SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige link voor garen in combinatie met naalden: http://en.wikipedia.org/wiki/Yarn_weight
Haaksels uit het vorige topic:
DonnaRush' Snoezelige vestje
Bietels slofjes
Spuuglokjes Alpine shawl
en annelotjes telefoonhoesje
Hook on
[ Bericht 1% gewijzigd door B.ertha op 21-02-2013 14:33:38 ]
Is heel gemakkelijkquote:
Helaas niemand die het me kan leren, heb wel laatst een boek, naalden en garen gekochtquote:Op donderdag 21 februari 2013 10:01 schreef Muck het volgende:
Precies. Gewoon een naald en een bolletje garen opduikelen en veel filmpjes en instructies lezen op internet. En wie weet is er wel een oma/moeder/vriendin./buurvrouw die je de beginselen bij wil brengen
En dan is er natuurlijk ook dit topic
Ik heb hem toen ie klaar was natgemaakt, uitgewrongen en daarna plat neergelegd op bed met een paar handdoeken eronder. Laten drogen en toen was ie zo.quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:44 schreef blabbel6 het volgende:
Hij is prachtig geworden Spuuglokje! Heb je hem geblockt of is hij uit zichzelf zo mooi regelmatig en open?
Hij is er mooi van geworden. Ik denk dat ik dat ook maar ga doen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:47 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik sta in de openingspost.
[..]
Ik heb hem toen ie klaar was natgemaakt, uitgewrongen en daarna plat neergelegd op bed met een paar handdoeken eronder. Laten drogen en toen was ie zo.
Even aanmelden op ravelry!quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:47 schreef spookiegroen het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe ik aan die leuke haakpatroontjes kan komen. waar zijn deze te vinden.???/
www.ravelry.comquote:Op donderdag 21 februari 2013 12:47 schreef spookiegroen het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe ik aan die leuke haakpatroontjes kan komen. waar zijn deze te vinden.???/
weet niet waar je ongeveer woond, maar je kan ook oproepje plaatsen lijkt me, gewoon vragen woond er iemand in de buurt van daar en daar ( niet je adres enzo natuurlijk) en misschien dat iemand je een middagje wil leren haken, ik woon in Amsterdam, dus ben je amsterdamse bied ik me aan om je een middag les te gevenquote:Op donderdag 21 februari 2013 10:06 schreef Cindy1988 het volgende:
[..]
Helaas niemand die het me kan leren, heb wel laatst een boek, naalden en garen gekocht
Als je consequent was geweest had je ook doverheksje moeten schrijven.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:18 schreef trui het volgende:
woond? toverheksje toch. dad moed med een T!
quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:31 schreef trui het volgende:
haha wat is dat nou voor 'n beestje, CotS?
tad was nu ook mijn eersde getachde.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:19 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Als je consequent was geweest had je ook doverheksje moeten schrijven.
quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]Volgens het boekje is het een hert, maar ik zie het er zelf niet in.
Laten we het iets engs met flaporen noemen (vind de ogen vet eng)
toch is ie erg geinig het griezeltje. Zo een van lords of the rings :-)quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo, eindelijk weer eens tijd gehad om de haaknaald in te kruipen
[ afbeelding ]
En van opzij
[ afbeelding ]
welk boekje is het? Ik vind hem leuk!quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Stiekem vind ik hem ook wel leuk. Alleen hoop ik vannacht er niet door opgegeten te worden
Op dit moment ben ik bezig met een kikker uit hetzelfde boek, als die net zo creepy wordt vrees ik verder voor het boekje
Amigurumi & Forest Friends - Tessa van Riet-Ernstquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:04 schreef CREADO het volgende:
[..]
welk boekje is het? Ik vind hem leuk!
woond is toch met een D. hij woonde zij woonde etc. echt zeker in al die jaren veranderd de nederlandse spellingquote:Op donderdag 21 februari 2013 15:18 schreef trui het volgende:
woond? toverheksje toch. dad moed med een T!
quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]Volgens het boekje is het een hert, maar ik zie het er zelf niet in.
Laten we het iets engs met flaporen noemen (vind de ogen vet eng)
tips, waarom maak je geen lapjes ( granny`s) dan kan je ze later aan elkaar naaien, vind het zo scheef gaan en denk als je verder komt je nog schever gaat, begrijp me niet verkeerd hoor is opbeurend hahaha, maar je gaat lekker Dappertje ga ik je ook noemen, je blijft doorzettenquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:28 schreef dapmar het volgende:
Ja ja het wonder is erde granny stripe is mij denk ik gelukt hahaha.
[ afbeelding ]
Dit is een testlapje hoor, nog tips? anders wil ik dit even gaan doen maar dan groter!
alleen in de verleden tijd, toverheks. tegenwoordige tijd eindigT doorgaans niet op een D. (behalve als die D al bij de stam van 't werkwoord hoorT en er geen T achter hoefT). [/ikstophoor]quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:32 schreef Toverheks het volgende:
woond is toch met een D. hij woonde zij woonde etc. echt zeker in al die jaren veranderd de nederlandse spellingik zal het niet weten Trui ach met een D of met een T als je maar ergens een dak boven je hoofd hebt
hahaha Trui jemagbestdoorgaanhoor, nee oke ik ga hem onthoudenquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:55 schreef trui het volgende:
[..]
alleen in de verleden tijd, toverheks. tegenwoordige tijd eindigT doorgaans niet op een D. (behalve als die D al bij de stam van 't werkwoord hoort en er geen T achter hoeft). [/ikstophoor]
ik heb hele mooie wol gekocht bij Jan de kleine vakman, scheepjes regenboog zoiets geelrosebabyblauw op pen 3, maar een mooie zomertrui met ajourpatroontje maken, wil wel graag een soort tuniek haken ( heb ik al mooi garen voor) maar wil een mooi patroontje. ( ben gewoon verslaafd aan dat haken, erg toch)quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:57 schreef trui het volgende:
geweldige prestatie!maar nu lijkt 't me wel weer tijd voor wat anders.
Denk dat ik al weet waarom ik scheef ga, omdat ik nu elke keer het lapje omdraaide en je moet niet na elke toer omdraaien maar om de toerquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:36 schreef Toverheks het volgende:
[..]
tips, waarom maak je geen lapjes ( granny`s) dan kan je ze later aan elkaar naaien, vind het zo scheef gaan en denk als je verder komt je nog schever gaat, begrijp me niet verkeerd hoor is opbeurend hahaha, maar je gaat lekker Dappertje ga ik je ook noemen, je blijft doorzetten
wacht ff, je moet als je elke toer gemaakt heb je werk omdraaien hoor, dus zeg einde toer doe je een losse of 2 dan omdraaien en dan weer terug, of begrijp ik jou uitleg nu verkeerdquote:Op donderdag 21 februari 2013 17:22 schreef dapmar het volgende:
[..]
Denk dat ik al weet waarom ik scheef ga, omdat ik nu elke keer het lapje omdraaide en je moet niet na elke toer omdraaien maar om de toerdenk dat de oorzaak van het scheef gaan is???? Vind granny stripe zo leuk, en zo makkelijk als het begin lukt
Granny squarre moet je toch ook weer aan elkaar gaan maken, volgende struikelblok;)
Zoals toverheks zegt, je moet wel na iedere toer keren, hoe wil je anders je tweede toer maken?quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:22 schreef dapmar het volgende:
[..]
Denk dat ik al weet waarom ik scheef ga, omdat ik nu elke keer het lapje omdraaide en je moet niet na elke toer omdraaien maar om de toerdenk dat de oorzaak van het scheef gaan is???? Vind granny stripe zo leuk, en zo makkelijk als het begin lukt
Granny squarre moet je toch ook weer aan elkaar gaan maken, volgende struikelblok;)
na rij 2 staat er expliciet dat je moet keren, na rij 3 staat dat niet omdat hier een patroon wordt beschreven met veel kleurwisselingen. Je draait je werk wel maar het staat er niet omdat je de eerste kleur af moet hechten en een tweede kleur pakt.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:29 schreef dapmar het volgende:
Dank voor mijn nieuwe bijnaam hihihitoch wel keren elke toer dus????
Hier had ik gekeken http://charami.com/wp-con(...)ipe-door-Attic24.pdf en daar staat niet elke toer maar om en om.
Bij deze doen ze de stokjes gelijk in de lossen ipv in de vasten he???? Is dit makkelijker? uit jullie ervaring?quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:25 schreef Toverheks het volgende:
Misschien heb je hier meer aan Dappertje
Ah ok vandaar dat het er niet stondquote:Op donderdag 21 februari 2013 17:33 schreef Serinde het volgende:
[..]
na rij 2 staat er expliciet dat je moet keren, na rij 3 staat dat niet omdat hier een patroon wordt beschreven met veel kleurwisselingen. Je draait je werk wel maar het staat er niet omdat je de eerste kleur af moet hechten en een tweede kleur pakt.
edit- bij jouw foto lijkt het net alsof je bij de laatste toer "zes" groepjes hebt, maar misschien is dat gezichtsbedrog?
In Pinterest.nl....quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:38 schreef dapmar het volgende:
[..]
Bij deze doen ze de stokjes gelijk in de lossen ipv in de vasten he???? Is dit makkelijker? uit jullie ervaring?
ps. hoe slaan jullie al die handige youtube filmpjes op in je favorieten of???
dames nog even geduld vanuit wibra hebben ze aangeven dat nieuwe voorraad eind februari binnen zal komen oftewel de voorjaarskleuren:-):-):-):-):-)quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vind het aanbod bij de Wibra ook om te huilen de laatste tijd![]()
En ik heb niet genoeg wit voor m'n dekennou moet ik extra bestellen. Op zich geen drama, maar ik vind het zo zonde van de verzendkosten... /zeur
Pinterest ken ik wel, maar hoe krijg ik ze vanuit hier zoals ze hier staan op blad 2 dan in pinterest normaal zit er zo een knop....quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:27 schreef CREADO het volgende:
[..]
In Pinterest.nl....
Ik vind overigens je bijnaam goed passen :-). Blijven proberen kom je het verste!
Dat zie je aan iedereen :-)
Hier is het al maanden bedroevend gesteld met het aantal kleuren, dus ik hoop het!quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:28 schreef Bijou het volgende:
Was trouwens eergisteren nog bij de Wibra voor ecru wol... op. Helft van de vakken waren zelfs opgevuld met handdoekenGelukkig had een ander filiaal nog 4 bollen (met de nadruk op HAD
), maar ook daar was het aanbod bedroevend weinig... Bij jullie ook? Zou dit de voorbode zijn van nieuwe kleuren binnenkort?
quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:35 schreef CREADO het volgende:
dames nog even geduld vanuit wibra hebben ze aangeven dat nieuwe voorraad eind februari binnen zal komen oftewel de voorjaarskleuren:-):-):-):-):-)
Ik zie het probleem niet?quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:46 schreef BrainTeaser het volgende:
Hoewel ik nog een aardige stash heb
het opent in youtube en dan pinnen :-)quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:38 schreef dapmar het volgende:
[..]
Pinterest ken ik wel, maar hoe krijg ik ze vanuit hier zoals ze hier staan op blad 2 dan in pinterest normaal zit er zo een knop....
Wie niet?quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:46 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Hier is het al maanden bedroevend gesteld met het aantal kleuren, dus ik hoop het!
[i]Hoewel ik nog een aardige stash heb[/i]
mm welke?quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Vooral de echt dikke, bulky garen is bij de Wibra steeds op
heeel leuk :-) ! Ik denk dat ik ook nog grijs doe :-)quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:44 schreef dapmar het volgende:
Oh dat konijn is leukkkkkkkkkkkk dat meerderen is toch om en om 2v 1v 2v 1v zat het even net te bekijken
Ik heb inderdaad misschien aan het begin wat te strak gehaakt denk ik, steken zijn goed hè. Zal proeflapje doorgaan een stuk en inderdaad dat erachter haken, gaf een mooier effect hè leuk voor als ik de grotere wil gaan doen. Bedanktquote:Op donderdag 21 februari 2013 23:43 schreef bietel het volgende:
Dapmar: Het ziet er zo op de foto inderdaad uit alsof je scheef gaat, maar als ik naar het patroon kijk en naar je lapje, zouden het aantal steken gelijk moeten zijn als in het patroon. Misschien ben je gaandeweg losser gaan haken oid? Misschien is het een idee, om het lapje wat langer te maken, om te kijken of het breder wordt of niet. Ik kan zo op de foto geen fout ontdekken in ieder geval.
Wat ik zelf in het begin vaak had, was dat de beginketting veel strakker was dan de rest. Op een gegeven moment ben ik die beginketting met een naald (1 of 2 halve maten) groter gaan doen. Dat werd meestal een stuk mooier. Nu haak de 1e rij in de achterkant van de steken van de ketting. Gewoon met dezelfde maat naald. Dat wordt ook mooi. () Hier had Trui het laatst ook over.
Muck: dank je wel
Trui: Ik mag van mezelf eigenlijk geen garen meer kopen, (komt op het moment niet zoveel geld binnen, moet echt mijn diensten bij elkaar sprokkelen, dus mag er ook niet zoveel uitgegeven worden), maar ik vermoed dat er vast wel weer een moment komt, dat ik vind dat ik al zooooo lang niets gekocht heb (dat kan ook zo maar een paar weken zijn), dat ik best een bolletje verdiend heb!
![]()
Dan is Malabrigo een mooie optie! Het ziet er ook wel erg mooi uit!![]()
Ze hadden mooie rood/roze, maar die zie ik niet meer![]()
zie pmtje :-)quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:44 schreef dapmar het volgende:
Oh dat konijn is leukkkkkkkkkkkk dat meerderen is toch om en om 2v 1v 2v 1v zat het even net te bekijken
niet veel pfffff haahaha... ontzettend leuk naamgenootje! Heb effe gespiekt bij je en wat een hoop...erg leukquote:Op vrijdag 22 februari 2013 04:29 schreef crejo het volgende:
Hallo...........
Zo, het is lang geleden dat ik hier ben geweest. Weinig tijd gehad. Ik heb niet alles terug gelezen.
Mooie dingen staan er in de OP.
Ik heb niet heel veel gehaakt de laatste tijd. Afgelopen week wel wat meer, lekker een weekje vakantie.
Dit zijn mijn laatste 2 dingen die ik gemaakt heb. Knuffeldoekje en de trein.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zal niet alles wat ik heb gemaakt hier neer zetten. Heb de rups, konijn en teckel van stip en haak gemaakt, grote rode angry bird, mobile, sneeuwpop, uil......... zal een linkje doen voor degene die het leuk vindt om te zien.........
http://www.ravelry.com/projects/crejo
Nee, ik was in het buitenland voor mijn werk, ik kan morgen pas mijn garens uit de opslag uitzoeken.quote:
Misschien kun je Epsiej vragen. Zij is vorig jaar naar Amerika geweest...ik weet alleen niet of ze hier nog vaak komt. Anders even via Twitter of haar blog....quote:Op donderdag 21 februari 2013 23:39 schreef kwakz0r het volgende:
Hej ladies,
Ik vlieg overmorgen naar San Francisco, hebben mensen hier ervaring met breien haken op reizen naar Amerika? Ik meen me te herinneren van wel... zou graag wat breiwerk meenemen onderweg...
Hey, dat brengt me op een goed idee. De haaknaald tussen een aantal pennen doen. Dan valt het zeer zeker niet op!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 14:19 schreef Angelof9 het volgende:
kwakz0r: heb je naalden die niet van metaal zijn? Hout ofzo? Die worden zeker niet opgepikt door de metaal detector. Stalen naalden wellicht wel, hoewel zo groot zijn ze niet en het kan er best doorheen gaan. Ziet er op het scherm waarschijnlijk uit als een pen ofzo.
Ik neem altijd een werkje mee met een houten naald, heb het met een stalen naald nog nooit geprobeerd.
Ik ben in juni vorig jaar naar de VS gevlogen met haakspullen in m'n handbagage. Geen probleem. Had tijdens de heenreis idd m'n (clover) haaknaald bij m'n pennen in een etuitje gedaan. Terug gewoon bij m'n haakwerk. Had een metalen schaar met een ronde punt (mag max 4 cm zijn geloof ik). Geen enkel probleem gehad, incl. overstappen is m'n handbagage 4x gecontroleerd. Fijne reis!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:37 schreef kwakz0r het volgende:
hm, ik laat t wel zitten, stop t wel in mn checked baggage! Heb t opgezocht op de website van de transport authority en t zou officieel wel mogen, maar ze kunnen het alsnog afnemen als ze het niks vinden.
ik ga wel lekker lezen en tv kijken.
alles is te koopquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:10 schreef Danaîdes het volgende:
Nou, ik vind het toch maar niets zo'n week in Nederland zonder mijn haaknaalden etc.
Zondag weer lekker aan de haak
He Kwakzor, Amerika specifiek weet ik niet, maar vanuit NL wordt er niet moeilijk overgedaan volgens mij. Heb tot nu toe al 2 keer (dus in totaal 4x langs douane) gevlogen en in het vliegtuig heerlijk zitten haken. Enige uitdaging is dat je geen schaar mee mag nemen, maar met een beetje scherpe sleutels aan je sleutel bos kun je ook draad doormidden krijgen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 23:39 schreef kwakz0r het volgende:
Hej ladies,
Ik vlieg overmorgen naar San Francisco, hebben mensen hier ervaring met breien haken op reizen naar Amerika? Ik meen me te herinneren van wel... zou graag wat breiwerk meenemen onderweg...
Het staat er eigenlijk ook al op he... Omm(nomnomnom)quote:Op zaterdag 23 februari 2013 11:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Note to self, laat een houten haaknaald niet ergens liggen waar je konijn bij kan![]()
[ afbeelding ]
Gelukkig heeft ze met name de achterkant te grazen genomen...
ohhhhhhhh die is mooi, dank je welquote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:49 schreef Kaatjeka het volgende:
Hi Toverheks, je geeft een paar pagina's terug aan dat je zoekt naar patronen voor een tuniek. Ik ben helemaal verliefd geworden op het volgende patroon. Je kunt het gratis downloaden van de katia site. http://katia.com/modelo.php?idRevista=6768&numero=1&letra=&lng=NL
[ afbeelding ]
gaaf!quote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:50 schreef annelotje het volgende:
leuk Wildrose! vind vooral de muts ontzettend leuk!
Hihi die haaknaald! gelukkig is het alleen het uiteinde en was je er op tijd bij
Ik ben druk geweest met twee schildpadjes. Heb er maar 1 gefotografeerd want ze waren toch hetzelfde:
[ afbeelding ]
En mijn vriend heeft mijn oude telefoon en wilde een stoer hoesje en niet dat nerd hoesje waar ik mee liep. Het is dit geworden:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |