dan had de NS er wel bij gewild.. indien letterlijk dat t ding aan de kant staat te stofhappen..quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
NSFSC geeft op hun website aan er 31 te hebben. Totaal zijn er 52 stellen (1 gesloopt in serie 3401-3453), dus zijn er 21 stellen van NSR. Twee op Zwolle-Kampen en 5 omlopen op Enschede-Nijverdal en West-Zwolle met max 3 stellen maakt vijftien.
Totaal maximaal 17 nodig, dus vier voor onderhoud en defecten beschikbaar waar Syntus er dus best één van had kunnen huren. Desnoods met een zin in het contract als 'bij een tekort aan stellen bij NS kan het stel direct worden opgeëist'
Dan maak je er 2xDDZ vanquote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:46 schreef dennistd het volgende:
Dus als een losse DDZ tien bakken VIRM vervangt in een drukke spitstrein vind jij het prima? Sorry hoor, maar dan zit er echt iets niet helemaal lekker in je bovenkamer
Naar mijn gevoel is 'enorm' wat overdreven, maar de treinen zijn gemiddeld gezien wel korter geworden: ik zie eigenlijk nooit meer 12 bakken VIRM wat eerst toch dagelijkse kost was. Nu is het max. 10 wat meestal ook wel genoeg is. Het aantal negatieve uitschieters (treinen met een los stel) lijkt ook gegroeid, maar het is nu ook weer niet zo dat ik dat dagelijks meemaak in de spits.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Onder andere, naar mijn gevoel zijn de intercity's Amsterdam c en Zuid - Utrecht enorm geslachtofferd qua materieel voor die geile Hanzelijn met ingang van dienstregeling 2013.
In de spits is het verschil inderdaad klein, maar buiten de spits werd op Alkmaar - Maastricht ook met twee gekoppelde stammen gereden (minimaal 8 bakken dus, meestal 10). Dus in die zin is er "enorm" geknipt. Maar in de praktijk merk ik dat buiten de spits een viertje of zesje eigenlijk wel voldoende is. De gemiddelde bezettingsgraad ligt natuurlijk hoger maar het is niet alsof er dan mensen moeten staan in mijn ervaring. Vroeger had je nog wel eens 12 bakken VIRM (ook buiten de spits) en dan had je soms praktisch een coupé voor jezelf.. Dat is wel leuk maar onnodigquote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:02 schreef ReisT het volgende:
[..]
Naar mijn gevoel is 'enorm' wat overdreven, maar de treinen zijn gemiddeld gezien wel korter geworden: ik zie eigenlijk nooit meer 12 bakken VIRM wat eerst toch dagelijkse kost was. Nu is het max. 10 wat meestal ook wel genoeg is. Het aantal negatieve uitschieters (treinen met een los stel) lijkt ook gegroeid, maar het is nu ook weer niet zo dat ik dat dagelijks meemaak in de spits.
Die zag ik in Breda dus voorbij kachelen. Vond het al een aparte VIRMquote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:39 schreef greavy het volgende:
Vandaag 2 losse DDZ'en in de IC Den Haag-Venlo en een DDZ in de IC Roosendaal-Zwolle. Zolang het maar IRM vervangt vind ik het prima
Enige verschil is dat de HSL, Betuweroute en Hanzelijn er toen niet waren, voor de rest zijn er sinds die tijd alleen wat station bijgekomen, maar er zijn geen lijnen gesloten oid (voor reizigers tenminste). Oh ja, en Enschede-Gronau moet je even weghalen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:41 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Heeft een van jullie een spoorkaart uit 1998 of eentje die gelijk is aan het spoorwegennet van die periode? Alvast veel dank!
Klopt, het is heel afwisselend. Nu zit ik weer in de trein Schiphol Arnhem die om half 1 in Schiphol vertrok met 10 stellen VIRM. Grote kans dat het vanmiddag in de spits weer vier of zes is. Lijkt wel of ze het systeem ook niet goed op orde hebben.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Onder andere, naar mijn gevoel zijn de intercity's Amsterdam c en Zuid - Utrecht enorm geslachtofferd qua materieel voor die geile Hanzelijn met ingang van dienstregeling 2013. Ik lees veel mee op Somda en de meldingen korte treinen op deze assen komen de spuigaten uit. En dan wordt overal gezegd dat er teveel intercity materieel is, maar dat is als je naar de cijfers kijkt lariekoek. Het moet of structureel te klein gepland zijn of er moet enorm veel defect zijn.
en Zuidbroek - Veendamquote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Enige verschil is dat de HSL, Betuweroute en Hanzelijn er toen niet waren, voor de rest zijn er sinds die tijd alleen wat station bijgekomen, maar er zijn geen lijnen gesloten oid (voor reizigers tenminste). Oh ja, en Enschede-Gronau moet je even weghalen.
Grootste probleem is ook dat ze onderweg niet zomaar even wat af kunnen of willen trappen of bijplaatsen. Zouden ze dat wel doen dan denk ik dat een deel van de problemen al verdwenen zijn.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:52 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Klopt, het is heel afwisselend. Nu zit ik weer in de trein Schiphol Arnhem die om half 1 in Schiphol vertrok met 10 stellen VIRM. Grote kans dat het vanmiddag in de spits weer vier of zes is. Lijkt wel of ze het systeem ook niet goed op orde hebben.
Vind ik toch gek, op Utrecht zouden ze in noodgevallen toch wel een keer een stel kunnen klaarzetten waar de rest van de trein dan alleen tegenaan te rijden? Ik snap opzich dat ze dat niet graag doen ivm drukte op dat knooppunt en eventuele storingen bij het koppelen zonder tijdsmarge, maar op het moment dat er anders mensen moeten achterblijven is dat toch een optie?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Grootste probleem is ook dat ze onderweg niet zomaar even wat af kunnen of willen trappen of bijplaatsen. Zouden ze dat wel doen dan denk ik dat een deel van de problemen al verdwenen zijn.
Tussen het laatste drietje en het eerste viertje zat niet eens zo heel veel tijd volgens mij?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, bij het ICM zei leeftijd ook niet alles, want de viertjes werden gelijk na de drietjes in revisie genomen
het zou moeten kunnen. Probleem is dat er straks in met name Utrecht nog minder mogelijk is.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:59 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Vind ik toch gek, op Utrecht zouden ze in noodgevallen toch wel een keer een stel kunnen klaarzetten waar de rest van de trein dan alleen tegenaan te rijden? Ik snap opzich dat ze dat niet graag doen ivm drukte op dat knooppunt en eventuele storingen bij het koppelen zonder tijdsmarge, maar op het moment dat er anders mensen moeten achterblijven is dat toch een optie?
Op Zwolle gebeurt het imo nu te weinig. Enige probleem is dat tussen het vertrek van de laatste trein in de knoop en de binnenkomst van de eerste trein voor de volgende knoop maar een paar minuten zit.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:01 schreef greavy het volgende:
Ja, dat met dubbele stellen ri. Maastricht gebeurt niet meer, want je hebt nu ook een IC naar Heerlen. Eindhoven is station voor aftrappen enz.
Zo jammer alleen dat de drukste treinen vanaf Amsterdam naar Schagen met enkele stellen rijden.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:00 schreef KnightSolaire het volgende:
De intercity Maastricht - Alkmaar wordt tijdens spitsuren in Eindhoven verdubbeld. Er staat dan een stel klaar of het wordt er aangekoppeld na binnenkomst.
Wat vooral irritant is is dat de eerste trein na 9 uur eigenlijk altijd te klein is, dat zie je toch aankomen zou je zeggen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:17 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
In de spits is het verschil inderdaad klein, maar buiten de spits werd op Alkmaar - Maastricht ook met twee gekoppelde stammen gereden (minimaal 8 bakken dus, meestal 10). Dus in die zin is er "enorm" geknipt. Maar in de praktijk merk ik dat buiten de spits een viertje of zesje eigenlijk wel voldoende is. De gemiddelde bezettingsgraad ligt natuurlijk hoger maar het is niet alsof er dan mensen moeten staan in mijn ervaring. Vroeger had je nog wel eens 12 bakken VIRM (ook buiten de spits) en dan had je soms praktisch een coupé voor jezelf.. Dat is wel leuk maar onnodig.
vind het niet echt mooi. Niet dat de huidige situatie dat wel is, maar dit is het ook nietquote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:18 schreef James1988 het volgende:
Dames en heren, ProRail presenteert de jongste bouwput van het land: station Alkmaar.
[ afbeelding ]
Gruwelijk!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:18 schreef James1988 het volgende:
Dames en heren, ProRail presenteert de jongste bouwput van het land: station Alkmaar.
[ afbeelding ]
Het kan wel: van de Cartesiusweg af naar spoor 15, dan kopmaken op Oostzijde en dan kun je doorsteken naar spoor 7. www.spoornieuws.nl/temp/dssu.pdfquote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het zou moeten kunnen. Probleem is dat er straks in met name Utrecht nog minder mogelijk is.
Dan is Cartesiusweg alleen nog voor de sprinters en bijplaatsen van stellen in zuidelijke richting. Opstelterrein Zuid is alleen voor de Noord-Oost en sprinters van/naar Rhenen/Veenendaal en Landstraat blijft voor de buurtsporen.
Voor de IC's richting Amsterdam/Schiphol bestaat er geen mogelijkheid meer voor aftrappen/bijplaatsen, tenzij er grote kunstgrepen toegepast gaan worden.
Vanaf de Oostzijde kun je deels dus toch bijplaatsen. Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het kan wel: van de Cartesiusweg af naar spoor 15, dan kopmaken op Oostzijde en dan kun je doorsteken naar spoor 7. www.spoornieuws.nl/temp/dssu.pdf
Reden die in DRGL2012 wel gekoppeld door?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Zo jammer alleen dat de drukste treinen vanaf Amsterdam naar Schagen met enkele stellen rijden.
Hmm, tijdje terug had ik zo'n trein maar had niet de ervaring dat 'ie te klein was... Of ik heb die herinnering verdrongen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:16 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Wat vooral irritant is is dat de eerste trein na 9 uur eigenlijk altijd te klein is, dat zie je toch aankomen zou je zeggen.
Ook daar is het hard nodig inderdaad. Nja waar niet zou je kunnen zeggen...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:18 schreef James1988 het volgende:
Dames en heren, ProRail presenteert de jongste bouwput van het land: station Alkmaar.
[ afbeelding ]
Ik hoor dat er nog wat wissels gesaneerd kunnen worden daarquote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het kan wel: van de Cartesiusweg af naar spoor 15, dan kopmaken op Oostzijde en dan kun je doorsteken naar spoor 7. www.spoornieuws.nl/temp/dssu.pdf
Wat ze daar wel eens mogen doen is de uitrijsnelheid en de inrijsnelheid vanuit het zuiden ophogen naar 60 of 80 km/h. Traag gedoe met 40 km/h daar altijd. De inrijsnelheid verhogen heeft vanuit het noorden niet zoveel zijn voor wanneer er bijgeplaatst moet worden, dan kan je toch maar met 40 km/h op geel-knipper binnenkomen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook daar is het hard nodig inderdaad. Nja waar niet zou je kunnen zeggen...
In die drgl reden de treinen gegarandeerd met dubbele stellen. NS rijdt nu enkele stellen omdat het wel past. Helaas kan NS zesjes en viertjes niet uit elkaar houden waardoor dikwijls te kleine treinen rijden. En de bijsturing zit zo raar in elkaar dat te kleine treinen vrijwel nooit worden bijgestuurd.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:39 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Reden die in DRGL2012 wel gekoppeld door?
Hier in Nederland hebben we het zo slecht nog niet.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook daar is het hard nodig inderdaad. Nja waar niet zou je kunnen zeggen...
Toen had je ook dat splitsen en combineren in Weert voor twee richtingen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:51 schreef b2py het volgende:
[..]
In die drgl reden de treinen gegarandeerd met dubbele stellen. NS rijdt nu enkele stellen omdat het wel past. Helaas kan NS zesjes en viertjes niet uit elkaar houden waardoor dikwijls te kleine treinen rijden. En de bijsturing zit zo raar in elkaar dat te kleine treinen vrijwel nooit worden bijgestuurd.
Ik dacht altijd dat alleen het voorste treinstel destijds doorreed naar Schagen (net als nu).quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:51 schreef b2py het volgende:
[..]
In die drgl reden de treinen gegarandeerd met dubbele stellen. NS rijdt nu enkele stellen omdat het wel past. Helaas kan NS zesjes en viertjes niet uit elkaar houden waardoor dikwijls te kleine treinen rijden. En de bijsturing zit zo raar in elkaar dat te kleine treinen vrijwel nooit worden bijgestuurd.
Sittardquote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Toen had je ook dat splitsen en combineren in Weert voor twee richtingen.
Zo vaak kom ik daar niet..quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:52 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat alleen het voorste treinstel destijds doorreed naar Schagen (net als nu).
[..]
Sittard
Klopt, maar vanaf Alkmaar past het in enkele stellen als ze zesjes zijn. Tussen Sloterdijk en Zaandam is het vaak al proppen met een zesje. Ik heb thuis de mat inzet dus kan straks wel even kijken.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:52 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat alleen het voorste treinstel destijds doorreed naar Schagen (net als nu).
ja, lang geleden.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hier in Nederland hebben we het zo slecht nog niet.
Ooit rondgelopen op Brussel-Noord, bijvoorbeeld?
Maar wel een bar in de tunnel waar je Belgische bieren kunt bestellenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind dat echt een vreselijk lelijk station
dat kan op IETS minder lelijke stations ookquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Maar wel een bar in de tunnel waar je Belgische bieren kunt bestellen
Daar kan je niet tegen autorijden...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:23 schreef James1988 het volgende:
Enkeltje Parijs - Marseille voor een tientje? Het kan met Ouigo, de low-cost-TGV van SNCF. Nadeel is wel dat je niet in het hartje van Parijs opstapt, maar bij Disneyland.
Ik ben een onwetende daarin. Wat wordt er allemaal als onveilig bestempeld? Het voorbereiden terwijl de dienstregeling nog actief is?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ja. Dat maakt het wel grappig.. Allemaal dingen die nu als "onveilig" bestempeld zouden worden.
Nou nee, ook vorig jaar reden die in de daluren richting het zuiden ook wel eens met losse stellen, dan werd er in Eindhoven eentje bijgeplaatst. Of soms gewoon helemaal door met een los stel dat er in Sittard dan een treintje klaar stond richting Heerlen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:51 schreef b2py het volgende:
[..]
In die drgl reden de treinen gegarandeerd met dubbele stellen.
In de vorige drgl reden alle treinen gepland met dubbele stellen, uitgezonderd Amsterdam v. na 20.08.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:30 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nou nee, ook vorig jaar reden die in de daluren richting het zuiden ook wel eens met losse stellen, dan werd er in Eindhoven eentje bijgeplaatst. Of soms gewoon helemaal door met een los stel dat er in Sittard dan een treintje klaar stond richting Heerlen.
Aan de andere kant had je in de spits soms de combinaties van drie stellen met alledrie een andere eindbestemming (Maastricht/Heerlen/Eindhoven).
ProRail is verantwoordelijk.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:53 schreef greavy het volgende:
De verantwoordelijke om de afsluitborden op het spoor weg te halen is de aannemer. Wie is verantwoordelijk om de opdracht te geven hiertoe? ProRail toch, en niet DB Schenker?
Op stamlijn Zwijndrecht is ca 300m spoor afgesloten met afsluitborden, vanwege de slechte staat daarvan. Vandaag zou Van Leeuwen Buizen bediend worden, maar er was vergeten om de afsluitborden door Strukton weg te laten halen en Strukton had/heeft geen tijd meer daarvoor, dus werd de bende maar opgeheven en verschoven naar een andere dag/tijd.
Gevalletje miscommunicatie asset management.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Lekker gefaalhaas dan weer van ProRail. Gister is er al een pad voor aangevraagd.
Die verstoring wordt nog niet gemeld op ns.nlquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:18 schreef b2py het volgende:
First timer, sta nu met mijn trein achter een defecte trein. We staan voor Heiloo dus ook geen wissels of wat dan ook. (richting alkmaar)
Oehh spannend....quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:19 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Die verstoring wordt nog niet gemeld op ns.nl
Of heeft het gesneeuwd net?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Oehh spannend....![]()
Waarschijnlijk heeft het ICR het begeven wat onderweg was naar Alkmaar.
Dit bedoel je?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:17 schreef gebrokenglas het volgende:
Zo'n trein weegt weliswaar tonnen, maar 't staat op metalen wielen en op metalen rails. Dat rolt op zich wel licht.
Ik denk dat je met een flink aantal passagiers mensen zo'n trein nog wel in beweging krijgt ook.
Het regent. Omroep net, we zullen moeten wachten tot de trein weg is. Oftewel een wegsleeploc uit Amsterdam, eerst naar Alkmaar en vervolgens terugsteken en aanhaken die ICR. Dan weer verder.quote:
Ja. Zo gek lijkt het me niet...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dit bedoel je?
[ afbeelding ]
(Trein was stilgevallen op brug zonder bovenleiding vlak bij station Alkmaar)
ICRm was om 16.01 uur door Castricumquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:18 schreef b2py het volgende:
First timer, sta nu met mijn trein achter een defecte trein. We staan voor Heiloo dus ook geen wissels of wat dan ook. (richting alkmaar)
Nee exact! Dat bedoel ik ook, dit is een serieus plaatje: ze hebben die trein letterlijk "weer onder de draad" geduwdquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:24 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja. Zo gek lijkt het me niet...
Alle problemen lossen zichzelf wel op. En je zit warm en droog enzo...quote:
En heeft tot op heden Alkmaar nog niet bereikt. ;-)quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ICRm was om 16.01 uur door Castricum
Kloptquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
leuk. ICR is een tijd niet in Alkmaar te zien geweest. ik neem aan dat deze ICR in de 800 serie is ingezet.
Maar dat doen ze welquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:56 schreef arkkey het volgende:
de rails zien me er ook niet uit alsof ze echt veel weerstand bieden?
En nu in het Nederlandsquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:15 schreef icloud het volgende:
Vandaag een nid in de 1900 en een dd-ar in de 9600.
OntspoorD.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:56 schreef greavy het volgende:
Bij Muizen (B) is een goederentrein ontspoort.
We doen hier niet aan treinserienummers zonder uitleg, daarvoor moet je o.a. op somda zijn. Verder heet nid hier nog gewoon DDZ, dus je bedoelt:quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:15 schreef icloud het volgende:
Vandaag een nid in de 1900 en een dd-ar in de 9600.
ik ben geen lid van somda, vindik een onprettig en sfeerloos forum met bazige modjes die denken dat ze een generaal in het leger zijn.quote:
Weerstand is ook niet het zelfde als grip. Althans, voor een voertuig op wieltjes geldt als weerstand de rolweerstand, terwijl voor de grip de schuifweerstand telt. En die laatste is altijd veel groter.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar dat doen ze wel![]()
Overigens slipt de trein wel degelijk door als de rails nat of beijzeld zijn of er liggen blaadjes opDan hoor je zo'n geluid van huuuHUUUhhuuuuHHUUUUU (
) zo'n geluid dat je denkt "Dit is niet goed" in ieder geval
Hoekbanktrein op Den Haag - Venloquote:
Het contactvlak heeft per wiel ongeveer de grootte van een rijksdaalder (alleen daarom is de euro al kut), en de adhesiecoëfficiënt is ongeveer 0,2, you do the math.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:56 schreef arkkey het volgende:
Ongeloofelijk basic vraag, maar hoe komt het dan eigenlijk dat zo'n trein normaal gezien niet doorslipt bij het optrekken? Ding weegt toch tonnen en de rails zien me er ook niet uit alsof ze echt veel weerstand bieden?
ze zijn gewoon officieel gepresenteerd als nid, punt uit.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
We doen hier niet aan treinserienummers zonder uitleg, daarvoor moet je o.a. op somda zijn. Verder heet nid hier nog gewoon DDZ, dus je bedoelt:
Vandaag een DDZ in de 1900 (IC Den Haag-Venlo) en een DDAR in de 9600 (sprinter Nijmegen-Deurne, die Nijmegen-Den Bosch als 4400 rijdt).
En dan nog: die DDZ was vanmorgen al gemeld en DDAR is die stopper is gewoon planmatig.
alleen hebben wij er een betere naam voorquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:22 schreef icloud het volgende:
[..]
ze zijn gewoon officieel gepresenteerd als nid, punt uit.
Ja al die treinen ineens giga doorslippen toen de euro ingevoerd werd natuurlijkquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het contactvlak heeft per wiel ongeveer de grootte van een rijksdaalder (alleen daarom is de euro al kut), en de adhesiecoëfficiënt is ongeveer 0,2, you do the math.
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoekbanktrein op Den Haag - Venlo
Troep op eoa random kutboemeltje ergens.
Zelfs intern bij NSR heet het nog DDZ. Die naam wordt ook hier gehanteerdquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:22 schreef icloud het volgende:
[..]
ze zijn gewoon officieel gepresenteerd als nid, punt uit.
Ja die hoor je geregeld bij het wegrijden zo'n heel onregelmatig geluid maken.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:22 schreef dennistd het volgende:
Vooral VIRM is goed in slippen als het goed nat is.
alsjeblieft niet, veevervoer, plan z rules.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:23 schreef MPG het volgende:
[..]![]()
Hopelijk komt die hoekbanktrein weer om 18.32 voorrijden op eindhoven naar venlo
intern zou me een rotzorgwezen,http://www.ns.nl/over-ns/campagnes/nieuwe-intercity klaar.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Zelfs intern bij NSR heet het nog DDZ. Die naam wordt ook hier gehanteerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |