Oja, een paar jaar terug op Suburban, toch?quote:
Ja dus: http://www.suburban.nl/2011/artists/hulk/quote:
Herbert Kreunemeijer?quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:06 schreef MadMaster het volgende:
Moet goed zijn, dus:
[ afbeelding ]
Wie?
Ik sta weer eens boven ranjaquote:Op donderdag 7 februari 2013 11:15 schreef belsen het volgende:
Stand staat er: MUZ / Fok! Muziek Trivia deel MCCLVII
Ik had een weggeefhint kunnen geven, voor degenen die hem nog niet hebben opgezocht, maar misschien wil MM er later zelf nog op terug komen als hij terug is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:20 schreef Mark het volgende:
Wou je niet de openstaande vraag afmaken?
Volgende keer zonder blowervaring zullen ze dan hopelijk wel knallen, niks gemist dus!quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:16 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Zeventje ! Wat een broekies. Typisch geval van een zanger die iets teveel heeft zitten blowen in Amsterdamn. Strakke band, die hem een beetje bij de les hield. Op plaat voorlopig nog stukken beter dan live.
Hoewel ik het allemaal al gezegd had, het gaat dus om een Nederlandse stedelijke held en hij zong er ook nog bij...quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:24 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik had een weggeefhint kunnen geven, voor degenen die hem nog niet hebben opgezocht, maar misschien wil MM er later zelf nog op terug komen als hij terug is.
Urban Heroes dus. Geen idee hoe de zanger heet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hoewel ik het allemaal al gezegd had, het gaat dus om een Nederlandse stedelijke held en hij zong er ook nog bij...
Angezien die man al jaren in de rondte zwerft binnen de Nederlandse muziek scene had ik wel verwacht dat iemand die naam zou kunnen oplepelen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Urban Heroes dus. Geen idee hoe de zanger heet.
Hero...?quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Angezien die man al jaren in de rondte zwerft binnen de Nederlandse muziek scene had ik wel verwacht dat iemand die naam zou kunnen oplepelen.
Volgens mij is z'n naam ook al eerder gevraagd én toen ook genoemd zelfs. Alleen z'n voornaam vind ik ook prima...
Wat van wie?quote:We are the ones they left behind
And I wonder when we are ever gonna change it
Living under the fear till nothing else remains
Ir. Evert van der Pik.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:07 schreef MadMaster het volgende:
Denk aan de assistent van Sjef van Oekel...
Ook een logische vervolgvraag na het uitblijven van een antwoord op de vraag rondom Evert.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:49 schreef methodmich het volgende:
Ja, die songtekst. Maar ik ken hem niet.
Tina Turner - We Don't Need Another Heroquote:
Dat leek me gisterenavond wel toepasselijk.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tina Turner - We Don't Need Another Hero
Gok ik op basis van de laatste zin
Allebei goedquote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:46 schreef methodmich het volgende:
The Residents toch?
Al meende ik dat het Crawfish was...
Hydra (van Als Het Gras Twee Kontjes Hoog Is), want carnaval?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 08:07 schreef cafca het volgende:
[..]
Allebei goed
methodmich +1
Ik ga wel ff verder:
[ afbeelding ]
Wie?
Sorry voor de late reactie.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 10:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hydra (van Als Het Gras Twee Kontjes Hoog Is), want carnaval?
Ik zoek een andere grootheid met ongeveer dezelfde allure.quote:De laatste keer dat Streisand optrad tijdens de Oscar-uitreiking was in 1977, toen ze de prijs won voor het beste originele filmnummer met Evergreen uit de musicalfilm A Star Is Born.
Zo is het maar net.quote:
quote:Your multilingual business friend
Has packed her bags and fled
Leaving only ash-filled ashtrays
And the lipsticked unmade bed
Ram jam...?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 08:07 schreef cafca het volgende:
[..]
Allebei goed
methodmich +1
Ik ga wel ff verder:
[ afbeelding ]
Wie?
Eerst antwoorden, daarna nadenken...quote:Op zondag 10 februari 2013 16:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, dat was Hydra, we zijn al wat vragen verder...
Billy Swan - I Can Help?quote:Op zondag 10 februari 2013 12:58 schreef MadMaster het volgende:
Wat was het introductie muziekje bij de Mac OS X v10.3 Setup assistent?
George Michael - A different cornerquote:Op zondag 10 februari 2013 18:36 schreef Blogman het volgende:
Opgezocht: het goede antwoord moet in een andere hoek gezocht worden.
quote:A small snippet of the song also is used for the station ID for American public television station KLRU, as well as for their identical production logo featured at the end of their productions such as Austin City Limits.
The single was used to accompany a television TestCard in the UK during 2001.
The song is the background music heard in a video made by Volvo called "Vision 2020" in which it showed off future semi truck concepts.
The now-defunct German music channel MTV2 Pop used a snippet of this song to introduce the commercial breaks.
The song is mainly based on a melody contained in Bob James' song "You're as Right as Rain" in his 1975 album Two. The cover of "Two" depicts a golden hand holding an apple.
The song was listed as the 336th best song of the 2000s by Pitchfork Media.
quote:The song's title comes from the Norwegian word for apple. The song was licensed by Apple and used as the introduction music for the Mac OS X v10.3 Setup Assistant.
quote:Op maandag 11 februari 2013 10:17 schreef MadMaster het volgende:
Ok, denk dat de vraag redelijk doodgebloed is, dus dan maar een streep er door.
Het was:
quote:
Welk lied van wie?quote:Let's go to the Vatican, get him out of bed
Put the noose around his neck and hang him till he's fucking dead
quote:I don't need confirmation
For my boyhood extrapolation
Though I'm not sure of my direction
I have the groove for my protection
Mark + 1quote:
Ook niet, want die zingtquote:Op maandag 11 februari 2013 15:49 schreef pipster het volgende:
Anthrax en Iron Maiden
![]()
Doh, das Joey Belladonna bij Anthrax
MadMaster + 1quote:
Wat van wie?quote:The names have been changed to protect the innocent
Five Four Three Two, one
Thunderbirds are go
ranja + 1quote:
zo dacht ik eerst ook tot ik het even narekendequote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:32 schreef bukgeit het volgende:
Ach ja, ik reken niet goed. Geen 12 jaar, maar 22.
GEMsquote:
Nee, Rockpile was ook later. Ik bedoel deze band:quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:58 schreef Blogman het volgende:
Ken alleen Little Village, maar dat was in de jaren '80.
Heb mijn MP3 collectie op schijf nagekeken.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:36 schreef Mark het volgende:
Is dat hetzelfde als je verzameling raadplegen (wat mag)?
Wat is de titel van deze song?quote:Wenn sich Opa am Sonntag auf sein Fahrrad schwingt
und heimlich in die Fabrik eindringt,
dann hat Oma Angst, dass er zusammenbricht,
denn Opa macht heute wieder Sonderschicht,
ja, jetzt wird wieder in die Haende gespuckt.
Wir steigern das
ja, ja, ja, jetzt wird wieder in die Haende gespuckt.
Geier Sturzflugquote:Op woensdag 13 februari 2013 11:15 schreef cafca het volgende:
Butosozialprodukt van die Erste Algemeine Unversicherung?
Van Geier Sturzflug...quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:15 schreef cafca het volgende:
Brutosozialprodukt van die Erste Algemeine Unversicherung?
Rheingold (Dreiklangsdimensionen)quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:23 schreef cafca het volgende:
Van wie is deze plaat dan:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:33 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Rheingold (Dreiklangsdimensionen)
Raar, ik dacht dat die het juist altijd wel deed.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:35 schreef ranja het volgende:
Ik zie de foto's van photobucket niet.
Dat is niet zozeer het probleem (een onderzeeer kan ook aan de oppervlakte varen), wel of het al dan niet een Top 40 notering is geweest en iets met varen moet hebben.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:55 schreef Mark het volgende:
Ik zat te twijfelen over U96 e.a. omdat die onder water varen
Boney M en die waterscooter hebben je gered.quote:
da's toch niet bepaald eerder dan Drafi Deutscher.quote:
Volgens Monty Python was Gambolputty wel eerder dan Drafi Deutscherquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
da's toch niet bepaald eerder dan Drafi Deutscher.
Mja, niet helemaal helder, carnaval enzo....quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
da's toch niet bepaald eerder dan Drafi Deutscher.
edit: of je moet een klemtoon gedacht hebben bij 'iets', maar die stond er niet
Huh, ik het punt? Ik heb bijna allemaal niet-top 40 hits genoemd.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Boney M en die waterscooter hebben je gered.
Boten Anna gaat namelijk over een computerbot en niet over een boot (de cover van gebr. Ko uiteraard wel) en Heart heeft met Dreamboat Annie de Top 40 nooit gehaald...
Bukgeit +1
Jij maakte hem af. Cafca noemde zes goede, er waren er acht nodig. Jij vulde hem nog aan met Boney M en Gebroeders Ko waardoor er acht genoemd waren.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:17 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Huh, ik het punt? Ik heb bijna allemaal niet-top 40 hits genoemd.
Tja.... Niks aan te doen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Jammer dat we nooit een hit 'n' run ranglijst hebben bijgehouden...
Hm... oranje is toch mooier. Ik heb minder oranje platen dan rood, blauw of wit.quote:
Lijkt me heerlijk als je dan, met zo'n plaat spelend, naar je draaitafel kijkt...quote:Op donderdag 14 februari 2013 08:45 schreef ranja het volgende:
[..]
Hm... oranje is toch mooier. Ik heb minder oranje platen dan rood, blauw of wit.
Wat wel gaaf zou zijn geweest is gewoon echt rood én wit én blauw gestreept.
Yep lubje25 +1quote:
ach, dat heb je bij picturediscs ook en ik heb ook wel rood/wit gestreepte en met paars en groen gespikkeld enzoquote:Op donderdag 14 februari 2013 09:00 schreef MadMaster het volgende:
Lijkt me heerlijk als je dan, met zo'n plaat spelend, naar je draaitafel kijkt...
Picturesdiscs worden 'blurry' als je ze draait.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:16 schreef ranja het volgende:
[..]
ach, dat heb je bij picturediscs ook en ik heb ook wel rood/wit gestreepte en met paars en groen gespikkeld enzo
Oeps, sorryquote:Op donderdag 14 februari 2013 15:57 schreef MadMaster het volgende:
Ja, die lostrekvraag vanmorgen heeft veel zin gehad...
Welk nummer?quote:is a show tune from the 1937 Richard Rodgers and Lorenz Hart musical Babes in Arms in which it was introduced by former child star Mitzi Green. After being recorded by Chet Baker, Frank Sinatra, and Miles Davis, the song became a popular jazz standard, appearing on over 1300 albums performed by over 600 artists.
MadMaster +1quote:
oh ja...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Television, die met Call Mr. Lee erop
Nee, geen Heart in welke titel dan ook...quote:
Ik ga hier helemaal stuk op. Zit voortdurend P. P. P. te mompelenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:28 schreef MadMaster het volgende:
Iedereen kent dit album en de enige single ervan is P...
In dat geval ben ik niet 'iedereen' uit 'iedereen kent dit album'quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:15 schreef pipster het volgende:
THH The Holy Hour
P Rimary
OV Other Voices
ACAG Al cats are grey
TFP
D
DM
F aith
Lijkt me The Cure met Faith
Nog steeds één van mijn favoriete albums...quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:15 schreef pipster het volgende:
THH The Holy Hour
P Rimary
OV Other Voices
ACAG Al cats are grey
TFP
D
DM
F aith
Lijkt me The Cure met Faith
Zwaar overdreven inderdaadquote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:17 schreef robdriessen het volgende:
[..]
In dat geval ben ik niet 'iedereen' uit 'iedereen kent dit album'
Ken ik ook niet.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Zwaar overdreven inderdaad
Zal geen inschattingen meer doen, ze zijn hier per definitie onjuist...quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Zwaar overdreven inderdaad
Albums die íedereen kent, zijn een zeldzaamheidquote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zal geen inschattingen meer doen, ze zijn hier per definitie onjuist...
Afgehaakt bij Minor Threat, sorry.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Fugazi - Red medicine
iedereen kent 'm
pipster + 1quote:
Same here, al ken ik The Cure uiteraard wel.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:17 schreef robdriessen het volgende:
[..]
In dat geval ben ik niet 'iedereen' uit 'iedereen kent dit album'
Over vissen gesproken: welke videoclip?quote:Ook als degene die het goede antwoord gegeven heeft niet binnen een uur een nieuwe vraag stelt, mag een willekeurig iemand een vraag bedenken. Anders loopt het topic namelijk een beetje vast...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |