abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122895894
De Duitsers hebben op Valentijnsdag slim voor Cascada gekozen. Toch wel één van de grotere acts die naar het Songfestival zijn getrokken met meer dan 20 miljoen verkochte albums wereldwijd.

Live vanavond:

Videoclip:
pi_122896247
De jury stemde wel heel anders dan het publiek en radio-stemmers. Ik vond LaBrassBanda veel leuker, maar kreeg slechts één schamel puntje van de jury tegenover 12 van de radiostemmers en 10 van het publiek.
Maar ach, dit nummer kan er ook prima mee door.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_122896694
Ik ben hier wel blij mee :)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  † In Memoriam † vrijdag 15 februari 2013 @ 00:37:32 #4
368283 ato
pi_122900439
Labrassbanda leuker vinden????
Vreselijke ranzige mannen die een slecht bier lied zingen?
Vreselijk zeg, cascade heeft mij aangenaam verrast, ik dacht weer zo'n nummer (kloon van?). Maar ik vind het een leuke en best goede zangeres. Lekker swingend..
Die Priester vond ik de beste en Nica en Joe vond ik ook goed.
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator vrijdag 15 februari 2013 @ 11:23:21 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_122907653
Ik vond de brassband ook veel leuker. Dit nummer lijkt ook op Euphoria vind ik.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator vrijdag 15 februari 2013 @ 12:23:58 #6
375570 crew  Cyan9
pi_122909546
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:23 schreef Karina het volgende:
Ik vond de brassband ook veel leuker. Dit nummer lijkt ook op Euphoria vind ik.
Tja, dit is wel de stijl van Cascada, dus dat was wel een beetje te verwachten ;)
pi_122910174
Als het refrein ingezet wordt met "Glorious..." dan schuurt het wel heel dicht langs "Euphoria". Dat is op zich niet erg, vergelijkingen zullen er altijd zijn. Verder is dit een prima popnummer, daar hoeft Duitsland zich niet voor te schamen. Ik denk echter niet dat het op kan tegen het Noorse nummer dat in dezelfde (stemmen)vijver vist, dus misschien loopt het met Cascade dan hetzelfde af als met Tooji vorig jaar, dat was an sich ook een prima nummer maar alle stemmers die op dat soort muziek stemmen stemden toen op "Euphoria" en Tooji eindigde onderaan.
pi_122910870
In ieder geval een "grote" naam qua hits in het recente verleden, ik heb toevallig het Noorse liedje vandeweek ergens gehoord, maar dat kan ik nu al niet meer herinneren...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_122911016
Prima nummer inderdaad, maar toch doet het me niet heel erg veel. Het is minder catchy dan veel andere nummers van Cascada.
De gelijkenis met Euphoria kan ik eerlijk gezegd niet echt horen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_122922915
Een kopie van de winnaar van het jaar ervoor wil nog weleens floppen, en ik sluit dan ook niet uit dat dit 21e wordt ofzo. Maar ik hou zelf wel van deze stijl.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_122943672
I.i.g zal Duitsland na Lena niet meer zo succesvol zijn en in the picture staan.

pi_122946091
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:31 schreef Fred_B het volgende:
Een kopie van de winnaar van het jaar ervoor wil nog weleens floppen, en ik sluit dan ook niet uit dat dit 21e wordt ofzo. Maar ik hou zelf wel van deze stijl.
Dat sluit ik wel uit, door de fanbase in andere landen (voornamelijk GB, Ierland...)
pi_122948266
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:37 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Dat sluit ik wel uit, door de fanbase in andere landen (voornamelijk GB, Ierland...)
Daar rekenden DJ Bobo en Engelbert Humperdinck ook op.
pi_122996128
Goede keuze van Duitsland hoor! Persoonlijk vond ik dit ook het beste. Ze volgen ons voorbeeld op om een bekende artiest te sturen. :P En dit is écht wel iets anders dan Engelbert Humperdinck... :s)
pi_123008145
Ik ben toch bezweken en heb geluisterd, geen slecht lied en beter in het gehoor dan Noorwegen... en iemand heeft duidelijk geprobeerd om er een zelfde soort opbouw en lied van te maken als Euphoria :D
  Moderator dinsdag 19 februari 2013 @ 07:52:59 #16
9859 crew  Karina
Woman
pi_123060736
Duitse inzending voor Songfestival van plagiaat beschuldigd
Het door Duitsland gekozen liedje voor het Eurovisiesongfestival in Malmö is er maandag van beschuldigd deels een kopie te zijn van het winnend lied van vorig jaar, zo heeft de Duitse openbare omroep NDR bekendgemaakt. Het station heeft een deskundige aangesteld om de zaak uit te zoeken.
NDR heeft om een 'musicologische audit' gevraagd omtrent het liedje 'Glorious' van de groep Cascada. Het Duitse publiek pikte die donderdag uit twaalf kandidaten uit om hun land op 18 mei in Zweden te verdedigen.

Maar er zijn gelijkenissen ontdekt tussen dit liedje en het winnende deuntje van vorig jaar, 'Euphoria' van de Zweedse Loreen. De NDR moest dus reageren.

'Elk jaar zijn er pogingen om het Eurovisiesongfestival en de deelnemende artiesten te destabiliseren, met beschuldigingen van plagiaat, foto's of andere pseudo-revelaties', weert de openbare omroep zich.

De NDR benadrukt dat het winnend liedje van vorig jaar ook al beschuldigd was van plagiaat, onder meer van David Guetta en Rihanna. Maar die beschuldigingen bleken ongegrond te zijn.
Bron

Tja ik vond het er ook wel heel erg op lijken.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator dinsdag 19 februari 2013 @ 08:54:47 #17
375570 crew  Cyan9
pi_123061437
Als je de nummers naast elkaar afspeelt merk je al snel verschillen :)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 17:36:07 #18
376044 Kerrieduiker
-The Taste Of India-
pi_123080370
Van wat ik tot nu toe aan esf 2013 liedjes heb gehoord is Glorious by far de beste! :Y
Ras, ras, rot op met dat geBas!
pi_123107917
Ik vind dat gezeur over plagiaat altijd zo'n dikke onzin. Ik kan me daar echt kwaad over maken. Dat een liedje op een paar plekken wel wat lijkt op een ander liedje maakt het nog geen plagiaat. Dat is echt een zware beschuldiging. Ja, als ze het refrein inzet met "gloooo-rious" dan doet dat wel wat denken aan "euophoooooo-ria", en er zitten wat oh-oh-ohtjes in die wel wat lijken op de up-up-upjes van Loreen, en het is een dancenummer, maar dan hebben we het ook wel weer gehad met de gelijkenissen. Als je dit al plagiaat noemt dan is 99% van alle hedendaagse nummers op 1 of andere manier plagiaat. Plagiaat wil zeggen dat je echt grote delen van een nummer noot voor noot hebt gekopieerd (minstens acht noten achter elkaar volgens het EBU, als ik me niet vergis) en daarvan is hier geen sprake van, daar hoef je geen musicoloog voor te zijn om dat uit te vogelen.
pi_123171843
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:29 schreef CommanderKeen het volgende:
Ik vind dat gezeur over plagiaat altijd zo'n dikke onzin. Ik kan me daar echt kwaad over maken. Dat een liedje op een paar plekken wel wat lijkt op een ander liedje maakt het nog geen plagiaat. Dat is echt een zware beschuldiging. Ja, als ze het refrein inzet met "gloooo-rious" dan doet dat wel wat denken aan "euophoooooo-ria", en er zitten wat oh-oh-ohtjes in die wel wat lijken op de up-up-upjes van Loreen, en het is een dancenummer, maar dan hebben we het ook wel weer gehad met de gelijkenissen. Als je dit al plagiaat noemt dan is 99% van alle hedendaagse nummers op 1 of andere manier plagiaat. Plagiaat wil zeggen dat je echt grote delen van een nummer noot voor noot hebt gekopieerd (minstens acht noten achter elkaar volgens het EBU, als ik me niet vergis) en daarvan is hier geen sprake van, daar hoef je geen musicoloog voor te zijn om dat uit te vogelen.
Precies dit is geinspireerd op maar zeker geen plagiaat...

het mooiste voorval ever van plagiaat blijft deze, volgens mij van de hand van G:Son :D

pi_123213911
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 19:18 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Precies dit is geinspireerd op maar zeker geen plagiaat...

het mooiste voorval ever van plagiaat blijft deze, volgens mij van de hand van G:Son :D

Die dacht toen waarschijnlijk: Met dit liedje moet het toch mogelijk zijn om wél te scoren. En dat kon inderdaad :)

Dit nummer van Cascada lijkt mij ook geen plagiaat, maar toch zeker geïnspireerd door Euphoria en ongetwijfeld nooit ingezonden als Loreen vorig jaar niet had gewonnen.
pi_123214121
Ik vind die verhalen over plagiaat ook onzin. Ik heb het nummer al meerdere keren geluisterd en hoor nog steeds niet bijster veel gelijkenis.
Het nummer kan me overigens nog steeds niet bekoren... Blijkbaar hoor ik iets niet wat anderen wel horen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_123229361
Meer nog lijkt het op Swedish House Mafia - Don't You Worry Child (melodielijn van de synthesizers).
  zaterdag 23 februari 2013 @ 18:36:19 #24
356692 MuscleLover29
Can I touch that?
pi_123247815
Ik vind haar echt zo'n werkzangeres. Zie al helemaal voor me hoe ze avond aan avond haar longen uit d'r lijf staat te schreeuwen bij Duitse bierfeesten en andere B evenementen in te strakke, hoerige pakjes.
En die vergelijking met Euphoria, tja. Zoals Joan Franka vorig jaar zei over dat lied: Het is een commercieel dance nummer zonder ergens cheesy of goedkoop te worden. "Glorious" is ook een commercieel dance nummer, maar dan juist wel weer goedkoop.
  Admin woensdag 27 februari 2013 @ 00:09:49 #25
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_123394150
Euphoria #2
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')