Zwerfkatten worden in Nederland volgens mij vaker door bepaalde 'diensten' van straat gehaald voor destructie.quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:53 schreef Boldface het volgende:
[..]
Symptoombestrijding vind ik het. Het grotere probleem is dat mensen andermans kat zonder reden van straat plukken en in een asiel dumpen.
Als je in Nederland bent geboren is Nederlands je moedertaal.quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:54 schreef Boldface het volgende:
[..]
Je kunt als (Turkse) ouders die taalachterstand natuurlijk ook gewoon voorkomen door het kind alleen Nederlandstalig op te voeden. En voor zover toch Turkse les nodig is, kunnen ze dat prima zelf betalen.
Dit was geen zwerfkat, maar een loslopende huiskat die er verder ook gewoon goed (cq. normaal) uitzag, dus niet als een smerige, uitgemergelde of ongezonde zwerfkat. Maar goed...quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:55 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zwerfkatten worden in Nederland volgens mij vaker door bepaalde 'diensten' van straat gehaald voor destructie.
Doe ze dan een bandje om met zo'n kokertje met adres erin, werkte vroeger ook prima.
Eens!quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:56 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als je in Nederland bent geboren is Nederlands je moedertaal.
Turkse les valt onder speciaal onderwijs.
Dat was ook precies de zaak, ik was voor de eigenares omdat ik vind dat een chip geen voorwaarde zou moeten zijn voor bewijs van eigendom.quote:Op woensdag 27 februari 2013 01:03 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dit was geen zwerfkat, maar een loslopende huiskat die er verder ook gewoon goed (cq. normaal) uitzag, dus niet als een smerige, uitgemergelde of ongezonde zwerfkat. Maar goed...
Klopt, maarre...quote:Op woensdag 27 februari 2013 01:07 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat was ook precies de zaak, ik was voor de eigenares omdat ik vind dat een chip geen voorwaarde zou moeten zijn voor bewijs van eigendom.
Nou is dat bij katten al lastig, maar niet op deze manier.
Als je zonodig zo'n stuk ongedierte wilt bezitten zorg je er ook maar voor dat ze niet op de openbare weg rondslingeren. Dan is verwerking in bami of een handeltje niet eens zo onlogisch.quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:48 schreef Boldface het volgende:
[..]
De uitkomst was ontluisterend. Je mag andermans kat van straat plukken en doorverkopen aan anderen, zonder daarvoor bestraft te worden.
Ik hoop voor Frutsel dat hij niet heeft gekeken. Hij zou er een hartverzakking aan overhouden.
De rechter oordeelde trouwens dat het dierenasiel niet bevoegd was om katten door te verkopen. Maar zelfs als men dat wél was, had het niet gemogen, want het ging niet om een gevonden kat, maar om een kat die losliep.quote:Op woensdag 27 februari 2013 08:10 schreef Karina het volgende:
Hoe zie je of een kat een zwerfkat is of niet, als de kat helemaal niets om heeft, geen bandje, niks? Een zwerfkat hoeft er niet persé uitgemergeld uit te zien als hij hier en daar wat te eten scoort.
Als ik een kat had die vaak buiten kwam zou ik wel zorgen dat hij een bandje om had of IETS met een adres of telefoonnummer erop.
Lapjeskat?quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:55 schreef Frutsel het volgende:
Eentje van mij komt ook uit een asiel... was daar ooit binnengebracht nadat iemand hem op straat had gevonden, vermoedelijk aangereden. Daar hebben ze hem opgelapt en een advertentie gezet. Nadat wekenlang niemand hem kwam halen kon iemand hem dus meenemen wie wilde.
Oplapjeskatquote:Op woensdag 27 februari 2013 10:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee dat was maar negenletterig![]()
een rode huiskat
Hij had zeker zjin bril niet opquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:24 schreef Boldface het volgende:
Anders rij je gewoon even naar binnen bij Specsavers:
[ afbeelding ]
Zie ook
http://www.digitalspy.co.(...)csavers-picture.html
http://storify.com/dailym(...)-car-crashes-into-se
Ik zou die overijverige kutbuurvrouw voor alles laten betalen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:39 schreef Karina het volgende:
Klopt wat je zegt. Het ging mij er even om dat als ik een kat had die buiten kwam dat ik dan zou zorgen dat hij herkenbaar was.
Toevallig sprak ik net een collega, ook uit Amsterdam Noord, die had hetzelfde gehad. Kat was buiten en dezelfde dag al door een overijverige buurvrouw naar het asiel gebracht. Toen ze het beestje weer ging ophalen kon ze meteen dokken voor van alles en nog wat
Ik weet zelf eigenlijk niet welke ik triester vind, maar ach....quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:34 schreef Specularium het volgende:
[..]
Grapjes van Elfletterig.
[..]
Grapjes van Karina.
quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:38 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
haha, Ik wist niet dat dat Karina was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |