abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? zondag 10 februari 2013 @ 23:19:22 #1
70532 loveli
N
pi_122736529
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 10 februari 2013 @ 23:19:47 #2
70532 loveli
N
pi_122736546
Kudo's voor het niet eten van de overige 2/3.
crap in = crap out
pi_122736608
Blokje pure chocoladeomnomnomnom :9
Ja doei.
  Moderator zondag 10 februari 2013 @ 23:26:28 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122736802
Bedankt voor de uitleg loveli! Weet alleen niet of ik het helemaal snap :@ Fruit is met mate wel gewoon gezond toch? Maar zal sowieso laag blijven met de carbs :Y
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_122737134
Ola!

Kwak, goed bezig.

Qua Cots en haar eetshizzle, ik zou het lekker bij de dietist houden en misschien ff geen lijstjes posten, je bent al zo met eten bezig...

Ik heb in de zee gezwommen O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_122737153
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 23:26 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor de uitleg loveli! Weet alleen niet of ik het helemaal snap :@ Fruit is met mate wel gewoon gezond toch? Maar zal sowieso laag blijven met de carbs :Y
Alles met mate is toch gezond?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? zondag 10 februari 2013 @ 23:38:36 #7
70532 loveli
N
pi_122737206
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 23:26 schreef MaJo het volgende:
Suiker is troep, kort door de bocht (snoep, cola, witmeel). In fruit zitten vitamines, mineralen, bioflavonoiden, allerlei gezonde stofjes die goed zijn voor je lichaam, op korte of lange termijn. Er zit ook suiker in fruit.

Als je suiker (glucose + fructose) binnenkrijgt, stijgt je bloedsuiker. Om dat te neutraliseren maakt je lichaam insuline aan, dat zorgt voor een daling van de suikerspiegel. Hoe gaat dat in z'n werk? Je lichaamscellen worden door insuline bewerkt dat ze glucose opnemen. Heb je energie nodig, dan gebruikt de lichaamscel daar de glucose voor, anders wordt het opgeslagen in vetcellen. De fructose is een ander verhaal, klein beetje kun je hebben, als je te veel binnenkrijgt sla je het op in de lever (risico's op lange termijn: leververvetting en insulineresistentie, diabetes II).

De normale hoeveelheden suiker die men binnenkreeg voor de introductie van suiker, was prima te doen. Tegenwoordig zit in bijna alles wat we eten suiker. Op de lange termijn uit zich dat in obesitas en ouderdomsdiabetes.

Fruit is goed voor je, omdat al die stofjes erin zitten. Maar als je het eet om je suikerdip op te vangen, is het effect niet heel anders voor je lichaam dan wanneer je iets anders met suiker eet. Met fruit krijg je wel wat vezels binnen waardoor het niet helemaal met iets suikerrijks te vergelijken is, maar het is een quick fix.

Voed je je lichaam met relatief minder (snelle) koolhydraten en raakt het gewend aan ander voer, dan kan dat allerhande gezondheidsvoordelen opleveren, zoals meer energie en geen (of een kleinere) dip/suikercraving.
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 10 februari 2013 @ 23:41:45 #8
70532 loveli
N
pi_122737322
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 23:36 schreef _aurum_ het volgende:
Ik heb in de zee gezwommen O+
Fijn voor je
crap in = crap out
pi_122739438
quote:
18s.gif Op zondag 10 februari 2013 23:41 schreef loveli het volgende:

[..]

Fijn voor je [ afbeelding ]
Whehe
Worry is a misuse of imagination
pi_122740939
Goedemorgen allemaal :)
Na alle tentamenweken en leerweken weer eens naar school, heerlijk

Het plan van vandaag (dus moet nog uitgevoerd worden).
O. 2 boterhammen met kaas glas melk
L. 2 boterhammen met dun roomkaas en veel rucula
T. Appel met een yoghurtje uit de kantine
D. Restje rijst met prei en surumi van gisteren
T. Peer en appel met twee rijstwafels
pi_122741084
Waar is je groente?
Ja doei.
pi_122741368
Goedemorgen O+
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 23:19 schreef loveli het volgende:
Kudo's voor het niet eten van de overige 2/3.
Ik werd geforceerd door mijn gezelschap, die wilden ook een stukje :P
pi_122741443
Planning:
O: boekweit met sojamelk, banaan, chia/lijnzaad, kokos
L: gevulde salade met tonijn en ei en gegrilde groente (totaal ongeveer 350 gr)
T: handje noten (walnoot/amandel)
D: two potato vindaloo met zilvervliesrijst en raita
T: sinaasappel

Morgen maak ik pompoen uit de oven met couscous en prei koekjes en dan woensdag de rest van de vindaloo en dan met salade, donderdag hoef ik niet te koken en dan vrijdag bietjes salade denk ik met sinaasappel. Bam.

[ Bericht 12% gewijzigd door Perruche op 11-02-2013 09:23:45 ]
pi_122741475
Mogguh :W

Weer op 't werk!
Was beetje eerder dan normaal alleen de buurman vond het vannacht nodig om tot 1u. piratenhits af te wisselen met hardcore. :{

Dus c_/

Dat vindaloo ziet er best nog lekker uit Perr, beetje als Indiase snert :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_122741809
Mogge :O

Koffie indeed!

Lijstje
O: yoghurt met muesli
T: appel, cappuccino
L: 2 rijstwafels hamkaas, rauwkost
T: cappuccino, banaan
D: nasi met veel roerbakgroente en komkommersalade
T: kwark met kokos
pi_122742022
goedemorgen allemaal!

Vandaag krijgen we een tijdelijke kat. Ik ben een beetje zenuwachtig, nog nooit een kat gehad, en weet eigenlijk niets over deze!
pi_122742044
Leuk O+ Komt vast goed. Als 'ie wat schuchter is gewoon rustig laten wennen enzo!
Ja doei.
pi_122742232
Schuwe kattebeestjes zijn prima om te kopen met wat melk :P of vlees, of kaas..
pi_122742254
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 09:37 schreef MarMar het volgende:
Schuwe kattebeestjes zijn prima om te kopen met wat melk slagroom :P of vlees, of kaas..
Fixed. Zeker stresskatten zijn gevoelig voor diaree. Slagroom is vetter, krijgen ze minder snel diaree van.
pi_122742328
Lekker lijstje Perr.
En succes met de kat. Gewoon met rust laten en rustig wennen :Y zowel jij als de kat :P

Planning:

O: havermout, cacao, banaan
T: 3 slokken koffie, appel
L: 3 crackers met kip, salade met tomaat/kikkererwten/komkommer en zonnebloempitjes
T: rijstwafel met pindakaas
S: half uur cardio, buikspieren enzo
D: uit!

Ik ben benieuwd wat ervan komt want nog steeds misselijk :')
Be someone that makes you happy
pi_122742419
Succes met de kat! O+

En Nallie, succes met de misselijkheid :+

Ik ga zo beginnen aan de Game of Thrones boekenserie. Is Martijn me al maanden gek over aan t maken, maar nu heb ik pas de rust ervoor :+
pi_122742437
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 09:43 schreef Nallie het volgende:
Lekker lijstje Perr.
En succes met de kat. Gewoon met rust laten en rustig wennen :Y zowel jij als de kat :P

Planning:

O: havermout, cacao, banaan
T: 3 slokken koffie, appel
L: 3 crackers met kip, salade met tomaat/kikkererwten/komkommer en zonnebloempitjes
T: rijstwafel met pindakaas
S: half uur cardio, buikspieren enzo
D: uit!

Ik ben benieuwd wat ervan komt want nog steeds misselijk :')
Testje doen? :P
pi_122742469
Ik heb vandaag voor de opleiding mijn eerste coachingsessie. Gaan ze mij onder de loep nemen om te kijken of ik in communicatie mijn effectiviteit kan vergroten. Anderhalf uur voor de camera over jezelf praten. Joy :')
pi_122742587
Morgen! Je voelt je al een paar dagen niet zo fit toch Nallie? Hoop dat t snel over gaat! Ik vind uiteten als ik niet lekker ben niet zo.. Gelukkig is dat bijna nooit :)
pi_122742613
Morgen!

Ik zou de kat helemaal geen melk of room geven. Katten zijn lactose-intolerant en krijgen er diarree van. Vooral als de kat anders nooit melk/room drinkt.

Je kan ook wat kattenmelk kopen, daar is de meeste lactose uitgehaald.

Ik moet vanmiddag met de kat naar de dierenarts, heeft een rot tandje! Vreemd, aangezien hij nog geen jaar is. De dierenarts denkt dat het een tandje is dat uberhaupt nooit levensvatbaar is geweest.

Deze week even netjes eten, teveel crap op afgelopen week.

Vanavond reuzenberg geroosterde groenten/aardappeltjes in schil met pesto en parmezaan eten :9
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_122742641
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 09:50 schreef An24 het volgende:
Ik heb vandaag voor de opleiding mijn eerste coachingsessie. Gaan ze mij onder de loep nemen om te kijken of ik in communicatie mijn effectiviteit kan vergroten. Anderhalf uur voor de camera over jezelf praten. Joy :')
Toch is dat wel handig dat t gefilmd wordt. Mijn presentaties zijn wel eens gefilmd en je ziet jezelf dingen doen waarvan je je niet eens bewust bent.

En melk/kaas is idd slecht voor katten. Onze kat krijgt er blijkbaar jeuk van en dan krabt ie zichzelf een kaal plekje op zn rug. Dat heeft ie anders nooit.
pi_122742737
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 09:57 schreef the85mc het volgende:
Morgen! Je voelt je al een paar dagen niet zo fit toch Nallie? Hoop dat t snel over gaat! Ik vind uiteten als ik niet lekker ben niet zo.. Gelukkig is dat bijna nooit :)
Ja maar ik voel me verder prima, dat is t stomme. Alleen maagzuur en misselijk. Ach ja, ik ga er niet dood aan :)

Lekker diner Novem :9
pi_122742842
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:06 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ja maar ik voel me verder prima, dat is t stomme. Alleen maagzuur en misselijk. Ach ja, ik ga er niet dood aan :)

Heb je het de hele dag of vooral na zwaar sporten?
pi_122742858
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:10 schreef the85mc het volgende:

[..]

Heb je het de hele dag of vooral na zwaar sporten?
Vanaf zaterdag gewoon de hele tijd. Maar vooral nadat ik iets heb gegeten
pi_122742941
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:11 schreef Nallie het volgende:

[..]

Vanaf zaterdag gewoon de hele tijd. Maar vooral nadat ik iets heb gegeten
Dan weet ik het niet.. Misschien wel licht griepje. Als je het vooral zou hebben na sporten kon t scheurtje in het middenrif zijn maar zo klinkt t niet.
Beterschap iig :*
pi_122743045
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:15 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dan weet ik het niet.. Misschien wel licht griepje. Als je het vooral zou hebben na sporten kon t scheurtje in het middenrif zijn maar zo klinkt t niet.
Beterschap iig :*
Thanks, volgens mij werkt dat maagklepje gewoon ff niet goed ofzo. Is ie toe aan vakantie :P
pi_122743695
Misschien kon je sfincter die alcohol van laatst gewoon even niet aan :P
Hoop dat het meevalt!

Oh en nog dikke ^O^ voor An, helemaal overheen gelezen, maar top!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_122743849
Ik ben gestresste en boos op de sneeuw. Kutgladheid. Nu kom ik te laat of val ik.
En vriendinnetje heeft haar pols gebroken en een vriendje z'n enkel op 3 plaatsen door die kut gladheid.

Normaal ben ik echt sneeuw lovah no#1
  Vis een optie? maandag 11 februari 2013 @ 11:00:35 #34
70532 loveli
N
pi_122743852
Magzuur - magnesium. Als het structureel is gaat er bij 'middenrif' een lampje branden.
crap in = crap out
pi_122743872
Sorry, ik ga weer een taart bakken http://www.bbc.co.uk/food/recipes/celebration_chocolate_18175

#taartbakkersanonymous
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_122743881
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:00 schreef loveli het volgende:
Magzuur - magnesium. Als het structureel is gaat er bij 'middenrif' een lampje branden.
Magnesium heb ik! Neem ik dagelijks... Als t over een week nog niet weg is ga ik wel ff naar de huisarts!
pi_122743896
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:06 schreef Nallie het volgende:

[..]

Dat heb ik ook vaak 's winters. En als je toch gaat eten komt het er bijna weer uit :P
pi_122744012
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:00 schreef loveli het volgende:
Toch maar eens naar magnesium gaan kijken dan.
pi_122744019
Structureel omeprazol voor de maag hier..
Een glas melk vind ik ook fijn als het erg opspeelt.
  Vis een optie? maandag 11 februari 2013 @ 11:11:16 #40
70532 loveli
N
pi_122744118
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:07 schreef MarMar het volgende:
Toch vanwege de structurele pijnstillers?
crap in = crap out
pi_122744149
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:11 schreef loveli het volgende:

[..]

Toch vanwege de structurele pijnstillers?
Nope, ook los daarvan. Maagkleppen sluiten niet goed en een gat in mijn middenrif.
pi_122744207
Maagpijn / misselijkheid suckt, sterkte!

Afgelopen weekend een fotoshoot gehad met alle neefjes en nichtjes en twee waren al ziek, één is de dag erna ziek geworden... Ik wil niet, ik wil niet, ik wil niet!!1!! Ik begin eindelijk wat aan te komen, ben nu een recordtijd van 1,5 maand niet ziek geweest, dus NEE! *stampvoet*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122744270
Overigens is vaak last hebben van maagzuur niet iets wat je moet onderschatten, ookal is de last ervan relatief klein.
Maagzuur kan de slokdarm beschadigen en als dat structureel gebeurt, heb je aanzienlijk meer kans op slokdarmkanker.
Daarom slik ik braaf mijn omeprazol, ook in periodes dat ik er relatief weinig last van heb.
pi_122744303
Ik heb daar soms ook wat last van. Als ik echt zware dingen til, buitenboordmotors bijvoorbeeld, en dan draaiende beweging maak dan ben ik soms daarna een beetje misselijk.
pi_122744311
Overigens is het prachtig weer hier, ik denk dat ik nog een wandeling inlas vanmiddag en dan ook nog maar ergens een extra handje nootjes ofzo.
  Vis een optie? maandag 11 februari 2013 @ 11:19:35 #46
70532 loveli
N
pi_122744338
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:12 schreef MarMar het volgende:

[..]

Nope, ook los daarvan. Maagkleppen sluiten niet goed en een gat in mijn middenrif.
Linkdump van eerste 2 hits, ben geen fan van structureel maagbeschermers slikken.
http://www.natuurlijkwelz(...)remmers-en-de-logica
http://www.rolandbakker.com/?p=385
crap in = crap out
pi_122744363
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:17 schreef the85mc het volgende:
Ik heb daar soms ook wat last van. Als ik echt zware dingen til, buitenboordmotors bijvoorbeeld, en dan draaiende beweging maak dan ben ik soms daarna een beetje misselijk.
Ik moet er vooral om denken dat ik niet hele grote hoeveelheden tegelijk eet en dat ik na het eten even een tijdje goed rechtop blijf, dus niet hangen op de bank 's avonds vlak na het eten en ook niet gelijk de was gaan doen oid (de wasmachine staat laag).
Wandelen na het eten is behalve fijn voor mijn lijf ook lekker voor mijn maag.
  Vis een optie? maandag 11 februari 2013 @ 11:21:52 #48
70532 loveli
N
pi_122744397
Rettich/rammenas helpt sommige mensen tegen maagzuur.
crap in = crap out
pi_122744406
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:19 schreef loveli het volgende:

[..]

Linkdump van eerste 2 hits, ben geen fan van structureel maagbeschermers slikken.
Ik heb er een camera voor moeten inslikken, het is niets preventief ;)
Voor ALLE medicatie geldt dat het in principe nooit meer is dan een noodzakelijk kwaad en dat je lijf wanneer het gezond is, altijd beter af is zonder.
pi_122744424
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:33 schreef Tinkepink het volgende:
Secret eaters is interessant vandaag. Gaat over gezond maar teveel eten.
Is dat met dat meisje dat o.a. kokosnoot en zonnebloem pitten als tussendoortje at?
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_122744448
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:22 schreef Skoap het volgende:

[..]

Is dat met dat meisje dat o.a. kokosnoot en zonnebloem pitten als tussendoortje at?
Yep.
pi_122744450
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:00 schreef Probability het volgende:
Ik ben gestresste en boos op de sneeuw. Kutgladheid. Nu kom ik te laat of val ik.
En vriendinnetje heeft haar pols gebroken en een vriendje z'n enkel op 3 plaatsen door die kut gladheid.

Normaal ben ik echt sneeuw lovah no#1
heb je wel goede schoenen? Ik vind sneeuw echt niet glad, pas als het dooit en dan weer vriest, dan is het glad! Maar goed, ik draag buiten dan ook de meest oncharmante schoenen. Pas op kantoor wissel ik die..
pi_122744466
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:23 schreef MarMar het volgende:

[..]

Yep.
ja die had ik al eens gezien...
Was inderdaad wel een interessante aflevering!
pi_122744476
Ik had goedkope Ella laarzen voorheen, die zijn een paar tientjes en goed stroef in de sneeuw.
pi_122744524
Ik zit nu de obese van gister te kijken, wat een ontzettend sympathieke gast, hoop dat het hem lukt!
pi_122744557
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:23 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

heb je wel goede schoenen? Ik vind sneeuw echt niet glad, pas als het dooit en dan weer vriest, dan is het glad! Maar goed, ik draag buiten dan ook de meest oncharmante schoenen. Pas op kantoor wissel ik die..
Ja de stukken sneeuw die ijs zijn geworden, die zijn glad, goede schoenen of niet, maar dat zeg je zelf ook al
pi_122744665
Elastiek om je schoenen doen helpt ook als je geen ander paar mee kan nemen. Charmant, nou nee, maar je gaat iig niet meer onderuit.
pi_122744741
Het sneeuwt hier al de hele dag. Zo langzamerhand ben ik het zat!
pi_122745413
Ik heb pas van die "magic spikers" gekocht.

Kun je om je schoen heen doen en er zitten een soort van ijzeren klauwtjes onder, waardoor je meer grip hebt.
Kosten: 3,50 bij de action.
Doe wat je niet durft.
pi_122746051
quote:

[..]

Lurker meldt zich.

Dank voor je linkdump.
# had ik beter moeten zoeken -O-

Na lezen van de bijsluiter en een maand slikken, doe ik het voorlopig op een alternatieve manier.
Tips waren ook : glaasJE karnemelk voor het slapen, de Statenbijbel _O_ onder het hoofdkussen,
goede kwaliteit pepermunt, nl. pepermuntoliën !
pi_122747534
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:01 schreef the85mc het volgende:

[..]

Toch is dat wel handig dat t gefilmd wordt. Mijn presentaties zijn wel eens gefilmd en je ziet jezelf dingen doen waarvan je je niet eens bewust bent.

En melk/kaas is idd slecht voor katten. Onze kat krijgt er blijkbaar jeuk van en dan krabt ie zichzelf een kaal plekje op zn rug. Dat heeft ie anders nooit.
Is ook. Je moet er gewoon even door heen. En ik verlang van mijn eigen trainingsdeelnemer dat ze het ook doen.

Maar het was erg nuttig. Ik zie het echt als een cadeautje dat je aan jezelf kunt werken bij het leren van een vak :Y
pi_122747593
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:16 schreef MarMar het volgende:
Overigens is vaak last hebben van maagzuur niet iets wat je moet onderschatten, ookal is de last ervan relatief klein.
Maagzuur kan de slokdarm beschadigen en als dat structureel gebeurt, heb je aanzienlijk meer kans op slokdarmkanker.
Daarom slik ik braaf mijn omeprazol, ook in periodes dat ik er relatief weinig last van heb.
Ik ook. Dat stomme spiertje tussen maag en slokdarm doet het bij mij niet goed, waardoor ik die omeprazol nodig heb. Als ik een paar dagen niet neem, merk ik het gelijk }:|
pi_122747659
quote:

[..]

Soms moet je kiezen tussen twee kwaden loveli. Heb het hier met de huisarts ook over gehad.
pi_122747812
Doe ik er ook even een linkdumpje tegenaan: http://www.slokdarmkanker.info/pages/view.php?page_id=482
  Vis een optie? maandag 11 februari 2013 @ 13:29:04 #65
70532 loveli
N
pi_122748258
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 13:10 schreef An24 het volgende:

[..]

Soms moet je kiezen tussen twee kwaden loveli. Heb het hier met de huisarts ook over gehad.
Ik weet, herinner me onze pm-wisseling nog goed. Soms heb je geen keus.

Maagbeschermers staan in de top 3 van meest gebruikte medicijnen, bij veel andere gebruikers is het middel erger dan de kwaal en zijn andere oplossingen voorhanden.
crap in = crap out
pi_122748330
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:07 schreef MarMar het volgende:
Die gebruik ik af en toe, maar ben er nooit mee naar de ha gegaan dus 'durf' ze niet structureel te gebruiken.
pi_122748434
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 13:29 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik weet, herinner me onze pm-wisseling nog goed. Soms heb je geen keus.

Maagbeschermers staan in de top 3 van meest gebruikte medicijnen, bij veel andere gebruikers is het middel erger dan de kwaal en zijn andere oplossingen voorhanden.
Ja, dat is zo. Elke oorzaak kan anders opgelost worden. Niet aan beginnen als het niet nodig is :N
pi_122748480
Dat medicatie vrij verkrijgbaar is, betekent nog niet dat je niet naar de huisarts moet gaan als de klachten structureel zijn...
Doe dus toch maar even wel Sarabi..

En idd loveli, dat klopt wel, veel mensen gebruiken maagzuurremmers naast een ontzettend slecht eetpatroon waar ieder gezond mens het zuur van zou krijgen bijvoorbeeld.
Maar gezien de uitslag van de gastroscopie destijds (wat een #$%$#^&*onderzoek is dat overigens) is het toch echt een noodzakelijk kwaad hier.
pi_122748481
Bububububu geen zin. Lunch is meer geworden dan gedacht want trek:
O: boekweit met sojamelk, banaan, chia/lijnzaad, kokos
T: peer
L: hard wit broodje forel, salade met tomaat, komkommer. kidneybonen en ei
T: handje noten (walnoot/amandel)
D: two potato vindaloo met zilvervliesrijst en raita
T: sinaasappel
pi_122748565
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 13:35 schreef MarMar het volgende:
Dat medicatie vrij verkrijgbaar is, betekent nog niet dat je niet naar de huisarts moet gaan als de klachten structureel zijn...

En idd loveli, dat klopt wel, veel mensen gebruiken maagzuurremmers naast een ontzettend slecht eetpatroon waar ieder gezond mens het zuur van zou krijgen bijvoorbeeld.
Maar gezien de uitslag van de gastroscopie destijds (wat een #$%$#^&*onderzoek is dat overigens) is het toch echt een noodzakelijk kwaad hier.
Dat onderzoek is niet leuk nee. Liever van onder, dan krijg je een roesje :+

Ik vind die reclame ook zo erg. Vrouwtje heeft maagzuur, neemt zo'n drankje en vervolgens zit zij met haar man met chips en cola in haar hand. WUT!? :')
pi_122748607
Cola is heel goed voor bij maagzuur lijkt me inderdaad :')
pi_122748648
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 13:35 schreef MarMar het volgende:

I know.....
Heb zo nog een lijstje waar ik al jaren eigenlijk mee naar de ha moet :@
  Vis een optie? maandag 11 februari 2013 @ 13:42:01 #73
70532 loveli
N
pi_122748678
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 13:41 schreef Sarabi het volgende:

[..]

I know.....
Heb zo nog een lijstje waar ik al jaren eigenlijk mee naar de ha moet :@
Weer een slachtoffer om te schoppen ~O>

Wanneer ga je bellen?
crap in = crap out
pi_122748789
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 13:42 schreef loveli het volgende:

[..]

Weer een slachtoffer om te schoppen ~O>

Wanneer ga je bellen?
Grote kans dat je jaren geleden mij al ooit hebt geschopt (niet voor het maagzuur dat is nieuw) en dat ik niet gegaan ben.
Dus deze keer ga ik nog niets beloven.
pi_122748805
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 13:44 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Grote kans dat je jaren geleden mij al ooit hebt geschopt (niet voor het maagzuur dat is nieuw) en dat ik niet gegaan ben.
Dus deze keer ga ik nog niets beloven.
Waarom niet?
Doe wat je niet durft.
pi_122748920
Ik reageer straks even loveli, moet nu weer verder :)
@HPKW omdat ik koppig (en dus waarschijnlijk gewoon bang) ben.
  Vis een optie? maandag 11 februari 2013 @ 13:49:11 #77
70532 loveli
N
pi_122748942
okidoki
crap in = crap out
pi_122748947
En je gezondheid vind je niet belangrijk genoeg?
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? maandag 11 februari 2013 @ 13:52:23 #79
70532 loveli
N
pi_122749056
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 13:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
En je gezondheid vind je niet belangrijk genoeg?
Niet elk onderzoek is even prettig..
crap in = crap out
pi_122749239
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 13:52 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat weet ik.
Doe wat je niet durft.
pi_122749548
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 13:52 schreef loveli het volgende:

[..]

That reminds me: ik moet mijn uitstrijkje nog inplannen!
pi_122749828
Ik heb een onderzoek opnieuw moeten inplannen omdat ik me had vergist in de datum. 8)7
Heb me zelden zo dom gevoeld.
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? maandag 11 februari 2013 @ 14:18:03 #83
70532 loveli
N
pi_122749912
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:07 schreef anna82 het volgende:

[..]

That reminds me: ik moet mijn uitstrijkje nog inplannen!
Over uitstrijkjes gesproken, als ze tegelijk een hpv-test doen, kunnen ze het risico op bmhk beter inschatten. Maar dat kost meer geld enzo, dus wordt niet meegenomen met bevolkingsonderzoek.

Vrouwen die niet meedoen met bevolkingsonderzoek, doen vaak wel mee aan thuistest (zelf wattenstaafje swappen en opsturen), zo worden meer risicogevallen eruit gepikt. Ben voorstander van hpv-test bij bevolkingsonderzoek.

Raar vakgebied, medische statistiek. Maar goed, protocollen.
crap in = crap out
pi_122750012
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:18 schreef loveli het volgende:

[..]

Over uitstrijkjes gesproken, als ze tegelijk een hpv-test doen, kunnen ze het risico op bmhk beter inschatten. Maar dat kost meer geld enzo, dus wordt niet meegenomen met bevolkingsonderzoek.

Vrouwen die niet meedoen met bevolkingsonderzoek, doen vaak wel mee aan thuistest (zelf wattenstaafje swappen en opsturen), zo worden meer risicogevallen eruit gepikt. Ben voorstander van hpv-test bij bevolkingsonderzoek.

Raar vakgebied, medische statistiek. Maar goed, protocollen.
Bij de eerste test bevolkingsonderzoek niet nee. Maar zodra je boven pap 1 uitkomt doen ze nog een test incl hpv.
  Vis een optie? maandag 11 februari 2013 @ 14:21:35 #85
70532 loveli
N
pi_122750050
Oh, jippie, er wordt vaker getest dan vroeger:

http://www.hpvtest.nl/

http://www.rivm.nl/Onderw(...)vragen/Testen_op_HPV
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 11 februari 2013 @ 14:22:10 #86
70532 loveli
N
pi_122750070
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:20 schreef An24 het volgende:

[..]

Bij de eerste test bevolkingsonderzoek niet nee. Maar zodra je boven pap 1 uitkomt doen ze nog een test incl hpv.
Volgens mij is dat recent ingevoerd.
*blij*
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 11 februari 2013 @ 14:32:02 #87
70532 loveli
N
pi_122750412
Voor iedereen die een uitstrijkje moet: vraag aan je verzekeraar of ze ook een HPV-test vergoeden, of gooi er zelf 200 euro tegenaan om dat te laten testen.
oO<
crap in = crap out
pi_122750535
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:22 schreef loveli het volgende:

[..]

Volgens mij is dat recent ingevoerd.
*blij*
Mjah, bij mij was het gelijk foute boel, dus ze moesten wel. Dat is al bijna drie jaar geleden. Ik moest nu sinds die tijd elk half jaar voor een controle uitstrijkje en dan nemen ze hpv elke keer mee :Y
  Vis een optie? maandag 11 februari 2013 @ 14:41:15 #89
70532 loveli
N
pi_122750760
En hpv is negatief? Sinds mei 2011 geldt het nieuwe protocol officieel, als ik het goed lees. Mooi dat ze bij jou al eerder zijn gaan testen.

antwoorden staat vrij ;)
crap in = crap out
  maandag 11 februari 2013 @ 14:46:30 #90
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122750932
Bonjour Slankiefaces!

Ik weet niet meer of ik al gepost heb vandaag :') :D Dus excuus als ik in herhaling val! Jetlag valt alles mee, gisteravond viel ik om 21:00 half in slaap op de bank dus ben ik naar bed gegaan en toen heb ik klokkie rond geslapen :@ :D Om 9:00 weer aan het werk (thuis), nu bijna 5 uurtjes gemaakt al, gaat prima *O*

Misschien gaat het zo goed omdat ik toch al een butt ritme heb :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_122751022
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:41 schreef loveli het volgende:
En hpv is negatief? Sinds mei 2011 geldt het nieuwe protocol officieel, als ik het goed lees. Mooi dat ze bij jou al eerder zijn gaan testen.

antwoorden staat vrij ;)
Het stomme is: 2 keer positief, de laatste keer negatief. De laatste keer is geweest nadat ze met een pap drie wat heben weg gehaald. Dus ik ben nu schoon *O*
pi_122751050
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:46 schreef MariaEtcetera het volgende:
Bonjour Slankiefaces!

Ik weet niet meer of ik al gepost heb vandaag :') :D Dus excuus als ik in herhaling val! Jetlag valt alles mee, gisteravond viel ik om 21:00 half in slaap op de bank dus ben ik naar bed gegaan en toen heb ik klokkie rond geslapen :@ :D Om 9:00 weer aan het werk (thuis), nu bijna 5 uurtjes gemaakt al, gaat prima *O*

Misschien gaat het zo goed omdat ik toch al een butt ritme heb :+
Haha, lang leve butritmes *O*

Maar fijn dat het goed gaat :Y
  Vis een optie? maandag 11 februari 2013 @ 14:50:19 #93
70532 loveli
N
pi_122751054
Da's wel heftig en *O* indeed!
crap in = crap out
pi_122751102
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:50 schreef loveli het volgende:
Da's wel heftig en *O* indeed!
:Y Ik raad het iedereen aan. Gewoon checken, want je weet maar nooit. Beter een paar milimeter uit je doos ruimen dan je hele doos ruimen :P :+
  Vis een optie? maandag 11 februari 2013 @ 14:52:21 #95
70532 loveli
N
pi_122751134
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:51 schreef An24 het volgende:

[..]

:Y Ik raad het iedereen aan. Gewoon checken, want je weet maar nooit. Beter een paar milimeter uit je doos ruimen dan je hele doos ruimen :P :+
Daarom wil ik die hpv-test er standaard bij.
crap in = crap out
  maandag 11 februari 2013 @ 14:54:28 #96
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122751198
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:51 schreef An24 het volgende:

[..]

Wahow mental imagery xD

Better safe than sorry met dit soort dingen idd! :Y
pi_122751290
:D

Ik even blij dat ik geen doos heb :+
  maandag 11 februari 2013 @ 15:01:58 #98
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122751475
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:56 schreef V1z0R het volgende:
:D

Ik even blij dat ik geen doos heb :+
Je bent dus nog niet aan de haak geslagen door je booty call? :+
  Vis een optie? maandag 11 februari 2013 @ 15:03:45 #99
70532 loveli
N
pi_122751532
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 15:01 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Je bent dus nog niet aan de haak geslagen door je booty call? :+
Go Maria!
crap in = crap out
pi_122752092
Maria :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')