Ja, zit wat in.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Passionele moord. Dus niet de moord met voorbedachte raden zoals waar hij voor aangeklaagd wordt maar dat een ruzie uit de hand is gelopen en zij verschanste op de badkamer met de deur op slot (want wie gaat er in een relatie nog naar het toilet met de deur op slot, zeker 's-nachts)
De directeur van het Gelredome, behoorlijke goede baan en carriere dus, vermoordde ook op gruwelijke wijze zijn vrouw.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:29 schreef Leslie.Chow het volgende:
Ik doe de badkamerdeur ook altijd op slot 's nachts trouwens. Wil niet moeten vechten met mijn snikkel in mijn hand. Maar goed, zo'n passionele moord zou nog het meest voor de hand liggen.. alleen dan nog lijkt het mij een slimme man die zijn carrière niet op het spel zet.
Ja, daar heb jij dan weer gelijk. Heb dat nieuwsbericht toentertijd ook gelezen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De directeur van het Gelredome, behoorlijke goede baan en carriere dus, vermoordde ook op gruwelijke wijze zijn vrouw.
Als je zo door het lint gaat, denk je sowieso niet rationeel na en dus wat de eventuele persoonlijke gevolgen zijn. Het is neit zo alsof alleen kansloze en domme lui tot een moord of ernstig delict overgaan.
Vechten?quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:29 schreef Leslie.Chow het volgende:
Ik doe de badkamerdeur ook altijd op slot 's nachts trouwens. Wil niet moeten vechten met mijn snikkel in mijn hand. Maar goed, zo'n passionele moord zou nog het meest voor de hand liggen.. alleen dan nog lijkt het mij een slimme man die zijn carrière niet op het spel zet.
quote:Geen tegenstrijdigheden in de verklaring van Pistorius
De politie heeft geen tegenstrijdigheden aangetroffen in de verklaring van de Zuid-Afrikaanse olympiër Oscar Pistorius over de dood van zijn vriendin. Dat heeft een rechercheur, Hilton Botha, woensdag gezegd op de tweede dag van de hoorzitting over een eventuele vrijlating op borgtocht voor Pistorius.
Pistorius vandaag in de rechtbank van Pretoria. © getty.
Pistorius zegt dat hij zijn vriendin, het 29-jarige model Reeva Steenkamp, op 14 februari per ongeluk doodschoot, omdat hij in de veronderstelling verkeerde dat er een inbreker zijn huis was binnengedrongen. Volgens aanklager Gerrie Nel is er geen sprake van een ongeluk en heeft Pistorius zich schuldig gemaakt aan moord.
De aanklager voerde aan dat het stel middenin de nacht ruzie had gemaakt, dat Steenkamp zich in het toilet had opgesloten en dat Pistorius viermaal door de deur had geschoten, waarbij hij Steenkamp driemaal trof.
Verbale ruzie
De politie liet weten geen tegenstrijdigheden te hebben aangetroffen in de verklaring die Pistorius had afgelegd. Botha zei dat een getuige inderdaad een hevige woordenwisseling had gehoord, maar dat die zich op dat moment op zeshonderd meter afstand van de woning van Pistorius bevond.
De baan die de kogels aflegden tonen dat het wapen van bovenaf was afgevuurd, zei Botha. Pistorius, die van jongs af aan beide benen moet missen, liet dinsdag in zijn verklaring weten dat hij op zijn stompen zijn wapen had afgevuurd. Nel concludeerde dat Pistorius eerst zijn protheses had omgebonden en daarna had geschoten, waardoor er sprake moet zijn van voorbedachten rade.
'Kruidenmiddel'
In de slaapkamer van Pistorius zijn testosteron en injectienaalden gevonden, zei de politie. De vondst zou de mogelijkheid dat de atleet prestatiebevorderende middelen tot zich nam verhogen, maar zijn advocaat zei echter dat het gaat om een 'kruidenmiddel' dat bovendien niet op de lijst van verboden middelen staat. Volgens de raadsman probeert de politie de vondst een 'negatieve bijklank' te geven. Volgens Botha beschikte Pistorius niet over een vergunning voor het vuurwapen en de munitie die hij thuis bewaarde.
Pistorius baarde vorig jaar op de Olympische Spelen in Londen opzien door als eerste gehandicapte sporter deel te nemen aan de sprintonderdelen. Hij ontkent Steenkamp te hebben vermoord en zegt dat hij in de veronderstelling verkeerde dat hij zijn vuurwapen richtte op een inbreker en daardoor per ongeluk zijn vriendin doodschoot. De rechtbank buigt zich momenteel over de vraag of Pistorius op borgtocht moet worden vrijgelaten.
Welke domme bimbo begint er iets met een gast die voor geweld niet terugschrikt en een geladen pistool onder handbereik heeft, terwijl hij eerder met wapens aan het klojoën is geweest.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Passionele moord. Dus niet de moord met voorbedachte raden zoals waar hij voor aangeklaagd wordt maar dat een ruzie uit de hand is gelopen en zij verschanste op de badkamer met de deur op slot (want wie gaat er in een relatie nog naar het toilet met de deur op slot, zeker 's-nachts)
Dat is toch juist tegenstrijdig dan, of zie ik dat verkeerd?quote:De baan die de kogels aflegden tonen dat het wapen van bovenaf was afgevuurd, zei Botha. Pistorius, die van jongs af aan beide benen moet missen, liet dinsdag in zijn verklaring weten dat hij op zijn stompen zijn wapen had afgevuurd. Nel concludeerde dat Pistorius eerst zijn protheses had omgebonden en daarna had geschoten, waardoor er sprake moet zijn van voorbedachten rade.
mijn punt is: hij was wakker en alert genoeg om zijn blades/voeten te pakken en om te doen, en dat zal vast niet in 1 seconde gebeurt zijn), dat je dan ook de alertheid hebt om te merken dat het bed helft naast je leeg is terwijl er halverwege de nacht je vriendin nog lag.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch als je geen echte onderbenen hebt. Wat dacht je dan, dat hij zijn pistool zou pakken en op zijn stompjes naar het geluid toe zou lopen om daar de inbreker af te stoppen?
Het is ZuidAfrika gast...quote:Op woensdag 20 februari 2013 16:38 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Welke domme bimbo begint er iets met een gast die voor geweld niet terugschrikt en een geladen pistool onder handbereik heeft, terwijl hij eerder met wapens aan het klojoën is geweest.
Op zo'n manier sterven is vreselijk, maar je kon er op wachten.
Ik neem aan dat het voor hem een routine is. Als je een paar keer met je slaapdronken hoofd op je stompjes landt dan leer je het wel af schat ik.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:26 schreef Alleskids het volgende:
[..]
mijn punt is: hij was wakker en alert genoeg om zijn blades/voeten te pakken en om te doen, en dat zal vast niet in 1 seconde gebeurt zijn), dat je dan ook de alertheid hebt om te merken dat het bed helft naast je leeg is terwijl er halverwege de nacht je vriendin nog lag.
Veel zwarten en zo.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Al die mannen zijn daar standaard zo agressief?
Dat niet, maar is een andere cultuur en wapenbezit onder burgers is daar redelijk gebruikelijk als ik me niet vergis. Dat hij een wapen heeft is dus niet zo raar, zeker niet als je beseft dat hij ontzettend rijk is, iedereen dat weet en hij door zijn handicap minder mobiel is en zichzelf en zijn vriendin moeilijk(er) kan verdedigen tegen inbrekers en dergelijke.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Al die mannen zijn daar standaard zo agressief?
quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:46 schreef Marcoss het volgende:
Dit is er gebeurd volgens Pistorius
[ afbeelding ]
Wacht dus hij zou het badkamerraam hebben zien openstaan, maar dat raam is dus vóór de badkamer? en die inbreker zou dan de badkamer in gegaan zijn?quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:46 schreef Marcoss het volgende:
Dit is er gebeurd volgens Pistorius
[ afbeelding ]
In de wc opgesloten, met deur op slot en vanuit daar geen kans tot ontsnappingquote:Op woensdag 20 februari 2013 19:03 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
[..]
Wacht dus hij zou het badkamerraam hebben zien openstaan, maar dat raam is dus vóór de badkamer? en die inbreker zou dan de badkamer in gegaan zijn?
bronquote:'Geen fysiek geweld op Steenkamp'
Er zijn geen sporen van fysiek geweld gevonden tijdens de autopsie op het lichaam van Reeva Steenkamp, die vorige week door Oscar Pistorius werd doodgeschoten. Dat meldde de advocaat van Pistorius vandaag.
"Het lichaam van Steenkamp vertoont geen enkel spoor van agressie, of dat ze zich moest verdedigen tegen agressie", verklaarde Pistorius' advocaat Benny Roux. Dit werd ook bevestigd door een rechercheur van de politie.
Toch werd de Blade Runner in het verleden al wel door de politie meegenomen vanwege geweldpleging. "De precieze datum herinner ik me niet meer volledig, maar Pistorius werd eerder al een keer opgepakt voor huiselijk geweld", verklaarde rechercheur Hilton Botha.
Lekker dan qua geruchtenmolen dat ze eerst met verhalen over bebloede cricketbats komen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |