Doorgaans doelt men dan op straffen op misdrijven en niet op boetes op overtredingen. Boetes die tegenwoordig het voornaamste doel lijken hebben de staatskas te spekken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:42 schreef KwisatzHaderach het volgende:
[..]
Ja, straffen voor anderen. Niet je eigen boetes natuurlijk.
Boetes die hoog genoeg zijn zodat je het de volgende keer wel laat. Niks mis mee.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:37 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Doorgaans doelt men dan op straffen op misdrijven en niet op boetes op overtredingen. Boetes die tegenwoordig het voornaamste doel lijken hebben de staatskas te spekken.
Dat zal best. Ik doelde dus op de opmerkingen dat mensen wel voor hogere straffen zijn maar de hogere boetes belachelijk vinden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:41 schreef betyar het volgende:
[..]
Boetes die hoog genoeg zijn zodat je het de volgende keer wel laat. Niks mis mee.
Ach ja, dit is NWS als het een autochtone jongen betreft is de boete buiten proporties, zou het een Marokkaanse jongen zijn is het terecht.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat zal best. Ik doelde dus op de opmerkingen dat mensen wel voor hogere straffen zijn maar de hogere boetes belachelijk vinden.
Ja, want heel NWS is tegen de Marokkanen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:48 schreef betyar het volgende:
[..]
Ach ja, dit is NWS als het een autochtone jongen betreft is de boete buiten proporties, zou het een Marokkaanse jongen zijn is het terecht.
Het gros van de vaste kliek wel ja.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:56 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ja, want heel NWS is tegen de Marokkanen.
Dat is een mening. Maar goed, dat is beyond dit topic.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:57 schreef betyar het volgende:
[..]
Het gros van de vaste kliek wel ja.
Mwoa dat is niet juist. Er is een vaste kliek die tegen Marokkanen en/of moslims en/of allochtonen is. Dat wil niet zeggen dat de meerderheid van de vaste kliek dit is. (Net zoals het feit dat een meerderheid van de criminelen in Rotterdam allochtoon is, niet betekent dat de meerderheid van de allochtonen in Rotterdam crimineel is).quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:57 schreef betyar het volgende:
[..]
Het gros van de vaste kliek wel ja.
Ben je serieus ?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:06 schreef Chandler het volgende:
360 is een beetje veel en 't was al 180 geworden ivm leeftijd, ik zou eeder een alternatieve straf opleggen zoals 5 dag delen de buurt opruimen ofzo.. geld boetes hebben namelijk amper effect...
Het is 360 euro omdat pa daarvoor gekozen heeft he ?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:05 schreef kalinhos het volgende:
360 euro is wat aan de hoge kant ja, al is het bv in Singapore en volgens mij ook Australie nog hoger.
Nee ben Tong aan het imiteren, ja ik ben serieusquote:
Dat ook inderdaad, waarschijnlijk omdat meneertje anders denkt dat zijn zoontje voor een vmbo luis leerling wordt aangezien..quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:01 schreef stoeltafel het volgende:
Wel apart dat de vader de prestaties van de zoon erbij haalt. Alsof dat relevant is in deze zaak.
Het zijn altijd de lieve mensen he of normaal is die zo rustig. Dat zeggen ze altijd over daders.
Welke opvoeding? Hij laat het blikje nog steeds naast de weg liggen. Als eigenaar van meerdere bedrijven is hij of is z'n zoon natuurlijk te goed om te bukken voor wat vuil..quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:54 schreef stoeltafel het volgende:
Edit: De brief gelezen en wat de vader voorstelt is prima naar mijn mening. De jongen wordt gecorrigeerd en de ouders doen de opvoeding verder. Een boete kan maar de ouders erbij betrekken heeft veel meer effect.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |