abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 1 maart 2013 @ 18:57:20 #276
9859 crew  Karina
Woman
pi_123510183
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 18:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
De Amerikaanse remake is nog niet uit, die wacht al een jaar op een release datum. Voor de rest mag je eens een wilde gok doen naar de titel.
Er staan er zelfs 5 op IMDB en ook nog 2 "short".
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_123513467
KAPRINGEN (a hijacking)

De film is gefilmd alsof je naar een soort docu zit te kijken/dat de gijzeling pal voor je neus gebeurt.. En je volgt de gebeurtenissen op het schip en de onderhandelingen die gemaakt worden voor de mogelijke vrijlating.
Na het kijken van de film zat ik met een beetje dubbel gevoel over de film..
Aan de ene kant was het een redelijk realitsche film met uitmuntende acteerprestaties (zou ze er zo een oscar voor geven) die op zich boeiend bleef van t begin tot het eind want je wilt echt weten hoe het afloopt... aan de andere kant had het van mij toch wel iets ''rauwer'' gemogen en waren soms de piraten nog iets te soft voor mijn gevoel... Ook als het wat rauwer had geweest had het de film net wat meer spanning gegeven die het soms nodig had (en waar soms dus ook wat gebrek aan spanning was)
daarom is mn eindcijfer een 6
  vrijdag 1 maart 2013 @ 23:11:17 #278
381477 Izzit
This Izzit
pi_123521583
Shadow Dancer (2012) - IMDb

Een niet onaardige drama/thriller waarin een vrouwelijke IRA-Volunteer gedwongen wordt voor de MI5 te spioneren. Hoewel de film wat voorspelbaar begint wordt het naar het eind toe steeds interessanter. Het onderkoeld acteren maakt er een mooi schouwspel van.

Imdb: 6,3
Moi: 6,5
  vrijdag 1 maart 2013 @ 23:53:29 #279
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_123523375
Ginger & Rosa (2012) - IMDb
Bron: http://www.filmfestivalrotterdam.com

De tieners Ginger en Rosa zijn hartsvriendinnen die opgroeien in het Londen van de jaren zestig, onder de reële dreiging van een nucleaire oorlog door de Cuba-crisis in 1962. De vriendschap tussen de twee wordt op de proef gesteld: Ginger raakt geobsedeerd door haar verlangen actie te ondernemen en sluit zich aan bij protestbewegingen. Ondertussen valt Rosa voor de charmes van Gingers vader, die net weg is bij haar moeder.
Het gevoel van de onrustige jaren zestig, die niet alleen getekend werden door politieke verschuivingen maar ook door de seksuele bevrijding, wordt effectief gevangen in sfeervolle beelden en ondersteund door een jazzy soundtrack (Dave Brubecks Take Five). Regisseur Sally Potter (Orlando) castte naast de veelgeprezen hoofdrolspeelster Elle Fanning, die dertien was toen de film werd gedraaid, onder andere Annette Bening, Alessandro Nivola en Mad Men's Christina Hendricks.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mooie film die goed het tijdsbeeld van mijn vroege jeugd weergeeft.
Onvoorstelbaar knap en overtuigend gespeeld door Elle Flanning.

IMDb: 5,6
Ik: 7,1
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_123526088
Die hard 2, red duizenden levens, krijg parkeerbon kwijtgescholden, the end. :{

[ Bericht 20% gewijzigd door outcast_within op 02-03-2013 01:32:29 ]
  zaterdag 2 maart 2013 @ 11:51:49 #281
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_123530923
Going My Way (1944) - IMDb
Oef, dit soort films kunnen tegenwoordig echt niet meer gemaakt worden :'). Een jonge, muzikaal onderlegde pater (Crosby) komt in de parochie terecht van een ervaren pater, type ouwe knar, en dat levert uiteraard spanningen op. De manier waarop ie problemen aanpakt en mensen helpt is wel erg progressief. Maar goed, uiteindelijk vallen de spanningen weg (al vrij vroeg in de film) en worden de jonge en oude pater dikke vrienden. Hierna kakt de film ontzettend in. In het middengedeelte gebeurt er eigenlijk maar heel weinig, alleen wat zouteloze liedjes worden gezongen. Opeens komt er dan richting het eind toch wat meer pit in de film, maar dat kon de film voor mij niet echt meer redden.

Het is allemaal nog wel om aan te gluren en het is ook heel behoorlijk gemaakt. Zelfs het onderwerp vind ik nog best interessant. Dus een onvoldoende kan ik het niet geven, maar briljant is deze film allerminst. Cijfer: 6

Argo (2012) - IMDb
Het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal, dus je kunt wel een beetje de afloop voorspellen. Het sterke desalniettemin is dat het superspannend wordt. Zat op het spreekwoordelijke puntje van de stoel en dat is toch bijzonder te noemen :Y. Neem daarbij ook nog een mooie gelikte productie en een tof plot en je hebt zo een erg goede film te pakken :P. Terechte Oscarwinnaar trouwens wat mij betreft. Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_123532277
quote:
19s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:07 schreef dawg het volgende:
hoewel ik het bij mijn schaarse reviews ook doe, waarom is het eigenlijk wenselijk om het imdb-cijfer erbij te vermelden.

ik vind de user reviews daar altijd overlopen van elkaar napraten, en de focus ligt naar mijn mening veel te veel op de technische kant van films, ipv de mate van vermaak.
Klopt. Het zijn vooral mensen die zichzelf aan het overtuigen zijn dat er een enorm cinematografisch talent in hun schuilde dat door omstandigheden verloren is gegaan voor de filmindustrie, maar toch nog een uitgang vindt in de IMDB-recensies.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_123532765
Seven Psychopaths (2012) - IMDb
Het verhaal moge duidelijk zijn. Op de een of andere manier kon ik er maar niet inkomen. Heb de film dan ook in drie delen gezien. Het kan mogelijk zijn dat dit natuurlijk de kijk ervaring heeft beïnvloed.
Het genre midaadkomedie ligt mij wel...het zien van In Bruges schepte een bepaalde verwachting dat deze film niet helemaal waar maakt. Wel een leuke verwijzing naar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Christopher Walken en Woody Harrelson spelen voortreffelijk, Collin Farrell blijft hangen waar ook de film blijft hangen.

6,5
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_123534096
Silver Linings Playbook (2012) - IMDb

Silver Linings Playbook.

Ik had er veel van verwacht maar het ik vond het een ietwat voorspelbare en zoete film zelfs.. Net voldoende. Meer een vrouwenfilm denk k :-)
pi_123536214
À bout de souffle (1960)

À bout de souffle gaat over een crimineel die op de vlucht is voor de politie en in de problemen komt doordat hij verliefd wordt op een vrouw (Vrij cliché dus). Het verhaal is niet echt interessant en toch heeft deze film mij van begin tot eind weten te boeien. Dit komt met name door het goede acteerwerk van de hoofdrolspelers; hoewel de karakters mij niet echt aanspraken had ik toch wel enige sympathie voor ze en is het leuk om ze te volgen. Ook het camera werk is erg goed en zorgt in combinatie met de omgeving voor een prachtige sfeer, je waant je in het Parijs van de jaren 50/60. Voeg hier dan ook nog de ruwe montage met de vele jump cuts aan toe en je hebt een film die heel lekker weg kijkt terwijl er eigenlijk bijna niets gebeurd.

Rating: 7
pi_123544607
Silver Linings Playbook

Het verhaal veronderstel ik maar even als bekend. Ik werd meegesleept naar de bios maar was daar achteraf eigenlijk heel blij mee. Wat een leuk en positief verhaal over mensen waar iets mis mee is in het hoofd. Eigenlijk is met iedereen in de film wel een beetje gek, Pat en Tiffany worden gepresenteerd als degenen met een probleem maar ze hebben allemaal een afwijking. De film schept naast de gekte, ook een mooi beeld van suburbia in het amerika van vandaag, geplaagd door de recessie. Gokken en bijgeloof als onderdeel van the american dream.

Ik ben blij verrast door Bradley Cooper in een rol die verder gaat dan het niveau The Hangover, zo had ik hem nog niet gezien hij blijkt te kunnen acteren. En Jennifer Lawrence, wat een wereld van verschil met de Hunger Games, ze lijkt ineens wel volwassen geworden te zijn. Of het een terechte Oscar was weet ik niet omdat ik de rest van de genomineerden nog niet heb gezien maar ik vond haar erg goed. Bijrollen waren ook prima vervuld, leuke Robert de Niro die een mooi duo vormt met Jacki Weaver. Geinige rol van Chris Tucker ook.

IMDB 8 kan ik me in vinden
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_123547115

REBELLE

Sterke en realistische drama film die een realistisch beeld geeft van hoe het leven van zon kindsoldaat eruit ziet en wat voor traumatische gevolgen dat voor zon kind heeft. De acteerprestaties zijn erg sterk, toch miste ik een beetje een ''band'' met de hoofdpersoon... en had er afentoe net wat meer tempo in mogen zitten...
Maar ondanks die 2 minpuntjes ben ik toch blij dat ik deze film gezien heb, indrukwekkende film (maar er had meer ingezeten)
dus nu een 7
pi_123547177
zero dark thirty

ik ga hem nog een keer kijken omdat ik hem enigszins warrig vond, maar ik had sterk de indruk dat er niks van het in de film vertelde verhaal klopt. bij mijn weten werd de hide-out van obl al jaren eerder ontdekt, en hebben desbetreffende seals ook jarenlang getraind op de missie om hem uit te schakelen, in een nagebouwd complex en al.
verder vond ik hem toch wel tof, maar dat is ook omdat ik wel iets heb met black-ops in films, mits goed en geloofwaardig uitgevoerd.

en geen verrassing dat de amerikanen marteling gebruikt hebben in de diverse detentiecentra. vond ik verder ook niet echt schokkend, ik vind het naïef dat kennelijk veel mensen denken dat dat in de westerse wereld niet gebeurt.

nog een keer kijken dus.
cijfer: magere 8.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 20:33:15 #289
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_123548092

Na tientallen reacties te hebben gelezen over wat voor mooie en geweldige film dit wel niet was heb ik besloten om deze film te kijken. Ik heb 3 avonden erover gedaan, omdat ik telkens bijna in slaap viel tijdens het kijken van de film.

Toen ik de film af was gelopen zat ik met een sterk gevoel dat ik heel wat tijd weg heb gegooid door naar deze film te kijken. Ik begrijp absoluut niet hoe mensen deze film "beautiful", "mooi" of "fantastisch" kunnen vinden, echt niet.

De film valt natuurlijk heel zwaar, en is erg deprimerend. Maar dat is niet iets waar ik de film op afreken aangezien dit bij het genre hoort. Waar ik de film wel op afreken is dat het verhaal ontzettend schraal is. De film deed me denken aan koffie waar zoveel water bij is gedaan, dat je de smaak van de koffie zelf haast niet proeft.

Het hele verhaal kon feitelijk in een half uur worden verteld, maar daar zijn zoveel slappe dingen bij gegooid dat de film uiteindelijk bijna 2 uur lang is geworden en het verhaal zelf heel mager overkwam. Ook herhaalden sommige dingen zich door het verhaal heen en sommige gebeurtenissen waren erg voorspelbaar. De cutscene met het pupil en de spuit deed zich volgens mij meer dan 10 keer voor door de hele film heen.

Dat de film zo schokkend kan overkomen, komt voornamelijk alleen door visuele effecten en scenes, en niet omdat het verhaal zelf zo ontzettend sterk of schokkend is.

Ik kan me absoluut niet vinden in de recensies of het cijfer van IMDB. De film was niet leuk of entertaining om naar te kijken. Ik geef de film net een 5,5.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 20:37:36 #290
375756 Jungle_Jim
samurai cop
pi_123548277
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:33 schreef H4ppy het volgende:
De film was niet leuk of entertaining om naar te kijken.
Dat is ook de bedoeling :+ vind het de beste feel bad movie die er is.
Wie dit leest is hek.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 20:40:42 #291
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_123548397
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:37 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

Dat is ook de bedoeling :+ vind het de beste feel bad movie die er is.
Ook drama's horen entertaining te zijn tijdens het kijken, wat is het nut van het kijken van wat voor film dan ook als deze in geen enkel opzicht entertaining is?
  zaterdag 2 maart 2013 @ 20:44:32 #292
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123548554
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:40 schreef H4ppy het volgende:

[..]

Ook drama's horen entertaining te zijn tijdens het kijken, wat is het nut van het kijken van wat voor film dan ook als deze in geen enkel opzicht entertaining is?
Requiem for a Dream is technisch/visueel erg knap, het acteerwerk is goed, met de personages heb je soms medelijden en soms haat je ze, en je kan erover filosoferen.
Entertaining genoeg, hoor!
  zaterdag 2 maart 2013 @ 20:53:42 #293
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_123548953
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:44 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Requiem for a Dream is technisch/visueel erg knap, het acteerwerk is goed, met de personages heb je soms medelijden en soms haat je ze, en je kan erover filosoferen.
Entertaining genoeg, hoor!
Dat het technisch knap is en dat het acteerwerk goed is ben ik het volledig met je eens, maar ik vond het verhaal zelf zeker niet het cijfer waard wat op IMDB stond.

Met goede acteurs en knap camerawerk kan je over vrijwel alles een film maken welke indrukwekkend over kan komen terwijl er eigenlijk vrij weinig achter schuilt.

Maarja, ieder zijn ding. Waarschijnlijk is dit genre niet iets voor mij.
pi_123549196
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:53 schreef H4ppy het volgende:

[..]

Dat het technisch knap is en dat het acteerwerk goed is ben ik het volledig met je eens, maar ik vond het verhaal zelf zeker niet het cijfer waard wat op IMDB stond.

Met goede acteurs en knap camerawerk kan je over vrijwel alles een film maken welke indrukwekkend over kan komen terwijl er eigenlijk vrij weinig achter schuilt.

Maarja, ieder zijn ding. Waarschijnlijk is dit genre niet iets voor mij.
ze wilden vooral laten zien hoe makkelijk het is om af te glijden in drugsgebruik, ongeacht wie je bent of hoe oud of uit welk milieu je komt. beetje een psychedelische propagandafilm dus. ik vond hem ook niet spectaculair hoor. ~:)
pi_123553624
Big Fish (2003)

Je volgt een zoon die de verhalen van zijn vader probeert te ontrafelen, en of het ook de waarheid is of puur verzonnen.. Een groot deel van de film verteld deze 'visioenen'

Erg toffe film, bij het begin even wennen maar je zit er al snel in bij de eerste 'flashback', ook de wisseling tussen de personages in het echt en uit de visioenen is goed uitgewerkt. Sterk geacteerd en leuk concept.

IMDB: 8.0/10
Ik: 8.2/10

Watchmen (2009)

Je volgt een aantal superhelden (althans.. er is er maar 'éckte') en hoe deze hun rol vervullen ten tijde van de koude oorlog. Zij hebben echter hun eigen problemen en moeten deze zien te combineren met de 'normale' wereld.

Was erg sceptisch van te voren, geen idee eigenlijk waarom, normaal vind ik superhelden films altijd wel een vet concept. Moet zeggen, was erg verrast, supersterke film, was even slikken om te zien dat ie 3 uur duurde bij het begin maar achteraf was ie geen minuut te lang (eerder te kort). Super vastgelegd qua camerawerk en het acteerwerk was ook op niveau, hoofdpersonages goed uitgediept. De muziek was ook intens, dit samen zorgt voor een film die hoog scoort op zowel thriller, actie, crime, drama en avontuurlijk vlak. Eigenlijk één van de betere superhelden films imo.

IMDB: 7.6/10
Ik: 8.5/10

Enige nadeel is dat die snikkel van die blauwe kerel iets te vaak in beeld kwam :')

War (2007)

Dacht eerst dat dit een redelijke standaard jason statham film zou worden maar viel me mee, met name omdat deze niet de hoofdrolspeler is scheelt een hoop, wel wat beter dan gemiddeld maar het gebrek aan diepgang was desalniettemin aanwezig. Wel vette actiescenes van jet li maar ook van statham. Leuke film om een keer te kijken :)

IMDB: 6.1/10
Ik: 6.6/10
  zaterdag 2 maart 2013 @ 23:35:23 #296
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_123555982
Big Fish O+
Zo mooi....
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zondag 3 maart 2013 @ 01:16:43 #297
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_123559741
On a Clear Day (2005) - IMDb

Nu pas gezien. Werd gisteren uitgezonden op Belgie1.
Mooie feel-goodfilm met soms een traanmomentje over een ontslagen Schotse arbeider die besluit Het Kanaal over te zwemmen. Op de achtergrond speelt de verdrinkingsdood van 1 van z'n zoons.

Mooie rollen van Peter Mullan en vooral Benedict Wong. ^O^

IMDb: 6,8
Ik: 6,9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 3 maart 2013 @ 03:27:52 #298
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_123562649
quote:
...

Dat de film zo schokkend kan overkomen, komt voornamelijk alleen door visuele effecten en scenes, en niet omdat het verhaal zelf zo ontzettend sterk of schokkend is.

Ik kan me absoluut niet vinden in de recensies of het cijfer van IMDB. De film was niet leuk of entertaining om naar te kijken. Ik geef de film net een 5,5.
Helemaal mee eens. En ontzettend overhyped.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 maart 2013 @ 05:35:04 #299
862 Arcee
Look closer
pi_123563542
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:40 schreef H4ppy het volgende:
Dat een film je weet te raken, op welke manier dan ook. Dan is het, in mijn beleving, een topfilm. Als een film me koud laat en ik in diezelfde tijd net zo goed naar een lantaarnpaal had kunnen kijken dan vind ik het geen goeie film.

Dat jij, blijkbaar, een film kijkt om vermaakt te worden wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 maart 2013 @ 05:35:25 #300
862 Arcee
Look closer
pi_123563543
Ah, vol, enzo.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')