quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:Rugnummer Naam Land Positie 1 Boschker, Sander (NED) Keeper 2 Bjelland, Andreas (DEN) Verdediger 3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger 4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger 5 Schilder, Robbert (NED) Middenvelder 6 Brama, Wout (NED) Middenvelder 7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder 8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder 9 Bulykin, Dmitry (RUS) Aanvaller 10 Tadic, Dusan (SER) Aanvaller 11 Cabral, Jerson (NED) Aanvaller 12 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger 13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper 14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder 15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger 16 Breukers, Tim (NED) Verdediger 17 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger 18 Boyata, Dedryck (BEL) Verdediger 19 Douglas (NED) Verdediger 20 Braafheid, Edson (NED) Verdediger 21 Gutiérrez, Felipe (CHL) Middenvelder 22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller 25 Fernandes, Daniel (POR) Keeper 30 Castaignos, Luc (NED) Aanvaller 34 Rendla, Andrej (SLW) Aanvaller
Bij deze.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:21 schreef n00b13 het volgende:
Bijna 1-1 net... Gelukkig maar van niet anders was Stief toch echt weg.
Maar kom op. De tukkers moeten de rest van Nederland dat pleziertje toch gunnen? Het is mijn hoogtepunt van de week bij VI.quote:
GGMM tukker noemenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:36 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar kom op. Jullie moeten de rest van Nederland dat pleziertje toch gunnen?
Jullie?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:36 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar kom op. Jullie moeten de rest van Nederland dat pleziertje toch gunnen?
Joh. weet ik dat.quote:
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:38 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Joh. weet ik dat.
Ik heb ook geen verstand van VBL & voetbal (ik ben hagenees vandaar)
Eens.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:40 schreef n00b13 het volgende:
Ajacieden moeten sowieso hun bek houden.
27 miljoen winst man.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:40 schreef n00b13 het volgende:
Je was me voorquote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:41 schreef Tyron het volgende:
gelukkig zijn jullie uit de europa league, levert jullie meer punten op idd
Cabral meenemen is in deze een beetje flauwquote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:41 schreef Grifte het volgende:
Goede stap omhoog voor onze vrinden Fer, Castaignos en Cabral.
is goed, we wachten wel op jequote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:42 schreef Erosjuhhh het volgende:
ik kom wel terug over een uurtje, in het volgende deel van dit topic
Nee dus.quote:
boeiend toch, jij hoeft ook geen verstand van voetbal te hebben, je bent tenslotte hagenees.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:42 schreef n00b13 het volgende:
[..]
27 miljoen winst. Allemaal jatwerk van de bovenste plank.
quote:
Haha, Ajaxquote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:42 schreef n00b13 het volgende:
[..]
27 miljoen winst. Allemaal jatwerk van de bovenste plank.
Ik zet de stopwatch aan.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:42 schreef Erosjuhhh het volgende:
ik kom wel terug over een uurtje, in het volgende deel van dit topic
Twee namen noemen somt niet lekker op, maar ik geef je groot gelijk dat hij niet heeft uitgesproken om hogerop te gaan.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:42 schreef Adames het volgende:
[..]
Cabral meenemen is in deze een beetje flauw
dat vergeet je sneller.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:45 schreef Adames het volgende:
[..]
ik kijk gewoon naar dit
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:46 schreef Hoppahoppa het volgende:
Nep-supporters. Wees blij dat je als supporter van een notoire middenmoter en keer een kampioenschap hebt meegemaakt.
Niet janken als je op de plek staat wat je hoort.
hahahahaahquote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:40 schreef n00b13 het volgende:
hoezoquote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:40 schreef n00b13 het volgende:
Omdat jullie de eerste zijn die gaan staan janken als je 3 punten onder de nummer 1 staat.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
euh nee? aan het begin van dit seizoen zei (bijna) iedereen zelfs dat het een tussenjaar kon worden dus wat lul jequote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:50 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Omdat jullie de eerste zijn die gaan staan janken als je 3 punten onder de nummer 1 staat.
https://www.google.nl/search?hl=nl&q=pannenkoek!quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:51 schreef Tyron het volgende:
[..]
euh nee? aan het begin van dit seizoen zei (bijna) iedereen zelfs dat het een tussenjaar kon worden dus wat lul je
oke omdat 1 debiel dat riep doet iedereen dat, oke je bewijst een zeer domme hagenees te zijnquote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:52 schreef n00b13 het volgende:
[..]
https://www.google.nl/search?hl=nl&q=pannenkoek!
Jongen, iedereen bij jullie was toen zo.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:53 schreef Tyron het volgende:
[..]
oke omdat 1 debiel dat riep doet iedereen dat, oke je bewijs een zeer domme hagenees te zijn
leuk voor je, ik snap nog steeds niet hoe dat relevant is in deze tijd maar okequote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:54 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Jongen, iedereen bij jullie was toen zo.
Ik ken genoeg Ajacieden die van Basten ook een droplul vonden in die tijd.
Omdat jullie dit net zo goed doen. Jullie janken misschien nog wel eerder dan deze jongens van Twente.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:55 schreef Tyron het volgende:
[..]
leuk voor je, ik snap nog steeds niet hoe dat relevant is in deze tijd maar oke
hoezo jullie? ik ken meer ajacieden dan jou (dat weet ik wel zeker) en die janken nooit.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:56 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Omdat jullie dit net zo goed doen.
btw: Utrecht staat 1-0 tegen PSV... Jullie krijgen hem lekker
Dus er is/was geen gedoe in 4-(hoeveel?)quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:57 schreef Tyron het volgende:
[..]
hoezo jullie? ik ken meer ajacieden dan jou (dat weet ik wel zeker) en die janken nooit.
watquote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:57 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dus er is/was geen gedoe in 4-(hoeveel?
(ok klaar)
en dan morgen zelf punten pakkenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:58 schreef Adames het volgende:
twente heeft geluk, als het zo door gaat gaan we straks verder in het psv topic
ja haha leuk.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:58 schreef Tyron het volgende:
[..]
en dan morgen zelf punten pakkenen hun ermee pesten dat ze europa niet serieus namen
Gaat het hier over Barca?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:00 schreef Adames het volgende:
[..]
ja haha leuk.![]()
ik zie het al helemaal gebeuren, 90% balbezit, 1200 passes met 85% geslaagd, 70 schoten op doel, alles en 1-0 verliezen
die winnen welquote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Gaat het hier over Barca?
Niemand zeker?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:45 schreef n00b13 het volgende:
Ik heb hulp nodig. Ik wil een petitie starten voor Stiefie.
Hij is mijn hoogtepunt van de week (en van meer mensen denk ik) en ik wil hem dan ook graag behouden als trainer in NL.
Daarvoor heb ik wel een goede tekst nodig. help me.
quote:
quote:ENSCHEDE - Uit angst voor ongeregeldheden heeft de politie de Grolsch Veste na de wedstrijd van FC Twente tegen Willem II (1-1) zo snel mogelijk ontruimd.
Twintig politiebusjes waren ter plekke om de fans zo snel mogelijk uit het stadion te laten vertrekken. De sfeer na de late gelijkmaker van Ricardo Ippel was gespannen en uit angst voor ongeregeldheden werden de supporters na het gelijkspel tegen Willem II binnen vijf minuten het stadion uitgezet. Toen het stadion eenmaal leeg was, werd de Grolsch Veste door de politie volledig afgesloten.
ah jammerquote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:08 schreef Daywalk3r het volgende:
Zul je zien, krijgt psv, ajax en feyenoord gewoon klop en lopen we een punt in. Luck of the "Germans"
Telegraaf he, smerige ajaxkrantquote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:44 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Stemmingmakerij weer dit, nergens voor nodig
Gniffel.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:56 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Omdat jullie dit net zo goed doen. Jullie janken misschien nog wel eerder dan deze jongens van Twente.
btw: Utrecht staat 1-0 tegen PSV... Jullie krijgen hem lekker
Dat is absoluut een feitquote:Op zondag 17 februari 2013 02:42 schreef De_Pel het volgende:
![]()
![]()
Wat zal die monsterman achter zijn oren krabben zeg!!
Levende legende en kampioenenmaker stief terughalen omdat Adriaanse niet volstaat, en het twee jaar op rij zo ongelooflijk laten lopen
Om nog maar niet te spreken van het niet-verkopen van dat zwarte pedofieltje
Inderdaad er was niks aan de hand, gewoon rustig sfeertje. Gewoon veel gelatenheid en teleurstelling. Maar ook wel gelachen om de gelijkmakerquote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:44 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Stemmingmakerij weer dit, nergens voor nodig
Mwah. De verwachtingen bij de club en de fans zijn niet anders. Bovenin leuk meedoen, een 2e plek zou geweldig zijn (voorrondes CL). Het gaat meer om het spel het afgelopen jaar. Weggespeeld worden door Zwolle en thuis gelijkspelen tegen de nummer 18 zou zelfs dramatisch zijn voor het Twente van 10 jaar geleden.quote:Op zondag 17 februari 2013 10:21 schreef Tarado het volgende:
Dit ligt echt niet alleen aan Stief, de verwachtingen bij Twente zijn gewoon te hoog en dit geeft te veel druk waar de meeste spelers niet mee om kunnen gaan, nu je het kampioenschap wel kan vergeten voor 99% zal Twente ook wel weer step by step beter gaan voetballen
Hoe verklaar jij het dan? Kan alleen gebeuren als spelers onder hun normale kunnen spelen, want dat Twente beter is dan Willem II is toch wel duidelijkquote:Op zondag 17 februari 2013 10:23 schreef Moody het volgende:
[..]
Mwah. De verwachtingen bij de club en de fans zijn niet anders. Bovenin leuk meedoen, een 2e plek zou geweldig zijn (voorrondes CL). Het gaat meer om het spel het afgelopen jaar. Weggespeeld worden door Zwolle en thuis gelijkspelen tegen de nummer 18 zou zelfs dramatisch zijn voor het Twente van 10 jaar geleden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |