abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin donderdag 7 februari 2013 @ 18:36:36 #226
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_122604898
Gelukkig is iets stelen uit de winkel voordeliger, ben je nog sneller van de straf af, ook.. :r
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 7 februari 2013 @ 21:27:49 #227
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_122614420
Ik vind de hoogte van de bekeuring helemaal niet ter zake doen. Halt is toch een prima alternatief ? Je bent als ouder behoorlijk dom bezig als je je kind een terechte straf wilt besparen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 7 februari 2013 @ 22:37:38 #228
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_122618706
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:42 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Ja, straffen voor anderen. Niet je eigen boetes natuurlijk.
Doorgaans doelt men dan op straffen op misdrijven en niet op boetes op overtredingen. Boetes die tegenwoordig het voornaamste doel lijken hebben de staatskas te spekken.
Krekker is de bom!
  donderdag 7 februari 2013 @ 22:41:18 #229
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122618907
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 22:37 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Doorgaans doelt men dan op straffen op misdrijven en niet op boetes op overtredingen. Boetes die tegenwoordig het voornaamste doel lijken hebben de staatskas te spekken.
Boetes die hoog genoeg zijn zodat je het de volgende keer wel laat. Niks mis mee.
  donderdag 7 februari 2013 @ 22:44:50 #230
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_122619096
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 22:41 schreef betyar het volgende:

[..]

Boetes die hoog genoeg zijn zodat je het de volgende keer wel laat. Niks mis mee.
Dat zal best. Ik doelde dus op de opmerkingen dat mensen wel voor hogere straffen zijn maar de hogere boetes belachelijk vinden.
Krekker is de bom!
  donderdag 7 februari 2013 @ 22:48:38 #231
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122619316
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 22:44 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat zal best. Ik doelde dus op de opmerkingen dat mensen wel voor hogere straffen zijn maar de hogere boetes belachelijk vinden.
Ach ja, dit is NWS als het een autochtone jongen betreft is de boete buiten proporties, zou het een Marokkaanse jongen zijn is het terecht. :')
pi_122619785
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 22:48 schreef betyar het volgende:

[..]

Ach ja, dit is NWS als het een autochtone jongen betreft is de boete buiten proporties, zou het een Marokkaanse jongen zijn is het terecht. :')
Ja, want heel NWS is tegen de Marokkanen. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 7 februari 2013 @ 22:57:25 #233
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122619852
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 22:56 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ja, want heel NWS is tegen de Marokkanen. :')
Het gros van de vaste kliek wel ja.
pi_122620171
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 22:57 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat is een mening. Maar goed, dat is beyond dit topic.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 7 februari 2013 @ 23:02:32 #235
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_122620201
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 22:57 schreef betyar het volgende:

[..]

Mwoa dat is niet juist. Er is een vaste kliek die tegen Marokkanen en/of moslims en/of allochtonen is. Dat wil niet zeggen dat de meerderheid van de vaste kliek dit is. (Net zoals het feit dat een meerderheid van de criminelen in Rotterdam allochtoon is, niet betekent dat de meerderheid van de allochtonen in Rotterdam crimineel is).

Graag bij de feiten blijven aangezien je anders ongeveer hetzelfde doet als de mensen die met foute generalisaties jegens Marokkanen en/of moslims en/of allochtonen komen.
Krekker is de bom!
pi_122620273
360 euro voor een kind te veel vinden is volgens mij niet eens aan de orde, aangezien deze in eerste instantie door Halt kan worden oplost.

Wat ik zelf nu lees:

Waarschijnlijk:
- Kort gesprek MET ouders, dus genoeg tijd om zelfs met Halt in discussie te gaan, in plaats van een bezwaarschrift, advocaat en andere tijdvretende en geldvretende dingen.
- Werkopdracht/taak voor een zaterdagmiddag (opruimen, of werkstuk maken over milieudelict(en).
- Tweede gesprek, al is dat waarschijnlijk ook eindgesprek aangezien er niet direct een benadeelde is aan wij je je excuses moet aanbieden.
- Eindgesprek

Sterker nog: ik ben vroeger wel eens doorverwezen naar Halt. Nooit meer wat van gehoord.
  Moderator vrijdag 8 februari 2013 @ 02:41:38 #237
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_122626633
Serieus, jongens? :?

Jongen moet voor niets werken tot hij 360 euro's
+extra straf van ouders

Dit zijn gewoon lijfstraffen.

Ik durf te wedden dat die jongen de eerste 10 jaar keurig blikjes in de vuilnisbak gooit.

Ohja verschil tussen België / Nederland: :o

België:
Mijn neefje van 13 jaar had 2 maanden geleden een openbare vuilbak in brand gestoken
Boete: 100¤ + kosten nieuw vuilbak ( 50 euro ofzo)

Nederland

Jongetje gooit een blikje cola op straat
Boete: 360¤ :') :')
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_122628137
Dat de jongen een boete krijgt is prima, zo hoort het. Maar dat deze boete 360 fucking euro's is, is echt belachelijk hoog. Al is de boete maar 50 euro, dat voelt een 13 jarige al behoorlijk en dan had niemand geklaagd.

Zoals eerder is gezegd, de regering moet een met wat meer perspectief naar overtredingen kijken. Verhoog de straf voor mishandeling, verkrachting en moord, niet voor vuil op straat gooien.
pi_122628521
360 is een beetje veel en 't was al 180 geworden ivm leeftijd, ik zou eeder een alternatieve straf opleggen zoals 5 dag delen de buurt opruimen ofzo.. geld boetes hebben namelijk amper effect...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  vrijdag 8 februari 2013 @ 09:26:58 #240
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_122628901
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:06 schreef Chandler het volgende:
360 is een beetje veel en 't was al 180 geworden ivm leeftijd, ik zou eeder een alternatieve straf opleggen zoals 5 dag delen de buurt opruimen ofzo.. geld boetes hebben namelijk amper effect...
Ben je serieus ?
pi_122629810
360 euro is wat aan de hoge kant ja, al is het bv in Singapore en volgens mij ook Australie nog hoger.

Maar aan de andere kant, het mannetje is 13, havo scholier (dus niet compleet imbeciel, ik heb zelf ook HAVO gedaan ;) ) en zal dus wel weten dat als je iets op straat gooit je er consequenties van kan krijgen. Wat ik vooral maf vind, is dat de BOA dus naar het huis van het mannetje is gereden (dat haal ik uit die brief) en daar pas de boete heeft gegeven. Hij belde het mannetje op thuis (dus hij zag m het blikje weggooien en gelijk wist hij het telefoonnummer??) dat hij eraan kwam om een boete te geven.

De vader komt overigens over als een prima kaker met inderdaad het typische 'mijn zoon is voorbeeldig' gepraat. Ik denk dat mijn pa me direct een draai om mn oren had gegeven en daarna waarschijnlijk me met liefde bij Halt afgedropt.

Sowieso krijg je geen aantekening als je eens bij Halt geweest bent :') Ik heb ooit 4 uurtjes moeten werken voor vuurwerk voortijdig afsteken en heb er daarna nooit meer iets van gehoord, en heb meerdere malen een bewijs van goed gedrag moeten halen bij de gemeente voor banen.

Bottomline is dat het mannetje het nu niet meer zal doen. Sowieso ey, zoveel moeite is het niet om het blikje in je hand te houden totdat je een prullenbak ziet. Wat al eerder gezegd is, dit is waarschijnlijk de makkelijkst te voorkomen boete in Nederland. Ik maak ook vaak zat kleine overtredingen (ik stop nooit voor rood licht als voetganger en als fietser doet mijn licht het ook nooit) maar als ik dan een boete krijg zeur ik ook niet. Tis een beetje het risico wat je neemt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 8 februari 2013 @ 10:07:39 #242
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_122629869
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:05 schreef kalinhos het volgende:
360 euro is wat aan de hoge kant ja, al is het bv in Singapore en volgens mij ook Australie nog hoger.

Het is 360 euro omdat pa daarvoor gekozen heeft he ?
pi_122629948
Ja, maar blijkbaar is de boete normaal 120 euro. Ik snap niet hoe het dan tot 360 euro kan komen....of het is wellicht een apv?

Ik denk, en hoop overigens, dat een rechter dit schaterlachend wegwuift en vrolijk de boete handhaaft. Het liefst nog dat hij de pa aankijkt en weer in lachen uitbarst. Wat anderen ook zeggen, wat voor signaal geef je af aan je kind als hij beboet wordt (en Halt is zo slecht nog niet, die paar uurtjes werken ga je neit dood aan) en je vecht het direct aan.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_122634189
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:26 schreef gnaeus het volgende:
Ben je serieus ?
Nee ben Tong aan het imiteren, ja ik ben serieus :7
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_122634906
Even een nuance, hij betaalt 180e omdat die minder jarig is.

Dit is naar mijn mening als nog niet in verhouding. Het gevolg van de hoge boetes is dat er veel minder geschreven wordt. Dit stond laatst in een interview van een BOA medewerker. De boete was eerst 30e, toen 120e en nu 360e. Veel te houden want voor stelen krijg je 220e. Draai het dan om.

Edit: De brief gelezen en wat de vader voorstelt is prima naar mijn mening. De jongen wordt gecorrigeerd en de ouders doen de opvoeding verder. Een boete kan maar de ouders erbij betrekken heeft veel meer effect.
pi_122635025
Wat een vreselijke arrogante kwal is die vader, die hele brief is om te kotsen.
Beetje pedant lopen doen met zijn verschillende bedrijven en bedrijfsadvocaat :')

Die BOA biedt nog verschillende opties aan, gaat met het gezin in gesprek om over het voorval te praten en dan reageert die vader nog zo..

Beter leert dat jong dat hij voortaan zijn zooi thuis of in een container gooit en niet op straat, in plaats dat vader zo reageert.

Als ik vroeger zoiets zou flikken kon ik werken voor die boete, gingen mijn ouders echt niet aanvechten.

[ Bericht 0% gewijzigd door roos85 op 08-02-2013 13:08:19 ]
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_122635101
Wel apart dat de vader de prestaties van de zoon erbij haalt. Alsof dat relevant is in deze zaak.

Het zijn altijd de lieve mensen he of normaal is die zo rustig. Dat zeggen ze altijd over daders.
pi_122635128
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 13:01 schreef stoeltafel het volgende:
Wel apart dat de vader de prestaties van de zoon erbij haalt. Alsof dat relevant is in deze zaak.

Het zijn altijd de lieve mensen he of normaal is die zo rustig. Dat zeggen ze altijd over daders.
Dat ook inderdaad, waarschijnlijk omdat meneertje anders denkt dat zijn zoontje voor een vmbo luis leerling wordt aangezien..
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_122635358
Lijkt me niet eerder dat die zoon altijd braaf is geweest. Maar hoe langer ik er over nadenken hoe kanslozer het is. Heb ook wel is te maken gehad met de BOA. Hele irritante mensen hoor. Alles moet altijd via de regels, mee denken ho maar.

Maar de overheid moet de boetes eens gaan vergelijken. Hoe kan een boete voor winkeldiefstal nou zoveel lager zijn? We hebben het over 1 blikje.
pi_122635484
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:54 schreef stoeltafel het volgende:

Edit: De brief gelezen en wat de vader voorstelt is prima naar mijn mening. De jongen wordt gecorrigeerd en de ouders doen de opvoeding verder. Een boete kan maar de ouders erbij betrekken heeft veel meer effect.
Welke opvoeding? Hij laat het blikje nog steeds naast de weg liggen. Als eigenaar van meerdere bedrijven is hij of is z'n zoon natuurlijk te goed om te bukken voor wat vuil..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')