abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122874906
quote:
Het Turkse parlement wil het lot onderzoeken van Turkse kinderen bij Europese pleeggezinnen. Volgens Ankara hebben autoriteiten in Europese staten de voorbije jaren minstens 4.000 Turkse kinderen en jongeren gedwongen ondergebracht bij pleeggezinnen. Er is onder meer ophef ontstaan om kinderen die in België ondergebracht werden bij homostellen.

In de Turkse publieke opinie is momenteel een levendige discussie aan de gang, omdat de Turkse kinderen mogelijk een christelijke opvoeding zouden krijgen. Bovendien leeft de vrees dat de kinderen zullen vervreemden van de Turkse cultuur en waarden.

De voorbije maand brachten verschillende kranten het verhaal van een jonge vrouw die na zeven jaar bij een Duits pleeggezin, met hulp uit Ankara, met haar biologische moeder werd herenigd. De moeder werd daarom het land uit gezet, terwijl de toen twaalfjarige dochter bij een gezin terechtkwam dat als christelijk bekendstaat. De Duitse jeugddiensten grijpen gewoonlijk in wanneer kinderen of jongeren in hun gezin geweld wordt aangedaan, of wanneer verwaarlozing dreigt.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)enen-en-homo-s.dhtml

Wat erg zeg als die kinderen een christelijke opvoeding zouden krijgen. :')
Ура для россии
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:13:29 #2
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_122875001
De oplossing is simpel: roep Turkse ouders op om hun kinderen niet te mishandelen ^O^
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_122875394
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:11 schreef Woestijnvos het volgende:
In de Turkse publieke opinie is momenteel een levendige discussie aan de gang, omdat de Turkse kinderen mogelijk een christelijke opvoeding zouden krijgen. Bovendien leeft de vrees dat de kinderen zullen vervreemden van de Turkse cultuur en waarden.
Moeten ze maar lekker de mogelijkheid creëren om die kinderen op te vangen binnen eigen land, nu mogen ze niet klagen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:30:27 #4
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_122875720
Overigens vind ik religieuze opvoeding sowieso kindermishandeling - daar hebben ze nog hun hele leven last van.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_122876612
Hier heeft de Turkse regering niks mee van doen.

Alhoewel ik het plaatsen van kinderen bij homoseksuelen niet verstandig kan vinden, die kinderen hebben het al moeilijk zat dus waarom de zaak verder bemoeilijken met een dergelijke verdere belasting? niet altijd maar zo politiek correct willen zijn hoor.
pi_122877626
Liever kinderen bij homoseksuelen dan bij religieuzen.
pi_123061733
De Turkse overheid meent zich te moeten bemoeien met kinderen in Nederland:

quote:
Turkse regering wil kinderen bij moslimpleeggezin
De Turkse regering begint een reddingsactie voor Turkse kinderen die onder meer bij Nederlandse pleeggezinnen zijn ondergebracht. De Turken vinden het maar niets dat de kinderen bij christelijke en homoseksuele gezinnen zijn geplaatst. Dat schrijft dagblad Trouw op de voorpagina.

De voorzitter van de Turkse onderzoekscommissie voor de mensenrechten Ayhan Üstün noemt het voorbeeld van en Turkse vader en kind die van de trap waren gevallen. Dit ongeluk werd door Jeugdzorg aangegrepen om het kind uit huis te plaatsen, zegt Üstün. Ook wijst hij op het geval van de negenjarige Yunus die door de Nederlandse rechter aan een lesbisch stel werd toevertrouwd. Volgens hem gebeurt dit met maar één doel: assimilatie.

De commissie gaat de komende maanden contact opnemen met ouders, politici, Jeugdzorg en Turkse organisaties om ze te overtuigen van de noodzaak om Turkse kinderen in een pleeggezin te plaatsen met dezelfde culturele en religieuze achtergrond.

Volgens een grote pleegzorginstelling die actief is in Utrecht en Noord-Holland is er een groot gebrek aan moslimpleeggezinnen.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)slimpleeggezin.dhtml

Het moet niet veel gekker worden, qua bemoeizucht. En hoe zit dat eigenlijk met Turkse kinderen die hier geboren worden en opgroeien? Die hebben toch niet (net als Marokkanen) een dubbele nationaliteit? Volgens mij praten we hier over kinderen die als Nederlander geregistreerd staan. Het lijkt me niet dat Turkije daar iets van heeft te vinden.

En al hebben die kinderen wél de Turkse nationaliteit, dan is het nog steeds de keuze van hun (kennelijk incapabele) ouders om hier in Nederland te wonen. Dan aanvaard je dus ook de eventuele risico's.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 09:23:04 #9
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_123061950
Neem ze maar lekker mee naar Turkije, problem solved.
To doom or not to doom
  dinsdag 19 februari 2013 @ 09:24:05 #10
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_123061972
Die reli onzin is trouwens heeeeeeeeeeeeeeelemaal geen assimilatie... :') one of these days... ik heb er weinig hoop in dat we ooit nog tot een type 1 samenleving komen :').
To doom or not to doom
  † In Memoriam † dinsdag 19 februari 2013 @ 09:30:03 #11
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_123062094
Achgut, meneer is bang dat deze moslimkinderen bekeren tot gewone mensen. Wat een triest figuur.
Zet hem op de dam en lach hem uit met 1000 man.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  dinsdag 19 februari 2013 @ 09:31:32 #12
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_123062122
Kut racisten, owh wacht.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_123062170
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:22 schreef Rezania het volgende:

[..]

Moeten ze maar lekker de mogelijkheid creëren om die kinderen op te vangen binnen eigen land, nu mogen ze niet klagen.
Daar komen kinderen in weeshuizen terecht waar de toestand beroerd is voor ze.
Turkije moet eens naar zichzelf kijken. Ze denken dat ze zo perfect zijn, maar ondertussen....
pi_123062312
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:30 schreef 3-voud het volgende:
Achgut, meneer is bang dat deze moslimkinderen bekeren tot gewone mensen. Wat een triest figuur.
Zet hem op de dam
hij woont in Turkije
pi_123062340
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:49 schreef WammesWaggel het volgende:
Hier heeft de Turkse regering niks mee van doen.

Alhoewel ik het plaatsen van kinderen bij homoseksuelen niet verstandig kan vinden, die kinderen hebben het al moeilijk zat dus waarom de zaak verder bemoeilijken met een dergelijke verdere belasting? niet altijd maar zo politiek correct willen zijn hoor.
Hoezo zijn homoseksuele ouders een "verdere belasting"
  † In Memoriam † dinsdag 19 februari 2013 @ 09:47:48 #16
341203 3-voud
pi_123062454
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:40 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

hij woont in Turkije
Dus?
pi_123062483
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:47 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dus?
de Dam is in Nederland
  † In Memoriam † dinsdag 19 februari 2013 @ 09:49:23 #18
341203 3-voud
pi_123062503
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:48 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

de Dam is in Nederland
Je meent het, spamtroll.
pi_123062578
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:48 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

de Dam is in Nederland
Dan haal je hem op uit Turkije en zet je hem op de Dam.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_123062610
Maar wel in een christelijk westers land willen wonen, wat een lef zeg. Discrimineren kunnen ze goed.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 09:57:25 #21
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_123062682
Ik ben het tot zekere hoogte eens met de Turkse regering. Die kinderen zouden inderdaad wanneer mogelijk geplaatst moeten worden bij een pleeggezin dat de waarden die de kinderen bijgebracht zijn niet zo enorm tegenspreekt, maar niet om de redenen die de Turse regering aanvoert. Ook voor een Turks kind is het namelijk een erg heftige ervaring om uit huis geplaatst te worden en om hem dan bij een gezin te stoppen waar hij of zij ook nog eens om zal moeten gaan met een grote cultuurshock...waarom? Natuurlijk kunnen 'we' niet met alles rekening houden en is dat ook niet altijd gewenst, maar om zo'n kind bij bijvoorbeeld een lesbisch stel te plaatsen vind ik simpelweg cru tenzij er écht geen andere pleegouders beschikbaar zijn op dat moment.
pi_123062751
Als er Nederlandse kinderen in moslim-pleeggezinnen geplaatst zouden worden zouden er ook een hoop mensen gaan huilen.

Maar ik snap verder niet waar het Turkse parlement zich mee bemoeit. Of mensen met een Turkse nationaliteit in het buitenland vervreemden van de Turkse cultuur gaat ze niks aan.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:00:46 #23
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_123062753
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:57 schreef CruellaDeVil het volgende:
Ik ben het tot zekere hoogte eens met de Turkse regering. Die kinderen zouden inderdaad wanneer mogelijk geplaatst moeten worden bij een pleeggezin dat de waarden die de kinderen bijgebracht zijn niet zo enorm tegenspreekt, maar niet om de redenen die de Turse regering aanvoert. Ook voor een Turks kind is het namelijk een erg heftige ervaring om uit huis geplaatst te worden en om hem dan bij een gezin te stoppen waar hij of zij ook nog eens om zal moeten gaan met een grote cultuurshock...waarom? Natuurlijk kunnen 'we' niet met alles rekening houden en is dat ook niet altijd gewenst, maar om zo'n kind bij bijvoorbeeld een lesbisch stel te plaatsen vind ik simpelweg cru tenzij er écht geen andere pleegouders beschikbaar zijn op dat moment.
Die Turken willen de islam wel geindoctrineerd houden in die kleine kinderhoofdjes. Een jong kind heeft geen waarden, die krijgt waarden mee die je het aanleert, hoe hij/zij er uit ziet doet er ook niet toe, maar goed, segregatie is waar dat achterlijke volk op doelt, vandaar mijn vorige reactie, neem ze maar lekker mee dan.
To doom or not to doom
pi_123062778
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:54 schreef ocho het volgende:
Maar wel in een christelijk westers land willen wonen,
Lees de OP
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:06:14 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_123062861
Ik ben het er wel mee eens dat kinderen alleen bij Atheïsten geplaatst zouden moeten worden, maar er is toch niets mis met homo's?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:10:12 #26
351921 CruellaDeVil
pi_123062953
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:00 schreef A-mineur het volgende:

[..]

Die Turken willen de islam wel geindoctrineerd houden in die kleine kinderhoofdjes. Een jong kind heeft geen waarden, die krijgt waarden mee die je het aanleert, hoe hij/zij er uit ziet doet er ook niet toe, maar goed, segregatie is waar dat achterlijke volk op doelt, vandaar mijn vorige reactie, neem ze maar lekker mee dan.
Niet enkel jonge kinderen worden uit huis geplaatst. Bovendien, om het voorbeeld van het lesbische stel maar weer aan te halen, het kind kan ook door heteroseksuele pleegouders rustig worden geleerd dat wat het van de ouders mee heeft gekregen niet zo werkt in Nederland. Dat hoeft niet middels de shock van niet enkel uit huis geplaatst worden, maar ook nog eens bij een lesbisch stel. Natuurlijk is niet elk Turks (of wat dan ook) gezin hetzelfde en het is aan jeugdzorg om te bepalen in hoeverre rekening gehouden moet worden met de culturele verschillen tussen Nederland en het land van herkomst.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:11:28 #27
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_123062989
quote:
De commissie gaat de komende maanden contact opnemen met ouders, politici, Jeugdzorg en Turkse organisaties om ze te overtuigen van de noodzaak om Turkse kinderen in een pleeggezin te plaatsen met dezelfde culturele en religieuze achtergrond.
Aangezien er weinig aanbod is van dergelijke pleeggezinnen lijkt me dit onhaalbaar. Ook vind ik het niet nodig. Wel ben ik van mening dat een homo gezin absoluut niet in aanmerking komt. Dat is IMO niet in het belang van het kind dat al genoeg te verstouwen krijgt als het uit huis is geplaatst.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:14:26 #28
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_123063064
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:10 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Niet enkel jonge kinderen worden uit huis geplaatst. Bovendien, om het voorbeeld van het lesbische stel maar weer aan te halen, het kind kan ook door heteroseksuele pleegouders rustig worden geleerd dat wat het van de ouders mee heeft gekregen niet zo werkt in Nederland. Dat hoeft niet middels de shock van niet enkel uit huis geplaatst worden, maar ook nog eens bij een lesbisch stel. Natuurlijk is niet elk Turks (of wat dan ook) gezin hetzelfde en het is aan jeugdzorg om te bepalen in hoeverre rekening gehouden moet worden met de culturele verschillen tussen Nederland en het land van herkomst.
Ja, natuurlijk, maar ik vind "rekening houden met..." iets heel anders dan de redenen en de manier waarop het hier in het artikel beschreven staat, en dat nog wel van een mensenrechten goof. Kinderen zijn overigens prima op elk punt (behalve 15/20) makkelijk te beinvloeden, dat volk is gewoon bang dat er weer een paar kindjes allah de kont toekeren. Maar goed, die stuiptrekkingen hebben reli idioten wel vaker.
To doom or not to doom
pi_123063118
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:12 schreef Elfletterig het volgende:
De Turkse overheid meent zich te moeten bemoeien met kinderen in Nederland:

En hoe zit dat eigenlijk met Turkse kinderen die hier geboren worden en opgroeien? Die hebben toch niet (net als Marokkanen) een dubbele nationaliteit?
Waarom niet? (Ik wel, daarom de vraag.)
  † In Memoriam † dinsdag 19 februari 2013 @ 10:18:30 #30
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_123063153
Gewoon terug sturen naar Turkije. Probleem opgelost! :P
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:21:11 #31
351921 CruellaDeVil
pi_123063214
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:14 schreef A-mineur het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk, maar ik vind "rekening houden met..." iets heel anders dan de redenen en de manier waarop het hier in het artikel beschreven staat, en dat nog wel van een mensenrechten goof. Kinderen zijn overigens prima op elk punt (behalve 15/20) makkelijk te beinvloeden, dat volk is gewoon bang dat er weer een paar kindjes allah de kont toekeren. Maar goed, die stuiptrekkingen hebben reli idioten wel vaker.
Natuurlijk. Daarom zeg ik ook het tot zekere hoogte eens te zijn met de Turkse regering.
pi_123063461
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom niet? (Ik wel, daarom de vraag.)
Waarom wél is een betere vraag. Het uitgangspunt zou moeten zijn dat regeringen zich niet bemoeien met mensen die in andere landen wonen.

Waarom niet? Omdat mensen er met hun volle verstand voor kiezen om in Nederland te wonen? Omdat Nederland bepaalde regels heeft rondom de verantwoordelijkheid van ouders om hun kinderen goed op te voeden? Omdat het in dit land nu eenmaal zo is dat Jeugdzorg ingrijpt als dat nodig is? Omdat lesbische ouderkoppels in Nederland nu eenmaal worden geaccepteerd?

Als je daar niet mee kunt leven als Turks gezin, moet je OF beter voor je kinderen zorgen, of gewoon vertrekken naar Turkije, waar je zulke risico's niet loopt. Het mooiste is nog wel dat er helemaal niet genoeg moslims beschikbaar zijn....
pi_123064077
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:00 schreef Saysem het volgende:
Als er Nederlandse kinderen in moslim-pleeggezinnen geplaatst zouden worden zouden er ook een hoop mensen gaan huilen.
En terecht. Maar dan hebben we het over kinderen in Nederland. Wanneer je als Nederlands gezin in Turkije gaat wonen en jouw kind komt in een moslim-pleeggezin, dan is dat veel begrijpelijker.
pi_123064265
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom niet? Omdat mensen er met hun volle verstand voor kiezen om in Nederland te wonen?
Mwah. Te kort door de bocht. Ik heb er niet voor gekozen om in Nederland te wonen; ik ben er geboren en de rest is zo verlopen. Verder, gastarbeiders en vrije wil... Beetje weinig keuze om koppig te zijn en in Turkije te leven als je vader etc. in Nederland zit. Heel verhaal. Alsnog met hun volle verstand, maar niet vergeten dat de situatie ingewikkeld was.

quote:
Als je daar niet mee kunt leven als Turks gezin, moet je OF beter voor je kinderen zorgen, of gewoon vertrekken naar Turkije, waar je zulke risico's niet loopt.
Sowieso mee eens dat er goed voor je kinderen moet zorgen. Maar 'gewoon' vertrekken gaat niet zo. Je kunt je leven niet plotseling omgooien.

Maar goed, ik denk dat jij als een volbloed (aanname) weinig zal kunnen begrijpen van iemand die tussen twee culturen inzit. Conclusies zijn makkelijk te trekken.
pi_123064581
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En terecht. Maar dan hebben we het over kinderen in Nederland.
waarom is een christelijk pleeggezin anders dan een islamitisch pleeggezin?
pi_123065294
quote:
Had ik te laat door. Inmiddels zijn beide topics samengevoegd :)

quote:
5s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:03 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

waarom is een christelijk pleeggezin anders dan een islamitisch pleeggezin?
Christelijke pleeggezinnen zijn in Nederland meer gangbaar, net zoals het christendom een religie is die in Nederland wijd verspreid is en die sterk geworteld is in onze samenleving. Dat geldt voor de islam veel meer. Verder heeft de islam een nogal absoluut karakter. Het woord betekent letterlijk "onderwerping".

Het lijkt mij in elk geval geen gezonde ontwikkeling dat Nederlandse kinderen in moslim-pleeggezinnen belanden. En ik snap best dat Turken omgekeerd ook zo denken, maar daar breng ik tegenin: risico van in Nederland wonen.
pi_123065512
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:22 schreef Elfletterig het volgende:

Christelijke pleeggezinnen zijn in Nederland meer gangbaar,
Nou en? Wat maakt dat uit voor de opvoeding?

quote:
net zoals het christendom een religie is die in Nederland wijd verspreid is en die sterk geworteld is in onze samenleving. Dat geldt voor de islam veel meer.
Ik denk dat een bevindelijk gereformeerd gezin op de Veluwe voor een meisje uit de Randstad net zo bevreemdend is als een islamitisch gezin.

quote:
Verder heeft de islam een nogal absoluut karakter. Het woord betekent letterlijk "onderwerping".
Hangt er natuurlijk van af welke rol de islam speelt binnen het gezin.

Verder draait het christendom natuurlijk ook om onderwerping: de Bijbel staat vol met teksten dat je God altijd trouw moet zijn en dat hij groot en machtig is. Het draait nota bene om een man die zichzelf offert vanwege het geloof.
pi_123065712
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:28 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Nou en? Wat maakt dat uit voor de opvoeding?
Het lijkt me van belang dat kinderen zo worden opgevoed dat ze midden in de maatschappij staan.

quote:
Ik denk dat een bevindelijk gereformeerd gezin op de Veluwe voor een meisje uit de Randstad net zo bevreemdend is als een islamitisch gezin.
Dat denk ik ook. Misschien zelfs nog wel meer, gezien de bevolkingssamenstelling van een stad als Rotterdam... :') Maar goed, je beschrijft een niet-bestaand probleem, aangezien er een tekort is aan moslim-pleeggezinnen.

quote:
Hangt er natuurlijk van af welke rol de islam speelt binnen het gezin.

Verder draait het christendom natuurlijk ook om onderwerping: de Bijbel staat vol met teksten dat je God altijd trouw moet zijn en dat hij groot en machtig is.
Christenen gaan er alleen een paar tandjes losser mee om dan moslims. Eigenlijk zou je kinderen überhaupt niet in een streng-religieuze pleeggezinnen moeten zetten.
pi_123065784
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het lijkt me van belang dat kinderen zo worden opgevoed dat ze midden in de maatschappij staan.
En dat zou in een gematigd moslimgezin anders zijn dan in een gematigd christelijk gezin?

quote:
Dat denk ik ook. Misschien zelfs nog wel meer, gezien de bevolkingssamenstelling van een stad als Rotterdam... :') Maar goed, je beschrijft een niet-bestaand probleem, aangezien er een tekort is aan moslim-pleeggezinnen.
het is nogal interessant hoe je een onderscheid maakt tussen christenen en moslims.

quote:
Christenen gaan er alleen een paar tandjes losser mee om dan moslims. Eigenlijk zou je kinderen überhaupt niet in een streng-religieuze pleeggezinnen moeten zetten.
Hangt af van het individuele gezin.
pi_123065926
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:36 schreef _dodecahedron_ het volgende:
En dat zou in een gematigd moslimgezin anders zijn dan in een gematigd christelijk gezin?
Niet enorm veel, maar ik denk dat het wel verschil maakt, ja. Ten eerste verschillen de meningen of er wel zoiets als een gematigde islam bestaat. Maar zelfs als dat zo is, is het nog steeds een religie die niet in het hart van de Nederlandse samenleving staat.

quote:
het is nogal interessant hoe je een onderscheid maakt tussen christenen en moslims.
Gezien de christelijk/joods/humanistische traditie van ons land, in relatie tot dit specifieke onderwerp, lijkt dat onderscheid me op z'n plaats.

quote:
Hangt af van het individuele gezin.
De kans dat kinderen religieus geïndoctrineerd worden, blijft aanwezig...
pi_123066030
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Niet enorm veel, maar ik denk dat het wel verschil maakt, ja. Ten eerste verschillen de meningen of er wel zoiets als een gematigde islam bestaat.
Ok, je gelooft die sprookjes van Geert Wilders. :Z

quote:
Maar zelfs als dat zo is, is het nog steeds een religie die niet in het hart van de Nederlandse samenleving staat.
American football staat ook niet in het hart van de Nederlandse samenleving, mogen ouders daar wel aan doen, samen met hun kinderen?

quote:
Gezien de christelijk/joods/humanistische traditie van ons land, in relatie tot dit specifieke onderwerp, lijkt dat onderscheid me op z'n plaats.
De overheid is er om bepaalde religieuze tradities in stand te houden? Lijkt me niet.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:50:09 #42
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_123066218
quote:

Verder draait het christendom natuurlijk ook om onderwerping: de Bijbel staat vol met teksten dat je God altijd trouw moet zijn en dat hij groot en machtig is. Het draait nota bene om een man die zichzelf offert vanwege het geloof.
Nee hoor dat offer is niet vanwege * geloof * maar uit liefde voor de mensen, om ze van de * zonde * te redden (oid) Iets met verlossing ???
Daar gaat het christendom over : naastenliefde, en dat mag je dan uit liefde voor God betrachten :P

Overgens zou ik een kind ook niet in een streng christelijk pleeggezin willen plaatsen.Geen enkel kind ongeacht de herkomst.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:10:31 #43
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_123066971
Ik denk dat Turkse overheid blij mag zijn dat er mensen zijn die belangeloos de kinderen van een ander willen opvoeden.

En wat de vrees voor assimilatie betreft; jammer dan :W Hoe meer (hier geboren) mensen van Turkse oorsprong zichzelf als Nederlands gaan zien en langzamerhand de Turkse achtergrond laten verwateren, hoe beter.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_123067241
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:43 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Ok, je gelooft die sprookjes van Geert Wilders. :Z
Nee, dan had ik wel geschreven: de gematigde islam bestaat niet.

Ik schreef bewust dat de meningen daarover verschillen. En als je kijkt naar de denkbeelden die onder Nederlandse moslims leven (zie recent SCP-rapport) wil ik graag die slag om de arm blijven houden.

quote:
American football staat ook niet in het hart van de Nederlandse samenleving, mogen ouders daar wel aan doen, samen met hun kinderen?
Je wilt een paar uurtjes sport in de week toch niet gaan vergelijken met de voortdurend aanwezige religieuze overtuiging? Als een pleeggezin heel geforceerd een kind voortdurend naar een bepaalde sport stuurt, terwijl het kind dat helemaal niet wil, is dat pleeggezin fout bezig.

quote:
De overheid is er om bepaalde religieuze tradities in stand te houden?
Nee, de overheid is er om ervoor te zorgen dat kinderen in een goed pleeggezin terechtkomen, niet bij religieuze freaks of mensen met andersoortige obsessies. De kans dat strenggelovigen bezig gaan met die pleegkinderen 'bekeren' schat ik (beduidend) hoger in dan de kans dat gematigd gelovigen dat doen. En het aandeel strenggelovigen onder moslims schat ik aanzienlijk hoger in dan het aandeel strenggelovigen onder christenen in dit land.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:22:14 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123067372
Hoeveel Turkse pleeggezinnen zijn er beschikbaar?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:26:30 #46
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_123067502
Het duurt nog even en Turkije en Marokko beschouwen Nederland als een extensie van hun land :{
pi_123078873
Stom topic, die kinderen moeten terecht komen bij een gezin dat het beste met ze voorheeft.

Of dat gezin nou homo- of heteroseksueel is maakt geen donder uit, evenals het om het even is of ze nou christelijk of islamitisch of joods of wat-dan-ook zijn. Da's irrelevant als de pleegouders bereid zijn om een goede opvoeding te geven en te helpen.
pi_123078914
quote:
14s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:12 schreef krullenbolletje het volgende:
Liever kinderen bij homoseksuelen dan bij religieuzen.
Liever bij pleegouders die bereid zijn om het kind het beste te geven, onafhankelijk van religie of seksuele geaardheid.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 17:01:09 #49
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_123078988
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:11 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

http://www.hln.be/hln/nl/(...)enen-en-homo-s.dhtml

Wat erg zeg als die kinderen een christelijke opvoeding zouden krijgen. :')
Ja. Dat is hetzelfde als je Christelijke kinderen wegneemt van hun ouders en hun op laat groeien bij Moslims.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_123086565
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:41 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

Hoezo zijn homoseksuele ouders een "verdere belasting"
Wat denk je nou zelf? Die kinderen hebben het toch al moeilijk zat? Waarom zou je ze dan blootstellen aan pesterijen en schaamte?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')