Dat probeerden we vorig jaar ook te doen met een aantal anderen. Berichten die 3 uur later eens aankwamenquote:
quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:36 schreef Moody het volgende:
Youth Lagoon is een leuke nieuwe naam, Stereophonics stond ook nog op mijn lijstje. Laatste album is best goed.
Wel een pak minder dan vorig jaar zeg. Jammer. Pearl Jam, The xx, Beirut, dEUS, Elbow, My Morning Jacket, The Cure.
Dit jaar zijn de uitschieters Asaf Avidan (een must go - hij is 10x meer dan dat ene hitje), The National, Editors (again), Graveyard, Balthazar en James Blake.
We maken er gewoon weer een feestje van
Dat sowieso.quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:36 schreef Moody het volgende:
Youth Lagoon is een leuke nieuwe naam, Stereophonics stond ook nog op mijn lijstje. Laatste album is best goed.
Wel een pak minder dan vorig jaar zeg. Jammer. Pearl Jam, The xx, Beirut, dEUS, Elbow, My Morning Jacket, The Cure.
Dit jaar zijn de uitschieters Asaf Avidan (een must go - hij is 10x meer dan dat ene hitje), The National, Editors (again), Graveyard, Balthazar en James Blake.
We maken er gewoon weer een feestje van
Haha begrijpelijkquote:Op vrijdag 19 april 2013 22:38 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
I know. Maar vriendinnetje gaat met haar vriendje. Moet alleen nog ff vragen of er nog meer mensen mee gaan. Anders sta ik daar straks op het veld met twee van die klefbekken
Als je headliners wilt zien moet je naar Glastonburyquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:25 schreef donroyco het volgende:
Last.fm geeft 97% aan compatibiliteit aan met de line-up van Rock Werchter, maar toch twijfel ik of ik moet gaan. Veel namen al een keer gezien en niet échte headliners...
Ik ben al vaker op Werchter geweest dus ik weet wat ik kan verwachten.quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Als je headliners wilt zien moet je naar Glastonbury
RW is er voor een handjevol populaire headliners (die ik links laat liggen deze keer), 15-20 goede opkomende bandjes, Belgisch bier en een relaxte sfeer (haaks op de sfeer van Pinkpop).
Oei wat was RHCP een afknapper zegquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:41 schreef donroyco het volgende:
[..]
Ik ben al vaker op Werchter geweest dus ik weet wat ik kan verwachten.
Vorig jaar hadden ze nog (voor mij) goede headliners met Justice, The Cure, Pearl Jam, Deadmau5, Red Hot Chili Peppers om er maar een paar te noemen...
Het gaat in eerste instantie om de namen, niet om het concert wat ze pas daarna neerzetten...quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:43 schreef Moody het volgende:
[..]
Oei wat was RHCP een afknapper zeg
Slechtste concert van de 2012-editie. Ze hadden Editors toen al beter afsluiter kunnen maken
Snap ikquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:45 schreef donroyco het volgende:
[..]
Het gaat in eerste instantie om de namen, niet om het concert wat ze pas daarna neerzetten...
I feel your lossquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:47 schreef Moody het volgende:
[..]
Snap ik
Ik was ook getriggered door RHCP. Waren zo'n beetje mijn helden uit de vroege '90.
Daarom was zo teleurgesteld door hun concert. En als dat de afsluiter is van een verder geslaagd RW12 geeft dat toch een naar gevoel. Zeker als je dezelfde avond 250 km terug moet rijden
Dat geneuzel tussen de nummers door was echt een afknapper. Net zoals 50x het woordje "fuck".quote:
hoezo dat? niks mis met de sfeer op Pinkpop hoorquote:
Zal met de Belgen te maken hebben. Op RW is ruim de helft Belg, op Pinkpop is 90% Nederlander. De laatste zijn wat minder beleefd, directer, asocialer (hoe je het ook wilt noemen). Helaas veel Randstedelingen. Belgen komen meer overeen met Tukkers heb ik gemerktquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:50 schreef Timo20 het volgende:
[..]
hoezo dat? niks mis met de sfeer op Pinkpop hoor![]()
dit jaar wordt m`n 11e Pinkpop, heb geloof ik 2x een (overigens hele korte) vecht partij gezien
haha nee ok, dat is wel waar. Woon zelf vlak bij de grens met Belgie ( zo`n 15 minuten er van af) dus dat van die Belgen herken ik zeker. Extreem relaxed volk, zeker in `t festival seizoenquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Zal met de Belgen te maken hebben. Op RW is ruim de helft Belg, op Pinkpop is 90% Nederlander. De laatste zijn wat minder beleefd/asocialer/arroganter.
Ik heb op Pinkpop in ieder geval nog nooit meegemaakt dat een onbekende me een biertje in de hand schuift of een toeter aanbiedt
Als Twente supporter heb ik altijd een enorme sympathie voor Roda gehad, maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:57 schreef Timo20 het volgende:
[..]
haha nee ok, dat is wel waar. Woon zelf vlak bij de grens met Belgie ( zo`n 15 minuten er van af) dus dat van die Belgen herken ik zeker. Extreem relaxed volk, zeker in `t festival seizoen![]()
![]()
![]()
Heb trouwens op, bijvoorbeeld, Pinkpop wel al meegemaakt dat `n onbekende me bier in de hand schoof
Buiten dat, zijn de Belgen idd een stuk relaxter! Het was vorig jaar, op mijn eerste Werchter, een verademing ten opzichte van Pinkpop. Zowel qua bezoekers als qua organisatie. Zo`n zin in![]()
![]()
quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:59 schreef Moody het volgende:
[..]
Als Twente supporter heb ik altijd een enorme sympathie voor Roda gehad, maar dat terzijde.
Beetje dezelfde clubs qua historie (volksclubs), alleen maakt Roda er de laatste jaren een zootje van
Dit jaar nog hoorquote:Op zaterdag 20 april 2013 01:05 schreef Timo20 het volgende:
[..]![]()
thanks. En wij hier ook voor FC Twente
Echt hey, waar zijn de tijden van Europees voetbal gebleven?
Bedoel bij Rodaquote:
Bier heb ik ook gekregen op Pinkpop. Heb toen een half uur out gelegenquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:57 schreef Timo20 het volgende:
[..]
haha nee ok, dat is wel waar. Woon zelf vlak bij de grens met Belgie ( zo`n 15 minuten er van af) dus dat van die Belgen herken ik zeker. Extreem relaxed volk, zeker in `t festival seizoen![]()
![]()
![]()
Heb trouwens op, bijvoorbeeld, Pinkpop wel al meegemaakt dat `n onbekende me bier in de hand schoof
Buiten dat, zijn de Belgen idd een stuk relaxter! Het was vorig jaar, op mijn eerste Werchter, een verademing ten opzichte van Pinkpop. Zowel qua bezoekers als qua organisatie. Zo`n zin in![]()
![]()
Wie wilde van je af?quote:Op zondag 21 april 2013 18:49 schreef Monsieursander het volgende:
[..]
Bier heb ik ook gekregen op Pinkpop. Heb toen een half uur out gelegen
haha dat is geen goede iddquote:Op zondag 21 april 2013 18:49 schreef Monsieursander het volgende:
[..]
De GHB werkte dus?quote:Op zondag 21 april 2013 18:49 schreef Monsieursander het volgende:
[..]
edit: crap, ik zie nu pas dat het XL-ticket niet op A1 geldig isquote:Op vrijdag 26 april 2013 15:20 schreef Exterminator het volgende:
Heeft iemand nog praktische tips?
Welke camping is 't leukste/gezelligste?
Vorig jaar (eerste keer RW) zaten wij op A1. Prima camping, en lekker dicht bij het festivalterrein.
Hoelaat moet je aanwezig zijn om een plekje te krijgen (voor 7 personen)?
Vorig jaar waren wij met z'n 4en. We kwamen 's middags aan rond 13.00, maar toen zat de camping al bijna vol. De eerdere campings op de looproute zaten ook al vol. Dit jaar gaan we met de auto, een dag van te voren.
Zijn er nog afterparty's net zoals bij Pinkpop?
Op de website staat dat 12 blikken bier p.p. de camping opmogen, wordt meer gedoogd?
Geen idee. Bij ons werd niet gecontroleerd. De parkeerplaats (voor mensen die niet met het OV gaan) ligt dicht bij camping A1. Daar werd volgens mij ook niet gecontroleerd.
Meer (handige) weetjes zijn welkom
Misschien zijn er nog veel leukere campings, maar wij hebben ons wel vermaakt op camping A1![]()
Jawel hoor, alleen pas vanaf donderdagquote:Op vrijdag 26 april 2013 15:57 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
edit: crap, ik zie nu pas dat het XL-ticket niet op A1 geldig is![]()
quote:Op vrijdag 26 april 2013 16:51 schreef wc-eend het volgende:
XL ticket was toch juist voor mensen die eerder kwamen?
quote:Met het campingticket xl kan men reeds vanaf woensdag 3 juli om 16u terecht op campings A2, A3 en A4 in de zone Haacht. Het ticket blijft geldig tem maandagmiddag 8 juli, 12 uur.
Daar heb ik nog een trauma van, 2010quote:Op zaterdag 27 april 2013 13:44 schreef Frenkel het volgende:
Wij hebben in 2009 en 2010 bijna 8 uur in de file gestaan,
En terug, veel file? Lijkt me namelijk veel chiller met de auto te gaan dan met OV (vorig jaar gedaan).quote:Op zaterdag 27 april 2013 13:44 schreef Frenkel het volgende:
Wij hebben in 2009 en 2010 bijna 8 uur in de file gestaan, hebben daarna ook meteen XL tickets besteld.. Op woensdag zonder file naar Werchter rijden en dan lekker rustig een plekje uitzoeken voor je tent!
Terug heb je geen file. Want sommigen gaan zondagnacht al, en maandagochtend gaat iedereen verspreidquote:Op zaterdag 27 april 2013 13:49 schreef Timm-E het volgende:
[..]
En terug, veel file? Lijkt me namelijk veel chiller met de auto te gaan dan met OV (vorig jaar gedaan).
Wij gaan altijd op maandag terug.. Alleen bij het wegrijden op de parkeerplaatsen sta je dan stil.. maar dat valt meestal wel mee..quote:Op zaterdag 27 april 2013 13:49 schreef Timm-E het volgende:
[..]
En terug, veel file? Lijkt me namelijk veel chiller met de auto te gaan dan met OV (vorig jaar gedaan).
Heb nog steeds geen kaartjes, deze week beslissen of ik ga. Blij dat de verkoop niet net zo hard gaat als vorig jaar.
In NL zouden er natuurlijk geen problemen zijn als pakweg honderdduizend mensen op hetzelfde ogenblik naar een klein dorpje zouden trekkenquote:Op zaterdag 27 april 2013 13:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Daar heb ik nog een trauma van, 2010
Snap nog steeds niet hoe het zo slecht geregeld kon zijn, zal wel België zijn
Natuurlijk wel, maar 8! uur doen over een paar kilometer, dan heb je als organisatie toch je verkeersplan niet helemaal op orde hoor. En blijkbaar ook geen backup-scenario.quote:Op zaterdag 27 april 2013 16:12 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
In NL zouden er natuurlijk geen problemen zijn als pakweg honderdduizend mensen op hetzelfde ogenblik naar een klein dorpje zouden trekken![]()
Dat laatste is hopeliijk cynisch bedoeld? Ik heb zelden een groot evenement gezien dat zo goed georganiseerd is als Werchter. Het enige dat beter kan is de lange rijen bij de toegang tot het terrein de eerste dag. Het krijgt ook niet voor niets jaren achter elkaar de award voor het beste festival van Europa.quote:Op zaterdag 27 april 2013 16:12 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Verder staat Werchter natuurlijk bekend om z'n slechte organisatie. België hé.
Het vreemde is dat dit de jaren er voor niet was, terwijl het festival toen net zo groot was. Dus het is 1 jaar een beetje file geweest en 1 jaar vreselijke file. Het jaar daarop was het direct opgelost door met die XL tickets voor camping op woensdag te komen. Daar is dan toch prima op ingesprongen?quote:Op zaterdag 27 april 2013 16:15 schreef Piles het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar 8! uur doen over een paar kilometer, dan heb je als organisatie toch je verkeersplan niet helemaal op orde hoor. En blijkbaar ook geen backup-scenario.
Uiteraard. Belgische (Vlaamse) festivals zijn uitstekend georganiseerd en zijn vaak een voorbeeld voor buitenlandse festivals. Zo is het bekende crowd-control systeem (met hekken) dat je ziet voor vele mainstages overal ter wereld in België (Werchter) ontwikkeld na de dramatische gebeurtenissen op Roskilde. Ook de podia voor vele festivals en tournees van grote artiesten als U2 en Coldplay worden in Werchter bedacht en gemaakt (StageCo).quote:Op zaterdag 27 april 2013 16:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat laatste is hopeliijk cynisch bedoeld?
StageCoquote:Op zaterdag 27 april 2013 20:14 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Uiteraard. Belgische (Vlaamse) festivals zijn uitstekend georganiseerd en zijn vaak een voorbeeld voor buitenlandse festivals. Zo is het bekende crowd-control systeem (met hekken) dat je ziet voor vele mainstages overal ter wereld in België (Werchter) ontwikkeld na de dramatische gebeurtenissen op Roskilde. Ook de podia voor vele festivals en tournees van grote artiesten als U2 en Coldplay worden in Werchter bedacht en gemaakt (StageCo).
[ afbeelding ]
'The Claw' van U2, made in Werchter.
De hekken bestonden inderdaad al, maar de opstelling (2 rijen in een soort van V-vorm) is volgens mij in Werchter ontstaan. Zo heeft de baas van RW Herman Schuermans toch altijd beweerdquote:Op zaterdag 27 april 2013 20:33 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Die hekken, Mojo Barriers, zijn trouwens Nederlands en bestonden al voor Roskilde
quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:14 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Uiteraard. Belgische (Vlaamse) festivals zijn uitstekend georganiseerd en zijn vaak een voorbeeld voor buitenlandse festivals. Zo is het bekende crowd-control systeem (met hekken) dat je ziet voor vele mainstages overal ter wereld in België (Werchter) ontwikkeld na de dramatische gebeurtenissen op Roskilde. Ook de podia voor vele festivals en tournees van grote artiesten als U2 en Coldplay worden in Werchter bedacht en gemaakt (StageCo).
[ afbeelding ]
'The Claw' van U2, made in Werchter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |