hoezo idealist?quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:20 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Verklaar u nader, maakbaarheidsidealist.
welke rechtse zegt dat ? die is in ontkenning, eg welquote:Op woensdag 20 februari 2013 23:25 schreef IPA35 het volgende:
En de rechtsen zeggen dat er nooit een rechtse regering is geweest.
Ach ja. De pot verwijt de ketel.
Daarom: Decentralisatie en deregulering
dappere conclusie.quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:34 schreef IPA35 het volgende:
Je ziet dat vooral PvdA veel geregeerd heeft samen met CDA.
daar klopt niet zo gek veel van. Het is vooral het CDA dat bijna altijd heeft geregeerd (op paars en nu na). VVD doet verder niet of nauwelijks onder voor de PvdA in regeringsjaren. Niet gek ook aangezien zowel CDA als VVD alleen met de PvdA gaan als ze echt niet anders kunnen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:45 schreef IPA35 het volgende:
De enige beetje rechtse partij was de VVD en die heeft niet zo heel vaak geregeerd vergeleken met de andere grote partijen.
CDA is voor Nederlandse begrippen rechts. Dus een CDA-PvdA regering is niet links te noemen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:34 schreef IPA35 het volgende:
Je ziet dat vooral PvdA veel geregeerd heeft samen met CDA.
Dat is voor Nederlands begrippen links.
De Tweede Kamer heeft altijd een rechtse meerderheid gehad. Nog steeds.quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:45 schreef IPA35 het volgende:
De enige beetje rechtse partij was de VVD en die heeft niet zo heel vaak geregeerd vergeleken met de andere grote partijen.
Ontkracht ze hier dan, in plaats van die zeitgeistpropaganda na te praten.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:47 schreef Belabor het volgende:
[..]
Zo jammer dan weer dat je dure woorden gevolgd worden door het zieligste emoticon van dit forum. Mooie anticlimax!
Je inlezen in de stof doet wonderen. Ik ben de theorie ook pas gaan waarderen nadat ik er een beter begrip van kreeg. Je zou in ieder geval snel zien dat jouw argumenten al veel vaker genoemd en ontkracht zijn.
Wat heeft die Halbeheffing met fatsoen te maken?quote:Op maandag 25 februari 2013 12:58 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ik denk dat alle partijen ergens wel gelijk hebben en met andere zaken weer de plank volledig misslaan. CDA is een mooi gemiddelde van houdingen en inzichten, het standpunt dat een samenleving op fatsoen moet draaien onderschrijf ik ook. Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken, maar proberen kan geen kwaad.
Tsjaoh, an sich is de Halbeheffing niet eens een bijzonder gek idee, al is de hoogte van het bedrag wel overdreven. Maar je kunt het niet altijd eens zijn met alles wat je partij voorstelt en dat probeer ik ook niet.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat heeft die Halbeheffing met fatsoen te maken?
Het kwam uit de koker van het CDA. De VVD treft net zoveel blaam aangezien de VVD hiermee niet akkoord had kunnen gaan maar het was het CDA die hiermee op de proppen kwam. Het CDA is volgens mij duidelijk een rechtse partij, geen middenpartij.
Nee, gewoon rechts.quote:Maar het CDA is zeker niet rechts, midden-rechts a la maar niet rechts.
Het CDA en haar voorgangers worden al 200 jaar bij rechts ingedeeld. Dat doen ze zelf ook.quote:
Links en rechts zijn onduidelijke begrippen, die niet meer gebruikt zouden moeten worden. CDA is conservatief en VVD is liberaal.quote:Op maandag 25 februari 2013 18:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het CDA en haar voorgangers worden al 200 jaar bij rechts ingedeeld. Dat doen ze zelf ook.
Je ziet bij sommige radikaalrechtsen en/of conservatieve geharde liberalen de neiging om hun soort rechts als het enige ware rechts te beschouwen en ze deporteren het CDA gemakshalve naar links.
Weer anderen uit die hoek willen graag het rechtse spectrum opschonen en het nazisme dumpen bij links. Zo is de mythe dat hun rechts geloof de ware verlichting is, gemakkelijker te verdedigen, denkt men. Minder gewetensconflicten bij leentjebuur van extreemrechts, datwel.
Dat zijn net zo onduidelijke begrippen.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:20 schreef Hondenbrokken het volgende:
[..]
Links en rechts zijn onduidelijke begrippen, die niet meer gebruikt zouden moeten worden. CDA is conservatief en VVD is liberaal.
Conservatief en liberaal sluiten elkaar niet uit.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat zijn net zo onduidelijke begrippen.
Er is veel conservatiefs bij de VVD te zien en veel liberaals bij het CDA.
Veel liberaals bij het CDA?quote:Op maandag 25 februari 2013 20:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat zijn net zo onduidelijke begrippen.
Er is veel conservatiefs bij de VVD te zien en veel liberaals bij het CDA.
Maar idd deze 4 begrippen zijn uitgesleten.
Men hangt er teveel eigenschappen aan. Die niet kunnen of ooit wel waar waren, maar nu is het allemaal zo diffuus en verwaterd.
Dat krijg je wanneer je je zelf verzonnen definities hanteert. Dat is niet zo heel erg praktisch natuurlijkquote:Op maandag 25 februari 2013 21:48 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Veel liberaals bij het CDA?![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zie vrijwel niets liberaals bij een van de partijen in de TK.
Tja, volgens de definities die we over het algemeen hanteren kan je bij bijna alle Nederlandse partijen heel goed liberale elementen onderscheiden. Geen partij zal meegaan in jouw fundamentalisme maar dat heeft met liberalisme natuurlijk ook niets van doen.quote:
Woorden hebben een bepaalde betekenis, zo ook 'liberalisme'. Dat veel mensen die betekenis niet meer kennen en zich in de luren laten leggen doet daar niets aan af. Nu weer on topic graag, je probeert weer een topic te verzieken.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, volgens de definities die we over het algemeen hanteren kan je bij bijna alle Nederlandse partijen heel goed liberale elementen onderscheiden. Geen partij zal meegaan in jouw fundamentalisme maar dat heeft met liberalisme natuurlijk ook niets van doen.
Wat is die exacte (jouw eigen speciale) betekenis dan wel wanneer de algemeen erkende definities blijkbaar niet voldoen?quote:Op maandag 25 februari 2013 22:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Woorden hebben een bepaalde betekenis, zo ook 'liberalisme'. Dat veel mensen die betekenis niet meer kennen en zich in de luren laten leggen doet daar niets aan af. Nu weer on topic graag, je probeert weer een topic te verzieken.
Als je niet weet wat het woord liberalisme betekent, wat bezielt je dan om zo fel de discussie aan te gaan?quote:Op maandag 25 februari 2013 22:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat is die exacte (jouw eigen speciale) betekenis dan wel wanneer de algemeen erkende definities blijkbaar niet voldoen?
En dit is prima on topic, hoe kom je bij je denkbeelden en waar komt in jouw geval een flinke dosis fundamentalisme vandaan?
Ik weet prima wat het in het algemeen spraakgebruik betekent. Dat lijkt nogal af te wijken van jouw eigen speciale definitie. Daarom vraag ik door naar jouw eigen definitie.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als je niet weet wat het woord liberalisme betekent, wat bezielt je dan om zo fel de discussie aan te gaan?
Lees je eens in!quote:Op maandag 25 februari 2013 22:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik weet prima wat het in het algemeen spraakgebruik betekent. Dat lijkt nogal af te wijken van jouw eigen speciale definitie. Daarom vraag ik door naar jouw eigen definitie.
Daarvan zijn in bijna iedere Nederlandse partij heel goed belangrijke elementen terug te vinden. Dank dus voor het ontkrachten van je eigen stellingquote:Op maandag 25 februari 2013 22:35 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Lees je eens in!
Dit lijkt me een goed beginpunt: http://en.wikipedia.org/wiki/Liberalism
Hooguit wat details, als er al wat over gezegd wordt zijn het meestal loze praatjes.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarvan zijn in bijna iedere Nederlandse partij heel goed belangrijke elementen terug te vinden. Dank dus voor het ontkrachten van je eigen stelling.
Noem eens wat van die loze praatjes. Dus iets lijkt een liberaal standpunt, maar het is het niet o.a. omdat ........ (vul in waarom)quote:Op maandag 25 februari 2013 22:42 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hooguit wat details, als er al wat over gezegd wordt zijn het meestal loze praatjes.
Zogenaamd bezuinigen terwijl het eigenlijk neerkomt op belastingverhoging, met name de VVD maakt zich daar schuldig aan (zie laatste verkiezingen).quote:Op maandag 25 februari 2013 22:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Noem eens wat van die loze praatjes. Dus iets lijkt een liberaal standpunt, maar het is het niet o.a. omdat ........ (vul in waarom)
Dan is zogenaamd bezuinigen een liberaal loos praatje.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:48 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Zogenaamd bezuinigen terwijl het eigenlijk neerkomt op belastingverhoging, met name de VVD maakt zich daar schuldig aan (zie laatste verkiezingen).
Ik denk dat echte liberalen wel echt zouden bezuinigen, maar ik ben geen liberaal dus spreek mij er niet op aan.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dan is zogenaamd bezuinigen een liberaal loos praatje.
Nee, dat is het niet.quote:Overigens is de nieuwe begroting van dit kabinet echt wel een bezuiniging.
POL / Betekenis liberalismequote:Op maandag 25 februari 2013 22:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, volgens de definities die we over het algemeen hanteren kan je bij bijna alle Nederlandse partijen heel goed liberale elementen onderscheiden. Geen partij zal meegaan in jouw fundamentalisme maar dat heeft met liberalisme natuurlijk ook niets van doen.
topquote:Op maandag 25 februari 2013 22:58 schreef Hondenbrokken het volgende:
[..]
POL / Betekenis liberalisme
andermans geld uitgeven voor heilloze doelenquote:Op donderdag 28 februari 2013 21:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat is volgens jou het "sociale van D66" en hoe verschilt dat van het sociale van de VVD?
Ik doelde meer op het sociaal liberale van de D66 tegenover het conservatief liberale.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat is volgens jou het "sociale van D66" en hoe verschilt dat van het sociale van de VVD?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |