abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122559969
Beste mensen,

Wij hebben op 31 januari 2012 voor ¤ 3000,00 een tweedehandsauto Renault Laguna gekocht (bouwjaar 2003, KM stand 242.450) van een garage. We hebben bij dezelfde garage bij aankoop meteen een onderhoudsbeurt laten uitvoeren van ¤ 251,00. Uit de reeds aanwezige onderhoudshistorie en uit een sticker in de motorkap, bleek dat de distributieriem in maart 2011 vervangen was bij een km-stand van 218.000. Vervanging was volgens de garage destijds dan ook nog niet nodig.

Groot was mijn verbazing toen vandaag (km-stand 276.000 km) de distributieriem toch knapte. De auto is naar een garage gebracht (andere dan waar de auto is gekocht) en die heeft geconstateerd dat de auto het niet meer waard is om gerepareerd te worden wegens kromme kleppen. Volgens het onderhoudsboekje moest de riem om de vijf jaar of na 120.000 km vervangen worden. De garage beaamde dat het vreemd was dat de distributieriem gebroken was en adviseerde mij contact op te nemen met de verkopende partij.

Deze heb ik gebeld, met de vraag wat zij voor ons konden betekenen. De auto is zonder garantie verkocht. We hebben ook voor 750 euro kosten aan de auto gehad, maar over die kosten zul je mij dan ook niet horen. Dat nu de distributieriem geknapt is, vind ik echter een ander verhaal. Omdat ik een jaar lang in de auto heb kunnen rijden, begrijp ik ook wel dat het niet redelijk is om het volledig aankoop bedrag terug te eisen. Ik heb de verkopende partij voorgesteld om de ontstane problemen kosteloos te verhelpen of ons met ¤ 2000,- financieel tegemoet te komen.

Helaas heeft de verkopende partij aangegeven niets voor ons te willen doen. Kan ik nog wat doen, of is het nu een kwestie van jammer maar helaas?
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:15:54 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_122560070
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:13 schreef spartametje het volgende:
Beste mensen,

Wij hebben op 31 januari 2012 voor ¤ 3000,00 een tweedehandsauto Renault Laguna gekocht (bouwjaar 2003, KM stand 242.450) van een garage. We hebben bij dezelfde garage bij aankoop meteen een onderhoudsbeurt laten uitvoeren van ¤ 251,00. Uit de reeds aanwezige onderhoudshistorie en uit een sticker in de motorkap, bleek dat de distributieriem in maart 2011 vervangen was bij een km-stand van 218.000. Vervanging was volgens de garage destijds dan ook nog niet nodig.

Groot was mijn verbazing toen vandaag (km-stand 276.000 km) de distributieriem toch knapte. De auto is naar een garage gebracht (andere dan waar de auto is gekocht) en die heeft geconstateerd dat de auto het niet meer waard is om gerepareerd te worden wegens kromme kleppen. Volgens het onderhoudsboekje moest de riem om de vijf jaar of na 120.000 km vervangen worden. De garage beaamde dat het vreemd was dat de distributieriem gebroken was en adviseerde mij contact op te nemen met de verkopende partij.

Deze heb ik gebeld, met de vraag wat zij voor ons konden betekenen. De auto is zonder garantie verkocht. We hebben ook voor 750 euro kosten aan de auto gehad, maar over die kosten zul je mij dan ook niet horen. Dat nu de distributieriem geknapt is, vind ik echter een ander verhaal. Omdat ik een jaar lang in de auto heb kunnen rijden, begrijp ik ook wel dat het niet redelijk is om het volledig aankoop bedrag terug te eisen. Ik heb de verkopende partij voorgesteld om de ontstane problemen kosteloos te verhelpen of ons met ¤ 2000,- financieel tegemoet te komen.

Helaas heeft de verkopende partij aangegeven niets voor ons te willen doen. Kan ik nog wat doen, of is het nu een kwestie van jammer maar helaas?
Een distributieriem is een slijtageonderdeel, dus wordt het sowieso een moeilijk verhaal.

Daarnaast heeft de verkopende partij niets verkeerd gedaan. Toen jullie de auto kochten waren de 5 jaar EN 120.000 km na laatste vervanging nog lang niet verstreken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_122560080
Is het 100% zeker dat die riem in 2011 is vervangen? En door wie dat is gedaan?
pi_122560086
Het laatste. Jammer de bammer
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:18:29 #5
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_122560154
mijn god, wie koopt er ook een laguna met 240+ k kilometer op de klok, dat is vragen om moeilijkheden.
pi_122560156
Dat laatste. Mogelijk dat je nog wat kunt verhalen op de garage die de riem heeft vervangen als dat bijvoorbeeld een bovag garage is.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:23:29 #7
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122560326
verdomme zeg, dat je uberhaupt het lef hebt om de oude verkoper te bellen voor een rubbertje zonder schade of problemen
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:24:25 #8
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_122560360
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:13 schreef spartametje het volgende:
Ik heb de verkopende partij voorgesteld om de ontstane problemen kosteloos te verhelpen of ons met ¤ 2000,- financieel tegemoet te komen.

Helaas heeft de verkopende partij aangegeven niets voor ons te willen doen. Kan ik nog wat doen, of is het nu een kwestie van jammer maar helaas?
Je kan ook wel eens gewoon pech hebben. Ook met een distributieriem. En ik kan me heel goed voorstellen dat de verkoper niet op je voorstel is ingegaan: het is 10 maanden na de aankoop en ze hebben juist gehandeld (op basis van wat bekend was). Imho dus geen enkele reden (verplichting) om het hun probleem te maken.

Na twee jaar naar de garage gaan die 'm vervangen heeft, lijkt me ook een heilloze weg. Wat wil je zeggen :?

Ik ben bang dat het gewoon een typisch gevalletje 'jammer maar helaas' is.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:24:48 #9
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122560381
quote:
voor ¤ 3000,00 een tweedehandsauto Renault Laguna gekocht

ons met ¤ 2000,- financieel tegemoet te komen.
het vuige lef :r
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:25:18 #10
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_122560394
quote:
8s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:24 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

het vuige lef :r
Of je doet gewoon ff een beetje rustig zeg :{
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_122560438
Mensen die het lef hebben om een Laguna te kopen uit 2003 :X Met deze auto kan je letterlijk alles verwachten. Het is dan ook zo'n beetje de meest onbetrouwbare rampenbak die je maar kan kopen.

Sterkte TS.

Doe jezelf en je portemonnee een plezier en koop in het vervolg voor dat geld gewoon een jap.
pi_122560530
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:26 schreef Revolution-NL het volgende:
Mensen die het lef hebben om een Laguna te kopen uit 2003 :X Met deze auto kan je letterlijk alles verwachten. Het is dan ook zo'n beetje de meest onbetrouwbare rampenbak die je maar kan kopen.
Eh, ik zou me graag willen beperken tot de distributieriem. Maar het is me inmiddels wel duidelijk. Gewoon kwestie van pech hebben dus.
pi_122560618
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:28 schreef spartametje het volgende:

[..]

Eh, ik zou me graag willen beperken tot de distributieriem. Maar het is me inmiddels wel duidelijk. Gewoon kwestie van pech hebben dus.
Een kwestie van goed uitkijken volgende keer.
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:34:06 #14
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_122560754
Je hebt wellicht een optie. (tenzij er een gat in de zuiger zit, dan wordt het een heel ander blok)

Zelf de boel uit elkaar halen of met een kennis met verstand van zaken.
Dan een kop van de sloop halen en die monteren.

Heb je gelijk alles gedaan.

Hier kon de verkopende partij ook niets aan doen.
Tsja het gebeurd weinig op deze manier maar het kan altijd.
Vaak is het wel slecht onderhoud.

Bij vervangen de kop.

Zoek een sloopauto (sloop autozoeker.nl).
Haal daar de kop eraf (wel zelfde blok en type)
Dan is nodig, koelvloeistof, motorolie en filter, koppaking, distributiesnaar, evt spanner en waarschijnlijk ook waterpomp, etc.
Zit het mee, ben je er een dag of 2 a 3 mee bezig. (niets wetende enzo)
Dan alles op juiste tijd zetten (club of forum).
Opbouwen en verder rijden.

Wel een klus.

Er zijn ook goedkopere garage's die dit voor je kunnen doen.
Andere auto kopen kan ook.
Maar geld gaat het sowieso kosten.

En anders je spartametje. Dat zijn je opties.
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:34:52 #15
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_122560780
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een kwestie van goed uitkijken volgende keer.
Nee,

Kwestie van pech.
Dum de dum
pi_122560889
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:34 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Nee,

Kwestie van pech.
Bij een Laguna van 2003 met 250k+ op de teller is het geen pech meer, dan kan je er op wachten tot zoiets gebeurt.
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:39:39 #17
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_122560945
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bij een Laguna van 2003 met 250k+ op de teller is het geen pech meer, dan kan je er op wachten tot zoiets gebeurt.
Als de riem ruim, dik en ver onder het aantal KM + jaren dat ie oud mag zijn vervangen is dan is het gewoon pech. (of hij is nooit vervangen ;))
Dum de dum
pi_122560958
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bij een Laguna van 2003 met 250k+ op de teller is het geen pech meer, dan kan je er op wachten tot zoiets gebeurt.
Zoals gezegd is er meer gebeurd. Daar hoor je mij ook niet over. Maar het merk en de leeftijd van de auto heeft toch geen invloed op de levensduur van de distributieriem. Of vergis ik me dan?
pi_122560973
Compleet afschrijven vind ik wel wat drastisch trouwens. Gebruikt blok 750 euro, omleggen ook zoiets.. Restwaarde is vast meer dan 1500 euro + 100 euro sloopkosten.

edit: hmm, ze staan voor wel erg weinig op MP :@
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:42:24 #20
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_122561042
Een Franse auto kopen.
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:46:05 #21
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_122561176
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:40 schreef CafeRoker het volgende:
Compleet afschrijven vind ik wel wat drastisch trouwens. Gebruikt blok 750 euro, omleggen ook zoiets.. Restwaarde is vast meer dan 1500 euro + 100 euro sloopkosten.

edit: hmm, ze staan voor wel erg weinig op MP :@
Als ik marktplaats eens bekijk ligt dat aan de uitvoering.

Motor wissel is ergste geval, kopwissel is wellicht voldoende.
Dan heb je nog minder kosten.

Althans, als de zuigers heel zijn.
En dat weten we niet.
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:47:34 #22
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_122561221
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:42 schreef Lollertrolle het volgende:
Een Franse auto kopen.
Student uit Geleen zijn met zo'n nick.
Dat trekt wel volle zalen ? (Doven en blinde waarschijnlijk)
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:51:03 #23
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_122561333
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:47 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

Student uit Geleen zijn met zo'n nick.
Dat trekt wel volle zalen ? (Doven en blinde waarschijnlijk)
Ouwe jaloerse sokken ^O^
pi_122561489
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:40 schreef CafeRoker het volgende:
Compleet afschrijven vind ik wel wat drastisch trouwens. Gebruikt blok 750 euro, omleggen ook zoiets.. Restwaarde is vast meer dan 1500 euro + 100 euro sloopkosten.

edit: hmm, ze staan voor wel erg weinig op MP :@
Laguna's uit 2003 waren al een bodemloze put en één bonk ellende toen ze de showroom verlieten en dat blijven ze ook. (Lees voor de grap eens gebruikersreviews op Autoweek)

Je verlies nemen en een betrouwbare jap kopen is dan over een paar jaar gezien gewoon velen malen goedkoper, daarnaast scheelt het gewoon veel frustratie en ellende.

quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:42 schreef Lollertrolle het volgende:
Een Franse auto kopen.
Tegenwoordig is de kwaliteit van Renault prima op orde. Van 2000 tot 2004 was het werkelijkwaar één groot drama. Renault is hier veel klanten mee verloren.
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:57:23 #25
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_122561598
Verplaats je in de verkoper.

Probleem opgelost.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:58:12 #26
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_122561639
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:54 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Tegenwoordig is de kwaliteit van Renault prima op orde. Van 2000 tot 2004 was het werkelijkwaar één groot drama. Renault is hier veel klanten mee verloren.
Vergeet ook niet dat er zoveel technische onzin in de auto's tegenwoordig zit, 1 ding kapot en je zit al gelijk voor enkele 100'den euro's schade.
pi_122561865
TS vs Verkoper: De verkoper heeft hier niks verkeerd gedaan lijkt me, een laguna verkocht zoals gezien en bereden zonder garantie en een onderhoudsbeurt uitgevoerd en de riem niet vervangen omdat het duidelijk niet nodig was.

TS vs vervanger van de riem: Volgens mij heeft de ts geen overeenkomst met de garage die de riem heeft vervangen. Ts kan deze dus niet zoveel maken. De vorige eigenaar misschien, als de garage iets verkeerd gedaan heeft (spanrol oid?) Maar goed, de auto heeft 2 jaar goed gereden en de vorige eigenaar heeft geen schade geleden.
.
pi_122562223
Typisch dit :') voor een dubbeltje op de eerste rij...

Sowieso is een distributieriem een slijtage onderdeel, en kun je de fout niet leggen bij een verkopende partij omdat deze defect is en je motor heeft beschadigd.
Dat is hetzelfde als je melden bij de verkoper van je banden terwijl je ze zelf hebt lek gestoken omdat ze versleten waren.
No Guts, No Glory
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:16:34 #29
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_122562542
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:51 schreef Lollertrolle het volgende:

[..]

Ouwe jaloerse sokken ^O^
Zitten wel lekker warm he.....

Jij vergeet even dat veel Volvo's reden met benzine blokken van JAWEL Renault.
Die is geen Frans en een grage wagen qua betrouwbaarheid.

Maar goed, dat weet jij nog niet, want dat hoofdstuk heb je nog niet in dit jaar. :W
pi_122562901
Ok, zou ik het dan nog op non-conformiteit kunnen gooien (artikel 7:17 lid 1 BW). Als ik een auto koop met een dergelijke onderhoudshistorie, dan mag ik er toch vanuit gaan dat deze niet voldoet aan hetgeen ik op grond van de koopovereenkomst mag verwachten wanneer de distributieriem zo snel breekt?
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:28:11 #31
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_122563175
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:22 schreef spartametje het volgende:
Ok, zou ik het dan nog op non-conformiteit kunnen gooien (artikel 7:17 lid 1 BW). Als ik een auto koop met een dergelijke onderhoudshistorie, dan mag ik er toch vanuit gaan dat deze niet voldoet aan hetgeen ik op grond van de koopovereenkomst mag verwachten wanneer de distributieriem zo snel breekt?
Nogmaals, het is en slijtage onderdeel. Die kunnen altijd breken, zelfs en dag na aanschaf. Dit valt niet onder en non-conformiteit :N
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:34:18 #32
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_122563504
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:28 schreef sanger het volgende:

[..]

Nogmaals, het is en slijtage onderdeel. Die kunnen altijd breken, zelfs en dag na aanschaf. Dit valt niet onder en non-conformiteit :N
Maar omdat het binnen de zes maanden is zal het verkopende bedrijf moeten bewijzen dat het gebrek niet bij aflevering inherent aanwezig was. Daar wens ik ze heel veel succes mee.

Oh wacht even, ik kijk verkeerd naar de datum.

Tevens is je stelling dat slijtageonderdelen nooit niet-conform kunnen zijn absolute quatsch. Als de slijtage heviger is dan wat verwacht mag worden of als dat indruist tegen wat erover gecommuniceerd is naar de klant, dan is het echt niet conform hoor.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zelva op 06-02-2013 19:43:20 ]
pi_122563616
Je mag dat niet verwachten van een 10 jaar oude auto met 250k erop, dat er geen oververwachtse dingen kapot gaan. Dus dit is geen non-conformiteit.

Auto is al een jaar geleden gekocht, en 2 jaar geleden is de riem vv.
.
pi_122563690
Helaas is er sprake van 12 maanden en niet zes. Ik zie toch dat de zaak niet zo zwart wit is als ik dit lees?
pi_122564152
Zet het uit je hoofd.

Zoiets kan door verschillende oorzaken gebeuren. Voor hetzelfde geldt zat er klein scheurtje in de riem. En toen jij lekker vol gas weg ging rijden werd de druk te hoog.. poefff..

Zie hetzelfde wanneer je na een jaar terugkomt (30.000km verder) ja m'n banden zijn versleten. Maar toen ik de auto kocht waren de banden nog goed..

Volgende keer even een auto kopen die duurder is dan 4500 euro, dan heb je recht op een half jaar bovag garantie.

Maar na een jaar terugkomen en zo'n claim komen, doe normaal.... echt...
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:48:14 #36
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_122564194
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:34 schreef Zelva het volgende:
Tevens is je stelling dat slijtageonderdelen nooit niet-conform kunnen zijn absolute quatsch. Als de slijtage heviger is dan wat verwacht mag worden of als dat indruist tegen wat erover gecommuniceerd is naar de klant, dan is het echt niet conform hoor.
Dat stel ik ook niet (alhoewel ik nu ook zie dat ik het wel wat duidelijker kan formuleren).

Maar deze situatie is dus duidelijk geen voorbeeld van een non-conformiteit. TS heeft de auto gekocht en toen werkte de distributieriem naar behoren. De verkoper heeft een auto opgeleverd welke op dat moment aan de onderhoudsvoorschriften voldeed (voor zover bij iedere partij bekend).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:50:19 #37
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_122564315
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:47 schreef AMDFreak het volgende:
Zie hetzelfde wanneer je na een jaar terugkomt (30.000km verder) ja m'n banden zijn versleten. Maar toen ik de auto kocht waren de banden nog goed..
Dat is wat anders. Dat is namelijk de normale slijtage die je mag verwachten. Je kunt het misschien beter vergelijken met het kopen van een huis waarvan het dak goed is. Als deze binnen een jaar gaat lekker heb je het ook niet over een non-conformiteit maar over pech. Dan ga je ook niet terug omdat het een verborgen gebrek is geweest.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_122564571
Het verschil met die casus is alleen dat nagegaan kon worden dat de verkoper de boel willens en weten beduveld heeft. Leasemij heeft aangegeven dat een riemwissel nodig was, maar de garage heeft bewust iets anders gezegd. Uiteindelijk kan niets bewezen worden maar wordt aangenomen dat de riem niet vervangen is, waardoor de ondernemer al deels schuld krijgt. Wel wordt het punt genoemd van onderhoud bij een andere partij, waardoor jouw verkoper zelf de kans niet heeft gehad om zaken te constateren.

Als je kan aantonen dat je bewust geflest bent, heb je deels een zaak. En dan nog maar deels, omdat de riem het feitelijk al de helft van de te verwachten levensduur heeft uitgehouden. Je nadeel is wel dat op een occasion van 3.000 euro geen garantie zit (daar is de prijs ook naar), en je daarmee wel een extra risico loopt.

Al met al denk ik dat je pech hebt. Natuurlijk is het zuur en ben je een hoop geld kwijt, maar dit is het risico van autorijden. Als je nou 5k gereden had in de tussentijd is het een ander verhaal. Er zijn echter km's genoeg gemaakt waarbij flinke slijtage ontstaan kan zijn. Als verkoper zou ik er ook niets meer mee doen. Er is een jaar voorbij, het houdt ergens op.
Schip ahoy!
pi_122564619
De vraag is ook, waarom is de riem geknapt? waterpomp vast zitten door deze niet gelijk tijdig te vervangen met de riem? Dan zou je moeten praten met de garage die de riem heeft vervangen. Of is ie geknapt door bv een schakelfout? Of een lekke keering (distrubutie riemen kunnen slecht tegen olie)
pi_122566632
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:48 schreef sanger het volgende:
Maar deze situatie is dus duidelijk geen voorbeeld van een non-conformiteit. TS heeft de auto gekocht en toen werkte de distributieriem naar behoren. De verkoper heeft een auto opgeleverd welke op dat moment aan de onderhoudsvoorschriften voldeed (voor zover bij iedere partij bekend).
En ook dit is quatsch.

Ik schaar me achter Zelva en ben ook van mening dat TS een redelijke kans van slagen maakt door zich te beroepen op non-conformiteit.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_122566748
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:28 schreef spartametje het volgende:

[..]

Eh, ik zou me graag willen beperken tot de distributieriem. Maar het is me inmiddels wel duidelijk. Gewoon kwestie van pech hebben dus.
Ehm ... nee dus.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:33:16 #42
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_122566995
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:29 schreef r_one het volgende:

[..]

En ook dit is quatsch.

Ik schaar me achter Zelva en ben ook van mening dat TS een redelijke kans van slagen maakt door zich te beroepen op non-conformiteit.
Waarom is het volgens jou dan wel een non-conformiteit? Omdat de distributieriem eerder breekt dan gemiddeld genomen verwacht mag worden, neem ik aan?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:38:34 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122567391
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:22 schreef spartametje het volgende:
Ok, zou ik het dan nog op non-conformiteit kunnen gooien (artikel 7:17 lid 1 BW). Als ik een auto koop met een dergelijke onderhoudshistorie, dan mag ik er toch vanuit gaan dat deze niet voldoet aan hetgeen ik op grond van de koopovereenkomst mag verwachten wanneer de distributieriem zo snel breekt?
dat geldt niet voor 2ehands auto's aangezien je die koopt in de huidige staat en je zelf een inspectieplicht hebt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_122567619
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:50 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is wat anders. Dat is namelijk de normale slijtage die je mag verwachten. Je kunt het misschien beter vergelijken met het kopen van een huis waarvan het dak goed is. Als deze binnen een jaar gaat lekker heb je het ook niet over een non-conformiteit maar over pech. Dan ga je ook niet terug omdat het een verborgen gebrek is geweest.
Niet mee eens.
Op moment van kopen is het dak nog goed en niet direct aan vervanging toe. En na bv een half jaar komt er lekkage die de nieuwe bewoner niet opvalt en dan beginnen de balken te rotten om ff iets te noemen.

En dat is nu hetzelfde. De riem was bij aanschaf goed en nog niet aan vervanging toe.
Wat misschien wel een foutje is, dat tijdens de grote beurt, niet is aangegeven van joh, de riem daar zit een scheurtje in, houd er rekening mee dat deze vervangen moet worden omdat deze een klein scheurtje vertoond of wat dan ook.
pi_122567752
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:33 schreef sanger het volgende:

[..]

Waarom is het volgens jou dan wel een non-conformiteit? Omdat de distributieriem eerder breekt dan gemiddeld genomen verwacht mag worden, neem ik aan?
Ja, inderdaad. En ook niet een beetje eerder he.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dat geldt niet voor 2ehands auto's aangezien je die koopt in de huidige staat en je zelf een inspectieplicht hebt.
Onzin. En je tweede opmerking, daar heeft TS ruimschoots aan voldaan (zie OP).
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:44:42 #46
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122567798
ik zie niet dat TS een onafhankelijke aankoopkeuring heeft gedaan dus nee.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_122567849
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:44 schreef Maanvis het volgende:
ik zie niet dat TS een onafhankelijke aankoopkeuring heeft gedaan dus nee.
Met is het wel ja? :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_122567877
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:44 schreef Maanvis het volgende:
ik zie niet dat TS een onafhankelijke aankoopkeuring heeft gedaan dus nee.
Dat is ook helemaal niet nodig dus toch wel.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:46:10 #49
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122567880
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Met is het wel ja? :')
volgens mij heb je dan wel aan alle tips van de ANWB en RDW voldaan ja.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_122568001
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

volgens mij heb je dan wel aan alle tips van de ANWB en RDW voldaan ja.
Tips van ANWB en RDW staan gelijk aan de wet?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')