dat klopt hahaquote:Op donderdag 14 februari 2013 19:47 schreef Seam het volgende:
Hier moet je itt ONZ wel een fatsoenlijke OP komen
Oh oké, dat is weer wat anders dan curry voor ze danquote:Op donderdag 14 februari 2013 19:58 schreef motorbloempje het volgende:
De CUL-SC mensen waren hier een tijd geleden allemaal erg van onder de indruk, weet ik
Wat bedoel je met self fullfilling?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:59 schreef Re het volgende:
Laten we het geen opsomtopic worden? Al is het zeker wel interessant maar wel wat self fullfilling
dat wat je graag wilt zijn of hoe je jezelf graag wil gaan zienquote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:08 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Wat bedoel je met self fullfilling?
Inderdaad. Maar daarnaast worden er soms ook een heleboel eigenschappen toebedeelt aan een type, waar je jezelf niet in kan vinden. Uiteindelijk is het toch een stuk minder zwart wit, modellen proberen altijd de werkelijkheid te beschrijven maar alles wat buiten het model valt kan niet worden beschreven.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:10 schreef Re het volgende:
[..]
dat wat je graag wilt zijn of hoe je jezelf graag wil gaan zien
Luek. Waarom reageer je hierop danquote:Op vrijdag 15 februari 2013 15:06 schreef Buitendam het volgende:
Ik combineer over het algemeen STFU met GTFO.
Gewoon, wilde beetje weten wat jullie types waren hehequote:
Kans op pics.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:31 schreef PatriciaPrecies het volgende:
[..]
Luek. Waarom reageer je hierop dan
Interessant. Verschil tussen Thinking en Feeling zit meestal in waarmee je besluiten neemt. In dit geval hou je waarschijnlijk rekening met het gevoel van anderen óf juist je eigen idealen (wat je zelf over een situatie voelt, wat je waarden zijn) bij het maken van een beslissing.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 00:40 schreef Pienata het volgende:
Ik twijfelde heel erg als ik zelf de eigenschappen las, was alleen vrij zeker over Extraverted. Testje erbij gepakt, en dat is ook inderdaad het aspect waar ik de duidelijkste "voorkeur" schijn te hebben.
De uitkomst:
ESFP
Extravert(56%) Sensing(1%) Feeling(50%) Perceiving(11)%
•You have moderate preference of Extraversion over Introversion (56%)
•You have marginal or no preference of Sensing over Intuition (1%)
•You have moderate preference of Feeling over Thinking (50%)
•You have slight preference of Perceiving over Judging (11%)
Feeling vs. Thinking is ook nog betrekkelijk overduidelijk kennelijk. Ik ben ook wel een gevoelsmens, ik praat makkelijk over gevoelens e.d. dus het verbaast me niet, máár de reden dat ik twijfelde is dat ik vaak wel op een rationele manier met mijn gevoelens omga, als in, ik analyseer vaak waar ze vandaan komen en of ze terecht zijn, en ben ook redelijk in staat tot het "omdenken" van irrationele negatieve gevoelens die nergens op gebaseerd zijn.
De andere twee eigenschappen ben ik kennelijk vrij middelmatig in, dus geen wonder dat ik twijfelde.
Geezas, ga maar weer naar ONZ jij.quote:
Trouwens, nu kun je uitzoeken wat je zwakke punten zijn op basis van je type. En je sterke. En weet ik wat voor persoon je ongeveer bent (muhahahahaha)..quote:
En wat mag u wezen ?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:39 schreef PatriciaPrecies het volgende:
[..]
Nu kun je uitzoeken wat je zwakke punten zijn op basis van je type. En je sterke. En weet ik wat voor persoon je ongeveer bent (muhahahahaha)..
je kunt ook kijken met wat voor types je het beste omgaat en mensen in hokjes stoppen just for fun
Ongeveer hahaquote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:42 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Ahh we komen uit hetzelfde nestje zie ik.
Klopt grotendeels wel ja, ik plaats eigenlijk alles in een groter perspectief en weeg alles af aan mijn eigen waardesysteem, dus dat klopt zeker. Maar ik kan ook soms dingen niet goed in perspectief plaatsen( zeker met mensen dichtbij ), maar dat heeft meer met ontwikkeling te maken denk ik, wat je net beschrijft is soms dingen op jezelf betrekken en daar heb ik persoonlijk ook wel eens last vanquote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:51 schreef PatriciaPrecies het volgende:
[..]
Ongeveer haha
Jij zou alleen dan wel informatie binnenhalen met extraverted iNtuition. Dus jij zou alles wat je aan info binnenhaalt in een breder perspectief plaatsen en waarschijnlijk bekijken hoe het opweegt tegen je eigen waarden. En je zult misschien beter tussen de regels door kunnen lezen dan ik.
Mijn type haalt info binnen dmv extraverted Sensing, dit houdt dan in dat ik let op details in mijn omgeving en dat ik een beetje artistiek ben. Ik ben nooit goed in het 'in perspectief plaatsen' van dingen die om me heen gebeuren.
Ik zou bvb iemands chagrijnige gedrag kunnen interpreteren als dat ze me niet mogen, terwijl jij zou zeggen dat hij/zij zijn dag gewoon niet heeft en dat het niet aan jou ligt.
edit: waarom hebben we niet zo'n nerd-smiley op Fok ?? Ik mis hem![]()
Uhuuh, kan soms irritant zijn maar valt mee te leven ookquote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:02 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Klopt grotendeels wel ja, ik plaats eigenlijk alles in een groter perspectief en weeg alles af aan mijn eigen waardesysteem, dus dat klopt zeker. Maar ik kan ook soms dingen niet goed in perspectief plaatsen( zeker met mensen dichtbij ), maar dat heeft meer met ontwikkeling te maken denk ik, wat je net beschrijft is soms dingen op jezelf betrekken en daar heb ik persoonlijk ook wel eens last van![]()
Dat moet je gewoon zien af te leren en bedenken dat niet alles betrekking heeft op jou. Maar ik snap goed wat je bedoeld !
Haha dat wordt met de jaren vast en zeker minder. Mark my words.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:05 schreef PatriciaPrecies het volgende:
[..]
Uhuuh, kan soms irritant zijn maar valt mee te leven ook
Ligt eraan wat je het meest gebruikt qua functies van de letters. Als je meer bezig bent met het afwegen van situaties/mensen tegen je eigen idealen (introverted feeling), dan ben je wat betreft mbti een INFP. Omdat je je introverte functie dus meer gebruikt.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 08:41 schreef Murvgeslagen het volgende:
INFP, en in sommige een ENFP, mijn extraversie/introversie ligt heel erg rond het midden.
Heel erg afhankelijk ook van bepaalde situaties hoe je bent, het is meer een algemeen beeld dan een specifiek beeld en je kan best te maken hebben met diverse afwijkingen van je karakter ten opzichte van het model.
Modellen zijn sowieso een beetje het equivalent van het passen van een vierkantje in een rond gaatje bij zo'n peuter blokkendoos.
Sorry, is al gebeurd. Mijn topic-maak kunstenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:59 schreef Re het volgende:
Laten we het geen opsomtopic worden? Al is het zeker wel interessant maar wel wat self fullfilling
Die twee sluiten elkaar natuurlijk niet uit. Dan ga je veel teveel kaderen in mijn mening. Ook zijn je voorbeelden niet vergelijkbaar in dezenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:44 schreef PatriciaPrecies het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je het meest gebruikt qua functies van de letters. Als je meer bezig bent met het afwegen van situaties/mensen tegen je eigen idealen (introverted feeling), dan ben je wat betreft mbti een INFP. Omdat je je introverte functie dus meer gebruikt.
Als je meer bezig bent met informatie vergaren en het in een breder perspectief zetten, levensvragen beantwoorden en complete theorieën bedenken voor maatschappelijke kwesties, dan ben je ws ENFP.. omdat je de extraverte functie (in dit geval extraverted intuition) meer gebruikt.
Hmm, het gaat er wel om dat je weet welke functie je het meest gebruikt. Kan veel afwisselen natuurlijk als je op de grens zit, idd. Heb het misschien te beperkend gebracht.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:53 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Die twee sluiten elkaar natuurlijk niet uit. Dan ga je veel teveel kaderen in mijn mening. Ook zijn je voorbeelden niet vergelijkbaar in dezen
Da' kanquote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:24 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Het is niet zozeer een functie, maar meer je modus oparandi in het leven, maar beiden doen hetzelfde, in dit geval de wereld beschouwen.
Je voorkeur voor een bepaalde manier van aanpakken is het verschil, maar we doen uiteindelijk hetzelfde alleen verschillend benaderd.
Althans zo kijk ik er tegenaan in dit geval.
Als in mee eens ? Of als in ik zie het andersquote:
Als in: mee eensquote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:40 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Als in mee eens ? Of als in ik zie het anders
Wat voor opleiding doe je?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:41 schreef stefanhaan het volgende:
Ik heb het hier op mijn opleiding over gehad om doelgroepen te analyseren en ook op mijn werk recent. Is zeer interessant
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |