abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123275730
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:07 schreef minthy het volgende:

[..]

Kennen is een groot woord, ik heb hem wel eens zien posten. Hoezo?
hij is ook redelijk autistisch, heeft veel tips ter harte genomen een paar jaar geleden en volgens mij gaat het nu beter met hem.
pi_123275782
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:08 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik zie leeftijdsgenoten heel veel dingen doen die ik met geen mogelijkheid nagedaan krijg. Maar gezien iedereen het kan moet ik het ook gewoon kunnen, het is meer alsof ik om een of andere reden niet zie hoe en niemand het kan/wil vertellen.
Daar heb je één van je grootste problemen. Je kan je niet meten aan een ander, hoe graag je het ook wil.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_123275869
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:10 schreef Fascination het volgende:

[..]

Hij heeft een erg lage sociale intelligentie.
Ja, dat klopt :)
Sommige mensen kunnen dat compenseren met een hoog IQ, maar dat lukt niet iedereen helaas.
Tante minthy!! O+
pi_123276008
De valkuil waarin iemand met een bovengemiddelde intelligentie in kan belanden, is dat hij zich met andere zaken bezighoudt dan zijn leeftijdsgenoten.

Dus terwijl Pietje op zijn 15e met wat vrienden naar de lokale uitgaansgelegenheid ging, zat de 15 jarige Benzin achter zijn computer te programmeren bijvoorbeeld.

Pietje is op zijn 15e ook nog heel onhandig met meisjes, maar omdat hij met een groepje is, wordt hij steeds uitgedaagd om dingen te doen. Op een meisje afstappen, haar nummer vragen, whatever.. ook komt hij elke week in contact met meisjes tijdens het uitgaan. Dus langzamerhand voelt Pietje zich steeds gemakkelijker in de omgang met vrouwen. Zodra Pietje 20 is, staat hij er amper nog bij stil. Hij gaat met vrienden uit, stapt zonder moeite op een vrouw af.. maakt wat grapjes, is helemaal op zijn gemak, enzovoorts.

20 jarige Benzin ziet dit voor zijn ogen gebeuren en begrijpt niet waarom hij dit niet kan.

Tsja, 5 jaar oefenen. Dat is waarom. Mensen als Benzin lopen enorm achter qua sociale ontwikkeling en zullen vrij vreemd overkomen op leeftijdsgenoten, omdat het verschil steeds groter wordt.

Het is mijn overtuiging dat wanneer mensen als Benzin op hun 15e al hiermee bezig waren en elke week met vrouwen in aanraking waren geweest, dat ze niet als twintiger of zelfs dertiger nog hier op het forum zouden zitten klagen over hun (gebrek aan) ervaringen met vrouwen.

Benzin moet begrijpen dat hij achterloopt. Dat hij iets in te halen heeft. Daar gaat het om. Daarom roepen mensen als ook_gek ook dat hij uit moet gaan of simpelweg dingen moet "doen".

Ik ben er ook nooit een enorme held in geweest, maar ik snap in ieder geval waardoor het komt.
Monkey see, monkey do.
pi_123276041
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:14 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb ook niet gevraagd te zijn zoals ik ben, maar ik ga niet zeuren en goede (en goedbedoelde) tips negeren. Je kunt ook gewoon zien aan mijn posts dat ik aan het één en ander zit te werken.
Onderdeel van een hoog intelligentieniveau is ook er achter komen wat je opties zijn, wat je doet en, heel belangrijk, muren afbreken (met of zonder hulp).
Oprecht fijn voor je dat het jou gelukt is zover te komen, maar een ander kan daar veel meer moeite mee hebben en tegen heel andere problemen aanlopen.
En ik ben ervan overtuigd dat al die goed bedoelde posts gelezen worden, maar dat het lastig is om dat tot één verhaal te maken.
Tante minthy!! O+
pi_123276143
quote:
19s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:16 schreef dawg het volgende:

[..]

hij is ook redelijk autistisch, heeft veel tips ter harte genomen een paar jaar geleden en volgens mij gaat het nu beter met hem.
Heel fijn, maar dat werkt bij een ander weer anders. De "standaard-autist" bestaat niet :P
Tante minthy!! O+
pi_123276345
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:23 schreef minthy het volgende:

[..]

Heel fijn, maar dat werkt bij een ander weer anders. De "standaard-autist" bestaat niet :P
tuurlijk. maar je kunt mij niet wijsmaken dat 7 a 8 jaar lang dezelfde vraag blijven stellen zonder ooit eens daadwerkelijk tot enige actie over te gaan normaal is en dan rijst de vraag wat je verder nog kunt doen, zeker als buitenstaander.

standaard of niet. er zijn altijd grenzen natuurlijk.
  zondag 24 februari 2013 @ 14:28:14 #158
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_123276480
Dit is een hoe te versieren topic toch?
Gaat nu alleen maar over autisme en een autist de wereld beter te leren begrijpen.

Lijkt me niet de juiste plaats :{
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_123276555
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:28 schreef ook_gek het volgende:
Gaat nu alleen maar over autisme en een autist de wereld beter te leren begrijpen.

Wel een nuttige discussie.
pi_123276591
quote:
19s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:25 schreef dawg het volgende:

[..]

tuurlijk. maar je kunt mij niet wijsmaken dat 7 a 8 jaar lang dezelfde vraag blijven stellen zonder ooit eens daadwerkelijk tot enige actie over te gaan normaal is en dan rijst de vraag wat je verder nog kunt doen, zeker als buitenstaander.

Ik kom het erg vaak tegen ;)
Tante minthy!! O+
pi_123276603
quote:
19s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:25 schreef dawg het volgende:

[..]

Punt is ook dat wat die wel moet doen gewoon vertikt en juist hier steeds zijn heil blijft zoeken. Ik denk eigenlijk dat iemand zoals hij eigenlijk niet steeds zijn heil hier of op internet moet zoeken, want daardoor zakt die alleen maar steeds verder in zijn isolement.
pi_123276635
Het deert benzin ook helemaal niet dat het hele topic om zeep wordt geholpen. Wat een figuur. _O-
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_123276697
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:28 schreef ook_gek het volgende:

In plaats van dat nutteloze gebash wat normaal gesproken gebeurt hier heb je nu een klein beetje wederzijds begrip. Hoop ik tenminste, want dat is mijn bedoeling.

Dat constante gezanik schiet je ook niets mee op...
Tante minthy!! O+
  zondag 24 februari 2013 @ 14:35:28 #164
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_123276902
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:31 schreef minthy het volgende:

[..]

In plaats van dat nutteloze gebash wat normaal gesproken gebeurt hier heb je nu een klein beetje wederzijds begrip. Hoop ik tenminste, want dat is mijn bedoeling.

Dat constante gezanik schiet je ook niets mee op...
Benzin iets uitleggen kennelijk ook niet.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_123276930
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:30 schreef Fascination het volgende:
Het deert benzin ook helemaal niet dat het hele topic om zeep wordt geholpen. Wat een figuur. _O-
Dat heb je ontzettend mis :P
Tante minthy!! O+
  zondag 24 februari 2013 @ 14:38:29 #166
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_123277061
Niemand hier kan hem helpen, hoe graag mensen dat ook zouden willen. Keer op keer kaapt die een topic waar niemand een steek verder mee komt.

Dit is een hoe te versieren topic, geen help een autist het leven door. Even bot gezegd.

Daar ia namelijk een heel mooi autisten topic voor waar hij grote kans heeft op handige tips dan hier, en is dus met zijn vragen daar beter op zijn plaats dan hier.
pi_123277316
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:38 schreef ook_gek het volgende:
Niemand hier kan hem helpen, hoe graag mensen dat ook zouden willen. Keer op keer kaapt die een topic waar niemand een steek verder mee komt.

Dit is een hoe te versieren topic, geen help een autist het leven door. Even bot gezegd.

Daar ia namelijk een heel mooi autisten topic voor waar hij grote kans heeft op handige tips dan hier, en is dus met zijn vragen daar beter op zijn plaats dan hier.
Je hebt gelijk hoor, maar hij post hier mee omdat hij graag een meisje wil en dat gaat hem lastig af.
Volgens mij is van bewust topic-kapen geen sprake, het loopt elke keer uit de hand omdat hij anderen niet begrijpt en vice versa.
Tante minthy!! O+
pi_123277370
Nou heel eerlijk ik denk dat we heel lang begripvol zijn geweest maar op een gegeven moment is dat ook een beetje op hoor.
Als iemand tig keer hetzelfde blijft vragen en dit eigenlijk ook jarenlang blijft doen en eigenlijk ook juist steeds alle aandacht door al die vragen naar zich toe blijft trekken dan houd het ook een keer op.

En overigens er is zat begrip begrip geweest er zitten hier een boel mensen die wat mankeren. Het verschil is wel dat andere die ook autisme hebben hier ook zitten , niet de behoefte hebben om het topic te kapen en dat heeft benzin wel. Hij blijft constant dezelfde vragen stellen , negeert goed bedoelde adviezen en juist met een boel dingen wil hij toch niet aan.
Dit topic is niet zijn reddingslijn , wij zijn geen wonder werkers en ja als hij echt goed advies wil hebben zal die eens andere oplossingen moeten gaan zoeken maar dat vertikt die eigenlijk.
pi_123277380
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:43 schreef minthy het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor, maar hij post hier mee omdat hij graag een meisje wil en dat gaat hem lastig af.
Volgens mij is van bewust topic-kapen geen sprake, het loopt elke keer uit de hand omdat hij anderen niet begrijpt en vice versa.
Ben jij zijn woordvoerster? :{
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zondag 24 februari 2013 @ 14:46:06 #170
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_123277483
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:43 schreef minthy het volgende:

[..]

Bewust of niet, voor veel mensen begint het vermoeiend te worden. En kennelijk voor Benzin ook.

Mijn advies is naar Benzin, stop met je zelf te kwellen, geef het autisten topic eens een eerlijke kans. Daar zitten meer mensen die je begrijpen dan hier. Lijkt mij een stuk minder vermoeiend voor je dan hier blijven hangen.
pi_123277570
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:44 schreef formerjellybean het volgende:
Nou heel eerlijk ik denk dat we heel lang begripvol zijn geweest maar op een gegeven moment is dat ook een beetje op hoor.
Als iemand tig keer hetzelfde blijft vragen en dit eigenlijk ook jarenlang blijft doen en eigenlijk ook juist steeds alle aandacht door al die vragen naar zich toe blijft trekken dan houd het ook een keer op.

En overigens er is zat begrip begrip geweest er zitten hier een boel mensen die wat mankeren. Het verschil is wel dat andere die ook autisme hebben hier ook zitten , niet de behoefte hebben om het topic te kapen en dat heeft benzin wel. Hij blijft constant dezelfde vragen stellen , negeert goed bedoelde adviezen en juist met een boel dingen wil hij toch niet aan.
Dit topic is niet zijn reddingslijn , wij zijn geen wonder werkers en ja als hij echt goed advies wil hebben zal die eens andere oplossingen moeten gaan zoeken maar dat vertikt die eigenlijk.
Hij negeert het niet. Je stelt het wel erg zwart-wit allemaal :+
Dat autist-a het wel kan, betekent niet dat autist-b het ook maar moet kunnen.

Hetzelfde voor mensen met borderline; die hangen ook niet allemaal al krassend op de bank met 10 potten pillen om zelfmoord te plegen. Daar zit veel verschil in :P
Tante minthy!! O+
pi_123277622
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:44 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ben jij zijn woordvoerster? :{
Nee, absoluut niet. Ik ben gewoon dat negatieve gezanik naar hem toe zat.
Tante minthy!! O+
  zondag 24 februari 2013 @ 14:50:07 #173
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_123277705
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:47 schreef minthy het volgende:

[..]

Hij negeert het niet. Je stelt het wel erg zwart-wit allemaal :+
Dat autist-a het wel kan, betekent niet dat autist-b het ook maar moet kunnen.

Hetzelfde voor mensen met borderline; die hangen ook niet allemaal al krassend op de bank met 10 potten pillen om zelfmoord te plegen. Daar zit veel verschil in :P
Hij wilt niet eens geholpen worden, dat weet jij zelf ook heel goed. Elke serieuze vorm van hulp weigert die.
pi_123277821
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:48 schreef minthy het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet. Ik ben gewoon dat negatieve gezanik naar hem toe zat.
Kijk jij vaker mee als hij post?

Hij weigert inderdaad gewoon alles... Leeft in zijn gevoel.
Rustig aan.
pi_123277949
Als Benzin serieus is, komt hij nu posten. Zo te zien is er nu iemand met verstand.

Maar dat zal wel niet, hij wil gewoon huilen om het gemis.
:{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')