En wat ik daarmee natuurlijk bedoel is dat je je geld kwijt bent XDquote:Op maandag 11 februari 2013 14:23 schreef Kletters het volgende:
Overigens zou ik het wel logisch vinden dat je geen examen mag doen als je de ogentest niet haalt. Met die beperking kun je niet veilig deelnemen aan het verkeer en het examen dus ook nooit halen...
Tenzij je een bril opzet natuurlijk
Haha yeah that's gonna fix itquote:Op maandag 11 februari 2013 14:27 schreef DrDentz het volgende:
Als dat zo is geef ik die rijinstructrice een bitchslap.
Ik heb én een bril (die ik ook bij mijn afrijden droeg), én een rijbewijs zonder aantekening.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:24 schreef DrDentz het volgende:
Inderdaad maar het nadeel is dat er dan in mijn rijbewijs komt te staan dat ik alleen met bril op mag rijden terwijl ik nooit een bril nodig gehad heb.
Afstand valt reuze mee zeg maar ca. 4 VW poloquote:Op maandag 11 februari 2013 13:07 schreef DrDentz het volgende:
Als je af gaat rijden hè.. dan moet je van een afstandje een kenteken lezen toch? Ik heb wel het gevoel dat ik aardig kan rijden alleen worden kentekens van een afstandje een beetje troebel in mijn ogen.. als ik dat nou niet kan lezen, ben ik dan m'n 192 euro kwijt?
Het gaat ook meer om de borden. Mocht je nog steeds twijfelen over je ogen, zou ik even langs de opticien gaan. Een bril/lenzen dragen is geen schande, hoor.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:41 schreef DrDentz het volgende:
Waarom zou ik al die nummerplaten moeten lezen dan.. je maakt toch geen ongelukken als je dat niet doet..
Ik heb ook geen aantekening op mijn rijbewijs terwijl ik ook een bril droeg. Misschien doen ze dat niet meer?quote:Op maandag 11 februari 2013 14:44 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik heb én een bril (die ik ook bij mijn afrijden droeg), én een rijbewijs zonder aantekening.
Dat is om te testen of je wel genoeg ziet. Net zoals een dokter dat doet met zo'n kaart met kleiner wordende lettertjesquote:Op maandag 11 februari 2013 15:41 schreef DrDentz het volgende:
Waarom zou ik al die nummerplaten moeten lezen dan.. je maakt toch geen ongelukken als je dat niet doet..
Lijkt me sterk, aangezien mijn examinator er natuurlijk geen idee van had dat ik lenzen droeg en zonder geen klap kan zienquote:Op maandag 11 februari 2013 18:31 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Ik heb ook geen aantekening op mijn rijbewijs terwijl ik ook een bril droeg. Misschien doen ze dat niet meer?
Pfff dat is balen! Moet er niet aan denken dat het zo lang gaat duren, heb je 'm eindelijk gehaald moet je nog 2 weken wachten XDquote:Op dinsdag 12 februari 2013 01:56 schreef Nafi het volgende:
Volgende week woensdag pas afspraak om hem aan te vragen. Zo lang moeten wachten om een pasfoto af te geven en mezelf te identificeren
Serieusquote:Op dinsdag 12 februari 2013 01:56 schreef Nafi het volgende:
Volgende week woensdag pas afspraak om hem aan te vragen. Zo lang moeten wachten om een pasfoto af te geven en mezelf te identificeren
En dan moet je nóg een week wachten voor je hem daadwerkelijk hebt. Geweldig, die ambtenarij.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 01:56 schreef Nafi het volgende:
Ik heb destijds na mijn examen via internet op m'n mobiel een afspraak gemaakt voor twee uur laterquote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:30 schreef themole het volgende:
[..]
Serieus
In Delft kon ik de volgende dag al terecht, afspraakje maken via internet en klaar ben je.
Duurde volgens examinator dus 24 uur voordat het werd doorgevoerd, anders had ik het ook sneller gedaan.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:38 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik heb destijds na mijn examen via internet op m'n mobiel een afspraak gemaakt voor twee uur later. Ook in Delft.
Ik kon m'n rijbewijs dus twee uur na het examen aanvragenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:51 schreef themole het volgende:
[..]
Duurde volgens examinator dus 24 uur voordat het werd doorgevoerd, anders had ik het ook sneller gedaan.
Zo heb ik het ook ongeveer gedaan. Woensdag geslaagd en aangevraagd. Vrijdag heel onschuldig langsgelopen om te kijken of hij er al was, wat het geval bleek te zijn. In het weekend in de auto van m'n moeder rond gereden langs autohandelaars. Uiteindelijk maandag een auto gekocht en vrijdag heb ik die opgehaald. Had dus precies een week m'n pasje in handen toen ik m'n eigen auto hadquote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:58 schreef Kletters het volgende:
Dat heb ik ook gehoord ja, terwijl sommigen zeggen dat het direct geregistreerd wordt omdat het tegenwoordig digitaal gaat... Zou het wel mooi vinden als ik diezelfde dag nog langs kan gaan, hoe sneller hoe beter XD Als ik m voor het weekend dan kan ophalen, wordt het zaterdag auto shoppen
Ik ga ook zeker proberen om (als ik het haal) diezelfde dag nog een afspraak te plannen en dat pasje aan te vragen. Woon in Rijswijk dus hoop dat ze daar net zo vlug zijn als bij de burenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:11 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik kon m'n rijbewijs dus twee uur na het examen aanvragen
[..]
Zo heb ik het ook ongeveer gedaan. Woensdag geslaagd en aangevraagd. Vrijdag heel onschuldig langsgelopen om te kijken of hij er al was, wat het geval bleek te zijn. In het weekend in de auto van m'n moeder rond gereden langs autohandelaars. Uiteindelijk maandag een auto gekocht en vrijdag heb ik die opgehaald. Had dus precies een week m'n pasje in handen toen ik m'n eigen auto had
Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:34 schreef Nutkicker22 het volgende:
Geslaagd !Rijbewijs is eindelijk binnen. Ik had een hele fijne vrouwelijke examinator die me erg op me gemak stelde. Ik kreeg een redelijk fijne route bijvoorbeeld naar mijn eigen huis toe rijden en 2x snelweg. Wel kreeg ik tijdens de rit met 2 asociale weggebruikers te maken. Eentje stak met hoge snelheid zomaar de kruispunt over terwijl wij op de voorrangsweg zaten en de ander sneed me gewoon af van rechts. Volgens de examinator heb ik goed de fouten van de anderen opgevangen.
Ik denk dat er hier erg weinig brommerrijders zitten, misschien heb je meer aan dit topic:quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:28 schreef Mr.Trololo het volgende:
ik ga maandag a.s 2,5 uur lessen, en dan de volgende dag ( dinsdag ) heb ik nog 1,5 uur les, en daarna m'n praktijkexamen, waar moet ik op letten ?
( brommer rbw trouwens )
Denk dat dat veel te weinig animo krijgt. Er is ook geen rijles topic voor motoren, en kan me voorstellen dat er nog minder brommers lessen (omdat het tegenwoordig te duur is voor de meeste jongeren).quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:21 schreef Mr.Trololo het volgende:
zit ik ook al, maar het leek me beter om mn vraag hier te stellen, is een rijbewijstopic voor brommers en brommobielen geen idee ?
de routes die je tijdens je lessen heb zijn vaak ook de examenroutes, goed naar borden kijken dat is het eigenlijkquote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:21 schreef Mr.Trololo het volgende:
zit ik ook al, maar het leek me beter om mn vraag hier te stellen, is een rijbewijstopic voor brommers en brommobielen geen idee ?
Dankjewelquote:
dat is dus het punt, ik ga lessen in hilversum, maar ik doe examen in eemnes..quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:33 schreef Jiang153 het volgende:
Ook leer je tijdens het oefenen wel de routes, dus kan je bijna nooit falen
oke...dat is wel wat moeilijker ja. Dan moet je goed kijken naar die borden en dat spiegelen met alles. In het algemeen valt het ook wel mee als je moet afrijden in een andere plaats, want vaak moet je op de hoofdweg rijden en af een toe stukje fietspad maar dat wordt dan aangegeven met een bordquote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:40 schreef Mr.Trololo het volgende:
[..]
dat is dus het punt, ik ga lessen in hilversum, maar ik doe examen in eemnes..
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:17 schreef Kletters het volgende:
[..]
Pfff dat is balen! Moet er niet aan denken dat het zo lang gaat duren, heb je 'm eindelijk gehaald moet je nog 2 weken wachten XD
Heb vanmiddag mijn laatste rijles, zat vanmorgen ook al op de site van de gemeente te kijken of ik al een afspraak zou maken omdat het bij jou zo lang duurt... Maar ik durf het toch nog niet aan om een afspraak te maken, haha
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:30 schreef themole het volgende:
[..]
Serieus
In Delft kon ik de volgende dag al terecht, afspraakje maken via internet en klaar ben je.
Op de site van de gemeente Rotterdam staat:quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:32 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En dan moet je nóg een week wachten voor je hem daadwerkelijk hebt. Geweldig, die ambtenarij.
Nu heb ik vandaag gebeld naar mijn deelgemeente en het blijkt dat ik gewoon langs kan gaan om hem meteen aan te vragen! Lekker misleidend dusquote:Stap 1:
Voor het aanvragen van een rijbewijs moet u een afspraak maken bij een van de stadswinkels of deelgemeentekantoren. U kunt heel eenvoudig een afspraak maken die aansluit op uw eigen agenda.
En jij bent geslaagd zonder bril?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:31 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Denk dat dat veel te weinig animo krijgt. Er is ook geen rijles topic voor motoren, en kan me voorstellen dat er nog minder brommers lessen (omdat het tegenwoordig te duur is voor de meeste jongeren).
Dat is juist het hele punt aan je rijbewijs halen. Een auto bedienen en een rondje rijden kan iedere klapjosti, maar de fouten van anderen opvangen en zelf ook nog netjes blijven rijden is wat het deelnemen aan het verkeer zo "moeilijk" maakt.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:34 schreef Nutkicker22 het volgende:
Volgens de examinator heb ik goed de fouten van de anderen opgevangen.![]()
Mi scuzi.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En jij bent geslaagd zonder bril?
PTA / Motorrijles #62 - Sneeuw. Fucking veel sneeuw.
oogtest deden ze bij mij ook niet, maar dat stelt echt niks voor. TTT is tussentijdse toets of je er wat aan heb is weer wat anders, want je krijgt volgens mij alleen vrijstelling op de bijzonder verrichtingen voor de eerste keer examen en als je zakt telt die niet meer. Die bijzondere verrichtingen waren best simpel dus weet niet of het het waard is, maar bij mijn rijschool was het verschil tussen echte examen niet zo groot dus betaal liever beetje meer en kans dat ik in 1x slaag als dat ik TTT doe en haal maar geen rijbewijs krijgquote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:56 schreef DrDentz het volgende:
Iedereen heeft het hier over een TTT maar ik wist zonder googlen niet eens wat dat was en mijn rijschool heeft het daar ook niet over gehad. Volgens mij heb ik echt een kut rijschool want die oogtest deden ze ook niet.
Hoe laat moet je? Of ben je al geweest? Ben benieuwd hoe je het ervanaf brengt in een andere auto, echt dik balen dat je rijschool het zo geregeld heeft! Wel mooi dat je redelijk weer hebt, vanaf morgen schijnt het weer te gaan sneeuwen en dan is het weer een heel ander verhaal :S succes iig!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:38 schreef BobW het volgende:
Morgen examen voor mij.
Vandaag de laatste echte les gehad en dat was de eerste in de auto waar ik mee ga afrijden. Had namelijk al eerder hier verteld dat 'mijn' auto ingeleverd moest worden waar ik al mijn lessen + TTT in had gereden. Het is wel dezelfde auto, maar de koppeling zit stuk hoger en daar moet ik wel even aan wennen. Het is dus te hopen dat ik er niet teveel aan denk tijdens het rijden want dat leidt weer af.
Ach, we zien wel, hoef geen bijzondere verrichtingen meer te doen dus gewoon lekker rondje rijden.
Twijfel alleen nog of ik de instructeur mee neem of niet. Tijdens TTT had ik dat niet gedaan en dat beviel wel, maar het is inderdaad wel handig als hij een beetje kan kletsen met de examinator.
Niet gehaaldquote:Op woensdag 13 februari 2013 11:47 schreef Kletters het volgende:
[..]
Hoe laat moet je? Of ben je al geweest? Ben benieuwd hoe je het ervanaf brengt in een andere auto, echt dik balen dat je rijschool het zo geregeld heeft! Wel mooi dat je redelijk weer hebt, vanaf morgen schijnt het weer te gaan sneeuwen en dan is het weer een heel ander verhaal :S succes iig!
Tjezus, is eigenlijk wel lullig. Sommige mensen maken een slechtere rit en slagen toch... Gewoon echt pech denk ik. Natuurlijk wel domme foutjes, maar foutJES die ook nog wel door zenuwen veroorzaakt kunnen zijn en niets te maken hebben met verkeersinzicht/veilig handelen. Reed je instructeur nog mee?quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:44 schreef BobW het volgende:
[..]
Niet gehaald
Zonde want de omstandigheden waren goed, niet te druk op de weg en normaal weer. Alles met de auto ging wel goed gelukkig, maar gezakt door te veel foutjes.
Al heel snel wilde ik een straat in waar je niet in mocht. Je kon links, rechtdoor en rechts waarbij je alleen naar rechts mocht. De examinatrice had niks gezegd ik ben dan gewend om rechtdoor te gaan, maar was er niet helemaal blij want ik had rechts gemoeten. Daarna op de snelweg vond ze dat ik er te kort achter zat en soms wat meer op de rechtse baan moest rijden. Ik heb geen waarschuwing gehad, maar eigen stomme fout natuurlijk.
Tja, ik vind het wel zuur omdat ik niet het idee had dat ik gezakt was toen ik klaar was. TTT vervalt nu dus bijzondere verrichtingen moeten ook weer gedaan worden. Hopelijk kan ik snel weer examen doen.
Bedankt nog iig
Nee mijn instructeur reed niet mee, ik had toch liever van niet. Lullig inderdaad, want nu weet ik het wel goed voor de volgende keer, het rijden zelf ging allemaal wel prima. Daarom wilde ik zo snel mogelijk weer, maar kan pas 28 maartquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:16 schreef Kletters het volgende:
[..]
Tjezus, is eigenlijk wel lullig. Sommige mensen maken een slechtere rit en slagen toch... Gewoon echt pech denk ik. Natuurlijk wel domme foutjes, maar foutJES die ook nog wel door zenuwen veroorzaakt kunnen zijn en niets te maken hebben met verkeersinzicht/veilig handelen. Reed je instructeur nog mee?
Was het je eerste poging? Bij mij ging mijn instructeur toen ook niet mee, maar moet maandag voor de tweede keer op en dit keer komt ie maar lekker achterin zitten. Kan hij toch ontspannen babbelen met de examinator, en soms kunnen ze later dan nog overleggen over het al dan niet slagen (je instructeur kan immers beter beoordelen of die ene fout nou door de zenuwen kwam of door een gebrek aan inzicht). Wel superzonde van je TTT zo...quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:53 schreef BobW het volgende:
[..]
Nee mijn instructeur reed niet mee, ik had toch liever van niet. Lullig inderdaad, want nu weet ik het wel goed voor de volgende keer, het rijden zelf ging allemaal wel prima. Daarom wilde ik zo snel mogelijk weer, maar kan pas 28 maart
Ja eerste poging, geen ramp dusquote:Op woensdag 13 februari 2013 14:10 schreef Kletters het volgende:
[..]
Was het je eerste poging? Bij mij ging mijn instructeur toen ook niet mee, maar moet maandag voor de tweede keer op en dit keer komt ie maar lekker achterin zitten. Kan hij toch ontspannen babbelen met de examinator, en soms kunnen ze later dan nog overleggen over het al dan niet slagen (je instructeur kan immers beter beoordelen of die ene fout nou door de zenuwen kwam of door een gebrek aan inzicht). Wel superzonde van je TTT zo...
28 maart??? Tjezus, kun je lekker tot die tijd nog lessen blijven kopen ook zeker :S f-ing sucks... Ben je ruim 6 weken verder gek. Waar rij je af dan?
Niet heel lullig bedoelt maar dat je rechtdoor rijdt daar waar je alleen naar rechts mag is natuurlijk wel een grote fout, je moet goed uit je doppen kijken en niet zeggen dat de examinatrice niks gezegd had..quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:44 schreef BobW het volgende:
[..]
Niet gehaald
Zonde want de omstandigheden waren goed, niet te druk op de weg en normaal weer. Alles met de auto ging wel goed gelukkig, maar gezakt door te veel foutjes.
Al heel snel wilde ik een straat in waar je niet in mocht. Je kon links, rechtdoor en rechts waarbij je alleen naar rechts mocht. De examinatrice had niks gezegd ik ben dan gewend om rechtdoor te gaan, maar was er niet helemaal blij want ik had rechts gemoeten. Daarna op de snelweg vond ze dat ik er te kort achter zat en soms wat meer op de rechtse baan moest rijden. Ik heb geen waarschuwing gehad, maar eigen stomme fout natuurlijk.
Tja, ik vind het wel zuur omdat ik niet het idee had dat ik gezakt was toen ik klaar was. TTT vervalt nu dus bijzondere verrichtingen moeten ook weer gedaan worden. Hopelijk kan ik snel weer examen doen.
Bedankt nog iig
Geen ramp, wel zonde van je centen. Ik had precies hetzelfde gevoel, dat hij teleurgesteld in me zou zijn als ik een foutje zou maken en dat ik me dan alleen maar kutter zou voelen. Mijn huidige instructeur is veel chiller en niet zo'n negatieve zeikerd, dus heb ik hem er maandag wel graag bij. Weet niet of je een beetje op kan schieten met je instructeur?quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:18 schreef BobW het volgende:
[..]
Ja eerste poging, geen ramp dus
Misschien neem ik de volgende keer de instructeur wel mee, maar ik was bang dat als ik een foutje zou maken, dat ik dan zou denken aan wat de instructeur zou denken
Ik rij af in Breda, er waren nog een paar gaatjes om 8 uur in de ochtend, maar dat werd me erg afgeraden. En inderdaad blijven lessen in de tussentijd maar ik doe deze maand nog rustig aan denk ik.
Succes jij maandag! Heb je er vertrouwen in na de eerste keer?
Een 2e keer is al teveel joh, haha. Wel een beetje dommig van ze. Kleine rijschool of grote?quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:48 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Ik heb nog steeds geen rekening binnen van mijn laatste examen en de lessen die ik nog moet betalen, heb hem 2 x gevraagd om de rekening en ga dat geen derde keer doen
Hij is zelfstandige maar rijd onder naam van een andere of iets dergelijks.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:20 schreef Kletters het volgende:
[..]
Een 2e keer is al teveel joh, haha. Wel een beetje dommig van ze. Kleine rijschool of grote?
Er zijn zat mensen die hun rijbewijs al hebben die die fout nog maken wanneer ze spanning hebben, ff niet opletten of in een onbekende buurt rijden. Hell, laatst zat ik zelfs in een taxi die via de afrit de snelweg op wilde spookrijden. 'Sorry, ik ben hier nog nooit geweest, rare verkeerssituatie', maar wel duidelijke borden...quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:55 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Niet heel lullig bedoelt maar dat je rechtdoor rijdt daar waar je alleen naar rechts mag is natuurlijk wel een grote fout, je moet goed uit je doppen kijken en niet zeggen dat de examinatrice niks gezegd had..
Pfff dan zou je toch zeggen dat hij dat geld nodig heeft of niet?quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:24 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[..]
Hij is zelfstandige maar rijd onder naam van een andere of iets dergelijks.
Nou we zien het vanzelf wel verschijnen, en anders maar nietquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:27 schreef Kletters het volgende:
[..]
Pfff dan zou je toch zeggen dat hij dat geld nodig heeft of niet?
Maar als het overkoepelend bedrijf hem al heeft uitbetaald doet het er voor hem niet zoveel meer toe natuurlijk... Klopt alleen de administratie van het bedrijf niet meer. Krijg je aan het eind van het jaar na het opmaken van de kasbalans de rekening op de mat XD
Het zal inderdaad niet z'n enige fout zijn geweestquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:25 schreef Kletters het volgende:
[..]
Om dit aan te horen wanneer ze je laten zakken moet het wel een druppel zijn geweest die de doorslag uiteindelijk heeft gegeven.
En wat als je tijdens het wachten al de eindpunt (stoplich of whtvr) nadert en niet meer van rijstrook kan wisselen ?quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:36 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Niet dus, eerst voorbij laten gaan.
Dan zul je op de rijstrook die gesloten is moeten wachten voor de afzetting tot er een gaatje is... Maar als je überhaupt in deze situatie komt heb je óf enorm veel pech of kijk je echt niet goed genoeg vooruit.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 18:48 schreef Krac5 het volgende:
[..]
En wat als je tijdens het wachten al de eindpunt (stoplich of whtvr) nadert en niet meer van rijstrook kan wisselen ?
Als de pasfoto voldeed voor je ID, istie qua eisen sowieso in orde. Vraag is of de foto ook recent is, wanneer heb je de pasfoto's laten maken?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:39 schreef Nutkicker22 het volgende:
Ik ga maandag mijn rbw aanvragen. Ik gebruik dan de pasfoto die al voor mijn paspoort en ID is gebruikt. Mag ik dan met dezelfde pasfoto het rijbewijs aanvragen ? Lijkt me eerlijk gezegd geen probleem
Enige kans is dan nog om te 'vragen', richting aanwijzer aan en kijken of iemand je er tussen laat... Als het echt druk is en echt niet anders kan, is dat een acceptabele methode om toch op de juiste rijstrook te komen.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 19:24 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dan zul je op de rijstrook die gesloten is moeten wachten voor de afzetting tot er een gaatje is... Maar als je überhaupt in deze situatie komt heb je óf enorm veel pech of kijk je echt niet goed genoeg vooruit.
Ik heb van de week mijn tweede, maar hoeveel tips ik ook lees, het helpt toch allemaal niet veel. Mijn rijinstructeur zei dat ik gewoon moest doen alsof ik mijn rijbewijs al heb, en nog even moet laten zien hoe goed ik kan rijden XD 'Doe gewoon alsof de instructeur een vriend van mij is, die toevallig even meerijd, niks aan de hand'... Yay.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 18:38 schreef Krac5 het volgende:
Ik heb mijn 3e praktijkexamen volgende week. any tips ?
Pasfoto heb ik vorig jaar laten maken. En afgelopen januari nog een nieuwe paspoort gekregen. Dus de pasfoto is nog redelijk recentquote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:52 schreef Kletters het volgende:
[..]
Als de pasfoto voldeed voor je ID, istie qua eisen sowieso in orde. Vraag is of de foto ook recent is, wanneer heb je de pasfoto's laten maken?
Als je in de tussentijd niet veel veranderd bent kan je die pasfoto ook gewoon gebruiken voor je rijbewijs, lijkt mij dan ook geen probleemquote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:20 schreef Nutkicker22 het volgende:
[..]
Pasfoto heb ik vorig jaar laten maken. En afgelopen januari nog een nieuwe paspoort gekregen
Hier kan je alleen 's ochtends binnenlopen zonder afspraak, 's middags moet je een afspraak maken. Dat is gewoon per gemeente verschillendquote:Op maandag 18 februari 2013 10:20 schreef Paxcon het volgende:
Hoezo moeten jullie allemaal een afspraak maken bij de gemeente om dat aan te vragen? In mijn gemeente kan je gewoon binnenlopen, je krijgt een nummertje en als je aan de beurt bent kun je hem aanvragen.
Ooh oke, zal wel komen doordat dit niet een hele grote gemeente is dan.quote:Op maandag 18 februari 2013 10:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hier kan je alleen 's ochtends binnenlopen zonder afspraak, 's middags moet je een afspraak maken. Dat is gewoon per gemeente verschillend
Het is wel veel fijnerquote:Op maandag 18 februari 2013 10:50 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ooh oke, zal wel komen doordat dit niet een hele grote gemeente is dan.
Ja kloptquote:Op maandag 18 februari 2013 10:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is wel veel fijnerheel vaak 's ochtends geen tijd en dan kan je niet 's middags even handig binnenlopen
Ideaalquote:Op maandag 18 februari 2013 10:56 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja kloptHet ligt gewoon aan de grootte van de gemeente denk ik. Ik ging dat 's middags doen en er waren twee wachtenden voor me met één medewerker. Het is dus gewoon niet zo druk hier.
Volgens mij niet, heb niet zoveel geslaagd-berichten gelezen.quote:Op maandag 18 februari 2013 12:14 schreef delano.888 het volgende:
Heb ik nog geslaagden gemist in de op?
Ja, nadat de auto is overgeschreven, is het jouw eigendom.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:04 schreef Kletters het volgende:
[..]
Volgens mij niet, heb niet zoveel geslaagd-berichten gelezen.
Hoe zit dat trouwens wanneer je een tweedehands auto bij een garage koopt, krijg je de auto dan direct mee na overschrijven enzo?
Ik ook zaterdag hahaquote:Op maandag 18 februari 2013 15:50 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ja, nadat de auto is overgeschreven, is het jouw eigendom.
Zaterdag toevallig mijn eerste auto gekocht.
2010 Mini Cooper Squote:Op maandag 18 februari 2013 16:41 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Oh mooi, wat voor een auto?
Ziet er goed uit!quote:Op maandag 18 februari 2013 17:01 schreef IrCute het volgende:
[..]
2010 Mini Cooper S
[ afbeelding ]
Jij?
Goede keuze! Daar heb ik ook nog weleens naar gekeken trouwensquote:Op maandag 18 februari 2013 17:07 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ziet er goed uit!
[ afbeelding ]
Een Seat Ibiza uit 2001. (Niet mijn foto, maar vergelijkbaar.)
Je zult er geen boete voor krijgen, maar sommige mensen vinden het misschien wel onbeleefd.quote:Op maandag 18 februari 2013 20:16 schreef Jirdo het volgende:
Mag je de oprit van een huis gebruiken om te keren?
Dit ja, en met rijles mocht ik het nooit, weet niet of ze er met een examen echt een probleem van maken maar volgensmij willen ze het eigenlijk niet.quote:Op maandag 18 februari 2013 20:40 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Je zult er geen boete voor krijgen, maar sommige mensen vinden het misschien wel onbeleefd.
Thx!quote:
Pff dat is ook nog even lekker balen... blij dat het toch nog gelukt is XD ik ben gister maar wat eerder van mijn werk weggegaan om nog pasfoto's te laten maken, wat heb ik daar toch een bloedhekel aan haha. Gelukkig werd mijn foto wel goedgekeurd, ik heb alleen weer een ander probleem..quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:15 schreef Nutkicker22 het volgende:
Ik had hem gisteren pas aangevraagd. Mijn pasfoto was beschadigd en werd dus afgekeurd. Ik moest daarna snel opnieuw een pasfoto laten maken. Uiteindelijk voor sluitingstijd mijn rijbewijs kunnen aanvragen. Ik hoop dat ik hem vrijdag kan ophalen of anders volgende week maandag.
Oh, dat is zeker klote.. Het is inderdaad erg lastig om jezelf te herpakken nadat je een fout maakt, vind ik. Balen, maar volgende keer beter. Nu heb je al een examen meegemaakt en hoop ik dat de spanningen volgende keer een stuk minder zijn!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:28 schreef erythropoeet het volgende:
Nou... net gezakt.
Ik was zó gespannen en na één klein foutje (bij een navigatiesysteem-route rijden ging ik uit gewoonte linksaf, omdat ik de route ken, en zag daarna dat de TomTom rechtdoor wilde dus moest ik van baan wisselen) raakte ik zo van mijn à propos dat ik na 5 minuten al een verloren koers reed en fout op fout stapelde. Zelfs voor het eerst sinds een hele poos een ingreep gehad.
Al deed de examinatrice nog zó haar best om me weer terug in het zadel te werpen. Aan haar lag het niet, lag gewoon aan mezelf.
Over een maandje mag ik het opnieuw proberen.
He kak... Ik had dat ook hoor bij mijn eerste examen, nadat de clusteropdracht goed was gegaan dacht ik al snel 'kat in het bakkie', tot ik die ene auto van rechts niet zag, die auto van rechts kort daarna geen voorrang verleende, en ook nog verkeerd voorsorteerde bij de snelweg... Examinator gaf me zelfs nog een tweede kans voor het voorsorteren, die ik ook weer verknalde! Hij was echt heel toeschietelijk en relaxed, maar je gaat gewoon zo aan jezelf twijfelen en (in mijn geval) zitten peinzen dat er niks meer van terecht komt... Zeker na een ingreep is het moeilijk om door te zetten alsof er niks aan de hand is.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:28 schreef erythropoeet het volgende:
Nou... net gezakt.
Ik was zó gespannen en na één klein foutje (bij een navigatiesysteem-route rijden ging ik uit gewoonte linksaf, omdat ik de route ken, en zag daarna dat de TomTom rechtdoor wilde dus moest ik van baan wisselen) raakte ik zo van mijn à propos dat ik na 5 minuten al een verloren koers reed en fout op fout stapelde. Zelfs voor het eerst sinds een hele poos een ingreep gehad.
Al deed de examinatrice nog zó haar best om me weer terug in het zadel te werpen. Aan haar lag het niet, lag gewoon aan mezelf.
Over een maandje mag ik het opnieuw proberen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |