http://www.hln.be/hln/nl/(...)enen-en-homo-s.dhtmlquote:Het Turkse parlement wil het lot onderzoeken van Turkse kinderen bij Europese pleeggezinnen. Volgens Ankara hebben autoriteiten in Europese staten de voorbije jaren minstens 4.000 Turkse kinderen en jongeren gedwongen ondergebracht bij pleeggezinnen. Er is onder meer ophef ontstaan om kinderen die in België ondergebracht werden bij homostellen.
In de Turkse publieke opinie is momenteel een levendige discussie aan de gang, omdat de Turkse kinderen mogelijk een christelijke opvoeding zouden krijgen. Bovendien leeft de vrees dat de kinderen zullen vervreemden van de Turkse cultuur en waarden.
De voorbije maand brachten verschillende kranten het verhaal van een jonge vrouw die na zeven jaar bij een Duits pleeggezin, met hulp uit Ankara, met haar biologische moeder werd herenigd. De moeder werd daarom het land uit gezet, terwijl de toen twaalfjarige dochter bij een gezin terechtkwam dat als christelijk bekendstaat. De Duitse jeugddiensten grijpen gewoonlijk in wanneer kinderen of jongeren in hun gezin geweld wordt aangedaan, of wanneer verwaarlozing dreigt.
Moeten ze maar lekker de mogelijkheid creëren om die kinderen op te vangen binnen eigen land, nu mogen ze niet klagen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:11 schreef Woestijnvos het volgende:
In de Turkse publieke opinie is momenteel een levendige discussie aan de gang, omdat de Turkse kinderen mogelijk een christelijke opvoeding zouden krijgen. Bovendien leeft de vrees dat de kinderen zullen vervreemden van de Turkse cultuur en waarden.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)slimpleeggezin.dhtmlquote:Turkse regering wil kinderen bij moslimpleeggezin
De Turkse regering begint een reddingsactie voor Turkse kinderen die onder meer bij Nederlandse pleeggezinnen zijn ondergebracht. De Turken vinden het maar niets dat de kinderen bij christelijke en homoseksuele gezinnen zijn geplaatst. Dat schrijft dagblad Trouw op de voorpagina.
De voorzitter van de Turkse onderzoekscommissie voor de mensenrechten Ayhan Üstün noemt het voorbeeld van en Turkse vader en kind die van de trap waren gevallen. Dit ongeluk werd door Jeugdzorg aangegrepen om het kind uit huis te plaatsen, zegt Üstün. Ook wijst hij op het geval van de negenjarige Yunus die door de Nederlandse rechter aan een lesbisch stel werd toevertrouwd. Volgens hem gebeurt dit met maar één doel: assimilatie.
De commissie gaat de komende maanden contact opnemen met ouders, politici, Jeugdzorg en Turkse organisaties om ze te overtuigen van de noodzaak om Turkse kinderen in een pleeggezin te plaatsen met dezelfde culturele en religieuze achtergrond.
Volgens een grote pleegzorginstelling die actief is in Utrecht en Noord-Holland is er een groot gebrek aan moslimpleeggezinnen.
Daar komen kinderen in weeshuizen terecht waar de toestand beroerd is voor ze.quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
Moeten ze maar lekker de mogelijkheid creëren om die kinderen op te vangen binnen eigen land, nu mogen ze niet klagen.
hij woont in Turkijequote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:30 schreef 3-voud het volgende:
Achgut, meneer is bang dat deze moslimkinderen bekeren tot gewone mensen. Wat een triest figuur.
Zet hem op de dam
Hoezo zijn homoseksuele ouders een "verdere belasting"quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:49 schreef WammesWaggel het volgende:
Hier heeft de Turkse regering niks mee van doen.
Alhoewel ik het plaatsen van kinderen bij homoseksuelen niet verstandig kan vinden, die kinderen hebben het al moeilijk zat dus waarom de zaak verder bemoeilijken met een dergelijke verdere belasting? niet altijd maar zo politiek correct willen zijn hoor.
Dus?quote:
Je meent het, spamtroll.quote:
Die Turken willen de islam wel geindoctrineerd houden in die kleine kinderhoofdjes. Een jong kind heeft geen waarden, die krijgt waarden mee die je het aanleert, hoe hij/zij er uit ziet doet er ook niet toe, maar goed, segregatie is waar dat achterlijke volk op doelt, vandaar mijn vorige reactie, neem ze maar lekker mee dan.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:57 schreef CruellaDeVil het volgende:
Ik ben het tot zekere hoogte eens met de Turkse regering. Die kinderen zouden inderdaad wanneer mogelijk geplaatst moeten worden bij een pleeggezin dat de waarden die de kinderen bijgebracht zijn niet zo enorm tegenspreekt, maar niet om de redenen die de Turse regering aanvoert. Ook voor een Turks kind is het namelijk een erg heftige ervaring om uit huis geplaatst te worden en om hem dan bij een gezin te stoppen waar hij of zij ook nog eens om zal moeten gaan met een grote cultuurshock...waarom? Natuurlijk kunnen 'we' niet met alles rekening houden en is dat ook niet altijd gewenst, maar om zo'n kind bij bijvoorbeeld een lesbisch stel te plaatsen vind ik simpelweg cru tenzij er écht geen andere pleegouders beschikbaar zijn op dat moment.
Lees de OPquote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:54 schreef ocho het volgende:
Maar wel in een christelijk westers land willen wonen,
Niet enkel jonge kinderen worden uit huis geplaatst. Bovendien, om het voorbeeld van het lesbische stel maar weer aan te halen, het kind kan ook door heteroseksuele pleegouders rustig worden geleerd dat wat het van de ouders mee heeft gekregen niet zo werkt in Nederland. Dat hoeft niet middels de shock van niet enkel uit huis geplaatst worden, maar ook nog eens bij een lesbisch stel. Natuurlijk is niet elk Turks (of wat dan ook) gezin hetzelfde en het is aan jeugdzorg om te bepalen in hoeverre rekening gehouden moet worden met de culturele verschillen tussen Nederland en het land van herkomst.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:00 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Die Turken willen de islam wel geindoctrineerd houden in die kleine kinderhoofdjes. Een jong kind heeft geen waarden, die krijgt waarden mee die je het aanleert, hoe hij/zij er uit ziet doet er ook niet toe, maar goed, segregatie is waar dat achterlijke volk op doelt, vandaar mijn vorige reactie, neem ze maar lekker mee dan.
Aangezien er weinig aanbod is van dergelijke pleeggezinnen lijkt me dit onhaalbaar. Ook vind ik het niet nodig. Wel ben ik van mening dat een homo gezin absoluut niet in aanmerking komt. Dat is IMO niet in het belang van het kind dat al genoeg te verstouwen krijgt als het uit huis is geplaatst.quote:De commissie gaat de komende maanden contact opnemen met ouders, politici, Jeugdzorg en Turkse organisaties om ze te overtuigen van de noodzaak om Turkse kinderen in een pleeggezin te plaatsen met dezelfde culturele en religieuze achtergrond.
Ja, natuurlijk, maar ik vind "rekening houden met..." iets heel anders dan de redenen en de manier waarop het hier in het artikel beschreven staat, en dat nog wel van een mensenrechten goof. Kinderen zijn overigens prima op elk punt (behalve 15/20) makkelijk te beinvloeden, dat volk is gewoon bang dat er weer een paar kindjes allah de kont toekeren. Maar goed, die stuiptrekkingen hebben reli idioten wel vaker.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:10 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Niet enkel jonge kinderen worden uit huis geplaatst. Bovendien, om het voorbeeld van het lesbische stel maar weer aan te halen, het kind kan ook door heteroseksuele pleegouders rustig worden geleerd dat wat het van de ouders mee heeft gekregen niet zo werkt in Nederland. Dat hoeft niet middels de shock van niet enkel uit huis geplaatst worden, maar ook nog eens bij een lesbisch stel. Natuurlijk is niet elk Turks (of wat dan ook) gezin hetzelfde en het is aan jeugdzorg om te bepalen in hoeverre rekening gehouden moet worden met de culturele verschillen tussen Nederland en het land van herkomst.
Waarom niet? (Ik wel, daarom de vraag.)quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:12 schreef Elfletterig het volgende:
De Turkse overheid meent zich te moeten bemoeien met kinderen in Nederland:
En hoe zit dat eigenlijk met Turkse kinderen die hier geboren worden en opgroeien? Die hebben toch niet (net als Marokkanen) een dubbele nationaliteit?
Natuurlijk. Daarom zeg ik ook het tot zekere hoogte eens te zijn met de Turkse regering.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:14 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk, maar ik vind "rekening houden met..." iets heel anders dan de redenen en de manier waarop het hier in het artikel beschreven staat, en dat nog wel van een mensenrechten goof. Kinderen zijn overigens prima op elk punt (behalve 15/20) makkelijk te beinvloeden, dat volk is gewoon bang dat er weer een paar kindjes allah de kont toekeren. Maar goed, die stuiptrekkingen hebben reli idioten wel vaker.
Waarom wél is een betere vraag. Het uitgangspunt zou moeten zijn dat regeringen zich niet bemoeien met mensen die in andere landen wonen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:16 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom niet? (Ik wel, daarom de vraag.)
En terecht. Maar dan hebben we het over kinderen in Nederland. Wanneer je als Nederlands gezin in Turkije gaat wonen en jouw kind komt in een moslim-pleeggezin, dan is dat veel begrijpelijker.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:00 schreef Saysem het volgende:
Als er Nederlandse kinderen in moslim-pleeggezinnen geplaatst zouden worden zouden er ook een hoop mensen gaan huilen.
Mwah. Te kort door de bocht. Ik heb er niet voor gekozen om in Nederland te wonen; ik ben er geboren en de rest is zo verlopen. Verder, gastarbeiders en vrije wil... Beetje weinig keuze om koppig te zijn en in Turkije te leven als je vader etc. in Nederland zit. Heel verhaal. Alsnog met hun volle verstand, maar niet vergeten dat de situatie ingewikkeld was.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom niet? Omdat mensen er met hun volle verstand voor kiezen om in Nederland te wonen?
Sowieso mee eens dat er goed voor je kinderen moet zorgen. Maar 'gewoon' vertrekken gaat niet zo. Je kunt je leven niet plotseling omgooien.quote:Als je daar niet mee kunt leven als Turks gezin, moet je OF beter voor je kinderen zorgen, of gewoon vertrekken naar Turkije, waar je zulke risico's niet loopt.
waarom is een christelijk pleeggezin anders dan een islamitisch pleeggezin?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En terecht. Maar dan hebben we het over kinderen in Nederland.
Had ik te laat door. Inmiddels zijn beide topics samengevoegdquote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Past ook hier wel:
NWS / Turkije bezorgd om pleegkinderen bij Europese christenen en homo's
Christelijke pleeggezinnen zijn in Nederland meer gangbaar, net zoals het christendom een religie is die in Nederland wijd verspreid is en die sterk geworteld is in onze samenleving. Dat geldt voor de islam veel meer. Verder heeft de islam een nogal absoluut karakter. Het woord betekent letterlijk "onderwerping".quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:03 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
waarom is een christelijk pleeggezin anders dan een islamitisch pleeggezin?
Nou en? Wat maakt dat uit voor de opvoeding?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:22 schreef Elfletterig het volgende:
Christelijke pleeggezinnen zijn in Nederland meer gangbaar,
Ik denk dat een bevindelijk gereformeerd gezin op de Veluwe voor een meisje uit de Randstad net zo bevreemdend is als een islamitisch gezin.quote:net zoals het christendom een religie is die in Nederland wijd verspreid is en die sterk geworteld is in onze samenleving. Dat geldt voor de islam veel meer.
Hangt er natuurlijk van af welke rol de islam speelt binnen het gezin.quote:Verder heeft de islam een nogal absoluut karakter. Het woord betekent letterlijk "onderwerping".
Het lijkt me van belang dat kinderen zo worden opgevoed dat ze midden in de maatschappij staan.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:28 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Nou en? Wat maakt dat uit voor de opvoeding?
Dat denk ik ook. Misschien zelfs nog wel meer, gezien de bevolkingssamenstelling van een stad als Rotterdam...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:28 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Ik denk dat een bevindelijk gereformeerd gezin op de Veluwe voor een meisje uit de Randstad net zo bevreemdend is als een islamitisch gezin.
Christenen gaan er alleen een paar tandjes losser mee om dan moslims. Eigenlijk zou je kinderen überhaupt niet in een streng-religieuze pleeggezinnen moeten zetten.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:28 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Hangt er natuurlijk van af welke rol de islam speelt binnen het gezin.
Verder draait het christendom natuurlijk ook om onderwerping: de Bijbel staat vol met teksten dat je God altijd trouw moet zijn en dat hij groot en machtig is.
En dat zou in een gematigd moslimgezin anders zijn dan in een gematigd christelijk gezin?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het lijkt me van belang dat kinderen zo worden opgevoed dat ze midden in de maatschappij staan.
het is nogal interessant hoe je een onderscheid maakt tussen christenen en moslims.quote:Dat denk ik ook. Misschien zelfs nog wel meer, gezien de bevolkingssamenstelling van een stad als Rotterdam...Maar goed, je beschrijft een niet-bestaand probleem, aangezien er een tekort is aan moslim-pleeggezinnen.
Hangt af van het individuele gezin.quote:Christenen gaan er alleen een paar tandjes losser mee om dan moslims. Eigenlijk zou je kinderen überhaupt niet in een streng-religieuze pleeggezinnen moeten zetten.
Niet enorm veel, maar ik denk dat het wel verschil maakt, ja. Ten eerste verschillen de meningen of er wel zoiets als een gematigde islam bestaat. Maar zelfs als dat zo is, is het nog steeds een religie die niet in het hart van de Nederlandse samenleving staat.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:36 schreef _dodecahedron_ het volgende:
En dat zou in een gematigd moslimgezin anders zijn dan in een gematigd christelijk gezin?
Gezien de christelijk/joods/humanistische traditie van ons land, in relatie tot dit specifieke onderwerp, lijkt dat onderscheid me op z'n plaats.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:36 schreef _dodecahedron_ het volgende:
het is nogal interessant hoe je een onderscheid maakt tussen christenen en moslims.
De kans dat kinderen religieus geïndoctrineerd worden, blijft aanwezig...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:36 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Hangt af van het individuele gezin.
Ok, je gelooft die sprookjes van Geert Wilders.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niet enorm veel, maar ik denk dat het wel verschil maakt, ja. Ten eerste verschillen de meningen of er wel zoiets als een gematigde islam bestaat.
American football staat ook niet in het hart van de Nederlandse samenleving, mogen ouders daar wel aan doen, samen met hun kinderen?quote:Maar zelfs als dat zo is, is het nog steeds een religie die niet in het hart van de Nederlandse samenleving staat.
De overheid is er om bepaalde religieuze tradities in stand te houden? Lijkt me niet.quote:Gezien de christelijk/joods/humanistische traditie van ons land, in relatie tot dit specifieke onderwerp, lijkt dat onderscheid me op z'n plaats.
Nee hoor dat offer is niet vanwege * geloof * maar uit liefde voor de mensen, om ze van de * zonde * te redden (oid) Iets met verlossing ???quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:28 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Verder draait het christendom natuurlijk ook om onderwerping: de Bijbel staat vol met teksten dat je God altijd trouw moet zijn en dat hij groot en machtig is. Het draait nota bene om een man die zichzelf offert vanwege het geloof.
Nee, dan had ik wel geschreven: de gematigde islam bestaat niet.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:43 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Ok, je gelooft die sprookjes van Geert Wilders.![]()
Je wilt een paar uurtjes sport in de week toch niet gaan vergelijken met de voortdurend aanwezige religieuze overtuiging? Als een pleeggezin heel geforceerd een kind voortdurend naar een bepaalde sport stuurt, terwijl het kind dat helemaal niet wil, is dat pleeggezin fout bezig.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:43 schreef _dodecahedron_ het volgende:
American football staat ook niet in het hart van de Nederlandse samenleving, mogen ouders daar wel aan doen, samen met hun kinderen?
Nee, de overheid is er om ervoor te zorgen dat kinderen in een goed pleeggezin terechtkomen, niet bij religieuze freaks of mensen met andersoortige obsessies. De kans dat strenggelovigen bezig gaan met die pleegkinderen 'bekeren' schat ik (beduidend) hoger in dan de kans dat gematigd gelovigen dat doen. En het aandeel strenggelovigen onder moslims schat ik aanzienlijk hoger in dan het aandeel strenggelovigen onder christenen in dit land.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:43 schreef _dodecahedron_ het volgende:
De overheid is er om bepaalde religieuze tradities in stand te houden?
Liever bij pleegouders die bereid zijn om het kind het beste te geven, onafhankelijk van religie of seksuele geaardheid.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:12 schreef krullenbolletje het volgende:
Liever kinderen bij homoseksuelen dan bij religieuzen.
Ja. Dat is hetzelfde als je Christelijke kinderen wegneemt van hun ouders en hun op laat groeien bij Moslims.quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:11 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)enen-en-homo-s.dhtml
Wat erg zeg als die kinderen een christelijke opvoeding zouden krijgen.
Wat denk je nou zelf? Die kinderen hebben het toch al moeilijk zat? Waarom zou je ze dan blootstellen aan pesterijen en schaamte?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:41 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Hoezo zijn homoseksuele ouders een "verdere belasting"
Ik denk dat jij er meer last van hebt dan het kind in kwestie.quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:30 schreef Flurry het volgende:
Overigens vind ik religieuze opvoeding sowieso kindermishandeling - daar hebben ze nog hun hele leven last van.
Gelovigen gaan hooguit ook 3 tot 4 uur per week naar de kerk en bidden met het eten, verder merk je er niet bijzonder veel van.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:18 schreef Elfletterig het volgende:
Je wilt een paar uurtjes sport in de week toch niet gaan vergelijken met de voortdurend aanwezige religieuze overtuiging? Als een pleeggezin heel geforceerd een kind voortdurend naar een bepaalde sport stuurt, terwijl het kind dat helemaal niet wil, is dat pleeggezin fout bezig.
We hebben het ook gewoon over pleegouders, niet over fundamentalistische gelovigen.quote:Nee, de overheid is er om ervoor te zorgen dat kinderen in een goed pleeggezin terechtkomen, niet bij religieuze freaks of mensen met andersoortige obsessies.
Behalve dat ze er wereldvreemde ideeën op nahouden en daarmee ook hun kinderen indoctrinerenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Gelovigen gaan hooguit ook 3 tot 4 uur per week naar de kerk en bidden met het eten, verder merk je er niet bijzonder veel van.
Mwah, met meer dan 3 miljard gelovigen wereldwijd valt dat wereldvreemde kennelijk wel mee.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:50 schreef Flurry het volgende:
[..]
Behalve dat ze er wereldvreemde ideeën op nahouden en daarmee ook hun kinderen indoctrineren
Die redenatie is nogal debiel, maar als niet wereldvreemde snap je dat natuurlijk zelf ook welquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mwah, met meer dan 3 miljard gelovigen wereldwijd valt dat wereldvreemde kennelijk wel mee.
Ik vind het willen uitsluiten van groepen mensen omdat ze anders in het leven staan dan jou nogal debiel.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:02 schreef Flurry het volgende:
[..]
Die redenatie is nogal debiel, maar als niet wereldvreemde snap je dat natuurlijk zelf ook wel
Als "anders" betekent dat ze waandenkbeelden hebben, dan lijkt me dat inderdaad geen geschikte omgeving om kinderen in op te laten groeien.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik vind het willen uitsluiten van groepen mensen omdat ze anders in het leven staan dan jou nogal debiel.
Het zijn dan ook geen wanen of 'waandenkbeelden'; ze komen namelijk overeen met algemeen geaccepteerde opvattingen. Dat jij die niet deelt is even lullig gezegd jouw probleem.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:09 schreef Flurry het volgende:
[..]
Als "anders" betekent dat ze waandenkbeelden hebben, dan lijkt me dat inderdaad geen geschikte omgeving om kinderen in op te laten groeien.
Als die algemeen geaccepteerde opvattingen geen enkele connectie met de realiteit hebben, dan zou ik eerder van een groepswaan spreken. Puur omdat veel mensen het geloven is het nog niet waar.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zijn dan ook geen wanen of 'waandenkbeelden'; ze komen namelijk overeen met algemeen geaccepteerde opvattingen. Dat jij die niet deelt is even lullig gezegd jouw probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |