abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122874906
quote:
Het Turkse parlement wil het lot onderzoeken van Turkse kinderen bij Europese pleeggezinnen. Volgens Ankara hebben autoriteiten in Europese staten de voorbije jaren minstens 4.000 Turkse kinderen en jongeren gedwongen ondergebracht bij pleeggezinnen. Er is onder meer ophef ontstaan om kinderen die in België ondergebracht werden bij homostellen.

In de Turkse publieke opinie is momenteel een levendige discussie aan de gang, omdat de Turkse kinderen mogelijk een christelijke opvoeding zouden krijgen. Bovendien leeft de vrees dat de kinderen zullen vervreemden van de Turkse cultuur en waarden.

De voorbije maand brachten verschillende kranten het verhaal van een jonge vrouw die na zeven jaar bij een Duits pleeggezin, met hulp uit Ankara, met haar biologische moeder werd herenigd. De moeder werd daarom het land uit gezet, terwijl de toen twaalfjarige dochter bij een gezin terechtkwam dat als christelijk bekendstaat. De Duitse jeugddiensten grijpen gewoonlijk in wanneer kinderen of jongeren in hun gezin geweld wordt aangedaan, of wanneer verwaarlozing dreigt.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)enen-en-homo-s.dhtml

Wat erg zeg als die kinderen een christelijke opvoeding zouden krijgen. :')
Ура для россии
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:13:29 #2
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_122875001
De oplossing is simpel: roep Turkse ouders op om hun kinderen niet te mishandelen ^O^
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_122875394
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:11 schreef Woestijnvos het volgende:
In de Turkse publieke opinie is momenteel een levendige discussie aan de gang, omdat de Turkse kinderen mogelijk een christelijke opvoeding zouden krijgen. Bovendien leeft de vrees dat de kinderen zullen vervreemden van de Turkse cultuur en waarden.
Moeten ze maar lekker de mogelijkheid creëren om die kinderen op te vangen binnen eigen land, nu mogen ze niet klagen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:30:27 #4
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_122875720
Overigens vind ik religieuze opvoeding sowieso kindermishandeling - daar hebben ze nog hun hele leven last van.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_122876612
Hier heeft de Turkse regering niks mee van doen.

Alhoewel ik het plaatsen van kinderen bij homoseksuelen niet verstandig kan vinden, die kinderen hebben het al moeilijk zat dus waarom de zaak verder bemoeilijken met een dergelijke verdere belasting? niet altijd maar zo politiek correct willen zijn hoor.
pi_122877626
Liever kinderen bij homoseksuelen dan bij religieuzen.
pi_123061733
De Turkse overheid meent zich te moeten bemoeien met kinderen in Nederland:

quote:
Turkse regering wil kinderen bij moslimpleeggezin
De Turkse regering begint een reddingsactie voor Turkse kinderen die onder meer bij Nederlandse pleeggezinnen zijn ondergebracht. De Turken vinden het maar niets dat de kinderen bij christelijke en homoseksuele gezinnen zijn geplaatst. Dat schrijft dagblad Trouw op de voorpagina.

De voorzitter van de Turkse onderzoekscommissie voor de mensenrechten Ayhan Üstün noemt het voorbeeld van en Turkse vader en kind die van de trap waren gevallen. Dit ongeluk werd door Jeugdzorg aangegrepen om het kind uit huis te plaatsen, zegt Üstün. Ook wijst hij op het geval van de negenjarige Yunus die door de Nederlandse rechter aan een lesbisch stel werd toevertrouwd. Volgens hem gebeurt dit met maar één doel: assimilatie.

De commissie gaat de komende maanden contact opnemen met ouders, politici, Jeugdzorg en Turkse organisaties om ze te overtuigen van de noodzaak om Turkse kinderen in een pleeggezin te plaatsen met dezelfde culturele en religieuze achtergrond.

Volgens een grote pleegzorginstelling die actief is in Utrecht en Noord-Holland is er een groot gebrek aan moslimpleeggezinnen.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)slimpleeggezin.dhtml

Het moet niet veel gekker worden, qua bemoeizucht. En hoe zit dat eigenlijk met Turkse kinderen die hier geboren worden en opgroeien? Die hebben toch niet (net als Marokkanen) een dubbele nationaliteit? Volgens mij praten we hier over kinderen die als Nederlander geregistreerd staan. Het lijkt me niet dat Turkije daar iets van heeft te vinden.

En al hebben die kinderen wél de Turkse nationaliteit, dan is het nog steeds de keuze van hun (kennelijk incapabele) ouders om hier in Nederland te wonen. Dan aanvaard je dus ook de eventuele risico's.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 09:23:04 #9
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_123061950
Neem ze maar lekker mee naar Turkije, problem solved.
To doom or not to doom
  dinsdag 19 februari 2013 @ 09:24:05 #10
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_123061972
Die reli onzin is trouwens heeeeeeeeeeeeeeelemaal geen assimilatie... :') one of these days... ik heb er weinig hoop in dat we ooit nog tot een type 1 samenleving komen :').
To doom or not to doom
  † In Memoriam † dinsdag 19 februari 2013 @ 09:30:03 #11
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_123062094
Achgut, meneer is bang dat deze moslimkinderen bekeren tot gewone mensen. Wat een triest figuur.
Zet hem op de dam en lach hem uit met 1000 man.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  dinsdag 19 februari 2013 @ 09:31:32 #12
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_123062122
Kut racisten, owh wacht.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_123062170
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:22 schreef Rezania het volgende:

[..]

Moeten ze maar lekker de mogelijkheid creëren om die kinderen op te vangen binnen eigen land, nu mogen ze niet klagen.
Daar komen kinderen in weeshuizen terecht waar de toestand beroerd is voor ze.
Turkije moet eens naar zichzelf kijken. Ze denken dat ze zo perfect zijn, maar ondertussen....
pi_123062312
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:30 schreef 3-voud het volgende:
Achgut, meneer is bang dat deze moslimkinderen bekeren tot gewone mensen. Wat een triest figuur.
Zet hem op de dam
hij woont in Turkije
pi_123062340
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:49 schreef WammesWaggel het volgende:
Hier heeft de Turkse regering niks mee van doen.

Alhoewel ik het plaatsen van kinderen bij homoseksuelen niet verstandig kan vinden, die kinderen hebben het al moeilijk zat dus waarom de zaak verder bemoeilijken met een dergelijke verdere belasting? niet altijd maar zo politiek correct willen zijn hoor.
Hoezo zijn homoseksuele ouders een "verdere belasting"
  † In Memoriam † dinsdag 19 februari 2013 @ 09:47:48 #16
341203 3-voud
pi_123062454
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:40 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

hij woont in Turkije
Dus?
pi_123062483
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:47 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dus?
de Dam is in Nederland
  † In Memoriam † dinsdag 19 februari 2013 @ 09:49:23 #18
341203 3-voud
pi_123062503
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:48 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

de Dam is in Nederland
Je meent het, spamtroll.
pi_123062578
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:48 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

de Dam is in Nederland
Dan haal je hem op uit Turkije en zet je hem op de Dam.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_123062610
Maar wel in een christelijk westers land willen wonen, wat een lef zeg. Discrimineren kunnen ze goed.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 09:57:25 #21
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_123062682
Ik ben het tot zekere hoogte eens met de Turkse regering. Die kinderen zouden inderdaad wanneer mogelijk geplaatst moeten worden bij een pleeggezin dat de waarden die de kinderen bijgebracht zijn niet zo enorm tegenspreekt, maar niet om de redenen die de Turse regering aanvoert. Ook voor een Turks kind is het namelijk een erg heftige ervaring om uit huis geplaatst te worden en om hem dan bij een gezin te stoppen waar hij of zij ook nog eens om zal moeten gaan met een grote cultuurshock...waarom? Natuurlijk kunnen 'we' niet met alles rekening houden en is dat ook niet altijd gewenst, maar om zo'n kind bij bijvoorbeeld een lesbisch stel te plaatsen vind ik simpelweg cru tenzij er écht geen andere pleegouders beschikbaar zijn op dat moment.
pi_123062751
Als er Nederlandse kinderen in moslim-pleeggezinnen geplaatst zouden worden zouden er ook een hoop mensen gaan huilen.

Maar ik snap verder niet waar het Turkse parlement zich mee bemoeit. Of mensen met een Turkse nationaliteit in het buitenland vervreemden van de Turkse cultuur gaat ze niks aan.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:00:46 #23
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_123062753
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:57 schreef CruellaDeVil het volgende:
Ik ben het tot zekere hoogte eens met de Turkse regering. Die kinderen zouden inderdaad wanneer mogelijk geplaatst moeten worden bij een pleeggezin dat de waarden die de kinderen bijgebracht zijn niet zo enorm tegenspreekt, maar niet om de redenen die de Turse regering aanvoert. Ook voor een Turks kind is het namelijk een erg heftige ervaring om uit huis geplaatst te worden en om hem dan bij een gezin te stoppen waar hij of zij ook nog eens om zal moeten gaan met een grote cultuurshock...waarom? Natuurlijk kunnen 'we' niet met alles rekening houden en is dat ook niet altijd gewenst, maar om zo'n kind bij bijvoorbeeld een lesbisch stel te plaatsen vind ik simpelweg cru tenzij er écht geen andere pleegouders beschikbaar zijn op dat moment.
Die Turken willen de islam wel geindoctrineerd houden in die kleine kinderhoofdjes. Een jong kind heeft geen waarden, die krijgt waarden mee die je het aanleert, hoe hij/zij er uit ziet doet er ook niet toe, maar goed, segregatie is waar dat achterlijke volk op doelt, vandaar mijn vorige reactie, neem ze maar lekker mee dan.
To doom or not to doom
pi_123062778
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:54 schreef ocho het volgende:
Maar wel in een christelijk westers land willen wonen,
Lees de OP
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:06:14 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_123062861
Ik ben het er wel mee eens dat kinderen alleen bij Atheïsten geplaatst zouden moeten worden, maar er is toch niets mis met homo's?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')