Tja, dit is wel de stijl van Cascada, dus dat was wel een beetje te verwachtenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:23 schreef Karina het volgende:
Ik vond de brassband ook veel leuker. Dit nummer lijkt ook op Euphoria vind ik.
Dat sluit ik wel uit, door de fanbase in andere landen (voornamelijk GB, Ierland...)quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:31 schreef Fred_B het volgende:
Een kopie van de winnaar van het jaar ervoor wil nog weleens floppen, en ik sluit dan ook niet uit dat dit 21e wordt ofzo. Maar ik hou zelf wel van deze stijl.
Daar rekenden DJ Bobo en Engelbert Humperdinck ook op.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:37 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Dat sluit ik wel uit, door de fanbase in andere landen (voornamelijk GB, Ierland...)
Precies dit is geinspireerd op maar zeker geen plagiaat...quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:29 schreef CommanderKeen het volgende:
Ik vind dat gezeur over plagiaat altijd zo'n dikke onzin. Ik kan me daar echt kwaad over maken. Dat een liedje op een paar plekken wel wat lijkt op een ander liedje maakt het nog geen plagiaat. Dat is echt een zware beschuldiging. Ja, als ze het refrein inzet met "gloooo-rious" dan doet dat wel wat denken aan "euophoooooo-ria", en er zitten wat oh-oh-ohtjes in die wel wat lijken op de up-up-upjes van Loreen, en het is een dancenummer, maar dan hebben we het ook wel weer gehad met de gelijkenissen. Als je dit al plagiaat noemt dan is 99% van alle hedendaagse nummers op 1 of andere manier plagiaat. Plagiaat wil zeggen dat je echt grote delen van een nummer noot voor noot hebt gekopieerd (minstens acht noten achter elkaar volgens het EBU, als ik me niet vergis) en daarvan is hier geen sprake van, daar hoef je geen musicoloog voor te zijn om dat uit te vogelen.
Die dacht toen waarschijnlijk: Met dit liedje moet het toch mogelijk zijn om wél te scoren. En dat kon inderdaadquote:Op donderdag 21 februari 2013 19:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Precies dit is geinspireerd op maar zeker geen plagiaat...
het mooiste voorval ever van plagiaat blijft deze, volgens mij van de hand van G:Son
Ik hoor alleen maar Euphoria eigenlijk. Zelfde opbouw, zelfde soort bruggetjes, klassieke dance synthesizer, zangeres die uithaalt bij het refrein en de noten lang aanhoudt... Zo zijn er nog duizend in een dozijn dance plaatjes. Euphoria sprong daar mijns insziens een beetje bovenuit omdat het allemaal net wat lekkerder klonk, de brug net wat beter, de uithaal net wat hoger etc. Dit lied heeft dat allemaal niet.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:20 schreef Aoibhin het volgende:
Ik vind die verhalen over plagiaat ook onzin. Ik heb het nummer al meerdere keren geluisterd en hoor nog steeds niet bijster veel gelijkenis.
Het nummer kan me overigens nog steeds niet bekoren... Blijkbaar hoor ik iets niet wat anderen wel horen.
Dit inderdaadquote:Op maandag 18 maart 2013 14:48 schreef TheVulture het volgende:
Afhankelijk van het feit of dit live niet ontzettend verneukt wordt qua staging en het te trashy is... zie ik dit wel in de top 10 eindigen en misschien nog wel hoger, zeker gezien het overgrote aandeel ballads springt dit er uit
Omdat de andere nummers nog erger zijn.quote:Op donderdag 14 maart 2013 01:08 schreef Aoibhin het volgende:
Bij lange na niet geweldig zelfs. Ik snap echt niet waarom zoveel mensen dit als favoriet hebben. Vind het nummer nogal slap.
Wat een onzin. Zo kan je bij ieder uptempo dancelied wel zeggen dat het op Euphoria lijkt. Alles is zogenaamd altijd plagiaat.quote:Op maandag 11 maart 2013 21:59 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik hoor alleen maar Euphoria eigenlijk. Zelfde opbouw, zelfde soort bruggetjes, klassieke dance synthesizer, zangeres die uithaalt bij het refrein en de noten lang aanhoudt... Zo zijn er nog duizend in een dozijn dance plaatjes. Euphoria sprong daar mijns insziens een beetje bovenuit omdat het allemaal net wat lekkerder klonk, de brug net wat beter, de uithaal net wat hoger etc. Dit lied heeft dat allemaal niet.
