Welkom in het grote PSV topic!
![ezj45.png]()
•
Officiele PSV website•
PSV TV•
PSV Netwerk•
Supportersvereniging PSV•
PSV Fans United•
Lighttown Madness•
PSV Ultras
Landskampioenschap (21x)1929, 1935, 1951, 1963, 1975, 1976, 1978,
1986, 1987, 1988, 1989, 1991, 1992, 1997,
2000, 2001, 2003, 2005, 2006, 2007, 2008
KNVB Beker (9x)1950, 1974, 1976, 1988, 1989, 1990, 1996,
2005, 2012
Johan Cruijff Schaal (9x)1992, 1996, 1997, 1998, 2000, 2001, 2003,
2008, 2012
Europacup I (1x)1988
UEFA Cup (1x)1978
![azfket.png]()
![f03zgh.jpg]()
![3535s41.png]()
11-8-2012 - RKC Waalwijk - PSV , 3-2
18-8-2012 - PSV - Roda JC Kerkrade , 5-0
26-8-2012 - FC Groningen - PSV , 1-3
2-9-2012 - PSV - AZ , 5-1
16-9-2012 - FC Utrecht - PSV , 1-0
23-9-2012 - PSV - Feyenoord , 3-0
30-9-2012 - VVV-Venlo - PSV , 0-6
7-10-2012 - PSV - NAC Breda , 4-0
20-10-2012 - PSV - Willem II , 3-2
28-10-2012 - PEC Zwolle - PSV , 1-2
3-11-2012 - PSV - Heracles Almelo , 4-0
11-11-2012 - PSV - SC Heerenveen , 5-1
17-11-2012 - ADO Den Haag - PSV , 1-6
25-11-2012 - PSV - Vitesse , 1-2
1-12-2012 - Ajax - PSV , 3-1
9-12-2012 - PSV - FC Twente , 3-0
15-12-2012 - NEC - PSV , 1-1
22-12-2012 - NAC Breda - PSV , 1-6
18-1-2013 - PSV - PEC Zwolle , 1-3
26-1-2013 - Heracles Almelo - PSV , 1-5
2-2-2013 - PSV - ADO Den Haag , 7-0
9-2-2013 - Vitesse - PSV , 2-2
16-2-2013 - PSV - FC Utrecht , x-x
24-2-2013 - Feyenoord - PSV , x-x
2-3-2013 - PSV - VVV-Venlo , x-x
10-3-2013 - SC Heerenveen - PSV , x-x
16-3-2013 - PSV - RKC Waalwijk , x-x
31-3-2013 - Roda JC Kerkrade - PSV , x-x
6-4-2013 - Willem II - PSV , x-x
14-4-2013 - PSV - Ajax , x-x
20-4-2013 - AZ - PSV , x-x
27-4-2013 - PSV - FC Groningen , x-x
5-5-2013 - PSV - NEC , x-x
12-5-2013 - FC Twente - PSV , x-x
![350mb93.png]()
23-8-2012 - Zeta Golubovci - PSV , 0-5
30-8-2012 - PSV - Zeta Golubovci , 9-0
20-9-2012 - FC Dnipro Dnipropetrovsk - PSV , 2-0
4-10-2012 - PSV - SSC Napoli , 3-0
25-10-2012 - PSV - AIK Solna , 1-1
8-11-2012 - AIK Solna - PSV , 1-0
22-11-2012 - PSV - FC Dnipro Dnipropetrovsk , 1-2
6-12-2012 - SSC Napoli - PSV , 1-3
![4t3k8j.png]()
27-9-2012 - Achilles'29 - PSV , 2-3
31-10-2012 - PSV - EHC , 3-1
18-12-2012 - Rijnsburgse Boys - PSV , 0-4
30-1-2013 - PSV - Feyenoord , 2-1
27-2-2013 - PEC Zwolle - PSV , x-x
Johan Cruijff Schaal5-8-2012 - PSV - Ajax , 4-2
![i3z08x.png]()
SPOILER: Eredivisie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: KNVB Beker
SPOILER: Europa League
![s5fwwk.png]()
Graag nieuwe topicstarter scores in de openingspost bijwerken
Deze OP is gemaakt door:
Einthovuh (afbeeldingen en tekst),
Scarface88 (afbeelding) en
Dj_Day-V (animated gifs).
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2013 00:15:08 ]
quote:
Op zondag 10 februari 2013 00:11 schreef tompsv18 het volgende:thijsslegers
Het probleem vd #psv-defensie is en blijft oa communicatie. #derijck en #marcelo praten niet meer in penibele situatie.
Marcelo Guedes @MarceloGuedes02
@thijsslegers don't talk Bullshit man !
Wat een sukkel.
don't talk Bullshit man ! is een betere TT.
quote:
Ik vond het wel grappig
quote:
Ik ook, maar tegelijkertijd is het natuurlijk dom om je zo te laten kennen.
quote:
Helemaal als je er niets van kan.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
quote:
Het verbaasde me sowieso al dat hij wist wat een penibele situatie was
Hiljemark trouwens laten staan, Lensie maar eens een keertje op de bank.
quote:
Volgemsmij zat ie naast Derijck in de bus
quote:
Dat heeft hij aan Derijck gevraagd.
quote:
Ze begrijpen elkaar wel, dus Thijs praat dan wel bullshit
quote:
Op zondag 10 februari 2013 00:17 schreef Buitendam het volgende:Hiljemark speelde inderdaad heel fijn. Alleen zijn linkerbeen was niet om over naar huis te schrijven, vandaag. Verder was er heel weinig op aan te merken, knap dat hij zich zo snel in het team speelt.
Vooral knap dat hij zo fit oogt na een seizoen in Zweden. Speelt nu gewoon 1,5 jaar
quote:
Op zondag 10 februari 2013 00:17 schreef Buitendam het volgende:Hiljemark speelde inderdaad heel fijn. Alleen zijn linkerbeen was niet om over naar huis te schrijven, vandaag. Verder was er heel weinig op aan te merken, knap dat hij zich zo snel in het team speelt.
Vond hem in balbezit een stuk minder dan bij balverlies. Kan fel opjagen maar vind hem voetballend niet bijzonder. Zie zeker niet dat hij verder is dan Eriksen.
quote:
Hij heeft het in de translate gegooid,
quote:
Die ga ik uitprinten en bij me dragen, voor als ik een keer een tegenslag heb.
quote:
Op zondag 10 februari 2013 00:19 schreef Chase_Utley het volgende:[..]
Vond hem in balbezit een stuk minder dan bij balverlies. Kan fel opjagen maar vind hem voetballend niet bijzonder. Zie zeker niet dat hij verder is dan Eriksen.
Is een heel ander type speler dan Eriksen. Vreemde vergelijking.
quote:
Die vergelijking komt van die rare gast hier, Hoppahoppa ofzo.
Buitendam
Commissaris.
quote:
Eriksen?
Dit, dus.
quote:
Wat een onzin lul je nou weer

Zijn totaal andere spelers
quote:
Die vergelijking werd dan ook door een PSVer hier ooit in het topic neergezet. Ik dacht Hoppahoppa.
quote:
Klopt.
Toen was er niemand die zei dat hij onzin lulde.
quote:
Moet je even aan Hoppahoppa vragen
Caland
FREEJANCEES
quote:
Het is maar een spelletje.
VBL SC influencer
Left, right, behind
quote:
Idd. Zijn argumenten waren dat hij in de Zweedse competitie uitblonk en in Jong Zweden speelde.
Ik denk dat Thijs zich nog steeds de pleuris lacht
quote:
Bijna niemand had hem toen zien spelen, dus ik vraag me af waar hij zoiets op baseert. En uit de verhalen was het ook al bekend dat het een heel ander type speler is.
quote:
In FM ook al een groot talent
quote:
Door hem dacht ik serieus dat het een aanvallende middenvelder was. Ik kende de beste man nog niet. Blijkt hij op een hele andere positie te spelen
quote:
in FM is iedereen een groot talent volgens mij. Wat een kut spel
quote:
Op zaterdag 22 december 2012 14:30 schreef Hoppahoppa het volgende:[..]
Tja. Met 3 en mogelijk 4 vertrekkende middenvelders moet je iets. Hij is een groot talent, vindt hem meer potentie hebben als Eriksen en Toivonen.
Hier ging mijn post dus over
quote:
Hij kan best meer potentie hebben, maar dat is afwachten
quote:
Weten we ook weer dat we hem niet meer serieus hoeven te nemen. Toch nog wat gehad aan deze avond
quote:
Reimond Manco, ken je hem nog?
Was altijd een toptalent in FM
quote:
Tuurlijk. Eriksen wordt al een van de grootste talenten gezien. Dat is dus gebaseerd op potentie. Ik heb behalve Hoppahoppa nog nooit iemand Hiljemark als heel groot talent genoemd zien worden.
Eriksen kon op jonge leeftijd uit Chelsea en Ajax kiezen, Hiljemark uit Club Brugge en PSV.
quote:
Op zondag 10 februari 2013 00:26 schreef Chase_Utley het volgende:[..]
Tuurlijk. Eriksen wordt al een van de grootste talenten gezien. Dat is dus gebaseerd op potentie. Ik heb behalve Hoppahoppa nog nooit iemand Hiljemark als heel groot talent genoemd zien worden.
Eriksen kon op jonge leeftijd uit Chelsea en Ajax kiezen, Hiljemark uit Club Brugge en PSV.
Inter wou hem ook toch?
Dat zei HoppaHoppa althans, dus dat is niet de meest betrouwbare bron.
quote:
Op zondag 10 februari 2013 00:26 schreef Chase_Utley het volgende:[..]
En Anderlecht en Bayer Leverkusen volgens mij.
Zanka kon naar Arsenal gaan
Toivonen kon naar Liverpool voor 14 mil
quote:
Dat schijnt toch nooit officeel geweest te zijn. Althans volgens rubbereend.
quote:
Dan is het dom dat PSV hem toen niet voor dat bedrag heeft laten gaan.
quote:
PSV nam een risico, hij speelde op dat moment geweldig dus kon je meer geld uithalen seizoen erop
quote:
Gegokt en verloren.
Ik pleit trouwens voor Marcelo als aanvoerder volgend seizoen, leider van de verdediging en PSV.
I ain't even mad.
Land of the free. Home of the brave.
Dit seizoen gaat het iets beter in uitwedstrijden. De vraag is of het op het eind genoeg zal zijn om kampioen te worden. Ik zie alleen Ajax hierin als onze concurrent.
Vandaag (eigenlijk gisteren) op zich prima gespeeld. Alleen iets te weinig initiatief in de tweede helft.
Hiljemark heeft me aangenaam verrast. Als je echter verdedigers hebt van het kaliber Derijck en Marcelo... Tja, daar valt niet tegen te voetballen.
De volgende wedstrijd tegen Utrecht zie ik ons 'gewoon' winnen. Dan krijgen we (op papier) nog de volgende moeilijke wedstrijden: Feyenoord uit, Ajax thuis, AZ uit en Twente uit.
Voor Ajax geldt: Twente uit, PSV uit, AZ uit.
Ik durf er geen geld op te zetten... Maar als PSV uit bij Feyenoord en thuis van Ajax zou verliezen... Leg dan alvast maar wat bermbommen klaar voor de spelersbus terug naar Amsterdam, wil je nog kampioen worden...
Maar goed, alles kan in deze gekke competitie zullen we maar zeggen
Tsja.
Ik hou t kort voor vanavond
2 woorden, 1 naam: Oscar Hiljemark
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
quote:
Mooi gesproken.
Dan hou ik het ook kort.
2 woorden, 1 naam: Wilfried Bony
Groot fan van User Wotte
quote:
Ik doe mee
Dan hou ik het ook kort.
2 woorden, waarheid: PSV kampioen
quote:

Als je iemand zo vrij laat bij die 2-2 had ik hem ook nog wel gemaakt.
Prima zelfspot weer van onze Belg.
Groot fan van User Wotte
quote:
Dank je.
Groot fan van User Wotte
ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
quote:
Op zondag 10 februari 2013 00:11 schreef tompsv18 het volgende:thijsslegers
Het probleem vd #psv-defensie is en blijft oa communicatie. #derijck en #marcelo praten niet meer in penibele situatie.
Marcelo Guedes @MarceloGuedes02
@thijsslegers don't talk Bullshit man !
ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
quote:

Ik vind die Thijs stiekem wel een baas.
quote:
Kan nog wel eens een scheur. In de familie opleveren.
Groot fan van User Wotte
Shreyas
De beste
quote:
Op zondag 10 februari 2013 00:53 schreef Miertje88 het volgende:Dit seizoen gaat het iets beter in uitwedstrijden. De vraag is of het op het eind genoeg zal zijn om kampioen te worden. Ik zie alleen Ajax hierin als onze concurrent.
Vandaag (eigenlijk gisteren) op zich prima gespeeld. Alleen iets te weinig initiatief in de tweede helft.
Hiljemark heeft me aangenaam verrast. Als je echter verdedigers hebt van het kaliber Derijck en Marcelo... Tja, daar valt niet tegen te voetballen.
De volgende wedstrijd tegen Utrecht zie ik ons 'gewoon' winnen. Dan krijgen we (op papier) nog de volgende moeilijke wedstrijden: Feyenoord uit, Ajax thuis, AZ uit en Twente uit.
Voor Ajax geldt: Twente uit, PSV uit, AZ uit.
Ik durf er geen geld op te zetten... Maar als PSV uit bij Feyenoord en thuis van Ajax zou verliezen... Leg dan alvast maar wat bermbommen klaar voor de spelersbus terug naar Amsterdam, wil je nog kampioen worden...
Maar goed, alles kan in deze gekke competitie zullen we maar zeggen

Waarom staan AZ en Feyenoord in het rijtje van moeilijke wedstrijden?
Als je AZ noemt, moet je Utrecht ook noemen. En Feyenoord kan niets tegen de top 3.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
Shreyas
De beste
quote:
Ik vraag me nog steeds af welke van deze drie PSV-spelers nou eigenlijk de domste is:
1. Mertens
2. Willems
3. Pieters
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
Ik heb me behoorlijk lopen ergeren tijdens de wedstrijd, vooral omdat ik om 4:45 m'n bed uit moest om die wedstrijd te kijken, vanwege het tijdsverschil, maar zeker ook omdat PSV weer in oude fouten verviel.
Veld te groot laten worden, verdedigers die bij de minste druk de bal niet bij de middenvelders/aanvallers krijgen en middenvelders/aanvallers die de bal niet vast kunnen houden. Daarnaast middenvelders die niet doortastend genoeg optreden, waardoor er gevaarlijke voorzetten gegeven kunnen worden. En natuurlijk CVs die mannetjes laten lopen.
Angsthazenvoetbal.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
Shreyas
De beste
quote:
Op zondag 10 februari 2013 07:27 schreef Lyrebird het volgende:Ik heb me behoorlijk lopen ergeren tijdens de wedstrijd, vooral omdat ik om 4:45 m'n bed uit moest om die wedstrijd te kijken, vanwege het tijdsverschil, maar zeker ook omdat PSV weer in oude fouten verviel.
Veld te groot laten worden, verdedigers die bij de minste druk de bal niet bij de middenvelders/aanvallers krijgen en middenvelders/aanvallers die de bal niet vast kunnen houden. Daarnaast middenvelders die niet doortastend genoeg optreden, waardoor er gevaarlijke voorzetten gegeven kunnen worden. En natuurlijk CVs die mannetjes laten lopen.
Angsthazenvoetbal.
Klopt, maar ik begin ook wel een beetje het idee te krijgen dat Vitesse het geluk aan z'n kont heeft hangen wanneer ze tegen de grote ploegen spelen. Zowel Ajax als PSV hadden gewoon moeten winnen in Arnhem. Ben wel blij dat die bijdehante etterbak Jansen rood heeft gekregen, hopelijk houdt hij zijn smoel voorlopig even.
Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
quote:
Op zondag 10 februari 2013 07:34 schreef Shreyas het volgende:[..]
Klopt, maar ik begin ook wel een beetje het idee te krijgen dat Vitesse het geluk aan z'n kont heeft hangen wanneer ze tegen de grote ploegen spelen. Zowel Ajax als PSV hadden gewoon moeten winnen in Arnhem. Ben wel blij dat die bijdehante etterbak Jansen rood heeft gekregen, hopelijk houdt hij zijn smoel voorlopig even.
PSV had moeten winnen ja, maar heeft het over zichzelf afgeroepen dat dat niet lukte. Vond niet dat Vitesse gisteren nou zo'n geluk had. Was gewoon verdedigend geblunder van PSV.
quote:
Hiljemark speelt zijn eerste volledige wedstrijd bij PSV. Dus moeilijk vergelijken. Daarbij zijn het andere spelers, dus moet je ze ook op andere aspecten beoordelen. Neemt niet weg dat Hiljemark meer initiatief toonde, meer ballen veroverde en meer inzicht toonde dan ik bij Eriksen in de afgelopen 6 wedstrijden heb gezien.
Goal van Wijnaldum was lekker ingeschoten, maar de aanval werd opgezet en de ruimte werd gecreerd door Hiljemark. Knap werk.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
Floreerde weer van de Eindhovenaruh gisteren.
“@thijsslegers: Heb #vitpsv nog eens bekeken. Ik adviseer @MarceloGuedes02 hetzelfde te doen. Of een dvd-tje met beelden van Alex of Vertonghen. #alaaf”
Tarado
capô de fusca
quote:
Op zondag 10 februari 2013 09:38 schreef Hoppahoppa het volgende:[..]
Hiljemark speelt zijn eerste volledige wedstrijd bij PSV. Dus moeilijk vergelijken. Daarbij zijn het andere spelers, dus moet je ze ook op andere aspecten beoordelen. Neemt niet weg dat Hiljemark meer initiatief toonde, meer ballen veroverde en meer inzicht toonde dan ik bij Eriksen in de afgelopen 6 wedstrijden heb gezien.
Goal van Wijnaldum was lekker ingeschoten, maar de aanval werd opgezet en de ruimte werd gecreerd door Hiljemark. Knap werk.
Moet dat doelpunt nog even terugzien maar ik dacht dat het Strootman Matavz en Wijnaldum waren die erbij betrokken waren, deed Hiljemark een geniaal pasje opzij?
Verder even los van zijn kwaliteiten, als je een wedstrijd ingaat met 3 middenvelders waarvan de kracht meer op het controlerende verdedigende aspect ligt is de balans wel een beetje zoek.
Lemming22
Buitendam
Commissaris.
quote:
Op zondag 10 februari 2013 11:58 schreef Doublepain het volgende:“@thijsslegers: Heb #vitpsv nog eens bekeken. Ik adviseer @MarceloGuedes02 hetzelfde te doen. Of een dvd-tje met beelden van Alex of Vertonghen. #alaaf”
Makkelijk scoren.
Ik heb 'm tegen Berg nooit opmerkingen over van Nistelrooij zien maken, wat betreft terug kijken en een voorbeeld aan nemen.
Dit, dus.
Tarado
capô de fusca
quote:
Op zondag 10 februari 2013 12:17 schreef Buitendam het volgende:[..]
Makkelijk scoren.
Ik heb 'm tegen Berg nooit opmerkingen over van Nistelrooij zien maken, wat betreft terug kijken en een voorbeeld aan nemen.
Ook niet handig van een journalist, die moet wel z'n plaats kennen
Buitendam
Commissaris.
quote:
Ook dat. Hij is aan het eind van de rit toch in bepaalde mate afhankelijk van de selectie en staf van PSV als PSVwatcher. Dan mag je rustig kritisch zijn en scherpe vragen stellen, maar op deze manier de spelers tegen je in het harnas jagen is voor scoops en nieuwtjes niet echt handig.
Dit, dus.
Tarado
capô de fusca
quote:
Op zondag 10 februari 2013 12:50 schreef Buitendam het volgende:[..]
Ook dat. Hij is aan het eind van de rit toch in bepaalde mate afhankelijk van de selectie en staf van PSV als PSVwatcher. Dan mag je rustig kritisch zijn en scherpe vragen stellen, maar op deze manier de spelers tegen je in het harnas jagen is voor scoops en nieuwtjes niet echt handig.
TV bekendheid is ook bij hem naar het hoofd gestegen
Thijs heeft best wel wat nieuwtjes maar kan zelf ook niet tegen kritiek en denkt ook altijd de wijsheid in pacht te hebben. Zolang de grote TwitterThijs show maar draait.
quote:
PSV niet dan? Ook voor de wedstrijd in Utrecht.
GotenSSJ
eilander 4-life
quote:
Je klinkt nu net als HMF. PSV zal ook "revanche" willen voor een onnodige 2-2 tegen Vitesse.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
quote:
dankje
quote:
Geen probleem
HAHAH AJAX WAT EEN SUKKELS
Hoe zuur is het puntverlies dan weer niet ....
quote:
Volgende week zie ik PSV wel winnen. Daarna weer verliezen natuurlijk.
Grrrrrrrr
*PURRRRR*
quote:
Op zondag 10 februari 2013 16:44 schreef Buitendam het volgende:Gewoon op de eigen ploeg concentreren. Als je na de wedstrijd tegen Feyenoord nog bovenaan staat doe je goeie zaken. En als je niet meer bovenaan staat is er nog steeds geen man overboord.
In deze competitie kan je je idd misstap na misstap veroorloven en toch mee blijven doen om de titel idd
Maar ik moet echt elke wedstrijd weer huilen om onze verdedigers (ja ook tegen Den Haag, eerste helft was van kant van Marcelo bijvoorbeeld dramatisch) en ik verwacht nog steeds dat dat ons de das om gaat doen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
Buitendam
Commissaris.
quote:
Op zondag 10 februari 2013 16:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:[..]
In deze competitie kan je je idd misstap na misstap veroorloven en toch mee blijven doen om de titel idd
Maar ik moet echt elke wedstrijd weer huilen om onze verdedigers (ja ook tegen Den Haag, eerste helft was van kant van Marcelo bijvoorbeeld dramatisch) en ik verwacht nog steeds dat dat ons de das om gaat doen.
Ja, de verdediging is het zorgenkindje. En dat blijft de komende tijd ook gewoon zo. Ondertussen ontwikkelt het team zich wel heel behoorlijk. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar bijvoorbeeld ook Wijnaldum is niet meer de schlemiel van een aantal maanden terug.
Het is en blijft een bizarre competitie.
Dit, dus.
quote:
Inderdaad. En de kampioen van dit jaar kan volgend jaar zomaar weer 4e worden ofzo

Zit totaal geen continuïteit in.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:Door PSV spelen jullie nu CL :') !
quote:
Whahaha Roda thuis gelijk.
Buitendam
Commissaris.
quote:
Nee dan kun je beter PEC thuis vernederen.
Dit, dus.
quote:
En zo hebben de supportersgroepen om de beurt lol.
quote:
Op zondag 10 februari 2013 16:44 schreef Buitendam het volgende:Gewoon op de eigen ploeg concentreren. Als je na de wedstrijd tegen Feyenoord nog bovenaan staat doe je goeie zaken. En als je niet meer bovenaan staat is er nog steeds geen man overboord.
Inderdaad. De terugkomst van Toivonen kan ook nog wel erg belangrijk zijn denk ik.
Land of the free. Home of the brave.
Buitendam
Commissaris.
quote:
Ik zeg niet dat je niet mag jubelen om de misstappen van een directe concurrent. (Beetje kinderachtig, dat wel) Wat mij tegenstaat is het tevoorschijn halen van lijstjes met toekomstige tegenstanders en aan de hand daarvan een kampioenschapsmogelijkheid berekenen.
Dit, dus.
Grrrrrrrr
*PURRRRR*
quote:
Op zondag 10 februari 2013 17:58 schreef Buitendam het volgende:[..]
Ik zeg niet dat je niet mag jubelen om de misstappen van een directe concurrent. (Beetje kinderachtig, dat wel) Wat mij tegenstaat is het tevoorschijn halen van lijstjes met toekomstige tegenstanders en aan de hand daarvan een kampioenschapsmogelijkheid berekenen.
Dat is in de huidige eredivisie vrij kansloos ook
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
quote:
Wanneer is hij weer terug?
Buitendam
Commissaris.
quote:
Hij traint alweer voorzichtig mee. Over een paar weken zal hij wel weer fit zijn.
Dit, dus.
gvd klote Derijck, we konden gewoon uitlopen!
Ik wil mijn excuses aanbieden.
Groot fan van User Wotte
quote:
Ik accepteer het. Volgende keer weer lief doen.
quote:
Dank je.

Dit waardeer ik enorm van je.
Groot fan van User Wotte
@ajaxmuseumNL YES AFGELOPEN Vitesse - Psv 2-2!!! #AJAX #vitpsv #AJArod #wijzijnajaxwijzijndebeste
Was wel een vermakelijke tweet gister
quote:
Op zondag 10 februari 2013 19:16 schreef tompsv18 het volgende:@ajaxmuseumNL YES AFGELOPEN Vitesse - Psv 2-2!!! #AJAX #vitpsv #AJArod #wijzijnajaxwijzijndebeste
Was wel een vermakelijke tweet gister

Ja leuk man.
Groot fan van User Wotte
quote:
Zekers. Amsterdamse arrogantie, heerlijk is dat he
Wij zijn ook gewoon de beste met 31 landstitels.
Ik wil volgend seizoen weer een seizoenskaart. Ik heb 2 jaar terug een seizoenskaart gehad voor vak GG. Dat beviel me niet. Iemand een idee wat mooie plaatsen zijn...in welk vak ? En is de seizoenskaart al te bestellen nu?
quote:
Op zondag 10 februari 2013 19:52 schreef Tallie1982 het volgende:Ik wil volgend seizoen weer een seizoenskaart. Ik heb 2 jaar terug een seizoenskaart gehad voor vak GG. Dat beviel me niet. Iemand een idee wat mooie plaatsen zijn...in welk vak ? En is de seizoenskaart al te bestellen nu?
Staan of zitten?
Buitendam
Commissaris.
quote:
Ik heb die schaal bittergarnituur vanmiddag terug je topic in gedonderd.
Dit, dus.
quote:

Ik kom hem binnenkort wel weer terugbrengen.
Groot fan van User Wotte
Grrrrrrrr
*PURRRRR*
quote:
Godver, ik wilde net kijken of er nog een balletje over was.
quote:
Ja maar wij staan 1ste
quote:
Vrees ik ook ja.
Groot fan van User Wotte
Keukendrol
Vuile klootzak!!!
quote:
Wel aardig ja. Begon een beetje awkward.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef
LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
quote:
Dus daarom dat jullie gelijkspeelden tegen Roda?
quote:
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
Dit account is niet meer in gebruik.
quote:
Plus een overgebruikt en onorigineel argument
quote:
Dit account is niet meer in gebruik.
quote:
Probeer hem wel een beetje warm te houden dan
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
quote:
Minder landstitels hebben

.
quote:
In het verleden leven.
quote:
Volgens De Telegraaf waren er scouts van Chelsea, Queens Park Rangers, Southampton, West Ham United, Swansea City, Wigan Athletic, Tottenham Hotspur én Brighton & Hove Albion aanwezig in de Gelredome. Laatstgenoemde ploeg speelt nu nog in de Championship, maar hoopt dit seizoen te kunen promoveren. Naast de Engelsen waren er ook twee Duitse scouts aanwezig.
Van het viertal Bony, Van Ginkel, Lens en Strootman viel laatstgenoemde het meest op. Bony keerde terug in de basis bij Vitesse, nadat hij de afgelopen wedstrijden had moeten missen wegens zijn deelname aan de Afrika Cup, en scoorde direct tweemaal. De 2-2, kort voor het einde, viel op een moment dat Vitesse al met een man minder op het veld stond.
Kut Lens moest scoren
quote:
Rare laatste alinea. Zeggen dat Strootman het meest op viel maar de rest van het stukje schrijven over Bony.
quote:
Dat doen ze daar altijd, doelloos opvullen
HL_Dog43
Knowledge is free
quote:
2 dingen waar ze goed in zijn daar in dat noord hollandse hol.
- Arrogantie
- in het verleden graven "o wat waren we goed toen en toen"
Ik als PSVer kijk liever met gepaste trots naar het heden, en zie ons clubje het al jaren matig doen. Dat we in het verleden fantastische teams hadden ah fijn, de volgende wedstrijden zijn het belangrijkst. Als we daar geen punten laten liggen, zie ik het PSV leven een stuk rooskleuriger tegemoet.
ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
Stoepboer
Stoep met boeren.
quote:
Op maandag 11 februari 2013 09:26 schreef HL_Dog43 het volgende:[..]
- Arrogantie
Ik als PSVer kijk liever met gepaste trots naar het heden, en zie ons clubje het al jaren matig doen. Dat we in het verleden fantastische teams hadden ah fijn, de volgende wedstrijden zijn het belangrijkst. Als we daar geen punten laten liggen, zie ik het PSV leven een stuk rooskleuriger tegemoet.
Gewoon op 40 jaar geleden teren, zoals de 'godenzonen'.
Vervelende stoepboer!
quote:
Op maandag 11 februari 2013 09:26 schreef HL_Dog43 het volgende:[..]
- Arrogantie
Mooi
Groot fan van User Wotte
Mensen die ik ken, spreek en voor Ajax zijn kijken juist met veel trots naar het heden. Ik geef ze geen ongelijk met al die oud-spelers in de technische staff. Elke club zou dit willen. Als je hier op nee zegt is dit alleen omdat het Ajax is.
Caland
FREEJANCEES
quote:
Op maandag 11 februari 2013 13:22 schreef Ramboetan het volgende:Mensen die ik ken, spreek en voor Ajax zijn kijken juist met veel trots naar het heden. Ik geef ze geen ongelijk met al die oud-spelers in de technische staff. Elke club zou dit willen. Als je hier op nee zegt is dit alleen omdat het Ajax is.
Daarin kan je ook doorslaan natuurlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
quote:
Klopt, maar dat is nog niet gebeurd. Iedereen in de staff doet zijn taak naar behoren. Alleen van Van der Sar weet ik het niet zeker. Pats boem Directeur is niet niks. Maar veel liever dan een glad zakenmannetje of een oliesjeik als hoofd van de club.
Caland
FREEJANCEES
quote:
Op maandag 11 februari 2013 13:26 schreef Ramboetan het volgende:[..]
Klopt, maar dat is nog niet gebeurd. Iedereen in de staff doet zijn taak naar behoren. Alleen van Van der Sar weet ik het niet zeker. Pats boem Directeur is niet niks. Maar veel liever dan een glad zakenmannetje of een oliesjeik als hoofd van de club.
Ja, want een tussenweg is er niet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
quote:
Vast wel, maar ik ben blij met deze keuze. Lijkt mij een geschikte intelligente man.
Maar dit is een psv-topic, dus redelijk off-topic inmiddels.
Je betweterigheid is wel weer bewezen Caland
Caland
FREEJANCEES
quote:
Met 0,0 ervaring. Bij Ajax lijkt het een doel opzich te zijn om overal maar oud spelers neer te zetten. Ik denk dat het belangrijker is dat ze gewoon capabel zijn voor de functie.
VBL SC influencer
Left, right, behind
quote:
Op maandag 11 februari 2013 13:32 schreef Caland het volgende:[..]
Met 0,0 ervaring. Bij Ajax lijkt het een doel opzich te zijn om overal maar oud spelers neer te zetten. Ik denk dat het belangrijker is dat ze gewoon capabel zijn voor de functie.
Dat lijkt vooral zo ja, als je je er een klein beetje in verdiept dan valt dat allemaal reuze mee. Maar het waren wel leuke verhaaltjes van meneer van Geel.
Caland
FREEJANCEES
quote:
Uiteraard. Maar dat hele 'dit beleid is de enige oplossing gegeil' komt een beetje sneu over. Het is maar net waar je voor kiest. Zo is PSV ook vaak succesvol geweest met slim aan- en verkoopbeleid.
VBL SC influencer
Left, right, behind
In de technische staf juich ik (bekwame) oud-spelers toe. Op directieniveau vind ik spelerservaring geen relevantie hebben, daar moet je gewoon de beste hebben. Maar wel mensen die snappen dat ze bij een voetbalclub zitten.
Zo'n van der Sar heeft natuurlijk een schijnrol. Die wordt aan alle kanten overeind gehouden en heeft feitelijk natuurlijk niets te zeggen bij Ajax.
PSV zou best wat meer clubmensen hier en daar kunnen zoeken, voor zover die er zijn. Hoe dan ook, met Cocu en Faber zijn er twee goede iconen in de maak. Ik hoop dat er meer volgen.
Tarado
capô de fusca
quote:
Op maandag 11 februari 2013 13:39 schreef Caland het volgende:[..]
Uiteraard. Maar dat hele 'dit beleid is de enige oplossing gegeil' komt een beetje sneu over. Het is maar net waar je voor kiest. Zo is PSV ook vaak succesvol geweest met slim aan- en verkoopbeleid.
Dat ben ik wel met je eens, al denk ik dat een ex top voetballer met het binnen halen van sponsors wel helpt.
RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
quote:
Op maandag 11 februari 2013 13:40 schreef Hoppahoppa het volgende:In de technische staf juich ik (bekwame) oud-spelers toe. Op directieniveau vind ik spelerservaring geen relevantie hebben, daar moet je gewoon de beste hebben. Maar wel mensen die snappen dat ze bij een voetbalclub zitten.
Zo'n van der Sar heeft natuurlijk een schijnrol. Die wordt aan alle kanten overeind gehouden en heeft feitelijk natuurlijk niets te zeggen bij Ajax.
PSV zou best wat meer clubmensen hier en daar kunnen zoeken, voor zover die er zijn. Hoe dan ook, met Cocu en Faber zijn er twee goede iconen in de maak. Ik hoop dat er meer volgen.
en van Breukelen in de rvc. Je kan zeggen wat je wilt van die man, maar heeft wel een psv hart.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
quote:
Op maandag 11 februari 2013 13:39 schreef Caland het volgende:[..]
Ik ben wel benieuwd hoe je hierover zou denken als Martin van Geel er niet zat, maar een falende non-voetballer.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
quote:
Op maandag 11 februari 2013 13:40 schreef Hoppahoppa het volgende:In de technische staf juich ik (bekwame) oud-spelers toe. Op directieniveau vind ik spelerservaring geen relevantie hebben, daar moet je gewoon de beste hebben. Maar wel mensen die snappen dat ze bij een voetbalclub zitten.
Cocu en Faber zijn vakmensen inderdaad.
Maar ik onderschrijf je post volledig, mede daarom moet ik altijd lachen om die Cruijff-adoratie in Amsterdam. Die gast vervangt zo ongeveer de complete directie bij die club door oud-voetballers.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
HL_Dog43
Knowledge is free
quote:
Vraag me af of deze heren wel enige kennis van zaken hebben.
ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
quote:
Op maandag 11 februari 2013 15:38 schreef Tomatenboer het volgende:[..]
Cocu en Faber zijn vakmensen inderdaad.
Maar ik onderschrijf je post volledig, mede daarom moet ik altijd lachen om die Cruijff-adoratie in Amsterdam. Die gast vervangt zo ongeveer de complete directie bij die club door oud-voetballers.

Denk dat er stiekem binnen Ajax nogal wat jaknikkers zitten die niets te vertellen hebben. Van der Sar voorop.
quote:
I lolled alsmaar kijken naar Amsterdam. Ik zie Afellaytje het nog roepen, kijk waar hij nu is...
Verder verdiep je in de feiten. Van der Sar wordt over meerdere jaren ingewerkt.
Jullie van Breukelen wij van der Sar. Zegt genoeg.
quote:
Dat zegt dan toch alles? Namelijk dat hij totaal niet geschikt is voor die functie, nog niet de competenties heeft en dus alleen maar op die positie wordt neergezet omdat hij een oud-speler is en nog 'vormbaar'?
Maar goed, laten we het over PSV hebben. Met Cocu en Faber zijn er twee potentiele hoofdtrainers, waarbij ik het meeste vertrouwen in Faber heb. Van Bommel zal binnen nu en 2 seizoenen ook wel als trainer aan de slag willen en ik verwacht dat hij mooi bij de B of A kan beginnen. Die gastjes daar kijken echt tegen hem op, dat is wat PSV in de jeugd nodig heeft.
[ Bericht 20% gewijzigd door Hoppahoppa op 11-02-2013 18:33:13 ]
Lemming22
quote:
Op maandag 11 februari 2013 18:25 schreef Hoppahoppa het volgende:[..]
Maar goed, laten we het over PSV hebben. Met Cocu en Faber zijn er twee potentiele hoofdtrainers, waarbij ik het meeste vertrouwen in Faber heb. Van Bommel zal binnen nu en 2 seizoenen ook wel als trainer aan de slag willen en ik verwacht dat hij mooi bij de B of A kan beginnen. Die gastjes daar kijken echt tegen hem op, dat is wat PSV in de jeugd nodig heeft.
Ik ben wel benieuwd wat PSV met Faber van plan is en wat zijn eigen plannen zijn. Als de signalen kloppen, wordt Cocu hoofdtrainer na Advocaat. Wil Faber nog steeds assistent zijn? Terwijl meerdere eredivisieclubs interesse in hem als hoofdtrainer hebben? Ik ben bang dat PSV hem niet kan behouden als Cocu hoofdtrainer wordt.
Maak ik als niet seizoenskaarthouder een beetje kans om een seizoenskaart te kopen voor volgend seizoen?
Weer ouderwets spannend met de traditionele top 3, het werd verdomme weer eens tijd.
BFF met GGMM
quote:
Ja man, heerlijk. Feyenoord mag wat mij betreft nog wisselen met Ajax, maar verder vind ik de volgorde ook wel goed.
Kaarten AC voor Feyenoord uit zijn bijna uitverkocht. Voor de bussen nog 200 plaatsen. Gaan we dan eindelijk eens het uitvak in Rotterdam uitverkopen?
U MAD?
quote:
Op maandag 11 februari 2013 19:53 schreef Lemming22 het volgende:[..]
Ik ben wel benieuwd wat PSV met Faber van plan is en wat zijn eigen plannen zijn. Als de signalen kloppen, wordt Cocu hoofdtrainer na Advocaat. Wil Faber nog steeds assistent zijn? Terwijl meerdere eredivisieclubs interesse in hem als hoofdtrainer hebben? Ik ben bang dat PSV hem niet kan behouden als Cocu hoofdtrainer wordt.
Ik hoop dat Faber hoofdtrainer wordt. Zo niet, dan moet hij maar een paar jaar naar Rkc ofzo en dan terugkomen als Cocu naar Barcelona gaat als assistent van Frank de Boer.
Faber en Cocu gewoon samen aan het roer. Denk niet dat Faber het heel erg vind als hij naast zijn vriend PSV mag leiden. Cocu is dan wel eindverantwoordelijk, Faber zal ook een invloed hebben op het beleid van PSV 1.
U MAD?
quote:
Op dinsdag 12 februari 2013 09:04 schreef de_boswachter het volgende:Faber en Cocu gewoon samen aan het roer. Denk niet dat Faber het heel erg vind als hij naast zijn vriend PSV mag leiden. Cocu is dan wel eindverantwoordelijk, Faber zal ook een invloed hebben op het beleid van PSV 1.
Ik denk dat het niets uitmaakt wie er aan het roer staat. Cocu lijkt me niet iemand die in zijn eer aangetast is wanneer hij niet eindverantwoordelijk is. Zelfde geldt voor Faber.
Tarado
capô de fusca
quote:
Op dinsdag 12 februari 2013 09:07 schreef Lange_Lans het volgende:[..]
Ik denk dat het niets uitmaakt wie er aan het roer staat. Cocu lijkt me niet iemand die in zijn eer aangetast is wanneer hij niet eindverantwoordelijk is. Zelfde geldt voor Faber.
Lijkt me een vreemde combinatie Cocu assistent van Faber, andersom is toch wel logischer, maar misschien kijk ik dan wat teveel naar de voetbal carrières
quote:
Op dinsdag 12 februari 2013 09:11 schreef Tarado het volgende:[..]
Lijkt me een vreemde combinatie Cocu assistent van Faber, andersom is toch wel logischer, maar misschien kijk ik dan wat teveel naar de voetbal carrières
Pff. Op papier misschien wel, maar Faber heeft meer ervaring. Het is maar net hoe je het bekijkt. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat Advocaat hier na dit seizoen blijft.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2013 09:12 schreef Lange_Lans het volgende:[..]
Pff. Op papier misschien wel, maar Faber heeft meer ervaring. Het is maar net hoe je het bekijkt. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat Advocaat hier na dit seizoen blijft.
Dat.
U MAD?
quote:
Op dinsdag 12 februari 2013 09:11 schreef Tarado het volgende:[..]
Faber komt op mij extraverter en dwingender over aan de zijlijn dan Cocu.
quote:
Precies. Ik zie in hem ook meer een hoofdtrainer. Cocu is een geboren assistent.
Cara
Cara
quote:
Op dinsdag 12 februari 2013 08:57 schreef de_boswachter het volgende:Kaarten AC voor Feyenoord uit zijn bijna uitverkocht. Voor de bussen nog 200 plaatsen. Gaan we dan eindelijk eens het uitvak in Rotterdam uitverkopen?
Whehe wat denk je zelf
Op
donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef
tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
quote:
Op dinsdag 12 februari 2013 11:38 schreef Tarado het volgende:[..]
Of dat nu de doorslag moet geven, Lobanovski heb ik nooit zien schreeuwen, lachen of van z'n bank af zien komen en dat was toch wel één van de beste trainers ooit, die speelde al systeem Van Gaal voor Van Gaal het deed
Inderdaad ja. Zelden iemand zo onbewogen zien zitten. Was ook de laatste waar van ik zou denken dat die een hartaanval zou krijgen.
Lemming22
quote:
Op dinsdag 12 februari 2013 11:43 schreef Lange_Lans het volgende:[..]
Inderdaad ja. Zelden iemand zo onbewogen zien zitten. Was ook de laatste waar van ik zou denken dat die een hartaanval zou krijgen.
Binnenvetters die geen emoties uiten hebben juist meer kans op hartfalen. Soms is schreeuwen en schelden ook juist goed voor je gezondheid
quote:
Op dinsdag 12 februari 2013 11:45 schreef Lemming22 het volgende:[..]
Binnenvetters die geen emoties uiten hebben juist meer kans op hartfalen. Soms is schreeuwen en schelden ook juist goed voor je gezondheid

Dan zal ik niet snel een hartaanval krijgen.
Ben benieuwd zaterdag. Zal best een lastig avondje worden. Stugge verdediging, beweeglijk middenveld.
Buitendam
Commissaris.
quote:
Thuis tegen Utrecht moet je gewoon winnen. Utrecht is een goed team, maar individueel hebben ze bijzonder weinig kwaliteit. Als je hun spel niet gaat meespelen, maar gewoon vanuit de eigen kwaliteiten dan gaan ze over de knie op eenzelfde manier als ADO.
Dit, dus.
quote:
Thuis moeten we dit gewoon winnen. Geen excuses
Zou wel moeten ja. Ik neem echter niets meer voor lief. Utrecht heeft gewoon een goede ploeg en kan het dit PSV lastig maken.
Dat carnaval filmpje met Toivonen

Ze hebben wel die strepen in beeld gefixed.
quote:
Elke ploeg kan het elke ploeg in de Eredivisie lastig maken tegenwoordig.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:Door PSV spelen jullie nu CL :') !
Grrrrrrrr
*PURRRRR*
quote:
Ga er maar rustig vanuit dat ze dat niet alleen kunnen maar dat ze dat ook zullen doen. Tenzij Utrecht een complete off day heeft gaat het gewoon een zware wedstrijd worden, nog los van het resultaat.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2013 15:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:[..]
Ga er maar rustig vanuit dat ze dat niet alleen kunnen maar dat ze dat ook zullen doen. Tenzij Utrecht een complete off day heeft gaat het gewoon een zware wedstrijd worden, nog los van het resultaat.
Dat zei ik dus ja.
quote:
van de Maarel geschorst en hopelijk Mulenga nog weg.
Plus PSV heeft wat recht te zetten na die nederlaag eerder dit seizoen.
U MAD?
quote:
Hebben we daar ook van verloren?
quote:
Godver

Kan het me niet herinneren iig

Zoveel puntverlies dit seizoen
quote:
5 wedstrijden verloren al. Utrecht, RKC, Ajax, Vitesse en PEC. Tegen NEC en Vitesse gelijk.
En dan toch nog 3 punten los staan. Het kan allemaal in Nederland
Feyenoord heeft trouwens nog een relatief makkelijk programma. Als we daar volgende week verliezen zie ik het somber in. Ajax heeft een pittig programma, maar staat vaak in de grote wedstrijden op.
Maar gelukkig is het de eredivisie en kan er geen pijl op getrokken worden.
Tarado
capô de fusca
quote:
Op dinsdag 12 februari 2013 16:30 schreef Lange_Lans het volgende:Feyenoord heeft trouwens nog een relatief makkelijk programma. Als we daar volgende week verliezen zie ik het somber in. Ajax heeft een pittig programma, maar staat vaak in de grote wedstrijden op.
Maar gelukkig is het de eredivisie en kan er geen pijl op getrokken worden.

Nee er verandert niet veel tov begin seizoen qua favorieten, ook Twente vlak ik nog niet uit, die staan er ook nog gewoon bij ondanks alle vermeende hommeles
Grrrrrrrr
*PURRRRR*
quote:
Op dinsdag 12 februari 2013 16:30 schreef Lange_Lans het volgende:Feyenoord heeft trouwens nog een relatief makkelijk programma. Als we daar volgende week verliezen zie ik het somber in.
Ajax heeft een pittig programma, maar staat vaak in de grote wedstrijden op. Maar gelukkig is het de eredivisie en kan er geen pijl op getrokken worden.

En wij hebben een probleem met grote wedstrijden, opvallend...
quote:
Vorig seizoen 45 punten na 22 wedstrijden, nu 47.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2013 16:33 schreef Tarado het volgende:[..]
Nee er verandert niet veel tov begin seizoen qua favorieten, ook Twente vlak ik nog niet uit, die staan er ook nog gewoon bij ondanks alle vermeende hommeles
Nee, alleen ben ik daar helemaal niet van onder de indruk. Die heb ik nog heel weinig wedstrijden goed zien spelen.
quote:
Ligt gewoon enorm veel druk op voor mijn gevoel. Hoe denk jij er over?
quote:
Dat zijn net die 2 punten die ons CL gaan opleveren.
Grrrrrrrr
*PURRRRR*
quote:
Verdediging, ik weet dat ik zo langzamerhand klink als een overslaande plaat maar daar zit hem echt het grootste probleem. Te vaak doelpunten tegen die vrij makkelijk voorkomen hadden kunnen worden, tegen de kleintjes kan je dat vaak nog compenseren (ook niet altijd: PEC, NEC, RKC

) maar tegen serieuzere tegenstand kost het vaak meteen punten.
En als we de wedstrijd niet grotendeels domineren kunnen we ook niet rekenen op onze achterste linie om ons door de moeilijke periodes te slepen. Die capituleert binnen de kortste keren....
Eerlijk gezegd word ik er enorm moedeloos van, vooral omdat het al jaren aan de gang is en de technische staf maar blijft roepen dat er geen versterking nodig is

. Al durfde Advocaat het dit weekend eindelijk aan om de 'elephant in the room' te benoemen:
quote:
We stonden wel goed en gaven nauwelijks iets weg verdedigend. Maar dan gebeurt het ons toch weer. Eerder was het Marcelo, nu is het Derijck weer. Bony stond echt vogelvrij. Dat mag niet op dit niveau. Daar word je uiteindelijk op afgerekend, op zo'n moment.
Maar goed, dat is dus wmb de belangrijkste reden waarom wij het zo moeilijk hebben in de belangrijke duels.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2013 16:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:[..]
Verdediging, ik weet dat ik zo langzamerhand klink als een overslaande plaat maar daar zit hem echt het grootste probleem. Te vaak doelpunten tegen die vrij makkelijk voorkomen hadden kunnen worden, tegen de kleintjes kan je dat vaak nog compenseren (ook niet altijd: PEC, NEC, RKC

) maar tegen serieuzere tegenstand kost het vaak meteen punten.
En als we de wedstrijd niet grotendeels domineren kunnen we ook niet rekenen op onze achterste linie om ons door de moeilijke periodes te slepen. Die capituleert binnen de kortste keren....
Eerlijk gezegd word ik er enorm moedeloos van, vooral omdat het al jaren aan de gang is en de technische staf maar blijft roepen dat er geen versterking nodig is

. Al durfde Advocaat het dit weekend eindelijk aan om de 'elephant in the room' te benoemen:
[..]
Maar goed, dat is dus wmb de belangrijkste reden waarom wij het zo moeilijk hebben in de belangrijke duels.
Die mening ben ik ook toegedaan. Je zit nooit rustig op je stoel. Behalve bij 4 of 5 tegen 0. Verdediging is gewoon echt ondermaats. Ik denk niet dat een Hendrix het daar minder zou doen. Ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat Marcelo de bron is. Maar daar zal ik ook niet opnieuw over uit wijden.

Het is wel zo dat we thuis nauwelijks in de problemen komen terwijl uit vaak het hele team niet thuis geeft. En dat een voorsprong niet vast gehouden kan worden of alleen met heel erg veel hangen en wurgen.
quote:
Utrecht, RKC, Vitesse en PEC zijn teams waar je 3 punten tegen moet halen, stonden we gewoon 15 punten voor
Buitendam
Commissaris.
quote:
Ja, maar zo werkt het niet. Als Ajax de winbare wedstrijden zoals thuis tegen Roda won hadden zij weer een voordeel want.. Afijn, berekeningen doen er niet toe.
Dit, dus.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2013 17:42 schreef Buitendam het volgende:[..]
Ja, maar zo werkt het niet. Als Ajax de winbare wedstrijden zoals thuis tegen Roda won hadden zij weer een voordeel want.. Afijn, berekeningen doen er niet toe.
Nee klopt, maar zulke wedstrijden moeten gewoon 3 punten zijn. Toch blij (wonder) dat we bovenaan staan, win je van Feyenoord en concurrent minder
Buitendam
Commissaris.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2013 17:45 schreef Doublepain het volgende:[..]
Nee klopt, maar zulke wedstrijden moeten gewoon 3 punten zijn. Toch blij (wonder) dat we bovenaan staan, win je van Feyenoord en concurrent minder

Denk ik niet. Dan zouden ze eind februari een puntje of 6/7 minder hebben. Dan zijn ze nog net zo hard concurrent als bijvoorbeeld Ajax.
Dit, dus.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2013 17:48 schreef Buitendam het volgende:[..]
Denk ik niet. Dan zouden ze eind februari een puntje of 6/7 minder hebben. Dan zijn ze nog net zo hard concurrent als bijvoorbeeld Ajax.
Niet echt, ik zie Feyenoord daarna wel inzakken hoor. Vooral ze nu weer een grote mond hebben, gewoon met de neus op de feiten drukken. Winnen daar is einde kampioenspraat van Feyenoord. Ondanks hun "makkelijke" programma.
Buitendam
Commissaris.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2013 17:50 schreef Doublepain het volgende:[..]
Niet echt, ik zie Feyenoord daarna wel inzakken hoor. Vooral ze nu weer een grote mond hebben, gewoon met de neus op de feiten drukken. Winnen daar is einde kampioenspraat van Feyenoord. Ondanks hun "makkelijke" programma.
Dat zijn meer verwachtingen of stiekem wensen, want als je eind februari op 6 punten van de koploper staat ben je nog altijd een kampioenskandidaat, lijkt me. Ik denk overigens dat er uiteindelijk 2 kampioenskandidaten zijn; Ajax en PSV. Hoewel dat net zo'n verwachting is als de kansen die jij geeft aan Feyenoord.
Dit, dus.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2013 17:50 schreef Doublepain het volgende:[..]
De kampioenswedstrijd, once again.
Grrrrrrrr
*PURRRRR*
quote:
Het is echt niet alleen Marcelo, was dat maar waar. Bouma, Derijck, Zanka, allemaal genoeg kansen gehad om het te laten zien en die flateren ook gewoon te vaak.
Waar ik me wel specifiek aan erger bij Marcelo is dat hij gewoon geen verdedigers-'DNA' lijkt te hebben. Totaal geen slimheid in het gebruiken van je lichaam om simpele situaties eenvoudig op te lossen, in één-op-één duels echt ont-zet-tend zwak, weet vaak ondanks een voorsprong op de tegenstander tóch nog de bal in te leveren. Het is gewoon vaak alsof er aanvaller mee is gaan verdedigen zo knullig als het eruit ziet.
In de zomer moet het wel veranderen of Brands heeft een lampenkap voor zijn kop.
Leuk voor Ola, maar hoe moet dat nou straks? Neem aan dat onze topscorer niet gaat banken.
quote:
De speler opstellen die het team het best maakt. Toivonen dus
quote:
Valt nog maar te bezien na vijf maanden geen bal te hebben aangeraakt.
quote:
Traint al een tijdje mee.
Buitendam
Commissaris.
quote:
Dan heb je nog altijd 0 wedstrijdritme.
Dit, dus.
Buitendam
Commissaris.
quote:
Ja, echt waar. Dus meetrainen werkt niet hard mee aan het gezegde 'geen bal hebben aangeraakt'.
Dit, dus.
quote:
Dat is waar, ik ging enkel uit van het scenario dat zowel Wijnaldum als Toivonen beide op normale sterkte waren. En daarin lijkt Toivonen me toch belangrijker voor PSV.
Buitendam
Commissaris.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2013 19:55 schreef ValHallen het volgende:[..]
Dat is waar, ik ging enkel uit van het scenario dat zowel Wijnaldum als Toivonen beide op normale sterkte waren. En daarin lijkt Toivonen me toch belangrijker voor PSV.
Zeker, dat is hij in mijn ogen ook. Maar ik denk niet dat Wijnaldum meteen kan gaan banken zodra Toivonen weer lichamelijk fit is. Ondertussen heeft ie een klein half jaar geen wedstrijd gespeeld en dat heeft hem natuurlijk ook een mentale tik bezorgd. Gevalletje Zanka; ruuuuuuustig brengen.
Dit, dus.
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 08:26 schreef Lemming22 het volgende:[..]
Man man man. Inhoudelijk reageren op zo'n stuk vol onzin heeft eigenlijk niet eens zin. Wat een onkunde, gebrek aan buitenlandse scouting en gebrek aan visie

Over Mazza heeft hij wel gelijk.
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 08:26 schreef Lemming22 het volgende:[..]
Man man man. Inhoudelijk reageren op zo'n stuk vol onzin heeft eigenlijk niet eens zin. Wat een onkunde, gebrek aan buitenlandse scouting en gebrek aan visie

Ik vind dat hij wel een punt heeft. Maar dat is ook wel zijn eigen schuld, want het team is in onbalans. Waar haal je verdedigers vandaan die het team weer in balans brengen? Volgens mij zijn die niet te vinden.
Kijk nou eens terug naar PSV 87/88 (EC 1 winnaar). Toen had PSV met Gerets, Nielsen, van Aerle en Heintze vier rasverdedigers die geen enkel probleem met hun directe tegenstander hadden. Gerets en Heintze konden opkomen, maar pakten hun momenten. Voor die verdediging stond Koeman als libero (die als het er op aankwam ook meeverdedigde). Ook het middenveld (Linskens, Vanenburg, Lerby) bestond uit twee dienende spelers. Met Kieft en Gilhaus had je twee spelers die er stonden als aanspeel/vasthoudpunt en om de bal in het net te koppen/schieten. De ratio creativiteit/dienend: Koeman + Vanenburg + Kieft / de rest.
Vergelijk dat met nu. Met Willems, Derijck, Marcelo en Hutchinson heb je minstens twee verdedigers die eigenlijk veel liever aanvallen, waarbij trouwens ook Derijck en Marcelo te veel goals voor verdedigers maken. Op het middenveld heb je twee controlerende middenvelders, waarvan er eentje (Strootman) altijd aspiraties heeft om naar voren te gaan. De drie aanvallers gaan altijd voor eigen geluk en verdedigen zelden mee. De ratio creativiteit/dienend komt veel te veel op creativiteit te liggen, waardoor je tegen sterke tegenstanders geen kant op kunt.
Oplossing: breng het team in evenwicht door minder creativiteit op te stellen. Begin met 4 rasverdedigers op te stellen. Maak je middenveld volledig dienend. Dat is de
enige manier om met 3 spitsen te spelen. Of speel niet met drie maar met 2 spitsen (PSV 87/88). Dan heb je ruimte voor een of zelfs twee frivole middenvelders.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
PBateman1978
Glow Sticks!
quote:
Op dinsdag 12 februari 2013 13:59 schreef Buitendam het volgende:[..]
Thuis tegen Utrecht moet je gewoon winnen. Utrecht is een goed team, maar individueel hebben ze bijzonder weinig kwaliteit. Als je hun spel niet gaat meespelen, maar gewoon vanuit de eigen kwaliteiten dan gaan ze over de knie op eenzelfde manier als ADO.
Maar wij zijn in uitwedstrijden een stuk beter dan thuis he.
Wil het nog weleens zien zaterdag, een nederlaag in Eindhoven is altijd ingecalculeerd, maar dit seizoen kan echt alles.
quote:
vd Maarel is de zwakste schakel, die missen we dus niet echt.
Mulenga gaat niet weg, loze geruchten van de VI.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2013 18:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:[..]
Het is echt niet alleen Marcelo, was dat maar waar. Bouma, Derijck, Zanka, allemaal genoeg kansen gehad om het te laten zien en die flateren ook gewoon te vaak.
Waar ik me wel specifiek aan erger bij Marcelo is dat hij gewoon geen verdedigers-'DNA' lijkt te hebben. Totaal geen slimheid in het gebruiken van je lichaam om simpele situaties eenvoudig op te lossen, in één-op-één duels echt ont-zet-tend zwak, weet vaak ondanks een voorsprong op de tegenstander tóch nog de bal in te leveren. Het is gewoon vaak alsof er aanvaller mee is gaan verdedigen zo knullig als het eruit ziet.
Marcelo is een bron van onrust. Die man staat simpelweg altijd lucht te dekken en heeft geen tackle. Staat altijd wat wild met zijn armen te zwaaien als er iets niet helemaal lekker loopt of als hij debet is aan een tegendoelpunt. Kent volgens mij ook gewoon geen zelfkritiek.
Veel spelers hebben ook de ambitie om door te groeien. Ik heb hem nog nooit op zo een uitspraak kunnen betrappen. Volgens mij vindt hij het wel lekker waar hij zit. Heeft afgelopen zomer 2 Bundesliga clubs laten lopen, waaronder Leverkusen. Waarom is me een raadsel.
Lemming22
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 09:18 schreef Lyrebird het volgende:[..]
Ik vind dat hij wel een punt heeft. Maar dat is ook wel zijn eigen schuld, want het team is in onbalans. Waar haal je verdedigers vandaan die het team weer in balans brengen? Volgens mij zijn die niet te vinden.
Dat is het hele punt inderdaad. Brands is zelf verantwoordelijk voor de disbalans. En dan in de winter gewoon op dezelfde voet doorgaan met het proberen binnen te halen van Maher. Compleet visieloos dus.
En dan zijn opmerking over dat er in Nederland geen betere verdedigers te vinden zijn. Nee, het verdedigende niveau in Nederland is inderdaad om te huilen. Kijk daarom eens in het buitenland. Ik weet zeker dat daar met goede scouting haalbare spelers te vinden zijn die niet de kinderlijke fouten maken die Marcelo en Derijck wekelijks (!) maken.
Grrrrrrrr
*PURRRRR*
quote:
Mazza was dan ook gewoon beter dan Marcelo/Bouma/Zanka/Derijck

.
Wat een jankverhaal van Brands, zoals ik al eerder zei: ik word er een beetje moedeloos van...
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 10:04 schreef Lemming22 het volgende:[..]
Dat is het hele punt inderdaad. Brands is zelf verantwoordelijk voor de disbalans. En dan in de winter gewoon op dezelfde voet doorgaan met het proberen binnen te halen van Maher. Compleet visieloos dus.
En dan zijn opmerking over dat er in Nederland geen betere verdedigers te vinden zijn. Nee, het verdedigende niveau in Nederland is inderdaad om te huilen. Kijk daarom eens in het buitenland. Ik weet zeker dat daar met goede scouting haalbare spelers te vinden zijn die niet de kinderlijke fouten maken die Marcelo en Derijck wekelijks (!) maken.
Met buitenlandse verdedigers kom je een stuk verder (denk aan een type Alex), maar ook daar red je het niet mee.
Ten eerste moeten die verdedigers zich aanpassen aan de Nederlandse competitie, waar heel wat anders van een verdediger wordt gevraagd dan in buitenlandse competities. Zanka bijvoorbeeld kan een topverdediger worden. Snel, sterk, kan goed koppen. Maar heeft veel tijd nodig om zich aan te passen aan het Nederlandse spel.
Ten tweede zul je zelfs met 4 topverdedigers achter de feiten aan blijven lopen, omdat de aanval en het middenveld te veel gaatjes laten vallen. Die tweede goal van Vittesse. Bony kopt 'm mooi in, omdat Derijck (?) niet op staat te letten, maar door niet doortastend optreden van Strootman (?) kon die Fransman (?) van Vitesse die bal wel op de stropdas van Bony leggen. Als het middenveld een blok zet, komt die bal niet eens voor.
Tarado
capô de fusca
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 10:12 schreef Lyrebird het volgende:[..]
Met buitenlandse verdedigers kom je een stuk verder (denk aan een type Alex), maar ook daar red je het niet mee.
Ten eerste moeten die verdedigers zich aanpassen aan de Nederlandse competitie, waar heel wat anders van een verdediger wordt gevraagd dan in buitenlandse competities. Zanka bijvoorbeeld kan een topverdediger worden. Snel, sterk, kan goed koppen. Maar heeft veel tijd nodig om zich aan te passen aan het Nederlandse spel.
Ten tweede zul je zelfs met 4 topverdedigers achter de feiten aan blijven lopen, omdat de aanval en het middenveld te veel gaatjes laten vallen. Die tweede goal van Vittesse. Bony kopt 'm mooi in, omdat Derijck (?) niet op staat te letten, maar door niet doortastend optreden van Strootman (?) kon die Fransman (?) van Vitesse die bal wel op de stropdas van Bony leggen. Als het middenveld een blok zet, komt die bal niet eens voor.
Waar de verdedigers ook vandaan komen, als ze niet simpel een mannetje kunnen dekken zijn ze niet goed genoeg om mee te beginnen, dat is toch wel de basis wat je mag verwachten.
Lemming22
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 10:22 schreef Tarado het volgende:[..]
Waar de verdedigers ook vandaan komen, als ze niet simpel een mannetje kunnen dekken zijn ze niet goed genoeg om mee te beginnen, dat is toch wel de basis wat je mag verwachten.
Daar ben ik het mee eens. Derijck en Marcelo maken wekelijks simpele dekkingsfouten die een verdediger van PSV-niveau niet mag maken (in ieder geval niet wekelijks). Het komt inderdaad wel door het soort spel dat PSV speelt dat ze vaker onder druk staan en daardoor hun fouten meer laten zien dan wanneer het hele team mee zou verdedigen (en daarmee eigenlijk hun onkunde maskeert). En natuurlijk mag je niet alleen de verdediging de schuld geven van de tegendoelpunten. Vaak staat ons team inderdaad veel te ver naar voren bij tegendoelpunten. En wordt er door middenvelders slap gedekt en laten hun mannetjes lopen. Maar als Derijck niet eens in de slotfase van een belangrijke wedstrijd bovenop zijn man kan staan (zijn taak nummer 1 als verdediger), dan heeft hij niet het niveau dat PSV nastreeft (of zou moeten streven). Hoe slap Strootman ook meeverdedigt.
quote:
Over Mazza heeft hij helemaal geen gelijk?
1: hij is schijnbaar niet op de hoogte dat Mazza al lang weg is.
2: Mazza speelde helemaal niet elke week in de basis...... Heeft een tijdje erin gestaan door diverse blessuregevallen bij Stuttgart.
M.a.w. Brands lult maar wat om zijn eigen falen te maskeren,
U MAD?
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 10:35 schreef Lemming22 het volgende:[..]
Daar ben ik het mee eens. Derijck en Marcelo maken wekelijks simpele dekkingsfouten die een verdediger van PSV-niveau niet mag maken (in ieder geval niet wekelijks). Het komt inderdaad wel door het soort spel dat PSV speelt dat ze vaker onder druk staan en daardoor hun fouten meer laten zien dan wanneer het hele team mee zou verdedigen (en daarmee eigenlijk hun onkunde maskeert). En natuurlijk mag je niet alleen de verdediging de schuld geven van de tegendoelpunten. Vaak staat ons team inderdaad veel te ver naar voren bij tegendoelpunten. En wordt er door middenvelders slap gedekt en laten hun mannetjes lopen. Maar als Derijck niet eens in de slotfase van een belangrijke wedstrijd bovenop zijn man kan staan (zijn taak nummer 1 als verdediger), dan heeft hij niet het niveau dat PSV nastreeft (of zou moeten streven). Hoe slap Strootman ook meeverdedigt.
Ik denk dat wij het wel met elkaar eens zijn. Mooie post.
quote:
Inderdaad, hij is bezig met allerlei non-relevante informatie naar boven te halen en vage verklaringen af te geven om zijn beleid mbt de staat van de verdedigers goed te praten.
Wat boeit het voor PSV dat Barca of Man. United meer tegengoals krijgen, of dat Oranje in de laatste fase van een of andere interland onder druk kwam te staan?
Dat er voor PSV geen betere verdedigers te halen zijn is echt onzin, we hebben nu middelmaat. Als dat hem niet lukt dan moet hij lekker opstappen, en heel snel. Ipv van een tenenkrommend, zielig interviewtje geven waarin het toch vooral naar voren moet komen hoe moeilijk het allemaal wel niet voor hem is. Het is je baan lulhannes, als het je niet lukt moet je lekker oprotten.
Feit is dat er nu voor het zoveelste jaar op rij een ongebalanceerd elftal in het veld staat, waarbij vooral de verdediging debet aan is. Al die smoesjes maken dit niet minder waar.
Grrrrrrrr
*PURRRRR*
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 10:12 schreef Lyrebird het volgende:Ten tweede zul je zelfs met 4 topverdedigers achter de feiten aan blijven lopen, omdat de aanval en het middenveld te veel gaatjes laten vallen. Die tweede goal van Vittesse. Bony kopt 'm mooi in, omdat Derijck (?) niet op staat te letten, maar door niet doortastend optreden van Strootman (?) kon die Fransman (?) van Vitesse die bal wel op de stropdas van Bony leggen. Als het middenveld een blok zet, komt die bal niet eens voor.
Sorry maar hier word ik zo langzamerhand echt simpel van. Het leggen van de schuld van persoonlijke fouten bij andere spelers.... Eerst was het Matavz zijn schuld niet dat hij geen pepernoot raakte, toen was het Marcelo zijn schuld niet dat hij steeds persoonlijke duels verloor, dat lag aan Bouma die onrust bracht, Zanka zijn foute terugspeelpassjes en verkeerd instappen ligt aan de speelstijl en als Derijck staat te gapen is het de schuld van het middenveld...
Jaja, verdedigen begint bij de aanval maar je kan gewoon niet verwachten dat het hele elftal volledig in dienst van de laatste linie speelt. Verdedigers staan er om de ballen die erdoor komen op te vangen, als Marcelo en Derijck (of één van die andere prutsers) op dat moment weer eens na staan te denken of ze het gas thuis wel uit gedaan hebben is dat hun fout.
Als ze nu de ene na de andere lastige bal te verwerken kregen omdat het middenveld volledig overlopen werd hadden ze nog een excuusje, al vind ik dat je als verdediging van een topclub ook best eens de pilaar mag zijn waar het elftal op steunt in moeilijke periodes.
[ Bericht 0% gewijzigd door Grrrrrrrr op 13-02-2013 11:35:21 ]
De schuld ligt vaak bij de verdediging. Maar zoals Lemming22 het al mooi uitlegde, leent het spel van PSV zich er ideaal voor om die fouten in de zwakke verdediging bloot te leggen.
Grrrrrrrr
*PURRRRR*
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 11:30 schreef Lyrebird het volgende:De schuld ligt vaak bij de verdediging. Maar zoals Lemming22 het al mooi uitlegde, leent het spel van PSV zich er ideaal voor om die fouten in de zwakke verdediging bloot te leggen.
Anyway: Brands doet gewoon ontzettend huillie en lijkt al bezig om zijn eigen ass te dekken... Hij geeft impliciet al toe dat het niveau van de verdediging niet al te best is waar hij eerder nog verwees naar het 'hoge aantal internationals in de achterste linie'.
Ik vond vorig jaar al dat hij op had moeten stappen tegelijk met Rutten, ben benieuwd of een nieuw misgelopen kampioenschap dat teweeg kan brengen.
Keukendrol
Vuile klootzak!!!
hetisdeschuldvanderabobank.jpg
LompeHork het volgende:
- Dearest (UI)
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 11:30 schreef Lyrebird het volgende:De schuld ligt vaak bij de verdediging. Maar zoals Lemming22 het al mooi uitlegde, leent het spel van PSV zich er ideaal voor om die fouten in de zwakke verdediging bloot te leggen.
Dit. Dan zou je dus verdedigers moeten hebben die geen fouten maken. Die zijn onbetaalbaar.
Of zoals een korte fase in de eerste seizoenshelft het team zo laten spelen dat de beperkingen van je verdedigers niet aan het licht komen. Maar dat gaat weer ten kosten van de aantrekkelijkheid. Ik blijf erbij dat het niveau van onze verdedigers gewoon past bij de top van de eredivisie. Ajax, Twente, Vitesse en Utrecht hebben echt geen betere verdedigers. Alleen Feyenoord, maar die spelen ook veel minder aanvallend.
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 12:10 schreef Hoppahoppa het volgende:[..]
Dit. Dan zou je dus verdedigers moeten hebben die geen fouten maken. Die zijn onbetaalbaar.
Of zoals een korte fase in de eerste seizoenshelft het team zo laten spelen dat de beperkingen van je verdedigers niet aan het licht komen. Maar dat gaat weer ten kosten van de aantrekkelijkheid. Ik blijf erbij dat het niveau van onze verdedigers gewoon past bij de top van de eredivisie. Ajax, Twente, Vitesse en Utrecht hebben echt geen betere verdedigers. Alleen Feyenoord, maar die spelen ook veel minder aanvallend.
Sluit ik me bij aan.
Vraag me overigens wel af of echt goede verdedigers onbetaalbaar zijn. Laatst was er ook weer zo'n beer van een Fransman (Ghanees?) die van een Franse club naar de Engelse competitie ging. Topverdediger. Ging voor een transfer van maar een paar miljoen over. Misschien dat ie daar bakken met geld kon verdienen, maar de transfer zelf stelde niet veel voor.
Cara
Cara
Op
tong80 het volgende:
Op zich is het apart dat er nog geen biografie is over deze veelzijdige Technisch Directeur.
Buitendam
Commissaris.
quote:
Nee? Ik ben in zn geheel niet aansprakelijk voor zijn teksten, dus ik schaam me niks.
Dit, dus.
Ik denk Brands het antwoord zelf geeft: haal de verdedigers uit het buitenland, en stal ze bij Roda JC of RKC voor een seizoen om aan de Nederlandse competiie te wennen.
Cara
Cara
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 13:53 schreef Lyrebird het volgende:Ik denk Brands het antwoord zelf geeft: haal de verdedigers uit het buitenland, en stal ze bij Roda JC of RKC voor een seizoen om aan de Nederlandse competiie te wennen.
"Hmm.. hoe komen we toch aan spelers als de Vrij en Indi.. die zijn toch veel te duur.... moeten we dan.. ergens hm.. anders kopen? ..het buitenland ofzo? Hoe heeft Feyenoord dat eigenlijk gedaan..? Die hebben toch helemaal geen geld?"
Op
tong80 het volgende:
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 14:07 schreef Cara het volgende:[..]
"Hmm.. hoe komen we toch aan spelers als de Vrij en Indi.. die zijn toch veel te duur.... moeten we dan.. ergens hm.. anders kopen? ..het buitenland ofzo? Hoe heeft Feyenoord dat eigenlijk gedaan..? Die hebben toch helemaal geen geld?"
Als je terugkijkt naar de afgelopen 30 jaar, dan is het niet gek om te denken dat het elftal van Feyenoord nu vol met miskopen zou hebben gestaan, als ze het geld er voor hadden gehad.
quote:
Als je zo redeneert zou je ook niet blij moeten zijn als PSV wint.
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 14:20 schreef HL_Dog43 het volgende:Word een beetje moe met die vergelijkingen met de randstad clubs. Je kan het beleid van die clubs niet naar PSV trekken, en kortweg zeggen dat het zo beter kan.
Precies, het is gewoon veel te simpel gedacht. Neemt niet weg dat er wel gewoon elementen zijn van de manier van opleiden van vooral Ajax waar PSV veel van zou kunnen leren, maar dat heb ik hier al veel vaker gesteld. Toch moet je er als PSV wel rekening mee houden dat je altijd minder aanwas van jeugdige talenten zult hebben dan een Ajax of Feyenoord. En Ajax doet nu wel alsof ze altijd veel eigen jeugd hebben en dat elk kindje dat bij Ajax mag voetballen een wereldspeler wordt, maar in de praktijk valt dat ook reuze mee. Bij Ajax zie je ook dat de huidige en de vorige lichting A-spelers gewoon zwaar tegenvallen en dat er stevig moet worden aangekocht om de selectie de komende jaren op peil te krijgen.
Ik denk dat voor een club als PSV het streven naar 5 a 6 spelers eigen jeugd in de basis echt het maximaal haalbare is en dan pas over een jaar of 4. Als je tenminste een selectie wilt houden die mee kan doen om de prijzen. Meer is niet realistisch en je moet hopen dat je een dergelijk aantal structureel kunt handhaven. Overige spelers proberen jong (rond de 20/21) op te halen in de subtop of Europa, zoals met Stroot en Hiljemark bijvoorbeeld. En af en toe misschien een tropische verrassing, maar de tijd dat Romario’s, Ronaldo’s en zelfs Suaressen naar Nederland komen is wel grotendeels voorbij.
Caland
FREEJANCEES
quote:
Ja dat was te verwachten. Als er één schaap over de dam is.... in de vorm van Bazoer. Die gastjes steken elkaar toch makkelijk aan op die leeftijd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
quote:
Een kans zal die toch nooit krijgen, logisch wel.
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 15:14 schreef Caland het volgende:[..]
Ja dat was te verwachten. Als er één schaap over de dam is.... in de vorm van Bazoer. Die gastjes steken elkaar toch makkelijk aan op die leeftijd.
PSV kan gewoon onmogelijk van dat koopimago af.
Buitendam
Commissaris.
quote:
Wat een domme redenatie. Natuurlijk ben ik daar wel blij om, alleen net zoals bij dom beleid dus ook niet verantwoordelijk. Ik ben blij bij winst en boos bij dom beleid maar bij beide situaties heb ik part noch deel invloed of verantwoordelijkheid.
Dit, dus.
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 15:16 schreef Buitendam het volgende:[..]
Wat een domme redenatie. Natuurlijk ben ik daar wel blij om, alleen net zoals bij dom beleid dus ook niet verantwoordelijk. Ik ben blij bij winst en boos bij dom beleid maar bij beide situaties heb ik part noch deel invloed of verantwoordelijkheid.
Dat snap ik ja, maar wat je aangaf is dat je er ook geen gevoel bij hebt omdat je er geen verantwoordelijkheid in hebt.
Buitendam
Commissaris.
quote:
Op woensdag 13 februari 2013 15:18 schreef GGMM het volgende:[..]
Dat snap ik ja, maar wat je aangaf is dat je er ook geen gevoel bij hebt omdat je er geen verantwoordelijkheid in hebt.
Dat zeg ik niet? Er wordt gesuggereerd dat ik me als psver moet schamen voor het beleid van Brands. Doe ik niet, Brands is een passant toevallig bij de club die ik support. Dat zijn positie automatisch zou betekenen dat ik zijn beleid support is Stijntjewaardige stompzinnigheid.
Dit, dus.
quote:
Betancourt is anderhalf jaar geleden gekocht en nu te licht bevonden. Doet het gewoon niet goed in de jeugd. Kan gebeuren.
quote:
Dat zeg ik ook helemaal niet. Ik ben bang dat je het niet helemaal begrijpt.
Laat zitten.
Buitendam
Commissaris.
quote:
Ik begrijp het wel, het schaamtegevoel voor Brands' beleid omdat ie voor Psv werkt en de in jouw ogen gelijkwaardigheid om blij te zijn bij een overwinning lijkt me niet kloppen.
Dit, dus.
Lemming22
quote:
Niet alle vertrekkende jeugdspelers kun je toeschrijven aan het feit dat jeugd weinig kans krijgt. Betancourt is niet goed genoeg en past niet bij het spel van PSV. Vooral kut gescout dus.
quote:
Wat een domme post
quote:
Niet zo over Caland. Die doet ook maar zijn best.
quote:
Ajacieden die posten dat PSV een koopclub noemen moet je gewoon negeren, zijn zowat net zo erg als PSV. Daar is overigens niks mis mee, als je ze kan halen dan moet je het ook doen. Een Cristiano Ronaldo is ook niet vanuit de jeugd naar United gegaan (weliswaar extreme voorbeeld)
Lemming22
In de wandelgangen, maar toch:
quote:
Newcastle United zal in de zomer een bod op Georginio Wijnaldum uitbrengen. De afgelopen drie competitiewedstrijden van PSV tegen Heracles Almelo, ADO Den Haag en Vitesse zat er een delegatie van the Magpies op de tribune. Hij scoorde in totaal vijf keer. Het is onduidelijk of Newcastle wellicht geen interesse meer heeft in Siem de Jong of mogelijk gaat men voor beiden. (The People)
Hoop doet leven
quote:
Leuk, maar de reacties onder mij niet
Keukendrol
Vuile klootzak!!!
quote:
Typ eens pwn voor 'youtube' in de url.
LompeHork het volgende:
- Dearest (UI)
quote: