Dat is niet verborgen, dat is hierin verwerktquote:Op donderdag 21 februari 2013 11:32 schreef cempexo het volgende:
Verder is er nog een hoog verborgen percentage werkeloosheid onder die mensen met een uitkering en geen zin hebben om te werken.
Heb de tekst aangepast. Het gaat om andere uitkeringen dan deze ww uitkeringenquote:Op donderdag 21 februari 2013 11:33 schreef erikkll het volgende:
[..]
Dat is niet verborgen, dat is hierin verwerkt
Welke andere uitkeringen? Zelfs als je in de bijstand zit moet je tegenwoordig verplicht elke functie accepteren.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:35 schreef cempexo het volgende:
[..]
Heb de tekst aangepast. Het gaat om andere uitkeringen dan deze ww uitkeringen
Je dwaalt af en manipuleert. Je beweert eerst dat beroepswerklozen in deze CBS werkloosheid cijfers zijn opgenomen. Nu beweer je weer wat anders.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:36 schreef erikkll het volgende:
[..]
Welke andere uitkeringen? Zelfs als je in de bijstand zit moet je tegenwoordig verplicht elke functie accepteren.
Ik denk dat TS het heeft over arbeidsongeschiktheidsuitkeringen enzo.. Ja, ik weet het, dat is nogalquote:Op donderdag 21 februari 2013 11:36 schreef erikkll het volgende:
[..]
Welke andere uitkeringen? Zelfs als je in de bijstand zit moet je tegenwoordig verplicht elke functie accepteren.
Nee, helemaal niet. Bijstand zal er ook in verwerkt zitten. Ik vraag me af wat voor andere uitkeringen je bedoelt.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:41 schreef cempexo het volgende:
[..]
Je dwaalt af en manipuleert. Je beweert eerst dat beroepswerklozen in deze CBS werkloosheid cijfers zijn opgenomen. Nu beweer je weer wat anders.
Je snapt het niet...quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:42 schreef erikkll het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Bijstand zal er ook in verwerkt zitten. Ik vraag me af wat voor andere uitkeringen je bedoelt.
Ik snap best dat jij denkt dat die 7,5% geen betrouwbaar cijfer is en dat de werkelijkheid nog erger is. Ik vraag je alleen hoe je daarbij komt. Geef eens aan welke uitkeringen er niet verwerkt zouden zijn in die 7,5%?quote:
Hij bedoelt waarschijnlijk de verborgen werkgelegenheid. Als zo'n steuntrekker zijn haar netjes knipt en voldoende kruipt om de werkgever te laten zwelgen in zijn machtspositie, dan creeert die wel even een vacature.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:33 schreef erikkll het volgende:
[..]
Dat is niet verborgen, dat is hierin verwerkt
Blader maar eens door het wajong-bakje. Een levenslange uitkering zonder herkeuringen waarbij het eigenlijk nadelig is om te gaan werken. En door gemeentes misbruikt om het aantal bijstandsuitkeringen te drukken.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:47 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik snap best dat jij denkt dat die 7,5% geen betrouwbaar cijfer is en dat de werkelijkheid nog erger is. Ik vraag je alleen hoe je daarbij komt. Geef eens aan welke uitkeringen er niet verwerkt zouden zijn in die 7,5%?
En als je als afgestudeerde wel WW aanvraagt denk ik niet dat je die krijgt.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:55 schreef TNA het volgende:
Als je als afgestudeerde geen WW aanvraagt word je volgens mij niet meegenomen in dit cijfer.
Je kunt als afgestudeerde ook echt geen WW krijgen hoor.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:55 schreef TNA het volgende:
Als je als afgestudeerde geen WW aanvraagt word je volgens mij niet meegenomen in dit cijfer.
Waarom alleen de huidige politiek de schuld geven? In de hele EU stijgt de werkloosheid, wat zou de regering daar aan kunnen doen? Meer schulden gaan maken is op lange termijn niet de oplossing is wel gebleken.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Met dank aan de VVD en de heilige 3% norm.
Welnee, is de schuld van Wilders.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Met dank aan de VVD en de heilige 3% norm.
Dit, zou wel heel makkelijk zijn..quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:01 schreef erikkll het volgende:
[..]
Je kunt als afgestudeerde ook echt geen WW krijgen hoor.
NOSquote:Asscher: toekomst niet rooskleurig
Toegevoegd: donderdag 21 feb 2013, 11:27
Update: donderdag 21 feb 2013, 12:36
Vicepremier Asscher noemt de vooruitzichten op de arbeidsmarkt "voor de korte termijn niet rooskleurig". Hij reageert daarmee op de forse stijging van de werkloosheid in januari. "Het is een bittere pil voor mensen die hun baan verliezen", zegt Asscher.
Het CBS maakte vanmorgen bekend dat er vorige maand 21.000 werklozen bij zijn gekomen. De werkloosheid is daarmee gestegen tot 7,5 procent.
Hervormingen
Volgens Asscher is er geen simpele oplossing om dit probleem in korte tijd op te lossen. Hij wil vooral investeren in onderwijs, innovatie en het beteugelen van de crisis in Europa.
De minister wijst er op dat het kabinet samen met de sociale partners 100 miljoen extra hebben uitgetrokken voor het bestrijden van werkloosheid onder jongeren en ouderen.
Minister Kamp zei eerder dat de slechte economische cijfers aantonen dat de afgesproken hervormingen uit het regeerakkoord nodig zijn. Of er extra bezuinigingen komen, besluit het kabinet pas als er nieuwe cijfers van het Centraal Planbureau (CPB) zijn. Die worden volgende week verwacht.
'Eerder ingrijpen'
Oppositiepartij SP vindt juist dat er minder bezuinigd moet worden. "Waarom gaat het in Nederland ineens zoveel slechter dan in andere landen?", vraagt Kamerlid Merkies zich af. "Het kabinet ziet niet in wat de effecten van het beleid zijn."
Volgens hem hebben consumenten steeds minder vertrouwen door de bezuinigingsmaatregelen die ze aan zien komen. "We kunnen wachten tot de wal het schip keert, maar ik hoop dat het kabinet eerder ingrijpt."
PvdA-kamerlid Nijboer steunt de lijn van het kabinet. "De economische crisis heeft onvermijdelijke gevolgen. Die moeten eerlijk over de burgers verdeeld worden en dat gebeurt met de maatregelen uit het regeerakkoord", zegt hij.
Tja, wat doe je er aan nu Pimmetjuhh dood is.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:14 schreef 3-voud het volgende:
Niet geheel onopvallend dat het cijfer langzaam oploopt naar het aantal geïmporteerden.
quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En als je als afgestudeerde wel WW aanvraagt denk ik niet dat je die krijgt.
Want niemand werkt naast zijn studie?quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:01 schreef erikkll het volgende:
[..]
Je kunt als afgestudeerde ook echt geen WW krijgen hoor.
Jawel, maar daar kun je na je studie toch blijven werken. Als je er vrijwillig weggaat krijg je geen WW. Alleen als je ontslagen wordt, maar dat heeft dan niks met die studie te maken.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:42 schreef TNA het volgende:
[..]
[..]
Want niemand werkt naast zijn studie?
Ja, dat weet ik, en dus kun je in sommige gevallen als afgestudeerde gewoon WW krijgen. Het kan wel degelijk met studie te maken hebben als ingeschreven staan als student een vereiste is.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:45 schreef erikkll het volgende:
[..]
Jawel, maar daar kun je na je studie toch blijven werken. Als je er vrijwillig weggaat krijg je geen WW. Alleen als je ontslagen wordt, maar dat heeft dan niks met die studie te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |