abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122629585
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:56 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ja daar wordt het echt betaalbaar van he?
Nee, huizenprijzen dalen sneller dan de huidige 3% per jaar
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 8 februari 2013 @ 09:59:13 #152
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122629623
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee, huizenprijzen dalen sneller dan de huidige 3% per jaar
Denk dat de huidige eigenaren dan wat creatiever worden en ook graag wat verder rijden naar werk ipv je huis zomaar in de uitverkoop te gooien, want wonen moet je toch.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_122629716
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ach als de rente met een procent stijgt gaat de huizenprijs ook weer harder omlaag.

Maar goed geef maar een rekensommetje,
Waarom zou ik iets virtueels gaan bereken met allemaal vage aannames alleen om mijn gelijk of ongelijk aan te tonen. Door logisch te redeneren snap[ je dit toch ook wel. :')

Het is en blijft speculeren wat ook hier gebeurd door de mensen die vurig hopen dat huizen prijzen met 50% dalen en ze voor een appel en een ei iets kunnen aanschaffen.
pi_122629799
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En in Nederland kan je ongeveer voor 3% van ozb waarde huren, dat is niet snel veel duurder dan kopen.

Verder zijn er ook meneen die nu niet huren en wachten op het juiste instappunt en ook daar hun leven op afstemmen
Geef ons eens wat voorbeelden van panden buiten de sociale verhuur die je voor 3% van de wozwaarde kan huren. Geen enkele vastgoed investeerder zal dan meer iets gaan bouwen als het rendement zo laag zou zijn.
pi_122629966
Zie hier de relaiteit. Koekoek
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_122629993
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom zou ik iets virtueels gaan bereken met allemaal vage aannames alleen om mijn gelijk of ongelijk aan te tonen. Door logisch te redeneren snap[ je dit toch ook wel. :')

Het is en blijft speculeren wat ook hier gebeurd door de mensen die vurig hopen dat huizen prijzen met 50% dalen en ze voor een appel en een ei iets kunnen aanschaffen.
Ik ben niet diegene die beweerd dat het niet opgaat als de rente met 20%. Dat ben jij toch echt grweest
pi_122630014
Hoe zijn de laatst bekende cijfers eigenlijk?
pi_122630120
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zie hier de relaiteit. Koekoek
Is dit jou discussie niveau, wat een koekwaus ben je ook als jij iets beweerd hoef je dat niet te onderbouwen, als ik iets beweer wel.

Nou hier de onderbouwing.

huis nu 200.000, rente 5% jaarlijkse rente kosten 10.000 euro
Huis over 3 jaar uitgaande van 15% prijs zakken 170.000 rente 6% (20% hoger rente) rente kosten 10.200 per jaar Zo dan zien we al dat je duurder uit komt.
pi_122630327
Zou zeggen

30% aanbetaling = 60.000 euro
Jaar 1: 7000 euro rente
Jaar 2: 7000 euro rente
Jaar 3: 7000 euro rente

Totaal = 81000 euro

30% aanbetaling = 51.000
Jaar 1 = 0 rente
Jaar 2= 0 rente
Jaar 3 = 7000 euro rente

Totaal 58000

Nu zit er nog wat teruggave en zo bij maar het lijkt me vrij duidelijk
pi_122630384
Hoezo tover jij opeens nu een aanbetlaing uit je hoge hoed, het ging over de betaalbaarheid van huizen en niet over aanbetalingen en andere constructies, als het wel daar over zou gaan moet je je vraagstelling een wat duidelijker maken.

Maar waar blijven de bewijzen van jou over 3% wozwaarde aan gemiddelde huur van particuliere verhuurders.
pi_122630426
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is dit jou discussie niveau, wat een koekwaus ben je ook als jij iets beweerd hoef je dat niet te onderbouwen, als ik iets beweer wel.

Huis over 3 jaar uitgaande van 15% prijs zakken 170.000 rente 6% (20% hoger rente) rente kosten 10.200 per jaar Zo dan zien we al dat je duurder uit komt.
Niemand met normale verstandelijke vermogens gaat nu in huizen investeren voor de huur

Eerst maar eens een jaar of 5 lang de rente met 7% omhoog gooien en de huurmarkt liberaliseren, dan zijn er voldoende vermogende Nederlanders die gaan investeren
pi_122630495
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:27 schreef Basp1 het volgende:
Hoezo tover jij opeens nu een aanbetlaing uit je hoge hoed, het ging over de betaalbaarheid van huizen en niet over aanbetalingen en andere constructies, als het wel daar over zou gaan moet je je vraagstelling een wat duidelijker maken.

Maar waar blijven de bewijzen van jou over 3% wozwaarde aan gemiddelde huur van particuliere verhuurders.
Ik hou het graag realistisch, en dan zal je moeten aanbetalen
pi_122630506
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Niemand met normale verstandelijke vermogens gaat nu in huizen investeren voor de huur

Eerst maar eens een jaar of 5 lang de rente met 7% omhoog gooien en de huurmarkt liberaliseren, dan zijn er voldoende vermogende Nederlanders die gaan investeren
De huurmarkt in het particuliere segmente is allang geliberaliseerd wat een onzin komt er toch uit het toetsenbord bij jou.

Nogmaals de vraag waar blijven de bewijzen van jou over 3% wozwaarde aan gemiddelde huur van particuliere verhuurders.
pi_122630554
Als je zelf niet weet waar het over gaat komt het niet erg snugger over om iemand anders aan te vallen en bovendien is het behoorlijk aso en toont het alleen je gebrek aan niveau en verstandelijke vermogens

Succes ermee he
  vrijdag 8 februari 2013 @ 10:42:00 #165
70559 singha
Singhalicious
pi_122630801
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je vergeet alleen dat je die extra 30000 nog wel moet aflossen, is dus 1000 extra per jaar
When the flag drops, the bullshit stops
pi_122630903
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:42 schreef singha het volgende:

[..]

Je vergeet alleen dat je die extra 30000 nog wel moet aflossen, is dus 1000 extra per jaar
En dat je ook 3 jaar nog gehuurd moet zitten a 1000 euro per maand wat ook nog eens 36.000 kost in die periode. ;)

Maar daarom zeg ik ook dit kun je niet normaal bereken en er worden allemaal aannames gedaan om naar het gewenste resultaat toe te rekenen.

Je kunt alleen verschillende scenarios opstellen, pas achteraf kun je zien welk scenario nu preceis klopte.

Als we naar de doemdenkers hier geluisterd zouden hebben dan blijkt al tijden dat de voorspelling die men 5 jaar geleden deed nog steeds niet uitgekomen zijn. :+
pi_122630984
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je zelf niet weet waar het over gaat komt het niet erg snugger over om iemand anders aan te vallen en bovendien is het behoorlijk aso en toont het alleen je gebrek aan niveau en verstandelijke vermogens

Succes ermee he
Zoals ik al zei dan moet je je vraagstelling eens duidelijker formuleren ipv one liners hier neer te pleuren en dan aan te nemen dat iedereen kan ruiken dat je het opeens over iets anders hebt, namelijk zoals ik ongeveer tussen de regels door lees dat je een case wilt maken over investeringen in huurpanden, maar dat heb ik je nergens duidelijk zien typen. :{ Als er dan kritische vragen over komen of opmerkingen wel normaal erop reageren ipv te ontwijken, dus nogmaals de vraag aan jou: waar blijven de bewijzen van jou over 3% wozwaarde aan gemiddelde huur van particuliere verhuurders.
pi_122631128
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:42 schreef singha het volgende:

[..]

Huis 200.000 - hypotheek 140.000 - 4600 euro aflossing per jaar
Huis 170.000 - hypotheek 116.000 - 3900 euro aflossing per jaar

Heb het nooit echt berekend, maar ik schat dat de rente met ongeveer 40% moet stijgen om op het zelfde niveau uit te komen, maar die 15% is bij een rente van 7% eerder 30%
pi_122631153
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei dan moet je je vraagstelling eens duidelijker formuleren ipv one liners hier neer te pleuren en dan aan te nemen dat iedereen kan ruiken dat je het opeens over iets anders hebt, namelijk zoals ik ongeveer tussen de regels door lees dat je een case wilt maken over investeringen in huurpanden, maar dat heb ik je nergens duidelijk zien typen. :{ Als er dan kritische vragen over komen of opmerkingen wel normaal erop reageren ipv te ontwijken, dus nogmaals de vraag aan jou: waar blijven de bewijzen van jou over 3% wozwaarde aan gemiddelde huur van particuliere verhuurders.
Sorry, reageer eerst maar eens normaal
pi_122631196
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Sorry, reageer eerst maar eens normaal
Probeer dat zelf eens te doen aub.
pi_122631259
Altijd
pi_122631392
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
waar blijven de bewijzen van jou over 3% wozwaarde aan gemiddelde huur van particuliere verhuurders.
Waar blijven de bewijzen van jou over 3% wozwaarde aan gemiddelde huur van particuliere verhuurders?

Hoeveel normaler moet het worden moet ik er een kusje bij geven. *;
pi_122632221
Ieder huis van 250k dat voor 900 euro wordt verhuurd
pi_122632229
Tja men gaat er hier toch vanuit dat als je gaat kopen je eerst heel goedkoop kunt huren. Dat kan pas als je zoveel verdient dat je niet eens kunt kopen. Dus wordt het particuliere huur dus toch wel 7000 easy per jaar. Dan is het huren en wachten toch heel wat minder aangenaam en minder winstgevend zal ik maar zeggen.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_122632290
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ieder huis van 250k dat voor 900 euro wordt verhuurd
En wat heb je daar dan aan om daarin te wonen en hopen dat de komende 3 jaar de huizen nog 10k per jaar in prijs zakken ?????????

En oh ja sociale huur is al meer dan 3% woz.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')