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 00:01 schreef ItaloDancer het volgende:
Meer nog lijkt het op Swedish House Mafia - Don't You Worry Child (melodielijn van de synthesizers).
Ik wist niet eens dat ze bekend was. Het blijft gewoon goedkope 13 in een dozijn dansmuziek zoals er elk jaar 1000en worden gemaakt. Elke producer die in het wereldje zit kan dit. Synthesizer lijntje, zelfde akkoorden als andere liedjes, zangeresje erbij. Klaar. En hoppa, een hitje. Ik vind dit nummer gewoon een stuk slechter dan de dansmeuk die normaal in de hitlijsten staat. Daarom vond ik Euphoria overigens zo'n verrassing. Een eurovisie dance hit die *wel* net zo goed klinkt als andere top 40 dance hits.quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:16 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Wat een onzin. Zo kan je bij ieder uptempo dancelied wel zeggen dat het op Euphoria lijkt. Alles is zogenaamd altijd plagiaat.
Dit is Cascada zoals cascada is. Het genre muziek wat ze altijd al gemaakt hebben. En daar zit niets van Loreen een. Loreen als artiest heeft ook een hele andere uitstraling.
Als ik puur naar het nummer kijk vind ik dit het beste van dit jaar. Ik vind het niet zo goed als Euphoria, de winnaar van vorig jaar, maar dit is wel een van de weinige liedjes die ik daadwerkelijk de Europese top 40 zie halen.
Ik heb het idee dat mensen Cascada wat strenger beoordelen omdat zij al bekend artiest is. Terwijl ze er natuurlijk gewoon met kop en schouders bovenuit steekt.
Dertien in een dozijn kan ook heel lekker zijn, als het goed wordt uitgevoerd.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:01 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat ze bekend was. Het blijft gewoon goedkope 13 in een dozijn dansmuziek zoals er elk jaar 1000en worden gemaakt. Elke producer die in het wereldje zit kan dit. Synthesizer lijntje, zelfde akkoorden als andere liedjes, zangeresje erbij. Klaar. En hoppa, een hitje. Ik vind dit nummer gewoon een stuk slechter dan de dansmeuk die normaal in de hitlijsten staat. Daarom vond ik Euphoria overigens zo'n verrassing. Een eurovisie dance hit die *wel* net zo goed klinkt als andere top 40 dance hits.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:01 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat ze bekend was. Het blijft gewoon goedkope 13 in een dozijn dansmuziek zoals er elk jaar 1000en worden gemaakt. Elke producer die in het wereldje zit kan dit. Synthesizer lijntje, zelfde akkoorden als andere liedjes, zangeresje erbij. Klaar. En hoppa, een hitje. Ik vind dit nummer gewoon een stuk slechter dan de dansmeuk die normaal in de hitlijsten staat. Daarom vond ik Euphoria overigens zo'n verrassing. Een eurovisie dance hit die *wel* net zo goed klinkt als andere top 40 dance hits.
Dat zeg ik toch? Euphoria volgt ook de ge-eikte eurodance paden. Titanium ook. Aan deze inzending druipt echter de wanhoop om te klinken als eerdergenoemden en dat vind ik een afknapper.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:10 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Dertien in een dozijn kan ook heel lekker zijn, als het goed wordt uitgevoerd.
Wie vind jij dan dat er moet winnen?
naja, persoonlijk vond ik euphoria en titanium niet dertien in een dozijnquote:Op woensdag 8 mei 2013 21:22 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch? Euphoria volgt ook de ge-eikte eurodance paden. Titanium ook. Aan deze inzending druipt echter de wanhoop om te klinken als eerdergenoemden en dat vind ik een afknapper.
Verder vind ik dat Anouk moet winnen natuurlijk met de meest originele inzending van dit jaar
Ik ook niet. In elk geval door de gruwelijk goede zang bij beide nummers. Siaquote:Op woensdag 8 mei 2013 21:25 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
naja, persoonlijk vond ik euphoria en titanium niet dertien in een dozijn
Maar wel de dance hit regeltjes volgend. Maar je hebt gelijk, ze zijn niet 13 in een dozijn. Euphoria heeft een geniale bridge en titanium viel op door dat gave side chain compressie effect zodat het refrein ineens op hele andere wijze je boxen uitschalt. Misschien dat die sound in clubs al veel werd gebruikt, in de top 40 brak het volgens mij pas door na Titanium.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:25 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
naja, persoonlijk vond ik euphoria en titanium niet dertien in een dozijn
Inderdaadquote:Op zondag 12 mei 2013 13:11 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Ben steeds bang dat ze over die sleep struikelt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |