abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122629585
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:56 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ja daar wordt het echt betaalbaar van he?
Nee, huizenprijzen dalen sneller dan de huidige 3% per jaar
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 8 februari 2013 @ 09:59:13 #152
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122629623
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee, huizenprijzen dalen sneller dan de huidige 3% per jaar
Denk dat de huidige eigenaren dan wat creatiever worden en ook graag wat verder rijden naar werk ipv je huis zomaar in de uitverkoop te gooien, want wonen moet je toch.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_122629716
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ach als de rente met een procent stijgt gaat de huizenprijs ook weer harder omlaag.

Maar goed geef maar een rekensommetje,
Waarom zou ik iets virtueels gaan bereken met allemaal vage aannames alleen om mijn gelijk of ongelijk aan te tonen. Door logisch te redeneren snap[ je dit toch ook wel. :')

Het is en blijft speculeren wat ook hier gebeurd door de mensen die vurig hopen dat huizen prijzen met 50% dalen en ze voor een appel en een ei iets kunnen aanschaffen.
pi_122629799
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En in Nederland kan je ongeveer voor 3% van ozb waarde huren, dat is niet snel veel duurder dan kopen.

Verder zijn er ook meneen die nu niet huren en wachten op het juiste instappunt en ook daar hun leven op afstemmen
Geef ons eens wat voorbeelden van panden buiten de sociale verhuur die je voor 3% van de wozwaarde kan huren. Geen enkele vastgoed investeerder zal dan meer iets gaan bouwen als het rendement zo laag zou zijn.
pi_122629966
Zie hier de relaiteit. Koekoek
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_122629993
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom zou ik iets virtueels gaan bereken met allemaal vage aannames alleen om mijn gelijk of ongelijk aan te tonen. Door logisch te redeneren snap[ je dit toch ook wel. :')

Het is en blijft speculeren wat ook hier gebeurd door de mensen die vurig hopen dat huizen prijzen met 50% dalen en ze voor een appel en een ei iets kunnen aanschaffen.
Ik ben niet diegene die beweerd dat het niet opgaat als de rente met 20%. Dat ben jij toch echt grweest
pi_122630014
Hoe zijn de laatst bekende cijfers eigenlijk?
pi_122630120
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zie hier de relaiteit. Koekoek
Is dit jou discussie niveau, wat een koekwaus ben je ook als jij iets beweerd hoef je dat niet te onderbouwen, als ik iets beweer wel.

Nou hier de onderbouwing.

huis nu 200.000, rente 5% jaarlijkse rente kosten 10.000 euro
Huis over 3 jaar uitgaande van 15% prijs zakken 170.000 rente 6% (20% hoger rente) rente kosten 10.200 per jaar Zo dan zien we al dat je duurder uit komt.
pi_122630327
Zou zeggen

30% aanbetaling = 60.000 euro
Jaar 1: 7000 euro rente
Jaar 2: 7000 euro rente
Jaar 3: 7000 euro rente

Totaal = 81000 euro

30% aanbetaling = 51.000
Jaar 1 = 0 rente
Jaar 2= 0 rente
Jaar 3 = 7000 euro rente

Totaal 58000

Nu zit er nog wat teruggave en zo bij maar het lijkt me vrij duidelijk
pi_122630384
Hoezo tover jij opeens nu een aanbetlaing uit je hoge hoed, het ging over de betaalbaarheid van huizen en niet over aanbetalingen en andere constructies, als het wel daar over zou gaan moet je je vraagstelling een wat duidelijker maken.

Maar waar blijven de bewijzen van jou over 3% wozwaarde aan gemiddelde huur van particuliere verhuurders.
pi_122630426
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is dit jou discussie niveau, wat een koekwaus ben je ook als jij iets beweerd hoef je dat niet te onderbouwen, als ik iets beweer wel.

Huis over 3 jaar uitgaande van 15% prijs zakken 170.000 rente 6% (20% hoger rente) rente kosten 10.200 per jaar Zo dan zien we al dat je duurder uit komt.
Niemand met normale verstandelijke vermogens gaat nu in huizen investeren voor de huur

Eerst maar eens een jaar of 5 lang de rente met 7% omhoog gooien en de huurmarkt liberaliseren, dan zijn er voldoende vermogende Nederlanders die gaan investeren
pi_122630495
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:27 schreef Basp1 het volgende:
Hoezo tover jij opeens nu een aanbetlaing uit je hoge hoed, het ging over de betaalbaarheid van huizen en niet over aanbetalingen en andere constructies, als het wel daar over zou gaan moet je je vraagstelling een wat duidelijker maken.

Maar waar blijven de bewijzen van jou over 3% wozwaarde aan gemiddelde huur van particuliere verhuurders.
Ik hou het graag realistisch, en dan zal je moeten aanbetalen
pi_122630506
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Niemand met normale verstandelijke vermogens gaat nu in huizen investeren voor de huur

Eerst maar eens een jaar of 5 lang de rente met 7% omhoog gooien en de huurmarkt liberaliseren, dan zijn er voldoende vermogende Nederlanders die gaan investeren
De huurmarkt in het particuliere segmente is allang geliberaliseerd wat een onzin komt er toch uit het toetsenbord bij jou.

Nogmaals de vraag waar blijven de bewijzen van jou over 3% wozwaarde aan gemiddelde huur van particuliere verhuurders.
pi_122630554
Als je zelf niet weet waar het over gaat komt het niet erg snugger over om iemand anders aan te vallen en bovendien is het behoorlijk aso en toont het alleen je gebrek aan niveau en verstandelijke vermogens

Succes ermee he
  vrijdag 8 februari 2013 @ 10:42:00 #165
70559 singha
Singhalicious
pi_122630801
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je vergeet alleen dat je die extra 30000 nog wel moet aflossen, is dus 1000 extra per jaar
When the flag drops, the bullshit stops
pi_122630903
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:42 schreef singha het volgende:

[..]

Je vergeet alleen dat je die extra 30000 nog wel moet aflossen, is dus 1000 extra per jaar
En dat je ook 3 jaar nog gehuurd moet zitten a 1000 euro per maand wat ook nog eens 36.000 kost in die periode. ;)

Maar daarom zeg ik ook dit kun je niet normaal bereken en er worden allemaal aannames gedaan om naar het gewenste resultaat toe te rekenen.

Je kunt alleen verschillende scenarios opstellen, pas achteraf kun je zien welk scenario nu preceis klopte.

Als we naar de doemdenkers hier geluisterd zouden hebben dan blijkt al tijden dat de voorspelling die men 5 jaar geleden deed nog steeds niet uitgekomen zijn. :+
pi_122630984
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je zelf niet weet waar het over gaat komt het niet erg snugger over om iemand anders aan te vallen en bovendien is het behoorlijk aso en toont het alleen je gebrek aan niveau en verstandelijke vermogens

Succes ermee he
Zoals ik al zei dan moet je je vraagstelling eens duidelijker formuleren ipv one liners hier neer te pleuren en dan aan te nemen dat iedereen kan ruiken dat je het opeens over iets anders hebt, namelijk zoals ik ongeveer tussen de regels door lees dat je een case wilt maken over investeringen in huurpanden, maar dat heb ik je nergens duidelijk zien typen. :{ Als er dan kritische vragen over komen of opmerkingen wel normaal erop reageren ipv te ontwijken, dus nogmaals de vraag aan jou: waar blijven de bewijzen van jou over 3% wozwaarde aan gemiddelde huur van particuliere verhuurders.
pi_122631128
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:42 schreef singha het volgende:

[..]

Huis 200.000 - hypotheek 140.000 - 4600 euro aflossing per jaar
Huis 170.000 - hypotheek 116.000 - 3900 euro aflossing per jaar

Heb het nooit echt berekend, maar ik schat dat de rente met ongeveer 40% moet stijgen om op het zelfde niveau uit te komen, maar die 15% is bij een rente van 7% eerder 30%
pi_122631153
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei dan moet je je vraagstelling eens duidelijker formuleren ipv one liners hier neer te pleuren en dan aan te nemen dat iedereen kan ruiken dat je het opeens over iets anders hebt, namelijk zoals ik ongeveer tussen de regels door lees dat je een case wilt maken over investeringen in huurpanden, maar dat heb ik je nergens duidelijk zien typen. :{ Als er dan kritische vragen over komen of opmerkingen wel normaal erop reageren ipv te ontwijken, dus nogmaals de vraag aan jou: waar blijven de bewijzen van jou over 3% wozwaarde aan gemiddelde huur van particuliere verhuurders.
Sorry, reageer eerst maar eens normaal
pi_122631196
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Sorry, reageer eerst maar eens normaal
Probeer dat zelf eens te doen aub.
pi_122631259
Altijd
pi_122631392
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
waar blijven de bewijzen van jou over 3% wozwaarde aan gemiddelde huur van particuliere verhuurders.
Waar blijven de bewijzen van jou over 3% wozwaarde aan gemiddelde huur van particuliere verhuurders?

Hoeveel normaler moet het worden moet ik er een kusje bij geven. *;
pi_122632221
Ieder huis van 250k dat voor 900 euro wordt verhuurd
pi_122632229
Tja men gaat er hier toch vanuit dat als je gaat kopen je eerst heel goedkoop kunt huren. Dat kan pas als je zoveel verdient dat je niet eens kunt kopen. Dus wordt het particuliere huur dus toch wel 7000 easy per jaar. Dan is het huren en wachten toch heel wat minder aangenaam en minder winstgevend zal ik maar zeggen.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_122632290
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En wat heb je daar dan aan om daarin te wonen en hopen dat de komende 3 jaar de huizen nog 10k per jaar in prijs zakken ?????????

En oh ja sociale huur is al meer dan 3% woz.
pi_122632400
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:32 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

En wat heb je daar dan aan om daarin te wonen en hopen dat de komende 3 jaar de huizen nog 10k per jaar in prijs zakken ?????????
Dat je voor 15% minder kan instappen
pi_122632435
Of als je voldoende spaargeld en inkomen hebt je meer huis koopt dan nu
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:44:24 #178
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122632656
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat je voor 15% minder kan instappen
Die betaal je in de tussentijd toch?
and made it rain upward
pi_122632738
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:44 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Die betaal je in de tussentijd toch?
Geen idee wat jij ziet maar ik betaal pas als ik iets koop
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:52:16 #180
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122632896
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Het ging toch om het vergelijken, als je tot die tijd hetzelfde huis huurt?
and made it rain upward
pi_122632903
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dus jij huurt gratis ?????????
pi_122633032
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
Je doet een onderbuikje BVZ, dus alle kopers van nu gaan een klasse omlaag? Geloof jij je eigen verzinsels altijd :?
Niks onderbuikje. Ik kijk gewoon simpelweg naar mijn eigen situatie. Als ik nu zou moeten gaan kopen, dan krijg ik minder hypotheek, en voor dat geld kan ik nooit een gelijkwaardige woning vinden.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_122633115
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is dit je bewijs, dat is wederom niet meer dan een oneliner, als ik nu neerzet dat ook ieder huis van 150K particulier voor 800 verhuurd word dan bewijst dat niets behalve dat we beide een bewering doen die nergens op gebaseerd is. _O-
  vrijdag 8 februari 2013 @ 12:09:43 #184
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122633383
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Probeer dat zelf eens te doen aub.
Ik vind deze versie van DAM eigenlijk best heel leuk :D

Het lijkt er sterk op dat DAM eindelijk zijn hoofd uit zijn achterwerk getrokken heeft, hij heeft het licht gezien _O_

Ik wist altijd al dat hij het in zich had :Y O+
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_122633385
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:52 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Het ging toch om het vergelijken, als je tot die tijd hetzelfde huis huurt?
Wie zegt dat je moet huren, ik zie het nergens staan
pi_122633421
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is dit je bewijs, dat is wederom niet meer dan een oneliner, als ik nu neerzet dat ook ieder huis van 150K particulier voor 800 verhuurd word dan bewijst dat niets behalve dat we beide een bewering doen die nergens op gebaseerd is. _O-
In een beetje fatsoenlijke plek kan je niks vinden voor 150k
pi_122633483
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook 3 jaar door de bossen van noorwegen gaan trekken, dan hoef je niets te huren, maar hoe wil je uberhaubt dan je normale werk uitvoeren om toch inkomsten te genereren en hiermee je spaardoel voor je te kopen huis te halen. :')
pi_122633489
Ik geloof best dat er mensen zijn die hun huis van 250k voor 700 euro verhuren, meer dan voldoende mensen met het water tot hun nek, maar in een dergelijke situatie gaat natuurlijk geen hond investeren in huurhuizen
pi_122633512
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

In een beetje fatsoenlijke plek kan je niks vinden voor 150k
Wat snap je niet aan de omschrtijving die ik geeft dat beide uitspraken van zowel jou als mij nergens op gebaseerd zijn.

En voor 150 K is er genoeg te vinden alleen niet op de locaties waarop sommigen willen wonen. :D
  vrijdag 8 februari 2013 @ 12:23:00 #190
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122633796
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je hebt toch woonlasten die periode dat je wacht of wat?
and made it rain upward
pi_122634324
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik geloof best dat er mensen zijn die hun huis van 250k voor 700 euro verhuren, meer dan voldoende mensen met het water tot hun nek, maar in een dergelijke situatie gaat natuurlijk geen hond investeren in huurhuizen
Dat zal wel heel goed zo kunnen zijn ja maar dat is nou niet bepaald een gezonde financiėle huishouding van de verhuurder. Dat dat komt omdat verhuurder dan al een 2e huis heeft doet er niet toe natuurlijk. Een normale verhuurder zal dat zo nooit verhuren.
pi_122634410
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan de omschrtijving die ik geeft dat beide uitspraken van zowel jou als mij nergens op gebaseerd zijn.

En voor 150 K is er genoeg te vinden alleen niet op de locaties waarop sommigen willen wonen. :D
Zoiets als dit http://www.funda.nl/koop/nieuwolda/huis-47968418-hoofdstraat-93/ groot en heel goedkoop.
pi_122634508
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:41 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Zoiets als dit http://www.funda.nl/koop/nieuwolda/huis-47968418-hoofdstraat-93/ groot en heel goedkoop.
Geen geld maar 53.000 ik snap echt niet waarom sommigen zich hier maar druk blijven maken over hoge huizenprijzen. Als je wat zoekt is er dus blijkbaar voldoende goedkoops te koop. :D
pi_122635577
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:23 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Je hebt toch woonlasten die periode dat je wacht of wat?
Wie weet is alleen niet relavant
pi_122635622
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:38 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Dat zal wel heel goed zo kunnen zijn ja maar dat is nou niet bepaald een gezonde financiėle huishouding van de verhuurder. Dat dat komt omdat verhuurder dan al een 2e huis heeft doet er niet toe natuurlijk. Een normale verhuurder zal dat zo nooit verhuren.
Toch is nu de situatie zo, dus geeft dat alleen maar meer reden om nu niet te kopen als je niet perse wil of moet
pi_122635655
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

geen goede locatie dus geen handel
  vrijdag 8 februari 2013 @ 13:22:31 #197
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122635794
quote:
't Is groot en heeft een aardig kaveloppervlak. Maar 20 km naar het oosten vind je in Bunde vast een betere deal, en qua lokatie maakt dat niet uit. Ik gok dat ik de inwoners in Nieuwolda toch ook niet kan verstaan...
http://www.huizenzoeker.n(...)raat-93/details.html geeft de prijshistorie:
2008: EUR 119.500
2009: EUR 94.500
2013: EUR 53.000
Dat is 56% prijsdaling in 5 jaar.

Let ook even op de laatste twee zinnen van de omschrijving: Bodemonderzoek aanwezig. Geen hypotheek mogelijk.
Er is dus iets heel erg mis! Het resultaat van het bodemonderzoek geven ze niet, maar als er geen hypotheek mogelijk is laat dat zich raden.
Het geeft ook leuk aan hoe sterk het prijsopdrijvende effect van geleend geld is.
Als sanering van de grond erg veel gaat kosten zou het zelfs kunnen dat je dergelijke huizen gratis nog niet kwijtraakt. Dan kom je op Detroit-achtige toestanden uit.

't Komt ook zo uit de jaren '20:

Je koopt andermans ellende als je zoiets koopt. En om het op te knappen kan je jarenlang klussen... Dan liever nieuwbouw op een leeg kaveltje.

[ Bericht 2% gewijzigd door RemcoDelft op 08-02-2013 13:39:59 ]
censuur :O
  vrijdag 8 februari 2013 @ 13:37:45 #198
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122636363
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 13:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wie weet is alleen niet relavant
Jahoor, wachten op een prijsdaling en dan de kosten die het wachten met zich meebrengt niet relevant noemen.

Doe he je zoekt het maar uit.
and made it rain upward
  vrijdag 8 februari 2013 @ 13:43:28 #199
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_122636623
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 13:22 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

't Is groot en heeft een aardig kaveloppervlak. Maar 20 km naar het oosten vind je in Bunde vast een betere deal, en qua lokatie maakt dat niet uit. Ik gok dat ik de inwoners in Nieuwolda toch ook niet kan verstaan...
http://www.huizenzoeker.n(...)raat-93/details.html geeft de prijshistorie:
2008: EUR 119.500
2009: EUR 94.500
2013: EUR 53.000
Dat is 56% prijsdaling in 5 jaar.

Let ook even op de laatste twee zinnen van de omschrijving: Bodemonderzoek aanwezig. Geen hypotheek mogelijk.
Er is dus iets heel erg mis! Het resultaat van het bodemonderzoek geven ze niet, maar als er geen hypotheek mogelijk is laat dat zich raden.
Het geeft ook leuk aan hoe sterk het prijsopdrijvende effect van geleend geld is.
Als sanering van de grond erg veel gaat kosten zou het zelfs kunnen dat je dergelijke huizen gratis nog niet kwijtraakt. Dan kom je op Detroit-achtige toestanden uit.

't Komt ook zo uit de jaren '20:
[ afbeelding ]

Je koopt andermans ellende als je zoiets koopt. En om het op te knappen kan je jarenlang klussen... Dan liever nieuwbouw op een leeg kaveltje.
ziet er best goed uit, ik hou wel van dergelijke inrichting. Ik zie wel lekkages en vochtproblemen, oppassen voor rotte balken en zwam dus! Wat kan dat dan zijn, wat olie in de grond, graaf je toch zo even af met een bobcatje? wat denken jullie dat er aan de hand kan zijn dan? wellicht kost professioneel opruimen 20.000 euro , dan is het ook logisch dat je geen hypotheek krijgt. VOor het opknappen van het huis ben je schat ik 80.000 euro verder als je het laat doen, dan 20.000 voor grondsanering kun je nog een ton optellen bij de prijs van het pand. Eigenlijk is het totall loss. Slopen,saneren en wat nieuws erop lijkt me de beste oplossing.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 8 februari 2013 @ 13:48:55 #200
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122636830
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 13:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

ziet er best goed uit,

Eigenlijk is het totall loss. Slopen,saneren en wat nieuws erop lijkt me de beste oplossing.
and made it rain upward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')