Dat is niet verborgen, dat is hierin verwerktquote:Op donderdag 21 februari 2013 11:32 schreef cempexo het volgende:
Verder is er nog een hoog verborgen percentage werkeloosheid onder die mensen met een uitkering en geen zin hebben om te werken.
Heb de tekst aangepast. Het gaat om andere uitkeringen dan deze ww uitkeringenquote:Op donderdag 21 februari 2013 11:33 schreef erikkll het volgende:
[..]
Dat is niet verborgen, dat is hierin verwerkt
Welke andere uitkeringen? Zelfs als je in de bijstand zit moet je tegenwoordig verplicht elke functie accepteren.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:35 schreef cempexo het volgende:
[..]
Heb de tekst aangepast. Het gaat om andere uitkeringen dan deze ww uitkeringen
Je dwaalt af en manipuleert. Je beweert eerst dat beroepswerklozen in deze CBS werkloosheid cijfers zijn opgenomen. Nu beweer je weer wat anders.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:36 schreef erikkll het volgende:
[..]
Welke andere uitkeringen? Zelfs als je in de bijstand zit moet je tegenwoordig verplicht elke functie accepteren.
Ik denk dat TS het heeft over arbeidsongeschiktheidsuitkeringen enzo.. Ja, ik weet het, dat is nogalquote:Op donderdag 21 februari 2013 11:36 schreef erikkll het volgende:
[..]
Welke andere uitkeringen? Zelfs als je in de bijstand zit moet je tegenwoordig verplicht elke functie accepteren.
Nee, helemaal niet. Bijstand zal er ook in verwerkt zitten. Ik vraag me af wat voor andere uitkeringen je bedoelt.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:41 schreef cempexo het volgende:
[..]
Je dwaalt af en manipuleert. Je beweert eerst dat beroepswerklozen in deze CBS werkloosheid cijfers zijn opgenomen. Nu beweer je weer wat anders.
Je snapt het niet...quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:42 schreef erikkll het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Bijstand zal er ook in verwerkt zitten. Ik vraag me af wat voor andere uitkeringen je bedoelt.
Ik snap best dat jij denkt dat die 7,5% geen betrouwbaar cijfer is en dat de werkelijkheid nog erger is. Ik vraag je alleen hoe je daarbij komt. Geef eens aan welke uitkeringen er niet verwerkt zouden zijn in die 7,5%?quote:
Hij bedoelt waarschijnlijk de verborgen werkgelegenheid. Als zo'n steuntrekker zijn haar netjes knipt en voldoende kruipt om de werkgever te laten zwelgen in zijn machtspositie, dan creeert die wel even een vacature.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:33 schreef erikkll het volgende:
[..]
Dat is niet verborgen, dat is hierin verwerkt
Blader maar eens door het wajong-bakje. Een levenslange uitkering zonder herkeuringen waarbij het eigenlijk nadelig is om te gaan werken. En door gemeentes misbruikt om het aantal bijstandsuitkeringen te drukken.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:47 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik snap best dat jij denkt dat die 7,5% geen betrouwbaar cijfer is en dat de werkelijkheid nog erger is. Ik vraag je alleen hoe je daarbij komt. Geef eens aan welke uitkeringen er niet verwerkt zouden zijn in die 7,5%?
En als je als afgestudeerde wel WW aanvraagt denk ik niet dat je die krijgt.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:55 schreef TNA het volgende:
Als je als afgestudeerde geen WW aanvraagt word je volgens mij niet meegenomen in dit cijfer.
Je kunt als afgestudeerde ook echt geen WW krijgen hoor.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:55 schreef TNA het volgende:
Als je als afgestudeerde geen WW aanvraagt word je volgens mij niet meegenomen in dit cijfer.
Waarom alleen de huidige politiek de schuld geven? In de hele EU stijgt de werkloosheid, wat zou de regering daar aan kunnen doen? Meer schulden gaan maken is op lange termijn niet de oplossing is wel gebleken.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Met dank aan de VVD en de heilige 3% norm.
Welnee, is de schuld van Wilders.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Met dank aan de VVD en de heilige 3% norm.
Dit, zou wel heel makkelijk zijn..quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:01 schreef erikkll het volgende:
[..]
Je kunt als afgestudeerde ook echt geen WW krijgen hoor.
NOSquote:Asscher: toekomst niet rooskleurig
Toegevoegd: donderdag 21 feb 2013, 11:27
Update: donderdag 21 feb 2013, 12:36
Vicepremier Asscher noemt de vooruitzichten op de arbeidsmarkt "voor de korte termijn niet rooskleurig". Hij reageert daarmee op de forse stijging van de werkloosheid in januari. "Het is een bittere pil voor mensen die hun baan verliezen", zegt Asscher.
Het CBS maakte vanmorgen bekend dat er vorige maand 21.000 werklozen bij zijn gekomen. De werkloosheid is daarmee gestegen tot 7,5 procent.
Hervormingen
Volgens Asscher is er geen simpele oplossing om dit probleem in korte tijd op te lossen. Hij wil vooral investeren in onderwijs, innovatie en het beteugelen van de crisis in Europa.
De minister wijst er op dat het kabinet samen met de sociale partners 100 miljoen extra hebben uitgetrokken voor het bestrijden van werkloosheid onder jongeren en ouderen.
Minister Kamp zei eerder dat de slechte economische cijfers aantonen dat de afgesproken hervormingen uit het regeerakkoord nodig zijn. Of er extra bezuinigingen komen, besluit het kabinet pas als er nieuwe cijfers van het Centraal Planbureau (CPB) zijn. Die worden volgende week verwacht.
'Eerder ingrijpen'
Oppositiepartij SP vindt juist dat er minder bezuinigd moet worden. "Waarom gaat het in Nederland ineens zoveel slechter dan in andere landen?", vraagt Kamerlid Merkies zich af. "Het kabinet ziet niet in wat de effecten van het beleid zijn."
Volgens hem hebben consumenten steeds minder vertrouwen door de bezuinigingsmaatregelen die ze aan zien komen. "We kunnen wachten tot de wal het schip keert, maar ik hoop dat het kabinet eerder ingrijpt."
PvdA-kamerlid Nijboer steunt de lijn van het kabinet. "De economische crisis heeft onvermijdelijke gevolgen. Die moeten eerlijk over de burgers verdeeld worden en dat gebeurt met de maatregelen uit het regeerakkoord", zegt hij.
Tja, wat doe je er aan nu Pimmetjuhh dood is.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:14 schreef 3-voud het volgende:
Niet geheel onopvallend dat het cijfer langzaam oploopt naar het aantal geïmporteerden.
quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En als je als afgestudeerde wel WW aanvraagt denk ik niet dat je die krijgt.
Want niemand werkt naast zijn studie?quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:01 schreef erikkll het volgende:
[..]
Je kunt als afgestudeerde ook echt geen WW krijgen hoor.
Jawel, maar daar kun je na je studie toch blijven werken. Als je er vrijwillig weggaat krijg je geen WW. Alleen als je ontslagen wordt, maar dat heeft dan niks met die studie te maken.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:42 schreef TNA het volgende:
[..]
[..]
Want niemand werkt naast zijn studie?
Ja, dat weet ik, en dus kun je in sommige gevallen als afgestudeerde gewoon WW krijgen. Het kan wel degelijk met studie te maken hebben als ingeschreven staan als student een vereiste is.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:45 schreef erikkll het volgende:
[..]
Jawel, maar daar kun je na je studie toch blijven werken. Als je er vrijwillig weggaat krijg je geen WW. Alleen als je ontslagen wordt, maar dat heeft dan niks met die studie te maken.
Och er komen toch al gauw banen vrij van moeders die niet willen werken voor de kinderopvang.quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:13 schreef Dr.Nikita het volgende:
Als de donder weer de VUT in ere herstellen zodat de jongeren aan de bak gaan.
Failreactiequote:Op donderdag 21 februari 2013 13:57 schreef Gia het volgende:
Och er komen toch al gauw banen vrij van moeders die niet willen werken voor de kinderopvang.
Welke werkgever eist nou dat je als student staat ingeschreven en ontslaat je als je dat niet meer bent?quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:46 schreef TNA het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, en dus kun je in sommige gevallen als afgestudeerde gewoon WW krijgen. Het kan wel degelijk met studie te maken hebben als ingeschreven staan als student een vereiste is.
De werkgevers die flink moeten bezuinigen en zoveel mogelijk opvullen met nul-urencontracten.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:29 schreef erikkll het volgende:
[..]
Welke werkgever eist nou dat je als student staat ingeschreven en ontslaat je als je dat niet meer bent?
Dus? Een nul-urencontract heeft toch niets te maken met of je student bent of niet.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De werkgevers die flink moeten bezuinigen en zoveel mogelijk opvullen met nul-urencontracten.
Hoeveel werken studenten nu werkelijk? Als je dat gaat omrekenen werken ze misschien 16 uur per week. Als je daar WW voor gaat aanvragen kun je alsnog niet rondkomen hoor.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:46 schreef TNA het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, en dus kun je in sommige gevallen als afgestudeerde gewoon WW krijgen. Het kan wel degelijk met studie te maken hebben als ingeschreven staan als student een vereiste is.
er was een schitterend filmpje op youtube van rtlz uit 2008 toen was de werkloosheid 3%, toen ze dat cijver gingen onderzoeken bleek dat 12% van de beroepsbevolking van een uitkering leefde, kan het helaas niet vindenquote:Op donderdag 21 februari 2013 11:32 schreef cempexo het volgende:
De werkloosheid in Nederland is vorige maand weer sterk opgelopen. In ons land zit 7,5% van de beroepsbevolking zonder werk, tegen 7,2% in december. Vooral de jeugdwerkloosheid ging flink omhoog.
Dat kwam naar voren uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek.
In januari 2013 kwamen er voor seizoen gecorrigeerd 21.000 werklozen bij naar een totaalstand van 592.000 personen.
Bij jongeren steeg het aandeel baanlozen in januari naar 15 procent. Drie maanden daarvoor was dat nog ruim 13 procent.
Het aantal werkloze mannen nam maandelijks gemiddeld toe met 11 duizend en het aantal werkloze vrouwen met 8 duizend.
bron en statistiek: http://www.telegraaf.nl/d(...)loopt_hard_op__.html
Cempexo:
Die werkloosheid zal nog verder stijgen en het zou mij totaal niet verbazen als dat 10% zal worden. De reden is dat dit jaar zo'n 10.000 ondernemingen hun deuren moeten sluiten.
Verder is er nog een hoog verborgen percentage werkloosheid onder die mensen met een andere uitkering en geen zin hebben om te werken. De overheid treedt daar tegen niet op.
Alle bijbanen bij een universiteit, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:29 schreef erikkll het volgende:
[..]
Welke werkgever eist nou dat je als student staat ingeschreven en ontslaat je als je dat niet meer bent?
I know, daarom zullen ze het vaak ook niet aanvragen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoeveel werken studenten nu werkelijk? Als je dat gaat omrekenen werken ze misschien 16 uur per week. Als je daar WW voor gaat aanvragen kun je alsnog niet rondkomen hoor.
Kortom, afgestudeerden met WW is een zeer onwaarschijnlijk scenario.
Wat wil je hiermee zeggen? Dat er geen autochtone werklozen zijn? En dat er geen allochtonen met een baan zijn?quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:14 schreef 3-voud het volgende:
Niet geheel onopvallend dat het cijfer langzaam oploopt naar het aantal geïmporteerden.
Zzp'ers ?quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:32 schreef cempexo het volgende:
Verder is er nog een hoog verborgen percentage werkloosheid onder die mensen met een andere uitkering en geen zin hebben om te werken. De overheid treedt daar tegen niet op.
ik hoorde van een ZZP-er in NL dat plm 50% geen of zeer weinig werk heeft. De meeste ZZP-ers werken onder hun prijsniveau.quote:
Hearsay dus.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:24 schreef cempexo het volgende:
ik hoorde van een ZZP-er in NL dat plm 50% geen of zeer weinig werk heeft. De meeste ZZP-ers werken onder hun prijsniveau.
de bron heeft een leidende functie in deze groep.quote:
Ikzelf zie mede, naast jouw gedachte trouwens, de rol vande overheid als een kwade ontwikkeling.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:34 schreef LXIV het volgende:
Het probleem is dat we jarenlang een kunstmatige groei gehad hebben als gevolg van de bubble in de huizenmarkt. Mensen leenden meer, konden meer financieren, huizenprijzen stegen, geld werd de economie in gepompt, economie groeide, mensen mochten meer lenen etc. etc.
Die enorme groei van de bubble zorgde minstens voor een extra economische groei van 1,5% per jaar. Jaar in, jaar uit. Nu werkt dat principe de andere kant op, ieder jaar wordt geld uit de economie gehaald om af te lossen.
En een financiële sector die enorme hoeveelheden "geld" creëert.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:34 schreef LXIV het volgende:
Het probleem is dat we jarenlang een kunstmatige groei gehad hebben als gevolg van de bubble in de huizenmarkt.
Als je een vol glas bijschenkt wil niet altijd zeggen dat datgene wat je bijschenkt er ook weer uitloopt. Wel het percentage.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee zeggen? Dat er geen autochtone werklozen zijn? En dat er geen allochtonen met een baan zijn?
Wat wil je met deze codetaal precies zeggen? Je had erover dat het cijfer oploopt in de richting van het aantal "geïmporteerden". Wie of wat versta je onder geïmporteerden? Waarom is er (kennelijk) een verband tussen het aantal geïmporteerde en het aantal werklozen?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 08:49 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als je een vol glas bijschenkt wil niet altijd zeggen dat datgene wat je bijschenkt er ook weer uitloopt. Wel het percentage.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |