De demagoog voor het wonen zal de huurder gestraft zien worden voor zijn weigering om in te stappen in ons nationale piramidespelquote:Overleg woningmarkt mislukt
door Wouter de Winther
AMSTERDAM -
Het overleg tussen kabinet en het CDA over de woningmarkt is geklapt, melden bronnen aan De Telegraaf. Minister Blok (Wonen) gaat nu op zoek naar een alternatieve meerderheid in de Eerste Kamer. De VVD-bewindsman wil daarover met D66, CU en SGP om de tafel.
Er is behoorlijke haast met het overleg gemoeid. Morgen wordt er in de senaat gesproken over met name de verscherpte hypotheekregels. Woensdag debatteert de Tweede Kamer verder over de huurverhoging die Blok wil invoeren.
Die vormt de opmaat naar de invoering van de verhuurdersheffing, die de schatkist twee miljard euro moet opleveren. Voor die heffing bestaat nu onvoldoende steun in de Eerste Kamer, omdat coalitiepartijen VVD en PvdA er geen meerderheid hebben.
Lange tijd ging de coalitie er vanuit dat het CDA er wel voor te porren zou zijn om de woningplannen van het kabinet te steunen. CDA-leider Buma eiste echter een forse aanpassing van de plannen, met name de verhuurdersheffing. Hij vreest dat woningcorporaties niet meer zullen investeren als de heffing van twee miljard euro overeind blijft. Daardoor zou de woningmarkt opnieuw een forse knauw krijgen.
Vanochtend heeft Blok al gesproken met D66. CU-leider Slob zegt de uitnodiging van de minister om te praten aan te nemen. „Maar het blijft een lastig dossier”, waarschuwt de fractievoorzitter.
bron: Telegraaf
De gemiddelde huurder bestaat alleen in statistiekenquote:Op maandag 11 februari 2013 23:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
De gemiddelde huurder kan geen huis kopen.
Tijdelijke contracten, flexwerken, onzekere tijden voor de hypotheekverstrekker.
Rijke huurders hebben hun constructie wel in orde, voor de rest zijn het mensen die nooit anders kunnen.quote:Op maandag 11 februari 2013 23:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De gemiddelde huurder bestaat alleen in statistieken![]()
En rijke huurders verdienen STRAF want hoe durven deze aso's te weigeren hun nek door de strop te steken![]()
Wanneer ben je rijk dan? Volgens dit kabinet met een inkomen van >33k en ben je stinkend rijk vanaf >43k.quote:Op maandag 11 februari 2013 23:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Rijke huurders hebben hun constructie wel in orde, voor de rest zijn het mensen die nooit anders kunnen.
Rijk is lage vaste lasten en werken wanneer je zin hebt.quote:Op maandag 11 februari 2013 23:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wanneer ben je rijk dan? Volgens dit kabinet met een inkomen van >33k en ben je stinkend rijk vanaf >43k.
Rijke huurders bestaan nietquote:Op maandag 11 februari 2013 23:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Rijke huurders hebben hun constructie wel in orde, voor de rest zijn het mensen die nooit anders kunnen.
Ik kan niet in de beurs van een ander kijken.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rijke huurders bestaan niet
Men zou de huurder met een gezinsinkomen boven de 43.000 eens moeten doorlichten.
denk dat 35% boven de 55 jaar of 60 jaar zijn en dus niet van plan om een woning te kopen en zeker niet onder dwang
Die zitten naar het buitenland te kijken
Een 5% moet flexibel zijn en kunnen ieder maand weg moeten voor het werk
Een 20% is gescheiden en heeft zware vaste lasten aan alimentatie
Een 25% is in de schulden en komt voor een hypotheek helemaal niet in aanmerking
De rest 15% zit in variabele beloningen heeft een inkomen van 30K heeft een partner met een tijdelijke bijbaan die ook 10K verdiend, dus ook geen hypotheek
ik wel, ik praat nog wel eens met burenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik kan niet in de beurs van een ander kijken.
Die geloof ik al bij voorbaat niet.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik wel, ik praat nog wel eens met buren
Rijk zijn heeft ook nog een totaal andere dimensie, ben je gezond?. heb je 't naar je zin?, Gaat alles goed in de familie?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:16 schreef monkyyy het volgende:
Wanneer ben je rijk? In mijn familie wordt de Engelse methode van rijkdom geprefereerd, oftewel, in plaats van vermogen, wordt er gekeken naar inkomen dat je vermogen genereert gekeken:
Voorbeeld:
Je bent rijk als er 5.000 euro per maand op je bankrekening wordt bijgeschreven, het maakt niet uit of dat huuropbrengsten, royalties van intellectueel eigendom of dividenden van BV's of blue-chip aandelen zijn.
Ook al ben je ongezond, heb je een kloteleven en lijd je familie onder hun te hoge hypotheeklasten. zodra je huurt en meer dan 33k verdient ben je rijkquote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
Rijk zijn heeft ook nog een totaal andere dimensie, ben je gezond?. heb je 't naar je zin?, Gaat alles goed in de familie?
In dit geval kijk puur naar het financiële opzicht, netzoals het kabinet dat doet met hun "33K is rijk" standpunt.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Rijk zijn heeft ook nog een totaal andere dimensie, ben je gezond?. heb je 't naar je zin?, Gaat alles goed in de familie?
ja toch ist zoquote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die geloof ik al bij voorbaat niet.
Te veel schuld... en volgens onze verlichte leiders is nog meer schuld het medicijnquote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:22 schreef arjan1212 het volgende:
http://www.businessinside(...)-bubble-2012-12?op=1
heel europa is toast
Tsja als de rente lager is dan inflatie wat doen mensen dan?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Te veel schuld... en volgens onze verlichte leiders is nog meer schuld het medicijn
Dat is voor niemand een reden om meer schuld te nemenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Tsja als de rente lager is dan inflatie wat doen mensen dan?
Waarom niet?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is voor niemand een reden om meer schuld te nemen
Dat is een typische ALS meldingquote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Waarom niet?
Als verschil tussen huidige huis en groter huis kleiner is geworden en inkomen groeit dan is dat geen enkel probleem.
Er zijn nog steeds mensen met vaste baan in een huis met overwaarde die graag wat groter willen wonen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is een typische ALS melding
Daar twijfel ik sterk aan, veel overwaarde is verdwenen in beleggingen , mensen wonen groot zat en wachten afquote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Er zijn nog steeds mensen met vaste baan in een huis met overwaarde die graag wat groter willen wonen.
De mensen die ik ken hebben huis gekocht voor iets van 150k gulden ergens eind jaren 80, die hebben niet belegd maar hoogstens extra hypotheek genomen om verbouwing te betalen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daar twijfel ik sterk aan, veel overwaarde is verdwenen in beleggingen
Je hebt nu >30 jaar een hypotheek en nog steeds overwaarde?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mensen zoals ik die in de jaren 80 een huis kochten (soms met subsidie) hebben overwaarde en gaan ECHT NIET groter wonen , wel kleiner
ja en die gaan niet groter wonen, die willen cashenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De mensen die ik ken hebben huis gekocht voor iets van 150k gulden ergens eind jaren 80, die hebben niet belegd maar hoogstens extra hypotheek genomen om verbouwing te betalen.
Die zitten nog steeds goed met hun vaste lasten en hebben ruimte genoeg wanneer ze willen vekopen.
en graag willen verkopen de komende jaren, maar te hoog in de boom zittenquote:Die zitten nog steeds goed met hun vaste lasten en hebben ruimte genoeg wanneer ze willen vekopen.
ik heb sinds die tijd al drie huizen ge en verkocht en woon sinds 5 jaar in een VS woningquote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:51 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Je hebt nu >30 jaar een hypotheek en nog steeds overwaarde?
Die hebben ook kinderen en niet iedereen denkt in dollars.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja en die gaan niet groter wonen, die willen cashen
ik heb ook kinderen en dan>??quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die hebben ook kinderen en niet iedereen denkt in dollars.
nee mensen doen aan beleggingen, dan kan de bank drie keer aan ze verdienen, geldschuiven heet datquote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:55 schreef monkyyy het volgende:
Betaalt niemand ooit iets af? Wat is dit.
Succes daarmee...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 01:05 schreef monkyyy het volgende:
Weet je wat, ik begin wel een bank, betaal mij maar voor altijd 5% rente op het geld dat je leent, lekker simpel geld vangen zo.
Scheringa had teveel hobbies en ging op het criminele spoor, zelfs Zalm durfde niet meer recht in de camera te kijkenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 01:43 schreef arjan1212 het volgende:
dat dacht dirk scheringa ook, totdat ie werd genaait door de grootbanken
je moet de michaelmoores van deze wereld niet al te serieus nemen over hun uitspraken en claimsquote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:55 schreef monkyyy het volgende:
Betaalt niemand ooit iets af? Wat is dit.
Leef ik in een andere wereld?
Geen wonder dat de banken zo rijk zijn, constant maar rente incasseren zonder dat iemand ooit de moeite neemt iets af te betalen.
De rijke huurder die in een sociele woning woont. Je vergeet vooral dat laatste. Je hebt niets te zoeken in sociale woningbouw als je genoeg verdient voor de vrije sector.quote:Op maandag 11 februari 2013 23:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De demagoog voor het wonen zal de huurder gestraft zien worden voor zijn weigering om in te stappen in ons nationale piramidespel![]()
Koste wat het kost
quote:Op maandag 11 februari 2013 23:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De gemiddelde huurder bestaat alleen in statistieken![]()
En rijke huurders verdienen STRAF want hoe durven deze aso's te blijven zitten in een sociale woning terwijl daar een tekort aan is.
die kunnen wel hun corporatiewoning kopen, met koopgarantquote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:53 schreef Sjabba het volgende:
[..]
De rijke huurder die in een sociele woning woont. Je vergeet vooral dat laatste. Je hebt niets te zoeken in sociale woningbouw als je genoeg verdient voor de vrije sector.
Dat legt meneer Blok dan weer uit als het in stand houden van de diversiteit. Ghettovorming is immers niet wenselijk voor de PvdA.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:22 schreef HD9 het volgende:
[..]
die kunnen wel hun corporatiewoning kopen, met koopgarant
Wat is er mis met rijke huurders in sociale woningen? Rijke kopers krijgen immers ook een royale subsidie om een sociale koopwoningen te leasen van de bank. Vind jij dat niet heel erg hypocriet?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:53 schreef Sjabba het volgende:
[..]
De rijke huurder die in een sociele woning woont. Je vergeet vooral dat laatste. Je hebt niets te zoeken in sociale woningbouw als je genoeg verdient voor de vrije sector.
Ondanks dat dit je eerste post is kloontje reageer ik er toch even op.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:53 schreef GalacticCannibal het volgende:
[..]
Dat legt meneer Blok dan weer uit als het in stand houden van de diversiteit. Ghettovorming is immers niet wenselijk voor de PvdA.
[..]
Wat is er mis met rijke huurders in sociale woningen? Rijke kopers krijgen immers ook een royale subsidie om een sociale koopwoningen te leasen van de bank. Vind jij dat niet heel erg hypocriet?
Voor de armen bestaat er toch de huurtoeslag? Woningcorporaties waren collectieve organisaties die gezamenlijk woonruimte realiseerde, hoe kom jij erbij dat deze met subsidies gebouwd zijn? Toegegeven zijn er gemeenten die hun bouwgrond goedkoper vergeven aan woningcorporaties maar dat is gewoon onderdeel van de overheidstaak om voldoende woonruimte te creëren.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:57 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ondanks dat dit je eerste post is kloontje reageer ik er toch even op.
Sociale woningbouw is gebouwd om armere een betaalbare woning te bieden en de woning is met een netto subsidie/bijdrage gebouwd.
De HRA is een korting op de te betalen beslating, waardoor je per saldo een netto betaler van belasting bent.
Helder licht dat je er bent.
Dan gaan ze toch kopen als dat zoveel beter is...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:06 schreef GalacticCannibal het volgende:
[..]
Voor de armen bestaat er toch de huurtoeslag? Woningcorporaties waren collectieve organisaties die gezamenlijk woonruimte realiseerde, hoe kom jij erbij dat deze met subsidies gebouwd zijn? Toegegeven zijn er gemeenten die hun bouwgrond goedkoper vergeven aan woningcorporaties maar dat is gewoon onderdeel van de overheidstaak om voldoende woonruimte te creëren.
Jij noemt de HRA een 'korting' maar in feite is het gewoon een subsidie aan de rijken om zodoende minder belasting te betalen. De rijke huurders in een sociale huurwoning krijgen deze korting niet. Feitelijk hebben ze gewoon recht op lagere huren want ze betalen via de belasting meer dan hun aandeel. Dat zou een helder licht als jij toch ook wel kunnen beredeneren?
Waarom mogen ze niet blijven huren? Wie is meneer Blok om voor een ander te gaan bepalen? Hij is de paus nietquote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:07 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dan gaan ze toch kopen als dat zoveel beter is...
Dat was voor een vrij groot deel van de woningvoorraad wel het geval. Pas na medio jaren '90 verdwenen dat soort subsidies.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:06 schreef GalacticCannibal het volgende:
[..]
Voor de armen bestaat er toch de huurtoeslag? Woningcorporaties waren collectieve organisaties die gezamenlijk woonruimte realiseerde, hoe kom jij erbij dat deze met subsidies gebouwd zijn?
Dat mag toch ook....quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:08 schreef GalacticCannibal het volgende:
[..]
Waarom mogen ze niet blijven huren? Wie is meneer Blok om voor een ander te gaan bepalen? Hij is de paus niet
Is net zo selectief als Xeno...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat was voor een vrij groot deel van de woningvoorraad wel het geval. Pas na medio jaren '90 verdwenen dat soort subsidies.
Bron?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat was voor een vrij groot deel van de woningvoorraad wel het geval. Pas na medio jaren '90 verdwenen dat soort subsidies.
Weer iemand die het woord 'marktconform' gebruikt terwijl er geen eens sprake is van marktwerking. De banken worden in leven gehouden met bail outs, de centrale banken lenen ze geld voor een crisistarief terwijl ze de klant een fikse opslag rekenen, de klant krijgt een zeer forse subsidie op zijn lening. Vervolgens heeft de overheid ook een hele dikke vinger in de pap m.b.t. het beleid van de ruimtelijke ordening en houd zij daarmee een monopoly in stand. Nee, het moet jouw als redelijk intelligent mens toch wel duidelijk zijn dat er geen markt is?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:13 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dat mag toch ook....
Alleen wel wat meer marktconform en zelfs nog steeds minder als vrije sector. En dan niet janken dat je minder belasting zou moeten betalen omdat kopers dat doen, dan moet je koper worden, heb je dat ook...
Een markt met veel haken en ogen maar er is een markt, zeker in de vrije sector huur.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:30 schreef GalacticCannibal het volgende:
[..]
Weer iemand die het woord 'marktconform' gebruikt terwijl er geen eens sprake is van marktwerking. De banken worden in leven gehouden met bail outs, de centrale banken lenen ze geld voor een crisistarief terwijl ze de klant een fikse opslag rekenen, de klant krijgt een zeer forse subsidie op zijn lening. Vervolgens heeft de overheid ook een hele dikke vinger in de pap m.b.t. het beleid van de ruimtelijke ordening en houd zij daarmee een monopoly in stand. Nee, het moet jouw als redelijk intelligent mens toch wel duidelijk zijn dat er geen markt is?
HRA is jouw korting op mijn belastingquote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:57 schreef Sjabba het volgende:
De HRA is een korting op de te betalen beslating, waardoor je per saldo een netto betaler van belasting bent.
?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:51 schreef HD9 het volgende:
[..]
HRA is jouw korting op mijn belasting
en ik betaal wel alle belastingquote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:59 schreef Sjabba het volgende:
[..]
?
HRA is een aftrekpost dus een stukje inkomen waar ik geen belasting over betaal, er blijft altijd nog inkomen over waar ik wel belasting over betaal.
Wat is alle? Dat is voor iedereen anders. En ik betaal ook alle belasting. Als jij die aftrekpost zo graag wil he, dan koop je toch ook een huis?quote:
over mijn volledige inkomen bedoel ikquote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:04 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Wat is alle? Dat is voor iedereen anders.
nee ik ben voor het afschaffen van subsidies, dat is strooien met andermans geldquote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:04 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Wat is alle? Dat is voor iedereen anders. En ik betaal ook alle belasting. Als jij die aftrekpost zo graag wil he, dan koop je toch ook een huis?
Maar dat is dan weer te duur en daalt te snel in waarde... Wat wil je nu dan?!?
Dat dus, maar de overheid doet dat zo graag, afpakken en dan rondstrooien, dat is macht met andermans geldquote:Op maandag 11 februari 2013 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
En weer een reden om het hele subsidie- en toeslagencircus maar eens af te schaffen.
Dat is dus het probleem. Waarom moet ik een huis kopen om belastingkorting te krijgen?quote:Als jij die aftrekpost zo graag wil he, dan koop je toch ook een huis?
Dit is je 3e post?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:30 schreef VSH het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem. Waarom moet ik een huis kopen om belastingkorting te krijgen?
Ik begrijp dat de situatie nu is zoals die is, maar je moet toch toegeven dat het onredelijk is dat een huizenkoper met een gelijk inkomen als dat van mij 1000 minder per maand betaalt aan de fiscus. Bedenk hierbij dat ik vrije sector huur, er stromen dus geen andere subsidies direct of indirect mijn kant op.
Wat nu gebeurt is een wanhoopspoging van het kabinet om het koopsectorpiramidespel overeind te houden. Mijn verwachting is dat het geen succes zal hebben. Veel mensen in Nederland zijn zo dom dat ze denken dat het kopen van een huis, financieel, onder bijna alle omstandigeheden een goed idee is. Bovendien word je ook nog, net als pappa en mamma, gratis rijk. Een spel zonder nieten. Met andere woorden, de meeste mensen die een huis hadden willen kopen hebben dat al gedaan.
Wat mij betreft wort de hypotheekrentesubsidie afgeschaft en gaat de inkomstenbelasting omlaag. Bedenk dat het achterlijk 52% ook bestaat vanwege dit soort regelingen. Maar goed ik zie het niet snel gebeuren, want de huizenkopers hebben de hypotheekrentesubsidie hard nodig.
Dat verwacht ik ook, onder de huurders zit niemand die een hypotheek rond kan krijgen, die hebben geen ene stuiver eigen geld en wel schulden en alimentatieverplichtingen en de mesten zijn al op leeftijd, daar zijn banken ook niet dol op..quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:30 schreef VSH het volgende:
[..]
Wat nu gebeurt is een wanhoopspoging van het kabinet om het koopsectorpiramidespel overeind te houden. Mijn verwachting is dat het geen succes zal hebben.
Wat een stigmatisering in 1 zin, volgens mij een record.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:16 schreef HD9 het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook, onder de huurders zit niemand die een hypotheek rond kan krijgen, die hebben geen ene stuiver eigen geld en wel schulden en alimentatieverplichtingen en de mesten zijn al op leeftijd, daar zijn banken ook niet dol op..
Niemand die hier een antwoord op weet?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:04 schreef Emu het volgende:
Zijn er ergens statistieken te vinden over de prijzen van bouwkavels per gemeente en de evolutie daarvan? zou graag zulke data bekijken, maar kan dit niet vinden (lijkt wel alsof het niet bestaat ?).
Ik ben meestal een meelezer.quote:Dit is je 3e post?
Wanneer ben je door je klonen heen, frustie dat je bent?
Feit blijft dat, zeker met de voorgenomen regelgeving, er ontzettend veel huurders zijn die geen huis kunnen kopen. Forse huurverhogingen maar tegelijkertijd geen hypotheek kunnen krijgen (of een véél te kleine). Zo ga je de woningmarkt niet weer op gang krijgen...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:21 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Wat een stigmatisering in 1 zin, volgens mij een record.
trek het je niet persoonlijk aan, ze zijn zo op hun P getrap door xeno dat de paranoia toeslaat bij sommige mensen en deze hem in iedere nieuw poster zienquote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:36 schreef VSH het volgende:
[..]
Ik ben meestal een meelezer.
Ik vind jou reactie erg onaardig. Vind jij het normaal om iemand die jou verder niets gedaan voor van alles en nog wat uit te maken.
Je kunt ook kijken of je met een inhoudelijke reactie toch nog wat argumenten kunt opvoeren. Misschien leren we er allebei wat van.
True that. maar samen met de afbouw van de HRA hoort ook een oploop van de sociale huur voor mensen die niet sociaal nodig hebben. Helaas of niet helaas dat is persoonlijk.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Feit blijft dat, zeker met de voorgenomen regelgeving, er ontzettend veel huurders zijn die geen huis kunnen kopen. Forse huurverhogingen maar tegelijkertijd geen hypotheek kunnen krijgen (of een véél te kleine). Zo ga je de woningmarkt niet weer op gang krijgen...
Surequote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:36 schreef VSH het volgende:
[..]
Ik ben meestal een meelezer.
Ik vind jou reactie erg onaardig. Vind jij het normaal om iemand die jou verder niets gedaan voor van alles en nog wat uit te maken.
Je kunt ook kijken of je met een inhoudelijke reactie toch nog wat argumenten kunt opvoeren. Misschien leren we er allebei wat van.
Ja, dat is wel duidelijk. Ook wel makkelijk zo. Als een reactie of mening niet bevalt, en je hebt verder geen argumenten, dan zeg je gewoon dat de poster niet legitiem is o.i.d.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:39 schreef Artimunor het volgende:
[..]
trek het je niet persoonlijk aan, ze zijn zo op hun P getrap door xeno dat de paranoia toeslaat bij sommige mensen en deze hem in iedere nieuw poster zien
(met P bedoel ik hier natuurlijk Portemonnee)
Hoho, er moet hier geowon niet met een kloon geprobeert worden je statement duidelijker te maken door jezelf te bekrachtigen of je punten te herhalen onder een andere account.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het gezever over kloons dit, kloons dat komt idd nogal gefrustreerd over en voegt niks toe. Kan wat mij betreft achterwege blijven.
Klaag erover bij de mods, die kunnen er eventueel iets aan doen. Hier gaan liggen bekvechten over wie er wel of géén kloon is verneukt het topic alleen maar.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:33 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Hoho, er moet hier geowon niet met een kloon geprobeert worden je statement duidelijker te maken door jezelf te bekrachtigen of je punten te herhalen onder een andere account.
Komop zeg, ga je nu zelf aan symptoombestrijding doen?
De kloon zelf verneukt het topic. Mij lopen beschuldigen dat ik het opmerk, das een goeie.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Klaag erover bij de mods, die kunnen er eventueel iets aan doen. Hier gaan liggen bekvechten over wie er wel of géén kloon is verneukt het topic alleen maar.
Ik mag zoveel posten per 1,5 jaar als ik wil. Daaruit kun jij niet met zekerheid afleiden dat ik wel of geen kloon ben.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:32 schreef Sjabba het volgende:
Je post vandaag net zoveel als in 1,5 jaar tijd so so ben je dan geen kloon?
Je schrijft dat mensen maar een huis moeten kopen als ze steun van de overheid willen ontvangen. Daar reageerde ik op, omdat het mij niet duidelijk is waarom het redelijk is dat een koper steun krijgt bij het betalen van zijn woonlasten, en een huurder in de vrije sector niet.quote:En als je zo goed meeleest weet je wat ik van je opmerkingen vind.
Nu komt dan in ieder geval een reactie. Klaarblijkelijk vind je dat een huizenkoper gesteund moet worden, zoals dat ook gebeurt met ouders met kinderen, bejaarden en chronisch zieken. Duidelijk!quote:Als je een huis koopt/ hypotheek neemt krijg je belasting korting. Als je kinderen hebt net zo. Als je boven een bepaalde leeftijd bent ook. Als je chronisch ziek bent ook. Enz enz.
Ik beschuldig je ervan dat jij (en anderen) het er steeds over moeten hebben terwijl je er ook mee naar de crew kan gaan ipv hier voor topicvervuiling te zorgen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:49 schreef Sjabba het volgende:
[..]
De kloon zelf verneukt het topic. Mij lopen beschuldigen dat ik het opmerk, das een goeie.
De HRA wordt nu toch ook afgebouwd. En ik ben het daar ook mee eens. Alleen minima moeten gesteund worden. Alhoewel in het geval van kinderen ik daar nog twijfels bij heb.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:54 schreef VSH het volgende:
[..]
Ik mag zoveel posten per 1,5 jaar als ik wil. Daaruit kun jij niet met zekerheid afleiden dat ik wel of geen kloon ben.
[..]
Je schrijft dat mensen maar een huis moeten kopen als ze steun van de overheid willen ontvangen. Daar reageerde ik op, omdat het mij niet duidelijk is waarom het redelijk is dat een koper steun krijgt bij het betalen van zijn woonlasten, en een huurder in de vrije sector niet.
[..]
Nu komt dan in ieder geval een reactie. Klaarblijkelijk vind je dat een huizenkoper gesteund moet worden, zoals dat ook gebeurt met ouders met kinderen, bejaarden en chronisch zieken. Duidelijk!
Ik zie de huizenbezitter minder als een behoeftige/verzwakte die gesteund moet worden ten opzichte van mensen die een andere woonvorm kiezen. Zie jij dat wel zo? Want dan begrijp ik jou standpunt wel.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. woon/kinderlasten kunnen wat mij betreft ondersteund worden voor minima, zeg <20k/jaar. Voor de rest van ons kan dan de belasting gewoon omlaag.
Daar ben ik al langer benieuwd naar...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:04 schreef Emu het volgende:
Zijn er ergens statistieken te vinden over de prijzen van bouwkavels per gemeente en de evolutie daarvan? zou graag zulke data bekijken, maar kan dit niet vinden (lijkt wel alsof het niet bestaat ?).
HRA wordt niet noemenswaardig afgebouwd, ik verwacht niet dat de totale HRA-uitgaven van de overheid de komende 10 jaar dalen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:06 schreef Sjabba het volgende:
De HRA wordt nu toch ook afgebouwd. En ik ben het daar ook mee eens. Alleen minima moeten gesteund worden. Alhoewel in het geval van kinderen ik daar nog twijfels bij heb.
Volgens mij kan je de afbouw van HRA best vergelijken met de stijging van de huur. Procentueel is het anders maar per saldo zal het gemiddelde elkaar niet veel mislopen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Daar ben ik al langer benieuwd naar...
[..]
HRA wordt niet noemenswaardig afgebouwd, ik verwacht niet dat de totale HRA-uitgaven van de overheid de komende 10 jaar dalen.
De HRA afbouw gaat wel erg traag. Ik zou eerder kijken naar een oplossing die ervoor zorgt dat op korte termijn voor nieuwe gevallen de huizenmarkt op een serieus gezonde wijze gefinancierd wordt. Voor echte ernstig schrijnende situaties die ontstaan als gevolg van prijsdalingen kan een oplossing gezocht worden, indien zeer recent onder invloed van alle propaganda een huis gekocht is. Maar alleen met echt schrijnende gevallen, niet als er alleen maar een restschuld van 20000 gefinancierd moet worden.quote:De HRA wordt nu toch ook afgebouwd. En ik ben het daar ook mee eens. Alleen minima moeten gesteund worden. Alhoewel in het geval van kinderen ik daar nog twijfels bij heb.
De HRA afbouw gaat net zo traag als de stijging van sociale huurwoningen. Prima, lekker traag het is niet de tijd van snelle harde maatregelen, die hadden dan 10 jaar geleden genomen moeten worden.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:21 schreef VSH het volgende:
[..]
De HRA afbouw gaat wel erg traag. Ik zou eerder kijken naar een oplossing die ervoor zorgt dat op korte termijn voor nieuwe gevallen de huizenmarkt op een serieus gezonde wijze gefinancierd wordt. Voor echte ernstig schrijnende situaties die ontstaan als gevolg van prijsdalingen kan een oplossing gezocht worden, indien zeer recent onder invloed van alle propaganda een huis gekocht is. Maar alleen met echt schrijnende gevallen, niet als er alleen maar een restschuld van 20000 gefinancierd moet worden.
Kinderbijslag / kinderopvang toeslag drijven volgens mij vooral de prijs op van alles wat daarmee te maken heeft. Bovendien vind ik dat bij de keuze "wel of niet thuis blijven voor de kinderen" ook de echte kosten en het carriereperspectief moeten worden meegewogen. Voor zowel mannen als vrouwen geldt dat het instand houden van je carriere en de zorg voor je kinderen best een hoop geld mag kosten. Als je het te duur vindt, zorg je gewoon zelf voor de kinderen.
Me dunkt dat eerder de personen die hier alleen komen om te baggeren een eind kunnen optiefen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het gezever over kloons dit, kloons dat komt idd nogal gefrustreerd over en voegt niks toe. Kan wat mij betreft achterwege blijven.
Over welke propaganda heb jij het dan ?????quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:21 schreef VSH het volgende:
[..]
De HRA afbouw gaat wel erg traag. Ik zou eerder kijken naar een oplossing die ervoor zorgt dat op korte termijn voor nieuwe gevallen de huizenmarkt op een serieus gezonde wijze gefinancierd wordt. Voor echte ernstig schrijnende situaties die ontstaan als gevolg van prijsdalingen kan een oplossing gezocht worden, indien zeer recent onder invloed van alle propaganda een huis gekocht is. Maar alleen met echt schrijnende gevallen, niet als er alleen maar een restschuld van 20000 gefinancierd moet worden.
Steeds lullen over kloon dit, kloon dat is idd bagger en wmb mag dat idd achterwege blijvenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Me dunkt dat eerder de personen die hier alleen komen om te baggeren een eind kunnen optiefen.
Lijkt me eerder dat dit door de inmenging van de oppositie komt dan dat het kabinet er zelf zo blij mee is. Gaat weer voor een miljardentegenvaller zorgen als het echt zo uitgevoerd wordt als in de media verkondigt wordtquote:En ook fijn dat het kabinet eindelijk de grenzeloze dommigheid van hun maatregelen inzien. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedraaid. Beetje lullig voor de baissers dat wel.
Daar ben ik het wel mee eens. De kloons verstoren het topic flink maar speel dat liever via het FB-topic van AEX. 1 kloontje is verwijderd vandaag, de ander staat nog in de wachtrij.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Klaag erover bij de mods, die kunnen er eventueel iets aan doen. Hier gaan liggen bekvechten over wie er wel of géén kloon is verneukt het topic alleen maar.
Max 105% van de waarde en in 30 jaar de schuld afbouwen naar nul wanneer je gebruik wilt maken van de HRA. Zo'n financiering is niets mis mee. Dat is gewoon conservatief.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:21 schreef VSH het volgende:
[..]
De HRA afbouw gaat wel erg traag. Ik zou eerder kijken naar een oplossing die ervoor zorgt dat op korte termijn voor nieuwe gevallen de huizenmarkt op een serieus gezonde wijze gefinancierd wordt.
je hoort over je gehele inkomen belasting te betalen net als ikquote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:59 schreef Sjabba het volgende:
[..]
?
HRA is een aftrekpost dus een stukje inkomen waar ik geen belasting over betaal, er blijft altijd nog inkomen over waar ik wel belasting over betaal.
Bijna iedereen heeft aftrekposten in enige vorm. Al was het maar de persoonsgebonden aftrek.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:23 schreef HD9 het volgende:
[..]
je hoort over je gehele inkomen belasting te betalen net als ik
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. De kloons verstoren het topic flink maar speel dat liever via het FB-topic van AEX. 1 kloontje is verwijderd vandaag, de ander staat nog in de wachtrij.
En negeren van bepaalde figuren blijft ook een goede optie.
Als Blok zegt dat hij wil dat mensen een huis kopen ipv huren, als Rutte aangeeft dat zijn huis ook steeds meer waard is geworden, als lokale overheden startersleningen uitdelen, of als het kabinet allerlei maatrgelen neemt om mensen de koopmarkt op te drijven als het even tegenzit (bijv. verhoging NHG), dan zie ik dat als een vorm van propaganda en huizenkoopstimulatie.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:39 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Over welke propaganda heb jij het dan ?????
En ook, voor sommige mensen is 20k restschuld al schrijnend dus daar dan geen onderscheid in maken.
Het is inderdaad al een hele verbetering, maar niet echt conservatief. De vraag is of het overeind blijft.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:22 schreef 99.999 het volgende:
Max 105% van de waarde en in 30 jaar de schuld afbouwen naar nul wanneer je gebruik wilt maken van de HRA. Zo'n financiering is niets mis mee. Dat is gewoon conservatief.
Ik heb geen significante aftrekposten en al helemaal nooit aftrekposten gehad die ook maar in de buurt komen van de HRA van een gemiddeld koophuis. Ook ontvang in geen toeslagen. Wel is er een kind op komst, dan krijg ik wss kinderbijslag, kinderopvangtoeslag krijg ik terecht niet. Wel jammer dat ze het niet meteen voor veel meer mensen hebben afgeschaft.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bijna iedereen heeft aftrekposten in enige vorm. Al was het maar de persoonsgebonden aftrek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |