quote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:37 schreef As1981 het volgende:
Hier was het vandaag even schrikken. Yaro was bij mijn moeder op visite. Ik kwam hem daar ophalen, en toen was mijn moeder hem net aan het verbinden, omdat hij zich had gesneden aan een pillensnijder (die lag blijkbaar ergens in een la). Er was niets aan de hand. Hij was zelf naar mijn moeder gekomen, vertelde dat hij bloedde en het deed geen pijn. Tot ik ineens zag dat hij met zijn ogen aan het draaien was en hij bij mijn moeder in haar armen weg raakte.
In eerste instantie schrok ik niet. Mijn man heeft namelijk hetzelfde, een trage reactie na een wond. Dan valt hij flauw en 10 seconde later is hij weer bij. Echter kwam Yaro niet bij. Reageerde nog wel toen we hem draaide en op het koude washandje, maar niet op aanspreken e.d.
De huisartenpost gebeld en zij stuurde een ambulance.
Toen zij er waren zette ze een apparaat aan en van de piep kwam hij bij. Alle metingen waren goed, maar ze hebben hem toch even meegenomen naar het ziekenhuis om hem te checken.
Daar de conclusie getrokken dat hij dus makkelijk flauw valt. Net als zijn vader dus. Gelukkig niets ernstig, maar we waren toch wel flink geschrokken.
Meneer zelf niet, die vroeg in het ziekenhuis wanneer hij weer met de ambulance mag
Papa ging mee met de ambulance, ik was eerst naar het verkeerde ziekenhuis gereden (het dichtstbij zijnde) en daarna kon ik het andere ziekenhuis niet vinden. Daar gingen mijn kraamtranen die ik dacht te kunnen omzeilen deze zwangerschap.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 22:45 schreef pessie het volgende:
T is wel te gek voor woorden maar wij zijn net terug van de hap. Manlief is met Nathan van de trap gegleden en het gevolg was een bloedende snee bij Nathans wenkbrauw. Ze hebben het aan elkaar vastgezet. Dit wil ik echt nooit meer meemaken. Echt eng. Ik zat nog met de adrenaline van yaro in een ambulance op de bank en vervolgens hoor je boemerdeboem.
arme jullie ook alquote:Op zaterdag 23 februari 2013 22:49 schreef pessie het volgende:
Nathan is uiteraard heel erg geschrokken. Ook de huisarts vond ie stom. Manlief probeert hem in zn eigen bed te laten slapen maar wat mij betreft ligt ie straks bij mij. Hij huilt zo sneu.
heb je een paar tips voor me qua sites?quote:Op zondag 24 februari 2013 00:28 schreef RockabeIIa het volgende:
Wij denken dat bij de oudste hier al sinds hij geboren werd, Vicky. Volgens experts is daar echter nu nog niet heel veel over te zeggen aangezien hij nog maar 6 is en veel kinderen op jonge leeftijd die eigenschappen zouden vertonen.
Er zijn goede websites met informatie die je als handvat gebruiken kunt. Dat is nooit verkeerd te lezen en evt om naar te handelen, vind ik. Ik ben wel benieuwd.
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:50 schreef Sorbootje het volgende:
Jee As en Pessie, schrikken zeg!
Met Isabeau gaat het echt super. Ze slaapt goed, is vrolijk (wel érg brutaal af en toe, maar dat proberen we in goede banen te leiden) eet boterhammen als een bootwerker, maar verder bijna niksen kletst en kletst en kletst.
Oh en kletst.
Ik ben na een paar dagen toen weer overgegaan op luierbroekjes, vandaaruit weer naar beloningsysteem en nu is hij weer zindelijk (voor plas en overdag dan).quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:53 schreef octopussy het volgende:
[..]![]()
Mijn peuter is van volledig dagzindelijk (qua plassen dan) naar vrijwel onzindelijk gegaanIk weet dat ik het zou moeten negeren maar na 5 natte broeken op een dag ben ik er wel klaar mee.
Leuk!!! Welke dagdelen ga je doen en waar gaat ze heen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:53 schreef Rixtje het volgende:
Oh ja dat kletsen die mond staat bijna geen moment stilHier ook brood eten om het leven en verder eet ze alleen als we witlof of pizza eten
![]()
Veel die net een weekje ouder zijn dan haar hebben bericht gehad van de PSZ ben benieuwd wanneer wij iets horen
Hier ligt ook weer een natte broek bij de achterdeur hoorquote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:30 schreef octopussy het volgende:
Luierbroekjes kopen staat hier ook op de planning. Vandaag ben ik simpelweg niet de deur uitgeweest omdat mevrouw zo vreselijk aan het kloten was met broeken nat maken en toen ik de meiden eindelijk eens schoenen en jassen aanhad moest ze een luier om te poepen.Eindelijk zover gekregen om het op het potje te proberen en met succes (dus een sticker plakken en een lolly krijgen).
Alleen moest ze nog meer en dat moest toch in een luier. 3 kwartier later was ze eindelijk klaar![]()
Ondertussen had de andere dame een pakje yoghurtdrink over de vloer uitgesproeid.![]()
De volgende doornatte broek is zojuist uitgepeld, met natte sokken en nat hemd. En de schone broek heeft het welgeteld 3 minuten uitgehouden en is nu ook weer nat (terwijl ik een paar keer vroeg of ze nog even moest plassen).
Ik heb het opgegeven. Het wordt pannenkoeken vanavond want dat heb ik nog in huis.
//slechte moeder
Het is maar goed dat mijn liefde voor mijn kinderen onvoorwaardelijk is
https://www.facebook.com/(...)53216&type=2&theaterquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:05 schreef _NIKKI_ het volgende:
Rixtje, het komt vanzelf hoor, onze dame zat ook nooit stil en ze is in één dag van niet zindelijk naar helemaal plaszindelijk gegaan, een soort van uit zichzelf, ze wilde opeens op de pot. Kwam door een zindelijkheidsthema op het kdv.Een maand later was ze poepzindelijk. En nu, vijf maanden later is ze 's nachts ook 9 van de 10 keer droog.
Bar, wat leuk dat Roy de loopwagen door heeft!
Lief dat je het vraagt. Hier is het ervaren als een belevenis. Als hij speelt met zijn ambulance auto of er 1 ziet, zegt hij dat hij er in heeft gezeten. Vind het helemaal super. Van het wegraken zelf heeft hij niets gemerkt en merk je verder ook niet meer aan hem.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:50 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Leuk!!! Welke dagdelen ga je doen en waar gaat ze heen?
Vanmiddag gaat de brief op de post dat Rienk ook een derde dagdeel gaat. Hij vind het zo leuk daar en de extra sturing die ze kunnen bieden is heel fijn.
Mijn zus gaat in de zomer trouwen en onze jongens worden bruidjonkertjes![]()
![]()
![]()
AS en Pessie, wat een schrik voor jullie! Hoop dat alles goed geneest Pessie en hoe is het nu met beide jongens?
Rienk is nog steeds niet zindelijk trouwens. In de blote kont gaat het prima, maar zodra hij een onderbroek aankrijgt gaat het mis. zomerprojectje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Nou hij mag van ons mee hoor en van de opvang ook, het is ook niet zo heel gek ver hiervandaan dus mocht het echt niet gaan, dan zijn wij er zo om hem op te halen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 22:05 schreef Troeta het volgende:
Spannend bar!! leuk als dat mag en hij zou willen! ook voor jou misschien eens lekker om even bij te komen?
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:11 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben ook een wonder (of had ik dat al gepost?). Eerste stapjes los
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:11 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben ook een wonder (of had ik dat al gepost?). Eerste stapjes los
Het is ook engquote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:18 schreef Vanyel het volgende:
Ze vindt het vooral ook zelf heel gaaf.
En doodeng natuurlijk
Wandelwagen mee en haar desnoods daarin leggen als ze moe word. Zo doen wij dat in elk geval.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
Bar, wat klink je ontzettend blij met hoe het nu gaat. Het is vast heel fijn om te merken dat de stap naar het mkdv hem echt goed doet.![]()
Bij ons gaat het gewoon zijn gangetje. Niet veel te melden eigenlijk. Is ook wel eens fijn.
Morgen gaan we uit eten bij van der Valk. Daar heb je zo'n live cooking arrangement dus redelijk informeel allemaal. Sowieso vind ik van der valk altijd kindvriendelijk overkomen. Ik ga wel even een poging doen om haar een middagslaapje te laten doen, want anders trekt ze het denk niet. We beginnen wel al om 18:00 uur met eten, maar het probleem is alleen dat ze al een maand of 2 weigert te slapen 's middags en daardoor s ze om een uur of 19:00 doodop. Nouja, desnoods ga ik even samen met haar liggen, is nog gezellig ook.
Inclusief uitstekende armpjesquote:Op vrijdag 1 maart 2013 22:19 schreef Keshet het volgende:
voor Dottir!
Heeft ze ook zo'n cute zombieloopje?
Bar, wat klinkt het heerlijk allemaal! Hopelijk zet die positieve flow even door!
Haha.. Ja, als je cola alleen op die manier kent, is het ook echt niet te pruimen nee. Al kan ik me voorstellen dat voor die kleintjes priklimonade sowieso wat vreemd is.quote:Op zondag 3 maart 2013 20:46 schreef leonieke het volgende:
Ik herinner me nog dat hij van de dokter een keer platte cola moest drinken (dat is dan ook gigantisch slecht) en dat was de eerste keer dat hij dat proefde. Waarschijnlijk denkt hij gewoon dat zijn mama heel slechte smaakt heeft
![]()
Ik ga duimen voor jullie, en dan zaterdag uitgebreid vieren en hard zingen voor Thomasquote:Op woensdag 6 maart 2013 11:20 schreef leonieke het volgende:
Wij hadden gisteren ook een jarige3 jaar al
Al heeft hij het niet echt bewust meegemaakt. Nog steeds ziek, dus hij weigerde gisteren jarig te zijn (terwijl hij vorige week over niets anders kon praten). Ik mocht ook niet zingen (oké, ik geef het toe, ik ben geen goede zangeres
) omdat hij echt niet jarig was gisteren. Hopelijk is hij tegen zaterdag voldoende hersteld zodat we zijn feestje kunnen laten doorgaan (P. ligt ook al ziek in de zetel en ik voel me ook niet opperbest). Vanavond maar beslissen wat we zaterdag gaan doen.
Oeps....quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:46 schreef Troel het volgende:
[img]https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/v/862951_619331101425895_563286177_n.jpg?oh=b800bc8ef1331624537880d5df58b175&oe=513BC338&__gda__=1362925001_0dcdeb6c6dd6144d18a158f4e0f3319b[/im]
HoiKan je iemand van drie al opgegeven voor de kunstacademie?
Gelukkig uitwasbare stiftquote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:52 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Oeps....
Maar bestaat er niet zoiets als kunst voor peuters
dat is dan wel weer fijn, kun je hoezen makkelijk wassen?quote:
Gelukkig wel. Ze zaten er gisteren net weer op na een plas "ongelukje"quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:56 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
dat is dan wel weer fijn, kun je hoezen makkelijk wassen?
Zo trok Roy hier van de week een stukje behang van de muur, en bijna de gordijnen van de muur
Dat had ik voor het tekenen ook alquote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:21 schreef Vanyel het volgende:
Maar je hebt wel een superschone bank zonder prutjes en dingetjes
OHja, ik kwam maandag thuis uit mijn werk en werd verwelkomt door mijn dochter met de mededeling dat Fabian de gordijnen van de muur had getrokken.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:56 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
dat is dan wel weer fijn, kun je hoezen makkelijk wassen?
Zo trok Roy hier van de week een stukje behang van de muur, en bijna de gordijnen van de muur
Daarom hebben wij nu een leren bank. Totdat F. zindelijk is.quote:
Nee, toen moest het nodig in de was. Gelukkigquote:
Hier gewoon losse hoezen en die er meteen afgehaald, dus de bank zelf had gelukkig nergens last van.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:08 schreef amaranta het volgende:
[..]
Daarom hebben wij nu een leren bank. Totdat F. zindelijk is.
Eva heeft best vaak ongelukjes gehad op onze oude stoffen bank.
Ik heb hem meerdere malen helemaal diep gereinigd.
Bank naar buiten, goed natmaken en helemaal schoonmaken en droog laten worden in de zon.
Het liefst zou ik een waterzuiger gebruiken, maar dat is nogal een dure aanschaf.
En hoe is het gegaan met het verjaardagsfeestje? Waren jullie allemaal genoeg opgeknapt?quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:20 schreef leonieke het volgende:
Wij hadden gisteren ook een jarige3 jaar al
Al heeft hij het niet echt bewust meegemaakt. Nog steeds ziek, dus hij weigerde gisteren jarig te zijn (terwijl hij vorige week over niets anders kon praten). Ik mocht ook niet zingen (oké, ik geef het toe, ik ben geen goede zangeres
) omdat hij echt niet jarig was gisteren. Hopelijk is hij tegen zaterdag voldoende hersteld zodat we zijn feestje kunnen laten doorgaan (P. ligt ook al ziek in de zetel en ik voel me ook niet opperbest). Vanavond maar beslissen wat we zaterdag gaan doen.
Ja dat is mooi om te zien. Het ziet er ook heel leuk uit ook, en aangepast aan de kindjes.quote:Op maandag 11 maart 2013 10:02 schreef leonieke het volgende:
Wel een leuke dag inderdaad![]()
Zo fijn als ze zo enthousiast worden, hé, Bar?
Roy heeft dat op maandag en vrijdag dan heeft hij best intensieve therapieen gehad, in slaap komen prima, maar erg onrustig slapen. Hier alleen geen tips. We proberen hem te kalmeren maar als hij er wakker van word, zitten we de hele nacht met hem op. Vaak zetten we dan heel zachtjes babyklassieke muziek op, vaak word hij daar wat kalmer van.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:26 schreef Nijna het volgende:
Lekker Nikki!!!
Wij hebben een peuter (3,5 jaar) die regelmatig erg onrustig slaapt. Huilen, ook in haar slaap. Alsof ze heftig droomt. Ze is als ze wakker is wel aanspreekbaar. Maar sommige nachten is het vanaf een uur of half 2 om de haverklap raak. Met als gevolg dat wij dus ook een groot deel van de nacht wakker liggen.
Oorzaak... zeg het maar. Het kan van alles zijn natuurlijk. Ze wil niet zo graag naar de gastouder op het moment, ze is erg aan het uitproberen...
Er is van alles te bedenken. Is dit herkenbaar voor andere peutermama's?
In slaap vallen doet ze prima dat is het probleem niet, het is vooral het onrustige in de nacht.
En iemand nog tips?
Ik las het iddquote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:19 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb geen tips Pessie, ik worstel een beetje met hetzelfde. (zie babytopic)
En dat inderdaad. Constant is ze zoekende: waar ligt de grens? Gister lag ie hier, vandaag ook?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:51 schreef As1981 het volgende:
Vergeet niet Pessie dat hij nu ook de leeftijd heeft van uitproberen en grenzen opzoeken. Yaro heeft dit nu zeer sterk. Niet eens als ik met Kyan bezig ben maar wel de rest van de tijd. Echt hij kan in zijn eentje met gemak vier volwassenen uitputten en gek maken. Hij gaat maar door en als hij moe is nog een tandje erger.
Het slaapgebrek is wel herkenbaar. Ik doe de laatste voeding waardoor ik er niet voor twaalf en soms voor een uur in lig. Dan heb ik nog de mazzel dat mijn man de nacht doet en om half zeven is het hier toch wel de max. Als ik zes uur slaap per nacht haal is het veel en dat gaat best opbreken. Helaas hier geen peuter meer die slaapt overdag.
En dit is precies het issue..quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:59 schreef pessie het volgende:
Heej, ik heb een vraag je voor de moeders van meer kinderen. Nathan is eigenlijk gewoon ronduit stout op de momenten dat ik met Lauren bezig ben, zoals voeden. Hij houdt ervan om de lamp tegen de muur te gooien, op ons bed te springen, drinken uit de koelkast te pakken en dit door het huis te verspreiden... Maar goed, ik ben dus de helft van de tijd erg boos op hem, wat nou niet echt bevorderlijk werkt voor de sfeer hier in huis. Hoe kan ik hem beter begeleiden? Hij is echt blij met z'n zusje, maar is echt aan het donderen als ik MN handen vol heb. Ik weet niet goed meer wat ik kan doen maar hem elke dag meerdere keren in bed gooien is ook geen oplossing. Jullie nog ideeėn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dr is trouwens nu een speciale peuter editie van de ouders van nu uit. Ik vond er best nuttige informatie instaan.*poef* nu is het weg
Ja daarna was het over en was hij weer lief , kreeg nog een kus van hem.quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:40 schreef pessie het volgende:
Ohh bar! Dat is wel een heftige driftbui zeg! Ook hier werkt even laten stomen meestal wel.
Ow maar zijn schoenen gingen aan hoor, de driftbui begon doordat hij in zijn stoel gezet werd zodat ik zijn schoenen aan kon krijgen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:48 schreef Ticootje het volgende:
Ik krijg dingen ook niet uitgelegd hoor in een driftbui. Lekker laten uitrazen, desnoods op een plek waar ze zichzelf geen pijn doen en niets stuk kunnen maken.
En als jij zegt schoenen aan, dan moet je ook doen wat je zegt. Anders helpt het dat hij driftig wordt. Je beloont dan slecht gedrag.
Vandaag wilde jen haar jas niet aan. Ze zat al bij de andere juf want uit de klas gezet. Toen kreeg ze de keuze zelf jas aan of de juf helpt je. Nee mama helpen, waarop de juf zei: die keuze werd niet genoemd. Klaar. Soms zijn dingen zoals ze zijn en daar hebben ze het maar mee te doen.
Haal dan alvast tee tree oil. Ofzo. Daar houden ze niet van en dan lopen ze ook niet over. Als kindjes in haar omgeving het hebben.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:20 schreef -Spring het volgende:
Tot het tegendeel is bewezen heeft mijn kind geen luizen!
Tuinen.quote:
Mijn stiefdochter zat er steeds onder. Was ze schoon echt een week later waren ze weer terug.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:23 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Spring, R heeft al twee keer neten gehad (een jaar geleden en afgelopen herfst ergens) en ik heb met grof geweld behandeld en hij was beide keren met een dag of drie helemaal schoon, van alle neten. Naast middeltje en kammen heb ik het letterlijk met mijn nagels eruit gehaald. Hij heeft een meisje in de groep die maanden onder de neten zat en poas toen alle ouders een klacht gingen indienen, heeft het kdv stelling genomen. Schoon of thuisblijven. Ik vind het ook echt vreselijk! Ben er steeds een aantal weken paranoļde van gebleven.
Ja. Een luis verlaat zelden zijn gastheer. Zonder kunnen ze niet leven. Dus ze lopen over van hoofd naar hoofd.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:26 schreef groofskendezoveelste het volgende:
luizenzakken zijn toch ook achterhaald?
Heb ik ook gedaan. Sowieso is dat wel handig. Ook al kan hij ze niet gelijk aan maakt dat niet zo veel uit.quote:Op woensdag 3 april 2013 20:57 schreef Meimeltje het volgende:
Stansfield, Vans vallen wel een maat groter he (de modellen die mijn jongens hebben iig wel).
Oehh luizen....mijn nachtmerrie...
Bij oudste waren er afgelopen half jaar wel drie keer luizen in de klas geloof ik. Gelukkig hier nog niet gekregen, maar jeuk kreeg ik al bij het idee.
quote:Op donderdag 4 april 2013 09:18 schreef pessie het volgende:
Geen bed verschoont. Wel wilde hij om half 4 plassen, maar ik was toch al wakker ivm nacht voeding. Ik vind em stoer!
Haha, ik ga ervan uit dat de zomer komt!quote:Op donderdag 4 april 2013 13:57 schreef Cooki het volgende:
Pessie wow!
Lucas gaat in de juli oefenen (ik schreef eerst zomer, maar ja je weet het nooit of de zomer echt komt)
quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:11 schreef _Bar_ het volgende:
Hier is er een "wonder"gebeurd lijkt het wel, het kleine groepje op de opvang werpt zijn vruchten af,Roy blijft vooruit gaan, op alle gebieden.![]()
heerlijk om te lezenquote:Op vrijdag 5 april 2013 09:11 schreef _Bar_ het volgende:
Wat goed Pessie!
Solaleuk he die ondernemende peuters
Wij gaat zodra het wat beter weer word ook eens kijken/proberen of het lukt om Roy zindelijk te krijgen. Dit ook in samenwerking met de opvang zij gaan er daar dan mee aan de slag en wij ook. En dan kijken hoe Roy het oppakt.
Lijkt het echt te aan te slaan dan gaan we door.
Hier is er een "wonder"gebeurd lijkt het wel, het kleine groepje op de opvang werpt zijn vruchten af,Roy blijft vooruit gaan, op alle gebieden.![]()
Fabian, 2 mnd ouder dan Mart. Draagt een luier en doet alles daarin.quote:Op donderdag 4 april 2013 16:33 schreef ymme het volgende:
Mart, 3 jaar inmiddels.
Kan heel goed op het potje plassen en poepen als hij in zijn nakie rond loopt.
Maar zodra hij een onderbroek aan heeft, plast hij erin.
Hij geeft er niets om en het intereseerd hem allemaal niets.
Soms denk ik echt, dat hij het niet gaat halen voor zijn 4de jaar.
Hier is er een zkh koffertje dat je kunt lenen, met daarin alle infoquote:Op zaterdag 6 april 2013 00:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nee, hij heeft er helemaal geen last van. Maar t moet weg omdat het anders beklemd kan raken. We hebben het er wel met hem over, maar het enige wat boeit is dat hij dan een cadeautje krijgt haha. Ik vraag me af of ik het nog wat visueler moet maken voor hem. Hij weet dat hij dmv een kapje gaat slapen, maar heeft geen idee wat een kapje is bijvoorbeeld. Denk alleen dat de uitleg hem ook niks boeit.
Alsof je op de vraag zat te wachtenquote:Op zaterdag 6 april 2013 16:10 schreef _Bar_ het volgende:
Spring; rustig blijven zitten op zijn stoel tijdens puzzelen,of in de kring.
Zelf zijn jas brengen als de taxi voor de deur staat. Zelf zijn jas uitdoen.
Hij kan veel beter spelen.
Hij begrijpt ineens zijn ringtoren.
Niet meer zomaar met spullen gooien.
ons nog gerichter iets duidelijker kunnen maken.
Knutselen gaat beter.
Het mama voor en mama achter. Papa zodra papa thuis komt.
Hij roept ons als hij wakker is mapa hoor je dan via de babyphone.
Hij is rustiger.
ik moet toegeven dat wij dat hebben opgeschreven ja.quote:
Kiran is maandag 2 geworden en dinsdag zijn wij op gesprek geweest bij de basisschool van onze keuze. Bleek dat die bijna vol zat, en dan ga je op wachtlijst in hoop dat er genoeg aanmeldingen zijn voor 2e klasquote:Op donderdag 11 april 2013 21:13 schreef As1981 het volgende:
Maandag gaan we kijken bij een basisschool. Het gaat echt zo snel!
Tja. Omdraaien en gaan. Hoe meer drama je ervan maakt hoe meer je bevestigd dat het inderdaad heel erg is al je weggaat.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:42 schreef laziness het volgende:
Iemand nog tips voor het weg gaan bij het kdv? De laatste week wordt O. zo verdrietig. Huilend achter het raam staan, armpjes uit steken, papa roepen, tranen rollen over zijn wang.
Ik krijg elke dag een mail van papa met een uitgebreide beschrijving over hoe dramatisch het weer was.
Ik zit er echt niet fijn door op mijn werk. Stap 1 is uiteraard papa instrueren mij dat niet meer te mailenmaar als nog is het rot natuurlijk. Leidster had papa al laten doorschemeren dat blijven plakken het niet beter maakt dus dat hij gewoon moet gaan.
Maar fase? Of kan ik er nog iets aan doen om het fijner te maken voor onze O.?
Kan net zo goed toeval zijn. Kun jij niet brengen?quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:49 schreef laziness het volgende:
Het lijkt te zijn sinds ik een week naar Canada was dus hallo schuldgevoel wel natuurlijk
Nee helaas. Mijn vent moet tot half zes verplicht werken en zou dan niet op tijd zijn dus hij brengt en ik haal. Ik moet vroeg beginnen om dan op tijd te kunnen halen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kan net zo goed toeval zijn. Kun jij niet brengen?
Hmz. Ik zou vragen om niet meer te mailen. En in de ochtend gewoon duidelijk vertellen dat je vanmiddag weer komt halen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:51 schreef laziness het volgende:
[..]
Nee helaas. Mijn vent moet tot half zes verplicht werken en zou dan niet op tijd zijn dus hij brengt en ik haal. Ik moet vroeg beginnen om dan op tijd te kunnen halen.
Zou het echt uit maken?
Het is lekker om weer onder volwassenen te zijn.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:52 schreef laziness het volgende:
Haha Becky![]()
Hoe is het, weer aan het werk?
Leyla zit nu op de onderste lijn ook. Als ze daaronder zakt zit ze ook op ondergewicht. Ik ben benieuwd wat voor tips je gaat krijgen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:11 schreef Kursor het volgende:
Wij zijn net bij 3 jaar (en een week) geweest. Over drie maanden op voor herkansing voor de ogentest en een verwijzing naar een diėtiste voor ondergewicht...
Sjaak kreeg vandaag een oproep voor 17 mei. Maar die werd eerder opgeroepen ivm slechte praten met 2 jr. En slechte ogen in de Fam. (3 jaar is ogentest). Dodelijke combi.quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:04 schreef becky27 het volgende:
ff een praktische zaak he... wanneer moeten ze weer naar het cb. Ik ben een eeuwigheid geleden geweest (bij 2 of zo geen idee) en zou een oproep krijgen. Ik dacht rond de 3 maar heb eigenlijk niets gehoord.
Wij scheppen zijn bord vol en spreiden het goed uit voor het bidden, als wij dan eindelijk ons bord gevuld hebben kan hij ook beginnenquote:Op zaterdag 20 april 2013 21:44 schreef As1981 het volgende:
Dat doen wij op zich ook zo Pessie. Ik weet dat hij dol is op sperziebonen en broccoli, dus dat eten we eigenlijk 1x per week wel. Ook lasagne en pasta gaat er over het algemeen goed in, dus 1x per week. Maar als meneer hier geen zin heeft hoeft hij die dingen ook niet.
Oh en hij eet vaak pas als wij klaar zijn, meneer blieft alleen koud eten
Echt een andere bouw ja. Jen is een stevige tante en leyla is gewoon iel. Bram is ook weer vrij stevig. Jen heeft flinke kuiten, laarsen is echt moeilijk zeg maar.quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:41 schreef As1981 het volgende:
Lastig dan wel als ze slecht eten. Hier wordt er erg wisselend gegeten. Maar blijbaar scheelt dat dan toch redelijk wat op die leeftijd. Die ene cm of die ene kg.
Tico, hebben de dames dan zo'n andere bouw of was Jen ook licht en klein op die leeftijd?
Gelukkig. Herkenning.quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:49 schreef Kursor het volgende:
Pessie, zo doen wij het ook hoor. We hebben de frequentie van pasta eten wat opgevoerd, eten vaker zelfgemaakte soep (courgette, tomaat, wortel) met wat pasta erin (verleiden), soms pannenkoeken. Maar aardappelen, rijst, couscous, risotto, groente, vlees (lukt heel soms wel) you name it... worden geweigerd. De deal bij het avondeten is dat ze aan tafel zit en dat er eten op haar bord moet (en dan bij het opscheppen boos worden dat d'r bord vies wordt).
Hier kruidvat.quote:
Ze eten zo slecht, ik denk dat het geen kwaad kan.quote:
Tips in dit topic? Lijkt mij ook zeer nuttig te weten hoe ik een peuter aan het eten krijg. Ik heb hem wel weer zover dat ie wortels eet...quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:23 schreef Kursor het volgende:
Tico, ik zal nog wel laten weten hoe het bij de diėtiste is geweest. Kan even duren, want afspraak is maandagavond en ik moet toevallig een keer werken op m'n vrije dag. Gooi daar wat prille zwangerschapshormonen bij...dus geen idee hoe ik er 's avonds aan toe ben.
Dat is zeker waar. Zal er ook eens naar kijken de vit D tabletjes worden gegeten als snoepjes.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ze eten zo slecht, ik denk dat het geen kwaad kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |