Van de
Boulevard-site:
quote:
Stappen tegen Nikkie Plessen wegens plagiaat
Modeduo Quince en Zoe Karssen van het Nederlandse label Zoe Karssen nemen juridische stappen tegen Nikkie Plessen. Ze beschuldigen haar van plagiaat.
Nikkie Plessen presenteerde dinsdagavond in Amsterdam haar eigen kledinglijn. Nikkie zegt zich te hebben laten inspireren door vrouwen als Victoria Beckham. Maar volgens het echtpaar Karssen valt dat reuze mee.
"Wij hebben moeten constateren dat haar ontwerpen één op één gekopieerd zijn", aldus het duo. Het gaat om de ontwerpen BOYS en Too Much Love Will Kill You. "Zoe Karssen wordt veelvuldig gedragen door internationale sterren als Cheryl Cole, Sandra Bullock, Keira Knightly, Kate Hudson, Emma Roberts, Chloe Moretz, Elle Fanning, Jessica Hart en Kylie Minogue."
Het duo neemt juridische stappen. Ze willen dat Nikkie stopt met het namaken van hun ontwerpen anders volgt een dwangsom. De kleding moet volgens de ontwerpers uit de handel. Ook eisen ze een schadevergoeding.
Nikkie Plessen was donderdagmiddag niet bereikbaar voor commentaar.
Van
http://glamora.ma/2013/02/nikkie_plessen_het_totale_jatw.html :
![nikkieplagiaattotaalKOP.png]()
![niksoldier.png]()
![nogeencollage.png]()
![nikkieplagiaattotaal.png]()
![plessenjatdoor.png]()
![nikkiebeetjegek2.png]()
...treurig. Ik was vóór ik er iets van gezien had al cynisch over die collectie, en haar geblaat over 'dat ze er heel hard voor moest werken' en zo, maar dat kwam ook doordat ik haar uberhaupt niet mag.
Maar dat cynisme blijkt nu volkomen terecht te zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2013 03:55:15 ]