abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123275730
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:07 schreef minthy het volgende:

[..]

Kennen is een groot woord, ik heb hem wel eens zien posten. Hoezo?
hij is ook redelijk autistisch, heeft veel tips ter harte genomen een paar jaar geleden en volgens mij gaat het nu beter met hem.
pi_123275782
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:08 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik zie leeftijdsgenoten heel veel dingen doen die ik met geen mogelijkheid nagedaan krijg. Maar gezien iedereen het kan moet ik het ook gewoon kunnen, het is meer alsof ik om een of andere reden niet zie hoe en niemand het kan/wil vertellen.
Daar heb je één van je grootste problemen. Je kan je niet meten aan een ander, hoe graag je het ook wil.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_123275869
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:10 schreef Fascination het volgende:

[..]

Hij heeft een erg lage sociale intelligentie.
Ja, dat klopt :)
Sommige mensen kunnen dat compenseren met een hoog IQ, maar dat lukt niet iedereen helaas.
Tante minthy!! O+
pi_123276008
De valkuil waarin iemand met een bovengemiddelde intelligentie in kan belanden, is dat hij zich met andere zaken bezighoudt dan zijn leeftijdsgenoten.

Dus terwijl Pietje op zijn 15e met wat vrienden naar de lokale uitgaansgelegenheid ging, zat de 15 jarige Benzin achter zijn computer te programmeren bijvoorbeeld.

Pietje is op zijn 15e ook nog heel onhandig met meisjes, maar omdat hij met een groepje is, wordt hij steeds uitgedaagd om dingen te doen. Op een meisje afstappen, haar nummer vragen, whatever.. ook komt hij elke week in contact met meisjes tijdens het uitgaan. Dus langzamerhand voelt Pietje zich steeds gemakkelijker in de omgang met vrouwen. Zodra Pietje 20 is, staat hij er amper nog bij stil. Hij gaat met vrienden uit, stapt zonder moeite op een vrouw af.. maakt wat grapjes, is helemaal op zijn gemak, enzovoorts.

20 jarige Benzin ziet dit voor zijn ogen gebeuren en begrijpt niet waarom hij dit niet kan.

Tsja, 5 jaar oefenen. Dat is waarom. Mensen als Benzin lopen enorm achter qua sociale ontwikkeling en zullen vrij vreemd overkomen op leeftijdsgenoten, omdat het verschil steeds groter wordt.

Het is mijn overtuiging dat wanneer mensen als Benzin op hun 15e al hiermee bezig waren en elke week met vrouwen in aanraking waren geweest, dat ze niet als twintiger of zelfs dertiger nog hier op het forum zouden zitten klagen over hun (gebrek aan) ervaringen met vrouwen.

Benzin moet begrijpen dat hij achterloopt. Dat hij iets in te halen heeft. Daar gaat het om. Daarom roepen mensen als ook_gek ook dat hij uit moet gaan of simpelweg dingen moet "doen".

Ik ben er ook nooit een enorme held in geweest, maar ik snap in ieder geval waardoor het komt.
Monkey see, monkey do.
pi_123276041
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:14 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb ook niet gevraagd te zijn zoals ik ben, maar ik ga niet zeuren en goede (en goedbedoelde) tips negeren. Je kunt ook gewoon zien aan mijn posts dat ik aan het één en ander zit te werken.
Onderdeel van een hoog intelligentieniveau is ook er achter komen wat je opties zijn, wat je doet en, heel belangrijk, muren afbreken (met of zonder hulp).
Oprecht fijn voor je dat het jou gelukt is zover te komen, maar een ander kan daar veel meer moeite mee hebben en tegen heel andere problemen aanlopen.
En ik ben ervan overtuigd dat al die goed bedoelde posts gelezen worden, maar dat het lastig is om dat tot één verhaal te maken.
Tante minthy!! O+
pi_123276143
quote:
19s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:16 schreef dawg het volgende:

[..]

hij is ook redelijk autistisch, heeft veel tips ter harte genomen een paar jaar geleden en volgens mij gaat het nu beter met hem.
Heel fijn, maar dat werkt bij een ander weer anders. De "standaard-autist" bestaat niet :P
Tante minthy!! O+
pi_123276345
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:23 schreef minthy het volgende:

[..]

Heel fijn, maar dat werkt bij een ander weer anders. De "standaard-autist" bestaat niet :P
tuurlijk. maar je kunt mij niet wijsmaken dat 7 a 8 jaar lang dezelfde vraag blijven stellen zonder ooit eens daadwerkelijk tot enige actie over te gaan normaal is en dan rijst de vraag wat je verder nog kunt doen, zeker als buitenstaander.

standaard of niet. er zijn altijd grenzen natuurlijk.
  zondag 24 februari 2013 @ 14:28:14 #158
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_123276480
Dit is een hoe te versieren topic toch?
Gaat nu alleen maar over autisme en een autist de wereld beter te leren begrijpen.

Lijkt me niet de juiste plaats :{
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_123276555
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:28 schreef ook_gek het volgende:
Gaat nu alleen maar over autisme en een autist de wereld beter te leren begrijpen.

Wel een nuttige discussie.
pi_123276591
quote:
19s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:25 schreef dawg het volgende:

[..]

tuurlijk. maar je kunt mij niet wijsmaken dat 7 a 8 jaar lang dezelfde vraag blijven stellen zonder ooit eens daadwerkelijk tot enige actie over te gaan normaal is en dan rijst de vraag wat je verder nog kunt doen, zeker als buitenstaander.

Ik kom het erg vaak tegen ;)
Tante minthy!! O+
pi_123276603
quote:
19s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:25 schreef dawg het volgende:

[..]

Punt is ook dat wat die wel moet doen gewoon vertikt en juist hier steeds zijn heil blijft zoeken. Ik denk eigenlijk dat iemand zoals hij eigenlijk niet steeds zijn heil hier of op internet moet zoeken, want daardoor zakt die alleen maar steeds verder in zijn isolement.
pi_123276635
Het deert benzin ook helemaal niet dat het hele topic om zeep wordt geholpen. Wat een figuur. _O-
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_123276697
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:28 schreef ook_gek het volgende:

In plaats van dat nutteloze gebash wat normaal gesproken gebeurt hier heb je nu een klein beetje wederzijds begrip. Hoop ik tenminste, want dat is mijn bedoeling.

Dat constante gezanik schiet je ook niets mee op...
Tante minthy!! O+
  zondag 24 februari 2013 @ 14:35:28 #164
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_123276902
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:31 schreef minthy het volgende:

[..]

In plaats van dat nutteloze gebash wat normaal gesproken gebeurt hier heb je nu een klein beetje wederzijds begrip. Hoop ik tenminste, want dat is mijn bedoeling.

Dat constante gezanik schiet je ook niets mee op...
Benzin iets uitleggen kennelijk ook niet.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_123276930
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:30 schreef Fascination het volgende:
Het deert benzin ook helemaal niet dat het hele topic om zeep wordt geholpen. Wat een figuur. _O-
Dat heb je ontzettend mis :P
Tante minthy!! O+
  zondag 24 februari 2013 @ 14:38:29 #166
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_123277061
Niemand hier kan hem helpen, hoe graag mensen dat ook zouden willen. Keer op keer kaapt die een topic waar niemand een steek verder mee komt.

Dit is een hoe te versieren topic, geen help een autist het leven door. Even bot gezegd.

Daar ia namelijk een heel mooi autisten topic voor waar hij grote kans heeft op handige tips dan hier, en is dus met zijn vragen daar beter op zijn plaats dan hier.
pi_123277316
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:38 schreef ook_gek het volgende:
Niemand hier kan hem helpen, hoe graag mensen dat ook zouden willen. Keer op keer kaapt die een topic waar niemand een steek verder mee komt.

Dit is een hoe te versieren topic, geen help een autist het leven door. Even bot gezegd.

Daar ia namelijk een heel mooi autisten topic voor waar hij grote kans heeft op handige tips dan hier, en is dus met zijn vragen daar beter op zijn plaats dan hier.
Je hebt gelijk hoor, maar hij post hier mee omdat hij graag een meisje wil en dat gaat hem lastig af.
Volgens mij is van bewust topic-kapen geen sprake, het loopt elke keer uit de hand omdat hij anderen niet begrijpt en vice versa.
Tante minthy!! O+
pi_123277370
Nou heel eerlijk ik denk dat we heel lang begripvol zijn geweest maar op een gegeven moment is dat ook een beetje op hoor.
Als iemand tig keer hetzelfde blijft vragen en dit eigenlijk ook jarenlang blijft doen en eigenlijk ook juist steeds alle aandacht door al die vragen naar zich toe blijft trekken dan houd het ook een keer op.

En overigens er is zat begrip begrip geweest er zitten hier een boel mensen die wat mankeren. Het verschil is wel dat andere die ook autisme hebben hier ook zitten , niet de behoefte hebben om het topic te kapen en dat heeft benzin wel. Hij blijft constant dezelfde vragen stellen , negeert goed bedoelde adviezen en juist met een boel dingen wil hij toch niet aan.
Dit topic is niet zijn reddingslijn , wij zijn geen wonder werkers en ja als hij echt goed advies wil hebben zal die eens andere oplossingen moeten gaan zoeken maar dat vertikt die eigenlijk.
pi_123277380
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:43 schreef minthy het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor, maar hij post hier mee omdat hij graag een meisje wil en dat gaat hem lastig af.
Volgens mij is van bewust topic-kapen geen sprake, het loopt elke keer uit de hand omdat hij anderen niet begrijpt en vice versa.
Ben jij zijn woordvoerster? :{
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zondag 24 februari 2013 @ 14:46:06 #170
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_123277483
quote:

[..]

Bewust of niet, voor veel mensen begint het vermoeiend te worden. En kennelijk voor Benzin ook.

Mijn advies is naar Benzin, stop met je zelf te kwellen, geef het autisten topic eens een eerlijke kans. Daar zitten meer mensen die je begrijpen dan hier. Lijkt mij een stuk minder vermoeiend voor je dan hier blijven hangen.
pi_123277570
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:44 schreef formerjellybean het volgende:
Nou heel eerlijk ik denk dat we heel lang begripvol zijn geweest maar op een gegeven moment is dat ook een beetje op hoor.
Als iemand tig keer hetzelfde blijft vragen en dit eigenlijk ook jarenlang blijft doen en eigenlijk ook juist steeds alle aandacht door al die vragen naar zich toe blijft trekken dan houd het ook een keer op.

En overigens er is zat begrip begrip geweest er zitten hier een boel mensen die wat mankeren. Het verschil is wel dat andere die ook autisme hebben hier ook zitten , niet de behoefte hebben om het topic te kapen en dat heeft benzin wel. Hij blijft constant dezelfde vragen stellen , negeert goed bedoelde adviezen en juist met een boel dingen wil hij toch niet aan.
Dit topic is niet zijn reddingslijn , wij zijn geen wonder werkers en ja als hij echt goed advies wil hebben zal die eens andere oplossingen moeten gaan zoeken maar dat vertikt die eigenlijk.
Hij negeert het niet. Je stelt het wel erg zwart-wit allemaal :+
Dat autist-a het wel kan, betekent niet dat autist-b het ook maar moet kunnen.

Hetzelfde voor mensen met borderline; die hangen ook niet allemaal al krassend op de bank met 10 potten pillen om zelfmoord te plegen. Daar zit veel verschil in :P
Tante minthy!! O+
pi_123277622
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:44 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ben jij zijn woordvoerster? :{
Nee, absoluut niet. Ik ben gewoon dat negatieve gezanik naar hem toe zat.
Tante minthy!! O+
  zondag 24 februari 2013 @ 14:50:07 #173
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_123277705
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:47 schreef minthy het volgende:

[..]

Hij negeert het niet. Je stelt het wel erg zwart-wit allemaal :+
Dat autist-a het wel kan, betekent niet dat autist-b het ook maar moet kunnen.

Hetzelfde voor mensen met borderline; die hangen ook niet allemaal al krassend op de bank met 10 potten pillen om zelfmoord te plegen. Daar zit veel verschil in :P
Hij wilt niet eens geholpen worden, dat weet jij zelf ook heel goed. Elke serieuze vorm van hulp weigert die.
pi_123277821
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:48 schreef minthy het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet. Ik ben gewoon dat negatieve gezanik naar hem toe zat.
Kijk jij vaker mee als hij post?

Hij weigert inderdaad gewoon alles... Leeft in zijn gevoel.
Rustig aan.
pi_123277949
Als Benzin serieus is, komt hij nu posten. Zo te zien is er nu iemand met verstand.

Maar dat zal wel niet, hij wil gewoon huilen om het gemis.
:{
  zondag 24 februari 2013 @ 14:56:21 #176
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_123278071
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:54 schreef kievitsboom het volgende:
Als Benzin serieus is, komt hij nu posten. Zo te zien is er nu iemand met verstand.

Maar dat zal wel niet, hij wil gewoon huilen om het gemis.
Ze hebben samen wel eens via DM contact gehad. Ging hem volgens mij ook niet worden.

Bewijs voor mij dat hij niet geholpen wilt worden.
pi_123278406
Het is nu affikken om het affikken, levert wederzijds veel frustratie op. Hij wil juist verder, maar dat lukt niet op een forum als deze.
Hij vraagt om tips, krijgt deze vervolgens, denkt hierover na, maar post hier vervolgens niks over. Dat wil niet zeggen dat hij niks met de informatie doet.

Volgens mij is er genoeg gezegd hier, en anders dm je me maar :7
Tante minthy!! O+
pi_123278538
quote:

[..]

hij anderen niet begrijpt
Maar dit topic is niet om hem te helpen om dat op te lossen. Dat doet hij maar elders. Met dit specifiek geval zit ik in het kamp van ook_gek. Dit topic is om te helpen met versieren, helpen met contact met meiden, etc. en niet om te helpen met begrijpen wat anderen zeggen. Dat is waar ik persoonlijk de grens trek. Je moet mijn inziens op zijn minst kunnen begrijpen en uitvoeren (of proberen) wat anderen hier tegen je zeggen voordat je hier komt posten.
Als je moeite hebt met communicatie in het algemeen dan kan je inderdaad beter posten in het autisten topic.
Mijn probleem was mijn sociaal isolement waardoor ik niet in contact kwam met anderen. Er wordt verteld dat je je op sociaal gebied moet ontplooien en dat heb ik ook gedaan. Nu kom in ieder geval in contact met meiden, maar ze zijn niet vrijgezel of niet open voor (of niet toe aan) een relatie. Het laatste is iets wat dit topic mij niet verder bij kan helpen en daar ligt dus ook weer een grens. Voor contact met andere mensen zijn ook hier weer andere topics voor, dat weet ik en daar ga ik dus heen.
Ik las laatst dat Benzin problemen heeft met zijn ouders. Dat is ook iets wat niet bij dit topic hoort, maar R&P (en ik) staat wel open voor dat probleem als hij daar een topic over aanmaakt.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_123278909
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 15:01 schreef minthy het volgende:
Het is nu affikken om het affikken, levert wederzijds veel frustratie op. Hij wil juist verder, maar dat lukt niet op een forum als deze.
Misschien is het dan tijd om te beseffen dat dit niet het forum voor hem is.

Het is sowieso niet de oplossing voor zijn problemen. Die oplossing zit in hemzelf. Hij zal iets moeten veranderen en dat gaat niet gebeuren als hij hier zit, achter zijn computer.

Er zijn meerdere mogelijkheden voor hem beschikbaar om eraan te gaan werken en er zijn ook hulpverleners die hem daarbij kunnen helpen (huisarts, psycholoog, etc).
Monkey see, monkey do.
pi_123279104
Ik baal er een beetje van dat ik de schuld ervan krijg dat het niet strikt over meisjes gaat. Dat is waar ik steeds om vraag, al deze andere dingen bedenken jullie er zelf met zijn allen bij. Om mij daar vervolgens de schuld van te geven is op zijn minst niet eerlijk.

quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:21 schreef BadObsession het volgende:
De valkuil waarin iemand met een bovengemiddelde intelligentie in kan belanden, is dat hij zich met andere zaken bezighoudt dan zijn leeftijdsgenoten.

Dus terwijl Pietje op zijn 15e met wat vrienden naar de lokale uitgaansgelegenheid ging, zat de 15 jarige Benzin achter zijn computer te programmeren bijvoorbeeld.

Pietje is op zijn 15e ook nog heel onhandig met meisjes, maar omdat hij met een groepje is, wordt hij steeds uitgedaagd om dingen te doen. Op een meisje afstappen, haar nummer vragen, whatever.. ook komt hij elke week in contact met meisjes tijdens het uitgaan. Dus langzamerhand voelt Pietje zich steeds gemakkelijker in de omgang met vrouwen. Zodra Pietje 20 is, staat hij er amper nog bij stil. Hij gaat met vrienden uit, stapt zonder moeite op een vrouw af.. maakt wat grapjes, is helemaal op zijn gemak, enzovoorts.

20 jarige Benzin ziet dit voor zijn ogen gebeuren en begrijpt niet waarom hij dit niet kan.

Tsja, 5 jaar oefenen. Dat is waarom. Mensen als Benzin lopen enorm achter qua sociale ontwikkeling en zullen vrij vreemd overkomen op leeftijdsgenoten, omdat het verschil steeds groter wordt.

Het is mijn overtuiging dat wanneer mensen als Benzin op hun 15e al hiermee bezig waren en elke week met vrouwen in aanraking waren geweest, dat ze niet als twintiger of zelfs dertiger nog hier op het forum zouden zitten klagen over hun (gebrek aan) ervaringen met vrouwen.
Deze reeks is ooit oorspronkelijk begonnen als "Is versieren op latere leeftijd nog te leren?" Ik denk dat als de eerste jaren op de middelbare school niet zo goed gaan dat iemand voor de rest van zijn leven een achterstand kan geven op leeftijdsgenoten die niet meer in te halen is. Wat mij betreft is dat een belangrijke discussie die gevoerd moet worden, ook omwille van andere mensen hier, en ook een die duidelijk on-topic is, gezien de oorsprong van deze reeks.

quote:
Benzin moet begrijpen dat hij achterloopt. Dat hij iets in te halen heeft. Daar gaat het om. Daarom roepen mensen als ook_gek ook dat hij uit moet gaan of simpelweg dingen moet "doen".

Ik ben er ook nooit een enorme held in geweest, maar ik snap in ieder geval waardoor het komt.
Ik begrijp dat ik achterloop; ik zie dat ik achterloop. Maar zoals ik al eerder zei, door in een lantaarnpaal te knippen leer je niet hoe je moet zwemmen; wat je doet moet zinvol zijn. Ik kan wel willekeurig dingen gaan doen, maar als dat alleen leidt tot negatieve ervaringen en niet tot de resultaten die ik wil hebben, dan moet iemand de juiste weg op wijzen.

Maar kennelijk snapt helemaal niemand dat.
pi_123279137
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 15:03 schreef Comp_Lex het volgende:
Mijn probleem was mijn sociaal isolement waardoor ik niet in contact kwam met anderen. Er wordt verteld dat je je op sociaal gebied moet ontplooien en dat heb ik ook gedaan. Nu kom in ieder geval in contact met meiden, maar ze zijn niet vrijgezel of niet open voor (of niet toe aan) een relatie. Het laatste is iets wat dit topic mij niet verder bij kan helpen en daar ligt dus ook weer een grens.
Ook al zou je daar nog over praten in dit topic zoals je al eerder hebt gedaan, dan nog is het anders, omdat er in ieder geval progressie in zit en je ook daadwerkelijk dingen probeert (zit je nog bij die studentenvereniging? :) ).

Er is iets veranderd. Bij Benzin verandert er niets.
Monkey see, monkey do.
pi_123279542
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 15:12 schreef benzin het volgende:
Deze reeks is ooit oorspronkelijk begonnen als "Is versieren op latere leeftijd nog te leren?" Ik denk dat als de eerste jaren op de middelbare school niet zo goed gaan dat iemand voor de rest van zijn leven een achterstand kan geven op leeftijdsgenoten die niet meer in te halen is. Wat mij betreft is dat een belangrijke discussie die gevoerd moet worden, ook omwille van andere mensen hier, en ook een die duidelijk on-topic is, gezien de oorsprong van deze reeks.
Die achterstand is wel degelijk in te halen. Zodra anderen namelijk settelen met hun vriendin, gaan ze meestal niet verder met flirten met anderen en komen ze ook terecht in een comfort zone.

Zodra de relatie dan stuk loopt, moeten ze ook weer opnieuw beginnen. Ze herstellen zich misschien wat makkelijker, maar het is niet zo dat jij altijd maar achter blijft lopen en zij steeds maar verder gaan in hun ontwikkeling op dit gebied.

Het is wel degelijk in te halen.
Monkey see, monkey do.
pi_123279609
quote:
Ik kan wel willekeurig dingen gaan doen, maar als dat alleen leidt tot negatieve ervaringen en niet tot de resultaten die ik wil hebben, dan moet iemand de juiste weg op wijzen.

Maar je kán ook niet verwachten dat iets altijd goed gaat. Je zal soms een blauwtje lopen maar juist van die ervaringen leer je.

Niets doen en verwachten dat je het wel leert is helaas niet mogelijk.
:{
pi_123279710
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 15:19 schreef BadObsession het volgende:

[..]

Die achterstand is wel degelijk in te halen. Zodra anderen namelijk settelen met hun vriendin, gaan ze meestal niet verder met flirten met anderen en komen ze ook terecht in een comfort zone.

Zodra de relatie dan stuk loopt, moeten ze ook weer opnieuw beginnen. Ze herstellen zich misschien wat makkelijker, maar het is niet zo dat jij altijd maar achter blijft lopen en zij steeds maar verder gaan in hun ontwikkeling op dit gebied.

Het is wel degelijk in te halen.
Dat klopt! Ik heb een zeer lange relatie achter de rug (een aantal jaren geleden verbroken) en ben ook opnieuw begonnen met daten. Met vallen en opstaan, niet dat dat heel gemakkelijk verloopt :D
Tante minthy!! O+
pi_123279961
Mensen bij wie het volgende bekend voorkomt?

Bij mij is het bij de vrouwen eigenlijk ''all or nothing''... Beetje lastig om uit te leggen, maar het komt erop neer dat ik eigenlijk geen vrouwelijke vrienden of, sterker nog: geen vrouwelijke contacten heb..

Zou het bijvoorbeeld ook nog wel eens leuk vinden om met een oud- scharrel of vriendin een keer bij te praten of weet ik het, maar het lijkt net alsof ze mij na de relatie of scharrelperiode niet meer aan durven- of willen spreken..

Bijvoorbeeld een meisje met wie ik begin 2012 een tijdje heb gescharreld. Veel gedate, zij bleef vaak bij me slapen, maar op een gegeven moment ging dat over, vooral op mijn initiatief. No hard feelings, nog wel eens afgesproken zo nu en dan, soms was ze er ook bij met uitgaan..

Een van mijn beste vrienden heeft nooit echt geluk met de vrouwen. Heeft zijn uiterlijk niet mee, is klein, al bijna kaal, en heeft nogal wat overgewicht. Hij is op zijn 26e nog altijd maagd, maar valt WEL in de friendszone bij vrouwen..

Nu had ik het laatst eens met hem over die betreffende ex- scharrel van mij, dat ik haar al zo lang niet gesproken had. Blijkt dus dat ze hem nog wel regelmatig sms't over koetjes en kalfjes enzo, maar mij dus echt nooit meer... Wat is dat toch :P We hebben het best leuk gehad samen, ik heb met haar meer meegemaakt dan zij met hem en toch zoekt ze nog wel contact met hem en totaal niet meer met mij... Herkenbaar voor iemand? :P
pi_123280416
Ik kan ook geen vrienden met vrouwen zijn. Zelfs als dat mijn enige bedoeling is.

Het wordt om de een of andere reden altijd ingewikkelder dan dat.. (en dan gaat het mis)
Monkey see, monkey do.
pi_123280762
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 15:25 schreef IAmdissapoint het volgende:

Knip
Tja, dat heb ik ook wel. Vaak geen behoefte meer aan face-to-face contact na het verbreken van iets. Geen zin om de confrontatie aan te gaan :@ :')
Tante minthy!! O+
pi_123280919
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:29 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik kom het erg vaak tegen ;)
dat kan wel zijn, maar het gros natuurlijk niet. je kunt niet zeggen dat mensen op fok (enkele uitzonderingen daargelaten) niet heel veel geduld met benzin hebben (gehad).
pi_123281014
quote:
19s.gif Op zondag 24 februari 2013 15:44 schreef dawg het volgende:

[..]

dat kan wel zijn, maar het gros natuurlijk niet. je kunt niet zeggen dat mensen op fok (enkele uitzonderingen daargelaten) niet heel veel geduld met benzin hebben (gehad).
Oh, dat vast. Dat beweer ik ook niet :)
Tante minthy!! O+
pi_123281183
quote:

misschien juist wel en misschien zijn er meerdere mensen die jou juist daarom al vaker hebben geadviseerd dat je beter professionele hulp kunt inschakelen. die mensen zijn opgeleid voor mensen met psychische en/of sociale problematiek. als ik bijvoorbeeld alleen al het niveau van begrip jegens jou zie van minthy tov de rest, bevestigt voor mij voor de zoveelste keer dat wij jouw specifieke vragen niet kunnen beantwoorden. niet op de manier waar jij echt iets mee kunt in elk geval.
pi_123281293
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 15:41 schreef minthy het volgende:

[..]

Tja, dat heb ik ook wel. Vaak geen behoefte meer aan face-to-face contact na het verbreken van iets. Geen zin om de confrontatie aan te gaan :@ :')
Echte vrouwenlogica :P

Ik heb ook het idee dat vrouwen meer moeite ermee hebben in de friend zone te belanden dan mannen. Mannen blijven dan weleens plakken onder het mom van vriendschap, maar vrouwen weten niet hoe snel ze weg moeten zijn als het niet uitpakt zoals ze hadden verwacht.
Monkey see, monkey do.
pi_123281358
quote:
19s.gif Op zondag 24 februari 2013 15:49 schreef dawg het volgende:

..bevestigt voor mij voor de zoveelste keer dat wij jouw specifieke vragen niet kunnen beantwoorden. niet op de manier waar jij echt iets mee kunt in elk geval.
Ik weet het niet. Ik wil vooral echt gewoon weten hoe ik op een leuke manier met meisjes om kan gaan, ze moet versieren. En daar gaat dit topic toch over? Als ik eenmaal een vriendinnetje heb dan los ik de rest wel op.
pi_123281433
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 15:52 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Ik wil vooral echt gewoon weten hoe ik op een leuke manier met meisjes om kan gaan, ze moet versieren. En daar gaat dit topic toch over? Als ik eenmaal een vriendinnetje heb dan los ik de rest wel op.
Eerst de rest oplossen, daarna kan je verder. Dit advies is je vaker gegeven, dit klopt ook.
Tante minthy!! O+
pi_123281438
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:30 schreef Fascination het volgende:
Topic is regelmatig dood, wat zeur je. :')
pi_123281505
Ik heb eerder het andersom dan ik heb zat mannelijke vrienden die dan weer met verhaal komen dat ze verliefd op me zijn en terwijl ik daar niets anders in zie en daar ook heel eerlijk ben, ik ben zo een aantal vrienden juist kwijtgeraakt omdat ze meer wilde dan ik.
Ik heb een vriend wel gehad die het wel kon uiteindelijk en dat vond ik fijn van helaas is het niet wederzijds en hebben we evengoed een goede vriendschap gehad, helaas is diegene er niet meer.
pi_123281538
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 15:51 schreef BadObsession het volgende:

[..]

Echte vrouwenlogica :P

Ik heb ook het idee dat vrouwen meer moeite ermee hebben in de friend zone te belanden dan mannen. Mannen blijven dan weleens plakken onder het mom van vriendschap, maar vrouwen weten niet hoe snel ze weg moeten zijn als het niet uitpakt zoals ze hadden verwacht.
Tja, vrouwenlogica. Het zou kunnen :P
Van mij hoeft het dan ook echt niet meer, ook geen vriendschap. Hooguit via WhatsApp oid, maar face-to-face? Neu :7
Tante minthy!! O+
pi_123281609
quote:
Het is goed dat je daarover denkt, maar hoe pakt dat uit voor je?
quote:
Ik begrijp dat ik achterloop; ik zie dat ik achterloop. Maar zoals ik al eerder zei, door in een lantaarnpaal te knippen leer je niet hoe je moet zwemmen; wat je doet moet zinvol zijn. Ik kan wel willekeurig dingen gaan doen, maar als dat alleen leidt tot negatieve ervaringen en niet tot de resultaten die ik wil hebben, dan moet iemand de juiste weg op wijzen.

Niemand moet iets. Dat is een denkfout die je maakt. Verder snap je ook niet dat we graag wat informatie van je willen hebben.
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 15:12 schreef BadObsession het volgende:

[..]

Ook al zou je daar nog over praten in dit topic zoals je al eerder hebt gedaan, dan nog is het anders, omdat er in ieder geval progressie in zit en je ook daadwerkelijk dingen probeert (zit je nog bij die studentenvereniging? :) ).

Er is iets veranderd. Bij Benzin verandert er niets.
Ja, ik zit nog bij die vereniging en het gaat zeer goed :)
Op het gebied van meiden uiteraard niet, maar daar focus ik me nu minder op. Vandaar dat ik niet meer zo aanwezig ben in dit topic.
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 15:25 schreef IAmdissapoint het volgende:

Bij mij is het bij de vrouwen eigenlijk ''all or nothing''... Beetje lastig om uit te leggen, maar het komt erop neer dat ik eigenlijk geen vrouwelijke vrienden of, sterker nog: geen vrouwelijke contacten heb..

Zou het bijvoorbeeld ook nog wel eens leuk vinden om met een oud- scharrel of vriendin een keer bij te praten of weet ik het, maar het lijkt net alsof ze mij na de relatie of scharrelperiode niet meer aan durven- of willen spreken..

Bijvoorbeeld een meisje met wie ik begin 2012 een tijdje heb gescharreld. Veel gedate, zij bleef vaak bij me slapen, maar op een gegeven moment ging dat over, vooral op mijn initiatief. No hard feelings, nog wel eens afgesproken zo nu en dan, soms was ze er ook bij met uitgaan..

Een van mijn beste vrienden heeft nooit echt geluk met de vrouwen. Heeft zijn uiterlijk niet mee, is klein, al bijna kaal, en heeft nogal wat overgewicht. Hij is op zijn 26e nog altijd maagd, maar valt WEL in de friendszone bij vrouwen..

Nu had ik het laatst eens met hem over die betreffende ex- scharrel van mij, dat ik haar al zo lang niet gesproken had. Blijkt dus dat ze hem nog wel regelmatig sms't over koetjes en kalfjes enzo, maar mij dus echt nooit meer... Wat is dat toch :P We hebben het best leuk gehad samen, ik heb met haar meer meegemaakt dan zij met hem en toch zoekt ze nog wel contact met hem en totaal niet meer met mij... Herkenbaar voor iemand? :P
Friendszone = hel. Liever geen contact met meiden dan friendszone, want ik ga mezelf niet meer langer kwellen. Het laatste is herkenbaar voor me, maar ik weet in mijn geval dat het aan mezelf ligt. Er is iets mis met me wat ik met begeleiding en artsen aan het fixen ben.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_123282749
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 15:58 schreef Comp_Lex het volgende:
Ja, ik zit nog bij die vereniging en het gaat zeer goed :)
Op het gebied van meiden uiteraard niet, maar daar focus ik me nu minder op. Vandaar dat ik niet meer zo aanwezig ben in dit topic.
Kijk, dat soort dingen zien we graag :)

Zal je net zien dat op het moment dat je er niet meer op focust, er toch iets zal gebeuren.
Monkey see, monkey do.
pi_123283169
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 15:52 schreef benzin het volgende:

[..]

Waarom heb je 't eigenlijk steeds over 'meisjes'? Op jouw leeftijd moet je toch al aan jonge vrouwen gaan denken?

Dat even tussendoor

O, en wat dat "Als ik eenmaal een vriendinnetje heb dan los ik de rest wel op." betreft, ik dacht dat je allang al geleerd had dat dat niet op ging.

Je glijdt steeds terug in je oude zelf, zo schiet het natuurlijk niks op he? :P
  zondag 24 februari 2013 @ 16:28:21 #200
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_123283395
Ik heb geen zin om een nieuw topic te openen hiervoor.
Maar hoe de fack moet ik op het volgende reageren:

De persoon in kwestie is online op facebook,en reageert wel op andere berichten,maar mijn bericht niet. Dit doet de persoon in kwestie ook soms bij andere personen. Zo kreeg ik wel eens een keer antwoord,en een andere persoon pas na 3 dagen ofzo(gezien op de timeline).
Soms ga ik er weer achteraan door toch maar iets te zeggen,en dan reageert de persoon ook weer heel aardig,en sorry sorry,etc,etc,en dan vervolgens spreken we weer wat af.

Maar dit is gewoon hatelijk als je iemand 5 dagen geleden een bericht hebt gestuurd,en de persoon al 5x online ofzo is geweest.

Ik reageer altijd op een grappige manier waarom er niks gezegd word,maar ik wil nu ook eens laten weten dat ik dit niet chill vind.
Hoe kan ik dat duidelijk maken.

In real life klikt het overigens wel....
Paardelul !!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')