abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123154231
De werkloosheid in Nederland is vorige maand weer sterk opgelopen. In ons land zit 7,5% van de beroepsbevolking zonder werk, tegen 7,2% in december. Vooral de jeugdwerkloosheid ging flink omhoog.

Dat kwam naar voren uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek.

In januari 2013 kwamen er voor seizoen gecorrigeerd 21.000 werklozen bij naar een totaalstand van 592.000 personen.

Bij jongeren steeg het aandeel baanlozen in januari naar 15 procent. Drie maanden daarvoor was dat nog ruim 13 procent.

Het aantal werkloze mannen nam maandelijks gemiddeld toe met 11 duizend en het aantal werkloze vrouwen met 8 duizend.

bron en statistiek: http://www.telegraaf.nl/d(...)loopt_hard_op__.html

Cempexo:

Die werkloosheid zal nog verder stijgen en het zou mij totaal niet verbazen als dat 10% zal worden. De reden is dat dit jaar zo'n 10.000 ondernemingen hun deuren moeten sluiten.

Verder is er nog een hoog verborgen percentage werkloosheid onder die mensen met een andere uitkering en geen zin hebben om te werken. De overheid treedt daar tegen niet op.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_123154273
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:32 schreef cempexo het volgende:
Verder is er nog een hoog verborgen percentage werkeloosheid onder die mensen met een uitkering en geen zin hebben om te werken.
Dat is niet verborgen, dat is hierin verwerkt
pi_123154378
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:33 schreef erikkll het volgende:

[..]

Heb de tekst aangepast. Het gaat om andere uitkeringen dan deze ww uitkeringen
pi_123154396
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:35 schreef cempexo het volgende:

[..]

Heb de tekst aangepast. Het gaat om andere uitkeringen dan deze ww uitkeringen
Welke andere uitkeringen? Zelfs als je in de bijstand zit moet je tegenwoordig verplicht elke functie accepteren.
pi_123154410
shit
pi_123154591
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:36 schreef erikkll het volgende:

[..]

Welke andere uitkeringen? Zelfs als je in de bijstand zit moet je tegenwoordig verplicht elke functie accepteren.
Je dwaalt af en manipuleert. Je beweert eerst dat beroepswerklozen in deze CBS werkloosheid cijfers zijn opgenomen. Nu beweer je weer wat anders.
pi_123154606
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:36 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ik denk dat TS het heeft over arbeidsongeschiktheidsuitkeringen enzo.. Ja, ik weet het, dat is nogal :')
pi_123154681
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:41 schreef cempexo het volgende:

[..]

Je dwaalt af en manipuleert. Je beweert eerst dat beroepswerklozen in deze CBS werkloosheid cijfers zijn opgenomen. Nu beweer je weer wat anders.
Nee, helemaal niet. Bijstand zal er ook in verwerkt zitten. Ik vraag me af wat voor andere uitkeringen je bedoelt.
pi_123154771
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:42 schreef erikkll het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet. Bijstand zal er ook in verwerkt zitten. Ik vraag me af wat voor andere uitkeringen je bedoelt.
Je snapt het niet...
pi_123154908
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:44 schreef cempexo het volgende:

[..]

Je snapt het niet...
Ik snap best dat jij denkt dat die 7,5% geen betrouwbaar cijfer is en dat de werkelijkheid nog erger is. Ik vraag je alleen hoe je daarbij komt. Geef eens aan welke uitkeringen er niet verwerkt zouden zijn in die 7,5%?
pi_123154942
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:33 schreef erikkll het volgende:

[..]

Hij bedoelt waarschijnlijk de verborgen werkgelegenheid. Als zo'n steuntrekker zijn haar netjes knipt en voldoende kruipt om de werkgever te laten zwelgen in zijn machtspositie, dan creeert die wel even een vacature.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 21 februari 2013 @ 11:49:54 #12
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_123155033
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:47 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ik snap best dat jij denkt dat die 7,5% geen betrouwbaar cijfer is en dat de werkelijkheid nog erger is. Ik vraag je alleen hoe je daarbij komt. Geef eens aan welke uitkeringen er niet verwerkt zouden zijn in die 7,5%?
Blader maar eens door het wajong-bakje. Een levenslange uitkering zonder herkeuringen waarbij het eigenlijk nadelig is om te gaan werken. En door gemeentes misbruikt om het aantal bijstandsuitkeringen te drukken.

Maar goed, ook als we dit cijfer van 7,5% maar even accepteren als waar, omdat dit nu eenmaal de rekenmethode is die alle andere zichzelf respecterende landen ook gebruiken, dan is het een hoog cijfer. Het zou hoog tijd worden dat de politiek eens met een plan van aanpak maakt, in plaats van zich druk te maken over allerlei nutteloze bijzaken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 21 februari 2013 @ 11:54:53 #13
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_123155271
Niks aan de hand, als mensen zonder werk zitten is dit hun eigen schuld. Er is werk zat, zeker in de callcenters, althans een aantal Fokkers 8)7
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 21 februari 2013 @ 11:55:31 #14
139330 TNA
For the stars that shine
pi_123155306
Als je als afgestudeerde geen WW aanvraagt word je volgens mij niet meegenomen in dit cijfer.
pi_123155310
Met dank aan de VVD en de heilige 3% norm.
  donderdag 21 februari 2013 @ 11:56:52 #16
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_123155376
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:55 schreef TNA het volgende:
Als je als afgestudeerde geen WW aanvraagt word je volgens mij niet meegenomen in dit cijfer.
En als je als afgestudeerde wel WW aanvraagt denk ik niet dat je die krijgt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_123155627
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:55 schreef TNA het volgende:
Je kunt als afgestudeerde ook echt geen WW krijgen hoor.
pi_123156061
En bet leuke is dan .. dat als je als je jonger bent wel werk hebt en je ouders niet, dan wordt er geld bij je ouders afgepakt als je teveel gaat verdienen... hoezo ONEERLIJK ...
pi_123156062
Als de donder weer de VUT in ere herstellen zodat de jongeren aan de bak gaan.
  donderdag 21 februari 2013 @ 12:13:56 #20
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_123156072
Men vergeet te melden dat er vele thuiszitten zonder uitkering.
Deze zijn door hun WW rechten heen en hebben geen bijstand vanwege een werkende partner.

En ZZP-er die geen werk kunnen krijgen. Die tellen ook niet mee.
Het cijfer is dus zeker veel hoger.
pi_123156081
quote:
13s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Waarom alleen de huidige politiek de schuld geven? In de hele EU stijgt de werkloosheid, wat zou de regering daar aan kunnen doen? Meer schulden gaan maken is op lange termijn niet de oplossing is wel gebleken.
Say what?
pi_123156145
quote:
13s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Welnee, is de schuld van Wilders.
pi_123156245
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:01 schreef erikkll het volgende:

[..]

Je kunt als afgestudeerde ook echt geen WW krijgen hoor.
Dit, zou wel heel makkelijk zijn..
Afstuderen en daarna meteen uitkering trekken.
..non est vivere sed valere vita est ..
  donderdag 21 februari 2013 @ 12:22:47 #24
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_123156339
Werk zelf op een vast contract maar dat heeft tegenwoordig volgens mij ook al niets meer te zeggen.
pi_123157086
quote:
Asscher: toekomst niet rooskleurig

Toegevoegd: donderdag 21 feb 2013, 11:27
Update: donderdag 21 feb 2013, 12:36

Vicepremier Asscher noemt de vooruitzichten op de arbeidsmarkt "voor de korte termijn niet rooskleurig". Hij reageert daarmee op de forse stijging van de werkloosheid in januari. "Het is een bittere pil voor mensen die hun baan verliezen", zegt Asscher.

Het CBS maakte vanmorgen bekend dat er vorige maand 21.000 werklozen bij zijn gekomen. De werkloosheid is daarmee gestegen tot 7,5 procent.

Hervormingen
Volgens Asscher is er geen simpele oplossing om dit probleem in korte tijd op te lossen. Hij wil vooral investeren in onderwijs, innovatie en het beteugelen van de crisis in Europa.

De minister wijst er op dat het kabinet samen met de sociale partners 100 miljoen extra hebben uitgetrokken voor het bestrijden van werkloosheid onder jongeren en ouderen.

Minister Kamp zei eerder dat de slechte economische cijfers aantonen dat de afgesproken hervormingen uit het regeerakkoord nodig zijn. Of er extra bezuinigingen komen, besluit het kabinet pas als er nieuwe cijfers van het Centraal Planbureau (CPB) zijn. Die worden volgende week verwacht.

'Eerder ingrijpen'
Oppositiepartij SP vindt juist dat er minder bezuinigd moet worden. "Waarom gaat het in Nederland ineens zoveel slechter dan in andere landen?", vraagt Kamerlid Merkies zich af. "Het kabinet ziet niet in wat de effecten van het beleid zijn."

Volgens hem hebben consumenten steeds minder vertrouwen door de bezuinigingsmaatregelen die ze aan zien komen. "We kunnen wachten tot de wal het schip keert, maar ik hoop dat het kabinet eerder ingrijpt."

PvdA-kamerlid Nijboer steunt de lijn van het kabinet. "De economische crisis heeft onvermijdelijke gevolgen. Die moeten eerlijk over de burgers verdeeld worden en dat gebeurt met de maatregelen uit het regeerakkoord", zegt hij.
NOS
Say what?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')