abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123142350
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 23:20 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Verklaar u nader, maakbaarheidsidealist.
hoezo idealist?
ik vertel gewoon de feiten over "rechts" ..... ken je geschiedenis..
pas in de 20e eeuw gingen linkse regeringen ook mensen vrijheden ontnemen
In Nederland is er nooit een linkse regering geweest, overigens.
Wel centrumregeringen.

ps;;; fascisme is/was een rechtse beweging... zeer anti-links en teruggrijpend op de autoritaire aartsconservatieve mentaliteit en bestuur van de 19e eeuw.
pi_123142445
En de rechtsen zeggen dat er nooit een rechtse regering is geweest.
Ach ja. De pot verwijt de ketel.

Daarom: Decentralisatie en deregulering w/
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_123142549
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 23:25 schreef IPA35 het volgende:
En de rechtsen zeggen dat er nooit een rechtse regering is geweest.
Ach ja. De pot verwijt de ketel.

Daarom: Decentralisatie en deregulering w/
welke rechtse zegt dat ? die is in ontkenning, eg wel
wat Nederland betreft... lees hier: http://www.parlement.com/id/vhnnmt7jmhzl/kabinetten_per_tijdvak
pi_123142887
Je ziet dat vooral PvdA veel geregeerd heeft samen met CDA.

Dat is voor Nederlands begrippen links.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_123143289
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 23:34 schreef IPA35 het volgende:

dappere conclusie.
pi_123143385
De enige beetje rechtse partij was de VVD en die heeft niet zo heel vaak geregeerd vergeleken met de andere grote partijen.
pi_123143746
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 23:45 schreef IPA35 het volgende:
De enige beetje rechtse partij was de VVD en die heeft niet zo heel vaak geregeerd vergeleken met de andere grote partijen.
daar klopt niet zo gek veel van. Het is vooral het CDA dat bijna altijd heeft geregeerd (op paars en nu na). VVD doet verder niet of nauwelijks onder voor de PvdA in regeringsjaren. Niet gek ook aangezien zowel CDA als VVD alleen met de PvdA gaan als ze echt niet anders kunnen.
pi_123145370
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 23:34 schreef IPA35 het volgende:

Dat is voor Nederlands begrippen links.
CDA is voor Nederlandse begrippen rechts. Dus een CDA-PvdA regering is niet links te noemen.
Dat heet centrumregering, net als de huidige VVD-PvdA-regering.
De laatste 50 jaar heeft de VVD misschien wel meer dagen geregeerd als de PvdA.
pi_123145494
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 23:45 schreef IPA35 het volgende:
De Tweede Kamer heeft altijd een rechtse meerderheid gehad. Nog steeds.
Alle christelijke partijen worden sinds de 19e eeuw rechts of conservatief genoemd. Wat ze ook zijn
Pas in 1967 hadden die partijen samen geen meerderheid in de kamer
pi_123165124
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 22:47 schreef Belabor het volgende:

[..]

Zo jammer dan weer dat je dure woorden gevolgd worden door het zieligste emoticon van dit forum. Mooie anticlimax!

Je inlezen in de stof doet wonderen. Ik ben de theorie ook pas gaan waarderen nadat ik er een beter begrip van kreeg. Je zou in ieder geval snel zien dat jouw argumenten al veel vaker genoemd en ontkracht zijn.
Ontkracht ze hier dan, in plaats van die zeitgeistpropaganda na te praten. :')
"Democracy must be something more than two wolves and a sheep voting on what to have for dinner."
pi_123198886
Mijn mening is beter dan jouw mening.
Het geld heeft altijd gelijk. ~Eugène Krabs
pi_123266187
3
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_123295760
1, 2,3,4,5 en 10. Ik ben een lid van een minderheidsgroep en mijn specifieke houding tav de politiek wil ik wel evt. uitleggen, die is nl....

en het feit dat ik een paar keer goed klappen heb gehad terwijl ik in mijn recht stond
  zondag 24 februari 2013 @ 21:21:54 #164
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_123299956
Gewoon door nieuws- en opiniebladen/programma's te lezen/kijken.
Jesus hates you.
pi_123305151
Begonnen als Sp'er, toen ging ik 15 jaar lang CDA en D66 stemmen (toen ging het niet bepaald goed met mij :P), en nu weer SP :).
Gewoon, omdat het kan..
pi_123321150
Nummertje 3 & 4. Ik stem CDA en ben er ook lid van.

Ik denk dat alle partijen ergens wel gelijk hebben en met andere zaken weer de plank volledig misslaan. CDA is een mooi gemiddelde van houdingen en inzichten, het standpunt dat een samenleving op fatsoen moet draaien onderschrijf ik ook. Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken, maar proberen kan geen kwaad.

De partij heeft een brede basis en kan niet (meer) aangemerkt worden als volledig christelijke partij, een labeltje dat er helaas nog wel op plakt.
  maandag 25 februari 2013 @ 14:27:50 #167
321876 Cherna
Fuck the System
pi_123324261
Begonnen als PSPer en daarna altijd Groen Links totdat deze partij teveel naar rechts opschoof (Kunduz , grachten gordel subsidies zoals zonnepanelen en dat als overwinning zijn in hun groen beleid)en nu maar tegen beter weten in PvDA heb gestemd.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_123325307
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:58 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ik denk dat alle partijen ergens wel gelijk hebben en met andere zaken weer de plank volledig misslaan. CDA is een mooi gemiddelde van houdingen en inzichten, het standpunt dat een samenleving op fatsoen moet draaien onderschrijf ik ook. Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken, maar proberen kan geen kwaad.
Wat heeft die Halbeheffing met fatsoen te maken? :?
Het kwam uit de koker van het CDA. De VVD treft net zoveel blaam aangezien de VVD hiermee niet akkoord had kunnen gaan maar het was het CDA die hiermee op de proppen kwam. Het CDA is volgens mij duidelijk een rechtse partij, geen middenpartij.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 25 februari 2013 @ 15:00:57 #169
321876 Cherna
Fuck the System
pi_123325511
Oh ik vergat te vermelden dat punt 3 in de Op op mij betrekking heeft. Ik ben wat dat betreft een watje en had wanneer ik rechts was aangelegd veel meer uit mijn carrière kunnen halen als ik over lijken kon lopen. Maar mijn karakter laat dat doodeenvoudig niet toe. Maar mijn welzijn is altijd op een heel hoog niveau geweest en dat wil ik graag zo behouden.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_123327563
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 14:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat heeft die Halbeheffing met fatsoen te maken? :?
Het kwam uit de koker van het CDA. De VVD treft net zoveel blaam aangezien de VVD hiermee niet akkoord had kunnen gaan maar het was het CDA die hiermee op de proppen kwam. Het CDA is volgens mij duidelijk een rechtse partij, geen middenpartij.
Tsjaoh, an sich is de Halbeheffing niet eens een bijzonder gek idee, al is de hoogte van het bedrag wel overdreven. Maar je kunt het niet altijd eens zijn met alles wat je partij voorstelt en dat probeer ik ook niet.

Maar het CDA is zeker niet rechts, midden-rechts a la maar niet rechts.
pi_123331715
Natuurlijk was die Halbeheffing wel een gek idee. Het hield geen rekening met:

- het in deeltijd studeren
- verschillende studieduur
- de kloof tussen de nominale studieduur en de werkelijke studieduur (modale student!)
- de verschillende zwaarte van diverse opleidingen
- de grote kans dat je niet ineens juist kiest wanneer je net van het VWO afkomt (zeer normaal en niet te verwijten)
- het feit dat die 3000 Euro voor de een een lachertje is en voor de ander inhoudt dat hij niet verder kan studeren (niet iedereen die studeert heeft recht op stufi en dus op een lening (deeltijdstudenten)
- andere praktische problemen zoals noodzakelijke stages in het buitenland (L&R), bestuursjaren, handicaps etc.

Het was zo ondoordacht als dat mogelijk was en dit idee kwam van het CDA.
#NoDAPL
pi_123331736
quote:
Maar het CDA is zeker niet rechts, midden-rechts a la maar niet rechts.
Nee, gewoon rechts. ;)
#NoDAPL
pi_123333731
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, gewoon rechts. ;)
Het CDA en haar voorgangers worden al 200 jaar bij rechts ingedeeld. Dat doen ze zelf ook.
Je ziet bij sommige radikaalrechtsen en/of conservatieve geharde liberalen de neiging om hun soort rechts als het enige ware rechts te beschouwen en ze deporteren het CDA gemakshalve naar links.

Weer anderen uit die hoek willen graag het rechtse spectrum opschonen en het nazisme dumpen bij links. Zo is de mythe dat hun rechts geloof de ware verlichting is, gemakkelijker te verdedigen, denkt men. Minder gewetensconflicten bij leentjebuur van extreemrechts, datwel.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bluesdude op 25-02-2013 18:40:51 ]
  maandag 25 februari 2013 @ 20:20:26 #174
238641 Hondenbrokken
pi_123340628
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 18:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het CDA en haar voorgangers worden al 200 jaar bij rechts ingedeeld. Dat doen ze zelf ook.
Je ziet bij sommige radikaalrechtsen en/of conservatieve geharde liberalen de neiging om hun soort rechts als het enige ware rechts te beschouwen en ze deporteren het CDA gemakshalve naar links.

Weer anderen uit die hoek willen graag het rechtse spectrum opschonen en het nazisme dumpen bij links. Zo is de mythe dat hun rechts geloof de ware verlichting is, gemakkelijker te verdedigen, denkt men. Minder gewetensconflicten bij leentjebuur van extreemrechts, datwel.
Links en rechts zijn onduidelijke begrippen, die niet meer gebruikt zouden moeten worden. CDA is conservatief en VVD is liberaal.
Jesus hates you.
pi_123342261
quote:
14s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:20 schreef Hondenbrokken het volgende:

[..]

Links en rechts zijn onduidelijke begrippen, die niet meer gebruikt zouden moeten worden. CDA is conservatief en VVD is liberaal.
Dat zijn net zo onduidelijke begrippen.
Er is veel conservatiefs bij de VVD te zien en veel liberaals bij het CDA.
Maar idd deze 4 begrippen zijn uitgesleten.
Men hangt er teveel eigenschappen aan. Die niet kunnen of ooit wel waar waren, maar nu is het allemaal zo diffuus en verwaterd.
  maandag 25 februari 2013 @ 21:19:27 #176
238641 Hondenbrokken
pi_123344360
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Conservatief en liberaal sluiten elkaar niet uit.
Liberalisme is het streven naar een vrije markt, maar wordt door veel mensen op een verkeerde manier gebruikt.
Jesus hates you.
pi_123346119
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar idd deze 4 begrippen zijn uitgesleten.
Men hangt er teveel eigenschappen aan. Die niet kunnen of ooit wel waar waren, maar nu is het allemaal zo diffuus en verwaterd.
Veel liberaals bij het CDA? :') :') :') :')

Ik zie vrijwel niets liberaals bij een van de partijen in de TK.
pi_123346905
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:48 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Veel liberaals bij het CDA? :') :') :') :')

Ik zie vrijwel niets liberaals bij een van de partijen in de TK.
Dat krijg je wanneer je je zelf verzonnen definities hanteert. Dat is niet zo heel erg praktisch natuurlijk :s).
pi_123347001
:')
pi_123347125
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:02 schreef heiden6 het volgende:
:')
Tja, volgens de definities die we over het algemeen hanteren kan je bij bijna alle Nederlandse partijen heel goed liberale elementen onderscheiden. Geen partij zal meegaan in jouw fundamentalisme maar dat heeft met liberalisme natuurlijk ook niets van doen.
pi_123347316
quote:
10s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, volgens de definities die we over het algemeen hanteren kan je bij bijna alle Nederlandse partijen heel goed liberale elementen onderscheiden. Geen partij zal meegaan in jouw fundamentalisme maar dat heeft met liberalisme natuurlijk ook niets van doen.
Woorden hebben een bepaalde betekenis, zo ook 'liberalisme'. Dat veel mensen die betekenis niet meer kennen en zich in de luren laten leggen doet daar niets aan af. Nu weer on topic graag, je probeert weer een topic te verzieken.
pi_123347536
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:07 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Woorden hebben een bepaalde betekenis, zo ook 'liberalisme'. Dat veel mensen die betekenis niet meer kennen en zich in de luren laten leggen doet daar niets aan af. Nu weer on topic graag, je probeert weer een topic te verzieken.
Wat is die exacte (jouw eigen speciale) betekenis dan wel wanneer de algemeen erkende definities blijkbaar niet voldoen?

En dit is prima on topic, hoe kom je bij je denkbeelden en waar komt in jouw geval een flinke dosis fundamentalisme vandaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2013 22:11:33 ]
pi_123347611
quote:
2s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat is die exacte (jouw eigen speciale) betekenis dan wel wanneer de algemeen erkende definities blijkbaar niet voldoen?

En dit is prima on topic, hoe kom je bij je denkbeelden en waar komt in jouw geval een flinke dosis fundamentalisme vandaan?
Als je niet weet wat het woord liberalisme betekent, wat bezielt je dan om zo fel de discussie aan te gaan?
pi_123348776
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:12 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als je niet weet wat het woord liberalisme betekent, wat bezielt je dan om zo fel de discussie aan te gaan?
Ik weet prima wat het in het algemeen spraakgebruik betekent. Dat lijkt nogal af te wijken van jouw eigen speciale definitie. Daarom vraag ik door naar jouw eigen definitie.
pi_123348909
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik weet prima wat het in het algemeen spraakgebruik betekent. Dat lijkt nogal af te wijken van jouw eigen speciale definitie. Daarom vraag ik door naar jouw eigen definitie.
Lees je eens in!

Dit lijkt me een goed beginpunt: http://en.wikipedia.org/wiki/Liberalism
pi_123349087
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:35 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Lees je eens in!

Dit lijkt me een goed beginpunt: http://en.wikipedia.org/wiki/Liberalism
Daarvan zijn in bijna iedere Nederlandse partij heel goed belangrijke elementen terug te vinden. Dank dus voor het ontkrachten van je eigen stelling :).
pi_123349282
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daarvan zijn in bijna iedere Nederlandse partij heel goed belangrijke elementen terug te vinden. Dank dus voor het ontkrachten van je eigen stelling :).
Hooguit wat details, als er al wat over gezegd wordt zijn het meestal loze praatjes. :)
pi_123349452
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:42 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hooguit wat details, als er al wat over gezegd wordt zijn het meestal loze praatjes. :)
Noem eens wat van die loze praatjes. Dus iets lijkt een liberaal standpunt, maar het is het niet o.a. omdat ........ (vul in waarom)
pi_123349615
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Noem eens wat van die loze praatjes. Dus iets lijkt een liberaal standpunt, maar het is het niet o.a. omdat ........ (vul in waarom)
Zogenaamd bezuinigen terwijl het eigenlijk neerkomt op belastingverhoging, met name de VVD maakt zich daar schuldig aan (zie laatste verkiezingen).
pi_123349806
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:48 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Zogenaamd bezuinigen terwijl het eigenlijk neerkomt op belastingverhoging, met name de VVD maakt zich daar schuldig aan (zie laatste verkiezingen).
Dan is zogenaamd bezuinigen een liberaal loos praatje.
Overigens is de nieuwe begroting van dit kabinet echt wel een bezuiniging.
pi_123350018
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dan is zogenaamd bezuinigen een liberaal loos praatje.
Ik denk dat echte liberalen wel echt zouden bezuinigen, maar ik ben geen liberaal dus spreek mij er niet op aan. ;)

quote:
Overigens is de nieuwe begroting van dit kabinet echt wel een bezuiniging.
Nee, dat is het niet. :)
  maandag 25 februari 2013 @ 22:58:24 #192
238641 Hondenbrokken
pi_123350154
quote:
10s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

POL / Betekenis liberalisme
Jesus hates you.
pi_123350558
1, 3 & 4

Leuk om eens over na te denken. Ik volg de politiek pas echt sinds ca. 2005/2006 (ben zelf van '90) wat volgens Wikipedia het kabinet Balkenende III zou moeten heten. Pim Fortuyn was een beetje langs me heen gegaan, toch net te jong voor. Mijn interesse werd gewekt door politici als Henk Kamp en met name Rita Verdonk die destijds veel in de media waren en van wie ik gecharmeerd was. Daaruit zou je kunnen opmaken dat ik vrij rechts was (hoewel ik destijds helemaal geen idee had wat 'rechts zijn' inhield), maar dat was voornamelijk omdat ik thema's als veiligheid, rechtshandhaving en integratie belangrijk vond en daar nogal conversatief in was.

Ik bleef het volgen maar pas later, rond mijn 17e/18e ging ik alle individuele partijprogramma's bestuderen om erachter te komen wat mij het meeste aansprak. Ben diezelfde week lid geworden van D66 (destijds slechts 3 zetels dus men deed nogal lacherig over mijn beslissing) en bij mijn ouders wekte het zelfs woede op dat ik voor "rechtse rakker Pechtold" koos (kom uit een typisch SP-bolwerk). Wat me aansprak in deze partij was het streven naar individuele vrijheid, zo weinig mogelijk overheidsbemoeienis, het optimisme, de naar mijn idee vaak meer wetenschappelijke dan enkel ideologische kijk op zaken en het feit dat ze over de grenzen durfden te kijken. Echt zeker was ik ook niet, want ook de programma's van de PvdA, VVD en zelfs GroenLinks spraken me aan.

Toen ik uit huis ging om te studeren ben ik veel meer bezig gegaan om ook mijn eigen gedachten te ontwikkelen, heb ik economische theorie bestudeerd met zoveel mogelijk beleidsgerichte keuzevakken en lees ik veel filosofie en probeer ik al die verschillende zaken te combineren tot mijn eigen visie. Werd in eerste instantie als eerstejaars studentje alleen maar veel rechtser (d.w.z. VVD), omdat je bij economie eigenlijk in eerste instantie enkel leert dat de overheid de bron is van alle tegenspoed. Raakte snel echter van mening dat economie veel meer is dan dat wat je in monetaire waardes kan uitdrukken en dat er voor een harmonieuze ( :') ) samenleving nogal wat meer nodig is dan enkel een zo hoog mogelijk BBP. Hoe ik zie dat letterlijk iedereen van 50-60 jaar in mijn familie is ontslagen de afgelopen jaren en zij hun huizen zullen moeten verkopen, omdat de ww/bijstand echt niets meer voorstelt door de hervormingen terwijl zij stuk voor stuk al ruim 40-45 jaar fulltime gewerkt hebben en ze dan van hun pensioen en andere oudere dag voorzieningen (zorg, bejaardentehuis etc.) ook al niets hoeven te verwachten vind ik onrechtvaardig en heeft me ook verder naar links gedreven en van de gedachte afgebracht dat een kleine overheid in alle gevallen de juiste oplossing is.

Wat er voorlopig uiteindelijk van me geworden is past het best in het sociaal-liberalisme (zonder daarbij waarde te hechten aan hokjesdenken..). Vrijheid vind ik het allerhoogste goed in een samenleving en dat kan wat mij betreft nog veel radicaler. Daarnaast ben ik voor een zo klein mogelijke overheid, maar wel een die ingrijpt in de samenleving waar de markt onrechtvaardige of inefficiënte uitkomsten levert. Denk niet meer in termen van links en rechts, maar zie mezelf vooral als bijzonder progressief. De politiek zelf irriteert me het grootste gedeelte van de tijd alleen maar, omdat partij-ideologie common sense en wetenschap constant in de weg lijkt te lopen en de politiek daardoor vrijwel nooit tot goed beleid leidt. Stemmen doe ik uit een idealistisch beeld dat ik heb van wat de beste samenleving voor iedereen zou zijn en eigen belang vind ik daarbij niet interessant.

Hoewel ik nog altijd de meeste sympathie heb voor D66 (groot gedeelte van hun partijprogramma spreekt me erg aan) ben ik geen lid meer, omdat ze op sociaal-economisch gebied mijns inziens te veel naar rechts zijn opgeschoven, ik op veiligheids- en integratiegebied nog altijd relatief conservatief ben en ik D66 veel te dogmatisch vindt wat betreft Europa. Als het maar Europa heet ben je als D66'er haast verplicht te doen alsof het per definitie goed is, terwijl Europa wat mij betreft op veel vlakken (en voor D66'ers zijn het zo ongeveer de belangrijkste waarden geloof ik) een grote inperking van democratie en daarmee vrijheid is.

Sorry, werd ineens een veel te lang stukje. :X
pi_123353043
En jawel, hier alweer iemand met nummer 3. :)
pi_123468902
Een echte doorgewinterde politieke gedachtengoed kan ik het nog niet echt noemen eerlijk gezegd. Ik ben nog maar 18 en deze aan het ontwikkelen. Verder lid van een pjo, veel nieuws kijken en veel met mensen die een andere kijk op de zaak hebben praten denk ik. Mijn vader is al jaren lid van de VVD dus dat beïnvloed mij denk ik ook wel. Verder wordt thuis veel over politiek gepraat en gediscussieerd. Zoals het er nu uitziet kan ik mij erg vinden in de VVD, maar tegenwoordig gaat het sociale van de D66 mij steeds meer aanspreken. Ik ben benieuwd waar het schip strandt.
pi_123475069
Wat is volgens jou het "sociale van D66" en hoe verschilt dat van het sociale van de VVD?
#NoDAPL
  zaterdag 2 maart 2013 @ 18:23:32 #198
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_123543305
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 21:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat is volgens jou het "sociale van D66" en hoe verschilt dat van het sociale van de VVD?
andermans geld uitgeven voor heilloze doelen

versus

geld zoveel mogelijk niet uitgeven aan heilloze doelen tenzij de samenwerking met de pvda daartoe noopt.

zoiets? :P
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_123545565
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 21:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik doelde meer op het sociaal liberale van de D66 tegenover het conservatief liberale.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 19:27:50 #200
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_123545588
D66 is volgens mij op het sociaaleconomische vlak zeker niet minder rechts dan de VVD. Misschien zou D66 wat meer geld willen investeren in publiek onderwijs maar tot nu toe werd juist dat als wisselgeld gebruikt door de partij en gebruikte D66 dat als wisselgeld in plaats van ditjes en datjes zoals het referendum en de 'gekozen' burgemeester (tussen twee kandidaten van dezelfde partij :')) en het homohuwelijk. In het kader van fair and balanced: het is verdedigbaar om die extra investeringen als wisselgeld te gebruiken in plaats van euthanasie.
D66 wil niet nog eens 100 Euro bezuinigen op de Bijstandsuitkering (toch al zeer laag) maar D66 wil dan wel weer de huren sterk laten verhogen en andere zaken die de arme burgers hard raken.
Wat is het sociaalliberale gedachtegoed van D66 en wat heeft de partij hiervan waargemaakt?
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')