Mits je ze uitgelegd worden ja. Fileparkeren? Oh ja laten we dat ook maar eens proberen. In de laatste les. Nadat IK er op om vroeg. Pffffquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:08 schreef tuut-chips het volgende:
Oh en over je speciale verrichtingen hoef je je geen zorgen te maken; die zijn echt belachelijk simpel. Echt letterlijk iedereen haalt ze.
Ik ben op 3 september 2012 geslaagd maar sta er niet tussenquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:23 schreef delano.888 het volgende:
Zal ik dan maar de vorige topics gaan doorspitten opzoek naar geslaagden 2013 aangezien niemand anders dat doet
Kom je lekker op tijd meequote:Op woensdag 6 februari 2013 19:23 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Ik ben op 3 september 2012 geslaagd maar sta er niet tussen
Op de snelweg heb ik net de meeste problemen in het donker, om er maar niet over te spreken als het onverlicht is.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:39 schreef pietkanarie het volgende:
Dat rijden in het donker was behoorlijk lastig. Van de spits had ik niet heel veel last maar dat donker... de snelweg in het donker viel me dan weer erg mee. Maar dat is dan grotendeels rechtdoor.
Succes man! Ik moet ook voor de tweede keer op dezelfde tijd maar dan aanstaande zaterdag.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:22 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Morgenochtend om 10:45 praktijkexamen voor de tweede keer. Ben benieuwd.
Jammer, waar ben je op gezakt?quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:36 schreef Jiang153 het volgende:
ben vandaag gezakt vraag me af wanneer ik weer herexamen kan doen hopelijk geen 2 maanden...
Ik wou opschuiven en er kwam net een auto aan. Zag hem wel, maar dacht kon er nog voor examinator gelijk tegenhouden toen wist ik al dat ik was gezakt. Richting snelweg kwam ik een matrixbord tegen met rood kruis wist gelijk dat ik moest opschuiven kwamen er weer 3 auto's aan dus kon niet...en op snelweg 3 vrachtwagens tegelijk ingehaald ging wel 120 rijden waar je maar 100 mocht alleen om ze in te halenquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:01 schreef Nafi het volgende:
[..]
Succes man! Ik moet ook voor de tweede keer op dezelfde tijd maar dan aanstaande zaterdag.
Wat ging er bij de vorige mis?
[..]
Jammer, waar ben je op gezakt?
Mijn eerste examen was op 1 december heb tot nu toe moeten wachten. Ik hoop ook niet dat als ik zak ik weer zo lang moet wachten
Ah die fout kan ik ook wel eens maken. Ik heb vaak de neiging gas los te laten bij invoegen en rijstrook wisselen, wat hartstikke fout is natuurlijk. Jammer man.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:03 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ik wou opschuiven en er kwam net een auto aan. Zag hem wel, maar dacht kon er nog voor examinator gelijk tegenhouden toen wist ik al dat ik was gezakt. Richting snelweg kwam ik een matrixbord tegen met rood kruis wist gelijk dat ik moest opschuiven kwamen er weer 3 auto's aan dus kon niet...en op snelweg 3 vrachtwagens tegelijk ingehaald ging wel 120 rijden waar je maar 100 mocht alleen om ze in te halen. voorderest ging wel goed. Kreeg net bericht herexamen is 22 Maart
Heb eigenlijk geen flauw idee rijschool boekt het voor jouw toch? Ik rijd af in regio Spijkenissequote:Op woensdag 6 februari 2013 22:07 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ah die fout kan ik ook wel eens maken. Ik heb vaak de neiging gas los te laten bij invoegen en rijstrook wisselen, wat hartstikke fout is natuurlijk. Jammer man.
En 22 maart is wel heel erg laat :\
Mag ik vragen bij welk CBR dat is?
CBR Spijkenisse dus. Ik rijd af in Rotterdam dus dat zal dan ook wel zo lang wordenquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:08 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Heb eigenlijk geen flauw idee rijschool boekt het voor jouw toch? Ik rijd af in regio Spijkenisse
Wat ik echt kut vond toen ik moest voorrijden serieus 20 min voor het echte examen was er helemaal niks op snelweg en matrixbord was niet eens aan, maar natuurlijk als mijn examen begint wordt het stervensdruk en matrixbord gaat aan hoor....quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:10 schreef Nafi het volgende:
[..]
CBR Spijkenisse dus. Ik rijd af in Rotterdam dus dat zal dan ook wel zo lang worden
Op de snelweg moest ik de afslag rechts nemen, maar ik reed op de linker rijbaan. Toen ik wilde opschuiven liet de persoon naast mij er niet tussen, waarschijnlijk omdat hij mij niet zag. Ik had wat gas geminderd en de persoon naast mij ook, er ontstond dus een kleine invoeg ruimte, maar de examinator vond dat te krap en dus kreeg ik een ingreep.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:01 schreef Nafi het volgende:
[..]
Succes man! Ik moet ook voor de tweede keer op dezelfde tijd maar dan aanstaande zaterdag.
Wat ging er bij de vorige mis?
[..]
Jammer, waar ben je op gezakt?
Mijn eerste examen was op 1 december heb tot nu toe moeten wachten. Ik hoop ook niet dat als ik zak ik weer zo lang moet wachten
Ah altijd van die kutdingetjes die je normaal nooit zouden overkomenquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:21 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Op de snelweg moest ik de afslag rechts nemen, maar ik reed op de linker rijbaan. Toen ik wilde opschuiven liet de persoon naast mij er niet tussen, waarschijnlijk omdat hij mij niet zag. Ik had wat gas geminderd en de persoon naast mij ook, er ontstond dus een kleine invoeg ruimte, maar de examinator vond dat te krap en dus kreeg ik een ingreep.
Ik hoop dat alles morgen mee zit.
Dat is ook wat de examinator mij aan het einde aanraadde, ik had gewoon rechtdoor moeten blijven rijden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:30 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ah altijd van die kutdingetjes die je normaal nooit zouden overkomen![]()
Volgende keer als er zo iets gebeurt zou ik gewoon zeggen: het kan op deze manier niet veilig, ik neem graag de volgende afrit ofzo..
hoe moet je nou van rijstrook verwisselen als diegene dichtbij is?quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:30 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ah altijd van die kutdingetjes die je normaal nooit zouden overkomen![]()
Volgende keer als er zo iets gebeurt zou ik gewoon zeggen: het kan op deze manier niet veilig, ik neem graag de volgende afrit ofzo..
well ons updaten hequote:Op woensdag 6 februari 2013 22:21 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Op de snelweg moest ik de afslag rechts nemen, maar ik reed op de linker rijbaan. Toen ik wilde opschuiven liet de persoon naast mij er niet tussen, waarschijnlijk omdat hij mij niet zag. Ik had wat gas geminderd en de persoon naast mij ook, er ontstond dus een kleine invoeg ruimte, maar de examinator vond dat te krap en dus kreeg ik een ingreep.
Ik hoop dat alles morgen mee zit.
Natuurlijk, ik hoop dat ik positief nieuws kan brengen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:34 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
hoe moet je nou van rijstrook verwisselen als diegene dichtbij is?
[..]
well ons updaten he.
Niet dus, eerst voorbij laten gaan.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:34 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
hoe moet je nou van rijstrook verwisselen als diegene dichtbij is?
ja maar als je nou moet verschuiven ivm gesloten weg?quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:36 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Niet dus, eerst voorbij laten gaan.
Hmm... Hangt echt van de situatie af. Wil je wisselen van rijstrook naar links of naar rechts? Als het naar rechts is zou ik als er ruimte voor me is wat snelheid maken en dan naar rechts gaan. Naar linkerrijstrook is weer anders, dan rijden ze sneller dan jij.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:34 schreef Jiang153 het volgende:
hoe moet je nou van rijstrook verwisselen als diegene dichtbij is?
ja ik had dat dus vandaag. reed gwn die gesloten weg in, want er kwamen 3 auto's dus kon niet schuiven naar linksquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:40 schreef Nafi het volgende:
[..]
Hmm... Hangt echt van de situatie af. Wil je wisselen van rijstrook naar links of naar rechts? Als het naar rechts is zou ik als er ruimte voor me is wat snelheid maken en dan naar rechts gaan. Naar linkerrijstrook is weer anders, dan rijden ze sneller dan jij.
Moet je toch maar even wachten, het is heus geen ramp als je even langs het eerste matrixbord met een rood kruis rijdt en dan pas invoegt. Pas als je écht niet meer op die rijbaan kunt blijven zul je echt moeten gaan invoegen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:38 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
ja maar als je nou moet verschuiven ivm gesloten weg?
Dat inderdaad! ik moest afgelopen nacht zon 250 km rijden en heb flink wat stukken onverlichte snelweg meegekregen. Ben niet heel angstig aangelegd maar als je bedenkt dat je zon 300-400meter vooruit kunt zien en 130 rijdt, dan heb ik toch liever daglicht zodat je eventuele (flauwe) bochten eerder ziet aankomenquote:Op woensdag 6 februari 2013 21:54 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Op de snelweg heb ik net de meeste problemen in het donker, om er maar niet over te spreken als het onverlicht is.
Ik kan me zo voorstellen dat tips over waar je nog aan moet werken voor je volgende examen wel handig zijnquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:04 schreef Jiang153 het volgende:
snap eigenlijk ook niet waarom ze je door laten blijven rijden om dan helemaal aan het eind te zeggen: helaas je hebt het niet gehaald....
Tipje: Ik heb altijd geleerd om 600meter voor de afslag die je moet hebben niet meer in te halen, dus rechts te blijven rijden. Juist om dit soort momenten, waarbij je niet goed uitkomt omdat er net even geen ruimte is, te voorkomen..quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:21 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Op de snelweg moest ik de afslag rechts nemen, maar ik reed op de linker rijbaan. Toen ik wilde opschuiven liet de persoon naast mij er niet tussen, waarschijnlijk omdat hij mij niet zag. Ik had wat gas geminderd en de persoon naast mij ook, er ontstond dus een kleine invoeg ruimte, maar de examinator vond dat te krap en dus kreeg ik een ingreep.
Ik hoop dat alles morgen mee zit.
In dat geval doe ik alles goed dan behalve dat verschuiven en snelheid op snelweg...ik dacht ik kan wel ff 3 vrachtwagens inhalen met 120quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:54 schreef princess-a het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat tips over waar je nog aan moet werken voor je volgende examen wel handig zijn
Ik zal er morgen aan denken, bedankt!quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:02 schreef princess-a het volgende:
[..]
Tipje: Ik heb altijd geleerd om 600meter voor de afslag die je moet hebben niet meer in te halen, dus rechts te blijven rijden. Juist om dit soort momenten, waarbij je niet goed uitkomt omdat er net even geen ruimte is, te voorkomen..
Een onverlicht stuk snelweg heb ik nog niet gehad, kan me voorstellen dat dat wel vervelend is ja. Maar ik vond de bochten en de kleine zijweggetjes het lastigst.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:54 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Op de snelweg heb ik net de meeste problemen in het donker, om er maar niet over te spreken als het onverlicht is.
De hectometerpaaltjes en de paaltjes daartussenin zie je toch wel iets ruimer dan 300 meter van tevoren? Niet dat je ze direct kunt lezen, maar aan de hand van die bordjes zie je toch wel hoe de weg loopt?quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:51 schreef princess-a het volgende:
[..]
Dat inderdaad! ik moest afgelopen nacht zon 250 km rijden en heb flink wat stukken onverlichte snelweg meegekregen. Ben niet heel angstig aangelegd maar als je bedenkt dat je zon 300-400meter vooruit kunt zien en 130 rijdt, dan heb ik toch liever daglicht zodat je eventuele (flauwe) bochten eerder ziet aankomen
Boeiend, je bent geslaagd, gefeliciteerd.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:52 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Vandaag examen gehad, geslaagd, maar vraag me niet hoe. Volgens mij ging alles fout wat fout kan gaan.
Bedankt, ik ben her héél erg blij mee!quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:59 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Boeiend, je bent geslaagd, gefeliciteerd.
En die vraag krijg je toch wel.
Wat ging er fout dan? Ik mag over 2 weken op dus misschien kan jouw verhaal mij een hart onder de riem steken (A)quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:52 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Vandaag examen gehad, geslaagd, maar vraag me niet hoe. Volgens mij ging alles fout wat fout kan gaan.
We reden weg en mijn portier was nog open. Vlak daarna kreeg ik al een ingreep, omdat ik een brug over wilde steken, maar ik eigenlijk voorrang had moeten verlenen. (De tegenligger was nog ruim ver weg.)quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:20 schreef Kletters het volgende:
[..]
Wat ging er fout dan? Ik mag over 2 weken op dus misschien kan jouw verhaal mij een hart onder de riem steken (A)
Wil je snelheid maken om stoer te doen dan? Ga gewoon alleen, riskeer je ook andermans leven niet imo.quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:00 schreef delano.888 het volgende:
Ik wil zo graag een keer naar duitsland kijken of mijn auto echt 215 kan. Maar ik wil niet alleen en niemand boeit het wat verder
Nee tuurlijk niet, uitproberen. Maar ik heb gewoon geen zin om alleen "helemaal" naar duitsland te gaan.quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:03 schreef Nafi het volgende:
[..]
Wil je snelheid maken om stoer te doen dan? Ga gewoon alleen, riskeer je ook andermans leven niet imo.
Kan misschien wel, maar 120 rijden waar je 100 mag is niet zo'n heel goed idee tijdens je examenquote:Op woensdag 6 februari 2013 23:05 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
In dat geval doe ik alles goed dan behalve dat verschuiven en snelheid op snelweg...ik dacht ik kan wel ff 3 vrachtwagens inhalen met 120
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:52 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Vandaag examen gehad, geslaagd, maar vraag me niet hoe. Volgens mij ging alles fout wat fout kan gaan.
Nee..al moet ik eerlijk zeggen dat ik het gevoel had dat de verlichting van deze auto minder ver scheen dan die van mijn lesauto. Ik zag vooral goed hoe de weg liep aan eventuele auto's in de vertequote:Op donderdag 7 februari 2013 12:58 schreef Ferdo het volgende:
[..]
De hectometerpaaltjes en de paaltjes daartussenin zie je toch wel iets ruimer dan 300 meter van tevoren? Niet dat je ze direct kunt lezen, maar aan de hand van die bordjes zie je toch wel hoe de weg loopt?
Wat je vertelde over de vorige keer, dus dat je de afslag moest hebben en niet uit kwam, is misschien best een big deal omdat daaruit kan blijken dat je inzicht niet helemaal top is.. je had al eerder moeten opschuiven omdat je, door goed vooruit te kijken, al wist dat je de afslag moest hebben. Wat je omschrijft van vandaag zijn meer foutjes die je kan maken door zenuwen, behalve dan het voorrang verlenen maar goed. Waarschijnlijk gewoon een iets meer relaxte examinator die zag dat je inzicht oké was en die het je wel gunde. Lekker toch!quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:29 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
We reden weg en mijn portier was nog open. Vlak daarna kreeg ik al een ingreep, omdat ik een brug over wilde steken, maar ik eigenlijk voorrang had moeten verlenen. (De tegenligger was nog ruim ver weg.)
Op de snelweg wilde ik van zijn 4 naar 5 schakelen, maar ik zette hem in zijn 3. Het parkeren ging niet echt lekker.
En er zijn vast nog wel meer dingen, kortom ging het dus vrij slecht. Vorige keer had ik echt veel beter gereden en toen was ik gezakt.
Gefeliciteerd! Kan me nog wel herinneren dat je gezakt was, gelukkig de tweede keer wel goedgekomen!quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:29 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
We reden weg en mijn portier was nog open. Vlak daarna kreeg ik al een ingreep, omdat ik een brug over wilde steken, maar ik eigenlijk voorrang had moeten verlenen. (De tegenligger was nog ruim ver weg.)
Op de snelweg wilde ik van zijn 4 naar 5 schakelen, maar ik zette hem in zijn 3. Het parkeren ging niet echt lekker.
En er zijn vast nog wel meer dingen, kortom ging het dus vrij slecht. Vorige keer had ik echt veel beter gereden en toen was ik gezakt.
Klopt, toen de examinator zei dat we naar rechts gingen, dacht ik al te weten hoe de rijbaan liep. Ik dacht dat er 1 rijbaan voor rechtdoor was, dus schoof ik een rijbaan op. De borden had ik dus nog niet gezien.quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:12 schreef princess-a het volgende:
[..]
Wat je vertelde over de vorige keer, dus dat je de afslag moest hebben en niet uit kwam, is misschien best een big deal omdat daaruit kan blijken dat je inzicht niet helemaal top is.. je had al eerder moeten opschuiven omdat je, door goed vooruit te kijken, al wist dat je de afslag moest hebben. Wat je omschrijft van vandaag zijn meer foutjes die je kan maken door zenuwen, behalve dan het voorrang verlenen maar goed. Waarschijnlijk gewoon een iets meer relaxte examinator die zag dat je inzicht oké was en die het je wel gunde. Lekker toch!
Bedankt!quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:48 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Kan me nog wel herinneren dat je gezakt was, gelukkig de tweede keer wel goedgekomen!
Hehe, dat zou inderdaad niet als een geslaagde rit hebben aangevoeld XD Ik zou ook de bui al hebben zien hangen. Super relaxed dat je het dan toch gehaald hebt! Nu ook nog een auto tot je beschikking zodat je echt vrij de weg op kan?quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:29 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
We reden weg en mijn portier was nog open. Vlak daarna kreeg ik al een ingreep, omdat ik een brug over wilde steken, maar ik eigenlijk voorrang had moeten verlenen. (De tegenligger was nog ruim ver weg.)
Op de snelweg wilde ik van zijn 4 naar 5 schakelen, maar ik zette hem in zijn 3. Het parkeren ging niet echt lekker.
En er zijn vast nog wel meer dingen, kortom ging het dus vrij slecht. Vorige keer had ik echt veel beter gereden en toen was ik gezakt.
Ja, de auto van mijn moeder, een Volvo V50.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:17 schreef Kletters het volgende:
[..]
Hehe, dat zou inderdaad niet als een geslaagde rit hebben aangevoeld XD Ik zou ook de bui al hebben zien hangen. Super relaxed dat je het dan toch gehaald hebt! Nu ook nog een auto tot je beschikking zodat je echt vrij de weg op kan?
Ik zou hem gewoon meenemen. Ik had het ook en zo kon ik achteraf nog even doorspreken wat de examinator had gezegd. Ook had ik het fijn gevonden, als ik niet geslaagd was, dat we konden gaan werken aan wat er dan fout gegaan zou zijn. Maar ik was gelukkig wel geslaagdquote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:01 schreef Nafi het volgende:
Morgen is het zo ver![]()
Ik twijfel of ik mijn instructeur moet meenemen tijdens de rit. Aan de ene kant praten ze met de examinator maar ik heb het idee dat examinatoren foutjes eerder door de vingers zien als er geen instructeur bij zit.
Ik vond het zelf zeer prettig met de instructeur erbij. Gaf sowieso een wat comfortabeler gevoel om hem erbij te hebben en hij heeft in mijn geval de hele rit wat zitten auwehoeren met de examinator, wat de sfeer toch een stuk ontspanner maakte.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:01 schreef Nafi het volgende:
Morgen is het zo ver![]()
Ik twijfel of ik mijn instructeur moet meenemen tijdens de rit. Aan de ene kant praten ze met de examinator maar ik heb het idee dat examinatoren foutjes eerder door de vingers zien als er geen instructeur bij zit.
De examinator bespreekt achteraf sowieso samen met de instructeur wat er fout ging toch? Daarnaast hebben we sinds mijn eerste examen weinig gedaan aan wat fout ging, dat soort dingen zijn namelijk echt dingen die op dat moment gebeuren zoals geen voorrang verleend hebben of wat dan ook. Als het dingen als kijkgedrag zijn wordt dat achteraf ook gewoon vermeld. Tenminste dit is wat ik denk.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:04 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik zou hem gewoon meenemen. Ik had het ook en zo kon ik achteraf nog even doorspreken wat de examinator had gezegd. Ook had ik het fijn gevonden, als ik niet geslaagd was, dat we konden gaan werken aan wat er dan fout gegaan zou zijn. Maar ik was gelukkig wel geslaagd
Dat ook inderdaad!quote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:14 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik vond het zelf zeer prettig met de instructeur erbij. Gaf sowieso een wat comfortabeler gevoel om hem erbij te hebben en hij heeft in mijn geval de hele rit wat zitten auwehoeren met de instructeur, wat de sfeer toch een stuk ontspanner maakte.
4 ogen zien meer dan 2quote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:14 schreef Nafi het volgende:
[..]
De examinator bespreekt achteraf sowieso samen met de instructeur wat er fout ging toch? Daarnaast hebben we sinds mijn eerste examen weinig gedaan aan wat fout ging, dat soort dingen zijn namelijk echt dingen die op dat moment gebeuren zoals geen voorrang verleend hebben of wat dan ook. Als het dingen als kijkgedrag zijn wordt dat achteraf ook gewoon vermeld. Tenminste dit is wat ik denk.
Als je dat wil moet je het ook ff iets eerder overleggenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:58 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Mijn instructeur zei op 10 minuten voor het examen dat hij niet mee ging. Bleek achteraf niet erg.
Ik had al een aantal lessen van te voren aangegeven dat ik graag had dat hij mee reed.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:05 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Als je dat wil moet je het ook ff iets eerder overleggen
Wat een eikel dan.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:06 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ik had al een aantal lessen van te voren aangegeven dat ik graag had dat hij mee reed.
Ik vond het niet heel erg, als je examen gaat doen moet je toch op een niveau zitten dat je zelfstandig kan rijden, toch?quote:
Tuurlijk. Maar stel nou dat je examen door de zenuwen niet helemaal top gaat, en je examinator, die je persoonlijk niet kent, kan lastig beschrijven wat het probleem was (omdat jullie elkaar niet kennen).quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:09 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ik vond het niet heel erg, als je examen gaat doen moet je toch op een niveau zitten dat je zelfstandig kan rijden, toch?
Ik denk dat ik het achteraf ook wel fijner had gevonden dat mijn instructeur mee was gegaan.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:12 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar stel nou dat je examen door de zenuwen niet helemaal top gaat, en je examinator, die je persoonlijk niet kent, kan lastig beschrijven wat het probleem was (omdat jullie elkaar niet kennen).
Een instructeur kan dan achteraf beter, en ook met meer tijd (tijdens een rijles bijvoorbeeld) uitleggen wat er mis ging, en dat samen aanpakken.
Ik denk dat ik zonder de instructeur achterin echt nog veel zenuwachtiger was geweest, en ook was gezakt.
Precies, ik vind het niet netjes van hem dat hij niet mee ging, als hij eerder zei van wel. Als hij vanaf het begin had gezegd nee dat doe ik niet, ok..quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:13 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het achteraf ook wel fijner had gevonden dat mijn instructeur mee was gegaan.
Ja ik vond het ook wel vreemd, maar hij zei wel dat als ik graag had gewild dat hij mee ging, dan had hij dat gedaan. Hij zei dat het beter zou zijn dat ik alleen zou gaan.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:14 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Precies, ik vind het niet netjes van hem dat hij niet mee ging, als hij eerder zei van wel. Als hij vanaf het begin had gezegd nee dat doe ik niet, ok..
Gefeliciteerd! Je staat in de op!quote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:01 schreef Nafi het volgende:
En jawel, geslaagd!
Enkele foutjes zoals af en toe een verkeerde rijstrook pakken maar corrigeerde dat wel telkens. Verder ergens de doorstroming belemmerd, liet een fietser erlangs terwijl ik voorrang had maar toen koos hij die handeling als situatiebevraging. Ik zei maar, het was een oude mevrouw en ik zag dat ze al wilde passeren ofzo. Het gaat dus inderdaad echt om het totaalplaatje. Yay
Dankjewel!quote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:02 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Je staat in de op!
Sorry zat ff niet op te lettenquote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:04 schreef Nafi het volgende:
[..]
Dankjewel!
Het is trouwens Nafi, verwar me niet met die blauwe wezens in Avatar haha
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:01 schreef Nafi het volgende:
En jawel, geslaagd!
Enkele foutjes zoals af en toe een verkeerde rijstrook pakken maar corrigeerde dat wel telkens. Verder ergens de doorstroming belemmerd, liet een fietser erlangs terwijl ik voorrang had maar toen koos hij die handeling als situatiebevraging. Ik zei maar, het was een oude mevrouw en ik zag dat ze al wilde passeren ofzo. Het gaat dus inderdaad echt om het totaalplaatje. Yay
Dat kan ik in mijn benzine ook. MAAR het is veeel minder sterk. Als ik probeer in te parkeren op een 2% graden heuvel oid (geen idee hoeveel % het echt is) dan moet ik echt gas bijgeven anders gaat hij moeilijk doen.quote:Op zondag 10 februari 2013 22:31 schreef Jiang153 het volgende:
Is het optrekken en schakelen met een benzine auto anders? Ik heb nou les in een diesel auto en ik kan gewoon wegrijden zonder gas geven gewoon rustig de koppeling omhoog en hij gaat al
In onze benzineauto krijg je hem heel lichtjes aan de loop met enkel koppeling maar met hele grote kans dat de motor afslaat. Diesel kan je behoorlijk wegrijden met alleen koppeling maar benzine moet je wel licht gas geven.quote:Op zondag 10 februari 2013 22:31 schreef Jiang153 het volgende:
Is het optrekken en schakelen met een benzine auto anders? Ik heb nou les in een diesel auto en ik kan gewoon wegrijden zonder gas geven gewoon rustig de koppeling omhoog en hij gaat al
Je moet wel heel voorzichtig zijn met je voet en dus absoluut geen helling in de weg hebben anders lukt het dus niet.quote:Op zondag 10 februari 2013 22:37 schreef Jiang153 het volgende:
naja bij mijn pa's auto sloeg die telkens af, dus volgens mij doe ik toch iets verkeerd
Het moet volgens mij wel kunnen hoor.quote:Op zondag 10 februari 2013 22:40 schreef Jiang153 het volgende:
het was gewoon op een parkeerplaats haha...kreeg hem niet eens vooruit sloeg alleen maar af. Hoe moet het? koppeling voor de helft omhoog en dan gas bij geven?
Ja pfff je hebt toch rijles? Dan weet je toch wel wat een aangrijpingspunt is en hoe dat voeltquote:Op zondag 10 februari 2013 22:49 schreef Jiang153 het volgende:
maar is dat het enige verschil? het optrekken? hoe voel je het aangrijpingspunt?
Dat is dus het aangrijpingspunt. En serieus, heeft je instructeur het nog nooit met je daar over gehad? Hoe lang les je al? En doet hij de koppeling nog ofzo?quote:Op zondag 10 februari 2013 22:55 schreef Jiang153 het volgende:
ik laat hem serieus zonder gevoel omhoog knallen ja. Alhoewel dat op hellingen anders is dan houd ik hem net op het punt dat die niet naar achteren rolt, maar weet niet of die dan bij een benzine afslaat als ik dat doe
Doe alles zelf, maar vroeg me alleen af hoezo het in me pa's auto niet luktequote:Op zondag 10 februari 2013 22:56 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat is dus het aangrijpingspunt. En serieus, heeft je instructeur het nog nooit met je daar over gehad? Hoe lang les je al? En doet hij de koppeling nog ofzo?
Omdat je instructeur jou het erg slecht leert volgens mij. Hoe lang heb je al les?quote:Op zondag 10 februari 2013 23:04 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Doe alles zelf, maar vroeg me alleen af hoezo het in me pa's auto niet lukte
Wacht even ik snap hier niets van.quote:Op zondag 10 februari 2013 23:04 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Doe alles zelf, maar vroeg me alleen af hoezo het in me pa's auto niet lukte
Tuurlijk moet je die niet vergeten in een benzine auto.. Dat is het punt waarop je gas geeft. Als je eerst gas geeft en daarna de koppeling doet slip je veeel te veel en kan je 10x zo snel nieuwe koppelingsplaten kopen. Beetje zonde van de portemonnee..quote:Op zondag 10 februari 2013 23:07 schreef Nafi het volgende:
Aangrijpingspunt moet je vergeten bij benzineauto's. Wat je moet doen is gewoon de koppeling op laten komen en tegelijkertijd (!) het gas in trappen. Het principe van zo'n steptrainer als het ware:
[ afbeelding ]
Ik zeg niet dat je plankgas moet geven. Heel licht het gas aantikken en tegelijkertijd koppeling omhoog laten komen. Je kan het gas geven iets uitstellen maar als je echt op zoek gaat naar het aangrijpingspunt ben je veels te veel tijd kwijt.quote:Op zondag 10 februari 2013 23:11 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Tuurlijk moet je die niet vergeten in een benzine auto.. Dat is het punt waarop je gas geeft. Als je eerst gas geeft en daarna de koppeling doet slip je veeel te veel en kan je 10x zo snel nieuwe koppelingsplaten kopen. Beetje zonde van de portemonnee..
De gedachte dat jij dus gewoon gas geeft en daarna de koppeling laat slippen en opkomen doet me gewoon bijna pijn in MIJN portemonnee..
Haha, dat denk je nu. Als je eenmaal je eigen auto een tijdje hebt kan je het aangrijpingspunt dromen. Ik in ieder geval wel. Mijn voet gaat echt binnen super korte tijd naar het goede punt, veeeel makkelijker dan in mijn lesauto was.quote:Op zondag 10 februari 2013 23:18 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je plankgas moet geven. Heel licht het gas aantikken en tegelijkertijd koppeling omhoog laten komen. Je kan het gas geven iets uitstellen maar als je echt op zoek gaat naar het aangrijpingspunt ben je veels te veel tijd kwijt.
Moet je voor de gein eens een zware auto op LPG gaan rijden.quote:Op zondag 10 februari 2013 23:11 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Tuurlijk moet je die niet vergeten in een benzine auto.. Dat is het punt waarop je gas geeft. Als je eerst gas geeft en daarna de koppeling doet slip je veeel te veel en kan je 10x zo snel nieuwe koppelingsplaten kopen. Beetje zonde van de portemonnee..
De gedachte dat jij dus gewoon gas geeft en daarna de koppeling laat slippen en opkomen doet me gewoon bijna pijn in MIJN portemonnee..
Heb je al niet bij je eerste rijles een ogentest gehad?quote:Op maandag 11 februari 2013 13:07 schreef DrDentz het volgende:
Als je af gaat rijden hè.. dan moet je van een afstandje een kenteken lezen toch? Ik heb wel het gevoel dat ik aardig kan rijden alleen worden kentekens van een afstandje een beetje troebel in mijn ogen.. als ik dat nou niet kan lezen, ben ik dan m'n 192 euro kwijt?
25 meter is dichterbij dan je denkt, maar inderdaad raar dat ze dat nog niet met je hebben getest ofzo. Bij mij worden ze op een gegeven moment ook wel vaag, maar dat is bij ruim meer dan 25 meter. Het gaat erom of je verkeersborden enz goed kan lezen, heb je daar problemen mee? Zo niet dan zou ik je geen zorgen makenquote:Op maandag 11 februari 2013 13:07 schreef DrDentz het volgende:
Als je af gaat rijden hè.. dan moet je van een afstandje een kenteken lezen toch? Ik heb wel het gevoel dat ik aardig kan rijden alleen worden kentekens van een afstandje een beetje troebel in mijn ogen.. als ik dat nou niet kan lezen, ben ik dan m'n 192 euro kwijt?
Je rijsinstructrice zou het echt wel gemerkt hebben wanneer je niet goed genoeg kon kijken om veilig auto te rijden. Je zou haar nog eens voor het blok kunnen zetten, laat haar maar eens een ogentest bij je afnemen. Die van mij deed het meestal wanneer we op het parkeerterrein van het CBR stonden, gewoon een auto aanwijzen uit de achterste rij en daarvan het kentekenbewijs op laten lezen. Tot nog toe nooit problemen mee gehad, zelfs niet hoeven turen.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:35 schreef DrDentz het volgende:
Nee ze hebben nooit een oogtest gedaan, maak ik las hierover en vroeg gisteren aan mijn rijinstructrice: 'Hoe goed moet je kunnen kijken bij je rijexamen?' en toen zei ze 'Je moet gewoon de borden kunnen lezen, maar die lees je vroeg genoeg hoor.' Maar ik vraag me af hoe ver 25 meter is, soms lees ik dat het geen big deal is als je het niet kunt lezen en anderen zeggen weer dat ze helemaal niet meer af mochten rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |