Er bestaat ook nog huren in afwachting van een een gezonde koop.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
solidair of vanwege de afhankelijkheid van de bedeling geen keus hebben?
Ofwel een posting die als een l@l......quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en alle babyboomers zitten in Spanje en Frankrijk
Maar dan wel graag niet betaald door de nederlanderquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog huren in afwachting van een een gezonde koop.
nee ze blijven wel hier verzekerd, dat moet he, Spaanse ziekenhuis mag gewoon hier declarerenquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Prima. Scheelt een hoop zorgkosten.
Het slaat weer nergens opquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en alle babyboomers zitten in Spanje en Frankrijk
Oh, dus ze emigreren toch niet? Je helpt nu je eigen stokpaardje om zeep?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:12 schreef michaelmoore het volgende:
nee ze blijven wel hier verzekerd, dat moet he, Spaanse ziekenhuis mag gewoon hier declareren
Ik ben hier verplicht verzekerd he, dat is te danken aan onze verplichtte marktwerkingquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Oh, dus ze emigreren toch niet? Je helpt nu je eigen stokpaardje om zeep?
Ga je nu emigreren of niet? Of bedoel je met je massale uitloop dat er af en toe wat mensen een paar maanden in het buitenland in een vakantiehuis zitten?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:22 schreef michaelmoore het volgende:
Ik ben hier verplicht verzekerd he, dat is te danken aan onze verplichtte marktwerking
verplicht bij een van de vier verzekeraars
nou ik heb nog een paar jaar, maar dat zeker goed mogelijkquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ga je nu emigreren of niet? Of bedoel je met je massale uitloop dat er af en toe wat mensen een paar maanden in het buitenland in een vakantiehuis zitten?
quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ik heb nog een paar jaar, maar dat zeker goed mogelijk
Goed idee om de leningen aan die landen om te zetten in verzorging.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Prima. Scheelt een hoop zorgkosten.
die zieken en verpleeghuizen moeten gewoon hier declareren hoor, je moet hier ook je lage ZVW premie over je pensioen betalenquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Goed idee om de leningen aan die landen om te zetten in verzorging.
Die Miljarden aan Griekenland komen nooit meer terug, in ruil daarvoor kunnen we dan daar de oudjes dumpen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die zieken en verpleeghuizen moeten gewoon hier declareren hoor, je moet hier ook je lage ZVW premie over je pensioen betalen
jij was toch zo'n oudjequote:Op donderdag 7 februari 2013 21:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die Miljarden aan Griekenland komen nooit meer terug, in ruil daarvoor kunnen we dan daar de oudjes dumpen.
mijn ook nog, 94 jaar en dat wil ik ook worden, in Spanjequote:
Over 9 jaar dan heb ik pensioen, nu rentenier ik.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
of je was vroeg met pensioen.
Eigenlijk wil ik alle kromme en schijnheilige regeltjes wegwerken. Het is raar dat je huur afhankelijk is van hoe lang je er woont, maar het is net zo raar (of zelfs erger) dat huren harder stegen dan de inflatie, waardoor goedkope huizen na 30-60 jaar gigantisch veel meer opleveren dan ze ooit gekost hebben.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dus eigenlijk wil je om te beginnen de verschillen tussen de huren van mensen die er jaren wonen en nieuwkomers wegwerken? Ik ben voor, dat is sowieso al een achterlijk iets. Doe er dan de 6,5% per jaar voor de speciale gevallen bovenop en het schiet ineens wel op.
Van dat laatste zou ik dan wel eens een voorbeeldberekening willen zien. Dat betwijfel ik toch echt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 23:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Eigenlijk wil ik alle kromme en schijnheilige regeltjes wegwerken. Het is raar dat je huur afhankelijk is van hoe lang je er woont, maar het is net zo raar (of zelfs erger) dat huren harder stegen dan de inflatie, waardoor goedkope huizen na 30-60 jaar gigantisch veel meer opleveren dan ze ooit gekost hebben.
zoveel vragenquote:Op donderdag 7 februari 2013 23:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Eigenlijk wil ik alle kromme en schijnheilige regeltjes wegwerken. Het is raar dat je huur afhankelijk is van hoe lang je er woont, maar het is net zo raar (of zelfs erger) dat huren harder stegen dan de inflatie, waardoor goedkope huizen na 30-60 jaar gigantisch veel meer opleveren dan ze ooit gekost hebben.
Dat wil slechts zeggen dat mensen procentueel gezien minder van hun netto inkomen uitgeven aan netto woonlasten. En dat is logisch, met een zelfde inkomen krijg je tegenwoordig veel minder hypotheek, dus dan gaat de netto uitgave wel omlaag ja. Dus dan daalt die index. Dat wil dus niet zeggen dat je nu ineens wel een woning kunt kopen die je vroeger niet kon kopen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
"Betaalbaarheid wonen verbeterd met 35,1% sinds top van de markt"
Daarom eerst huren, 40k sparen en dan pas kopen, lijkt me prima basis.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 01:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Integendeel, je kunt nu met hetzelfde inkomen minder lenen dan toen, dus dan daalt die index. Je zult dus qua woningkeuze een prijsklasse moeten zakken. Geeft wel als voordeel lagere lasten. Dat wel ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |