In onze benzineauto krijg je hem heel lichtjes aan de loop met enkel koppeling maar met hele grote kans dat de motor afslaat. Diesel kan je behoorlijk wegrijden met alleen koppeling maar benzine moet je wel licht gas geven.quote:Op zondag 10 februari 2013 22:31 schreef Jiang153 het volgende:
Is het optrekken en schakelen met een benzine auto anders? Ik heb nou les in een diesel auto en ik kan gewoon wegrijden zonder gas geven gewoon rustig de koppeling omhoog en hij gaat al
Je moet wel heel voorzichtig zijn met je voet en dus absoluut geen helling in de weg hebben anders lukt het dus niet.quote:Op zondag 10 februari 2013 22:37 schreef Jiang153 het volgende:
naja bij mijn pa's auto sloeg die telkens af, dus volgens mij doe ik toch iets verkeerd
Het moet volgens mij wel kunnen hoor.quote:Op zondag 10 februari 2013 22:40 schreef Jiang153 het volgende:
het was gewoon op een parkeerplaats haha...kreeg hem niet eens vooruit sloeg alleen maar af . Hoe moet het? koppeling voor de helft omhoog en dan gas bij geven?
Ja pfff je hebt toch rijles? Dan weet je toch wel wat een aangrijpingspunt is en hoe dat voeltquote:Op zondag 10 februari 2013 22:49 schreef Jiang153 het volgende:
maar is dat het enige verschil? het optrekken? hoe voel je het aangrijpingspunt?
Dat is dus het aangrijpingspunt. En serieus, heeft je instructeur het nog nooit met je daar over gehad? Hoe lang les je al? En doet hij de koppeling nog ofzo?quote:Op zondag 10 februari 2013 22:55 schreef Jiang153 het volgende:
ik laat hem serieus zonder gevoel omhoog knallen ja . Alhoewel dat op hellingen anders is dan houd ik hem net op het punt dat die niet naar achteren rolt, maar weet niet of die dan bij een benzine afslaat als ik dat doe
Doe alles zelf, maar vroeg me alleen af hoezo het in me pa's auto niet luktequote:Op zondag 10 februari 2013 22:56 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat is dus het aangrijpingspunt. En serieus, heeft je instructeur het nog nooit met je daar over gehad? Hoe lang les je al? En doet hij de koppeling nog ofzo?
Omdat je instructeur jou het erg slecht leert volgens mij. Hoe lang heb je al les?quote:Op zondag 10 februari 2013 23:04 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Doe alles zelf, maar vroeg me alleen af hoezo het in me pa's auto niet lukte
Wacht even ik snap hier niets van.quote:Op zondag 10 februari 2013 23:04 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Doe alles zelf, maar vroeg me alleen af hoezo het in me pa's auto niet lukte
Tuurlijk moet je die niet vergeten in een benzine auto.. Dat is het punt waarop je gas geeft. Als je eerst gas geeft en daarna de koppeling doet slip je veeel te veel en kan je 10x zo snel nieuwe koppelingsplaten kopen. Beetje zonde van de portemonnee..quote:Op zondag 10 februari 2013 23:07 schreef Nafi het volgende:
Aangrijpingspunt moet je vergeten bij benzineauto's. Wat je moet doen is gewoon de koppeling op laten komen en tegelijkertijd (!) het gas in trappen. Het principe van zo'n steptrainer als het ware:
[ afbeelding ]
Ik zeg niet dat je plankgas moet geven. Heel licht het gas aantikken en tegelijkertijd koppeling omhoog laten komen. Je kan het gas geven iets uitstellen maar als je echt op zoek gaat naar het aangrijpingspunt ben je veels te veel tijd kwijt.quote:Op zondag 10 februari 2013 23:11 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Tuurlijk moet je die niet vergeten in een benzine auto.. Dat is het punt waarop je gas geeft. Als je eerst gas geeft en daarna de koppeling doet slip je veeel te veel en kan je 10x zo snel nieuwe koppelingsplaten kopen. Beetje zonde van de portemonnee..
De gedachte dat jij dus gewoon gas geeft en daarna de koppeling laat slippen en opkomen doet me gewoon bijna pijn in MIJN portemonnee..
Haha, dat denk je nu. Als je eenmaal je eigen auto een tijdje hebt kan je het aangrijpingspunt dromen. Ik in ieder geval wel. Mijn voet gaat echt binnen super korte tijd naar het goede punt, veeeel makkelijker dan in mijn lesauto was.quote:Op zondag 10 februari 2013 23:18 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je plankgas moet geven. Heel licht het gas aantikken en tegelijkertijd koppeling omhoog laten komen. Je kan het gas geven iets uitstellen maar als je echt op zoek gaat naar het aangrijpingspunt ben je veels te veel tijd kwijt.
Moet je voor de gein eens een zware auto op LPG gaan rijden.quote:Op zondag 10 februari 2013 23:11 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Tuurlijk moet je die niet vergeten in een benzine auto.. Dat is het punt waarop je gas geeft. Als je eerst gas geeft en daarna de koppeling doet slip je veeel te veel en kan je 10x zo snel nieuwe koppelingsplaten kopen. Beetje zonde van de portemonnee..
De gedachte dat jij dus gewoon gas geeft en daarna de koppeling laat slippen en opkomen doet me gewoon bijna pijn in MIJN portemonnee..
Heb je al niet bij je eerste rijles een ogentest gehad?quote:Op maandag 11 februari 2013 13:07 schreef DrDentz het volgende:
Als je af gaat rijden hè.. dan moet je van een afstandje een kenteken lezen toch? Ik heb wel het gevoel dat ik aardig kan rijden alleen worden kentekens van een afstandje een beetje troebel in mijn ogen.. als ik dat nou niet kan lezen, ben ik dan m'n 192 euro kwijt?
25 meter is dichterbij dan je denkt, maar inderdaad raar dat ze dat nog niet met je hebben getest ofzo. Bij mij worden ze op een gegeven moment ook wel vaag, maar dat is bij ruim meer dan 25 meter. Het gaat erom of je verkeersborden enz goed kan lezen, heb je daar problemen mee? Zo niet dan zou ik je geen zorgen makenquote:Op maandag 11 februari 2013 13:07 schreef DrDentz het volgende:
Als je af gaat rijden hè.. dan moet je van een afstandje een kenteken lezen toch? Ik heb wel het gevoel dat ik aardig kan rijden alleen worden kentekens van een afstandje een beetje troebel in mijn ogen.. als ik dat nou niet kan lezen, ben ik dan m'n 192 euro kwijt?
Je rijsinstructrice zou het echt wel gemerkt hebben wanneer je niet goed genoeg kon kijken om veilig auto te rijden. Je zou haar nog eens voor het blok kunnen zetten, laat haar maar eens een ogentest bij je afnemen. Die van mij deed het meestal wanneer we op het parkeerterrein van het CBR stonden, gewoon een auto aanwijzen uit de achterste rij en daarvan het kentekenbewijs op laten lezen. Tot nog toe nooit problemen mee gehad, zelfs niet hoeven turen.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:35 schreef DrDentz het volgende:
Nee ze hebben nooit een oogtest gedaan, maak ik las hierover en vroeg gisteren aan mijn rijinstructrice: 'Hoe goed moet je kunnen kijken bij je rijexamen?' en toen zei ze 'Je moet gewoon de borden kunnen lezen, maar die lees je vroeg genoeg hoor.' Maar ik vraag me af hoe ver 25 meter is, soms lees ik dat het geen big deal is als je het niet kunt lezen en anderen zeggen weer dat ze helemaal niet meer af mochten rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |