Geen ramp, wel zonde van je centen. Ik had precies hetzelfde gevoel, dat hij teleurgesteld in me zou zijn als ik een foutje zou maken en dat ik me dan alleen maar kutter zou voelen. Mijn huidige instructeur is veel chiller en niet zo'n negatieve zeikerd, dus heb ik hem er maandag wel graag bij. Weet niet of je een beetje op kan schieten met je instructeur?quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:18 schreef BobW het volgende:
[..]
Ja eerste poging, geen ramp dus
Misschien neem ik de volgende keer de instructeur wel mee, maar ik was bang dat als ik een foutje zou maken, dat ik dan zou denken aan wat de instructeur zou denken
Ik rij af in Breda, er waren nog een paar gaatjes om 8 uur in de ochtend, maar dat werd me erg afgeraden. En inderdaad blijven lessen in de tussentijd maar ik doe deze maand nog rustig aan denk ik.
Succes jij maandag! Heb je er vertrouwen in na de eerste keer?
Een 2e keer is al teveel joh, haha. Wel een beetje dommig van ze. Kleine rijschool of grote?quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:48 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Ik heb nog steeds geen rekening binnen van mijn laatste examen en de lessen die ik nog moet betalen, heb hem 2 x gevraagd om de rekening en ga dat geen derde keer doen
Hij is zelfstandige maar rijd onder naam van een andere of iets dergelijks.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:20 schreef Kletters het volgende:
[..]
Een 2e keer is al teveel joh, haha. Wel een beetje dommig van ze. Kleine rijschool of grote?
Er zijn zat mensen die hun rijbewijs al hebben die die fout nog maken wanneer ze spanning hebben, ff niet opletten of in een onbekende buurt rijden. Hell, laatst zat ik zelfs in een taxi die via de afrit de snelweg op wilde spookrijden. 'Sorry, ik ben hier nog nooit geweest, rare verkeerssituatie', maar wel duidelijke borden...quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:55 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Niet heel lullig bedoelt maar dat je rechtdoor rijdt daar waar je alleen naar rechts mag is natuurlijk wel een grote fout, je moet goed uit je doppen kijken en niet zeggen dat de examinatrice niks gezegd had..
Pfff dan zou je toch zeggen dat hij dat geld nodig heeft of niet?quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:24 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[..]
Hij is zelfstandige maar rijd onder naam van een andere of iets dergelijks.
Nou we zien het vanzelf wel verschijnen, en anders maar nietquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:27 schreef Kletters het volgende:
[..]
Pfff dan zou je toch zeggen dat hij dat geld nodig heeft of niet?
Maar als het overkoepelend bedrijf hem al heeft uitbetaald doet het er voor hem niet zoveel meer toe natuurlijk... Klopt alleen de administratie van het bedrijf niet meer. Krijg je aan het eind van het jaar na het opmaken van de kasbalans de rekening op de mat XD
Het zal inderdaad niet z'n enige fout zijn geweestquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:25 schreef Kletters het volgende:
[..]
Om dit aan te horen wanneer ze je laten zakken moet het wel een druppel zijn geweest die de doorslag uiteindelijk heeft gegeven.
En wat als je tijdens het wachten al de eindpunt (stoplich of whtvr) nadert en niet meer van rijstrook kan wisselen ?quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:36 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Niet dus, eerst voorbij laten gaan.
Dan zul je op de rijstrook die gesloten is moeten wachten voor de afzetting tot er een gaatje is... Maar als je überhaupt in deze situatie komt heb je óf enorm veel pech of kijk je echt niet goed genoeg vooruit.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 18:48 schreef Krac5 het volgende:
[..]
En wat als je tijdens het wachten al de eindpunt (stoplich of whtvr) nadert en niet meer van rijstrook kan wisselen ?
Als de pasfoto voldeed voor je ID, istie qua eisen sowieso in orde. Vraag is of de foto ook recent is, wanneer heb je de pasfoto's laten maken?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:39 schreef Nutkicker22 het volgende:
Ik ga maandag mijn rbw aanvragen. Ik gebruik dan de pasfoto die al voor mijn paspoort en ID is gebruikt. Mag ik dan met dezelfde pasfoto het rijbewijs aanvragen ? Lijkt me eerlijk gezegd geen probleem
Enige kans is dan nog om te 'vragen', richting aanwijzer aan en kijken of iemand je er tussen laat... Als het echt druk is en echt niet anders kan, is dat een acceptabele methode om toch op de juiste rijstrook te komen.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 19:24 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dan zul je op de rijstrook die gesloten is moeten wachten voor de afzetting tot er een gaatje is... Maar als je überhaupt in deze situatie komt heb je óf enorm veel pech of kijk je echt niet goed genoeg vooruit.
Ik heb van de week mijn tweede, maar hoeveel tips ik ook lees, het helpt toch allemaal niet veel. Mijn rijinstructeur zei dat ik gewoon moest doen alsof ik mijn rijbewijs al heb, en nog even moet laten zien hoe goed ik kan rijden XD 'Doe gewoon alsof de instructeur een vriend van mij is, die toevallig even meerijd, niks aan de hand'... Yay.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 18:38 schreef Krac5 het volgende:
Ik heb mijn 3e praktijkexamen volgende week. any tips ?
Pasfoto heb ik vorig jaar laten maken. En afgelopen januari nog een nieuwe paspoort gekregen. Dus de pasfoto is nog redelijk recentquote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:52 schreef Kletters het volgende:
[..]
Als de pasfoto voldeed voor je ID, istie qua eisen sowieso in orde. Vraag is of de foto ook recent is, wanneer heb je de pasfoto's laten maken?
Als je in de tussentijd niet veel veranderd bent kan je die pasfoto ook gewoon gebruiken voor je rijbewijs, lijkt mij dan ook geen probleemquote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:20 schreef Nutkicker22 het volgende:
[..]
Pasfoto heb ik vorig jaar laten maken. En afgelopen januari nog een nieuwe paspoort gekregen
Hier kan je alleen 's ochtends binnenlopen zonder afspraak, 's middags moet je een afspraak maken. Dat is gewoon per gemeente verschillendquote:Op maandag 18 februari 2013 10:20 schreef Paxcon het volgende:
Hoezo moeten jullie allemaal een afspraak maken bij de gemeente om dat aan te vragen? In mijn gemeente kan je gewoon binnenlopen, je krijgt een nummertje en als je aan de beurt bent kun je hem aanvragen.
Ooh oke, zal wel komen doordat dit niet een hele grote gemeente is dan.quote:Op maandag 18 februari 2013 10:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hier kan je alleen 's ochtends binnenlopen zonder afspraak, 's middags moet je een afspraak maken. Dat is gewoon per gemeente verschillend
Het is wel veel fijnerquote:Op maandag 18 februari 2013 10:50 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ooh oke, zal wel komen doordat dit niet een hele grote gemeente is dan.
Ja kloptquote:Op maandag 18 februari 2013 10:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is wel veel fijnerheel vaak 's ochtends geen tijd en dan kan je niet 's middags even handig binnenlopen
Ideaalquote:Op maandag 18 februari 2013 10:56 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja kloptHet ligt gewoon aan de grootte van de gemeente denk ik. Ik ging dat 's middags doen en er waren twee wachtenden voor me met één medewerker. Het is dus gewoon niet zo druk hier.
Volgens mij niet, heb niet zoveel geslaagd-berichten gelezen.quote:Op maandag 18 februari 2013 12:14 schreef delano.888 het volgende:
Heb ik nog geslaagden gemist in de op?
Ja, nadat de auto is overgeschreven, is het jouw eigendom.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:04 schreef Kletters het volgende:
[..]
Volgens mij niet, heb niet zoveel geslaagd-berichten gelezen.
Hoe zit dat trouwens wanneer je een tweedehands auto bij een garage koopt, krijg je de auto dan direct mee na overschrijven enzo?
Ik ook zaterdag hahaquote:Op maandag 18 februari 2013 15:50 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ja, nadat de auto is overgeschreven, is het jouw eigendom.
Zaterdag toevallig mijn eerste auto gekocht.
2010 Mini Cooper Squote:Op maandag 18 februari 2013 16:41 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Oh mooi, wat voor een auto?
Ziet er goed uit!quote:Op maandag 18 februari 2013 17:01 schreef IrCute het volgende:
[..]
2010 Mini Cooper S
[ afbeelding ]
Jij?
Goede keuze! Daar heb ik ook nog weleens naar gekeken trouwensquote:Op maandag 18 februari 2013 17:07 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ziet er goed uit!
[ afbeelding ]
Een Seat Ibiza uit 2001. (Niet mijn foto, maar vergelijkbaar.)
Je zult er geen boete voor krijgen, maar sommige mensen vinden het misschien wel onbeleefd.quote:Op maandag 18 februari 2013 20:16 schreef Jirdo het volgende:
Mag je de oprit van een huis gebruiken om te keren?
Dit ja, en met rijles mocht ik het nooit, weet niet of ze er met een examen echt een probleem van maken maar volgensmij willen ze het eigenlijk niet.quote:Op maandag 18 februari 2013 20:40 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Je zult er geen boete voor krijgen, maar sommige mensen vinden het misschien wel onbeleefd.
Thx!quote:
Pff dat is ook nog even lekker balen... blij dat het toch nog gelukt is XD ik ben gister maar wat eerder van mijn werk weggegaan om nog pasfoto's te laten maken, wat heb ik daar toch een bloedhekel aan haha. Gelukkig werd mijn foto wel goedgekeurd, ik heb alleen weer een ander probleem..quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:15 schreef Nutkicker22 het volgende:
Ik had hem gisteren pas aangevraagd. Mijn pasfoto was beschadigd en werd dus afgekeurd. Ik moest daarna snel opnieuw een pasfoto laten maken. Uiteindelijk voor sluitingstijd mijn rijbewijs kunnen aanvragen. Ik hoop dat ik hem vrijdag kan ophalen of anders volgende week maandag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |