Txs allemaal! Atl is all time low. M'n laagste gewicht sinds ik begonnen ben met afvallenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:48 schreef nectarientje het volgende:
Gefeliciteerd Tink! Wat betekent atl?
Mooi lijstje maar misschien beetje veel suikers? vanilleyoghurt en vla + 3 stuks fruit.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:13 schreef Sethiwe het volgende:
@ Tink gefeliciteerd, geniet van je verjaardagslekkers.
Ben erg benieuwd naar de foto.
De vorige was ook titelloos dus ik dacht dat dat zo hoorde nu en titel verzinnen ben ik ook niet zo goed in.
Beter niets dan iets toch.
Welkom searchanddestroy. Ik ben idd benieuwd naar je gewone daglijstje.
Zeester wat slim om jezelf te belonen, als je een x aantal kilo's bent afgevallen.
Nectarientje het valt nog wel mee met te weinig drinken toch? Je zit op ongeveer 1700ml, als ik chocolademelk voor 200 ml reken.
J0cie is het gelukt met werken, ondanks ziek zijn?
Bananapancake ben jij al weer beter, vorige week was je niet fit, als ik me goed herinner.
Eetlijstje van vandaag
O: vanilleyoghurt met muesli
t: appel: 2 bruine boterhammen kipfilet met cherrytomaatjes, cup a soup, kiwi en een sinaasappel
t: 1 snee roggebrood met philadelphia
d: zelfgemaakte erwtensoep met 1 snee roggebrood met spek
s: 1 uur bbb
t: schaaltje vla/ yoghurt
Wat ben jij liefquote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:13 schreef Sethiwe het volgende:
Bananapancake ben jij al weer beter, vorige week was je niet fit, als ik me goed herinner.
Eetlijstje van vandaag
O: vanilleyoghurt met muesli
t: appel: 2 bruine boterhammen kipfilet met cherrytomaatjes, cup a soup, kiwi en een sinaasappel
t: 1 snee roggebrood met philadelphia
d: zelfgemaakte erwtensoep met 1 snee roggebrood met spek
s: 1 uur bbb
t: schaaltje vla/ yoghurt
Niet zo vreemd die snaaitrek.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:17 schreef Lonaa het volgende:
Ik voel me kut, wil eten en zit in dubio. Bah.
O: 2 boterhammen met 3 plakjes grillworst. Koffie met melk.
T: Niks, nada, noppes.
L: 3 volkoren crackers. 2 met kaas, 1 met grillworst.
T: Niks, nada, noppes.
D: Eigengetrokken kippensoep, vetvrij, met een halve kipfilet en 100 gram noodles.
Nog geen 1000 cal.
Ik moet dus nog wat eten, en ik wil graag patat, chips, vette zooi en pizza.
Kan wel dat het versterkt wordt doordat je veel te weinig gegeten hebt vandaag..quote:
Dat zou goed kunnen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:29 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Kan wel dat het versterkt wordt doordat je veel te weinig gegeten hebt vandaag..
Ik heb daar toevallig ook last van nu
O: bananenchocolade smoothie
T: 10 gram gojibessen
L: pistolet met filet americain en ei
T: 3 snack a jacks bbq
D: schnitzel, aardappels en linzen
T: schaaltje vanilleyoghurt
Heb nu even moeten wachten op het avondeten en heb zin in weet ik veel wat voor eten allemaal. Ook gezonde dingen voor morgen aan het bedenken, maar heb weinig tijd voor moeilijke dingen.
Dat dus.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:29 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Kan wel dat het versterkt wordt doordat je veel te weinig gegeten hebt vandaag..
Die kaas-uienbroodjes zijn van witbrood denk ik he? Die zou ik vervangen door iets van bruin brood.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:03 schreef searchanddestroy het volgende:
Lijstje van vandaag:
o: 2 kaas-uienbroodjes.
t: stuk paprika.
l: cup a soup met 2 sneetjes brood.
d: aardappels, cordon bleu, sperziebonen.
t: niets, maar mocht ik straks nog honger krijgen dan waarschijnlijk een boterham met tomaat oid.
beweging: ik ga zo nog een stukje lopen.
Wederom niet al te veel, maar zoals gezegd, verkouden. Al moet ik zeggen dat het niet veel verschilt met wat ik normaal eet; als ik me fit voel dan schep ik 's avonds iets meer op dan nu. Moet wel erbij zeggen dat ik vaak uitslaap en daarom ontbijt meestal over sla, maar ga m'n best doen om mezelf vroeg uit bed te slepen.
Dan valt er nog wel veel te verbeteren, het is sowieso zoals je zelf aan geeft erg weinig.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:03 schreef searchanddestroy het volgende:
Lijstje van vandaag:
o: 2 kaas-uienbroodjes.
t: stuk paprika.
l: cup a soup met 2 sneetjes brood.
d: aardappels, cordon bleu, sperziebonen.
t: niets, maar mocht ik straks nog honger krijgen dan waarschijnlijk een boterham met tomaat oid.
beweging: ik ga zo nog een stukje lopen.
Wederom niet al te veel, maar zoals gezegd, verkouden. Al moet ik zeggen dat het niet veel verschilt met wat ik normaal eet; als ik me fit voel dan schep ik 's avonds iets meer op dan nu. Moet wel erbij zeggen dat ik vaak uitslaap en daarom ontbijt meestal over sla, maar ga m'n best doen om mezelf vroeg uit bed te slepen.
Witbrood inderdaad. Thanks!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:09 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Die kaas-uienbroodjes zijn van witbrood denk ik he? Die zou ik vervangen door iets van bruin brood.
Verder mag je tussendoor wel wat meer eten denk ik
Als je uitslaapt kan je overigens nog steeds een normaal (wellicht iets aangepast) eetschema aanhouden als je het mij vraagt. Zorg er wel voor dat je direct als je wakker wordt iets eet.
Thanks! Cordon bleu zou mijn eigen keuze ook niet zijn, maar zoals ik al zei, ik ben voornamelijk afhankelijk van wat m'n ouders op tafel zetten, en dan is dat meestal iets wat snel klaar is.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan valt er nog wel veel te verbeteren, het is sowieso zoals je zelf aan geeft erg weinig.
Kaas-uienbroodjes zitten weinig/geen nuttige voedingsstoffen in en bevatten wel veel kcal.
Dus liever volkoren boterhammen of iets van yoghurt met muesli.
Wat zat er op je boterhammen bij je lunch? Cup a soup voegt ook niets nuttigs toe alleen veel te veel zout.
Verder zou cordon bleu niet mijn keuze zijn tijdens het afvallen.
Ja dat begrijp ikquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:16 schreef searchanddestroy het volgende:
[..]
Witbrood inderdaad. Thanks!
[..]
Thanks! Cordon bleu zou mijn eigen keuze ook niet zijn, maar zoals ik al zei, ik ben voornamelijk afhankelijk van wat m'n ouders op tafel zetten, en dan is dat meestal iets wat snel klaar is.
Ik zal niet zeggen dat emo-eten niet bestaat, maar ik denk dat het vaak verward wordt met een lichaam dat eigenlijk gewoon honger heeft. Je lijf grijpt in een dergelijke situatie je psychisch zwakkere momenten aan om je te doen eten (omdat je dan met je kop bij andere dingen zit en het je dus minder kan schelen, cq je bied minder weerstand, grotere kans dat je 'meegeeft' en dus de zo nodige energie binnen krijgt).quote:
Wauw. Heldere duidelijke uitleg. Dit ga ik onthouden.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:36 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Ik zal niet zeggen dat emo-eten niet bestaat, maar ik denk dat het vaak verward wordt met een lichaam dat eigenlijk gewoon honger heeft. Je lijf grijpt in een dergelijke situatie je psychisch zwakkere momenten aan om je te doen eten (omdat je dan met je kop bij andere dingen zit en het je dus minder kan schelen, cq je bied minder weerstand, grotere kans dat je 'meegeeft' en dus de zo nodige energie binnen krijgt).
Je lijf en geest is een complex geheel, emoties en fysiek sterk verbonden.
Ik heb echt jarenlang gedacht een emotie eetster te zijn. Ik had last van snaaitrek tot eetbuien, noem maar op. Dacht daar nooit vanaf te zullen komen zonder allerhande therapie e.d., leren omgaan met mijn emoties. Heb dat ook een tijdje geprobeerd op verschillende manieren. Effect op mijn eetpatroon destijds: nihil.
Nu, een aantal jaar later heb ik er simpelweg nooit last meer van. Niet omdat ik geen moeite meer heb met het goed omgaan met emoties (integendeel), maar simpelweg omdat ik structureel genoeg eet. Waar ik destijds op alles beknibbelde, altijd aan t lijnen was, structureel tekort had.
Nu kan ik zin hebben in een koekje maar voel eigenlijk nooit meer drang een hele zak leeg te eten.
Emotie-eten, in mijn geval had dat duidelijk gewoon een fysieke oorzaak, kan niet anders concluderen.
Ik denk dat er absoluut een waarheid in zit ook. Ik was altijd angstvallig tegen kcal's tellen, uit confrontatieangst ofzo, maar nu ik het doe merk ik dat ik overdag véél te weinig substantieels eet. Dan is het niet gek dat ik 's avonds helemaal los ga, of constant aan het snaaien ben. Was wel een eye-opener.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wauw. Heldere duidelijke uitleg. Dit ga ik onthouden.
Dat is hier ook inderdaad wel een beetje aan de orde.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:09 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik denk dat er absoluut een waarheid in zit ook. Ik was altijd angstvallig tegen kcal's tellen, uit confrontatieangst ofzo, maar nu ik het doe merk ik dat ik overdag véél te weinig substantieels eet. Dan is het niet gek dat ik 's avonds helemaal los ga, of constant aan het snaaien ben. Was wel een eye-opener.
Dank je voor het advies.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:31 schreef Sarabi het volgende:
Mooi lijstje maar misschien beetje veel suikers? vanilleyoghurt en vla + 3 stuks fruit.
En cup a soup voegt ook niets toe![]()
alleen heel veel zout.
Je moet inderdaad harder zijn voor jezelf. Je smaak kun je vrij makkelijk en vrij snel trainen. Gewoon beginnen aan die yoghurt. Over een week eet je het zonder tegenzin en over een half jaar denk je "lekker, een bakje yoghurt!"quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:56 schreef Sethiwe het volgende:
[..]
Dank je voor het advies.
Zou het beter zijn om optimel kwark yoghurt te nemen ipv vanilleyoghurt? Vind yoghurt iets te zuur om het gewoon te eten. Maar misschien moet ik iets harder zijn voor mezelf.
Cup a soup is idd erg zout en daardoor juist zo lekker. Omdat ik geen koffie/ thee drink vind ik het wel lekker om iets warms te drinken tijdens het werk. Zou bouillon beter zijn, want dat bevat ook veel zout.
Of neem de milde halfvolle yoghurt van de AH. Die is echt goed te doen!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je moet inderdaad harder zijn voor jezelf. Je smaak kun je vrij makkelijk en vrij snel trainen. Gewoon beginnen aan die yoghurt. Over een week eet je het zonder tegenzin en over een half jaar denk je "lekker, een bakje yoghurt!"
Absoluut! Ik was altijd gek op yoghurt maar vond het te zuur 's ochtends. Inmiddels ben ik van de milde naar de magere overgestapt. Die van Campina vind ik trouwens nog steeds veel te zuur in vergelijking met die van AH.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:08 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Of neem de milde halfvolle yoghurt van de AH. Die is echt goed te doen!
Gewoon wennenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:56 schreef Sethiwe het volgende:
[..]
Dank je voor het advies.
Zou het beter zijn om optimel kwark yoghurt te nemen ipv vanilleyoghurt? Vind yoghurt iets te zuur om het gewoon te eten. Maar misschien moet ik iets harder zijn voor mezelf.
Cup a soup is idd erg zout en daardoor juist zo lekker. Omdat ik geen koffie/ thee drink vind ik het wel lekker om iets warms te drinken tijdens het werk. Zou bouillon beter zijn, want dat bevat ook veel zout.
De mijne ook! Heb alleen boodschappen gedaan bij de biowinkel dus nog niet in gebruik genomen!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:15 schreef douche-eendje het volgende:
Mn danio-dekseltje was vandaag binnen, voor op de cottage cheese. Fijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |