abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 februari 2013 @ 22:46:24 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_123258532
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 23 februari 2013 @ 22:46:52 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_123258549
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:37 schreef As1981 het volgende:
Hier was het vandaag even schrikken. Yaro was bij mijn moeder op visite. Ik kwam hem daar ophalen, en toen was mijn moeder hem net aan het verbinden, omdat hij zich had gesneden aan een pillensnijder (die lag blijkbaar ergens in een la). Er was niets aan de hand. Hij was zelf naar mijn moeder gekomen, vertelde dat hij bloedde en het deed geen pijn. Tot ik ineens zag dat hij met zijn ogen aan het draaien was en hij bij mijn moeder in haar armen weg raakte.
In eerste instantie schrok ik niet. Mijn man heeft namelijk hetzelfde, een trage reactie na een wond. Dan valt hij flauw en 10 seconde later is hij weer bij. Echter kwam Yaro niet bij. Reageerde nog wel toen we hem draaide en op het koude washandje, maar niet op aanspreken e.d.
De huisartenpost gebeld en zij stuurde een ambulance.

Toen zij er waren zette ze een apparaat aan en van de piep kwam hij bij. Alle metingen waren goed, maar ze hebben hem toch even meegenomen naar het ziekenhuis om hem te checken.
Daar de conclusie getrokken dat hij dus makkelijk flauw valt. Net als zijn vader dus. Gelukkig niets ernstig, maar we waren toch wel flink geschrokken.
Meneer zelf niet, die vroeg in het ziekenhuis wanneer hij weer met de ambulance mag :P

Papa ging mee met de ambulance, ik was eerst naar het verkeerde ziekenhuis gereden (het dichtstbij zijnde) en daarna kon ik het andere ziekenhuis niet vinden. Daar gingen mijn kraamtranen die ik dacht te kunnen omzeilen deze zwangerschap.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 22:45 schreef pessie het volgende:
T is wel te gek voor woorden maar wij zijn net terug van de hap. Manlief is met Nathan van de trap gegleden en het gevolg was een bloedende snee bij Nathans wenkbrauw. Ze hebben het aan elkaar vastgezet. Dit wil ik echt nooit meer meemaken. Echt eng. Ik zat nog met de adrenaline van yaro in een ambulance op de bank en vervolgens hoor je boemerdeboem.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 23 februari 2013 @ 22:49:21 #3
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123258648
Nathan is uiteraard heel erg geschrokken. Ook de huisarts vond ie stom. Manlief probeert hem in zn eigen bed te laten slapen maar wat mij betreft ligt ie straks bij mij. Hij huilt zo sneu.
pi_123258759
Gatver Pessie. Ik kan me het voorstellen. Dat was ook mijn eerste reactie. Gelukkig hadden wij nog even voordat hij naar bed moest.
Hopelijk is hij snel weer gekalmeerd.

Sterkte daar :*
pi_123259593
Jemig wat een pech beiden! Dat arme Druppie van as in de ambulance... En dan ook nog nathan met een glup bij zijn wenkbrauw..... Sterkte daar!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 23 februari 2013 @ 23:19:42 #6
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_123259810
Nou inderdaad. Gelukkig vergeten ze vrij vlot maar je schrikt jezelf toch een ongeluk.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_123259828
Arme Nathan.. en die Yaro.. Sneu zeg!

Sofie is heel lang onder de indruk geweest van het plakken bij de dokter. Ze heeft het er nog over. Als ze gevaarlijk doet en we zeggen dat het gevaarlijk is:"dan vajjen en boem. Dan naar dokker om te plakken"
*poef* nu is het weg
pi_123259862
As en Pessie, schrikken zeg!

Beter om hier niet te vaak te komen dus, mee doen met de griep golf was te doen maar een ongelukken golf doen we niet aan mee hoor!

Beterschap voor jullie mannetjes :*
pi_123260046
Nee doe maar niet meimeltje.

Ben heel benieuwd hoe Yaro er morgen tegen aan kijkt maar verwacht hier geen trauma's. Vervelend dat het zo'n indruk op Sofie heeft gemaakt KJ.
Yaro wil altijd graag naar de huisarts want daar hebben ze auto's en nu mocht hij mee. Als hij er maar geen gewoonte van maakt.
pi_123260225
Oudste zei vanmorgen dat hij last had van zijn hand, waarop Dyon vond dat we dan maar naar de handarts moesten gaan :)

Hier komen we (gelukkig) zelden bij de huisarts, Dyon is er totaal twee keer geweest geloof ik (oorontsteking en pseudokroep). Denk niet dat hij er nog iets van weet, is zeker 1,5 jaar geleden.
pi_123260659
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 22:49 schreef pessie het volgende:
Nathan is uiteraard heel erg geschrokken. Ook de huisarts vond ie stom. Manlief probeert hem in zn eigen bed te laten slapen maar wat mij betreft ligt ie straks bij mij. Hij huilt zo sneu.
arme jullie ook al :'(
dat jullie zo maar lekker slapen!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_123260663
Hier normaal ook niet hoor. Maar hij gaat bv nog wel een mee naar de chiropraktor.
Toevalllig van de week bij de huisarts geweest ivm plekjes in zijn gezicht.
Toen hij bij het naar bed gaan aan het pulleken was wilde hij weer naar de huisarts :D
pi_123261269
jeetje As en Pessie, wat een schrik... :*

Tess is.onwijs aan het dromen. Vanavond lag ze de hele tijd te.jammeren en dreinen. Ze ligt nu bij mij in bed..
M ia.gister.geopereerd en moest een nachtje in het ziekenhuis blijven..dit heeft wel wat.gedaan met Tess (en Amber). Dr gedrag ia verschrikkelijk.

Kreg van de week de vraag of ik er wel.eens an gedacht.heb dat Tess hoog sensitief zou kunnen zijn. De leidster is hoog sensitief en ze herkende zoveel in Tess..
Nu hebben mijn moeder en ik dat gevoel al veel langer...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 24 februari 2013 @ 00:28:05 #14
190853 RockabeIIa
pi_123262170
Wij denken dat bij de oudste hier al sinds hij geboren werd, Vicky. Volgens experts is daar echter nu nog niet heel veel over te zeggen aangezien hij nog maar 6 is en veel kinderen op jonge leeftijd die eigenschappen zouden vertonen.
Er zijn goede websites met informatie die je als handvat gebruiken kunt. Dat is nooit verkeerd te lezen en evt om naar te handelen, vind ik. Ik ben wel benieuwd.
pi_123266624
Het is bij jen ook al eens gevraagd door een cb verpleegkundige.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_123266653
Kan me voorstellen dat het indruk maakt vicky.

Hier een rustige nacht gehad. Hij heeft prima geslapen en is totaal niet onder de indruk. Hij vroeg net opnieuw wanneer hij weer met de ziekenauto mocht.

Hoe is het bij jullie Pessie?
pi_123266772
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 00:28 schreef RockabeIIa het volgende:
Wij denken dat bij de oudste hier al sinds hij geboren werd, Vicky. Volgens experts is daar echter nu nog niet heel veel over te zeggen aangezien hij nog maar 6 is en veel kinderen op jonge leeftijd die eigenschappen zouden vertonen.
Er zijn goede websites met informatie die je als handvat gebruiken kunt. Dat is nooit verkeerd te lezen en evt om naar te handelen, vind ik. Ik ben wel benieuwd.
heb je een paar tips voor me qua sites?
Tess weet soms dingen die ze helemaal niet kan weten..

Fijn As!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 24 februari 2013 @ 09:53:42 #18
259886 pessie
pi_123267482
Beetje brak, Nathan werd echt overstuur als we hem loslieten dus die heeft de helft van de nacht tegen mij aan gelegen en de andere helft tegen manlief aan. Hij is gelukkig weer in orde, zn oog zit alleen half dicht. Hij is met manlief naar de kerk, zal straks even een foto maken, ik vind hem er heel sneu uitzien.
Kj, ik ben benieuwd wat Nathan ervan maakt. Dit was echtzon stom huis tuin en keuken ongelukje.

Vicky :* heb jij nog wat kunnen slapen?
pi_123267529
Pessie wat een schrik :*

Vicky, nog een beetje kunnen slapen?
Fake it till you make it...
pi_123267563
uiteindelijk tot half 7
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_123359717
Jee As en Pessie, schrikken zeg!

Met Isabeau gaat het echt super. Ze slaapt goed, is vrolijk (wel érg brutaal af en toe, maar dat proberen we in goede banen te leiden) eet boterhammen als een bootwerker, maar verder bijna niks :') en kletst en kletst en kletst.

Oh en kletst.
pi_123359788
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 10:50 schreef Sorbootje het volgende:
Jee As en Pessie, schrikken zeg!

Met Isabeau gaat het echt super. Ze slaapt goed, is vrolijk (wel érg brutaal af en toe, maar dat proberen we in goede banen te leiden) eet boterhammen als een bootwerker, maar verder bijna niks :') en kletst en kletst en kletst.

Oh en kletst.
O+

Mijn peuter is van volledig dagzindelijk (qua plassen dan) naar vrijwel onzindelijk gegaan -O- Ik weet dat ik het zou moeten negeren maar na 5 natte broeken op een dag ben ik er wel klaar mee. :X
pi_123359805
Oh ja dat kletsen die mond staat bijna geen moment stil :D Hier ook brood eten om het leven en verder eet ze alleen als we witlof of pizza eten :')

Veel die net een weekje ouder zijn dan haar hebben bericht gehad van de PSZ ben benieuwd wanneer wij iets horen :o
pi_123368430
Spring hoe is het nu met l,heeft de laatste kuur haar werk gedaan?

Isabeau :D
Octo wat vervelend,hopelijk snel terug zindelijk.

Roy heeft de loopauto door :D en vanaf volgende week 4 dagen in de week naar de opvang.
En nog 4 keer naar Gent voor cos en autisme spectrum onder de loep nemen.
We zijn benieuwd.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 16:32:41 #25
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_123371129
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 10:53 schreef octopussy het volgende:

[..]

O+

Mijn peuter is van volledig dagzindelijk (qua plassen dan) naar vrijwel onzindelijk gegaan -O- Ik weet dat ik het zou moeten negeren maar na 5 natte broeken op een dag ben ik er wel klaar mee. :X
Ik ben na een paar dagen toen weer overgegaan op luierbroekjes, vandaaruit weer naar beloningsysteem en nu is hij weer zindelijk (voor plas en overdag dan).
pi_123372057
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 10:53 schreef Rixtje het volgende:
Oh ja dat kletsen die mond staat bijna geen moment stil :D Hier ook brood eten om het leven en verder eet ze alleen als we witlof of pizza eten :')

Veel die net een weekje ouder zijn dan haar hebben bericht gehad van de PSZ ben benieuwd wanneer wij iets horen :o
Leuk!!! Welke dagdelen ga je doen en waar gaat ze heen?

Vanmiddag gaat de brief op de post dat Rienk ook een derde dagdeel gaat. Hij vind het zo leuk daar en de extra sturing die ze kunnen bieden is heel fijn.

Mijn zus gaat in de zomer trouwen en onze jongens worden bruidjonkertjes O+ O+ O+

AS en Pessie, wat een schrik voor jullie! Hoop dat alles goed geneest Pessie en hoe is het nu met beide jongens?

Rienk is nog steeds niet zindelijk trouwens. In de blote kont gaat het prima, maar zodra hij een onderbroek aankrijgt gaat het mis. zomerprojectje :Y)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_123374202
Luierbroekjes kopen staat hier ook op de planning. Vandaag ben ik simpelweg niet de deur uitgeweest omdat mevrouw zo vreselijk aan het kloten was met broeken nat maken en toen ik de meiden eindelijk eens schoenen en jassen aanhad moest ze een luier om te poepen. :X Eindelijk zover gekregen om het op het potje te proberen en met succes (dus een sticker plakken en een lolly krijgen).
Alleen moest ze nog meer en dat moest toch in een luier. 3 kwartier later was ze eindelijk klaar :'(
Ondertussen had de andere dame een pakje yoghurtdrink over de vloer uitgesproeid. }:|
De volgende doornatte broek is zojuist uitgepeld, met natte sokken en nat hemd. En de schone broek heeft het welgeteld 3 minuten uitgehouden en is nu ook weer nat (terwijl ik een paar keer vroeg of ze nog even moest plassen).

Ik heb het opgegeven. Het wordt pannenkoeken vanavond want dat heb ik nog in huis.
//slechte moeder

Het is maar goed dat mijn liefde voor mijn kinderen onvoorwaardelijk is
  dinsdag 26 februari 2013 @ 18:01:55 #28
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_123375467
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:30 schreef octopussy het volgende:
Luierbroekjes kopen staat hier ook op de planning. Vandaag ben ik simpelweg niet de deur uitgeweest omdat mevrouw zo vreselijk aan het kloten was met broeken nat maken en toen ik de meiden eindelijk eens schoenen en jassen aanhad moest ze een luier om te poepen. :X Eindelijk zover gekregen om het op het potje te proberen en met succes (dus een sticker plakken en een lolly krijgen).
Alleen moest ze nog meer en dat moest toch in een luier. 3 kwartier later was ze eindelijk klaar :'(
Ondertussen had de andere dame een pakje yoghurtdrink over de vloer uitgesproeid. }:|
De volgende doornatte broek is zojuist uitgepeld, met natte sokken en nat hemd. En de schone broek heeft het welgeteld 3 minuten uitgehouden en is nu ook weer nat (terwijl ik een paar keer vroeg of ze nog even moest plassen).

Ik heb het opgegeven. Het wordt pannenkoeken vanavond want dat heb ik nog in huis.
//slechte moeder

Het is maar goed dat mijn liefde voor mijn kinderen onvoorwaardelijk is
Hier ligt ook weer een natte broek bij de achterdeur hoor ;)
Beetje te laat geroepen dat hij moest plassen dus deels in de broek en deels op de wc
Gisteren heeft hij in een onderbroek gepoept. Meneer zei: mama, nee je hebt een fóutje gemaakt, ik hoef nie broekje met poesjes aan (luierbroekje). Ik: en als je dan moet poepen? Hij: Harry poept oppuh potje.
Jammer dat ik zo goed van vertrouwen was ;)
pi_123376787
Vlindur bruidsjonkers wat gaaf! O+

Lotte gaat naar het kwetternest dat zit in de straat gelijk achter die van ons :D Ik heb geen voorkeur voor dagen doorgegeven omdat ik toch thuis ben dus ze bedenken maar wat leuks.

Zindelijk zijn we hier af en toe mee bezig alleen het daadwerkelijk plassen op het potje is nog niet gelukt aangezien stil zitten niet echt wil. Ik ben al blij als ze 's middags even op de bank zit om bij te komen...
pi_123377772
Rixtje, het komt vanzelf hoor, onze dame zat ook nooit stil en ze is in één dag van niet zindelijk naar helemaal plaszindelijk gegaan, een soort van uit zichzelf, ze wilde opeens op de pot. Kwam door een zindelijkheidsthema op het kdv. :) Een maand later was ze poepzindelijk. En nu, vijf maanden later is ze 's nachts ook 9 van de 10 keer droog.

Sorbo, wat leuk om weer eens wat over isabeau te lezen. :)

Bar, wat leuk dat Roy de loopwagen door heeft!

Pessie, hoe gaat het met Nathan?

Vlindur, wat leuk twee bruidsjonkjes O+

Mijnes wilde vanmorgen niet naar het kdv want ze was verkouden (echt niet ;) ). Dus ik vertelde dat verkouden kindjes best naar het kdv mogen, alleen kindjes met koorts niet. Even, later komt ze naar me toe: "mama, ik kan niet naar pinokkio, want ik heb koorts." :')
pi_123379731
Fijn om te lezen Nikki!
pi_123382912
Oow! Luierbroekjes! Wat een idee.. dat ik daar zelf niet aan gedacht heb... dank je wel!

Lars is toevallig sinds afgelopen week ineens ontzettend veel bezig met plasjes op het potje doen. Heeft vandaag heel de dag geen luier aangehad, en slechts twee kleine ongelukjes gehad. Ik had geen idee dat zoiets ineens zo snel kon gaan.. Met dank aan zijn (iets oudere) vriendje op het kinderdagverblijf waarschijnlijk...

Verder gaat het sowieso hartstikke goed met die blonde peuter van me. Ik kom veel te weinig nog in dit topic... Het lijkt wel alsof hij in de afgelopen week maanden ouder is geworden, zó wijs en groot ineens..
pi_123383016
Ik heb een peuter die continu verkondigd dat ze ziek is... 8)7 .
En dat ze een zere keel heeft en dus een ijsje wil... 8-) , gelukkig ben ik ook niet helemaal achterlijk O-)
pi_123392001
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:05 schreef _NIKKI_ het volgende:
Rixtje, het komt vanzelf hoor, onze dame zat ook nooit stil en ze is in één dag van niet zindelijk naar helemaal plaszindelijk gegaan, een soort van uit zichzelf, ze wilde opeens op de pot. Kwam door een zindelijkheidsthema op het kdv. :) Een maand later was ze poepzindelijk. En nu, vijf maanden later is ze 's nachts ook 9 van de 10 keer droog.

Bar, wat leuk dat Roy de loopwagen door heeft!

https://www.facebook.com/(...)53216&type=2&theater
pi_123400116
Ook even van facebook:

Ouwehoer Isabeau
pi_123421934
Jullie facebook is zeker afgeschermd, want bij mij doen de links het niet.
pi_123426371
Bij mij ook niet...
pi_123428989
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 16:50 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Leuk!!! Welke dagdelen ga je doen en waar gaat ze heen?

Vanmiddag gaat de brief op de post dat Rienk ook een derde dagdeel gaat. Hij vind het zo leuk daar en de extra sturing die ze kunnen bieden is heel fijn.

Mijn zus gaat in de zomer trouwen en onze jongens worden bruidjonkertjes O+ O+ O+

AS en Pessie, wat een schrik voor jullie! Hoop dat alles goed geneest Pessie en hoe is het nu met beide jongens?

Rienk is nog steeds niet zindelijk trouwens. In de blote kont gaat het prima, maar zodra hij een onderbroek aankrijgt gaat het mis. zomerprojectje :Y)
Lief dat je het vraagt. Hier is het ervaren als een belevenis. Als hij speelt met zijn ambulance auto of er 1 ziet, zegt hij dat hij er in heeft gezeten. Vind het helemaal super. Van het wegraken zelf heeft hij niets gemerkt en merk je verder ook niet meer aan hem.
Maandag maar wel even de PSZ inlichten dat hij dit kan vertonen als hij wat heeft.
pi_123430345
As, goeie om dat even te melden. Ik heb een keer een kindje op de groep gehad wat de neiging had om te stoppen met ademen igv huilen. Ook erg handig om te weten, anders schrik je je wezenloos.
pi_123443903
Gisteren zat er een brief in roy zijn tas,of hij mee mag op vakantiemet de dagopvang. 3 dagen aan de kust. Straks eens opbellen of ze dat echt zien zitten met roy,en zo ja dan mag hij van ons mee.
Kleine mannetjes worden groot :7
pi_123444220
Oh wat spannend Bar!

As :o wat een schrik!! Fijn dat het met een sisser af liep maar jeetje.

Hier gaat het okay-ish. Mn oudste is af en aan ziek en zielig. Ze heeft een poosje alles uitgespuugd wat ze binnenkreeg en viel heel rap 1,5 kg af. Inmiddels eet ze weer maar heeft wel nog bij vlagen koorts. T wordt tijd voor het zonnetje ;)

Met de jongste gaat het verder heel goed, groeit en bloeit. Ik ben reuze trots, ze vraagt tegenwoordig zelf voordat ze iets in haar mond steekt "zitten hluten in?" En als ik dan zeg dat er geen gluten inzitten dan vraagt ze nog een keertje of ze het dan mag proeven. Ze maakt er ook geen enkel probleem van als ze het niet mag eten.Met de oudste gaat het medisch zeg maar weer wat minder, ben benieuwd naar de afspraak met de kinderarts want het wordt tijd voor spijkers met koppen.

Ohja en zindelijk, de jongste is er erg mee bezig, plassen op het potje, op de wc willen als de oudste is geweest, ze komt vertellen dat ze nu gaat poepen in haar luier etcetera. Dus daar gaan we in de zomer maar mee aan de slag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_123453505
Mignonne, wat wijs al, die mini!
Sneu dat je oudste zo kwakkelt en medisch gezien niet helemaal lekker gaat... wanneer gaan jullie weer naar de kinderarts?
pi_123453636
Wat schattig van je uk Mignonne!
pi_123454010
Mijn peuter was bij de gastouder en ze gingen naar de voorstelling van het prentenboek van de nationale voorleesweken. Ik ben zelf ook mee geweest, leuk hoor! Dat geschater en die rode wangen bij die peuters O+
pi_123478802
Spannend bar!! leuk als dat mag en hij zou willen! ook voor jou misschien eens lekker om even bij te komen?

Wat goed dat ze dat vraagt mignonne of er gluten in zitten. En fijn dat het beter gaat met haar dan. Sterkte met je oudste!

Leuk Nijna! Die voorstelling was hier ook, maar de psz ging op de dag dat Mex er niet zat en de voorstelling zat verder vol, wel jammer!

Hij was 2 dagen zindelijk en nu wil die niet meer op het potje, nouja, volgende vakantie weer een poging..
pi_123489899
Troeta, hier mochten we aanschuiven op de psz, ze hadden de voorstelling op de psz zelf.
pi_123491037
Mogge!

De antibiotica lijkt aangeslagen gelukkig!

En gee, wat ontwikkelt ze bizar snel ineens. Alsof ze wat heeft in te halen. Ze kent een stuk of twaalf letters, kan rijmen en zei net: 'Als ik drie crackers heb en ik eet er één op, dan heb ik er nog maar twee, hč? En als ik er twee opeet heb ik er nog maar één.'

Ze groeit sneller dan ik kan bijbenen. Ze is er nog maar net!
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:42:49 #48
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_123495887
Bar, wat leuk!

Harry ziet de foto van je mini mignonne en zegt: mama, hoe heet die kindje? Dus ik zeg E. HIj: nee, dat is Lotten ;)

Spring, fijn dat ze aan het opknappen is en stoer oor, dat rekenen.

Harry kan ook 'lezen'. Hij haalt de post uit de brievenbus, roept dan bij alles enthousiast 'kijk, een kaartje voor Harry!'. Als je dan zegt dat het een brief voor papa (of mama is) dan wijst hij op een willekeurige adresregel en zegt: 'nee, kijk maar, hier staat Har-ry Jans!'. ;)
pi_123497498
Hier was het in de bieb, ook vlakbij en het was vol, maar de juf van de psz zei dat als we er heen gingen ze ons niet zouden wegsturen.
Maar dat heb ik maar niet gedaan, lijkt me niet leuk voor die mensen als het overvol is en dan ben ik ook nog met een baby..
  vrijdag 1 maart 2013 @ 21:00:27 #50
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_123515448
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 22:05 schreef Troeta het volgende:
Spannend bar!! leuk als dat mag en hij zou willen! ook voor jou misschien eens lekker om even bij te komen?

Nou hij mag van ons mee hoor en van de opvang ook, het is ook niet zo heel gek ver hiervandaan dus mocht het echt niet gaan, dan zijn wij er zo om hem op te halen.
En het duurt nog even ook, eind oktober pas.

De fysio is zo tevreden over Roy,Hij gaat goed vooruit, laat zich steeds beter sturen. En de oefeningen doet hij steeds beter. *O*

Echt hoor we zitten hier nog steeds in een flow, Roy blijft nu echt ontwikkelen we zien hem telkens weer vooruit gaan. Nu ook vandaag weer, zo ontzettend zelf spelen, maar ons wel komen halen om samen te spelen, samen puzzelen en dan echt geconcentreerd een puzzelstukje goed willen steken. Ergens iets in willen stoppen. (we hebben een vrachtauto waar kleine auto's in kunnen, en die haalt Roy eruit, en stopt ze er terug in)
Zelf zijn jas aantrekken, shirts uittrekken, jas uitdoen.

Wij genieten en Roy ook
pi_123516043
Wij hebben ook een wonder (of had ik dat al gepost?). Eerste stapjes los :o
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 1 maart 2013 @ 21:17:41 #52
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_123516374
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:11 schreef Vanyel het volgende:
*O* *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 1 maart 2013 @ 21:17:50 #53
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_123516388
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:11 schreef Vanyel het volgende:
*O* Leuk he *O*
pi_123516429
Ze vindt het vooral ook zelf heel gaaf.

En doodeng natuurlijk :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_123516498
Bar, wat klink je ontzettend blij met hoe het nu gaat. Het is vast heel fijn om te merken dat de stap naar het mkdv hem echt goed doet. O+

Bij ons gaat het gewoon zijn gangetje. Niet veel te melden eigenlijk. Is ook wel eens fijn. :)
Morgen gaan we uit eten bij van der Valk. Daar heb je zo'n live cooking arrangement dus redelijk informeel allemaal. Sowieso vind ik van der valk altijd kindvriendelijk overkomen. Ik ga wel even een poging doen om haar een middagslaapje te laten doen, want anders trekt ze het denk niet. We beginnen wel al om 18:00 uur met eten, maar het probleem is alleen dat ze al een maand of 2 weigert te slapen 's middags en daardoor s ze om een uur of 19:00 doodop. Nouja, desnoods ga ik even samen met haar liggen, is nog gezellig ook. :)

Vanyel, wat goed! *O*
  vrijdag 1 maart 2013 @ 21:23:39 #56
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_123516683
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:18 schreef Vanyel het volgende:
Ze vindt het vooral ook zelf heel gaaf.

En doodeng natuurlijk :)
Het is ook eng ;) maar idd de trots is zo mooi om te zien.

Wij hebben dat nu met Roy die zijn loopfiets door heeft
https://www.facebook.com/(...)53216&type=2&theater
https://www.facebook.com/(...)53216&type=3&theater ik heb even fb open gezet
pi_123516841
Nu niet open hoor.
pi_123516887
Bar, ik kan 't nog steeds niet zien...
  vrijdag 1 maart 2013 @ 21:28:03 #59
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_123516891
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
Bar, wat klink je ontzettend blij met hoe het nu gaat. Het is vast heel fijn om te merken dat de stap naar het mkdv hem echt goed doet. O+

Bij ons gaat het gewoon zijn gangetje. Niet veel te melden eigenlijk. Is ook wel eens fijn. :)
Morgen gaan we uit eten bij van der Valk. Daar heb je zo'n live cooking arrangement dus redelijk informeel allemaal. Sowieso vind ik van der valk altijd kindvriendelijk overkomen. Ik ga wel even een poging doen om haar een middagslaapje te laten doen, want anders trekt ze het denk niet. We beginnen wel al om 18:00 uur met eten, maar het probleem is alleen dat ze al een maand of 2 weigert te slapen 's middags en daardoor s ze om een uur of 19:00 doodop. Nouja, desnoods ga ik even samen met haar liggen, is nog gezellig ook. :)

Wandelwagen mee en haar desnoods daarin leggen als ze moe word. Zo doen wij dat in elk geval.
En nu?
pi_123516984
Slapen in een wandelwagen doet ze al niet sinds ze een dag oud is. ;)
Maar wel bedankt voor het meedenken. :)
  vrijdag 1 maart 2013 @ 21:35:03 #61
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_123517250
Wij hebben eind maart een 65 jarige bruiloft, de dag begint al druk met een receptie, en aansluitend een etentje.
We hebben nu met schoonzus en zwager afgesproken dat hun Roy na de receptie mee terug naar huis nemen, en dan past iemand van hun bij ons thuis op.

en 2 weken later hebben we dan een bruiloft van mijn stiefbroertje, en dan gaat Roy naar opa en oma
  vrijdag 1 maart 2013 @ 22:19:02 #62
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_123519412
*O* voor Dottir!
Heeft ze ook zo'n cute zombieloopje?

Bar, wat klinkt het heerlijk allemaal! Hopelijk zet die positieve flow even door!
A grand adventure has begun.
pi_123519987
Dot wat doe je nou :o :D wat goed!!! *O* *O*
:)
pi_123520055
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 22:19 schreef Keshet het volgende:
*O* voor Dottir!
Heeft ze ook zo'n cute zombieloopje?

Bar, wat klinkt het heerlijk allemaal! Hopelijk zet die positieve flow even door!
Inclusief uitstekende armpjes :Y
  vrijdag 1 maart 2013 @ 22:33:45 #65
265732 Keshet
pi_123520140
O+

Veel wandelplezier! O+
pi_123520240
Verrek, morgen weekend. Oefentijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vanyel op 03-03-2013 02:57:10 ]
pi_123564376
Gisteren is onze grote vent dan echt 3 jaar geworden.
Om 04:45 vroeg hij al om de cadeautjes, gelukkig nog geslapen tot 06:30 haha.

Hij is vreselijk verwend weer! En we zijn zo trots op hem.
3 alweer. Hij wordt echt groot.. Pfff gisteravond wel een paar (veel) traantjes gelaten.
Wat een geluk.

En hij is 's morgens mee geweest naar de VK en heeft daar zijn broertje of zusje gezien.
pi_123581311
Thomas lijkt er een gewoonte van te maken om rond zijn verjaardag ziek te zijn -O- De griep waarschijnlijk: buikloop, overgeven en koorts.

Hopelijk is hij beter tegen dinsdag want dan is het zijn verjaardagsfeestje in de klas.
pi_123583052
Beterschap daar Leonieke
pi_123585901
Thx Nijna :)

Hij is wel een beetje zielig, hoor ;) Maar wat wil je als je moet overgeven vanaf het moment dat je een slok water drinkt? Ik ben mezelf al een paar keer dankbaar geweest dat we een lederen zetel hebben :D
pi_123586684
Leo, beterschap voor Thomas. Hopelijk is hij op tijd beter voor zijn feestje!
pi_123586821
Ja, laat ons hopen :) en anders stellen ze het waarschijnlijk wel uit op school (hij brengt namelijk het eten en de drank mee ;) ). Nog een geluk dat we een tijdje geleden beslist hebben om zijn verjaardagsfeestje volgend weekend te vieren en niet dit weekend :Y

Hoe gaat het hier eigenlijk voor de rest? Ik volg wel nog, maar vind meestal de moed niet om te reageren. Ik herinner me wel dat Roy heel erg aan het evolueren is *O* Zo fijn om te lezen :Y
pi_123587389
Leo, er is geen moed voor nodig hoor. We bijten niet. ;)

Maar het gaat hier gewoon zijn gangetje. Uit eten ging gisteren prima. Ze heeft van 6 tot 9 aan tafel gezeten, met als tussendoortje even koekjes bakken bij de kidshoek. Twee flesjes fristi leeggedronken en lekker zalm gegeten. :) Zeker voor herhaling vatbaar in ieder geval. Er waren in ieder geval een hoop oudere kinderen die een heel stuk drukker waren. Die renden echt door het restaurant heen en dat vind ik echt niet kunnen.
pi_123587784
Oh nee, dat bedoelde ik helemaal niet :D Ik heb niet zoveel schrik van jullie ;) Het gaat gewoon allemaal niet zo denderend goed momenteel.

Zo leuk, Nikki :Y Uit eten met Thomas valt meestal wel goed mee, hij mag gewoon niet moe zijn. Dus meestal gaan we 's middags iets eten (als we bv gaan winkelen ofzo). En misschien moet ik hem toch eens laten proeven van Fristi :D Hij drinkt nog altijd alleen maar water en melk (niet dat hij niets anders mag van ons, maar hij lust het gewoon niet. Voor zijn feestje op school neemt hij dus voor iedereen sinaasappelsap en appelsap mee, maar heeft hij wel gevraagd of hij water mag drinken :') ).
pi_123588814
Ik snap het hoor Leo. :*
Lisa krijgt alleen als we uit eten gaan fristi, verder thee, melk en limonade. Fristi en andere van dat soort dranken vind ik in het 'normale' leven gewoon niet nodig.
Wat knap dat Thomas ook gewoon water drinkt, dat krijg ik er bij Lisa echt niet in. Tenzij het 's nachts is, want dan krijgt ze echt niets anders.
pi_123589110
I know :*

Hij heeft 2,5 jaar lang (bij ons en de onthaalmoeder) alleen maar water en melk gedronken en vraagt niet om iets anders. Wel grappig dat hij weet dat cola voor mama is en ice-tea voor papa (en hij brengt ons dus ook de juiste blikjes als hij aan de koelkast passeert :') ). Maar tot nu toe heeft hij nog nooit gevraagd om te proeven, dus dan laten we het maar zo :) Hoe langer we het kunnen uitstellen, hoe beter :)

Ik herinner me nog dat hij van de dokter een keer platte cola moest drinken (dat is dan ook gigantisch slecht ;) ) en dat was de eerste keer dat hij dat proefde. Waarschijnlijk denkt hij gewoon dat zijn mama heel slechte smaakt heeft :D

Wat wel ambetant is aan dit verhaal is dat hij bv geen Nurofen wil inslikken omdat dat te zoet is naar zijn goesting. Ah, elk voordeel heeft zijn nadeel, hé ;)
pi_123589679
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 20:46 schreef leonieke het volgende:
Ik herinner me nog dat hij van de dokter een keer platte cola moest drinken (dat is dan ook gigantisch slecht ;) ) en dat was de eerste keer dat hij dat proefde. Waarschijnlijk denkt hij gewoon dat zijn mama heel slechte smaakt heeft :D
Haha.. Ja, als je cola alleen op die manier kent, is het ook echt niet te pruimen nee. Al kan ik me voorstellen dat voor die kleintjes priklimonade sowieso wat vreemd is.

Lars is wat drinken betreft best een makkelijke. Wat er maar voorhanden is op het moment dat ie dorst heeft. Hij geeft alleen nooit aan dįt ie dorst heeft, dus als we hem niet af en toe iets te drinken aanbieden, zou hij volgens mij prima een dag zonder doen. Wat dus niet ok is...

Hij gaat momenteel trouwens superhard qua ontwikkeling.. alsof ie besloten heeft dat ie nog een hele hoop dingen wil kunnen en kennen voordat zijn zusje er is ofzo. Soort van 'grote-broer-opleiding' ;) Is nog maar amper een week bezig met plassen op een potje en/of wc, en meneer besloot gister zomaar ineens dat er ook wel gepoept kon worden in dat potje! Verder kletst ie ons de oren van de kop af, en begint nu ook ineens uit zichzelf liedjes te zingen, en spelletjes te spelen.. (komt een muisje aangelopen... op mama's rug.. zo schattig!)

Beterschap voor Thomas, Leo. Hoop dat hij op tijd opgeknapt is voor de feestelijkheden.

En Ymme ook nog van harte gefeliciteerd met je grote jongen!
pi_123589906
Oh ja die Nurofen is ook wel ontzettend zoet/vies.
Lisa heeft weleens cola geproefd, maar ze kan niet tegen dingen met prikkels, limonade met spa rood aamgemaakt lust ze ook niet. Ach, dat kan ze straks als ze groot is nog genoeg drinken. ;)
pi_123615242
Hier een peuter die graag prikkels in haar limonade wil, dus soms krijgt ze limonade met spa rood.
En ze drinken ook drinkyoghurt, anders komt er helemaal geen zuivel in ;).
  maandag 4 maart 2013 @ 23:16:28 #80
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_123643182
Beterschap voor Thomas!
pi_123669476
Ik kom me melden met mijn peuter, nu heb ik er 2 :D
2 jaar geleden O+

Ongeveer 1 jaar geleden, boeffie.

Vandaag, hoera Sarah 2 jaar!
Mama van Jaėl (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_123671477
Gefeliciteerd MP! *O*
pi_123672651
:D MP Van harte!
pi_123692648
jarigen en lopers *O* *O* *O*

zo. ff vanalles op een hoopje gegooid :P beetje drukker dan druk hier.
pi_123695897
Wij hadden gisteren ook een jarige *O* 3 jaar al :o Al heeft hij het niet echt bewust meegemaakt. Nog steeds ziek, dus hij weigerde gisteren jarig te zijn (terwijl hij vorige week over niets anders kon praten). Ik mocht ook niet zingen (oké, ik geef het toe, ik ben geen goede zangeres :+ ) omdat hij echt niet jarig was gisteren. Hopelijk is hij tegen zaterdag voldoende hersteld zodat we zijn feestje kunnen laten doorgaan (P. ligt ook al ziek in de zetel en ik voel me ook niet opperbest). Vanavond maar beslissen wat we zaterdag gaan doen.
pi_123696698
Leonieke, ondanks dat hij vindt dat hij nog niet jarig is, wel gefeliciteerd en beterschap ook gelijk maar!
pi_123698373
Leo, ondanks alle kwaaltjes toch van harte met je mannetje! *O*
pi_123698915
Leonieke nog van harte met je mannetje! Beterschap voor hem enhopelijk gewoon zaterdag een feestje!
Mama van Jaėl (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  woensdag 6 maart 2013 @ 22:10:49 #89
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_123723130
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 11:20 schreef leonieke het volgende:
Wij hadden gisteren ook een jarige *O* 3 jaar al :o Al heeft hij het niet echt bewust meegemaakt. Nog steeds ziek, dus hij weigerde gisteren jarig te zijn (terwijl hij vorige week over niets anders kon praten). Ik mocht ook niet zingen (oké, ik geef het toe, ik ben geen goede zangeres :+ ) omdat hij echt niet jarig was gisteren. Hopelijk is hij tegen zaterdag voldoende hersteld zodat we zijn feestje kunnen laten doorgaan (P. ligt ook al ziek in de zetel en ik voel me ook niet opperbest). Vanavond maar beslissen wat we zaterdag gaan doen.
Ik ga duimen voor jullie, en dan zaterdag uitgebreid vieren en hard zingen voor Thomas *O* en anders als het echt niet gaat, weekje opschuiven :*
pi_123736407
Jeetje wat gaat de ontwikkeling snel zeg bij peuters :o Ze weet groot en klein, de vormen, de kleuren, kan tot 10 tellen en weet van veel cijfers ook hoe ze er uit zien :D

Jarigen nog gefeliciteerd *O*
  vrijdag 8 maart 2013 @ 09:46:36 #91
35189 Troel
scherp en bot
pi_123779853

Hoi :+ Kan je iemand van drie al opgegeven voor de kunstacademie?

[ Bericht 20% gewijzigd door Troel op 08-03-2013 09:52:30 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 8 maart 2013 @ 09:52:37 #92
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_123780038
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 09:46 schreef Troel het volgende:
[img]https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/v/862951_619331101425895_563286177_n.jpg?oh=b800bc8ef1331624537880d5df58b175&oe=513BC338&__gda__=1362925001_0dcdeb6c6dd6144d18a158f4e0f3319b[/im]

Hoi :+ Kan je iemand van drie al opgegeven voor de kunstacademie?
Oeps....
Maar bestaat er niet zoiets als kunst voor peuters :7
  vrijdag 8 maart 2013 @ 09:54:50 #93
35189 Troel
scherp en bot
pi_123780111
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 09:52 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Oeps....
Maar bestaat er niet zoiets als kunst voor peuters :7
Gelukkig uitwasbare stift :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 8 maart 2013 @ 09:56:26 #94
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_123780154
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 09:54 schreef Troel het volgende:

[..]

Gelukkig uitwasbare stift :')
dat is dan wel weer fijn, kun je hoezen makkelijk wassen?

Zo trok Roy hier van de week een stukje behang van de muur, en bijna de gordijnen van de muur }:|
  vrijdag 8 maart 2013 @ 09:58:32 #95
35189 Troel
scherp en bot
pi_123780218
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 09:56 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Zo trok Roy hier van de week een stukje behang van de muur, en bijna de gordijnen van de muur }:|
Gelukkig wel. Ze zaten er gisteren net weer op na een plas "ongelukje" :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123780384
Oeps Troel :D
pi_123781036
Maar je hebt wel een superschone bank zonder prutjes en dingetjes ^O^
  vrijdag 8 maart 2013 @ 10:29:10 #98
35189 Troel
scherp en bot
pi_123781331
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 10:21 schreef Vanyel het volgende:
Maar je hebt wel een superschone bank zonder prutjes en dingetjes ^O^
Dat had ik voor het tekenen ook al :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123782094
Maar voor het plassen vast nog niet.
Toch?
  vrijdag 8 maart 2013 @ 11:07:28 #100
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_123782560
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 09:56 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

OHja, ik kwam maandag thuis uit mijn werk en werd verwelkomt door mijn dochter met de mededeling dat Fabian de gordijnen van de muur had getrokken.

Dus verhaal bij opa, en hij wist ook niet hoe het kon. Misschien zaten ze al los.
Ik was best over de zeik. Want die gordijnen zaten niet los.
Hij had ze er met rail en al vanaf getrokken.

Punt is dat ze gewoon te veel mogen van opa. En ze houden echt niet minder van hem als hij eens moppert.

Dan maar geen verstoppertje achter de gordijnen. Of wat dan ook...
  vrijdag 8 maart 2013 @ 11:08:54 #101
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_123782616
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 10:51 schreef Vanyel het volgende:
Toch?
Daarom hebben wij nu een leren bank. Totdat F. zindelijk is.
Eva heeft best vaak ongelukjes gehad op onze oude stoffen bank.
Ik heb hem meerdere malen helemaal diep gereinigd.
Bank naar buiten, goed natmaken en helemaal schoonmaken en droog laten worden in de zon.
Het liefst zou ik een waterzuiger gebruiken, maar dat is nogal een dure aanschaf.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:40:30 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_123785963
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 10:51 schreef Vanyel het volgende:
Toch?
Nee, toen moest het nodig in de was. Gelukkig :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:41:09 #103
35189 Troel
scherp en bot
pi_123785985
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:08 schreef amaranta het volgende:

[..]

Daarom hebben wij nu een leren bank. Totdat F. zindelijk is.
Eva heeft best vaak ongelukjes gehad op onze oude stoffen bank.
Ik heb hem meerdere malen helemaal diep gereinigd.
Bank naar buiten, goed natmaken en helemaal schoonmaken en droog laten worden in de zon.
Het liefst zou ik een waterzuiger gebruiken, maar dat is nogal een dure aanschaf.
Hier gewoon losse hoezen en die er meteen afgehaald, dus de bank zelf had gelukkig nergens last van.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 8 maart 2013 @ 15:41:27 #104
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_123793681
Aaaaaaarch!!!! Kapotte oren. Echt niet luisteren. Even naar de supermarkt lopen ontaard in drama. Ja ze is 2. En zegt nee. :')
pi_123798641
Haha Tico! :D

Wij hadden vandaag een tuincentrumincidentje. Ze hebben daar een glijbaan, picknicktafel en zulks te koop. Daar hebben ze dus ook showmodellen van. :X Mijn dame was met geen mogelijkheid bij die afdeling weg te krijgen. Dus ik ben weggelopen en ben achter een schap gaan staan, heb haar twee minuten laten brullen en toen kon ze weer normaal doen. En die blikken die je dan krijgt van de andere winkelende mensen. :D

We hebben net wel samen de kerst, ohnee paasboom versierd. O+ Staat weer lekker gezellig in huis.

Ik ga Lisa vanavond voor het eerst zonder luier laten slapen. Ze is nu al een week of vier zo goed al droog, misschien met twee ongelukjes. Ben benieuwd hoe het gaat.
pi_123883229
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 11:20 schreef leonieke het volgende:
En hoe is het gegaan met het verjaardagsfeestje? Waren jullie allemaal genoeg opgeknapt?

Wij hebben weer een nieuw mijlpaaltje vandaag: Lars ligt voor het eerst in zijn nieuwe 'grote-jongens-bed'!

Heb 'm er een uurtje geleden ingelegd, en so far nog niets gehoord, dus meneer zal al wel heerlijk in dromenland vertoeven. Ben wel benieuwd hoe vroeg we morgen op mogen/moeten staan...
  zondag 10 maart 2013 @ 20:50:03 #107
61183 leonieke
Dan toch?
pi_123883439
Wij wel, er waren jammer genoeg wel 2 afwezigen (nichtje en tante van Thomas, Thomas zal zijn nichtje waarschijnlijk aangestoken hebben :@ ). Maar hij heeft zich goed geamuseerd en wij dus ook :) Het was leuk om de dichte familie nog eens samen te hebben.
  maandag 11 maart 2013 @ 10:01:49 #108
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_123901168
Wel een leuke dag gehad Leonieke?

Ik heb net ons aangemeld als gezin om een circus voorstelling van de CliniClowns te bezoeken, is speciaal voor kindjes met een handicap. Ik werd er helemaal enthousiast van, en toen ik gisteren Roy het filmpje lied zien zat hij te springen op de bank.
pi_123901195
Wel een leuke dag inderdaad :Y

Zo fijn als ze zo enthousiast worden, hé, Bar? :)
  maandag 11 maart 2013 @ 10:04:59 #110
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_123901244
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:02 schreef leonieke het volgende:
Wel een leuke dag inderdaad :Y

Zo fijn als ze zo enthousiast worden, hé, Bar? :)
Ja dat is mooi om te zien. Het ziet er ook heel leuk uit ook, en aangepast aan de kindjes.
Maak me wel beetje zorgen om de duur, de voorstelling duurt 2,5 uur. maar er is een snoezelruimte :P mocht Roy het niet volhouden kan hij daar altijd nog naartoe.
pi_123906623
Klinkt goed Bar! Leuk als ze zo enthousiast reageren!
pi_123931763
Bar, wat ontzettend leuk!
pi_123931851
Oh en mijnesse slaapt al 3 nachten zonder luier en blijft droog. *O* #zewordtzogroot
  dinsdag 12 maart 2013 @ 14:20:47 #114
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_123957565
Wat goed Nikki *O*
pi_124040960
Lekker Nikki!!!

Wij hebben een peuter (3,5 jaar) die regelmatig erg onrustig slaapt. Huilen, ook in haar slaap. Alsof ze heftig droomt. Ze is als ze wakker is wel aanspreekbaar. Maar sommige nachten is het vanaf een uur of half 2 om de haverklap raak. Met als gevolg dat wij dus ook een groot deel van de nacht wakker liggen.
Oorzaak... zeg het maar. Het kan van alles zijn natuurlijk. Ze wil niet zo graag naar de gastouder op het moment, ze is erg aan het uitproberen...
Er is van alles te bedenken. Is dit herkenbaar voor andere peutermama's?
In slaap vallen doet ze prima dat is het probleem niet, het is vooral het onrustige in de nacht.
En iemand nog tips?
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:03:00 #116
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_124042131
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:26 schreef Nijna het volgende:
Lekker Nikki!!!

Wij hebben een peuter (3,5 jaar) die regelmatig erg onrustig slaapt. Huilen, ook in haar slaap. Alsof ze heftig droomt. Ze is als ze wakker is wel aanspreekbaar. Maar sommige nachten is het vanaf een uur of half 2 om de haverklap raak. Met als gevolg dat wij dus ook een groot deel van de nacht wakker liggen.
Oorzaak... zeg het maar. Het kan van alles zijn natuurlijk. Ze wil niet zo graag naar de gastouder op het moment, ze is erg aan het uitproberen...
Er is van alles te bedenken. Is dit herkenbaar voor andere peutermama's?
In slaap vallen doet ze prima dat is het probleem niet, het is vooral het onrustige in de nacht.
En iemand nog tips?
Roy heeft dat op maandag en vrijdag dan heeft hij best intensieve therapieen gehad, in slaap komen prima, maar erg onrustig slapen. Hier alleen geen tips. We proberen hem te kalmeren maar als hij er wakker van word, zitten we de hele nacht met hem op. Vaak zetten we dan heel zachtjes babyklassieke muziek op, vaak word hij daar wat kalmer van.

We hebben dit onlangs ook besproken met de opvang, en ze gaan kijken om de therapieen meer te verdelen over 4 dagen.

sterkte ermee Nijna
pi_124042143
Nijna, de onze heeft zo haar periodes.
Soms is het weken stil en soms is het weer weken 'raak'. We vertellen haar nu dat het niet de bedoeling is dat ze 's nachts schreeuwt om papa of mama als ze 'gewoon' wakker is en er is niets aan de hand. Voor plassen of monsters (ja we hebben sinds een week roze monsters met heel veel tanden en die wonen in Lisa's slaapkamer :D ) mag ze wel roepen. We hebben ervoor gekozen zo'n ikea bloemlamp met mega zuinige spaarlamp op haar kamer te hangen en die mag ze zelf aanklikken zodat ze eventueel een boekje kan lezen of met haar knuffels kan spelen. Dat gaat de laatste periode weer heel goed. Maar als ze dus wakker is en schreeuwt weet ze niet waarom ze dat doet zegt ze. Moeilijk is het af en toe best wel, want ik ben een softie en wil haar niet teveel laten huilen's nachts. ;)
pi_124042620
Lamp kan ze zelf aandoen, ze heeft sowieso een nachtlampje, maar als ze meer licht wil dan weet ze hoe het aan moet. Muziek kan ze helaas zelf niet meer aandoen, nogal ingewikkelde mp3 speler... :{.

Nikki, ik zie die monsters zo voor me... ;). Stomme beesten :P. Ik heb het idee dat monsters op het moment niet zo van toepassing zijn hier, gelukkig.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 12:59:39 #119
259886 pessie
pi_124247105
Heej, ik heb een vraag je voor de moeders van meer kinderen. Nathan is eigenlijk gewoon ronduit stout op de momenten dat ik met Lauren bezig ben, zoals voeden. Hij houdt ervan om de lamp tegen de muur te gooien, op ons bed te springen, drinken uit de koelkast te pakken en dit door het huis te verspreiden... Maar goed, ik ben dus de helft van de tijd erg boos op hem, wat nou niet echt bevorderlijk werkt voor de sfeer hier in huis. Hoe kan ik hem beter begeleiden? Hij is echt blij met z'n zusje, maar is echt aan het donderen als ik MN handen vol heb. Ik weet niet goed meer wat ik kan doen maar hem elke dag meerdere keren in bed gooien is ook geen oplossing. Jullie nog ideeėn?
pi_124247522
pessie, wat hier goed werkte was een combinatie van zorgen dat ze er domweg niet aan kon komen, (haakjes, deurklinken omhoog, enzovoorts) spulletjes binnen bereik wat wel mocht en dan heel standvastig goed gedrag belonen en slecht gedrag befoeien en als ik op een andere verdieping was (ravi halen of brengen) dan mocht de tv aan.

wat ik ook een tijdje gedaan heb, is selene in een campingbedje zetten als ik met ravi bezig was. dus aan de ene kant gewoon verbieden en afgrendelen, aan de andere kant een aanvaardbaar alternatief bieden
pi_124247709
Ik heb geen tips Pessie, ik worstel een beetje met hetzelfde. (zie babytopic)
*poef* nu is het weg
  dinsdag 19 maart 2013 @ 13:26:15 #122
259886 pessie
pi_124247921
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:19 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb geen tips Pessie, ik worstel een beetje met hetzelfde. (zie babytopic)
Ik las het idd :*

Ik had een beetje naļef gedacht dat hij z'n nieuwe puzzels zo leuk zou vinden dat hij daar hele dagen mee bezig zou zijn ( voordat Lauren er was zat hij echt de hele dag aan tafel te puzzelen en te kleuren) maar dat blijkt nu niet zo te zijn en vraag ik me ook af of ik hem wel genoeg aandacht geef en uitdaging bied. Het is nog best een uitdaging om 2 kids te combineren :7
pi_124248050
Ja he? Sofie wordt tegenwoordig steeds vroeger wakker in de ochtend. Ze was vanmorgen om 6.15 wakker. Waar is mijn uitslaapmeisje? Ik hoop echt niet meer op 9.30 hoor, maar zo rond een uur of 7.30. Vooral omdat Luuk ook vroeg wakker is. Vanmorgen om 5.45. en dan word Sofie wakker als hij er weer net in ligt. Ik heb het vermoeden dat ze van hem wakker wordt. Maar hoe dat op te lossen.
(van de week had Luuk om 4.30 gedronken, en toen pas weer om 9 uur. Sofie werd toen om 8 uur wakker, maar om nou de wekker te zetten om Luuk om 4.30 te pakken heb ik ook geen zin in)
*poef* nu is het weg
  dinsdag 19 maart 2013 @ 13:32:39 #124
259886 pessie
pi_124248134
KJ dat is herkenbaar! Voor 6 uur maakt het niet uit of we herrie maken, Nathan slaapt wel en daarna moeten we echt geen geluid meer maken, dan slaapt ie rustig verder tot 7 a 7.30. Anders is hij om kwart over 6 wakker.
pi_124248353
Ik ben nu zo moe.. Luuk krijgt nog om 23.00 een voeding, maar vanavond gaan we die eens weglaten. Dan komt ie ws nog wel een keer vannacht. Maar daar slaapt Sofie dan ws wel doorheen. (hopelijk) Ik merk ook aan Sofie dat ze echt slaap tekort heeft. Ze ligt er tegenwoordig zo net voor 19.00 uur in en overdag slaapt ze ook nog. (die heb ik ook hard nodig om de dag vol te houden)
Het "lastige" is, is dat ik ook niet altijd lekker op tijd naar bed kan. Regelmatig werk ik tot 23 uur, en dan ben ik om 23.30 thuis. Dan is alles voor 7 uur best vroeg.
*poef* nu is het weg
pi_124248504
Oh bleh, hier ook +100 qua herkenbaarheid.
Qua aandacht, ik ben met het JGZ een Video-hometrainingtraject ingegaan. Het was hier bij tijden echt niet leuk, en ik voelde me zo ontzettend depressief, er moest iets anders. Wat ik daar ondertussen geleerd heb, is dat het hier werkt om voordat ik ga zitten met Tobias, of meteen daarna, Isabel vragen om bij mij op de bank een puzzel te maken, boekje te lezen, filmpje te kijken. Als ze zelf aan het spelen is laat ik haar, maar kijk wel wat ze doet, en benoem dat ook (oh, zijn je poppen aan het slapen in de tent? Gezellig) Dat helpt haar om haar aandacht juist langer bij haar spel te houden, zodat ik rustig kan zitten voeden.

Slaapgebrek is gewoon funest, dat is hier ook de grote oorzaak. Vannacht 3 keer moeten voeden, én meneer vond het om half 6 dag.. ;(

(En dan staan je halfjankend bij je echtgenoot in de badkamer (die in een andere kamer heeft geslapen ivm uitproberen waar Tobias nou wakker van wordt) en vraag je oftie wil helpen en dan moet ie zooooo lang nadenken dat ik denk: la ma, doe het zelf wel weer. En dan is hij pissig.) :'( }:|
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_124248879
Vergeet niet Pessie dat hij nu ook de leeftijd heeft van uitproberen en grenzen opzoeken. Yaro heeft dit nu zeer sterk. Niet eens als ik met Kyan bezig ben maar wel de rest van de tijd. Echt hij kan in zijn eentje met gemak vier volwassenen uitputten en gek maken. Hij gaat maar door en als hij moe is nog een tandje erger.

Het slaapgebrek is wel herkenbaar. Ik doe de laatste voeding waardoor ik er niet voor twaalf en soms voor een uur in lig. Dan heb ik nog de mazzel dat mijn man de nacht doet en om half zeven is het hier toch wel de max. Als ik zes uur slaap per nacht haal is het veel en dat gaat best opbreken. Helaas hier geen peuter meer die slaapt overdag.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 13:57:26 #128
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_124249084
Herkenbaar! Hier lijkt de osteopaat verlichting te geven, maar idd, het sloopt je. Probeer zo af en toe bij te slapen door ze uit logeren te laten gaan, of door nachten om en om uit bed te gaan. En let goed op jezelf, zelf ben ik veel te lang door gegaan met als resultaat een burnout en een lange weg terug zeg maar.... Sterkte!
pi_124249275
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:51 schreef As1981 het volgende:
Vergeet niet Pessie dat hij nu ook de leeftijd heeft van uitproberen en grenzen opzoeken. Yaro heeft dit nu zeer sterk. Niet eens als ik met Kyan bezig ben maar wel de rest van de tijd. Echt hij kan in zijn eentje met gemak vier volwassenen uitputten en gek maken. Hij gaat maar door en als hij moe is nog een tandje erger.

Het slaapgebrek is wel herkenbaar. Ik doe de laatste voeding waardoor ik er niet voor twaalf en soms voor een uur in lig. Dan heb ik nog de mazzel dat mijn man de nacht doet en om half zeven is het hier toch wel de max. Als ik zes uur slaap per nacht haal is het veel en dat gaat best opbreken. Helaas hier geen peuter meer die slaapt overdag.
En dat inderdaad. Constant is ze zoekende: waar ligt de grens? Gister lag ie hier, vandaag ook?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_124249286
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 12:59 schreef pessie het volgende:
Heej, ik heb een vraag je voor de moeders van meer kinderen. Nathan is eigenlijk gewoon ronduit stout op de momenten dat ik met Lauren bezig ben, zoals voeden. Hij houdt ervan om de lamp tegen de muur te gooien, op ons bed te springen, drinken uit de koelkast te pakken en dit door het huis te verspreiden... Maar goed, ik ben dus de helft van de tijd erg boos op hem, wat nou niet echt bevorderlijk werkt voor de sfeer hier in huis. Hoe kan ik hem beter begeleiden? Hij is echt blij met z'n zusje, maar is echt aan het donderen als ik MN handen vol heb. Ik weet niet goed meer wat ik kan doen maar hem elke dag meerdere keren in bed gooien is ook geen oplossing. Jullie nog ideeėn?
En dit is precies het issue..
Negatieve aandacht is ook aandacht dus dan gaan ze door.

Hem laten helpen bij zoveel mogelijk dingen luiers verschonen, iets aangeven, ook de billen schoonmaken. speentje ergens vandaan toveren etc etc
Tijdens het voeden een verhaaltje voorlezen voeden terwijl je met auto's speelt etc .

Eigenlijk vooral zo veel mogelijk er mee bezig zijn.
Ookal denk je zelf soms dat je ze veel aandacht geeft als ze dat zelf niet zo ervaren krijg je baldadig gedrag en des te negatiever het blijft des te moeilijker is het om er uit te komen. :Y
pi_124249460
Pessie, ik heb zo geen tips, ik denk dat dat uitproberen er ook wel een beetje bij hoort...
Maar daar heb je natuurlijk geen moer aan.
De dingen die je buiten bereik kan zetten, buiten bereik zetten. Hoef je je daar niet druk over te maken en misschien een filmpje opzetten onder het voeden en dan samen kijken of een boekje lezen, als dat lukt.

Oh nachtrust is zo essentieel... :* voor de mama's die wel wat meer slaap kunnen gebruiken :*
pi_124252824
Lastig is het he Pessie. Het is pittig met een peuter die vooral alle aandacht wil.
Wat ik hier thuis doe is Amy met alles mee laten helpen (als ze dat wil) ook alle initiatieven vanuit haar met Viktor die laat ik toe. Check wel of het niet te hardhandig of gevaarlijk is :P

Als ik moet voeden dan geef ik het van te voren even aan. Ik weet ondertussen dat als Viktor wakker wordt, hij daarna wil drinken. Dus als ik dan naar boven ga om hem te halen dan zeg ik dat ik straks even Viktor eten ga geven. Voordat ik ga zitten zorg ik dat Amy iets te spelen heeft of dat ik iets te spelen heb dicht bij mij in de buurt. En ik probeer het baldadige gedrag voor te zijn. Dus ik vraag aan Amy of ze even een doek wil pakken o.i.d. om haar erbij te betrekken. Of ik laat haar een speelgoedje zien die ik bij me heb of een puzzel. Aan de praat houden en zorgen dat ze aandacht krijgt dus. Het voeden is dan ook geen mama-baby momentje meer, maar een peuter-mama momentje :P

Ow en ik zorg dat het hekje naar de keuken dicht is en de ketting op de voordeur :+

En soms is het bal en dan moet ik Viktor even wegleggen. Ik merk dat ik Amy het beste uit een baldadige bui krijg door gewoon even bij me te nemen, te knuffelen en te praten. En soms is dat jezelf even resetten en diep ademhalen in plaats van weer boos te worden.

Maar ja. Als je dan in de auto zit en Viktor is hard aan het huilen omdat hij de maxicosi niet prettig vindt en je hoort je peuter dan het volgende zeggen: ja ja vikor, niet huilen, we zijn er bijna. Mama vikor huilen, vikor drinken bij mama.
Dat maakt alle lastige voedingen weer goed O+
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:58:06 #133
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_124335238
schopt omhoog ;)

Herkenbaar iemand?

Roy heeft regelmatig (zeker de laatste week) dat hij ineens vuurrode wangen krijgt, of ineens bleek word, als je dan aan zijn nek voelt is hij ook warm.
op de opvang temperaturen ze Roy ook gelijk als het opvalt en dan ook lichte verhoging 37,9 soms uitschieters naar 38.0.
En dat is ook zomaar ineens weer voorbij. maar herhaalt zich wel paar keer op een dag.

Nu is het zo dat zijn vader het enorm snel warm heeft, die heeft ook geen jas,trui,sweater maar loopt eigenlijk altijd in een t-shirt. zijn opa heeft het zelfde.
Kan het zijn dat Roy ook gewoon een kind is wat het snel warm heeft?

Roy had ik gisteren een sweater aangetrokken en op de opvang werd hij weer warm. nu zit ik zelf te denken, rennen (roy kan niet rustig lopen, die rent/snelwandeld) spelen,snoezelen,gymen. thuis was hij ook warm zijn rug was ook bezweet. sweater uitgedaan en longsleeve aangetrokken en je zag roy gewoon bijtrekken, en nog voor we gingen eten was hij alweer goed afgekoeld.

ik vind het lastig, want kan Roy maar moeilijk al in een t-shirt rond laten lopen :7
pi_124335622
Ik herken de verhoging en het echt warm worden niet. Maar Yaro heeft het ook niet snel koud. Hij loopt hier regelmatig zonder broek. Bijna altijd op blote voeten en de afgelopen twee dagen helemaal naakt en dan heeft hij het echt niet koud. Dus zou best kunnen dat dat het is. Lekker in zijn t-shirt laten lopen zou ik zeggen.
  donderdag 21 maart 2013 @ 15:15:38 #135
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_124335879
Roy loopt ook altijd thuis op blote voeten, op de opvang met pantoffels of zijn eigen schoenen, tenzij ze gymen, snoezelen,therapie hebben. dan ook blote voeten.

Maar kan het wel eens proberen thuis, mede ook omdat Roy altijd bezig is, nu alsmaar met zijn auto van links naar rechts de hele kamer door. dan weer voetballen binnen (zachte bal) klimmen en klauteren over de bank.
pi_124337189
Ik zou het inderdaad gewoon uitproberen je hebt zo weer wat warms aangetrokken.

En wat heerlijk dat hij zo kan spelen.
  donderdag 21 maart 2013 @ 18:54:06 #137
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_124344310
Bar, gewoon in tshirt laten lopen. Vroegere vriendin van mij zat ook in de winter met de tuindeuren open en de verwarming uit omdat ze het zo warm had en haar zoontje idem. Ik trok altijd een extra trui aan als ik naar haar toe ging ;)

Wat As ook zegt: je hebt zo een shirtje met lange mouwen aangetrokken als het nodig is...
  donderdag 21 maart 2013 @ 19:56:59 #138
265732 Keshet
pi_124346988
E. loopt thuis ook altijd op blote voeten, en als ze de kans krijgt in alleen haar onderbroek en hemd. :D
Ze heeft het snel warm.

Als Roy het zo snel warm heeft zou ik hem binnen lekker in een shirtje laten lopen! Desnoods leg je een vest klaar voor als hij het toch wat koud lijkt te krijgen.
pi_124347598
Misschien kan je een luchtiger shirt meegeven naar de opvang? Of luchtiger shirt aantrekken en vest ofzo meegeven wat er evt overheen kan.
Sommige kinderen hebben het sneller warm dan anderen.
Ik ken het zo niet, wel zwetende kindjes omdat ze zo druk bezig zijn.
Als je je warmte niet kwijt kan dan kan ik me ook wel voorstellen dat je temperatuur wat stijgt... maar ik weet het niet. Misschien een keer aan kinder-/huisarts vragen als je er bent?
pi_124348564
Je hebt hem zo warmer aangekleed. Kan je hem geen vest aantrekken naar de opvang?
Sofie draagt ook nu longsleeves. Thuis moeten ook de sokken en schoenen uit.
*poef* nu is het weg
pi_124349246
Ging het vorige week nog zo moeizaam, vandaag hebben Sofie en ik (en Luuk) zo'n fijne dag gehad samen. Ze werd vrolijk wakker, en is dat de hele dag gebleven. Ze was lief voor Luuk, en haalde niet zoveel ongein uit toen ik aan het voeden was. Ik heb geprobeerd in het positieve te blijven en Sofie veel mogelijk aandacht te geven toen Luuk in bed lag. Boekjes lezen en knuffelen. Ook toen ik Luuk aan het voeden was had ik een boekje bij me liggen en hebben we samen gelezen.
Ze heeft hem uit haarzelf kusjes gegeven en geaaid.
Echt zo fijn, zo'n positieve dag! Hier teer ik weer even op.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dr is trouwens nu een speciale peuter editie van de ouders van nu uit. Ik vond er best nuttige informatie instaan.
*poef* nu is het weg
  donderdag 21 maart 2013 @ 20:54:30 #142
259886 pessie
pi_124350135
KJ wat fijn dat je zo'n goede dag had *O*

Bar, Nathan loopt meestal in longsleeves en een hemd. Een sweater zou voor hem echt te warm zijn (daarbij zit er vaak polyester in sweaters en dit houdt warmte vast ipv deze te reguleren).
pi_124350573
KJ, die is in the pocket *O* dat er maar meer mogen volgen!
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:37:11 #144
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_124352358
dank jullie!

heb hem vandaag al een longsleeve aangetrokken en heb niks in het schriftje zien staan over verhoging. wel dat ze roy in de gaten houden als hij zo schommelt qua temperatuur.
Voor morgen ligt er ook een longsleeve klaar, en een luchtige broek, omdat ze morgen ook gaan zwemmen.
een vest kan ik idd in zijn rugzak doen en een shirtje meegeven.

eens kijken of dat beter is voor Roy ;)

Sjonge driftbuien ken ik van Roy althans die dacht ik te kennen tot vanmiddag :{ Roy werd zo driftig omdat hij persee naar buiten wilde en niet even het geduld op kon brengen om te wachten tot ik zijn schoenen terug aan had. uit pure boosheid/driftigheid begon hij me te bijten,pakte hij mijn bril af en brak hem stuk (perongeluk) en duwde vervolgens het traphekje uit zijn voegen (hij kon niet meer dicht) :(
Ik heb hem neergezet en hem maar even fijn gaar laten stomen. maar pffff dat was moeilijk om hem zo te zien

KJ lieve foto O+ en fijn bericht!!!
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:40:03 #145
259886 pessie
pi_124352491
Ohh bar! Dat is wel een heftige driftbui zeg! Ook hier werkt even laten stomen meestal wel.
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:43:17 #146
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_124352641
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:40 schreef pessie het volgende:
Ohh bar! Dat is wel een heftige driftbui zeg! Ook hier werkt even laten stomen meestal wel.
Ja daarna was het over en was hij weer lief , kreeg nog een kus van hem.
Het lastigste vond ik nog, ik kreeg hem maar niet duidelijk gemaakt dat zijn schoenen aan moesten.

nu vond ik het ook te koud om hem in blote voeten buiten te laten, misschien achteraf had ik het moeten toestaan, ik weet het ook niet.
Soms he dan is uitleggen zoiets moois, maar dan moet het wel binnenkomen
pi_124352906
Ik krijg dingen ook niet uitgelegd hoor in een driftbui. Lekker laten uitrazen, desnoods op een plek waar ze zichzelf geen pijn doen en niets stuk kunnen maken.

En als jij zegt schoenen aan, dan moet je ook doen wat je zegt. Anders helpt het dat hij driftig wordt. Je beloont dan slecht gedrag.

Vandaag wilde jen haar jas niet aan. Ze zat al bij de andere juf want uit de klas gezet. Toen kreeg ze de keuze zelf jas aan of de juf helpt je. Nee mama helpen, waarop de juf zei: die keuze werd niet genoemd. Klaar. Soms zijn dingen zoals ze zijn en daar hebben ze het maar mee te doen.
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:52:40 #148
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_124353125
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:48 schreef Ticootje het volgende:
Ik krijg dingen ook niet uitgelegd hoor in een driftbui. Lekker laten uitrazen, desnoods op een plek waar ze zichzelf geen pijn doen en niets stuk kunnen maken.

En als jij zegt schoenen aan, dan moet je ook doen wat je zegt. Anders helpt het dat hij driftig wordt. Je beloont dan slecht gedrag.

Vandaag wilde jen haar jas niet aan. Ze zat al bij de andere juf want uit de klas gezet. Toen kreeg ze de keuze zelf jas aan of de juf helpt je. Nee mama helpen, waarop de juf zei: die keuze werd niet genoemd. Klaar. Soms zijn dingen zoals ze zijn en daar hebben ze het maar mee te doen.
Ow maar zijn schoenen gingen aan hoor, de driftbui begon doordat hij in zijn stoel gezet werd zodat ik zijn schoenen aan kon krijgen.
Driftbui werd erger en erger en doordat hij daardoor niet meewerkte duurde het nog langer en dus Roy bozer en zo geschiede. maar zijn schoenen waren aan. en daarna ook nog gewoon naar buiten gegaan.

Wij "belonen" misschien slecht gedrag, maar dat heeft een reden, en dat is zodra wij boos op hem worden dan is het voor Roy heel gek gelijk een spel :')
Op de opvang weten ze dat ook ondertussen en we zijn allemaal aan het kijken om dat anders aan te pakken.

[ Bericht 13% gewijzigd door _Bar_ op 21-03-2013 22:00:30 ]
pi_124660684
Waar we eerst bericht kregen dat Lotte heel misschien in mei of juni of zelfs pas na de zomervakantie geplaatst kon worden hadden we vandaag een brief dat ze vanaf 8 april naar de peuterspeelzaal mag :o *O*
  vrijdag 29 maart 2013 @ 21:52:17 #150
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_124664685
Leuk rixtje
pi_124664860
Leuk Rixtje!
  zondag 31 maart 2013 @ 14:43:39 #152
259886 pessie
pi_124718668
Rixtje wat leuk!

Goed, wat hier dus heeft geholpen om de sfeer weer goed te krijgen: zindelijkheidstraining. Hij is helemaal blij met alle plasjes die samen in het toilet gegooid worden en de stickers die geplakt worden en speelt tussendoor weer graag. Bijkomend voordeel is dus dat ik een zindelijke peuter heb *O* . Alleen met plassen nu maar poepen komt nog wel.
  zondag 31 maart 2013 @ 23:36:43 #153
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_124740845
fijn Pessie en wat goed *O*
pi_124741299
Wat goed Pessie *O*
pi_124836775
hoi, ik ga weer ns meelezen/schrijven :-) hier alvast een update van 3jarige Lucas <3
pi_124838103
Welkom terug Cooki!
Mooie kerel heb je daar, lekker krullen O+
pi_124838316
De moeder van L's vriendje sms'te me net dat ze bij hem in z'n haar neten heeft gevonden. En dat het dus wel handig is om L ook even te checken.

Dus ik zal moeten verhuizen als het idd zo is. Emigreren. Of L gaat op Marktplaats. Ik denk dat dat het wordt.
Een collega heeft mij net gecheckt en ik heb ze iig niet.

Ik ben nu aan het werk. Bij thuiskomst moet ik dus gaan kijken. Maar ik durf niet. Mss willen ze bij de opvang wel even kijken. :')
  woensdag 3 april 2013 @ 16:19:11 #158
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124838360
Oh luizen!!! Brrrrrr.
pi_124838399
Tot het tegendeel is bewezen heeft mijn kind geen luizen!
  woensdag 3 april 2013 @ 16:22:39 #160
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124838482
quote:
8s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:20 schreef -Spring het volgende:
Tot het tegendeel is bewezen heeft mijn kind geen luizen!
Haal dan alvast tee tree oil. Ofzo. Daar houden ze niet van en dan lopen ze ook niet over. Als kindjes in haar omgeving het hebben.
pi_124838528
Ah, da's preventief dus. Waar haal je dat?
pi_124838545
Spring, R heeft al twee keer neten gehad (een jaar geleden en afgelopen herfst ergens) en ik heb met grof geweld behandeld en hij was beide keren met een dag of drie helemaal schoon, van alle neten. Naast middeltje en kammen heb ik het letterlijk met mijn nagels eruit gehaald. Hij heeft een meisje in de groep die maanden onder de neten zat en poas toen alle ouders een klacht gingen indienen, heeft het kdv stelling genomen. Schoon of thuisblijven. Ik vind het ook echt vreselijk! Ben er steeds een aantal weken paranoļde van gebleven.
  woensdag 3 april 2013 @ 16:24:00 #163
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124838549
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:23 schreef -Spring het volgende:
Waar haal je dat?
Tuinen.
pi_124838574
Sinds in de herfst duidelijk was van dat meisje in de groep heb ik ook die olie gebruikt en sindsdien is hij schoon gebleven. Hij lijkt preventief te werken inderdaad ^O^
  woensdag 3 april 2013 @ 16:25:36 #165
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124838614
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:23 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Spring, R heeft al twee keer neten gehad (een jaar geleden en afgelopen herfst ergens) en ik heb met grof geweld behandeld en hij was beide keren met een dag of drie helemaal schoon, van alle neten. Naast middeltje en kammen heb ik het letterlijk met mijn nagels eruit gehaald. Hij heeft een meisje in de groep die maanden onder de neten zat en poas toen alle ouders een klacht gingen indienen, heeft het kdv stelling genomen. Schoon of thuisblijven. Ik vind het ook echt vreselijk! Ben er steeds een aantal weken paranoļde van gebleven.
Mijn stiefdochter zat er steeds onder. Was ze schoon echt een week later waren ze weer terug.

Pas na de basisschool was het van de een op andere dag over.

Op dezelfde basisschool gebruiken ze nu standaard luiszakken.
pi_124838623
Voordeel vind ik wel dat ik nu weet hoe het eruti ziet en dat ik het met de eerste neet direct zou herkennen dit keer.
pi_124838650
luizenzakken zijn toch ook achterhaald?
  woensdag 3 april 2013 @ 16:27:50 #168
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124838696
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:26 schreef groofskendezoveelste het volgende:
luizenzakken zijn toch ook achterhaald?
Ja. Een luis verlaat zelden zijn gastheer. Zonder kunnen ze niet leven. Dus ze lopen over van hoofd naar hoofd.
  woensdag 3 april 2013 @ 16:28:03 #169
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124838713
Ok nu jeukt m'n hoofd.
pi_124838763
Hopelijk is ze er niet gevoelig voor Spring. dat kan echt. S en R zitten altijd hoofd aan hoofd op de bank en S heeft het nog nooit gehad. Ze houden niet van haar, daar ben ik van overtuigd. (Ik heb ook mazzel, geloof ik :o )

Muggen houden helaas juist weer wel van haar. Dat wordt weer smeren deze zomer :X
pi_124839074
Ik hoop het! Ik hoorde hier net op m'n werk dat ze ook niet zo makkelijk hechten in steil haar. En L heeft erg glad haar.
pi_124839174
Haha, S heeft alles behalve steil en glad haar. Dezelfde grove structuur als mijn haar en dat van haar broer, dus die theorie gaat hier niet op. Maar ik hoop het met je mee voor de jouwe. :*

[ Bericht 0% gewijzigd door groofskendezoveelste op 03-04-2013 16:43:18 ]
pi_124847285
Opluchting alom Spring! *O*
Brrr... ik moest vorige keer op het kdv al bijna kotsen van alleen het idee dat kindjes het hadden. :D
pi_124847519
Daar zie ik dus ook onwijs tegen op he de mededeling er zijn luizen. Brrr
Op mijn werk kwam het een enkele keer voor en het kammen heb ik altijd weten te ontlopen
pi_124848957
Waar koop je leuke sneakertjes in maat 27. Ik zoek ze voor mijn neefje van 3,5. Dus kleine all stars, of kleine adidasjes enz. De volwassen sneaker maar dan in het klein voor niet al te veel geld.

Edit: gevonden paar mooie vans voor 29 euro bij frontrunner.

[ Bericht 15% gewijzigd door Stansfield op 03-04-2013 20:22:52 ]
pi_124851429
Stansfield, Vans vallen wel een maat groter he (de modellen die mijn jongens hebben iig wel).

Oehh luizen....mijn nachtmerrie...
Bij oudste waren er afgelopen half jaar wel drie keer luizen in de klas geloof ik. Gelukkig hier nog niet gekregen, maar jeuk kreeg ik al bij het idee.
pi_124853033
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:57 schreef Meimeltje het volgende:
Stansfield, Vans vallen wel een maat groter he (de modellen die mijn jongens hebben iig wel).

Oehh luizen....mijn nachtmerrie...
Bij oudste waren er afgelopen half jaar wel drie keer luizen in de klas geloof ik. Gelukkig hier nog niet gekregen, maar jeuk kreeg ik al bij het idee.
Heb ik ook gedaan. Sowieso is dat wel handig. Ook al kan hij ze niet gelijk aan maakt dat niet zo veel uit.
  woensdag 3 april 2013 @ 21:30:43 #179
259886 pessie
pi_124853551
Ik heb als kind een keer of 3 luizen gehad en mijn moeder benadrukte altijd dat luizen alleen van schoon haar hielden. Ik heb dus geen aversie tegen luizen, die keren had ik erg schoon haar :+ . En er zijn geweldige middeltjes tegenwoordig om ervan af te komen.

Nathan ligt zonder luier in bed. De buurvrouw had haar zoontje zindelijk en in het begin was z'n nacht luier ook droog en op een gegeven moment leek het alsof hij zich besefte dat hij dan wel een luier om had en dus alles lekker kon laten lopen, en dus elke ochtend een mega luier. Aangezien Nathan nu niet plast s nachts proberen we het gewoon, anders was ik wel weer, is toch mijn dagelijkse bezigheid momenteel :X .
  donderdag 4 april 2013 @ 09:18:30 #180
259886 pessie
pi_124866049
Geen bed verschoont *O* . Wel wilde hij om half 4 plassen, maar ik was toch al wakker ivm nacht voeding. Ik vind em stoer!
  donderdag 4 april 2013 @ 09:51:11 #181
258612 nytar
boys boys boys
pi_124866707
*O* grote jongen pessie!!
pi_124867029
Wat goed van hem Pessie *O*
pi_124867097
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 09:18 schreef pessie het volgende:
Geen bed verschoont *O* . Wel wilde hij om half 4 plassen, maar ik was toch al wakker ivm nacht voeding. Ik vind em stoer!
*O* *O* *O*
pi_124873071
Wat goed Pessie!!

Hier gaat het wat dat betreft weer een stukje minder... Een paar weken geleden waren we allemaal hartstikke trots dat Lars bijna alle plasjes op een potje of wc deed, maar de laatste dagen is het net alsof het hem niet meer kan interesseren. Alleen als ik zeg dat ik naar de wc ga, dan is het "Ikke ook!". Luierbroekjes worden vrolijk volgeplast, en poep geeft ie al helemaal niet meer aan. Ook de nachtluier zit weer bomvol 's ochtends...
Misschien moet ik hem overdag toch een onderbroekje aandoen ipv een luierbroekje.. Al moet ik zeggen dat ik zelf niet echt de energie heb om zoveel te wassen en er zoveel aan te denken hem te herinneren dat ie een plas moet gaan doen... hmm..
pi_124874283
Goed zeg Pessie!

Hier lijken de nachtluiers steeds droger... maar nog niet genoeg om het zonder te proberen...
Ach, ze is overdag droog dat vind ik veel belangrijker ;).
pi_124874488
Pessie wow!
Lucas gaat in de juli oefenen (ik schreef eerst zomer, maar ja je weet het nooit of de zomer echt komt)
pi_124874545
Goed zo Pessie! Wat een goed idee om zo de posititeit weer terug te halen!

Hier nog helemaal niets met zindelijkheid. Ze wil niet op de wc/potje en ze is ook helemaal niet ontvankelijk voor beloningsstickers enzo. Ze heeft nu wel onderbroekjes aan in plaats van rompers dus als het warmer is dan laten we maar gewoon de luier uit denk ik.

Ze heeft wel een groot bed sinds 2 weken. Een halfhoogslaper. Ze vindt het fantastisch. Net op bed gelegd voor het middagdutje en toen hoorde ik heel veel gerommel. Tamboerijn, speelgoedstofzuiger, veel gelach, leek wel een feestje :') Uiteindelijk ging ik kijken. Had ze haar vestje uit gedaan, regenlaarzen aan en stond ze iets met een lint te doen bij het traphekje. Wilde hem zeker dichtbinden zodat ik niet meer boven kon komen :D :P
Ik hoef denk ik niet te vertellen dat haar kamer nu een grote zooi is ;(
  donderdag 4 april 2013 @ 15:38:58 #188
259886 pessie
pi_124878291
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 13:57 schreef Cooki het volgende:
Pessie wow!
Lucas gaat in de juli oefenen (ik schreef eerst zomer, maar ja je weet het nooit of de zomer echt komt)
Haha, ik ga ervan uit dat de zomer komt!

Sola, wij hebben een boekje van de prenatal gebruikt. Nathan is dol op boekjes en stickers in een boekje plakken vond hij veel leuker dan op een papier. Mijn peuterplasboekje heet het volgens mij.

Nytar, hoogzwanger is het hier ook niet gelukt hoor, 2 keer een poging ondernomen maar ik trok het gewoon niet. En idd, wel de luier uit. Hij wil em niet eens meer aan, wat ook onhandig is omdat hij niet weet hoe hij moet poepen op het potje, ik verwacht dat dat nog een maand je duurt dus na het eten 's avonds moet hij toch 10 minuten een luier om. Of je vergeet het en staat alles uiuit te wassen ;( .

En bedankt iedereen O+ . ik verwacht wel een paar keer een nat bed hoorhoor, in 1 keer goed zou wel heel uitzonderlijk zijn, maar afgelopen nacht ging goed!
pi_124880536
Mart, 3 jaar inmiddels.
Kan heel goed op het potje plassen en poepen als hij in zijn nakie rond loopt.
Maar zodra hij een onderbroek aan heeft, plast hij erin.

Hij geeft er niets om en het intereseerd hem allemaal niets.
Soms denk ik echt, dat hij het niet gaat halen voor zijn 4de jaar.
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:11:34 #190
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_124905663
Wat goed Pessie!
Sola :D leuk he die ondernemende peuters ;)

Wij gaat zodra het wat beter weer word ook eens kijken/proberen of het lukt om Roy zindelijk te krijgen. Dit ook in samenwerking met de opvang zij gaan er daar dan mee aan de slag en wij ook. En dan kijken hoe Roy het oppakt.
Lijkt het echt te aan te slaan dan gaan we door.

Hier is er een "wonder"gebeurd lijkt het wel, het kleine groepje op de opvang werpt zijn vruchten af,Roy blijft vooruit gaan, op alle gebieden. *O* O+
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:56:53 #191
259886 pessie
pi_124906565
Bar dat is goed nieuws! *O*

YYmme, grote stapel onderbroekjes kopen en steeds een schone aandoen werkte hier goed. En als Nathan aan het plassen was zei ik " stop" en zette ik hem op het potje waar hij verder plaste. Er is hier veel gedweild :P
pi_124914192
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:11 schreef _Bar_ het volgende:
Hier is er een "wonder"gebeurd lijkt het wel, het kleine groepje op de opvang werpt zijn vruchten af,Roy blijft vooruit gaan, op alle gebieden. *O* O+
*O*
pi_124919347
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:11 schreef _Bar_ het volgende:
Wat goed Pessie!
Sola :D leuk he die ondernemende peuters ;)

Wij gaat zodra het wat beter weer word ook eens kijken/proberen of het lukt om Roy zindelijk te krijgen. Dit ook in samenwerking met de opvang zij gaan er daar dan mee aan de slag en wij ook. En dan kijken hoe Roy het oppakt.
Lijkt het echt te aan te slaan dan gaan we door.

heerlijk om te lezen O+
pi_124919419
hier ook goed nieuws: ravi heeft vanochtend gegeten *O*

hattie al sinds maandag niet, ik vertrouwde het niet --> huisarts --> oorontsteking + keelontsteking + bovenste luchtweginfectie (oftewel: bronchitus) --> kuurtje

het wurm is de pisang -O- en morgen heeft hij eigenlijk gymuitvoering. wat hij echt helemaal geweldig vindt (met dansje op een k3 liedje) even afwachten, maar ik zie het donker in
pi_124920010
Bar, succes! Leuk om te lezen dat het kleine groepje zn vruchten afwerpt!!!

Ravi *O*

Ymme, wij dachten bij onze oudste dat het ook nooit zou komen, maar het kwam echt "vanzelf", net voor ze 4 werd... we hebben wel steeds gezegd dat wij dachten dat ze dat prima zou kunnen en dat kon ze ook, maar daar was ze zelf nog niet van overtuigd. ;).
Onze jongste kwam er ineens zelf mee, die was net 3 en vroeg of zus nog een luier aan had, toen we nee antwoorden was het: dan wil ik ook niet. En klaar was het.
Succes!
pi_124923333
Wat goed om te horwn bar!!!

En wat fijn simmu. Hopelijk kan hij toch naar de uitvoering

Hiet zijn we van de week begonnen met plassen op de wc. Hij had er een soort van angst voor. Dus beloningskaart gemaakt. Dat stimuleerde hem om te gaan en heeft hij zijn eerste sticker voor gekregen. Omdat het echt een drempel was. Hij vroeg ook "hou je me vast mama"

En vandaag heeft hij dan daadwerkelijk geplast. Helemaal trots ben ik. Oke en uur later was zijn broek zeiknat, maar daar hebben we het niet over.

En verder gaat het heerlijk hier. Hij is lekker aan het puberen en kan het bloed onder mijn nagels vandaan halen.
Maar elke dag liggen we in een deuk om wat hij zegt of doet.
Vandaag vroeg hij aan oma of hij mocht logeren. Dus zij antwoord dat hij dat ook aan opa moet vragen. Zet hij een zwaardere stem op en zegt: opa zegt, dat is goed. :D
  vrijdag 5 april 2013 @ 23:06:52 #197
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_124936287
Beterschap voor Ravi !

stoer As :)
pi_124937622
Lars
Moet binnenkort geopereerd worden aan een liesbreuk. We waren woensdag bij se Anesthesist, en die vertelde wel over het kapje, maar verder heeft hij niks laten zien. Bij meike waren we destijds in een ander zkh, en toen hadden ze een map met foto's van wat er allemaal ging gebeuren, en hebben ze het kapje laten zien en mocht ze die opdoen bij een beer enzo. Nu was meike al wat ouder en begrijpt meer, maar ik las in de folder van het ziekenhuis dat je daar ook foto's kunt bekijken met je kind en een pedagogisch medewerker.... Ik vraag me af of ik dat nog zal doen met lars. Hij snapt er nu geen bal van, maar is wel een Relaxt kind verder, ik verwacht geen problemen verder. Maar wat zouden jullie doen?
  zaterdag 6 april 2013 @ 00:30:35 #199
190853 RockabeIIa
pi_124940184
Ik zou wel met hem praten over wat er gaat gebeuren. Flip is 2 x onder het mes geweest en begreep meer dan ik eerst dacht.
Succes ermee... Heeft hij veel last van zijn breuk?
pi_124940414
Nee, hij heeft er helemaal geen last van. Maar t moet weg omdat het anders beklemd kan raken. We hebben het er wel met hem over, maar het enige wat boeit is dat hij dan een cadeautje krijgt haha. Ik vraag me af of ik het nog wat visueler moet maken voor hem. Hij weet dat hij dmv een kapje gaat slapen, maar heeft geen idee wat een kapje is bijvoorbeeld. Denk alleen dat de uitleg hem ook niks boeit. :')
pi_124944508
Ik denk dat het per kind verschillend is. Ik zou er ook voor zijn om goed voor te bereiden en iets te laten zien, maar aan de andere kant kan het daardoor bij sommige kinderen misschien te 'zwaar' worden. Ik denk dat je hierin je eigen kind toch wel het beste kent.

Wanneer is de operatie?
  zaterdag 6 april 2013 @ 10:02:36 #202
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_124944919
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:33 schreef ymme het volgende:
Mart, 3 jaar inmiddels.
Kan heel goed op het potje plassen en poepen als hij in zijn nakie rond loopt.
Maar zodra hij een onderbroek aan heeft, plast hij erin.

Hij geeft er niets om en het intereseerd hem allemaal niets.
Soms denk ik echt, dat hij het niet gaat halen voor zijn 4de jaar.
Fabian, 2 mnd ouder dan Mart. Draagt een luier en doet alles daarin.
Potje, toilet, stickers en beloning kunnen hem gestolen worden.
  zaterdag 6 april 2013 @ 10:03:36 #203
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_124944933
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 00:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nee, hij heeft er helemaal geen last van. Maar t moet weg omdat het anders beklemd kan raken. We hebben het er wel met hem over, maar het enige wat boeit is dat hij dan een cadeautje krijgt haha. Ik vraag me af of ik het nog wat visueler moet maken voor hem. Hij weet dat hij dmv een kapje gaat slapen, maar heeft geen idee wat een kapje is bijvoorbeeld. Denk alleen dat de uitleg hem ook niks boeit. :')
Hier is er een zkh koffertje dat je kunt lenen, met daarin alle info
pi_124944969
Mogge!

Hoe is het met Ravi?

Wat een onwijs goed nieuws, Bar! Noem eens voorbeelden?

Fijn, zindelijke kindjes! (Op handjes) op vieze openbare toiletbrillen na. :X )

Ik denk ook dat je niet meer kunt doen, Karin. Mss vertellen dat het best kan dat ie even bang is en erbij zeggen dat ie dat best mag huilen?

Lente kan rijmen! Hartstikke goed ook. Dat best knap toch, voor een peutertje?
pi_124945073
Dyon (de zuiplap) gaat wel 20 keer op een dag naar de wc en vertikt het dan om zijn broek (en riem) weer dicht te doen. Ook mag ik steeds weer controleren of hij heeft doorgetrokken, licht uitgedaan en zijn handen gewassen. Soms was een luier makkelijker hoor ;)

Spring, dat is zeker knap! Hier deden ze in groep 1/2 veel met rijmen.
  zaterdag 6 april 2013 @ 10:22:51 #207
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_124945172
Rijmen met onzinwoorden is ook rijmen.
Rijm-pijm
Dus als je kind zo rijmt mag gewoon zeggen: goed gedaan en hoef je het niet te verbeteren
pi_124945245
Karin, misschien in de bieb een boekje te vinden? Of een filmpje op youtube?

Ik zie hier een lijstje met een aantal boeken waar je misschien wat aan hebt.
Als ze ze in je eigen bieb niet hebben kan je evt ook reserveren...
Maar ik weet niet wanneer Lars moet, of dat al gauw is...
  zaterdag 6 april 2013 @ 12:28:44 #209
259886 pessie
pi_124947760
Karin, ik denk dat iets visueler wel kan helpen. Kinderen kunnen daar doorgaans iets meer mee dan met spraak.

Stoere man As!
pi_124949642
Wat leuk he Spring, dat rijmen. Timo had laatst een rijm-fase, ik vond het ook heel knap, maar ik heb geen idee op welke leeftijd het normaal is.

Karin ik zou met een dokterskoffertje met hem gaan spelen, als je dat hebt. En als kapje een stofkapje of zo gebruiken. Bij alleen verbale uitleg zou Timo ook snel afhaken, maar er een spelletje van maken vindt hij wel erg interessant.

Al die zindelijke kindjes, wat heerlijk :) Hier gaat het ook de goede kant op heel langzaam. Hij kįn prima op de wc plassen en het ook op tijd aangeven. Alleen door veel problemen met ontlasting kan hij nog niet zonder luier dus plast hij ook altijd gewoon in zijn luier. Maar voor de ontlasting/eetproblemen hebben we nu een diėtist en er is al verschil merkbaar in vergelijking met een maand of 1,5 geleden. Ik hoop wel dat het voor hij naar school gaat allemaal opgelost is..
pi_124950320
Ik bel de kinderafdeling toch nog maar even, dan kunnen ze het even laten zien. Ze dacht afgelopen woensdag trouwens dat hij binnen 2 weken aan de beurt zou zijn.

[ Bericht 34% gewijzigd door XXXKarinXXX op 06-04-2013 14:28:24 ]
pi_124952289
Hier in Emmen Karin? Dan hebben ze boven idd materiaal bij de uitleg, zou ik zeker doen
  zaterdag 6 april 2013 @ 16:10:56 #213
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_124953252
Spring; rustig blijven zitten op zijn stoel tijdens puzzelen,of in de kring.
Zelf zijn jas brengen als de taxi voor de deur staat. Zelf zijn jas uitdoen.
Hij kan veel beter spelen.
Hij begrijpt ineens zijn ringtoren.
Niet meer zomaar met spullen gooien.
ons nog gerichter iets duidelijker kunnen maken.
Knutselen gaat beter.
Het mama voor en mama achter. Papa zodra papa thuis komt.
Hij roept ons als hij wakker is mapa hoor je dan via de babyphone.
Hij is rustiger.
pi_124954841
Chan, fijn dat het de goede kant op gaat! Kleine stapjes :*
pi_124956238
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 16:10 schreef _Bar_ het volgende:
Spring; rustig blijven zitten op zijn stoel tijdens puzzelen,of in de kring.
Zelf zijn jas brengen als de taxi voor de deur staat. Zelf zijn jas uitdoen.
Hij kan veel beter spelen.
Hij begrijpt ineens zijn ringtoren.
Niet meer zomaar met spullen gooien.
ons nog gerichter iets duidelijker kunnen maken.
Knutselen gaat beter.
Het mama voor en mama achter. Papa zodra papa thuis komt.
Hij roept ons als hij wakker is mapa hoor je dan via de babyphone.
Hij is rustiger.
Alsof je op de vraag zat te wachten ;)
  zaterdag 6 april 2013 @ 18:48:25 #216
259886 pessie
pi_124958802
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 17:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Alsof je op de vraag zat te wachten ;)
Spring vroeg om voorbeelden...
pi_124959834
Dat is zeg maar waar ik naar verwees :)
  zaterdag 6 april 2013 @ 21:28:27 #218
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_124965760
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 19:19 schreef Vanyel het volgende:
Dat is zeg maar waar ik naar verwees :)
ik moet toegeven dat wij dat hebben opgeschreven ja.
We werken met de opvang met een methode en dan moet je een 4wekelijks verslag roy omschrijven,wat.hij kan,waar hij nog moeite mee heeft,wat er vebeterd kan worden,extra aandachtspunten.
pi_124967033
Klinkt zinvol. Extra leuk nu er zoveel vooruitgang is. Weet je ook zeker dat je je niks inbeeldt.
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:24:18 #220
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_125061665
Hallo!!
Gister is Kiran een peuter geworden. Zaterdag vieren we het dus zondag ofzo foto's van Kiran met taart :)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  dinsdag 9 april 2013 @ 11:20:28 #221
259886 pessie
pi_125063377
Gefeliciteerd j-net!
pi_125064411
Gefeliciteerd Kiran en J-net.
pi_125084738
Bar, wat fijn om te lezen dat Roy zo goed vooruit gaat! :)

J-net, gefeliciteerd met jullie peutertje!

Lisa is morgen jarig en we vertrekken aankomende nacht naar Disney! *O* Heel veel zin in, alleen zit het weer niet echt mee. Maargoed, daar laten we de pret niet door bederven. ;) Lisa heeft er echt ontzettend veel zin in, echt heel leuk hoe goed ze alles al beseft. Ik ben zo benieuwd hoe ze het gaat vinden allemaal. Tot over een paar dagen. :)
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:55:56 #224
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_125084809
Veel plezier Nikki en alvast een heel fijne verjaardag !
pi_125094185
jarigen *O* *O*

gefeliciteerd j-net en nikki, met jullie kleintjes die al groot worden. veel plezier nog!
pi_125144703
Van harte met Kiran en Lisa!

Gisteren zijn we bij de diėtist geweest, en hij was heel erg tevreden over hoe het eten zich ontwikkelt. Timo at 's avonds niks, maar sinds we er met héle kleine stapjes mee bezig zijn heeft hij afgelopen week zonder blikken of blozen, alsof hij het altijd al deed, zo ineens een paar hapjes zelfgemaakte minipizza gegeten (na hap 2 viel hij weer terug in het niet willen, maar 2 happen is echt een enórme overwinning).. paar dagen later een hap pannenkoek met spinazie en eergisteren ook een plakje komkommer.. Ik ben zó waanzinnig blij dat hij het eindelijk in zijn mond durft te stoppen. En sinds we de hoeveelheid vezels die hij binnenkrijgt overdag enorm opgeschroefd hebben, klaagt hij ook niet meer dagelijks over buikpijn. Eindelijk resultaat :D Hij weet inmiddels van ongeveer alles wat hij eet ook te benoemen of er vezels in zitten en ook of het veel of weinig vezels zijn :D Komende week gaan we proberen kokosbrood te introduceren ivm veel vezels, ik ben benieuwd...
pi_125144938
Nog van harte Nikki.

Dat klinkt als een hele overwinning Chan!!!
pi_125160079
Chan, dat klinkt als stapjes in de goede richting *O*, ga zo door Timo!!!
pi_125170213
Ik wil even heel trots doen over mijn oudste. Vorige week begonnen met die beloningskaarten voor het plassen. Vanaf zondag ging het goed, had hij vier plasje op de wc gedaan. Gisteren heeft hij alle plassen op de wc gedaan. Hij voelt het alleen nog niet echt zelf aan. Maar kwam me 1x halen toen hij een paar druppels had geplast en zijn onderbroek nat was. En 1x kwam hij me halen omdat hij naar de wc moest. Hij bleek te moeten poepen, maar vond dat heel erg eng. Uiteindelijk heeft hij 1 uur een luier omgehad en heeft in dat uur gepoept.
Ik merkte wel dat hij vandaag wat meer moeite had met plassen op de wc na dat poepen niet lukte. Maar gelukkig dit vanavond weer op kunnen draaien.

Tevens slaapt hij deze week zonder speen. Mijn man was er mee begonnen om hem gewoon niet te geven (niet benoemd) en sindsdien slaapt hij zonder! Hij word echt zo groot ineens.

Maandag gaan we kijken bij een basisschool. Het gaat echt zo snel!
pi_125186036
As, knap hoor zonder speen en dat plassen. Misschien kan je hem anders met luier op (of bij) de wc zetten als hij moet poepen. Dan hoeft hij het nog niet gelijk in de wc te laten vallen zeg maar...
Succes :*
  vrijdag 12 april 2013 @ 13:22:46 #231
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_125193980
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:13 schreef As1981 het volgende:

Maandag gaan we kijken bij een basisschool. Het gaat echt zo snel!
Kiran is maandag 2 geworden en dinsdag zijn wij op gesprek geweest bij de basisschool van onze keuze. Bleek dat die bijna vol zat, en dan ga je op wachtlijst in hoop dat er genoeg aanmeldingen zijn voor 2e klas
maar dus op tijd. En we vonden het een erg fijne school en de overbuurkinderen zitten er ook, dus vandaag definitief gemaakt.
pi_125201401
Bedankt Nijna dat is misschien nog een idee.

J-net ik heb vorig jaar gemaild wanneer we moesten aanmelden. Hier is inprinciepe geen wachtlijst maar eigenlijk is dit de enige school waar ik hem op wil hebben :@
En omdat hij in de vakantie drie word wil ik het al geregeld hebben.
pi_125202799
Ja hele overwinningen inderdaad :)

As wat knap! En wat Nijna ook al zegt, je kunt nog heel wat tussenstappen nemen voordat ze ook echt zonder luier op de wc poepen, maar toch al in de buurt van de wc zijn, of op de wc met toch een luier. Ik heb nog altijd hoop dat dat bij Timo ook nog eens gaat werken voor hij naar school gaat..
pi_125204924
Chan, fijn dat het met kleine stapjes steeds beter gaat!

Allemaal goeie berichten hier lees ik, ff juichen dus voor bar en roy, voor as, voor Nikki die naar eurodisney gaat!

Lars was vandaag weer even bij meike in de klas, ik moest ff wat doen op school, hij hobbelt dan gewoon mee alsof het heel gewoon is. Juf zei ook al dat ik hem er zo kon laten, hij doet zo gezellig mee. Gaat helemaal goed komen straks! Hij heeft er ook al veel zin in. Maar...ik vind het nog zo'n guppie.....
pi_125264598
Thanks voor alle felicitaties! :)

Wij zijn gisteren terug gekomen van 4 dagen Disney. En wat was het geweldig! We hebben enorm genoten en het was 'rustig' in het park waardoor we niet heel veel hebben hoeven wachten en we veel dingen meerdere keren hebben gedaan. Voor Lisa was het echt een groot feest. Kortom, we gaan echt nog wel een keer terug, misschien volgend jaar al. :D

We hebben wel nog een echte Lisa-actie meegemaakt. Zitten we te eten in een restaurant, zegt ze ineens: "mama, ik plas ik plas", ze is al een half jaar zindelijk, maar het werd haar denk even teveel allemaal. Gelukkig stonden we op het punt weg te gaan en gebeurde het niet halverwege ons diner. ;) Maar ik had dus geen kleding bij me, dus heb ik Lisa in dr blote billen in de kinderwagen gezet in de voetenzak. Gelukkig waren we binnen een kwartier in het hotel terug, maar het was wel even een schaam momentje.
pi_125342984
Wat fijn dat ze het naarr haar zin had nikki. Een tip, kijk eens naar een jaarkaart. Bij ons was dat goedkoper dan drie dagen entree. Omdat hij in juli afloopt gaan we in juni voor de derde keer in een jaar tijd. Yaro kan niet wachten.

Gisteren heb ingeschreven op een basisschool nadat we er hebben rondgekeken.
Wat een fijne school. Word vooral gekeken naar het kind. Gelukkig want tot nu toe loopt Yaro met taal nog steeds voor en hij heeft uitdaging wel nodig.
Blijf me soms echt verbazen hoe hij woorden gebruikt. Zo is alles wst geweest is gisteren. En alles wat nog plaats moet vinden nu of morgen. Oke hij gebruikt ze nog niet helemaal juist maar wel in de goede context.
Verder gebruikt hij woorden als van mijn jou ons enz.

Het is gewoon zo'n heerlijk mannetje.
pi_125368566
Sorry, ik kom hier eigenlijk nooit, maar heb geen zin om een heel nieuw topic te openen...

Mijn dametje van 3,5 is al ongeveer een jaar overdag zindelijk, en al een paar maanden ook 's nachts. Maar de laatste tijd heeft ze thuis bijna elke dag wel een ongelukje. Ze gaat wel naar de wc, maar plast dan in haar broek voor ze erop zit. Gebeurt alleen thuis. Wij snappen er niets van, en willen er toch eigenlijk wel vanaf. Iemand misschien tips?
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:42:27 #238
244125 laziness
pi_125369037
Iemand nog tips voor het weg gaan bij het kdv? De laatste week wordt O. zo verdrietig. Huilend achter het raam staan, armpjes uit steken, papa roepen, tranen rollen over zijn wang.
Ik krijg elke dag een mail van papa met een uitgebreide beschrijving over hoe dramatisch het weer was.
Ik zit er echt niet fijn door op mijn werk. Stap 1 is uiteraard papa instrueren mij dat niet meer te mailen :P maar als nog is het rot natuurlijk. Leidster had papa al laten doorschemeren dat blijven plakken het niet beter maakt dus dat hij gewoon moet gaan.
Maar fase? Of kan ik er nog iets aan doen om het fijner te maken voor onze O.?
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:45:48 #239
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125369232
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:42 schreef laziness het volgende:
Iemand nog tips voor het weg gaan bij het kdv? De laatste week wordt O. zo verdrietig. Huilend achter het raam staan, armpjes uit steken, papa roepen, tranen rollen over zijn wang.
Ik krijg elke dag een mail van papa met een uitgebreide beschrijving over hoe dramatisch het weer was.
Ik zit er echt niet fijn door op mijn werk. Stap 1 is uiteraard papa instrueren mij dat niet meer te mailen :P maar als nog is het rot natuurlijk. Leidster had papa al laten doorschemeren dat blijven plakken het niet beter maakt dus dat hij gewoon moet gaan.
Maar fase? Of kan ik er nog iets aan doen om het fijner te maken voor onze O.?
Tja. Omdraaien en gaan. Hoe meer drama je ervan maakt hoe meer je bevestigd dat het inderdaad heel erg is al je weggaat.
pi_125369269
Toen Sofie dat had moesten we "gewoon gaan" Heel naar, maar we wisten dat ze binnen 5 minuten lekker aan het spelen was. Het was een korte fase.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:49:00 #241
244125 laziness
pi_125369444
Het lijkt te zijn sinds ik een week naar Canada was dus hallo schuldgevoel wel natuurlijk :@
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:50:07 #242
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125369511
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:49 schreef laziness het volgende:
Het lijkt te zijn sinds ik een week naar Canada was dus hallo schuldgevoel wel natuurlijk :@
Kan net zo goed toeval zijn. Kun jij niet brengen?
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:51:05 #243
244125 laziness
pi_125369571
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kan net zo goed toeval zijn. Kun jij niet brengen?
Nee helaas. Mijn vent moet tot half zes verplicht werken en zou dan niet op tijd zijn dus hij brengt en ik haal. Ik moet vroeg beginnen om dan op tijd te kunnen halen.
Zou het echt uit maken?
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:52:12 #244
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125369639
Zo ik ben weer aan het werk na 5 maanden verlof en hoop het hier nu eindelijk bij te kunnen houden. Werk geeft rust he ;)
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:52:56 #245
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125369680
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:51 schreef laziness het volgende:

[..]

Nee helaas. Mijn vent moet tot half zes verplicht werken en zou dan niet op tijd zijn dus hij brengt en ik haal. Ik moet vroeg beginnen om dan op tijd te kunnen halen.
Zou het echt uit maken?
Hmz. Ik zou vragen om niet meer te mailen. En in de ochtend gewoon duidelijk vertellen dat je vanmiddag weer komt halen.
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:52:59 #246
244125 laziness
pi_125369685
Haha Becky :D

Hoe is het, weer aan het werk?
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:53:12 #247
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125369694
Bij Noortje hebben we dat ook even gehad Laziness, en het is echt omdraaien en gaan. Dan hoorde ik haar nog heel hard huilen maar als ik dan daarna langsreed en naar binnen keek was ze weer lekker aan het spelen.
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:54:12 #248
244125 laziness
pi_125369761
Nou ja bekende fase dus in ieder geval. Dan hopen we maar op een korte fase. Dank voor de antwoorden :*
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:55:53 #249
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125369862
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:52 schreef laziness het volgende:
Haha Becky :D

Hoe is het, weer aan het werk?
Het is lekker om weer onder volwassenen te zijn. :P
pi_125370098
Lazi, het maakt het misschien niet minder vervelend, maar er zijn best wat kinderen die zo'n fase hebben. Toen ik op de peuterspeelzaal werkte had ik ook regelmatig peuters die moeite hadden met het afscheid nemen. En over het algemeen zijn ze na een paar minuten lekker aan het spelen!
Langer blijven hangen maakt het lastiger, dus probeer het afscheid nemen niet te lang te maken, als je zegt dat je gaat, ga dan en blijf niet hangen.
En ik zou denk ik mn man vragen om niet te mailen als jij daardoor niet lekker op je werk zit.
En wat Tico zegt, duidelijk vertellen dat je weer komt halen 's middags. En het afscheid echt kort proberen te houden.
Of het uitmaakt wie er brengt... ik vraag het me af.
Deze fase gaat voorbij, ik neem aan dat als het niet gaat ze wel bellen. Maar vaak zijn ze een paar minuten later lekker aan het spelen. Maar het is niet fijn om ze zo weg te brengen :*
pi_125371852
Lazi, Dyon heeft het ook een tijd moeilijk gehad met afscheid. Ik was het zelf eigenlijk zat en heb toen tegen Dyon gezegd dat hij aan zijn vriendje kan vragen om mee te zwaaien voor het raam. Nu staan ze regelmatig met veel kindjes voor het raam te zwaaien en checked Dyon of ze allemaal wel mee zwaaien. Gelukkig geen drama meer hier.
  woensdag 17 april 2013 @ 06:40:40 #252
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_125385023
Die kleine van mij gaat 1 keer per week en nagenoeg elke keer ook keihard huilen. Ik geef m een kus en een knuffel en zeg tot vanmiddag. Hoe hard hij ook huilt en ik ga. T lijkt harteloos (zo voelt t ook) maar is voor hem t duidelijkst. En leidsters zeggen dat zodra ik weg ben huilen vrijwel direct oveer is en hij lekker gaat spelen. Soms loop ik langs t raam en zie ik al dat de drama voorbij is.
  woensdag 17 april 2013 @ 10:52:10 #253
244125 laziness
pi_125388815
Noh wet van Fok!

Ik heb vanochtend toen ik weg ging benadrukt dat ik hem vanmiddag op kom halen. Papa heeft dit ook nog eens gezegd op het kdv en geen tranen *O*
pi_125389631
Fijn zeg!

Sofie is zo blij dat ze eindelijk haar zomerjas aan kan. Ze stond van de week te juichen! O+
Ze gaat ineens heel hard. We liepen gister langs een bouwplaats en ze zag de cementmolen. Ik legde uit wat dat was, en ze zei zomaar: opa ook ment mama! Ik snapte niet zo goed wat ze bedoelde, nou, opa Paul ook ment! Toen vroeg ik door, en ze vertelde me dat opa Paul ook ent had inne zandbak! Belde ik later mijn vader, vertelde hij dat in de zandbak idd zo'n soort cementmolen ligt. Van Bob de bouwer.
Luuk begint ze ook echt leuk te vinden. Ze knuffelt hem, geeft kusjes en wil hem aan het lachen maken. Als hij in de box ligt dan geef ze zijn speelgoed aan.
Ze wil eigenlijk ook graag met zijn speelgoed spelen, maar weet dat dat mag als Luuk in bed ligt. Ze vindt het lastig, maar doet het toch. Zo knap vind ik dat.
*poef* nu is het weg
  woensdag 17 april 2013 @ 20:58:51 #255
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125413639
fijn Laziness!!!

KJ, wij hebben nog geen zomerjas, ik moet nog goed zoeken want vind geen leuke..

Kindjes zijn echt wel slim he, Noortje verbaasd me ook keer op keer. Waren we in Blijdorp, was ze daar een hele tijd geleden ook met vrienden van ons geweest. Blijkbaar hadden ze in een restaurant daar wat gegeten want ze wist nog dat ze daar met Jeroen Pompoen (zoals we hem noemen) was geweest. Ik denk dat er zeker 5 maanden tussen heeft gezeten.
  woensdag 17 april 2013 @ 21:00:09 #256
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125413714
Noortje is vandaag 3 geworden! We hebben het allang gevierd afgelopen zondag dus beetje suffe dag zo maar wel weer DE jurkfoto gemaakt
pi_125413775
Je gaat steeds blijer kijken!
  woensdag 17 april 2013 @ 21:11:06 #258
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125414315
haha, Noortje ook gelukkig, iemand anders zei al dat het steeds kouder werd...
pi_125414824
Gefeliciteerd Becky! Wat leuk die foto's! Je moet dat jurkje echt bewaren tot je 18 foto's op die manier hebt ofzo! :D
  woensdag 17 april 2013 @ 21:36:21 #260
100412 mefke79
komt goed!
pi_125415966
Steeds kouder ja...mooi zo'n serie!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_125418143
Lazi, fijn!

Becky, leuk zo'n foto! Op naar de 18... ;) Hihihi.
Gefeliciteerd!
  woensdag 17 april 2013 @ 22:12:53 #262
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_125418238
Gefeliciteerd Noortje en Becky! En die serie is echt prachtig.....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_125418556
Mooi Becky, gefeliciteerd met je grote dochter!!!

Lars mocht vanochtend even weer mee naar de basisschool (ik ben hulpouder dus had weer wat te doen op school) hij mocht met zijn grote zus mee in de klas. En hij vond het weer geweldig. ik was zelf om half 10 al klaar, maar meneer mocht wel blijven van juf, en hij wou ook echtechtecht niet mee, dus hij is gewoon de hele ochtend op school geweest. Ging prima!
Hij denkt nu alleen wel dat ie nu 4 jaar is.

Dat worden nog een paar lange maanden....
pi_125418764
Wat leuk joh Karin, dat dat zo kan!
Voor Lars jammer dat hij nog wel even geduld zal moeten hebben voor hij elke dag mag... Hopelijk mag je gauw nog een keer komen helpen :P. (al is het alleen maar ter overbrugging van die paar maanden ;) )
pi_125418881
Ja hij heeft geluk, volgende week weer haha!
Wel handig hoor, hij rolt er zo in.
Hij doet ook alsof hij er gewoon altijd al komt, en de kinderen doen ook alsof Lars er altijd al was, laten hem gewoon gezellig meespelen, echt leuk om te zien.

En Meike vond het ook zo gezellig dat hij mee was, ze had hem zelfs een briefje geschreven, "" voor Lars, jij bet mijn bestu friet"" O+
pi_125432188
O+ Leuk om te lezen Karin!!!
  donderdag 18 april 2013 @ 12:22:48 #267
259886 pessie
pi_125435983
Becky nog van harte met noortjes verjaardag! Leuke foto's weer.

Karin, leuk zeg!

Lazi, fijn dat het beter ging. Tegen Nathan zeg ik altijd:" mama houdt heel veel van jou, mama komt jou straks weer ophalen, jij mag nu lekker met de andere kinderen spelen. Dag dag!" Nathan had ook wat issues met achterblijven, gaat nu goed.

KJ ik denk dat iedereen blij is dat de zomer jassen aankunnen! *O*
pi_125502031
Sofie zit in de baby fase. Ze wil ook graag een baby zijn, flesjes drinken, getild worden als een baby en we moeten babytaal praten met dr.
Ze wil het vooral zodat ze met Luuk zijn speelgoed mag spelen en in de box mag. Vind ze zelf dan. Want ze mag het ook als baby niet.

Ze doet t zo goed momenteel. Ze is vrolijk, maakt grapjes en is lief voor dr broertje.
Haar opa is ernstig ziek en ze heeft het dondersgoed door. Was het een paar weken geleden nog: "opa B is een beetje ziekjes mama!"
Vanmorgen was het:
"opa B is heel ziek mama, isse niet jeuk"
*poef* nu is het weg
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:04:26 #269
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125533795
ff een praktische zaak he... wanneer moeten ze weer naar het cb. Ik ben een eeuwigheid geleden geweest (bij 2 of zo geen idee) en zou een oproep krijgen. Ik dacht rond de 3 maar heb eigenlijk niets gehoord.
  Moderator zaterdag 20 april 2013 @ 21:06:04 #270
5428 crew  miss_sly
pi_125533863
Is dat niet de afspraak voor 3 jaar 9 maanden? S heeft nu een oproep, wij moeten de 29e.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_125533879
Hier werd gezegd met 3j 3m.
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:08:16 #272
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125533946
ahaas, Son wij zitten bij dezelfde dus ik wacht het heeeel rustig af. Kom er nu toch al vaak genoeg.
pi_125534020
Hier rond de drie jaar. Bij de volgende afspraak van Kyan moet ik het even aangeven want dat plannen ze hem samen. Dat zal dan rond de 7 maanden afspraak van Kyan zijn en dan is Yaro 3 jaar en een maand ofzo.
pi_125534037
Wij zijn net bij 3 jaar (en een week) geweest. Over drie maanden op voor herkansing voor de ogentest en een verwijzing naar een diėtiste voor ondergewicht...
pi_125534076
Weegt de jouwe zo weinig dan Kursor? Heeft dat een reden? Of stel ik nu een domme vraag en is dat allang bekend?
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:17:35 #276
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125534269
Kursor, je kindje is bijna net zo oud als Noortje, wat heeft hij/zij dan voor gewicht?
pi_125534547
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:11 schreef Kursor het volgende:
Wij zijn net bij 3 jaar (en een week) geweest. Over drie maanden op voor herkansing voor de ogentest en een verwijzing naar een diėtiste voor ondergewicht...
Leyla zit nu op de onderste lijn ook. Als ze daaronder zakt zit ze ook op ondergewicht. Ik ben benieuwd wat voor tips je gaat krijgen.
pi_125535024
Nee hoor As, zeker geen domme vraag. Ik schrijf bijna niet over m'n dochter dus niet gek dat je 't niet weet.

Stats bij 3 jaar (en 6 dagen), 94 cm en 11.8kg. Ze zit eigenlijk altijd al aan de onderkant van de gewichtscurve (echt onder de -2) en met lengte nadert ze nu de -1-lijn. Aangezien d'r lengte sneller gaan dan het gewicht zakt de BMI en de arts vond dat een schokkende trend....hard op weg naar extreem ondergewicht (mijn idee...precies tussen normaal en extreem ondergewicht). Ingrijpen dus, als wij zouden willen.

Aangezien ze 's avonds hooguit 2x in de week iets eet sta ik open voor adviezen die daarmee samenhangen. Brood, fruit, kaakjes, ze eet verder goed. Niet alleen volgens ons maar ook volgens de juffen op de crčche. Huisarts vond haar er van de week nog goed uitzien (man had een afspraak). Verder al zeker anderhalf jaar niet ziek, dus een zwak kindje heb ik niet. Hooguit een zeer kieskeurige eter die flink veel energie verbruikt met bewegen (dansen, springen, klimmen).
pi_125535227
Klinkt zo als een gezond kindje. Weet je ook wat ze zouden moeten wegen dan met 3 jaar. Ook gewoon nieuwsgierig omdat de mijne ook niet veel aankomt in de afgelopen 8 maanden. Hij was met twee jaar 11,8 kg en nu thuis schommelt hij tussen de 12,1 en 12,3 kg. Niet dat ik denk dat hij ondergewicht heeft maar gewoon nieuwsgierig. Hij was trouwens thuis 92 cm, dus in verhouding scheelt dat niet veel met de jouwe, alhoewel die kleine verschillen dan op deze cijfers misschien wel groot zijn.
pi_125535271
Ze zetten lengte af tegen gewicht.
pi_125535309
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:04 schreef becky27 het volgende:
ff een praktische zaak he... wanneer moeten ze weer naar het cb. Ik ben een eeuwigheid geleden geweest (bij 2 of zo geen idee) en zou een oproep krijgen. Ik dacht rond de 3 maar heb eigenlijk niets gehoord.
Sjaak kreeg vandaag een oproep voor 17 mei. Maar die werd eerder opgeroepen ivm slechte praten met 2 jr. En slechte ogen in de Fam. (3 jaar is ogentest). Dodelijke combi. :|W
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_125535357
Leyla was 87 cm en 11.7 kilo. Klein poppetje maar dus ook geen vetjes.

Zus kreeg met 4 dat ze van het lijntje afweek en wat aan de stevige kant werd. Dus jen krijgt gewoon amper snoep, chips ed. Dus leyla ook niet.

Maar eten is ook drama. Beiden.
pi_125535402
Geen idee, ik denk dat als ze een centimeter korter was geweest, niet vooraf geplast en gepoept had en d'r beker melk had leeggedronken dat het dan net oké was geweest ;).

Ik ga dus vooral naar de diėtiste voor adviezen voor het avondeten (want nee wij eten niet iedere avond fusili omdat dat een van de zeldzame dingen is die ze eet ;)).
pi_125535470
Lastig dan wel als ze slecht eten. Hier wordt er erg wisselend gegeten. Maar blijbaar scheelt dat dan toch redelijk wat op die leeftijd. Die ene cm of die ene kg.

Tico, hebben de dames dan zo'n andere bouw of was Jen ook licht en klein op die leeftijd?
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:41:57 #285
259886 pessie
pi_125535500
Kursor, wat eet ze wel? Wij kijken daar vaak naar. 1x per week ietrs wat hij echt lekker vind (pannenkoeken, patat of pizza) en dan bunkert hij echt, dan nog 2x pasta waar hijredelijk van eet, rijst wat hij op kroepoek nog wat van wil eten en de keren dat we aardappels eten met groente eet hij soms wat groente en vlees en zoals vanavond 3 hapjes vlees en that's it.
pi_125535588
Dat doen wij op zich ook zo Pessie. Ik weet dat hij dol is op sperziebonen en broccoli, dus dat eten we eigenlijk 1x per week wel. Ook lasagne en pasta gaat er over het algemeen goed in, dus 1x per week. Maar als meneer hier geen zin heeft hoeft hij die dingen ook niet.
Oh en hij eet vaak pas als wij klaar zijn, meneer blieft alleen koud eten :P
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:45:59 #287
259886 pessie
pi_125535668
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:44 schreef As1981 het volgende:
Dat doen wij op zich ook zo Pessie. Ik weet dat hij dol is op sperziebonen en broccoli, dus dat eten we eigenlijk 1x per week wel. Ook lasagne en pasta gaat er over het algemeen goed in, dus 1x per week. Maar als meneer hier geen zin heeft hoeft hij die dingen ook niet.
Oh en hij eet vaak pas als wij klaar zijn, meneer blieft alleen koud eten :P
Wij scheppen zijn bord vol en spreiden het goed uit voor het bidden, als wij dan eindelijk ons bord gevuld hebben kan hij ook beginnen :D
pi_125535787
:D Helaas is dat te kort voor meneer :P als hij alleen maar denkt dat het warm is weigert hij.
Ach ja, zo zitten we lekker lang aan tafel is wel zo gezellig,
pi_125535811
Pessie, zo doen wij het ook hoor. We hebben de frequentie van pasta eten wat opgevoerd, eten vaker zelfgemaakte soep (courgette, tomaat, wortel) met wat pasta erin (verleiden ;)), soms pannenkoeken. Maar aardappelen, rijst, couscous, risotto, groente, vlees (lukt heel soms wel) you name it... worden geweigerd. De deal bij het avondeten is dat ze aan tafel zit en dat er eten op haar bord moet (en dan bij het opscheppen boos worden dat d'r bord vies wordt).
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:56:05 #290
259886 pessie
pi_125536229
Oh ja, elke ochtend krijgt hij een optimaxbeerttje, zal vast helpen iets van vitamines aanzz'n lijf toe te voegen.
pi_125536577
Een wat Pessie?
pi_125537086
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:41 schreef As1981 het volgende:
Lastig dan wel als ze slecht eten. Hier wordt er erg wisselend gegeten. Maar blijbaar scheelt dat dan toch redelijk wat op die leeftijd. Die ene cm of die ene kg.

Tico, hebben de dames dan zo'n andere bouw of was Jen ook licht en klein op die leeftijd?
Echt een andere bouw ja. Jen is een stevige tante en leyla is gewoon iel. Bram is ook weer vrij stevig. Jen heeft flinke kuiten, laarsen is echt moeilijk zeg maar.
pi_125537179
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:49 schreef Kursor het volgende:
Pessie, zo doen wij het ook hoor. We hebben de frequentie van pasta eten wat opgevoerd, eten vaker zelfgemaakte soep (courgette, tomaat, wortel) met wat pasta erin (verleiden ;)), soms pannenkoeken. Maar aardappelen, rijst, couscous, risotto, groente, vlees (lukt heel soms wel) you name it... worden geweigerd. De deal bij het avondeten is dat ze aan tafel zit en dat er eten op haar bord moet (en dan bij het opscheppen boos worden dat d'r bord vies wordt).
Gelukkig. Herkenning.
pi_125537637
Tico, ik zal nog wel laten weten hoe het bij de diėtiste is geweest. Kan even duren, want afspraak is maandagavond en ik moet toevallig een keer werken op m'n vrije dag. Gooi daar wat prille zwangerschapshormonen bij...dus geen idee hoe ik er 's avonds aan toe ben ;).
  zaterdag 20 april 2013 @ 22:23:27 #295
259886 pessie
pi_125537648
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 22:02 schreef As1981 het volgende:
Een wat Pessie?
Is een multivitamine.
pi_125537718
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2013 22:23 schreef pessie het volgende:

[..]

Is een multivitamine.
Hier kruidvat.
pi_125537786
Oh ik geef eigenlijk alleen vit D
pi_125538025
Als ik trouwens de gegevens nu in de groeigids app zet zit hij tussen de -1 en -2 lijn. Met een jaar op -1 terwijl hij daarvoor altijd gemiddeld was.

Bijzonder he Tico dat ze dan toch zo verschillend zijn. Ben benieuwd hoe dat hier gaat zijn. Kyan is tot nu toe veel steviger in bv armen en benen terwijl ze in gewicht en lengte niet veel meet verschillen op die termijn.
pi_125538047
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 22:26 schreef As1981 het volgende:
Oh ik geef eigenlijk alleen vit D
Ze eten zo slecht, ik denk dat het geen kwaad kan.
  zaterdag 20 april 2013 @ 22:32:39 #300
259886 pessie
pi_125538064
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 22:23 schreef Kursor het volgende:
Tico, ik zal nog wel laten weten hoe het bij de diėtiste is geweest. Kan even duren, want afspraak is maandagavond en ik moet toevallig een keer werken op m'n vrije dag. Gooi daar wat prille zwangerschapshormonen bij...dus geen idee hoe ik er 's avonds aan toe ben ;).
Tips in dit topic? Lijkt mij ook zeer nuttig te weten hoe ik een peuter aan het eten krijg. Ik heb hem wel weer zover dat ie wortels eet...
pi_125538152
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2013 22:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ze eten zo slecht, ik denk dat het geen kwaad kan.
Dat is zeker waar. Zal er ook eens naar kijken de vit D tabletjes worden gegeten als snoepjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')