Whey perfection vind ik best baas. Heeft me in den beginne wel door een plateautje heen geholpenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:59 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Whey Perfection?![]()
Als je als beginner gaat kuren verneuk je je hele lichaam wat jij op je geweten hebt![]()
Hebben negers trouwens aanleg voor bankdrukken? die bij mijn gym drukken allemaal 150+kg met hoogste wat ik heb gezien 180kg
Ja ik denk dat ik je begrijp. In theorie wel, maar ik denk dat er in de praktijk veel meer zaken zijn die er meer toe doen dan toevallig rondom je schouderworkout net 200 kcal extra eten dan normaal. Denk bv. extra oefeningen voor je schouders, ik denk dat dat effect >>>> toevallig wat meer eten na je schoudertraining.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:44 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Ik bedoel bijvorobeeld: Mijn schouders zijn onderontwikkeld, dan op die dag of de dag erna een surplus hebben, zorgt dat er dan voor dat ze blijven groeien in een cut? Als je nu begirjpt waar ik op doel
Ja ze hebben nu van die 45lbs oly plates zag ik vanaf buiten.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:40 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Heb jij de nieuwe schijven/stangen al gezien? Ik hoorde dat er nieuw spul is. Vanavond even uittesten
NVM het zijn xfit bumper platesquote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:51 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja ze hebben nu van die 45lbs oly plates zag ik vanaf buiten.
Een goed ontwikkelde Brachialis is trouwens best wel mooi om te zien. Loopt je arm wat meer van door in één geheel.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:09 schreef Snakey het volgende:
[..]
Deze is duidelijk.
[ afbeelding ]
Bij mij was het brachioradialis muscle die aan de achterkant verkeerd zat volgens mij.
Vorige week ook gezien. Arnie.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:50 schreef stinkie het volgende:
Expandables 2 te kijkken. He no longer lifts
Dat is beter dan de newbies die hier langs komen. Vragen hoe je nou moet deadliften om vervolgens 3x tijdens het uitleggen direct de oefening uit te voeren met een kromme rug. Als het hem eindelijk lukt geeft hij aan dat hij last heeft van de rug, omdat hij al een hele 'training' heeft gedaan. Met het resultaat dat hij toch niet de DL gaat doen, want hij vindt zijn eigen oefeningen fijner....quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:03 schreef Poppiholla het volgende:
Yeaaaaah, vandaag voor het eerst mede-newbie-gainers wat tips gegeven m.b.t. squatform. Twijfelde eerst omdat ik zelf ook nog met mijn techniek worstel maar ik kon het niet langer aanzien.
Ze probeerde met een overhead press de bar uit het squatrek te krijgen. Daarna legden ze de bar scheef als fuuuck op hun nekwervels om vervolgens steeds head-first voorover tegen de muur te knallen doordat ze vanuit hun tenen squatten.
Reageerden wel relaxed, maar weet niet of het echt binnenkwam.![]()
/lief dagboek
je bent stom dat je er niet achterna gaat, die jailbaits zijn juist extra spannend.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:15 schreef Sapstengel het volgende:
Bij jullie trouwens ook zo druk op een maandag en compleet uitgestorven op vrijdag?
Hele gym zat net vol en er waren enorm veel (jailbait) meisjes. Ja, ik heb soms stiekem een blik geworpen naar de cardiohoek, come at me haters.
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:15 schreef Sapstengel het volgende:
Hele gym zat net vol en er waren enorm veel (jailbait) meisjes. Ja, ik heb soms stiekem een blik geworpen naar de cardiohoek, come at me haters.
Ik denk dat veel mensen hetzelfde schema hebben in de zin dat vrijdag benendag is. Bij ons is het dan ook een stuk stiller. Eigenlijk alleen de hardcore trainees zijn er dan.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:15 schreef Sapstengel het volgende:
Bij jullie trouwens ook zo druk op een maandag en compleet uitgestorven op vrijdag?
Ik heb vandaag benen dag om die reden. Mooi alle rustquote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:21 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen hetzelfde schema hebben in de zin dat vrijdag benendag is. Bij ons is het dan ook een stuk stiller. Eigenlijk alleen de hardcore trainees zijn er dan.
Er mag veel bij ons in de gym, blikken gooien echter niet. Zeker niet naar de dames.
"benen doe ik af en toe, die zijn al heel groot doordat ik als jochie altijd op voetbal heb gezeten."quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:45 schreef Drommeldaris het volgende:
Over benen gesproken
[ afbeelding ]
Benen trainen, not even oncequote:Op woensdag 13 februari 2013 00:15 schreef 16meter het volgende:
[..]
"benen doe ik af en toe, die zijn al heel groot doordat ik als jochie altijd op voetbal heb gezeten."
Waarom deads en squats in A? Zou flat en incline bench verspreiden. Waarom A bijna 2x zoveel als b?quote:Op woensdag 13 februari 2013 09:07 schreef Questular het volgende:
Edit 2
Om iemand schaamteloos te quoten
A
Squat
Bench
Incline Bench
Deadlift
Dips
Leg raise
Cable Crunches
B
Squat
Military
Rows
Pull up / Chin
En dan aangevuld met wat Isolatie oefeningen. Is dit wat?
Als je beginner bent hou je gewoon aan starting strength. evt aanvullen met dips en pull ups. Dat is meer dan voldoende het eerste half jaar. en genoeg eten.quote:Op woensdag 13 februari 2013 09:07 schreef Questular het volgende:
Edit 2
Om iemand schaamteloos te quoten
A
Squat
Bench
Incline Bench
Deadlift
Dips
Leg raise
Cable Crunches
B
Squat
Military
Rows
Pull up / Chin
En dan aangevuld met wat Isolatie oefeningen. Is dit wat?
Ik train al meer dan een jaar, maar heb nog veel oefeningen die ik op apparaten doe en wil eens een nieuw schema gericht op veel compounds en losse gewichten, echter ben ik daar nog niet echt in thuis op Squat, Bench, en wat isolatie oefeningen na,quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:09 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je beginner bent hou je gewoon aan starting strength. evt aanvullen met dips en pull ups. Dat is meer dan voldoende het eerste half jaar. en genoeg eten.
Oohja de benchpress. Zucht, alleen nieuwe 20kg plates was genoeg geweest, niet al deze onzin erbij ;p Die lange vrouw die als een man loopt liep gisteren te zeuren omdat we in t barbellrek aan t squatten waren.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:36 schreef Sapstengel het volgende:
Er zijn 2 van die grote dacht ik. 1 in het barbell rek en de andere op de benchpress.
Hoorde ook dat er een squatrek komt, in de hoek linksachter. Daar naast die fietsen. Maarja, er is me zoveel verteld, eerst zien.
Mijn full body schema ziet er zo uit:quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:12 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik train al meer dan een jaar, maar heb nog veel oefeningen die ik op apparaten doe en wil eens een nieuw schema gericht op veel compounds en losse gewichten, echter ben ik daar nog niet echt in thuis op Squat, Bench, en wat isolatie oefeningen na,
Bedanktquote:Op woensdag 13 februari 2013 12:45 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Mijn full body schema ziet er zo uit:
A
Squat 3x5
Benchpress 3x5
T-Bar row 3x5
(Weighted) dips 3x8
Lying triceps extensions 3x5
B
Deadlift 1x5
OHP 3x5
Rear delt row 3x5
Calf Raise
Pull- of chinups 3x tot failure
T-bar row kan je vervanger door bent over row, wat je zelf fijner vindt, is praktisch hetzelfde.
Meerderheid zijn compounds en 2 isolatie oefeningen (calf raise en triceps extension).
Misschien heb je hier wat aan.
Haha, zeker omdat het onveilig was? Ik vind die oly stangen opzich wel fijn. Merk direct verschil qua grip omdat ze net iets dikker zijn. Alleen wat wel kut is, is dat die EZbars niet meer in het barbell rek liggen en je op de grond moet gaan klooien. Of heel ver lopen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:37 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Oohja de benchpress. Zucht, alleen nieuwe 20kg plates was genoeg geweest, niet al deze onzin erbij ;p Die lange vrouw die als een man loopt liep gisteren te zeuren omdat we in t barbellrek aan t squatten waren.
Of even een stang wisselen met ez stang, denk niet dat daar iets mis mee isquote:Op woensdag 13 februari 2013 12:55 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Haha, zeker omdat het onveilig was? Ik vind die oly stangen opzich wel fijn. Merk direct verschil qua grip omdat ze net iets dikker zijn. Alleen wat wel kut is, is dat die EZbars niet meer in het barbell rek liggen en je op de grond moet gaan klooien. Of heel ver lopen.
Die vrouw zou ik wel geven btw
Lees de OP.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:13 schreef DannyDeko het volgende:
Ik ben van plan om over 2 weken ook met een SS schema te beginnen. Ben nu bezig met zo'n standaard schema van 6weken, simpelweg om m'n lichaam weer te laten wennen aan het meerdere keren in de week inspannen.
Nou train ik zonder sportmaatje, en zijn er op de tijden dat ik er ben ook geen instructeurs die mij een beetje kunnen begeleiden met de oefeningen. Want ik vind het toch niet zo prettig om zelf maar gewoon wat aan te kloten terwijl ik niet eens weet of ik het correct uitvoer.Of wil ik stiekem gewoon niet voor lul staan en schaam ik me als beginner?
Ook heb ik geen flauw idee wat voor gewicht ik moet pakken. Bijv het maximale gewicht dat ik met pijn en heel veel moeite omhoog krijg? Of 't gewicht dat nog net fatsoenlijk gaat?
Kortom, ik kan wel wat (basic)tips gebruiken
voor vorm kun je deze site gebruiken: http://www.exrx.net/quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:13 schreef DannyDeko het volgende:
Ik ben van plan om over 2 weken ook met een SS schema te beginnen. Ben nu bezig met zo'n standaard schema van 6weken, simpelweg om m'n lichaam weer te laten wennen aan het meerdere keren in de week inspannen.
Nou train ik zonder sportmaatje, en zijn er op de tijden dat ik er ben ook geen instructeurs die mij een beetje kunnen begeleiden met de oefeningen. Want ik vind het toch niet zo prettig om zelf maar gewoon wat aan te kloten terwijl ik niet eens weet of ik het correct uitvoer.Of wil ik stiekem gewoon niet voor lul staan en schaam ik me als beginner?
Ook heb ik geen flauw idee wat voor gewicht ik moet pakken. Bijv het maximale gewicht dat ik met pijn en heel veel moeite omhoog krijg? Of 't gewicht dat nog net fatsoenlijk gaat?
Alles wat je nodig hebt om Starting strength te doen, staat in het boek zelf - dus lees het maar eens door. En vooral niet bang zijn om voor schut te staan. Iedereen was ooit een beginner.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:13 schreef DannyDeko het volgende:
Lees het boek, begin met een lege barbell. En die 6 weken "gewenning" is onzin. Beter ga je gewoon gelijk serieus aan de slag.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:13 schreef DannyDeko het volgende:
Volgens mij overschatten sommige mensen zichzelf schromelijk mbt hoeveel aandacht ze krijgen. 99% van de mensen in de gym is gewoon met zichzelf en/of maatje bezig. Ik heb als beginner nooit de indruk gehad dat het ook maar iemand boeide wat ik aan het doen was. Terecht natuurlijk, want mij boeit het van hen ook niet veel.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:24 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Alles wat je nodig hebt om Starting strength te doen, staat in het boek zelf - dus lees het maar eens door. En vooral niet bang zijn om voor schut te staan. Iedereen was ooit een beginner.
Wacht maar totdat je 200kg aan het squatten bent, dan staat iedereen je te mirenquote:Op woensdag 13 februari 2013 14:29 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Volgens mij overschatten sommige mensen zichzelf schromelijk mbt hoeveel aandacht ze krijgen. 99% van de mensen in de gym is gewoon met zichzelf en/of maatje bezig. Ik heb als beginner nooit de indruk gehad dat het ook maar iemand boeide wat ik aan het doen was. Terecht natuurlijk, want mij boeit het van hen ook niet veel.
haha, en welke beginner doet datquote:Op woensdag 13 februari 2013 14:30 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Wacht maar totdat je 200kg aan het squatten bent, dan staat iedereen je te miren
Was laatst iemand bij mijn gym die pas een paar weken trainde en al 100kg kon bankdrukken. Dus zulke wonderen bestaanquote:Op woensdag 13 februari 2013 14:30 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
haha, en welke beginner doet dat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |