echt niet!quote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:11 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
en nu maar wachten op al die mensen die het tegendeel gaan beweren
Oh, bij mij was het plaasten van een CV gewoon een semiverplichte taak, geen sollicitatieactiviteit.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:11 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Wat blijkt op het invulformulier? 'CV plaatsen op vacaturewebsite' telt ook al.
Plaatsen van CV bij Werk.nl is verplicht, maar bij Monsterboard en Nationalevacaturebank nietquote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:29 schreef wyccie het volgende:
[..]
Oh, bij mij was het plaasten van een CV gewoon een semiverplichte taak, geen sollicitatieactiviteit.
Reminds me...ik moet er ook weer vier doorgeven.
quote:Op zaterdag 9 februari 2013 16:32 schreef iamredleader het volgende:
F@&k, koorts loopt op naar de 40
Ah, op die manier. Nou ja, ik durf mijn CV niet te plaatsen.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:45 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Plaatsen van CV bij Werk.nl is verplicht, maar bij Monsterboard en Nationalevacaturebank niet. Als je makkelijk punten wil scoren is dat een goede optie
ik denk gatenkaasquote:Op zaterdag 9 februari 2013 17:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Milieudefensie heeft een actie op touw gezet om kaas te bestellen van melk van Nederlandse koeien die alleen voer uit de regio hebben gekregen. Aardig idee, kost je een tientje per portie. Er is alleen nog niet bekend in welke vorm je dan je kaas krijgt, of hoeveel, of wie het gaat maken, of wanneer de bestelling klaar is.
Ja alleen even wakker voor medicijnen nemen, water of thee of cola drinken. Echt een record zoveel slapen per 24 uurquote:Op zaterdag 9 februari 2013 19:53 schreef iamredleader het volgende:
Ja, nog meer slapenik heb de adgelopen 24 uur alles bij elkaar zo'n 23 uur geslapen
Een aantal buren hier.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 22:13 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]![]()
je kwam een carnavalsvierder tegen?
Als geboren Ossenaar laat ik dat natuurlijk uit mijn hoofdquote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:11 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
en nu maar wachten op al die mensen die het tegendeel gaan beweren
Jemig, jullie hebben het wel flink te pakken zeg.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 19:53 schreef iamredleader het volgende:
Ja, nog meer slapenik heb de adgelopen 24 uur alles bij elkaar zo'n 23 uur geslapen
Uitbesteed aan hun mama!quote:Op zondag 10 februari 2013 02:25 schreef wyccie het volgende:
[..]
Jemig, jullie hebben het wel flink te pakken zeg.![]()
En dan ook nog twee kinderen erbij (of nu even uitbesteed aan de grootouders?).
...
he messentrekkerquote:Op zondag 10 februari 2013 00:33 schreef Mark het volgende:
[..]
Als geboren Ossenaar laat ik dat natuurlijk uit mijn hoofd
afkloppen...quote:Op zondag 10 februari 2013 09:06 schreef MadMaster het volgende:
Red, beterschap!
Wie is er hier trouwens nog meer niet ziek geweest de afgelopen weken?
[ afbeelding ]
Ik kwam de dag na de bom in de Kuip op voor dienstkeuring, toen was bommengooier inmiddels er al aan toegevoegdquote:
Dat maakt in ieder geval meer indruk dan kruikenzeikerquote:Op zondag 10 februari 2013 10:37 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik kwam de dag na de bom in de Kuip op voor dienstkeuring, toen was bommengooier inmiddels er al aan toegevoegd
Mijn zus is een kattenmepper, mijn ouders deden het er wel om, zeg
Da's Tilburg toch? Hoe heet Tilburg deze dagen eigenlijk?quote:Op zondag 10 februari 2013 11:18 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat maakt in ieder geval meer indruk dan kruikenzeiker
mij maak je de pis niet lauwquote:Op zondag 10 februari 2013 11:18 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat maakt in ieder geval meer indruk dan kruikenzeiker
Kruikenzeikersstadquote:Op zondag 10 februari 2013 11:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Da's Tilburg toch? Hoe heet Tilburg deze dagen eigenlijk?
Ik weet dat Den Bosch nu Oeteldonk heet, maar heten de inwoners daarvan nu ook Oeteldonkers?
En terwijl ik dit schrijf, denk ik 'Wil ik dit eigenlijk wel weten?'...
Wedden?quote:Op zondag 10 februari 2013 11:23 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
mij maak je de pis niet lauw
Aan hoeveel paracetamollen zit je nu?quote:Op zondag 10 februari 2013 07:21 schreef iamredleader het volgende:
Bah, koorts zakt niet... Heb de grootste moeite met typen of zitten, rillerig en alles doet pijn
Ah, fijn. En eventueel mag je ook nog wel elke 4 uur, maar per 6 uur zit je in ieder geval veilig.quote:Op zondag 10 februari 2013 12:06 schreef iamredleader het volgende:
Koorts zakt intussen wel wat, nog steeds midden 38.
Mijn hoest bij mijn vorige griep heeft 6 weken geduurd. Twee weken later kreeg ik wéér griep, die hoest heeft maar 4 weken geduurd.quote:Op zondag 10 februari 2013 12:06 schreef lubje25 het volgende:
Heb een licht griepje gehad en heb nu nog steeds een hoestje, week of 2 imiddels. Maar in bed blijven liggen was er niet bij ivm de arbeid
Mjah, ik hoop gewoon dat die koorts zakt. Voel me ontzettend lamlendigquote:Op zondag 10 februari 2013 12:18 schreef wyccie het volgende:
Ah, fijn. En eventueel mag je ook nog wel elke 4 uur, maar per 6 uur zit je in ieder geval veilig.
Ik hoop dat bij jullie de zon ook schijnt, is het toch nog een mooie zondag.
Die is me een paar maten te groot, maar dat past dan wel weer in het thema.quote:
Dat ik net een post van Tinu in het borstvoedingstopic las helpt (hoop ik) niet bij het correct interpreteren van deze post ...quote:Op zondag 10 februari 2013 12:23 schreef iamredleader het volgende:
Zometeen voor de lunch een kop soep van tinu
Die zijn ook apart inderdaadquote:Op zondag 10 februari 2013 12:24 schreef wyccie het volgende:
[..]
Die is me een paar maten te groot, maar dat past dan wel weer in het thema.
Voor de kattenliefhebbers.
quote:Op zondag 10 februari 2013 12:31 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat ik net een post van Tinu in het borstvoedingstopic las helpt (hoop ik) niet bij het correct interpreteren van deze post ...
oh, wat ergquote:Op zondag 10 februari 2013 12:24 schreef wyccie het volgende:
[..]
Die is me een paar maten te groot, maar dat past dan wel weer in het thema.
Voor de kattenliefhebbers.
quote:Op zondag 10 februari 2013 13:26 schreef MadMaster het volgende:
Zijn die vogeltjes voor de kerstkransjes of zo?
Ik dacht dat je ze ook op een kopje moest clippen en dan een kertskransje aan hun staart kon hangen...quote:Op zondag 10 februari 2013 13:40 schreef wyccie het volgende:
[..]![]()
Nee, je zet ze op een opgerolde zak, als een clip.
[ afbeelding ]
Oh, een koekjeskrans! Leuk idee. Ik zal volgend jaar rond kerst eens kijken of dat werkt.quote:Op zondag 10 februari 2013 13:52 schreef MadMaster het volgende:
Ik dacht dat je ze ook op een kopje moest clippen en dan een kertskransje aan hun staart kon hangen...
Heb je ervoor betaald?quote:Op zondag 10 februari 2013 13:56 schreef MadMaster het volgende:
Even buiten wat sneeuw kapot stampen...
Ophelia, nee dat heb ik niet in de soep gedaan. Die is alleen voor mijn baby en niemand anders, ben ik erg zuinig op.quote:Op zondag 10 februari 2013 12:31 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat ik net een post van Tinu in het borstvoedingstopic las helpt (hoop ik) niet bij het correct interpreteren van deze post ...
Hier bij een kookwinkel, maar op internet zijn ze bijv. hier te bestellen:quote:Op zondag 10 februari 2013 15:28 schreef Tinuviel het volgende:
Die koekjeshouders zijn echt gaaf! Waar krijg je die vandaan?
quote:
Zit je de hele dag op dat ding of...?quote:
Nah, niet m'n hobbyquote:Op zondag 10 februari 2013 15:50 schreef MadMaster het volgende:
Zit je de hele dag op dat ding of...?
quote:Op zondag 10 februari 2013 15:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zit je de hele dag op dat ding of...?
Wij hebben niet eens een thermometer. Ziek is ziek, de temperatuur doet er niet toe, imho...
Veel keuze heb je niet.quote:Op zondag 10 februari 2013 16:00 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Nah, niet m'n hobbymaar wel goed om te weten als koorts echt buitensporig is.
Net de HAP gebeld, die zeiden dat het best 5 tot 7 dagen kan duren. Damn, dat trek ik echt niet
Ah tof!quote:Op zondag 10 februari 2013 18:40 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Voor de liefhebbers, vanavond om 21:00 weer Top Gear BBC2
Nee, avonddienst. Komende dinsdag weer de nacht in.quote:Op zondag 10 februari 2013 18:43 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Geen nachtdienst (schijnbaar niet) ?
dank voor de reminderquote:Op zondag 10 februari 2013 18:40 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Snel, koop aandelen voor het weer stijgt.quote:
Short gaanquote:Op zondag 10 februari 2013 19:47 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Snel, koop aandelen voor het weer stijgt.
Que?quote:
Jij gaat kopen in de hoop op stijging: long gaanquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks!quote:Op zondag 10 februari 2013 18:40 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Misschien is Call the Midwife wat voor je?quote:Op zondag 10 februari 2013 20:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Thanks!
Weet nog niet wat ik wel ga kijken...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
quote:Op zondag 10 februari 2013 21:14 schreef Cobra4 het volgende:
Jojo!![]()
![]()
MED / Yvonne Awards 2013: De Winnaars!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nobody expects the Spanish Inquisition!![]()
quote:Op zondag 10 februari 2013 22:19 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
is het de bedoeling dat ik nu een schaal bitterballen en een krat bier neerzet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DM het even s.v.p...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
kom het maar halen
Het kan zijn dat die fles die je daar ziet dan net leeg is
Nobody expects the Spanish Inquisition!![]()
Nee, je moet wel gebruik van de door Fok! beschikbaar gestelde middelen. Je kent het principe van sponsoring toch wel? Wiens brood men eet, etc.quote:Op zondag 10 februari 2013 22:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
kom het maar halen
Het kan zijn dat die fles die je daar ziet dan net leeg is
En die whisky zullen we allebei nooit in onze handen krijgen, laat staan drinken. Maar dank voor het aanbod!![]()
nee, het zijn die mods hier die dat topsalaris krijgenquote:Op zondag 10 februari 2013 22:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, je moet wel gebruik van de door Fok! beschikbaar gestelde middelen. Je kent het principe van sponsoring toch wel? Wiens brood men eet, etc.
En die whisky zullen we allebei nooit in onze handen krijgen, laat staan drinken. Maar dank voor het aanbod!![]()
En misschien mogen we de fles een keer zien
Ah, vandaar dat Cobra gekapt is met het leger...quote:Op zondag 10 februari 2013 22:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
nee, het zijn die mods hier die dat topsalaris krijgen
Deze fles heb ik wel gezien op Schiphol, was nog een tonnetje duurder...quote:En misschien mogen we de fles een keer zien![]()
![]()
Ze hebben in die shop ook nog serieus gevraagd of ik misschien interesse had...![]()
![]()
![]()
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC![]()
Is 2 x modaal een topsalaris dan?quote:Op zondag 10 februari 2013 22:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
nee, het zijn die mods hier die dat topsalaris krijgen
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC![]()
Voor een beetje topics openen en sluiten, users waarschuwen/bannen en awards toekennen is het inderdaad wat karig...quote:![]()
Krijg je zo'n mooie titel naast je naam net als ikquote:![]()
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
JoJo gefeliciteerdquote:Op zondag 10 februari 2013 21:14 schreef Cobra4 het volgende:
Jojo!![]()
![]()
MED / Yvonne Awards 2013: De Winnaars!!![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd Jojo
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens![]()
daar kwam ik straks langs jaquote:
Daarna crashte mijn telefoon weer. Het wordt steeds erger. nu al een paar keer per dag is ie compleet weg![]()
Kan van een collega een andere batterij lenen om te kijken of dat het probleem is.Anders heb ik er een hard hoofd in....Nobody expects the Spanish Inquisition!![]()
Gezwaaid?quote:Oei, tot wanneer loopt je contract? Evt. tijdelijk leentoestel via een vriend te regelen?quote:Daarna crashte mijn telefoon weer. Het wordt steeds erger. nu al een paar keer per dag is ie compleet weg![]()
Kan van een collega een andere batterij lenen om te kijken of dat het probleem is.Anders heb ik er een hard hoofd in....![]()
ik heb uiteraard even voro je gezwaaid
Eerst zien of dat het is en anders even rekenen wat goedkoper is, een simonly abonnementje + los toestel kopen of een nieuw abo met toestel.Nobody expects the Spanish Inquisition!![]()
Liefquote:
Hebben jullie die nieuwe rage al een beetje gezien? De Harlem Shake? Ik kom echt niet meer bij![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2013 08:46:04 ]![]()
Wij zouden uit eten gaan in een restaurant met een Michelin-ster, maar toen E. de kaart een beetje had gezien had hij toch liever een restaurant waarvan hij zo ongeveer begreep wat er op het menu stonddus we gaan nu ergens anders uit eten
With four other people
And aliens![]()
Bracht mij op allerlei leuke ideetjesquote:Op maandag 11 februari 2013 08:47 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ik zag een aantal filmpjes van het weekend. Best grappigeen mega-Harlem Shake op het plein bij WTC, of met de huldiging op 30 april
of op kantoor, maar dat is al een paar keer gedaan zag ik
![]()
![]()
Kan ik ergens ook wel begrijpenquote:Op maandag 11 februari 2013 08:49 schreef Etcetera het volgende:
Wij zouden uit eten gaan in een restaurant met een Michelin-ster, maar toen E. de kaart een beetje had gezien had hij toch liever een restaurant waarvan hij zo ongeveer begreep wat er op het menu stonddus we gaan nu ergens anders uit eten
er zijn zóveel restaurantjes die lekker eten hebben...
![]()
Ik ook wel, maar ik vind het op zich ook wel weer jammer. Maar dingen als 'Kalfstartaar met gerookte paling en krokant gebakken kalfszwezerik' spreken mij ook weer niet echt aan.
Het belangrijkste is dat we een gezellige avond hebben lijkt me
With four other people
And aliens![]()
In Utrecht zat een restaurant (Vroom) wat echt geweldig was - geen overdreven allure, posh gedrag, maar wel een prima menukaart waar ik zonder problemen met relaties kon eten.
Helaas per 1 maart gesloten
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2013 08:57:57 ]![]()
Oh dat is wel vervelend, vooral een nieuw restaurant vinden dat net zo goed is, is lastig
In mijn oude woonplaats zat een uitstekende pizzeria, die in ons dorpje nu is lang zo goed niet. Maar in Groningen, mocht je er ooit komenweet ik wel een goede: Bij Van Boven, aan de Grote Markt. Fatsoenlijke prijzen, goed eten
With four other people
And aliens![]()
Als/wanneer ik of wij in Groningen zijn, zal ik eerst aan jou denken voor tipsquote:Op maandag 11 februari 2013 09:10 schreef Etcetera het volgende:
Oh dat is wel vervelend, vooral een nieuw restaurant vinden dat net zo goed is, is lastig
In mijn oude woonplaats zat een uitstekende pizzeria, die in ons dorpje nu is lang zo goed niet. Maar in Groningen, mocht je er ooit komenweet ik wel een goede: Bij Van Boven, aan de Grote Markt. Fatsoenlijke prijzen, goed eten
![]()
![]()
Ik heb het idee dat LB er nog wel meer heeft dan ik
With four other people
And aliens![]()
het enige probleem is dat we het nu hebben over restaurants in Groningen
Wat de boer niet kent...quote:Op maandag 11 februari 2013 08:49 schreef Etcetera het volgende:
![]()
Je kan toch even Google'n als je de menukaart kent?![]()
kom nou, om nou iedereen daar in die contreien een boer te noemen
23/24 Maart ben ik weer een weekendje in Groningen, zal dan wel weer even snel tussendoor Wakamama worden...quote:Op maandag 11 februari 2013 09:15 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
het enige probleem is dat we het nu hebben over restaurants in Groningen![]()
Ik haal slechts een ouderwets Nederlands spreekwoord aan.quote:Op maandag 11 februari 2013 10:21 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
kom nou, om nou iedereen daar in die contreien een boer te noemen
Net zo één als 'Wie de schoen past...'...![]()
![]()
De een is nu eenmaal avontuurlijker qua eten dan de anderquote:Op maandag 11 februari 2013 10:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat de boer niet kent...![]()
Je kan toch even Google'n als je de menukaart kent?
With four other people
And aliens![]()
Uiteraard, maar een beetje je horizon verbreden kan toch leuk zijn?quote:Op maandag 11 februari 2013 10:23 schreef Etcetera het volgende:
[..]
De een is nu eenmaal avontuurlijker qua eten dan de ander
En is het toch niks, dan weet je dat ook weer...![]()
Ik ben niet degene die niet wilde hoorDat een gerecht qua naam me niet aanspreekt zegt niets over de smaak. Maar ik ga E. niet dwingen ergens te eten waar hij met tegenzin naar toe gaat
With four other people
And aliens![]()
Laat ik het zo zeggen, een X sterren tent waar je opgeprikt moet gaan zitten in galakostuum of zo, dat sla ik ook over. Als ik in een spijkerbroek wil komen, dan accepteren ze dat maar of ik kom niet. Ik betaal, dus ik bepaal...quote:Op maandag 11 februari 2013 10:25 schreef Etcetera het volgende:
Ik ben niet degene die niet wilde hoorDat een gerecht qua naam me niet aanspreekt zegt niets over de smaak. Maar ik ga E. niet dwingen ergens te eten waar hij met tegenzin naar toe gaat
Maar qua menukaart laat ik me niet tegenhouden en ja, dan ga je soms wel eens de mist in.
Maar dat wordt in de loop der tijd steeds minder, omdat je dingen leert kennen en het meestal toch wel (minstens!!) meevalt.
Maar misschien komt die tijd nog eens voor E...![]()
Ik ga m'n best doen om 'm op te voeden![]()
Ik heb wel gemerkt dat mijn smaak veranderd is, dat ik meer lust dan eerder. Ik probeer nu ook meer trouwens. Laatst bijvoorbeeld witte wijn gehad - niet de meest bijzondere, wel een erg zoete geloof ik (Canei), en dat vond ik niet eens heel smerig
With four other people
And aliens![]()
Ik vind het altijd wel leuk om wat 'schuwe' mensen naar wat meer aparte restaurants mee te nemen, waarbij ik wel rekening houdt met zaken die een beetje 'eng' kunnen zijn. Iemand die niet van vis zegt te houden, moet je niet aan de sushi met rauwe vis of zo zetten...
Heb zelden of nooit meegemaakt dat iemand met een lege maag weer naar buiten kwam.![]()
Whiskyweekendin de der Aakerk? Daar niet al te ver vandaan (Carolieweg) zit de Kleine Kasteleine, een piepklein restaurantje waar je erg lekker kunt etenquote:Op maandag 11 februari 2013 10:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
23/24 Maart ben ik weer een weekendje in Groningen, zal dan wel weer even snel tussendoor Wakamama worden...![]()
De kok staat er in een keuken van 2m2, je kijkt m zo op zn vingers als je op de vide gaat zitten, maar hij kookt daar echt lekker eten![]()
![]()
Oeh, die moet ik even onthouden denk ik!quote:Op maandag 11 februari 2013 10:40 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Whiskyweekendin de der Aakerk? Daar niet al te ver vandaan (Carolieweg) zit de Kleine Kasteleine, een piepklein restaurantje waar je erg lekker kunt eten![]()
De kok staat er in een keuken van 2m2, je kijkt m zo op zn vingers als je op de vide gaat zitten, maar hij kookt daar echt lekker etenIt's not just sex, it's love
With four other people
And aliens![]()
Ja is echt een leuk tentje. Als je ervoor naar de stad komt zou ik op dagen als donderdag, vrijdag en zaterdag wel even reserveren, want ze hebben denk ik maximaal 12 tafelsquote:Op maandag 11 februari 2013 10:42 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Oeh, die moet ik even onthouden denk ik!![]()
![]()
quote:
Slaap weer in hotel Friesland dan...
Dank voor de tipquote:Daar niet al te ver vandaan (Carolieweg) zit de Kleine Kasteleine, een piepklein restaurantje waar je erg lekker kunt eten![]()
De kok staat er in een keuken van 2m2, je kijkt m zo op zn vingers als je op de vide gaat zitten, maar hij kookt daar echt lekker eten, ga ik even uitzoeken.
Heb maar 2 uur de tijd om te eten, dus dat wordt strak reserveren dan...![]()
Carolieweg 31, is dat bij die hoerenbuurt?
Daar belandde ik vorige keer vrij onverwachts vanaf het station...![]()
Zo te zien vlak bij de Peperstraat?
En 'vrij onverwachts' vanaf het station bij de hoerenbuurt komen vind ik niet zo onverwachtsals je de museumbrug overloopt, rechtdoor gaat, zuiderdiep oversteekt en dan eerst links of rechts: nieuwstad
waarvan ik me lang heb afgevraagd waarom studenten daar geen kamers mochten huren
With four other people
And aliens![]()
Hey B., heb jij je Kleenex pakketje ook ontvangen? Ik niet
With four other people
And aliens![]()
Hotel Friesland zit in de Peperstraat, ja...quote:Op maandag 11 februari 2013 10:59 schreef Etcetera het volgende:
En 'vrij onverwachts' vanaf het station bij de hoerenbuurt komen vind ik niet zo onverwachtsals je de museumbrug overloopt, rechtdoor gaat, zuiderdiep oversteekt en dan eerst links of rechts: nieuwstad
waarvan ik me lang heb afgevraagd waarom studenten daar geen kamers mochten huren
Ik was een jaartje of 20 niet meer naar Groningen per trein gereisd, dus het was net of ik er weer voor het eerst was. Ben inderdaad die lelijke museumbrug overgestoken en toen op een gegeven moment naar rechts en weer naar links richting Martinitoren waar ik had afgesproken.
En toen liep ik ineens tussen de dames die het kennelijk erg warm hadden...![]()
Ik heb nooit een adres doorgegevenquote:Op maandag 11 februari 2013 11:02 schreef Etcetera het volgende:
Hey B., heb jij je Kleenex pakketje ook ontvangen? Ik niet![]()
![]()
Ah okay. Ik vermoed dat het aan onze post ligt trouwens.quote:Op maandag 11 februari 2013 11:07 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik heb nooit een adres doorgegevenIt's not just sex, it's love
With four other people
And aliens![]()
quote:Op maandag 11 februari 2013 10:59 schreef Etcetera het volgende:
![]()
![]()
De tijden dat je goedkoper uit was met telefoon + abonnement ineen lijken wel wat voorbij. Soms is het de eerste maanden nog wel okay, maar moet je daarna 60 euro per maand aftikken terwijl je nog wel met allerlei limieten zit.quote:Op maandag 11 februari 2013 08:40 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ik heb uiteraard even voro je gezwaaid
Eerst zien of dat het is en anders even rekenen wat goedkoper is, een simonly abonnementje + los toestel kopen of een nieuw abo met toestel.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.![]()
Voorbeeld voor Jojo: twee jaar geleden nam ik een Hi studentenabonnement met een leuk aantal minuten, sms'jes en onbeperkt internet. Dat kostte me rond de 25 euro per maand. Daar kreeg ik een toestel bij, waarbij ik overigens wel een paar tientjes moest bijbetalen. Abonnement is nu afgelopen, dus ik mag switchen. Neem ik bij Hi een karig abonnement (75 minuten/sms'jes met 500 mb internet) met een fancy toestel erbij dan kost me dat bij een contract voor 1 jaar de eerste 2 maanden 32 euro per maand, daarna 64 euro. Dan ben ik dus 704 euro kwijt voor een jaar, en vanwege de fijne leaseconstructie is het toestel dan nog niet eens van mij. De telefoon los kopen kan voor 587 euro. Een abonnement bij Simyo voor 100 minuten/sms'jes en 500 mb kost me 10,50 in de maand. Dan ben ik dus 12 euro goedkoper uit (al valt dat weg tegen aansluitkosten) maar heb ik wel een toestel dat echt van mij is. De verschillen worden overigens groter naarmate ik een ruimere bundel neem.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.![]()
De paus stopt ermee.It's not just sex, it's love
With four other people
And aliens![]()
Kan dat dan? Ik dacht dat ze door moesten tot ze er bij neervielenquote:Ik ben de kleur MAGENTA
Kon z'n broek niet dichthouden?
De reden is nog niet bekend. Het is wel uitermate bijzonder dat een paus vrijwillig aftreedt, laatste die dat deed, deed dat in 1295
With four other people
And aliens![]()
Dat las ik net ook. Niet heel raar dus dat ik dacht dat het niet konquote:Op maandag 11 februari 2013 12:00 schreef Etcetera het volgende:
Kon z'n broek niet dichthouden?
De reden is nog niet bekend. Het is wel uitermate bijzonder dat een paus vrijwillig aftreedt, laatste die dat deed, deed dat in 1295
Ik ben de kleur MAGENTA
quote:Op maandag 11 februari 2013 10:59 schreef Etcetera het volgende:
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget![]()
Die vent is al jaren meer dan dood...quote:Op maandag 11 februari 2013 12:00 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Kan dat dan? Ik dacht dat ze door moesten tot ze er bij neervielen![]()
Ik ben vast cynisch als ik verwacht dat het vanwege een schandaal is he
With four other people
And aliens![]()
Ik zou je 'zeer wel realistisch' noemen dan...quote:Op maandag 11 februari 2013 12:03 schreef Etcetera het volgende:
Ik ben vast cynisch als ik verwacht dat het vanwege een schandaal is he![]()
Vraagje voor de experts hier.
Ik heb internet van de studentenhuisvesting, dat komt zo uit de muur via een kabeltje mijn pc in (UTP?, lijkt op een kabel voor vaste telefoons van vroeger). Kan ik dat draadloos maken, zodat ik wel gewoon (eventueel?) bedraad mijn pc kan gebruiken, maar ook mijn mobieltje en tablets en mobieltjes van gasten via WiFi op het internet aansluiten?![]()
Als je dat kabeltje in een wifi-router stopt wel toch?quote:Op maandag 11 februari 2013 12:06 schreef wyccie het volgende:
Ik heb internet van de studentenhuisvesting, dat komt zo uit de muur via een kabeltje mijn pc in (UTP?, lijkt op een kabel voor vaste telefoons van vroeger). Kan ik dat draadloos maken, zodat ik wel gewoon (eventueel?) bedraad mijn pc kan gebruiken, maar ook mijn mobieltje en tablets en mobieltjes van gasten via WiFi op het internet aansluiten?
Maar geen expert hier dus ben benieuwd wat de rest zegt![]()
![]()
Ja, een Wifi-router er tussen plaatsen...quote:Op maandag 11 februari 2013 12:06 schreef wyccie het volgende:
Ik heb internet van de studentenhuisvesting, dat komt zo uit de muur via een kabeltje mijn pc in (UTP?, lijkt op een kabel voor vaste telefoons van vroeger). Kan ik dat draadloos maken, zodat ik wel gewoon (eventueel?) bedraad mijn pc kan gebruiken, maar ook mijn mobieltje en tablets en mobieltjes van gasten via WiFi op het internet aansluiten?
Zoiets:
Wel iemand laten plaatsen die er iets verstand van heeft i.v.m. openzetten van poorten, instellingen e.d.![]()
Ik dacht ook aan een router, maar ik wist dus niet zeker wat voor uitgangen zo'n ding heeft.
En van de beschrijving van Wikipedia werd ik niet veel wijzer.![]()
quote:Op maandag 11 februari 2013 12:10 schreef wyccie het volgende:
Ik dacht ook aan een router, maar ik wist dus niet zeker wat voor uitgangen zo'n ding heeft.
En van de beschrijving van Wikipedia werd ik niet veel wijzer.![]()
![]()
Oh schijt.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:08 schreef MadMaster het volgende:
Wel iemand laten plaatsen die er iets verstand van heeft i.v.m. openzetten van poorten, instellingen e.d.![]()
Gewoon zo'n ding voldoet? Helemaal niet zo duur.
http://www.bol.com/nl/p/t(...)er/1003004011473199/
Ik zie geen verschil tussen de WAN en LAN.![]()
Vertaling voor wyccie: WAN Port is bedoeld voor de kabel die nu uit je muur komt. In een LAN Port steek je de kabel waarmee je je pc op het internet wil aansluiten. Power zorgt voor voeding. De antennes geven aan dat deze geschikt is voor WiFi.quote:Ik ben de kleur MAGENTA
De stekkeringangen zijn ook hetzelfdequote:Op maandag 11 februari 2013 12:12 schreef wyccie het volgende:
[..]
Oh schijt.![]()
Gewoon zo'n ding voldoet? Helemaal niet zo duur.
http://www.bol.com/nl/p/t(...)er/1003004011473199/
Ik zie geen verschil tussen de WAN en LAN.. WAN = Wide Area Network, LAN = Local Area Network. Alle computers die je via jouw verbinding op internet wil aansluiten doe je via LAN (eventueel Wireless LAN oftewel WLAN), WAN zorgt voor de verbinding met de rest van de wereld.
Ik ben de kleur MAGENTA
De Power wist ik.
Mooi, dan kan ik er dus nog een pc en twee laptops bij kopen en drie mobieltjes en 5 iPads er op aansluiten. Cool.![]()
Welnee, dat is eenmalig en op zich niet zo moeilijk.quote:
Maar jou een beetje kennende () wil je dat niet zelf doen...
Denk het wel, zo groot is je huisje niet, toch?quote:Wat Tim zegt...quote:Ik zie geen verschil tussen de WAN en LAN.![]()
![]()
Dat wil ik best zelf doen, als er maar een duidelijke handleiding is die ik begrijp.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:15 schreef MadMaster het volgende:
Maar jou een beetje kennende () wil je dat niet zelf doen...
![]()
quote:Op maandag 11 februari 2013 12:14 schreef wyccie het volgende:
De Power wist ik.
Mooi, dan kan ik er dus nog een pc en twee laptops bij kopen en drie mobieltjes en 5 iPads er op aansluiten. Cool.Zou geen probleem moeten zijn. Wat ik uit de matig vertaalde tekst opmaak is dat het bij deze router juist extra makkelijk is om er laptops op aan te sluiten, in elk geval als er Windows 7 of 8 op staat. Hoef je op de laptop alleen maar het netwerk te selecteren en daarna een knop in te duwen op de router zelf
Ik ben de kleur MAGENTA
Belangrijkste tip die ik kan geven is niet vergeten de netwerknaam en het wachtwoord te veranderen.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:17 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat wil ik best zelf doen, als er maar een duidelijke handleiding is die ik begrijp.Ik ben de kleur MAGENTA
Tsja, ik heb een Linksys en daar was een beperkte handleiding bij.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:17 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat wil ik best zelf doen, als er maar een duidelijke handleiding is die ik begrijp.
De rest kan je wel via het internet vinden...
Maar laat je helemaal niemand tot je woning toe of... ?![]()
Waaraan kan ik zien hoe groot het bereik is?quote:Op maandag 11 februari 2013 12:15 schreef MadMaster het volgende:
Denk het wel, zo groot is je huisje niet, toch?
Mijn appartement is 70m2 of zo?![]()
wyccie, in m'n oude studentenhuis is het mij zelfs gelukt -in een uur of 6-.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget![]()
quote:Op maandag 11 februari 2013 12:19 schreef MadMaster het volgende:
Maar laat je helemaal niemand tot je woning toe of... ?![]()
Moet ik wel iemand kennen die er verstand van heeft. Of wou jij het persoonlijk zelf voor me komen aansluiten?![]()
Ik heb net besloten dat Hi lekker het rimram kan krijgen. Abonnement bij Simyo is aangevraagd. Zoveel internet ik niet op mijn telefoon, dus onbeperkt internet is waarschijnlijk wat overdreven. Kosten gaan nu omlaag naar 10,50 per maand
Ik ben de kleur MAGENTA
En de security settings vaak ook... (WPA e.d.)quote:Op maandag 11 februari 2013 12:18 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Belangrijkste tip die ik kan geven is niet vergeten de netwerknaam en het wachtwoord te veranderen.![]()
Oeh, dat klinkt als een uitdaging.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:19 schreef Soempie het volgende:
wyccie, in m'n oude studentenhuis is het mij zelfs gelukt -in een uur of 6-.![]()
Waren jullie trouwens al naar het MuZieum geweest? Mooi?![]()
Zo iemand is toch wel in je vrienden-/kennissenkring te vinden?quote:Op maandag 11 februari 2013 12:20 schreef wyccie het volgende:
[..]![]()
Moet ik wel iemand kennen die er verstand van heeft. Of wou jij het persoonlijk zelf voor me komen aansluiten?
Je bent niet de eerste met een Wifi-router...
En als je echt niemand kan vinden dan zou ik het wel willen doen.
Maar Nijmegen is niet zo heel dichtbij, dus...![]()
Nee joh wyccie, google is je vriend als je er met de handleiding niet uitkomt, en anders dit forum.
Ik heb ook wel eens routers aangeslotenKost misschien wat gevloek maar dan heb je ook wat
![]()
![]()
Uit de begeleidende tekst begrijp ik dat ie standaard op WPA2 staat, dus dat is al prima. Maar het kan geen kwaad dat te controleren.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En de security settings vaak ook... (WPA e.d.)
Wyccie: volgens de reviews heeft het ding een prima bereik en zou het geen probleem moeten zijn
Ik ben de kleur MAGENTA
En ik dacht nog wel dat ik zo uniek was.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:21 schreef MadMaster het volgende:
Zo iemand is toch wel in je vrienden-/kennissenkring te vinden?
Je bent niet de eerste met een Wifi-router...![]()
Ik ga het gewoon zelf proberen, met jullie hulp, en als het niet lukt heeft de straat gratis internet.
![]()
Ben je ook, maar dan in een ander opzicht...quote:Op maandag 11 februari 2013 12:24 schreef wyccie het volgende:
[..]
En ik dacht nog wel dat ik zo uniek was.
quote:Ik ga het gewoon zelf proberen, met jullie hulp, en als het niet lukt heeft de straat gratis internet.
![]()
![]()
Mooi is niet het goede woord.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:21 schreef wyccie het volgende:
[..]
Oeh, dat klinkt als een uitdaging.![]()
Waren jullie trouwens al naar het MuZieum geweest? Mooi?Het was wel erg indrukwekkend om in het stikdonker je weg te moeten vinden. Stilstaan vond ik al 'eng', maar na een tijdje ging het toch best goed met de stok en wat hulp van de gids.
B. heeft me nog bijna in m'n oog geprikt toen ze me wilde helpen.![]()
Het is wel erg klein. Zonder die donkerbeleving is het eigenlijk geen museum te noemen. Ik las dat het op de vorige locatie groter was.
quote:Op maandag 11 februari 2013 12:24 schreef wyccie het volgende:
[..]
En ik dacht nog wel dat ik zo uniek was.![]()
M'n muppet is wakker. Lunchen!![]()
Als je er niet uitkomt, heb je vast wel een kennis die het kan. En anders bied ik bij dezen Sheep aanquote:Op maandag 11 februari 2013 12:17 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat wil ik best zelf doen, als er maar een duidelijke handleiding is die ik begrijp.Mooi zou ik het niet noemen, het was nogal donkerquote:Op maandag 11 februari 2013 12:21 schreef wyccie het volgende:
[..]
Oeh, dat klinkt als een uitdaging.![]()
Waren jullie trouwens al naar het MuZieum geweest? Mooi?Maar zeker de moeite waard!
Wilde ik je helpen? Kan me het niet meer herinnerenquote:Op maandag 11 februari 2013 12:27 schreef Soempie het volgende:
[..]
Mooi is niet het goede woord.Het was wel erg indrukwekkend om in het stikdonker je weg te moeten vinden. Stilstaan vond ik al 'eng', maar na een tijdje ging het toch best goed met de stok en wat hulp van de gids.
B. heeft me nog bijna in m'n oog geprikt toen ze me wilde helpen.![]()
Het is wel erg klein. Zonder die donkerbeleving is het eigenlijk geen museum te noemen. Ik las dat het op de vorige locatie groter was.![]()
![]()
Ding besteld.Op de oude locatie vond ik het zonder de donkerbeleving ook niet echt wat aan eigenlijk. Misschien was het groter, maar staat er even veel als nu?quote:Op maandag 11 februari 2013 12:27 schreef Soempie het volgende:
Het is wel erg klein. Zonder die donkerbeleving is het eigenlijk geen museum te noemen. Ik las dat het op de vorige locatie groter was.![]()
Kannibaal!quote:Ik ben de kleur MAGENTA
Damn, had ik eindelijk dingen bedacht die ik vandaag zou gaan doen ipv op mn vrije dag alleen maar op de bank te lummelen, heb ik mn tas bij een vriendin laten staanDus geen portemonnee dus kan ik ook de stad niet in....
Wat een kneus ben ik ook!
Ohja en de vriendin is niet thuis vandaag en ik heb het aanbod van mn vriend vanochtend om wat geld te lenen afgeslagen![]()
![]()
Zag net deze geruststellende recensie van het apparaat:quote:quote:Met vorige router D-Link regelmatige uitval internet. Bij deze nieuwe TP-link ,geen uitval meer gehad internet verbinding.Snel geinstalleerd voor een 70jarige.Tevreden.![]()
![]()
Goeie actie, Soempie!quote:Op maandag 11 februari 2013 12:35 schreef LadyBlack het volgende:
Damn, had ik eindelijk dingen bedacht die ik vandaag zou gaan doen ipv op mn vrije dag alleen maar op de bank te lummelen, heb ik mn tas bij een vriendin laten staanDus geen portemonnee dus kan ik ook de stad niet in....
Wat een kneus ben ik ook!
Ohja en de vriendin is niet thuis vandaag en ik heb het aanbod van mn vriend vanochtend om wat geld te lenen afgeslagen![]()
![]()
![]()
Nog een recensie in het voordeel van Wyccie:quote:Wij hebben de router nu 2 maand in gebruik,,,zelfs op zolder,achter in de tuin perfecte
ontvangst.
Aansluiten van de router een peulenschilletje.
Mijn tip.
Pc uitzetten
Modem van de stroom
Router aansluiten
Modem aanzetten tot alle lampjes branden
Router aanzetten
Pc opstarten
Als je het in deze volgorde doet kan het niet misgaan
Een prima router en ook nog eens voor een lage prijs![]()
Ik vraag me af of het bereik goed genoeg is voor mij om in het park te zitten, zo'n kleine vijfitg meter van waar het ding komt te staan.![]()
Wellesquote:Op maandag 11 februari 2013 12:21 schreef MadMaster het volgende:
Maar Nijmegen is niet zo heel dichtbij, dus...
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage![]()
Da's waarschijnlijk wel wat te ver...quote:Op maandag 11 februari 2013 12:44 schreef wyccie het volgende:
Ik vraag me af of het bereik goed genoeg is voor mij om in het park te zitten, zo'n kleine vijfitg meter van waar het ding komt te staan.![]()
twitter:ebvrNOS twitterde op maandag 11-02-2013 om 12:38:28RT @Ryan_Alba Pope joins Twitter and loses all interest in his real job. I hear you mate, I hear you. reageer retweet
![]()
Ik was eerderquote:Op maandag 11 februari 2013 12:49 schreef B.ertha het volgende:
twitter:ebvrNOS twitterde op maandag 11-02-2013 om 12:38:28RT @Ryan_Alba Pope joins Twitter and loses all interest in his real job. I hear you mate, I hear you. reageer retweet
twitter:RianneBB twitterde op maandag 11-02-2013 om 12:02:37Misschien kon hij Twitter niet aan. #pontifexit reageer retweet
With four other people
And aliens![]()
Die circuleerde al vrij vlot
With four other people
And aliens![]()
Gaat zo-zokoorts lijkt nu echt op de weg retour, nare hoest blijft wel. En heel slapjes, kan geen 5 minuten lopen of ik donder zowat om
![]()
![]()
Jouw tweet was het eerste wat ik erover lasquote:Op maandag 11 februari 2013 12:58 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik was eerdertwitter:RianneBB twitterde op maandag 11-02-2013 om 12:02:37Misschien kon hij Twitter niet aan. #pontifexit reageer retweet
![]()
![]()
Zou jij dat echt doen? Dat een van de AKQSC jou in het eggie zietquote:Op maandag 11 februari 2013 12:20 schreef wyccie het volgende:
Moet ik wel iemand kennen die er verstand van heeft. Of wou jij het persoonlijk zelf voor me komen aansluiten?![]()
![]()
Kijk, weet je ook weer hoe dat is voor de jongstequote:Op maandag 11 februari 2013 14:14 schreef iamredleader het volgende:
kan geen 5 minuten lopen of ik donder zowat om
Oja, onze (11 maanden) heeft dit weekend wat echte stapjes gezet
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Ben je mooi klaar mee zegquote:Op maandag 11 februari 2013 14:14 schreef iamredleader het volgende:
Gaat zo-zokoorts lijkt nu echt op de weg retour, nare hoest blijft wel. En heel slapjes, kan geen 5 minuten lopen of ik donder zowat om
hopelijk trekt het gauw bij!
![]()
Jongste kruipt dat het een lust is, lopen nog nietquote:Op maandag 11 februari 2013 14:18 schreef Mark het volgende:
[..]
Kijk, weet je ook weer hoe dat is voor de jongste
Oja, onze (11 maanden) heeft dit weekend wat echte stapjes gezet![]()
leuk, Mark
zeker met zo'n hele grote smile erbij?
![]()
![]()
Ja, maar die heeft hij standaard, het is nogal een blije gupWe used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
M'n moeder is nu hier, normaliter was vandaag papadag maar dat trok ik echt niet. Tinu heeft Lior een half dagje gebracht en mams heeft 'm opgehaald. Zometeen haalt ze Jair ook op van school, en zorgt ze voor beide jongens tot Tinu er weer is.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:20 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ben je mooi klaar mee zeghopelijk trekt het gauw bij!
Ze is verpleegkundige van beroep, inmiddels niet heel actief meer want manager van afdeling geworden sinds enkele jaren, maar ze weet wel het een en ander van ziek zijn
Haar advies: ziek het een week uit. Stik hé, daar had ik nou even echt zin in... not. Maar ja, het zal wel moeten. Zoals het nu gaat kan ik moeilijk naar kantoor. Ik zou binnen 10 minuten huilend onder m'n bureau op de grond liggen![]()
![]()
Hier ookquote:Op maandag 11 februari 2013 14:23 schreef Mark het volgende:
Ja, maar die heeft hij standaard, het is nogal een blije gup
Overigens ook een flinke brul als hij aandacht wil![]()
![]()
Ahhhquote:Op maandag 11 februari 2013 14:25 schreef iamredleader het volgende:
Ik zou binnen 10 minuten huilend onder m'n bureau op de grond liggen![]()
Maar da's wel heel fijn, even wat hulp ook thuis! En ja, de meeste mensen zijn hier wel een weekje zoet mee, dus hou je maar aan dat advies![]()
![]()
Zie nu op De Speld:quote:Op maandag 11 februari 2013 12:49 schreef B.ertha het volgende:
Vaticaan bevestigt: Paus wil meer tijd doorbrengen met kinderen
Zei ik toch al zoietsquote:Op maandag 11 februari 2013 14:25 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Haar advies: ziek het een week uit. Stik hé, daar had ik nou even echt zin in... not. Maar ja, het zal wel moeten. Zoals het nu gaat kan ik moeilijk naar kantoor. Ik zou binnen 10 minuten huilend onder m'n bureau op de grond liggen
With four other people
And aliens![]()
Ja baasquote:Op maandag 11 februari 2013 14:28 schreef LadyBlack het volgende:
Ahhh![]()
Maar da's wel heel fijn, even wat hulp ook thuis! En ja, de meeste mensen zijn hier wel een weekje zoet mee, dus hou je maar aan dat advies![]()
![]()
quote:Op maandag 11 februari 2013 14:31 schreef Mark het volgende:
[..]
Zie nu op De Speld:
Vaticaan bevestigt: Paus wil meer tijd doorbrengen met kinderen
![]()
![]()
Dan wil ik graag een huisbezoekquote:Op maandag 11 februari 2013 14:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Dokter wyccie en zuster Etcie...![]()
![]()
quote:
Ik snap pontifexit niet
Verder niks te melden
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Komt van pontificaat -> pausdom zeg maar.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:17 schreef MaJo het volgende:
Ik snap pontifexit niet
Verder niks te melden![]()
En ik zie dat hij blijkbaar een twitteraccount heeft met de naam pontifex, dan snap ik de Twitter grappen ook meteenquote:Op maandag 11 februari 2013 15:17 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Komt van pontificaat -> pausdom zeg maar.![]()
Nee, komt van pontifex --> pausquote:Op maandag 11 februari 2013 15:17 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Komt van pontificaat -> pausdom zeg maar.![]()
![]()
Oh ja nog een vraag voor LB: Ik kreeg een brief van de Belastingdienst dat de voorwaarden voor toeslagenpartners veranderd zijn. Je moet nu een samenlevingscontract hebben of samen een woning hebben om toeslagpartners te zijn. Nu vraag ik me af, gaat dit echt om een koopwoning of ook een huurwoning? Wij wonen natuurlijk wel samen maar hebben nog niet gekocht
Lijkt mij koopwoning. Ik woon ook samen, geen samenlevingscontract, en volgens mij zijn wij geen toeslagpartners.It's not just sex, it's love
With four other people
And aliens![]()
Wij hebben ook geen samenlevingscontract en zijn toch echt toeslagenpartnersquote:Op maandag 11 februari 2013 15:34 schreef Etcetera het volgende:
Lijkt mij koopwoning. Ik woon ook samen, geen samenlevingscontract, en volgens mij zijn wij geen toeslagpartners.Overigens ben je dat pas na 6 maanden samenwonen, dus dat kun je ook nog niet weten
Ik ben dus benieuwd naar hoe het met de nieuwe regels zit.
Gaat inderdaad om een koopwoning waarvan je gezamenlijk aansprakelijk bent voor de hypotheek (zoiets).quote:Op maandag 11 februari 2013 15:23 schreef MaJo het volgende:
Oh ja nog een vraag voor LB: Ik kreeg een brief van de Belastingdienst dat de voorwaarden voor toeslagenpartners veranderd zijn. Je moet nu een samenlevingscontract hebben of samen een woning hebben om toeslagpartners te zijn. Nu vraag ik me af, gaat dit echt om een koopwoning of ook een huurwoning? Wij wonen natuurlijk wel samen maar hebben nog niet gekocht![]()
![]()
![]()
Ik vind het wel een beetje verwarrend. We hebben net op een rijtje dat ik de toeslagen altijd binnen krijg en hoe we dat onderling verrekenen, gaan ze het nu weer aanpassenquote:Op maandag 11 februari 2013 15:43 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Gaat inderdaad om een koopwoning waarvan je gezamenlijk aansprakelijk bent voor de hypotheek (zoiets).Per wanneer gaat dat in dan? In januari heb ik nog voor beiden ontvangen
Hier kun je een aantal vragen doorlopen om te kijken of je in 2013 nog elkaars toeslagpartner bent.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wij hebben ook geen samenlevingscontract en zijn toch echt toeslagenpartnersOverigens ben je dat pas na 6 maanden samenwonen, dus dat kun je ook nog niet weten
![]()
Wij zijn bezig met het aanpassen van de Voorlopige teruggave omdat onze hypotheeklasten lager zijn geworden. Moet je weer die hele tool door en invullen....We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Is per januari ingegaan, misschien dat je dan binnenkort een nieuwe beschikking krijgt?quote:Op maandag 11 februari 2013 15:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vind het wel een beetje verwarrend. We hebben net op een rijtje dat ik de toeslagen altijd binnen krijg en hoe we dat onderling verrekenen, gaan ze het nu weer aanpassenPer wanneer gaat dat in dan? In januari heb ik nog voor beiden ontvangen
Doorloop dat schema uit mijn vorige post maar eens.![]()
No offence, maar ik vind het nogal denigrerend dat je zegt dat ik dat nog niet kan wetenquote:Op maandag 11 februari 2013 15:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wij hebben ook geen samenlevingscontract en zijn toch echt toeslagenpartnersOverigens ben je dat pas na 6 maanden samenwonen, dus dat kun je ook nog niet weten
Ik heb het een en ander uitgezocht, we hebben besloten om pas vanaf januari toeslagpartner te worden en toen zijn de regels veranderd waardoor we het nu sowieso niet zijn.
With four other people
And aliens![]()
Je kunt alleen niet zelf besluiten of je toeslagpartners van elkaar bent. Je voldoet aan de voorwaarden of niet.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:47 schreef Etcetera het volgende:
[..]
No offence, maar ik vind het nogal denigrerend dat je zegt dat ik dat nog niet kan wetenIk heb het een en ander uitgezocht, we hebben besloten om pas vanaf januari toeslagpartner te worden en toen zijn de regels veranderd waardoor we het nu sowieso niet zijn.
![]()
Was het niet zo dat je het met een samenlevingscontract bijna automatisch wel werd?quote:Op maandag 11 februari 2013 15:48 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Je kunt alleen niet zelf besluiten of je toeslagpartners van elkaar bent. Je voldoet aan de voorwaarden of niet.
Ik zal trouwens niet ontkennen dat ik het verdomd ingewikkeld vind, maar ik kan er weldegelijk iets vanaf weten lijkt me
LB: ik heb je link ingevuld, en E. en ik zijn dus geen toeslagpartners
With four other people
And aliens![]()
Er zat trouwens ook altijd een vraag in dat schema of je huisgenoot in een eerder jaar al je toeslagpartner was. Maar die is er nu uitgehaald, het wordt dus voor iedereen opnieuw bepaald.
Vriend en ik zouden dit jaar geen toeslagpartners meer zijn, maar doordat we een kind krijgen zijn we dat vanaf dan automatisch wel. En we gaan trouwens ook een geregistreerd partnerschap aan, dus ook daardoor toeslagpartners![]()
![]()
Het was ook nog zo dat we konden zeggen dat we het niet waren, maar als ik dan na juli een kind kreeg, we het met terugwerkende kracht wél waren. En dat is me bijgebleven omdat ik mezelf ineens zag lopen met een flinke buik
With four other people
And aliens![]()
Met een samenlevingscontract ben je automatisch toeslagpartnersquote:Op maandag 11 februari 2013 15:49 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Was het niet zo dat je het met een samenlevingscontract bijna automatisch wel werd?
Ik zal trouwens niet ontkennen dat ik het verdomd ingewikkeld vind, maar ik kan er weldegelijk iets vanaf weten lijkt me
LB: ik heb je link ingevuld, en E. en ik zijn dus geen toeslagpartners![]()
De regels zijn nu gelijk getrokken met fiscaal partnerschap geloof ik, dus dat hele gezever van >6 maanden samenwonen en wel / geen gezamenlijke huishouding is komen te vervallen.![]()
Look at the bright side: dan is je inkomen in elk geval hoog genoegquote:Op maandag 11 februari 2013 15:52 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik heb allebei niet...
geen toeslagen en geen partner![]()
![]()
Als we daar voor gekozen hadden, hadden we toch automatisch gekozen dat we toeslagpartner warenquote:Op maandag 11 februari 2013 15:51 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Met een samenlevingscontract ben je automatisch toeslagpartners![]()
zo bedoelde ik het
With four other people
And aliens![]()
Je bent wel erg snel op je teentjes getrapt danquote:Op maandag 11 februari 2013 15:47 schreef Etcetera het volgende:
[..]
No offence, maar ik vind het nogal denigrerend dat je zegt dat ik dat nog niet kan wetenIk heb het een en ander uitgezocht, we hebben besloten om pas vanaf januari toeslagpartner te worden en toen zijn de regels veranderd waardoor we het nu sowieso niet zijn.
Ik bedoel alleen te zeggen dat ik dat eerst ook niet wist, opeens waren we toeslagpartners zonder samenlevingscontract terwijl ik daar nooit om gevraagd hebt. Aangezien dit na 6 maanden pas inging vind ik het niet zo vreemd dat je dat niet zou weten. Maar sorry als het denigrerend overkwam, dat was echt niet de bedoeling
Ah ok. In dat geval klopt hetquote:Op maandag 11 februari 2013 15:53 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Als we daar voor gekozen hadden, hadden we toch automatisch gekozen dat we toeslagpartner warenzo bedoelde ik het
![]()
Maar mensen willen wel eens doorgeven dat ze niet elkaars toeslagpartners willen zijn omdat ze de financiën gescheiden willen houden oid. Dat kan dus niet...![]()
Je editvaardigheden bedoel je?quote:Op maandag 11 februari 2013 15:53 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
hoe vond je mijn voorspellende gave?
Indrukwekkend.
Je was het onder de oude regels zodra je een bepaalde tijd samenwoont, maar je kunt kiezen om toch toeslagpartners te zijn als je minder lang samenwoont. Zo lees ik het letterlijk. Misschien bedoelt Etc dat ze die stap niet heeft genomen?quote:Op maandag 11 februari 2013 15:48 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Je kunt alleen niet zelf besluiten of je toeslagpartners van elkaar bent. Je voldoet aan de voorwaarden of niet.![]()
We zijn inderdaad geen toeslagpartner meer. Wel vreemd dat we de brief nu dan pas krijgenBen benieuwd hoe ze het geld nu dan gaan verdelen. Ik neem aan dat ik wel de huurtoeslag blijf ontvangen aangezien het huis op mijn naam staat en ik de huur overmaak?
daar klaag ik ook niet overquote:Op maandag 11 februari 2013 15:52 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Look at the bright side: dan is je inkomen in elk geval hoog genoeg
Jij krijgt toeslag gebaseerd op jouw inkomen (als de huurtoeslag op jouw naam staat blijft G wel als medebewoner op je beschikking staan, daar verandert dus niets). Wat betreft zorgtoeslag, daarvan zal G dan waarschijnlijk een eigen aanvraag in kunnen gaan dienen, en de jouwe wordt berekend op je eigen inkomen.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:55 schreef MaJo het volgende:
We zijn inderdaad geen toeslagpartner meer. Wel vreemd dat we de brief nu dan pas krijgenBen benieuwd hoe ze het geld nu dan gaan verdelen. Ik neem aan dat ik wel de huurtoeslag blijf ontvangen aangezien het huis op mijn naam staat en ik de huur overmaak?
Kijk even op MijnToeslagen, daar kun je zien of je al een nieuwe beschikking hebt.![]()
Wij zijn het nooit geweest op ons vorige adres (is dat stout?quote:Op maandag 11 februari 2013 15:53 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ah ok. In dat geval klopt het![]()
Maar mensen willen wel eens doorgeven dat ze niet elkaars toeslagpartners willen zijn omdat ze de financiën gescheiden willen houden oid. Dat kan dus niet...) en op het huidige hebben we geen volledig jaar samengewoond in 2012.
![]()
Heb je al een definitieve berekening ontvangen over het jaar waarin je op je oude adres woonde?quote:Op maandag 11 februari 2013 15:57 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Wij zijn het nooit geweest op ons vorige adres (is dat stout?) en op het huidige hebben we geen volledig jaar samengewoond in 2012.
Als je het zelf niet hebt doorgegeven, blijkt het daar wel uit als je toen een toeslagpartner had
Oh en in 2012 ging het dus nog om 6 maanden of meer.![]()
Dat was 2011 en tot april 2012, dus ja. Niets van gehoord.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:58 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Heb je al een definitieve berekening ontvangen over het jaar waarin je op je oude adres woonde?
Als je het zelf niet hebt doorgegeven, blijkt het daar wel uit als je toen een toeslagpartner had
Oh en in 2012 ging het dus nog om 6 maanden of meer.
Dan krijg ik het over 2012 misschien nog.![]()
Ik zie niks nieuws staan, zelfs niet de brief die we nu ontvangen hebbenquote:Op maandag 11 februari 2013 15:56 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Jij krijgt toeslag gebaseerd op jouw inkomen (als de huurtoeslag op jouw naam staat blijft G wel als medebewoner op je beschikking staan, daar verandert dus niets). Wat betreft zorgtoeslag, daarvan zal G dan waarschijnlijk een eigen aanvraag in kunnen gaan dienen, en de jouwe wordt berekend op je eigen inkomen.
Kijk even op MijnToeslagen, daar kun je zien of je al een nieuwe beschikking hebt.
En staat er in de brief ook of je binnenkort bericht krijgt? Of staat er dat je zelf iets moet doen?![]()
Dus de huurtoeslag kun je op één naam aanvragen, ook al betaal je de huur met zijn tweeën? Dus nu kan Sheep (hoofdhuurder) huurtoeslag gaan aanvragen met zijn karige inkomen en ik kan daar lekker van profiteren? Dat kan ik me haast niet voorstellen...quote:Op maandag 11 februari 2013 15:56 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Jij krijgt toeslag gebaseerd op jouw inkomen (als de huurtoeslag op jouw naam staat blijft G wel als medebewoner op je beschikking staan, daar verandert dus niets). Wat betreft zorgtoeslag, daarvan zal G dan waarschijnlijk een eigen aanvraag in kunnen gaan dienen, en de jouwe wordt berekend op je eigen inkomen.
Kijk even op MijnToeslagen, daar kun je zien of je al een nieuwe beschikking hebt.![]()
Ik vond het nogal kort door de bocht dat je er vanuit ging dat we niets uitgezocht haddenquote:Op maandag 11 februari 2013 15:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je bent wel erg snel op je teentjes getrapt danIk bedoel alleen te zeggen dat ik dat eerst ook niet wist, opeens waren we toeslagpartners zonder samenlevingscontract terwijl ik daar nooit om gevraagd hebt. Aangezien dit na 6 maanden pas inging vind ik het niet zo vreemd dat je dat niet zou weten. Maar sorry als het denigrerend overkwam, dat was echt niet de bedoeling
zand erover
Dat zei ik ergens tussen deze post van jou en die van LB die je quotequote:Op maandag 11 februari 2013 15:54 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Je was het onder de oude regels zodra je een bepaalde tijd samenwoont, maar je kunt kiezen om toch toeslagpartners te zijn als je minder lang samenwoont. Zo lees ik het letterlijk. Misschien bedoelt Etc dat ze die stap niet heeft genomen?![]()
Ik ben in juli verhuisd, E. is officieel in augustus bij mij ingetrokken, dus dat is korter dan 6 maanden
With four other people
And aliens
Forum Opties Forumhop: Hop naar: