Ik bedoelde te zeggen dat hij er niet om heeft gevraagd te zijn zoals hij is.quote:Op zondag 24 februari 2013 13:51 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dit kan ik niet zo goed begrijpen. Ik ken genoeg autisten die tegen genoeg dingen aanlopen. En toch zijn die niet allemaal zo negatief.
Kennen is een groot woord, ik heb hem wel eens zien posten. Hoezo?quote:
Ik zie leeftijdsgenoten heel veel dingen doen die ik met geen mogelijkheid nagedaan krijg. Maar gezien iedereen het kan moet ik het ook gewoon kunnen, het is meer alsof ik om een of andere reden niet zie hoe en niemand het kan/wil vertellen.quote:Op zondag 24 februari 2013 14:05 schreef minthy het volgende:
Vaak is het nadeel van het hebben van een hoog intelligentieniveau dat je het idee hebt zelf alles te moeten kunnen, je ziet dat het leeftijdsgenoten ook lukt.
Hij heeft een erg lage sociale intelligentie.quote:Op zondag 24 februari 2013 14:05 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik bedoelde te zeggen dat hij er niet om heeft gevraagd te zijn zoals hij is.
Vaak is het nadeel van het hebben van een hoog intelligentieniveau dat je het idee hebt zelf alles te moeten kunnen, je ziet dat het leeftijdsgenoten ook lukt. In mijn ogen is het juist positief dat hij ermee bezig is, alleen de uitwerking komt onhandig over
Ik heb ook niet gevraagd te zijn zoals ik ben, maar ik ga niet zeuren en goede (en goedbedoelde) tips negeren. Je kunt ook gewoon zien aan mijn posts dat ik aan het één en ander zit te werken.quote:Op zondag 24 februari 2013 14:05 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik bedoelde te zeggen dat hij er niet om heeft gevraagd te zijn zoals hij is.
Vaak is het nadeel van het hebben van een hoog intelligentieniveau dat je het idee hebt zelf alles te moeten kunnen, je ziet dat het leeftijdsgenoten ook lukt. In mijn ogen is het juist positief dat hij ermee bezig is, alleen de uitwerking komt onhandig over
hij is ook redelijk autistisch, heeft veel tips ter harte genomen een paar jaar geleden en volgens mij gaat het nu beter met hem.quote:Op zondag 24 februari 2013 14:07 schreef minthy het volgende:
[..]
Kennen is een groot woord, ik heb hem wel eens zien posten. Hoezo?
Daar heb je één van je grootste problemen. Je kan je niet meten aan een ander, hoe graag je het ook wil.quote:Op zondag 24 februari 2013 14:08 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik zie leeftijdsgenoten heel veel dingen doen die ik met geen mogelijkheid nagedaan krijg. Maar gezien iedereen het kan moet ik het ook gewoon kunnen, het is meer alsof ik om een of andere reden niet zie hoe en niemand het kan/wil vertellen.
Ja, dat kloptquote:Op zondag 24 februari 2013 14:10 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hij heeft een erg lage sociale intelligentie.
Oprecht fijn voor je dat het jou gelukt is zover te komen, maar een ander kan daar veel meer moeite mee hebben en tegen heel andere problemen aanlopen.quote:Op zondag 24 februari 2013 14:14 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb ook niet gevraagd te zijn zoals ik ben, maar ik ga niet zeuren en goede (en goedbedoelde) tips negeren. Je kunt ook gewoon zien aan mijn posts dat ik aan het één en ander zit te werken.
Onderdeel van een hoog intelligentieniveau is ook er achter komen wat je opties zijn, wat je doet en, heel belangrijk, muren afbreken (met of zonder hulp).
Heel fijn, maar dat werkt bij een ander weer anders. De "standaard-autist" bestaat nietquote:Op zondag 24 februari 2013 14:16 schreef dawg het volgende:
[..]
hij is ook redelijk autistisch, heeft veel tips ter harte genomen een paar jaar geleden en volgens mij gaat het nu beter met hem.
tuurlijk. maar je kunt mij niet wijsmaken dat 7 a 8 jaar lang dezelfde vraag blijven stellen zonder ooit eens daadwerkelijk tot enige actie over te gaan normaal is en dan rijst de vraag wat je verder nog kunt doen, zeker als buitenstaander.quote:Op zondag 24 februari 2013 14:23 schreef minthy het volgende:
[..]
Heel fijn, maar dat werkt bij een ander weer anders. De "standaard-autist" bestaat niet
Wel een nuttige discussie.quote:Op zondag 24 februari 2013 14:28 schreef ook_gek het volgende:
Dit is een hoe te versieren topic toch?
Gaat nu alleen maar over autisme en een autist de wereld beter te leren begrijpen.
Lijkt me niet de juiste plaats
Ik kom het erg vaak tegenquote:Op zondag 24 februari 2013 14:25 schreef dawg het volgende:
[..]
tuurlijk. maar je kunt mij niet wijsmaken dat 7 a 8 jaar lang dezelfde vraag blijven stellen zonder ooit eens daadwerkelijk tot enige actie over te gaan normaal is en dan rijst de vraag wat je verder nog kunt doen, zeker als buitenstaander.
standaard of niet. er zijn altijd grenzen natuurlijk.
Punt is ook dat wat die wel moet doen gewoon vertikt en juist hier steeds zijn heil blijft zoeken. Ik denk eigenlijk dat iemand zoals hij eigenlijk niet steeds zijn heil hier of op internet moet zoeken, want daardoor zakt die alleen maar steeds verder in zijn isolement.quote:Op zondag 24 februari 2013 14:25 schreef dawg het volgende:
[..]
tuurlijk. maar je kunt mij niet wijsmaken dat 7 a 8 jaar lang dezelfde vraag blijven stellen zonder ooit eens daadwerkelijk tot enige actie over te gaan normaal is en dan rijst de vraag wat je verder nog kunt doen, zeker als buitenstaander.
standaard of niet. er zijn altijd grenzen natuurlijk.
In plaats van dat nutteloze gebash wat normaal gesproken gebeurt hier heb je nu een klein beetje wederzijds begrip. Hoop ik tenminste, want dat is mijn bedoeling.quote:Op zondag 24 februari 2013 14:28 schreef ook_gek het volgende:
Dit is een hoe te versieren topic toch?
Gaat nu alleen maar over autisme en een autist de wereld beter te leren begrijpen.
Lijkt me niet de juiste plaats
Benzin iets uitleggen kennelijk ook niet.quote:Op zondag 24 februari 2013 14:31 schreef minthy het volgende:
[..]
In plaats van dat nutteloze gebash wat normaal gesproken gebeurt hier heb je nu een klein beetje wederzijds begrip. Hoop ik tenminste, want dat is mijn bedoeling.
Dat constante gezanik schiet je ook niets mee op...
Dat heb je ontzettend misquote:Op zondag 24 februari 2013 14:30 schreef Fascination het volgende:
Het deert benzin ook helemaal niet dat het hele topic om zeep wordt geholpen. Wat een figuur.
Je hebt gelijk hoor, maar hij post hier mee omdat hij graag een meisje wil en dat gaat hem lastig af.quote:Op zondag 24 februari 2013 14:38 schreef ook_gek het volgende:
Niemand hier kan hem helpen, hoe graag mensen dat ook zouden willen. Keer op keer kaapt die een topic waar niemand een steek verder mee komt.
Dit is een hoe te versieren topic, geen help een autist het leven door. Even bot gezegd.
Daar ia namelijk een heel mooi autisten topic voor waar hij grote kans heeft op handige tips dan hier, en is dus met zijn vragen daar beter op zijn plaats dan hier.
Ben jij zijn woordvoerster?quote:Op zondag 24 februari 2013 14:43 schreef minthy het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor, maar hij post hier mee omdat hij graag een meisje wil en dat gaat hem lastig af.
Volgens mij is van bewust topic-kapen geen sprake, het loopt elke keer uit de hand omdat hij anderen niet begrijpt en vice versa.
Bewust of niet, voor veel mensen begint het vermoeiend te worden. En kennelijk voor Benzin ook.quote:Op zondag 24 februari 2013 14:43 schreef minthy het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor, maar hij post hier mee omdat hij graag een meisje wil en dat gaat hem lastig af.
Volgens mij is van bewust topic-kapen geen sprake, het loopt elke keer uit de hand omdat hij anderen niet begrijpt en vice versa.
Hij negeert het niet. Je stelt het wel erg zwart-wit allemaalquote:Op zondag 24 februari 2013 14:44 schreef formerjellybean het volgende:
Nou heel eerlijk ik denk dat we heel lang begripvol zijn geweest maar op een gegeven moment is dat ook een beetje op hoor.
Als iemand tig keer hetzelfde blijft vragen en dit eigenlijk ook jarenlang blijft doen en eigenlijk ook juist steeds alle aandacht door al die vragen naar zich toe blijft trekken dan houd het ook een keer op.
En overigens er is zat begrip begrip geweest er zitten hier een boel mensen die wat mankeren. Het verschil is wel dat andere die ook autisme hebben hier ook zitten , niet de behoefte hebben om het topic te kapen en dat heeft benzin wel. Hij blijft constant dezelfde vragen stellen , negeert goed bedoelde adviezen en juist met een boel dingen wil hij toch niet aan.
Dit topic is niet zijn reddingslijn , wij zijn geen wonder werkers en ja als hij echt goed advies wil hebben zal die eens andere oplossingen moeten gaan zoeken maar dat vertikt die eigenlijk.
Nee, absoluut niet. Ik ben gewoon dat negatieve gezanik naar hem toe zat.quote:
Hij wilt niet eens geholpen worden, dat weet jij zelf ook heel goed. Elke serieuze vorm van hulp weigert die.quote:Op zondag 24 februari 2013 14:47 schreef minthy het volgende:
[..]
Hij negeert het niet. Je stelt het wel erg zwart-wit allemaal![]()
Dat autist-a het wel kan, betekent niet dat autist-b het ook maar moet kunnen.
Hetzelfde voor mensen met borderline; die hangen ook niet allemaal al krassend op de bank met 10 potten pillen om zelfmoord te plegen. Daar zit veel verschil in
Kijk jij vaker mee als hij post?quote:Op zondag 24 februari 2013 14:48 schreef minthy het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet. Ik ben gewoon dat negatieve gezanik naar hem toe zat.
Ze hebben samen wel eens via DM contact gehad. Ging hem volgens mij ook niet worden.quote:Op zondag 24 februari 2013 14:54 schreef kievitsboom het volgende:
Als Benzin serieus is, komt hij nu posten. Zo te zien is er nu iemand met verstand.
Maar dat zal wel niet, hij wil gewoon huilen om het gemis.
Maar dit topic is niet om hem te helpen om dat op te lossen. Dat doet hij maar elders. Met dit specifiek geval zit ik in het kamp van ook_gek. Dit topic is om te helpen met versieren, helpen met contact met meiden, etc. en niet om te helpen met begrijpen wat anderen zeggen. Dat is waar ik persoonlijk de grens trek. Je moet mijn inziens op zijn minst kunnen begrijpen en uitvoeren (of proberen) wat anderen hier tegen je zeggen voordat je hier komt posten.quote:
Misschien is het dan tijd om te beseffen dat dit niet het forum voor hem is.quote:Op zondag 24 februari 2013 15:01 schreef minthy het volgende:
Het is nu affikken om het affikken, levert wederzijds veel frustratie op. Hij wil juist verder, maar dat lukt niet op een forum als deze.
Deze reeks is ooit oorspronkelijk begonnen als "Is versieren op latere leeftijd nog te leren?" Ik denk dat als de eerste jaren op de middelbare school niet zo goed gaan dat iemand voor de rest van zijn leven een achterstand kan geven op leeftijdsgenoten die niet meer in te halen is. Wat mij betreft is dat een belangrijke discussie die gevoerd moet worden, ook omwille van andere mensen hier, en ook een die duidelijk on-topic is, gezien de oorsprong van deze reeks.quote:Op zondag 24 februari 2013 14:21 schreef BadObsession het volgende:
De valkuil waarin iemand met een bovengemiddelde intelligentie in kan belanden, is dat hij zich met andere zaken bezighoudt dan zijn leeftijdsgenoten.
Dus terwijl Pietje op zijn 15e met wat vrienden naar de lokale uitgaansgelegenheid ging, zat de 15 jarige Benzin achter zijn computer te programmeren bijvoorbeeld.
Pietje is op zijn 15e ook nog heel onhandig met meisjes, maar omdat hij met een groepje is, wordt hij steeds uitgedaagd om dingen te doen. Op een meisje afstappen, haar nummer vragen, whatever.. ook komt hij elke week in contact met meisjes tijdens het uitgaan. Dus langzamerhand voelt Pietje zich steeds gemakkelijker in de omgang met vrouwen. Zodra Pietje 20 is, staat hij er amper nog bij stil. Hij gaat met vrienden uit, stapt zonder moeite op een vrouw af.. maakt wat grapjes, is helemaal op zijn gemak, enzovoorts.
20 jarige Benzin ziet dit voor zijn ogen gebeuren en begrijpt niet waarom hij dit niet kan.
Tsja, 5 jaar oefenen. Dat is waarom. Mensen als Benzin lopen enorm achter qua sociale ontwikkeling en zullen vrij vreemd overkomen op leeftijdsgenoten, omdat het verschil steeds groter wordt.
Het is mijn overtuiging dat wanneer mensen als Benzin op hun 15e al hiermee bezig waren en elke week met vrouwen in aanraking waren geweest, dat ze niet als twintiger of zelfs dertiger nog hier op het forum zouden zitten klagen over hun (gebrek aan) ervaringen met vrouwen.
Ik begrijp dat ik achterloop; ik zie dat ik achterloop. Maar zoals ik al eerder zei, door in een lantaarnpaal te knippen leer je niet hoe je moet zwemmen; wat je doet moet zinvol zijn. Ik kan wel willekeurig dingen gaan doen, maar als dat alleen leidt tot negatieve ervaringen en niet tot de resultaten die ik wil hebben, dan moet iemand de juiste weg op wijzen.quote:Benzin moet begrijpen dat hij achterloopt. Dat hij iets in te halen heeft. Daar gaat het om. Daarom roepen mensen als ook_gek ook dat hij uit moet gaan of simpelweg dingen moet "doen".
Ik ben er ook nooit een enorme held in geweest, maar ik snap in ieder geval waardoor het komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |