hee newbie, zorg eerst eens dat je fatsoenlijke op kunt maken.quote:
Stoer hoor.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:54 schreef densmee het volgende:
[..]
hee newbie, zorg eerst eens dat je fatsoenlijke op kunt maken.
ja en de radiateur zit zonder slangen aan de motorquote:
lekker ventilatortjequote:Op woensdag 13 februari 2013 21:55 schreef densmee het volgende:
ach chuck dan valt de krukas keerring nog mee, hier moest de dieselpomp vervangen worden
[ afbeelding ]
Moet kunnen. Gewoon uit een pijpje dat uit het motorblok komt in een trechter op de radiator laten stromen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:57 schreef densmee het volgende:
[..]
ja en de radiateur zit zonder slangen aan de motor
goh jij zou zomaar constructeur sanitair kunnen worden bij Peugeotquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:00 schreef 2cv het volgende:
[..]
Moet kunnen. Gewoon uit een pijpje dat uit het motorblok komt in een trechter op de radiator laten stromen.
Dan zou ik de motor compleet met koelerij als één unit ontwerpen. Zo min mogelijk verbindingen met de cabine en de verbindingen die er zijn snel losneembaar maken. Ende aandrijf-unit komt dan met snelsluitingen vast te zitten.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:01 schreef densmee het volgende:
[..]
goh jij zou zomaar constructeur sanitair kunnen worden bij Peugeot
quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:00 schreef 2cv het volgende:
[..]
Moet kunnen. Gewoon uit een pijpje dat uit het motorblok komt in een trechter op de radiator laten stromen.
Wordt vaak ook gedaan. Kabelboom met multistekker aan de cabine etc, maar airco en water moet sowieso los omdat die ook in je dash zitten.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:06 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dan zou ik de motor compleet met koelerij als één unit ontwerpen. Zo min mogelijk verbindingen met de cabine en de verbindingen die er zijn snel losneembaar maken. Ende aandrijf-unit komt dan met snelsluitingen vast te zitten.
Motorprobleem ? Heel vervelend. *klik*klik* probleemmotor er uit, *klik*klik* goede ruilmotor er in en verder karren. En de probleemmotor dan uiteraard niet wegdonderen maar repareren voor de volgende klant.
ach dat moet met wat hydroliek koppelingen wel te regelen zijnquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:20 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Wordt vaak ook gedaan. Kabelboom met multistekker aan de cabine etc, maar airco en water moet sowieso los omdat die ook in je dash zitten.
Multifasters zijn duur en hoe vaak til je nu werkelijk de carrosserie er af? Verzin beter een fatsoenlijke autoquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:22 schreef densmee het volgende:
[..]
ach dat moet met wat hydroliek koppelingen wel te regelen zijn
Een fatsoenlijke autofabrikant/auto-ontwerper ontwerpt zijn auto's zodat ze redelijk makkelijk te repareren zijn en neemt niet domweg aan dat zijn auto's niet kapot gaan.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:28 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Multifasters zijn duur en hoe vaak til je nu werkelijk de carrosserie er af? Verzin beter een fatsoenlijke auto
Niets.quote:Op woensdag 13 februari 2013 23:01 schreef Paladijn het volgende:
Wat is hier zo hip aan eigenlijk? Afgezien van de filmpjes die de afgelopen weken voorbij komen
Als die zijn auto's zo ontwerpt dat ze niet makkelijk te repareren zijn niet nee.quote:Op woensdag 13 februari 2013 23:06 schreef Paladijn het volgende:
Is Honda geen fatsoenlijke autofabrikant?
Wedden ?quote:Op woensdag 13 februari 2013 23:09 schreef Paladijn het volgende:
Dat is niet nodig, want ze gaan niet stuk
Dat betekent niet dat ze nooit stuk gaan.quote:Op woensdag 13 februari 2013 23:13 schreef Paladijn het volgende:
https://www.google.com/se(...)tf-8&channel=suggest
Honda, Honda, Honda, Honda, Honda, Toyota, Honda, Honda, Honda
DS was toch auto van de eeuw, omdat je alles binnen 5 minuten met 3 boutjes kon loshalen?quote:Op woensdag 13 februari 2013 23:21 schreef Paladijn het volgende:
Vergeleken bij een Citroen is de kans net zo groot als het winnen van de postcodeloterij
Makkelijk te repareren hoeft niet te betekenen dat je de carrosserie er in 10 minuten afhaalt. Bij die gekke pickups kun je toch overal makkelijk bij. Ook voor motorwissels.quote:Op woensdag 13 februari 2013 23:05 schreef 2cv het volgende:
[..]
Een fatsoenlijke autofabrikant/auto-ontwerper ontwerpt zijn auto's zodat ze redelijk makkelijk te repareren zijn en neemt niet domweg aan dat zijn auto's niet kapot gaan.
DS is een draak der autotechniek. Haal de achterste bougie er maar eens uit of vervang de remschijven.quote:Op woensdag 13 februari 2013 23:28 schreef loveli het volgende:
[..]
DS was toch auto van de eeuw, omdat je alles binnen 5 minuten met 3 boutjes kon loshalen?
Dat zeg ik ook nietquote:Op woensdag 13 februari 2013 23:34 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Makkelijk te repareren hoeft niet te betekenen dat je de carrosserie er in 10 minuten afhaalt. Bij die gekke pickups kun je toch overal makkelijk bij. Ook voor motorwissels.
http://www.dsadvies.nl/geschiedenis-van-de-ds/quote:Op woensdag 13 februari 2013 23:43 schreef 2cv het volgende:
[..]
DS is een draak der autotechniek. Haal de achterste bougie er maar eens uit of vervang de remschijven.
En ze zijn nu zo oud dat ze ook nog eens fijn roesten. Technisch gezien is het een wanproduct.
Je denkt toch niet dat ik zelf bedenk dat iets Frans auto van de eeuw kan worden?quote:Nooit eerder werden er zoveel technische vernieuwingen tegelijkertijd op een auto-ontwerp toegepast. De DS is dan ook in 2001 bekroond als de meest vooruitstrevende technische innovatie van de twintigste eeuw!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |