het :') gevoel, al vind ik het wel goed dan MWR gestraft is maar NASCAR zou zelf wat minder hypocriet moeten zijn.

De Truck race op Mosport was overigens wel leuk. Ik had niet verwacht dat de Trucks zo goed zouden passen op een road course. ^O^ Overigens ook vuurwerk tussen diverse rijders op het einde. _O-
pi_131017966
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

geen idee of er verschil tussen zit, maar het is gewoon opvallend dat er voor een stukje op de baan de gele vlag uit gaat, terwijl dat ook tien rondjes eerder of later had gekund of helemaal niet omdat het niet in de weg ligt
Dat dacht ik ook, maar enige tijd terug zag je gewoon dat zo'n wagen met 300 kmh de muur in knalde bij een ARCA race. En hoe dat kwam? Inderdaad, debris zo groot als een suikerklontje...
pi_131017977
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Daarom heb ik dus ook een beetje het :') gevoel, al vind ik het wel goed dan MWR gestraft is maar NASCAR zou zelf wat minder hypocriet moeten zijn.

De Truck race op Mosport was overigens wel leuk. Ik had niet verwacht dat de Trucks zo goed zouden passen op een road course. ^O^ Overigens ook vuurwerk tussen diverse rijders op het einde. _O-
Nascars, hetzij sprint, nationwide of trucks, op road course = _O_
  dinsdag 10 september 2013 @ 11:52:54 #228
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_131018263
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Daarom heb ik dus ook een beetje het :') gevoel, al vind ik het wel goed dan MWR gestraft is maar NASCAR zou zelf wat minder hypocriet moeten zijn.

De Truck race op Mosport was overigens wel leuk. Ik had niet verwacht dat de Trucks zo goed zouden passen op een road course. ^O^ Overigens ook vuurwerk tussen diverse rijders op het einde. _O-
Ik weet niet of je had meegekregen dat de vriendin van Skeen op Mosport een levenslange schorsing van NASCAR-wedstrijden heeft gekregen? Door de klap die ze uitdeelde aan Papis wordt ze nu geweigerd bij elk NASCAR-event.
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
pi_131030033
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:41 schreef Marks het volgende:

[..]

Nascars, hetzij sprint, nationwide of trucks, op road course = _O_
Zeker _O_
pi_131030091
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:52 schreef Hammer20 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je had meegekregen dat de vriendin van Skeen op Mosport een levenslange schorsing van NASCAR-wedstrijden heeft gekregen? Door de klap die ze uitdeelde aan Papis wordt ze nu geweigerd bij elk NASCAR-event.

Heb ik niet meegekregen. Is ook weer een hypocriet besluit van NASCAR. B.v. Richard Childress is ook nog steeds welkom ondanks dat hij Kurt Busch geslagen heeft.
pi_131043424
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:16 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]


Heb ik niet meegekregen. Is ook weer een hypocriet besluit van NASCAR. B.v. Richard Childress is ook nog steeds welkom ondanks dat hij Kurt Busch geslagen heeft.
Euh... Dat is toch iemand die wat voor de sport betekent, de vriendin van hoort er eigenlijk niet eens bij.
Ik krijg sowieso steeds meer jeuk van al die vriendinnen van die in beeld zijn. Leuk, mooie vrouwen, maar daarvoor kijk ik niet naar races. Daar heb je weer andere evenementen voor. :{
  vrijdag 13 september 2013 @ 01:05:25 #232
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_131117065
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:56 schreef sasquatsch het volgende:
Michael Waltrip Racing wordt beschuldigd van het manipuleren van de Sprint Cup race in Richmond om Truex ten koste van Newman door te laten gaan naar de Chase. Bowyer zou zijn wagen opzettelijk hebben laten spinnen om te voorkomen dat Newman de race zou winnen. Daarnaast zouden (onnodige) pitstops van Vickers en Bowyer ervoor gezorgd hebben dat Logano op basis van punten doorgaat naar de Chase en niet op basis van de wildcard die nu naar Truex gaat.

[..]

De beerput is open! NASCAR onderzoekt nu ook het radio verkeer tussen Penske en Front Row Motorsports. In de tot nu beluisterde radioverkeer is te horen dat Gilliand is gevraagd om langzamer te gaan rijden zodat Logano hem kon inhalen. Met de gewonnen plek wist Logano een plek in de Chase te bemachtigen.
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
  vrijdag 13 september 2013 @ 01:37:42 #233
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_131117494
Oei.. dat is allemaal geen gelukkige PR voor NASCAR. Met het verbaast me allerminst...
  vrijdag 13 september 2013 @ 23:07:48 #234
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_131148228
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Oei.. dat is allemaal geen gelukkige PR voor NASCAR. Met het verbaast me allerminst...
Om het nog mooier te maken: Penske en Front Row onder toezicht tot het einde van het seizoen en Gordon in de chase als dertiende coureur!
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
pi_131156283
Het lijkt erop dat Montoya in de Nascar blijft.

Hij zou de plek van Kurt Busch overnemen bij het Furniture Row Racing Sprint Cup team. Aankondiging is misschien al dit weekend.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 september 2013 @ 16:46:53 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131167119
en ik maar denken dat de DTM een interessante optie voor hem was
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131167297
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2013 16:46 schreef Peterselieman het volgende:
en ik maar denken dat de DTM een interessante optie voor hem was
Interessant waarom?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 september 2013 @ 17:08:14 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131167589
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 16:55 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Interessant waarom?
zou een goed contract kunnen tekenen bij Mercedes of BMW en races overal ter wereld kunnen rijden, want de DTM wil in 2015 ook weer in Noord-Amerika neerstrijken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131273149
Montoya naar Penske in Indycars.
pi_131274023
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 11:33 schreef TargaFlorio het volgende:
Montoya naar Penske in Indycars.
Ja, dat had ik al gelezen in het IndyCar topic
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 oktober 2013 @ 22:51:34 #241
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131921230
er gebeurt vandaag genoeg in Kansas. Veel actie en positiewisselingen _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132033597
quote:
14s.gif Op zondag 6 oktober 2013 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
er gebeurt vandaag genoeg in Kansas. Veel actie en positiewisselingen _O_
Race niet gezien.

Bij de Nationwide race was er blijkbaar oorlog tussen Brad Keselowski en Kyle Busch.

De Truck race in Las Vegas had een mooi gevecht tussen Timothy Peters en Ron Hornaday. Jammer genoeg kwam daar een einde aan door een caution. Uiteindelijk won Peters.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 oktober 2013 @ 11:31:14 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132353002
vanavond vanaf 20.00 uur Talladega :9
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132363811
quote:
14s.gif Op zondag 6 oktober 2013 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
er gebeurt vandaag genoeg in Kansas. Veel actie en positiewisselingen _O_
Inmiddels race op Kansas ook gezien. Was inderdaad wel een leuke wedstrijd.
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2013 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
vanavond vanaf 20.00 uur Talladega :9
Vanavond ook maar eens kijken (als ik tenminste een goede stream vind)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 oktober 2013 @ 23:18:39 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132379533
De race is zonder Big One verlopen, met alleen in de slotronde een kleine crash
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 november 2013 @ 19:49:58 #247
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_132900149
Monyota is de Amerikaanse belastingdienst nog 2,7 miljoen dollar schuldig:

IRS waves black flag at race car driver Juan Pablo Montoya
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
  dinsdag 5 november 2013 @ 08:50:18 #248
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_132916063
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:49 schreef Hammer20 het volgende:
Monyota is de Amerikaanse belastingdienst nog 2,7 miljoen dollar schuldig:

IRS waves black flag at race car driver Juan Pablo Montoya
Zo te lezen had JPM wat slimme adviseurs die hem door de mazen van de wet hielpen.
Ik snap alleen niet waarom je dat risico als bekend coureur/persoonlijkheid zou willen lopen... al je goodwill ben je in 1 klap kwijt. Nu ben je een steenrijke miljonair die zonodig ook nog belasting moest ontduiken.
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:45:13 #249
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_132944782
Dit weekend zal Jeff Burton zijn 1000ste race gaan rijden. Zijn eerst race binnen de NASCAR-franchise was op 13 maart 1988 in de Busch Server (huidige Nationwide) tijdens de de Miller Classic in Martinsville.
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
  dinsdag 12 november 2013 @ 14:42:05 #250
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_133183751
Bij Trevor Bayne(22) is Multiuple Sclerose ontdekt! Hij heeft nog geen symptomen van MS en is ook goedgekeurd door de artsen om plaatsen te nemen in de #6 aankomend weekend. Ook in 2014 zal hij in de NNS gaan rijden.

Link!
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
pi_133294369
Dit weekend de laatste Truck en Nationwide race van het seizoen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:42 schreef Hammer20 het volgende:
Bij Trevor Bayne(22) is Multiuple Sclerose ontdekt! Hij heeft nog geen symptomen van MS en is ook goedgekeurd door de artsen om plaatsen te nemen in de #6 aankomend weekend. Ook in 2014 zal hij in de NNS gaan rijden.

Link!
:{
  donderdag 28 november 2013 @ 11:54:20 #252
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_133705736
Chad Knaus is 4 december terug op Reddit voor een AMA, je mag hem alles vragen en misschien krijg je antwoord terug. Deze is van een maand geleden: link!
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
  maandag 27 januari 2014 @ 14:49:50 #253
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_136007266
*kick*

Minder dan een maand tot de Daytona 500 en er zijn al weer een aantal opvallende zaken.

Tony Stewart is gezond verklaard en mag tijdens de trainingen voor de Sprint Unlimited weer achterhet stuur kruipen van de #14, die zijn been brak afgelopen najaar tijdens een Sprintcar race.

NASCAR heeft de kwalificatie veranderd voor al haar nationale competities
Het eerste segment is met alle auto's/trucks op de baan en duurt 25 minuten. De top-24 gaat door naar het tweede segment.

Het tweede segment duurt 10 minuten en de top-12(van de 24) gaat door naar het derde segment.

Het laatste segment is 5 minuten en bepaalt de volgorde van de top-12. Tussen de segmenten zit 10 minuten waarin de teams de kans krijgen om zaken aan de auto aan te passen. Alleen de Daytona 500 valt dit jaar niet onder deze regel.

Nationwide en Trucks: Bumpdrafting verboden
De Nationwide en de trucks mogen niet meer bumpdrafting. Hiermee wordt het 'pack'-racen gepromoot.
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
pi_136011241
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:49 schreef Hammer20 het volgende:
*kick*

Minder dan een maand tot de Daytona 500 en er zijn al weer een aantal opvallende zaken.

Tony Stewart is gezond verklaard en mag tijdens de trainingen voor de Sprint Unlimited weer achterhet stuur kruipen van de #14, die zijn been brak afgelopen najaar tijdens een Sprintcar race.

NASCAR heeft de kwalificatie veranderd voor al haar nationale competities
Het eerste segment is met alle auto's/trucks op de baan en duurt 25 minuten. De top-24 gaat door naar het tweede segment.

Het tweede segment duurt 10 minuten en de top-12(van de 24) gaat door naar het derde segment.

Het laatste segment is 5 minuten en bepaalt de volgorde van de top-12. Tussen de segmenten zit 10 minuten waarin de teams de kans krijgen om zaken aan de auto aan te passen. Alleen de Daytona 500 valt dit jaar niet onder deze regel.

Nationwide en Trucks: Bumpdrafting verboden
De Nationwide en de trucks mogen niet meer bumpdrafting. Hiermee wordt het 'pack'-racen gepromoot.
Wat belachelijk dat ze bumpdraften verbieden, hoe gaan ze dat trouwens doen?
Bij de Gen6 cars hebben ze het ook bijna onmogelijk gemaakt en dat resulteerde in een oersaaie daytona 500 vorig jaar, daar waar de Nationwide variant vol van spektakel stond, o.a. vanwege bumpdraften.
  maandag 27 januari 2014 @ 17:26:34 #255
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_136013282
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:32 schreef Marks het volgende:

[..]

Wat belachelijk dat ze bumpdraften verbieden, hoe gaan ze dat trouwens doen?
Bij de Gen6 cars hebben ze het ook bijna onmogelijk gemaakt en dat resulteerde in een oersaaie daytona 500 vorig jaar, daar waar de Nationwide variant vol van spektakel stond, o.a. vanwege bumpdraften.
'pack'-racing vind ik zelf wel iets leuker, in de Sprint Cup bumpdraften nog. Nationwide en Trucks zijn overginds al zo gemaakt om niet mee te bumpdraften (voorkant -> achterkant sluit niet op elkaar aan.)
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
pi_136016983
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:32 schreef Marks het volgende:

[..]

Wat belachelijk dat ze bumpdraften verbieden, hoe gaan ze dat trouwens doen?
Bij de Gen6 cars hebben ze het ook bijna onmogelijk gemaakt en dat resulteerde in een oersaaie daytona 500 vorig jaar, daar waar de Nationwide variant vol van spektakel stond, o.a. vanwege bumpdraften.
Volgens mij ligt het iets genuanceerder.

Leuke manier van kwalificeren op baantjes als Martinsville en Bristol. :X :X
pi_136029030
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:26 schreef Hammer20 het volgende:

[..]

'pack'-racing vind ik zelf wel iets leuker, in de Sprint Cup bumpdraften nog. Nationwide en Trucks zijn overginds al zo gemaakt om niet mee te bumpdraften (voorkant -> achterkant sluit niet op elkaar aan.)
Ik zapte 2 jaar terug langs een Nascar race op Talladega en bleef kijken omdat ik niet wist wat ik zag: 2 auto's die elkaar met 320 kmh vooruitduwen. Geniaal vind ik dat nog steeds, jammer dat ze dat willen verbieden en ook vraag ik me af waarom?
Ja, omdat ze pack racing willen bevorderen, maar wat is het voordeel daarvan? Nog meer ''big ones'' in een race krijgen?
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:18:35 #258
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_136041651
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:11 schreef Marks het volgende:

[..]

Ik zapte 2 jaar terug langs een Nascar race op Talladega en bleef kijken omdat ik niet wist wat ik zag: 2 auto's die elkaar met 320 kmh vooruitduwen. Geniaal vind ik dat nog steeds, jammer dat ze dat willen verbieden en ook vraag ik me af waarom?
Ja, omdat ze pack racing willen bevorderen, maar wat is het voordeel daarvan? Nog meer ''big ones'' in een race krijgen?
In de Sprint Cup kan het nog steeds, daar zijn de voor- en achterkant van de auto op gemaakt. Bij de Nationwide en Trucks kon het eigenlijk al niet.
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
pi_136042482
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:18 schreef Hammer20 het volgende:

[..]

In de Sprint Cup kan het nog steeds, daar zijn de voor- en achterkant van de auto op gemaakt. Bij de Nationwide en Trucks kon het eigenlijk al niet.
Volgens mij is het net andersom, bij nationwide kon het vorig jaar sowieso en ik dacht dat ze de bumpers van de generation6 Sprintauto`s zo gemaakt hadden dat het daar juist niet meer goed kon en ook dat ze daar te snel heet zouden worden.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:35:00 #260
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_136056798
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:45 schreef Marks het volgende:

[..]

Volgens mij is het net andersom, bij nationwide kon het vorig jaar sowieso en ik dacht dat ze de bumpers van de generation6 Sprintauto`s zo gemaakt hadden dat het daar juist niet meer goed kon en ook dat ze daar te snel heet zouden worden.
De Gen6-car maakt het draften in bochten lastig, rechte stuk kan het nog steeds. Bij de Nationwide en Trucks sluiten de voor en achterkant al jaren niet op elkaar aan. bij Nationwide kan het op rechte stukken overginds ook nog steeds. De heat-issues kwamen doordat de luchtinlaat kleiner werd gemaakt, al had Edwards daar vorig jaar niet zo'n problemen mee.
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 januari 2014 @ 14:21:11 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136170135
Het kampioenschap in de Sprint Cup is helemaal overhoop gehaald.

Voortaan plaats je je voor The Chase door races te winnen. Op basis daarvan starten 16 coureurs in race 27 met The Chase. Win je in The Chase een race dan ben je automatisch door naar de volgende fase van het kampioenschap. Per drie wedstrijden vallen er vier coureurs af, waarna in de laatste race vier rijders overblijven en wie in die race als hoogste eindigt pakt de titel.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/112366
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136280129
Dus races winnen geeft je een plek in de Chase. Heeft opzich wel iets maar zo kunnen ook geluksvogels die toevallig winnen de Chase wel erg makkelijk halen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 februari 2014 @ 16:21:06 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136289001
uiteindelijk wel, maar in de laatste jaren zijn er toch niet zoveel geluksvogels geweest? Per jaar heb je er een stuk of twee die eens een keer een race winnen. Voor de rest zijn het eigenlijk altijd de gewezen namen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136294426
Gewoon heel die Chase afschaffen en terug naar het oude format.
  maandag 3 februari 2014 @ 21:17:42 #265
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_136302396
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:44 schreef TargaFlorio het volgende:
Gewoon heel die Chase afschaffen en terug naar het oude format.
Dit.
pi_136785775
Over een week is het zover!!
Mogelijk het hoogtepunt qua racen van dit jaar gelijk (als het maar beter is dan vorig jaar)
DAYTONA 500
pi_136785975
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:10 schreef Marks het volgende:
Over een week is het zover!!
Mogelijk het hoogtepunt qua racen van dit jaar gelijk (als het maar beter is dan vorig jaar)
DAYTONA 500
Ho, ho, gisteren al de ARCA race en Sprint Unlimiited race.

Zojuist de Sprint Unlimited race gekeken. Het racen was best goed. Weer meer pack racen, zij het met meer ruimte tussen de wagens, in plaats van tandem draften.

Dat wordt komende anderhalve week veel oval racen kijken: ARCA, Trucks, Nationwide en Cup. :9~ :')
pi_136793330
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:16 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ho, ho, gisteren al de ARCA race en Sprint Unlimiited race.

Zojuist de Sprint Unlimited race gekeken. Het racen was best goed. Weer meer pack racen, zij het met meer ruimte tussen de wagens, in plaats van tandem draften.

Dat wordt komende anderhalve week veel oval racen kijken: ARCA, Trucks, Nationwide en Cup. :9~ :')
Sprint was vorig jaar treintje rijden, Nationwide was top met tandems en crashes en chaos :Y

Vorige winter heb ik de daytona 500´s van 1988 tm 2006 + 2011 (en dus 2013) gezien, maar die van 2013 was echt een van de minsten....
Verder is er vrij weinig veranderd que spektakel, het is dus niet van ''vroeger was alles beter''. Ook in de vroege jaren 90 zat er ergens een saaie tussen, het is maar net hoe het allemaal gaat.
pi_136793545
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:16 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ho, ho, gisteren al de ARCA race en Sprint Unlimiited race.

Zojuist de Sprint Unlimited race gekeken. Het racen was best goed. Weer meer pack racen, zij het met meer ruimte tussen de wagens, in plaats van tandem draften.

Dat wordt komende anderhalve week veel oval racen kijken: ARCA, Trucks, Nationwide en Cup. :9~ :')
Weet jij misschien de NL tijden van de quali races deze week en ook de daytona race zondag?
pi_136796035
Weet ik niet.
pi_136803454
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 22:21 schreef Marks het volgende:

[..]

Weet jij misschien de NL tijden van de quali races deze week en ook de daytona race zondag?
Duel 1 donderdag 7:00 pm
Duel 2 donderdag 8:30 pm
Daytona 500 zondag 1:00 pm

Tijdsverschil is 6 uur.
pi_136826687
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 10:25 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Duel 1 donderdag 7:00 pm
Duel 2 donderdag 8:30 pm
Daytona 500 zondag 1:00 pm

Tijdsverschil is 6 uur.
Mooi... dat is dus nachtwerk met die duels, vorig jaar niet als ik het mij kan herinneren. Weet niet of ik nu ga kijken, al denk ik van wel :Y
pi_137023338
De Nationwide race staat op het punt van beginnen. Is live op Motors TV.

Motors TV zend dit jaar ook de Trucks uit.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 februari 2014 @ 23:12:22 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137145607
zeer opvallend in de Sprint Cup dat #3 terug is op de grid. Austin Dillon zal met het nummer racen waarmee de legendarische Dale Earnhardt grote successen beleefde
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_137193039
Junior wint dus de Daytona 500. Mooi voor hem. ^O^.
Verder was de race niet bijzonder.

quote:
11s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
zeer opvallend in de Sprint Cup dat #3 terug is op de grid. Austin Dillon zal met het nummer racen waarmee de legendarische Dale Earnhardt grote successen beleefde
Austin Dillon is de kleinzoon van teambaas Richard Childress.

Persoonlijk vind ik het niks, naar mijn mening is #3 = Dale Earnhardt Sr en zou het nummer niet mer gebruikt moeten worden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 februari 2014 @ 19:56:58 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137248927
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 maart 2014 @ 23:15:55 #277
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138098669
Ongelooflijk, wat een bandenproblemen vandaag ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_138110846
quote:
11s.gif Op zondag 23 maart 2014 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
Ongelooflijk, wat een bandenproblemen vandaag ...
Dat blijft een probleem dat al jaren aan de gang is.

BTW Kyle Larsen lijkt me wel een toekomstige topper te worden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 24 maart 2014 @ 17:30:37 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138121121
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:56 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dat blijft een probleem dat al jaren aan de gang is.
Het toestaan van meer camber draagt wel bij aan het probleem, al waren de banden gisteren ook niet optimaal, want vaak na twintig ronden in een run ontstond er een reeks aan lekke banden aan de linkerzijde.
quote:
BTW Kyle Larsen lijkt me wel een toekomstige topper te worden.
Zeker. Hele race rond de top tien hangen en dan na de laatste restart toeslaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_141647688
Hé, toch nog een NASCAR-topic.

Over een ruime vijf minuten NASCAR op Motors TV.
pi_141648599
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 16:23 schreef Jigzoz het volgende:
Hé, toch nog een NASCAR-topic.

Over een ruime vijf minuten NASCAR op Motors TV.
Ik heb op wat Nationwide na via Motors TV geen NASCAR meer gezien sinds Daytona... :@
pi_141648887
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 16:57 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik heb op wat Nationwide na via Motors TV geen NASCAR meer gezien sinds Daytona... :@
Nee, ik ook niet.

Eerlijk gezegd vind ik er nu eigenlijk maar weinig aan.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2014 17:06:53 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 juni 2014 @ 23:16:38 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_141665881
Ik heb toevallig vorige week nog gekeken. Eens een keer een niet Oval. Is best wel leuk, al zie je de inhaalacties van mijlenver aankomen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_141972639
race is live
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_143239798
Over een paar minuten Nationwide op Watkins Glen. 8-)
NASCAR op een road course is meestal goed voor mooie races. :)
pi_143253671
NASCAR driver Tony Stewart ran over a competitor, 20-year-old Kevin Ward Jr., during a confrontation at a sprint car race on Saturday night at Canandaigua Motorsports Park in New York. Ward was killed.

In the video above, via YouTube, you can see Ward apparently confronting Stewart on foot after Ward's car is run into the wall. He is struck, dragged, then thrown a number of feet. According to Ontario County Sheriff Philip C. Povero, Ward was dead on arrival at the hospital.

video is vrij duidelijk hopen dat Stewart paar jaar van Bubba mag genieten
"Now fuck off, I need to meditate, or masturbate, or both... "
pi_143257994
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 10:47 schreef Vaas3 het volgende:
NASCAR driver Tony Stewart ran over a competitor, 20-year-old Kevin Ward Jr., during a confrontation at a sprint car race on Saturday night at Canandaigua Motorsports Park in New York. Ward was killed.

In the video above, via YouTube, you can see Ward apparently confronting Stewart on foot after Ward's car is run into the wall. He is struck, dragged, then thrown a number of feet. According to Ontario County Sheriff Philip C. Povero, Ward was dead on arrival at the hospital.

video is vrij duidelijk hopen dat Stewart paar jaar van Bubba mag genieten
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_143258113
Ik vind lastig oordelen.

Tony gaat een zware pijp roken, dat lijkt me zeker.
pi_143258303
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 10:47 schreef Vaas3 het volgende:
NASCAR driver Tony Stewart ran over a competitor, 20-year-old Kevin Ward Jr., during a confrontation at a sprint car race on Saturday night at Canandaigua Motorsports Park in New York. Ward was killed.

In the video above, via YouTube, you can see Ward apparently confronting Stewart on foot after Ward's car is run into the wall. He is struck, dragged, then thrown a number of feet. According to Ontario County Sheriff Philip C. Povero, Ward was dead on arrival at the hospital.

video is vrij duidelijk hopen dat Stewart paar jaar van Bubba mag genieten
Waarom?

Kan ook een noodlottig ongeluk zijn, zoals hier wordt gezegd.
quote:
Tyler Graves, a sprint-car racer and friend of Ward’s, told Sporting News in a phone interview that he was sitting in the Turn 1 grandstands and saw everything.

“Tony pinched him into the frontstretch wall, a racing thing,” Graves said. “The right rear tire went down, he spun on the exit of (Turn) 2. They threw the caution and everything was toned down. Kevin got out of his car. … He was throwing his arms up all over the place at Tony for most of the corner.

“I know Tony could see him. I know how you can see out of these cars. When Tony got close to him, he hit the throttle. When you hit a throttle on a sprint car, the car sets sideways. It set sideways, the right rear tire hit Kevin, Kevin was sucked underneath and was stuck under it for a second or two and then it threw him about 50 yards.”

Graves said he didn’t believe it was intentional.


“You never mean to do something like that,” Graves told Sporting News. “Kevin was pissed and he let Tony know. And Tony was trying to give the message back that he wasn’t happy either. He went over the line with it.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_143273691
quote:
Die kerel zegt dat je a) wel degelijk uit de auto's kan zien en Stewart hem gezien moet hebben, b) zodra hij in zijn buurt komt geeft hij gas.

Hij zag hem, hij gaf gas

Dat geeft nu niet bepaald de indruk dat het een ongeluk was. Op zijn best zou je kunnen zeggen dat ie misschien zijn engine wat wou revven om hem te laten weten dat hij ook kwaad was en dat eindigde in een drama (omdat hij de controle verloor). Maar zelfs dan valt Stewart heel wat te verwijten

Kan ook een ongeluk zijn maar dat artikel geeft mijn inziens het tegenovergestelde aan
pi_143276049
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:46 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Die kerel zegt dat je a) wel degelijk uit de auto's kan zien en Stewart hem gezien moet hebben, b) zodra hij in zijn buurt komt geeft hij gas.

Hij zag hem, hij gaf gas

Dat geeft nu niet bepaald de indruk dat het een ongeluk was. Op zijn best zou je kunnen zeggen dat ie misschien zijn engine wat wou revven om hem te laten weten dat hij ook kwaad was en dat eindigde in een drama (omdat hij de controle verloor). Maar zelfs dan valt Stewart heel wat te verwijten

Kan ook een ongeluk zijn maar dat artikel geeft mijn inziens het tegenovergestelde aan
Ik zeg ook niet dat hem niets te verwijten valt. Maar als hij hem niet bewust aanreed is het een ongeluk en geen opzet. Hoeveel schuld hij heeft mogen de rechters bepalen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_143293627
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:46 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Die kerel zegt dat je a) wel degelijk uit de auto's kan zien en Stewart hem gezien moet hebben, b) zodra hij in zijn buurt komt geeft hij gas.

Hij zag hem, hij gaf gas

Dat geeft nu niet bepaald de indruk dat het een ongeluk was. Op zijn best zou je kunnen zeggen dat ie misschien zijn engine wat wou revven om hem te laten weten dat hij ook kwaad was en dat eindigde in een drama (omdat hij de controle verloor). Maar zelfs dan valt Stewart heel wat te verwijten

Kan ook een ongeluk zijn maar dat artikel geeft mijn inziens het tegenovergestelde aan
Je moet gas geven om fatsoenlijk te sturen met een sprint car. Je kan niet simpelweg revven, omdat de wagen een direct drive heeft.

De man die het zegt is wel een vriend van Ward uiteraard. Lastig om subjectiviteit uit te sluiten.

- Het zicht is gewoon slecht in een sprint car


- Hij zal ongetwijfeld al modder op zijn vizier hebben,
- Ward loopt op de baan in een zwart overall, terwijl het daar slecht verlicht is.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_143306969
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 10:12 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Je moet gas geven om fatsoenlijk te sturen met een sprint car. Je kan niet simpelweg revven, omdat de wagen een direct drive heeft.

De man die het zegt is wel een vriend van Ward uiteraard. Lastig om subjectiviteit uit te sluiten.

- Het zicht is gewoon slecht in een sprint car
- Hij zal ongetwijfeld al modder op zijn vizier hebben,
- Ward loopt op de baan in een zwart overall, terwijl het daar slecht verlicht is.
Ik geloof best dat het zicht slecht is, maar als er caution is afgegeven, ben je gewoon extra alert lijkt mij?

Ik geloof trouwens niet dat iemand, wie dan ook, op een renbaan een ander echt wil doodrijden en hij is wel gehoord maar wordt niet vastgehouden, dus men gaat ook niet echt uit van intentie.

Ook niet slim van Kevin natuurlijk om ter plekke verhaal te willen gaan halen...

Erg triest allemaal en heel schokkend als je zit te kijken.
pi_143307224
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:08 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ik geloof best dat het zicht slecht is, maar als er caution is afgegeven, ben je gewoon extra alert lijkt mij?

Caution was nog maar net afgegeven. Zoals je ziet op de beelden rijden nog lang niet alle wagens 20mph en in de onderste ring. Een auto ontwijken gaat dan op zich prima, maar iemand in een zwart pak die richting je auto loopt, dat wordt problematischer. Zeker omdat uitwijken niet heel erg vlot gaat.

Trieste afloop. Hij had gewoon in de auto moeten blijven zitten, zoals in de regels staat ;(
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_143308713
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:17 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Caution was nog maar net afgegeven. Zoals je ziet op de beelden rijden nog lang niet alle wagens 20mph en in de onderste ring. Een auto ontwijken gaat dan op zich prima, maar iemand in een zwart pak die richting je auto loopt, dat wordt problematischer. Zeker omdat uitwijken niet heel erg vlot gaat.

Trieste afloop. Hij had gewoon in de auto moeten blijven zitten, zoals in de regels staat ;(
Dat laatste voorop. Dan was hij er nog geweest.

Dat je hem niet van een afstand ziet kan ik me nog iets bij voorstellen, en ontwijken kan dan wel moeilijk zijn, maar op het moment dat je hem dan toch echt wel vlakbij hebt gas geven lijkt onlogish? Wat is daarvoor jouw verklaring als kenner?
Kevin zag hém in elk geval wel al van verre en is natuurlijk niet moedwillig onder zijn auto gelopen. Er is afstand geweest en alleen door het opzij gaan van de achterkant van de wagen door het gasgeven, werd hij geraakt.

Iemand trouwens al ergens een versie gelezen van Tony Stewart?
pi_143308799
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:04 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Dat laatste voorop. Dan was hij er nog geweest.

Dat je hem niet van een afstand ziet kan ik me nog iets bij voorstellen, en ontwijken kan dan wel moeilijk zijn, maar op het moment dat je hem dan toch echt wel vlakbij hebt gas geven lijkt onlogish? Wat is daarvoor jouw verklaring als kenner?
Kevin zag hém in elk geval wel al van verre en is natuurlijk niet moedwillig onder zijn auto gelopen. Er is afstand geweest en alleen door het opzij gaan van de achterkant van de wagen door het gasgeven, werd hij geraakt.

Iemand trouwens al ergens een versie gelezen van Tony Stewart?
De auto wijkt sneller uit en 'stuurt' dus sneller als je de achterkant scheef zet. Misschien wilde hij dat doen om uit te wijken.

Ik heb ook nog geen verklaring van Stewart gezien.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_143563075
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_143563284
quote:
Ze blijven maar dingen wijzigen in NASCAR. :N
pi_144872583
Tony Stewart niet schuldig aan dood Kevin Ward jr.
quote:
An Ontario County (N.Y.) grand jury ruled Wednesday that three-time NASCAR Sprint Cup champion Tony Stewart will not face criminal charges resulting from the accident that killed young driver Kevin Ward Jr.

Ontario County (N.Y.) District Attorney Michael Tantillo announced the grand jury’s findings at a 3 pm ET press conference.

“The grand jury today has completed it’s investigation,” Tantillo said. “Approximately two dozen witnesses testified. … In addition, the grand jury reviewed a number of photographs and video recordings as well as a number of documentary evidence.

“After interviewing all of the witnesses and reviewing all the evidence, the grand jury has determined there is no basis to charge Tony Stewart with any crimes. This case was therefore no-billed by the grand jury.”

Later, Tantillo added of the grand jury, “Their job was to determine whether or not, based upon all the evidence they heard, all the testimony they heard, whether there was reasonable cause to believe Tony Stewart had committed a crime, or not. Obviously, their vote was that they did not reach that finding.”

One surprising outcome of the investigation was that Ward was under the influence of marijuana at the time of the accident, according to Tantillo.

“There is toxicology evidence in the case relating to Kevin Ward that actually indicated at the time of operation, he was under the influence of marijuana,” Tantillo said. “There was no toxicology work performed on Tony Stewart. However, a certified drug recognition expert had interviewed him on the night of the collision and determined that he found no basis to observe any alcohol consumption or impairment by drugs.”

Tantillo later said, “The levels that were determined were enough to impair judgement, yes.”

Tantillo refused to say whether the grand jury determined Ward was at fault.

“The grand jury was never tasked with the responsibility of anything other than to determine whether there was enough evidence to file charges against Tony Stewart,” Tantillo said. “They were not considering whether anybody else was at fault.

“However, I am sure from their deliberations and discussions, that the fact that Kevin Ward was observed running basically down two-thirds of the track into a hot track, and into the middle of other cars that were racing, played a big, big factor in their decision.”

After a review of evidence and a completed report gathered from a month-long probe by the Ontario County (N.Y.) sheriff’s office, Sheriff Philip Povero turned over his investigator’s findings and evidence collected to Tantillo’s office on Sept. 11.

Five days later, Tantillo decided to convene a grand jury to review the evidence and consider whether charges against Stewart were warranted or not.

The grand jury was convened Tuesday, Sept. 23, and needed less than one day to reach its decision to clear Stewart of any culpability in the incident.

Investigators had two videos that showed the incident. One was posted to YouTube shortly after the accident, but the second video has never surfaced publicly.

“The second video was the racetrack’s own video,” Tantillo said. “They were relatively similar in what they showed. Actually, the racetrack video was a little higher quality. Those videos were examined in detail, they were enhanced, were run through programs that allowed the frames to be isolated … and they were a pretty important piece of the evidence that was considered here.”

Stewart’s sprint car struck and killed Ward during a caution period in a short track race on Aug. 9 at Canandaigua Motorsports Park, located about an hour north of Watkins Glen International raceway.

Shortly after hitting the wall with his racecar, Ward exited the car and was coming down the racetrack in an apparent attempt to confront Stewart. The area where the incident occurred is dimly lit and Ward, of nearby Port Leyden, N.Y., was wearing an all-black firesuit.

As Ward approached Stewart’s car, at least one video that has been made public showed Stewart appeared to take evasive action but the right rear tire of his sprint car struck Ward, 20, who was pronounced dead approximately 45 minutes later at a local hospital. Cause of death was ruled blunt force trauma.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_144885308
Verrassende wending vanwege die marijuana.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')