dat klopt hahaquote:Op donderdag 14 februari 2013 19:47 schreef Seam het volgende:
Hier moet je itt ONZ wel een fatsoenlijke OP komen
Oh oké, dat is weer wat anders dan curry voor ze danquote:Op donderdag 14 februari 2013 19:58 schreef motorbloempje het volgende:
De CUL-SC mensen waren hier een tijd geleden allemaal erg van onder de indruk, weet ik
Wat bedoel je met self fullfilling?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:59 schreef Re het volgende:
Laten we het geen opsomtopic worden? Al is het zeker wel interessant maar wel wat self fullfilling
dat wat je graag wilt zijn of hoe je jezelf graag wil gaan zienquote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:08 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Wat bedoel je met self fullfilling?
Inderdaad. Maar daarnaast worden er soms ook een heleboel eigenschappen toebedeelt aan een type, waar je jezelf niet in kan vinden. Uiteindelijk is het toch een stuk minder zwart wit, modellen proberen altijd de werkelijkheid te beschrijven maar alles wat buiten het model valt kan niet worden beschreven.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:10 schreef Re het volgende:
[..]
dat wat je graag wilt zijn of hoe je jezelf graag wil gaan zien
Luek. Waarom reageer je hierop danquote:Op vrijdag 15 februari 2013 15:06 schreef Buitendam het volgende:
Ik combineer over het algemeen STFU met GTFO.
Gewoon, wilde beetje weten wat jullie types waren hehequote:
Kans op pics.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:31 schreef PatriciaPrecies het volgende:
[..]
Luek. Waarom reageer je hierop dan
Interessant. Verschil tussen Thinking en Feeling zit meestal in waarmee je besluiten neemt. In dit geval hou je waarschijnlijk rekening met het gevoel van anderen óf juist je eigen idealen (wat je zelf over een situatie voelt, wat je waarden zijn) bij het maken van een beslissing.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 00:40 schreef Pienata het volgende:
Ik twijfelde heel erg als ik zelf de eigenschappen las, was alleen vrij zeker over Extraverted. Testje erbij gepakt, en dat is ook inderdaad het aspect waar ik de duidelijkste "voorkeur" schijn te hebben.
De uitkomst:
ESFP
Extravert(56%) Sensing(1%) Feeling(50%) Perceiving(11)%
•You have moderate preference of Extraversion over Introversion (56%)
•You have marginal or no preference of Sensing over Intuition (1%)
•You have moderate preference of Feeling over Thinking (50%)
•You have slight preference of Perceiving over Judging (11%)
Feeling vs. Thinking is ook nog betrekkelijk overduidelijk kennelijk. Ik ben ook wel een gevoelsmens, ik praat makkelijk over gevoelens e.d. dus het verbaast me niet, máár de reden dat ik twijfelde is dat ik vaak wel op een rationele manier met mijn gevoelens omga, als in, ik analyseer vaak waar ze vandaan komen en of ze terecht zijn, en ben ook redelijk in staat tot het "omdenken" van irrationele negatieve gevoelens die nergens op gebaseerd zijn.
De andere twee eigenschappen ben ik kennelijk vrij middelmatig in, dus geen wonder dat ik twijfelde.
Geezas, ga maar weer naar ONZ jij.quote:
Trouwens, nu kun je uitzoeken wat je zwakke punten zijn op basis van je type. En je sterke. En weet ik wat voor persoon je ongeveer bent (muhahahahaha)..quote:
En wat mag u wezen ?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:39 schreef PatriciaPrecies het volgende:
[..]
Nu kun je uitzoeken wat je zwakke punten zijn op basis van je type. En je sterke. En weet ik wat voor persoon je ongeveer bent (muhahahahaha)..
je kunt ook kijken met wat voor types je het beste omgaat en mensen in hokjes stoppen just for fun
Ongeveer hahaquote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:42 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Ahh we komen uit hetzelfde nestje zie ik.
Klopt grotendeels wel ja, ik plaats eigenlijk alles in een groter perspectief en weeg alles af aan mijn eigen waardesysteem, dus dat klopt zeker. Maar ik kan ook soms dingen niet goed in perspectief plaatsen( zeker met mensen dichtbij ), maar dat heeft meer met ontwikkeling te maken denk ik, wat je net beschrijft is soms dingen op jezelf betrekken en daar heb ik persoonlijk ook wel eens last vanquote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:51 schreef PatriciaPrecies het volgende:
[..]
Ongeveer haha
Jij zou alleen dan wel informatie binnenhalen met extraverted iNtuition. Dus jij zou alles wat je aan info binnenhaalt in een breder perspectief plaatsen en waarschijnlijk bekijken hoe het opweegt tegen je eigen waarden. En je zult misschien beter tussen de regels door kunnen lezen dan ik.
Mijn type haalt info binnen dmv extraverted Sensing, dit houdt dan in dat ik let op details in mijn omgeving en dat ik een beetje artistiek ben. Ik ben nooit goed in het 'in perspectief plaatsen' van dingen die om me heen gebeuren.
Ik zou bvb iemands chagrijnige gedrag kunnen interpreteren als dat ze me niet mogen, terwijl jij zou zeggen dat hij/zij zijn dag gewoon niet heeft en dat het niet aan jou ligt.
edit: waarom hebben we niet zo'n nerd-smiley op Fok ?? Ik mis hem![]()
Uhuuh, kan soms irritant zijn maar valt mee te leven ookquote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:02 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Klopt grotendeels wel ja, ik plaats eigenlijk alles in een groter perspectief en weeg alles af aan mijn eigen waardesysteem, dus dat klopt zeker. Maar ik kan ook soms dingen niet goed in perspectief plaatsen( zeker met mensen dichtbij ), maar dat heeft meer met ontwikkeling te maken denk ik, wat je net beschrijft is soms dingen op jezelf betrekken en daar heb ik persoonlijk ook wel eens last van![]()
Dat moet je gewoon zien af te leren en bedenken dat niet alles betrekking heeft op jou. Maar ik snap goed wat je bedoeld !
Haha dat wordt met de jaren vast en zeker minder. Mark my words.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:05 schreef PatriciaPrecies het volgende:
[..]
Uhuuh, kan soms irritant zijn maar valt mee te leven ook
Ligt eraan wat je het meest gebruikt qua functies van de letters. Als je meer bezig bent met het afwegen van situaties/mensen tegen je eigen idealen (introverted feeling), dan ben je wat betreft mbti een INFP. Omdat je je introverte functie dus meer gebruikt.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 08:41 schreef Murvgeslagen het volgende:
INFP, en in sommige een ENFP, mijn extraversie/introversie ligt heel erg rond het midden.
Heel erg afhankelijk ook van bepaalde situaties hoe je bent, het is meer een algemeen beeld dan een specifiek beeld en je kan best te maken hebben met diverse afwijkingen van je karakter ten opzichte van het model.
Modellen zijn sowieso een beetje het equivalent van het passen van een vierkantje in een rond gaatje bij zo'n peuter blokkendoos.
Sorry, is al gebeurd. Mijn topic-maak kunstenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:59 schreef Re het volgende:
Laten we het geen opsomtopic worden? Al is het zeker wel interessant maar wel wat self fullfilling
Die twee sluiten elkaar natuurlijk niet uit. Dan ga je veel teveel kaderen in mijn mening. Ook zijn je voorbeelden niet vergelijkbaar in dezenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:44 schreef PatriciaPrecies het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je het meest gebruikt qua functies van de letters. Als je meer bezig bent met het afwegen van situaties/mensen tegen je eigen idealen (introverted feeling), dan ben je wat betreft mbti een INFP. Omdat je je introverte functie dus meer gebruikt.
Als je meer bezig bent met informatie vergaren en het in een breder perspectief zetten, levensvragen beantwoorden en complete theorieën bedenken voor maatschappelijke kwesties, dan ben je ws ENFP.. omdat je de extraverte functie (in dit geval extraverted intuition) meer gebruikt.
Hmm, het gaat er wel om dat je weet welke functie je het meest gebruikt. Kan veel afwisselen natuurlijk als je op de grens zit, idd. Heb het misschien te beperkend gebracht.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:53 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Die twee sluiten elkaar natuurlijk niet uit. Dan ga je veel teveel kaderen in mijn mening. Ook zijn je voorbeelden niet vergelijkbaar in dezen
Da' kanquote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:24 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Het is niet zozeer een functie, maar meer je modus oparandi in het leven, maar beiden doen hetzelfde, in dit geval de wereld beschouwen.
Je voorkeur voor een bepaalde manier van aanpakken is het verschil, maar we doen uiteindelijk hetzelfde alleen verschillend benaderd.
Althans zo kijk ik er tegenaan in dit geval.
Als in mee eens ? Of als in ik zie het andersquote:
Als in: mee eensquote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:40 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Als in mee eens ? Of als in ik zie het anders
Wat voor opleiding doe je?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:41 schreef stefanhaan het volgende:
Ik heb het hier op mijn opleiding over gehad om doelgroepen te analyseren en ook op mijn werk recent. Is zeer interessant
Vrind, wat doe je in dagelijks leven? Een jongen die ik ken is belastingadviseur (ook ISTJ, misschien overeenkomsten te vinden?)quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:46 schreef msacras het volgende:
ESFPHoef je toch niet in een spoiler te zettenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het was zo'n lange tekst, die zet ik zelf liever in een spoiler. Ik vind het iig fijner om van iedereen in zo'n topic alleen te lezen welk type ze zijn (gewoon om de verhoudingen te zien) en die verhalen hoef ik niet allemaal te weten, maar dat zal dan wel aan mij liggen.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:51 schreef PatriciaPrecies het volgende:
[..]
Hoef je toch niet in een spoiler te zetten
Oeh, weet je wat? Ik maak een poll ! Je hebt me geïnspireerdquote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:52 schreef msacras het volgende:
[..]
Het was zo'n lange tekst, die zet ik zelf liever in een spoiler. Ik vind het iig fijner om van iedereen in zo'n topic alleen te lezen welk type ze zijn (gewoon om de verhoudingen te zien) en die verhalen hoef ik niet allemaal te weten, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:54 schreef PatriciaPrecies het volgende:
[..]
Oeh, weet je wat? Ik maak een pol! Je hebt me geïnspireerd
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:54 schreef msacras het volgende:
[..]
Wat een ideeën op de zaterdagmiddag.
Het verschilt bij mij overigens ook wel per onderwerp, bij sommige topics vind ik het juist leuk om verhalen te lezen maar hier ging het me meer om de vier lettertjes dan om het hele verhaal er achter.
Over Thinking en Feeling heb je misschien wel gelijk. Ik maak keuzes in beginsel op gevoel, maar "controleer" mijn gevoel wel altijd, zeg maar.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:30 schreef PatriciaPrecies het volgende:
[..]
Interessant. Verschil tussen Thinking en Feeling zit meestal in waarmee je besluiten neemt. In dit geval hou je waarschijnlijk rekening met het gevoel van anderen óf juist je eigen idealen (wat je zelf over een situatie voelt, wat je waarden zijn) bij het maken van een beslissing.
Trouwens, je kunt dan extraverted of introverted feeling hebben, jij hebt in dit geval introverted feeling. Introverted feeling houdt in dat je vooral keuzes maakt op basis van wat jouw waarden zijn, je zult bvb niet gauw een collega in een kwaad daglicht stellen om een promotie te krijgen (iets wat iemand met introverted thinking misschien wel zou doen)
Als je extraverted feeling had, zou je meer geven om wat anderen van je zouden vinden. Dus zou je besluiten nemen op basis van wat je denkt dat je sociale kring zou goedkeuren.
Dit.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:59 schreef Re het volgende:
Ik herken mezelf er ook heel erg in.quote:ISTJ'ers zijn systematisch, ijverig en grondig. Het zijn serieuze en oprechte mensen. Ze volbrengen hun taak en nog op tijd ook! Ze houden van werken in een vaste structuur, zijn praktisch en logisch ingesteld, betrouwbaar, ordelijk en goed georganiseerd. Ze laten zich niet makkelijk afleiden.
Ze hebben duidelijke ideeën over hoe werk gedaan moet worden, zonder zich veel aan te trekken van protesten van buitenaf. Ze hebben een goed oog voor details en functioneren goed in een stabiele omgeving. Ze houden niet van onverwachte of lichtzinnige dingen. Ze zijn geduldig en redelijk.
Valkuilen
Voor ISTJ'ers kan het nuttig zijn zich wat meer voor anderen open te stellen. En door af en toe nieuwe benaderingen uit te proberen, kunnen ze voorkomen dat ze blijven steken in routine.
Ik heb dezelfde uitslag en dezelfde mening als jijquote:Op dinsdag 24 september 2013 12:18 schreef fathank het volgende:
ESTJ
Vond de vragen wel een bepaalde kant op sturen, en ook met enige regelmaat 2 antwoorden die allebei niet van toepassing zijn. Niet zo heel representatief imho.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De beschrijving komt wel aardig in de buurt trouwens. Alleen het laatste vind ik een beetje raar want aandacht geven is juist iets waar ik weinig aandacht aan kan geven
En ik geef wel degelijk ruimte voor de gevoelens van anderen, alleen beinvloedt dat m'n besluitvorming meer dan eens niet echt.
Als iets je niet aanstaat is het derhalve bullshit?quote:Op woensdag 25 september 2013 12:07 schreef aardappelvlees het volgende:
Wat een fucking bullshit test. Je ziet zo duidelijk waar elke vraag op zinspeelt.En dat hele zwart-wit gedoe staat me al helemaal niet aan. Derhalve is dit bullshit.
Zo ongenuanceerd als de neten, die post. Maar wat dat zwart-witte betreft heeft hij imho wel een beetje een punt: in theorie zouden bepaalde profieletjes goed met elkaar moeten matchen, maar volgens mij kun je op basis van MB helemaal niet voorspellen hoe een groep verschillende mensen op elkaar gaan reageren. Eerste indrukken, de tijd krijgenom elkaar te leren kennen en de omstandigheden waarin men elkaar ontmoet lijken me eigenlijk wel van grotere invloed op het functioneren van een groep mensen dan selectie op basis van ingevulde vragenlijsten.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:40 schreef Gray het volgende:
[..]
Als iets je niet aanstaat is het derhalve bullshit?
quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
ISTP
Grappige is, ik meen me te kunnen herinneren dat ik deze test al eerder gedaan hebHet idee is juist dat een ISTP in een (stress)situatie, waarin snel handelen gewenst is, ook snel tot een oplossing kan komen, op nuchtere en geconcentreerde wijze. Bij het bepalen van die oplossing wordt er alleen meestal geen rekening gehouden met gevoelens van anderen en of dit de meest politiek correcte aanpak is van het probleem.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De beschrijving komt wel aardig in de buurt trouwens. Alleen het laatste vind ik een beetje raar want aandacht geven is juist iets waar ik weinig aandacht aan kan geven
En ik geef wel degelijk ruimte voor de gevoelens van anderen, alleen beinvloedt dat m'n besluitvorming meer dan eens niet echt.De Sahara is zonder meer erg droog.
Vetgedrukte is absoluut magnetronkoffiequote:Op woensdag 25 september 2013 20:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het idee is juist dat een ISTP in een (stress)situatie, waarin snel handelen gewenst is, ook snel tot een oplossing kan komen, op nuchtere en geconcentreerde wijze. Bij het bepalen van die oplossing wordt er alleen meestal geen rekening gehouden met gevoelens van anderen en of dit de meest politiek correcte aanpak is van het probleem.
Nee, niet omdat het me niet aanstaat. Omdat het onder het vlaggetje psychologie gegooid wordt terwijl het daar in mijn optiek geen bal mee te maken heeft.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:40 schreef Gray het volgende:
[..]
Als iets je niet aanstaat is het derhalve bullshit?
Elaboratequote:Op donderdag 26 september 2013 10:19 schreef aardappelvlees het volgende:
[..]
Nee, niet omdat het me niet aanstaat. Omdat het onder het vlaggetje psychologie gegooid wordt terwijl het daar in mijn optiek geen bal mee te maken heeft.
Zeer geschikte baan voor de istj ja hahah de administrateurs pur sang, werken volgens regels, protocollen en structuur. Niet afwijken van gebaande paden en vooral doen wat je altijd hebt gedaan. Ze moeten er ook zijn, maar als enfp snap ik er niet zoveel van en moet ik er ook vooral niet teveel mee werkenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:33 schreef PatriciaPrecies het volgende:
[..]
Vrind, wat doe je in dagelijks leven? Een jongen die ik ken is belastingadviseur (ook ISTJ, misschien overeenkomsten te vinden?)
istp/intp worden vaak in verband gebracht met autisme, asperger en ga zo maar door. Zijn best leuke onderzoeken over te vinden, bepaalde stoornissen en mbti typen... ENFP/ENTP zijn de adhd'ersquote:Op woensdag 25 september 2013 21:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Vetgedrukte is absoluut magnetronkoffie
Ik probeer wel degelijk rekening te houden met andermans gevoelens, maar dat is secundair aan het oplossen van het probleem. En bovendien, door mijn autisme ben ik vrij slecht in het me inleven in andermans gevoelens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |