abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122555301
Deel 3... want het zal GVD gezxegd worden
quote:
30.000 besneden vrouwen in Nederland
Bewerkt door: redactie − 06/02/13, 07:25 − bron: ANP

© ANP. Khady Koita schreef het boek Verminkt en is voorzitter van het Europees netwerk preventie meisjesbesnijdenis.
In Nederland wonen naar schatting 30.000 besneden vrouwen. Daarnaast lopen jaarlijks 40 tot 50 meisjes die in Nederland wonen het risico om besneden te worden. Vooral als het herkomstland wordt bezocht, gaat het risico omhoog. Dat blijkt uit onderzoek van kenniscentrum Pharos voor migranten, vluchtelingen en gezondheid.

Pharos voerde het onderzoek uit in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid. De meeste meisjes uit de risicogroep zijn afkomstig uit Somalië en Egypte. rouwelijke genitale verminking is strafbaar in Nederland. Als het bij minderjarige meisjes gebeurt, valt het onder kindermishandeling.

Het aantal besneden vrouwen zou nog hoger liggen zonder het huidige beleid om besnijdenis tegen te gaan, denken de onderzoekers. Ze pleiten er dan ook voor dat dit beleid, dat voorlichting, preventie en strafbaarheid combineert, voortgezet wordt.

Staatssecretaris Martin van Rijn van Volksgezondheid wil meisjesbesnijdenis nog steviger aanpakken. 'Het blijven confronterende cijfers maar het is hoopgevend dat het risico voor meisjes uit risicogroepen die hier langer wonen laag is. Waar mogelijk moeten we doorpakken in de strijd tegen meisjesbesnijdenis want elk geval is er één teveel.'

De strafrechtelijke aanpak van meisjesbesnijdenis wordt uitgebreid, aldus Van Rijn. Het wordt na een wetswijziging mogelijk om in het buitenland gepleegde meisjesbesnijdenis in ons land te vervolgen. Verder komen er op zes plaatsen speciale spreekuren voor besneden vrouwen en komt er een voorlichtingscampagne om ze te wijzen op het verband tussen hun klachten en de besnijdenis.
Nadat van de week dus een topic over de zegeningen van de hijab dus al gesloten werd:
NWS / World hijab day We mogen de achterlijken niet bekritiseren, nu dit.

Je vrouw mag in Nederland wel aangifte doen als je haar in hetbuitenland een paar klappen geeft wegens niet slikken/afwassen... Maar besneidemis kunnen we niks aan doen.

GVD belachelijk
Wachten op slotje 3

Bron 1
Bron2
Bron 3
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:19:37 #2
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_122555626
Zieke lui die dit doen. :N
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_122555771
Dat word dus een ban van twee weken

He MPG
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:25:18 #4
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_122555869
Of je neemt het onderwerp serieus TS, en maak een goede informatieve OP zonder spellingsfouten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:32:17 #5
369018 Sjeik_Telmachientje
ttttttrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
pi_122556150
De boodschapper gebruikt onze taal erg slordig.

Neemt niet weg dat je zijn boodschap wel serieus moet nemen.
TTTTTTTTTTTRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
pi_122556171
Misschien moeten we bij dat soort tuig maar gewoon een mutatie aanbrengen in de zaadleider. :7
pi_122556559
Wat een vaag persbericht vooral deze zinsnede:

quote:
Daarnaast lopen jaarlijks 40 tot 50 meisjes die in Nederland wonen het risico om besneden te worden.
Dus die worden niet besneden maar er lopen er een risico op, kom dan met concrete cijfers hoeveel nederlandse kinderen jaarlijks wel besneden worden.

Verder moeten we dan natuurlijk ook over het besnijden van jongetjes hebben want dat is net zo goed mutulatie. Hoeveel joodse en moslim jongetjes worden jaarlijks in nederland op de zorgverzkeringskosten besneden. :D
pi_122556589
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:43 schreef Basp1 het volgende:
Wat een vaag persbericht vooral deze zinsnede:

[..]

Dus die worden niet besneden maar er lopen er een risico op, kom dan met concrete cijfers hoeveel nederlandse kinderen jaarlijks wel besneden worden.

Verder moeten we dan natuurlijk ook over het besnijden van jongetjes hebben want dat is net zo goed mutulatie. Hoeveel joodse en moslim jongetjes worden jaarlijks in nederland op de zorgverzkeringskosten besneden. :D
Uit welk pakket wordt dat vergoed?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:45:40 #9
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122556644
ies koeltoer, moeten wij respecteren :')
pi_122556671
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:19 schreef rakotto het volgende:
Zieke lui die dit doen. :N
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:46:58 #11
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_122556693
Meisjes besnijden? Warum?
Say what?
pi_122556761
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uit welk pakket wordt dat vergoed?
Ah ik zie al, niet meer in het basispakket.

Maar dan nog het is een beschadiging van goed mannenlichaam en net zo verwerpelijk als er geen medische gronden zijn om kinderen te laten besnijden. Als kinderen volwassen zijn dan mogen ze wat mij betreft zelf de keuze maken, maar niet op zo'n jonge leeftijd.
pi_122556776
Trieste lui hier die de boodschapper aanvallen en het trieste nieuws maar negeren.

Een schande dat die idiote religieuzen al zoveel voet aan de grond hebben hier dat er zoveel vrouwen gruwelijk zijn verminkt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Frutsel op 06-02-2013 18:53:10 ]
pi_122556808
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ah ik zie al, niet meer in het basispakket.

Maar dan nog het is een beschadiging van goed mannenlichaam en net zo verwerpelijk als er geen medische gronden zijn om kinderen te laten besnijden. Als kinderen volwassen zijn dan mogen ze wat mij betreft zelf de keuze maken, maar niet op zo'n jonge leeftijd.
Sinds wanneer zat het in het basispakket? En mannenbesnijdenis vind ik van een totaal andere orde. Maar goed, die discussie is een kleine 5 miljard keer op Fok! gevoerd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_122556824
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:49 schreef Nielsch het volgende:
Trieste lui hier die de boodschapper aanvallen en het trieste nieuws maar negeren.

Een schande dat die idiote religieuzen al zoveel voet aan de grond hebben hier dat er zoveel vrouwen gruwelijk zijn verminkt.
Ik denk niet dat je het als religieus gebruik kunt zien.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 06-02-2013 18:53:18 ]
pi_122556833
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:46 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Alleen mensen die kleine meisjes besnijden kunnen randdebielen zijn?
Gaat duidelijk hier om deze topic en inhoud. Nogmaals dan, waarom is TS een randdebiel?

quote:

Dit

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 06-02-2013 18:53:31 ]
pi_122556851
quote:
18s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:46 schreef UpsideDown het volgende:
Meisjes besnijden? Warum?
Moet van een verzonnen sprookjesfiguur op een wolk die anders heel boos gaat worden. Laffe haatbaarden geloven dat helaas en pakken een mes erbij om ff lekker wat te snijden.
pi_122556864
quote:
Trieste lui hier die de boodschapper aanvallen en het trieste nieuws maar negeren. Bekende tactiek van bomenknuffelend struisvogel-links Nederland.
Als jij iemand in dit topic kunt vinden die vóór vrouwenbesnijdenis is, krijg jij van mij een euro.
pi_122556880
quote:
..Een schande dat die idiote religieuzen al zoveel voet aan de grond hebben hier dat er zoveel vrouwen gruwelijk zijn verminkt.
Wat bedoel je met "voet aan de grond"? Het gaat hier immers niet om 30.000 vrouwen die besneden zijn in Nederland, maar om besnijdenissen in het buitenland.
pi_122556896
quote:
5s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sinds wanneer zat het in het basispakket? En mannenbesnijdenis vind ik van een totaal andere orde. Maar goed, die discussie is een kleine 5 miljard keer op Fok! gevoerd.
Dat is van preceis dezelfde orde als het merendeel van de vrouwenbesnijdenissen waar we het hier over hebben, want veelal is het niet meer dan een sneetje in de clit te maken, en niet de complete verminkingen van alle schaamlippen eraf en dichtnaaien.
pi_122556913
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:51 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Als jij iemand in dit topic kunt vinden die vóór vrouwenbesnijdenis is, krijg jij van mij een euro.
Betaal hem maar een euro.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:52:16 #22
137562 rakotto
pi_122556917
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Moet van een verzonnen sprookjesfiguur op een wolk die anders heel boos gaat worden. Laffe haatbaarden geloven dat helaas en pakken een mes erbij om ff lekker wat te snijden.
Heeft niets met religie te maken. Is koeltuur.
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:53:11 #23
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_122556953
quote:

[..]

Dan mogen we ook in naam van de boze houthakker het hoofd van de haatbaarden met een bijl scheiden van de romp.
Say what?
pi_122556992
quote:

[..]

Vrouwenbesnijdenis is meer cultureel dan religieus bepaald (voor zover die twee te scheiden zijn). De meeste islamieten besnijden vrouwen niet, gelukkig, en het werd al gedaan lang voordat de islam bestond.

Laat natuurlijk onverlet dat bepaalde islamitische stromingen het gebruik hebben overgenomen.
pi_122557030
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is van preceis dezelfde orde als het merendeel van de vrouwenbesnijdenissen waar we het hier over hebben, want veelal is het niet meer dan een sneetje in de clit te maken, en niet de complete verminkingen van alle schaamlippen eraf en dichtnaaien.
Jij vindt dat van precies dezelfde orde, dat heb je net al duidelijk gemaakt. Ik niet. Dat heb ik ook net duidelijk gemaakt. Herhaling van zetten hier.

Maar, sinds wanneer zat het in het basispakket?
Allah Al Watan Al Malik
pi_122557049
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:52 schreef rakotto het volgende:

[..]

Lijkt mij evident maar de wortel ligt bij religie denk ik.
pi_122557057
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:50 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je het als religieus gebruik kunt zien.
Dat denk ik wel. Het is inderdaad ook plaatsafhankelijk maar binnen die plaats (Afrika) is het grotendeels wel toe te schrijven aan een bepaalde godsdienst.
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:56:50 #28
137562 rakotto
pi_122557082
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:55 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nope. Bijvoorbeeld bij Egyptenaren. Dit gebruik stamt uit het Oude Egypte, ver voor de Islam bijvoorbeeld.
pi_122557133
mannen worden toch ook besneden :{
pi_122557136
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:55 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Lees je in.

Tevens: religie is een vorm van cultuur.
pi_122557139
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:52 schreef rakotto het volgende:

[..]

En toevallig is het een veel voorkomend gebruik in landen met een cultuur geschoeid op de islam. Onzin om te doen alsof er geen verband is.
pi_122557146
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:56 schreef rakotto het volgende:

[..]

Nope. Bijvoorbeeld bij Egyptenaren. Dit gebruik stamt uit het Oude Egypte, ver voor de Islam bijvoorbeeld.
Ik heb religie en geen islam genoemd,
pi_122557153
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:55 schreef Mutant01 het volgende:

Maar, sinds wanneer zat het in het basispakket?
Het is er op een gegeven moment uitgedonderd omdat er teveel gefraudeerd werd.

Maar goed daar gaat het verder niet meer over. http://www.elsevier.nl/Po(...)nds-ELSEVIER007811W/

Ow dan krijg ik dadelijk natuurlijk nog de bijdehandte opmerking van jou dat het in het ziekenfonds zat en niet in de nieuwe zorgverzekering. :')
pi_122557160
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat denk ik wel. Het is inderdaad ook plaatsafhankelijk maar binnen die plaats (Afrika) is het grotendeels wel toe te schrijven aan een bepaalde godsdienst.
Het is
quote:

[..]

Zelfs de deskundigen op dit gebied hebben dit meermaals aangegeven. Men kan het al over the internet vinden. Maar zuur-rechts Nederland moet natuurlijk wel aan het stokpaardje denken he.
Allah Al Watan Al Malik
pi_122557179
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:58 schreef Auroraw het volgende:
Jaah,bij 2 maanden oud!!! :P
pi_122557189
quote:

[..]

Ja en? Veel Christelijke gebruiken zijn ook ouder dan het christendom. Dat maakt die gebruiken niet ineens niet-christelijk.
pi_122557199
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het is er op een gegeven moment uitgedonderd omdat er teveel gefraudeerd werd.

Maar goed daar gaat het verder niet meer over. http://www.elsevier.nl/Po(...)nds-ELSEVIER007811W/

Ow dan krijg ik dadelijk natuurlijk nog de bijdehandte opmerking van jou dat het in het ziekenfonds zat en niet in de nieuwe zorgverzekering. :')
Het werd nooit vergoed. Je lult weer een slag in de lucht:

quote:
Nu zit jongensbesnijdenis, als die tenminste een medische reden heeft, nog wel in het pakket van het ziekenfonds
Vandaar ook de TITEL van het bericht.
Allah Al Watan Al Malik
pi_122557230
Potentieel stormlooptopic.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_122557238
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:59 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Jaah,bij 2 maanden oud!!! :P
Bij moslims op wat latere leeftijd, niet bij twee maanden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_122557311
Hoon zal mij wel weer ten deel vallen, maar is alle ophef wel nodig. Het gaat immers maar om 40 tot 50 meiden per jaar.

Dat is natuurlijk vervelend, maar we moeten niet overdrijven.
pi_122557340
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is

[..]

Zelfs de deskundigen op dit gebied hebben dit meermaals aangegeven. Men kan het al over the internet vinden. Maar zuur-rechts Nederland moet natuurlijk wel aan het stokpaardje denken he.
Dat een gebruik ouder is dan het geloof sluit natuurlijk niet uit dat het gebruik er nu nog steeds is dankzij het geloof dat het gebruik heeft omarmt. Oftewel, dat het er eerder was dan het geloof sluit de rol van het geloof niet in een keer uit van het in stand houden van de vrouwenbesnijdenis.
pi_122557373
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:02 schreef KoosVogels het volgende:
Hoon zal mij wel weer ten deel vallen, maar is alle ophef wel nodig. Het gaat immers maar om 40 tot 50 meiden per jaar.

Oh ja dan valt het wel mee. Laat ze maar creperen dan.
pi_122557392
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:00 schreef Mutant01 het volgende:

Het werd nooit vergoed. Je lult weer een slag in de lucht:

Nee elke bensijdenis werd als medisch noodzakelijk aangemerkt en daarom wel betaald. Dat komt toch op precies hetzelfde neer als vergoed worden. . :')

En zoals ik al zei selectieve verontwaardiging van TS anderen hier over vrouwnbesnijdenis terwijl een mannenbesnijdenis net zo goed een verminking van een werkend lichaam is. En zelfs in NL in ziekenhuizen wordt uitgevoerd.

We leven in een totaal debiele maatschappij.
pi_122557406
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:03 schreef Nielsch het volgende:
Dat een gebruik ouder is dan het geloof sluit natuurlijk niet uit dat het gebruik er nu nog steeds is dankzij het geloof dat het gebruik heeft omarmt. Oftewel, dat het er eerder was dan het geloof sluit de rol van het geloof niet in een keer uit van het in stand houden van de vrouwenbesnijdenis.
Het is een cultural practice met duidelijke grenzen in Afrika. Met religieuze gebruiken zijn die grenzen nooit duidelijk - alleen daaruit kan je al opmaken dat het vrij weinig met religie van doen heeft. Haal maar eens een map van afrika tevoorschijn met als thema vrouwenbesnijdenis.
Allah Al Watan Al Malik
pi_122557434
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Oh ja dan valt het wel mee. Laat ze maar creperen dan.
Dit had ik inderdaad verwacht.

Ik vind het 'Dat dit kan in NL'-sfeertje wat overtrokken.

Maar hè, dat ben ik.
pi_122557436
Ja maar van mannenbesnijdenis mag je niets zeggen want dan wordt Israel boos en dat mag niet want antisemitisme en holocaust en zulks.
pi_122557440
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:05 schreef Basp1 het volgende:

Nee elke bensijdenis werd als medisch noodzakelijk aangemerkt en daarom wel betaald. Dat komt toch op precies hetzelfde neer als vergoed worden. . :')
Dat was juist de FRAUDE. Dat betekent dat het dus eigenlijk niet voor vergoeding in aanmerking kwam. Dat mensen ermee gingen knoeien, doet daar niets aan af. Het zou je sieren gewoon je fout toe te geven in plaats van zo koppig vol te houden.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:06:44 #48
137562 rakotto
pi_122557449
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja en? Veel Christelijke gebruiken zijn ook ouder dan het christendom. Dat maakt die gebruiken niet ineens niet-christelijk.
En dat het met de oude Egypte te maken heeft, hoeft het niet meteen religie te zijn. En wat jij zegt kan best zo zijn, maar dat wil niet zeggen dat dit gebruik geerft is door religie. Als dat wel het geval was, dan zouden er nu een half miljard Islamitsche vrouwen met een gemutileerde vagina rondlopen. Maar dat is niet zo en is het echter beperkt tot een bepaald aantal landen.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik heb religie en geen islam genoemd,
Ik zeg ook niet dat jij dat genoemd hebt, ik gaf alleen een voorbeeld. :)
pi_122557469
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is een cultural practice met duidelijke grenzen in Afrika. Met religieuze gebruiken zijn die grenzen nooit duidelijk - alleen daaruit kan je al opmaken dat het vrij weinig met religie van doen heeft. Haal maar eens een map van afrika tevoorschijn met als thema vrouwenbesnijdenis.
Het is wel geïncorporeerd in Afrikaanse islamitische stromingen, voor zover ik weet. Je zou kunnen stellen dat het een kenmerk is van bijvoorbeeld de islam in Egypte. Daar zijn bijna alle vrouwen besneden.
pi_122557484
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:02 schreef KoosVogels het volgende:

Nog bizarder als je goed leest 40 tot 50 die risico lopen een concrete uitspraak doet men niet in dit onderzoek, dus hoeveel er ook daadwerkelijk besneden worden weet men niet eens. En dan zou men ook nog het verschil moeten maken tussen een kleine besnijding en de total verminking van de vulva.
pi_122557493
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:06 schreef Nielsch het volgende:
Ja maar van mannenbesnijdenis mag je niets zeggen want dan wordt Israel boos en dat mag niet want antisemitisme en holocaust en zulks.
Ik ben ook tegen mannenbesnijdenis, maar dat is natuurlijk heel wat minder ingrijpend dan bepaalde vormen van vrouwenbesnijdenis.
pi_122557544
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:07 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik ben ook tegen mannenbesnijdenis, maar dat is natuurlijk heel wat minder ingrijpend dan bepaalde vormen van vrouwenbesnijdenis.
Het is evengoed verminking en onnodig indien geen medische grondslag. Ik vind het beide niets.
pi_122557573
quote:

[..]

Het is wel geïncorporeerd in Afrikaanse islamitische stromingen, voor zover ik weet. Je zou kunnen stellen dat het een kenmerk is van bijvoorbeeld de islam in Egypte. Daar zijn bijna alle vrouwen besneden.
Het is natuurlijk erg onzinnig om dat te stellen. In hoeverre verschilt de Marokkaanse, Tunesische, Libische, Algerijnse Islam met die van Egypte? Exact. Je ziet een zeer scherpe lijn bij de grens van Egypte, dat loopt door tot aan de landen in de Sahel en vervolgens Ethiopie (een voornamelijk Christelijk land).

Allah Al Watan Al Malik
pi_122557608
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

St. Patrick's Day wordt ook voornamelijk in Ierland en de VS gevierd. Neemt niet weg dat het nog steeds een katholieke feestdag is en betekent ook niet dat er in Polen, Italie of Mexico ineens geen katholieken meer wonen.

Binnen de grenzen van Afrika zie je dat vrouwenbesnijdenis vooral voorkomt bij Islamieten. Onzin dus om te stellen dat het niet gebonden is aan religie.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2013 17:12:16 ]
pi_122557624
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat was juist de FRAUDE. Dat betekent dat het dus eigenlijk niet voor vergoeding in aanmerking kwam. Dat mensen ermee gingen knoeien, doet daar niets aan af. Het zou je sieren gewoon je fout toe te geven in plaats van zo koppig vol te houden.
Nou jij je zin ik had het niet geheel bij het rechte eind, alhoewel een jarenlange 100% vergoeding door verzekeraars toch wel bij de meeste mensen als normale vergoeding beschouwd wordt.
pi_122557663
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou jij je zin ik had het niet geheel bij het rechte eind, alhoewel een jarenlange 100% vergoeding door verzekeraars toch wel bij de meeste mensen als normale vergoeding beschouwd wordt.
Door fraudeurs, niet door de meeste mensen. Ik ken niemand waarbij de besnijdenis is vergoed door de verzekeraar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_122557693
quote:

[..]

Maar dan zou men ook in dat onderzoek de bepaalde vormen van besnijdenis moeten benoemd hebben en niet alles op 1 hoop moeten gooien omdat de minst verminkende vorm van vrouwenbesnijdenis voor zover ik weet het meeste voor komt.
pi_122557697
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

St. Patrick's Day wordt ook voornamelijk in Ierland en de VS gevierd. Neemt niet weg dat het nog steeds een katholieke feestdag is en betekent ook niet dat er in Polen, Italie of Mexico ineens geen katholieken meer wonen.

Binnen de grenzen van Afrika zie je dat vrouwenbesnijdenis vooral voorkomt bij Islamieten. Onzin dus om te stellen dat het niet gebonden is aan religie.
Het is onzin om te stellen dat het gebonden is aan religie omdat het meer zou voor komen bij Islamieten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_122557713
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Door fraudeurs, niet door de meeste mensen. Ik ken niemand waarbij de besnijdenis is vergoed door de verzekeraar.
Ken je wel mensen die voor 2004 het betaald hebben aan de nederlandse doctor?
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:14:41 #60
137562 rakotto
pi_122557714
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als je nou eens het plaatje van Mutant gaat vergelijken met deze:

Dan zou je zeggen, 50/50.
pi_122557737
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk erg onzinnig om dat te stellen. In hoeverre verschilt de Marokkaanse, Tunesische, Libische, Algerijnse Islam met die van Egypte? Exact. Je ziet een zeer scherpe lijn bij de grens van Egypte, dat loopt door tot aan de landen in de Sahel en vervolgens Ethiopie (een voornamelijk Christelijk land).

[ afbeelding ]
Dat plaatje ken ik. Je ziet vaak dat religieuze stromingen lokale gebruiken incorporeren in hun lokale religieuze cultuur. Ik kan me voorstellen dat dat hier ook is gebeurd, maar ik zou eens in de literatuur moeten duiken om erachter te komen hoe hier tegenwoordig over wordt gedacht.
pi_122557747
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ken je wel mensen die voor 2004 het betaald hebben aan de nederlandse doctor?
Ik ken mensen die naar particuliere klinieken gingen en daar gewoon de volle mep betaalden. As usual.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:16:28 #63
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_122557762
Hoeveel besneden jongens zouden er rondlopen? Ow wacht over die verminking en mishandeling mogen we het niet hebben want die past nog in onze geweldige joods-gristerlijke traditie.
pi_122557845
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:15 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat plaatje ken ik. Je ziet vaak dat religieuze stromingen lokale gebruiken incorporeren in hun lokale religieuze cultuur. Ik kan me voorstellen dat dat hier ook is gebeurd, maar ik zou eens in de literatuur moeten duiken om erachter te komen hoe hier tegenwoordig over wordt gedacht.
Dat zal best. Maar dan maakt het nog geen inherent religieus gebruik - het betekent puur dat de lokale religieuze stroming het gebruik (voor eigen gewin) heeft geaccepteerd - om botsingen met de native cultuur te voorkomen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_122557871
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:14 schreef rakotto het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dan zeg ik dat vrouwenbesnijdenis voorkomt in de Afrikaanse landen die overwegend Islamitisch zijn. Het komt niet voor in de overwegend Christelijke landen en nee, ook niet in alle Islamitische landen. Echter, St Patricks Day wordt ook niet in elk katholiek land gevierd en is nog steeds een katholieke feestdag, om maar eens wat te noemen.

Voor mij een duidelijk signaal dat in bepaalde landen waar de cultuur wordt bepaald door de Islam vrouwenbesnijdenis hot is en dat dit waarschijnlijk komt doordat de landelijke religie gebruiken van oude stammen heeft geassimileerd, net zoals de christenen het Yule feest hebben genomen en er kerst van hebben gemaakt.
pi_122557906
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat zal best. Maar dan maakt het nog geen inherent religieus gebruik - het betekent puur dat de lokale religieuze stroming het gebruik (voor eigen gewin) heeft geaccepteerd - om botsingen te voorkomen.
Dat het een inherent religieus gebruik is beweer ik niet. Motieven om gebruiken over te nemen kunnen verschillen, maar het komt inderdaad voor dat bepaalde ideeën of gebruiken over worden genomen om de overgang naar een ander geloof te bevorderen. Zo ging het ook met het christendom.
pi_122557938
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dan zeg ik dat vrouwenbesnijdenis voorkomt in de Afrikaanse landen die overwegend Islamitisch zijn. Het komt niet voor in de overwegend Christelijke landen en nee, ook niet in alle Islamitische landen. Echter, St Patricks Day wordt ook niet in elk katholiek land gevierd en is nog steeds een katholieke feestdag, om maar eens wat te noemen.
Het komt wel voor in overwegend christelijke landen (zoals al werd aangegeven: Ethiopië). Wel komt het meer voor in islamitische landen in Afrika dan in christelijke.
pi_122557940
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Voor mij een duidelijk signaal dat in bepaalde landen waar de cultuur wordt bepaald door de Islam vrouwenbesnijdenis hot is en dat dit waarschijnlijk komt doordat de landelijke religie gebruiken van oude stammen heeft geassimileerd, net zoals de christenen het Yule feest hebben genomen en er kerst van hebben gemaakt.
Je leest maar lekker wat je wil lezen he. Het komt ook voor in overwegend Christelijke landen aldaar.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:23:52 #69
241662 Jian
Well, well, well
pi_122557980
Vrouwenbesnijdenis is oud, al van voor de opkomst van de Islam en het Christendom. Het kwam al voor bij de Inca's en de Egyptenaren. Het in belangrijke mate verbinden aan de Islam lijkt mij zeker niet juist, er wordt bijvoorbeeld in de Koran met geen woord over gerept.
pi_122558048
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:23 schreef Jian het volgende:
Vrouwenbesnijdenis is oud, al van voor de opkomst van de Islam en het Christendom. Het kwam al voor bij de Inca's en de Egyptenaren. Het in belangrijke mate verbinden aan de Islam lijkt mij zeker niet juist, er wordt bijvoorbeeld in de Koran met geen woord over gerept.
De o zo beschaafde Romeinen staken van die mooie broches door de schaamlippen van hun vrouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2013 17:26:59 ]
pi_122558107
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:25 schreef Sloggi het volgende:

[..]

De o zo beschaafde Romeinen staken van die mooie broches door de buitenste schaamlippen van hun vrouwen.
Dat gebeurt nu nog hoor en wordt piercing genoemd.
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:27:52 #72
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_122558128
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:25 schreef Sloggi het volgende:

[..]

De o zo beschaafde Romeinen staken van die mooie broches door de schaamlippen van hun vrouwen.
Hoe werkt dat dan? Vergelijkbaar met de huidige piercings?
pi_122558155
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:27 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Hoe werkt dat dan? Vergelijkbaar met de huidige piercings?
Ja, zoals Dr.Nikita aangeeft.
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:30:44 #74
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_122558248
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ja, zoals Dr.Nikita aangeeft.
Hoe is dat dan een teken van niet beschaafd zijn? Die miljoenen slaven, gladiatoren gevechten, (burger)oorlogen, vele moorden en massale slachting van wilde dieren voor de grap lijken mij zwaarder wegen dan een coole broche.
pi_122558277
quote:
CAIRO, 2 July 2007 – The momentum to completely eliminate female genital mutilation and cutting (FGM/C) in Egypt has accelerated in recent days with the passage of a ministerial decree and an anti-FGM/C statement by the country's top Muslim institution.

The decree by the Minister of Health and Population last week fully criminalizes FGM/C and closes a previous legal loophole that would prevent health professionals and others from undertaking the practice in both governmental and non-governmental hospitals.

Simultaneously, Al-Azhar Supreme Council of Islamic Research, the highest religious authority in Egypt, issued a statement saying FGM/C has no basis in core Islamic law or any of its partial provisions and that it is harmful and should not be practiced.

Fresh action was initiated on several fronts in recent days after a FGM/C-related death of 12 year-old girl in Upper Egypt last week. During the Third Regional Conference on Violence against Children, the First Lady Suzanne Mubarak dedicated a minute of silence for the recent child FGM/C victim. She announced the launch of a national campaign aimed at drawing more attention to the harmful practice and accelerating efforts to legally ban FGM/C. The First Lady also announced the amendment of the Child Law 1996, which in addition to banning FGM/C also addresses other child rights issues.

"UNICEF will fully support the National Council of Childhood and Motherhood, the Ministry of Health and Population, and all partners to help fully implement the strengthened law and educate people on its meaning. The law could serve as the mechanism for members of communities to report violators and bring a quick end to this extremely harmful practice," said UNICEF Egypt Representative Dr. Erma Manoncourt.

Since 2003, and under the leader ship of National Council of Childhood and Motherhood, UNICEF has been active in the FGM/C issue in Egypt by promoting education and awareness-raising and other activities. A key element of UNICEF’s effort is to assist the government in institutionalizing and implementing policies and strategies to eliminate FGM/C. UNICEF will continue supporting the National Council of Childhood and Motherhood, and the proposed related Child Law amendments, and the Ministry of Health and Population in educating the medical professionals and the public in general about the dangers of FGM/C.

An estimated three million girls and women are subjected to FGM/C each year on the African continent, including Egypt. FGM/C is an explicit violation of the United Nations Convention on the Rights of the Child, which turns 18 this year. In Egypt the vast majority of FGM/C procedures are performed by trained medical personnel, according to the 2005 Egypt Demographic and Health Survey.
http://www.unicef.org/egypt/media_3875.html

Lees dit maar even goed.
pi_122558298
Censureerd :')!!!!!!
#freefrederike
pi_122558309
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:30 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Hoe is dat dan een teken van niet beschaafd zijn? Die miljoenen slaven, gladiatoren gevechten, (burger)oorlogen, vele moorden en massale slachting van wilde dieren voor de grap lijken mij zwaarder wegen dan een coole broche.
Ik wil maar even aangeven dat kloten met genitaliën van alle tijden is. Het hoeft ook helemaal geen probleem te zijn (ook vrouwenbesnijdenis niet), maar er zijn excessen die met tak en wortel moeten worden uitgeroeid.
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:34:35 #78
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_122558402
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:32 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik wil maar even aangeven dat kloten met genitaliën van alle tijden is. Het hoeft ook helemaal geen probleem te zijn (ook vrouwenbesnijdenis niet), maar er zijn excessen die met tak en wortel moeten worden uitgeroeid.
Het is altijd een probleem zodra je het bij kinderen doet die nog geen keuze kunnen maken en je op latere leeftijd de te besnijden man/vrouw middels sociale druk bijna dwingt het te doen.
pi_122558409
quote:

[..]

Het gaat dan om het bewust verminken van wilsombekwame mensen zoals kinderen.
pi_122558500
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:16 schreef Brum_brum het volgende:
Hoeveel besneden jongens zouden er rondlopen? Ow wacht over die verminking en mishandeling mogen we het niet hebben want die past nog in onze geweldige joods-gristerlijke traditie.
Een besnijdenis bij mannen vergelijken met een bij vrouwen... Zijn totaal verschillende ingrepen man, bij de een wordt een stukje huid weggehaald, bij de ander de hele clit afgesneden en je gaatje dichtgenaaid. Weg seksueel genot.
pi_122558531
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:34 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Het is altijd een probleem zodra je het bij kinderen doet die nog geen keuze kunnen maken en je op latere leeftijd de te besnijden man/vrouw middels sociale druk bijna dwingt het te doen.
Ik bedoel dat het lichamelijk geen probleem hoeft te zijn; om de reden die jij noemt ben ik tegen iedere vorm van besnijdenis (man of vrouw), maar het is niet zo dat iedere vorm van besnijdenis nou zo enorm ingrijpend is.
pi_122558550
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:38 schreef havanagila het volgende:

[..]

Een besnijdenis bij mannen vergelijken met een bij vrouwen... Zijn totaal verschillende ingrepen man, bij de een wordt een stukje huid weggehaald, bij de ander de hele clit afgesneden en je gaatje dichtgenaaid. Weg seksueel genot.
Lees je in. Vrouwenbesnijdenis is in sommige gevallen zelfs minder ingrijpend dan mannenbesnijdenis, en maar een klein deel van de besnijdenis is zo ingrijpend als in jouw voorbeeld.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2013 17:39:32 ]
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:40:23 #83
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_122558613
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:38 schreef havanagila het volgende:

[..]

Ook bij mannen is een deel van het gevoel weg en het topje van je pink heb je ook niet echt nodig dus ook maar eraf hakken voor de grap bij baby's?
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:41:58 #84
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_122558670
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:38 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik bedoel dat het lichamelijk geen probleem hoeft te zijn; om de reden die jij noemt ben ik tegen iedere vorm van besnijdenis (man of vrouw), maar het is niet zo dat iedere vorm van besnijdenis nou zo enorm ingrijpend is.
Ik ben niet tegen besnijdenis maar doe het lekker zelf als je 18 bent. Ouders hebben niet het recht om dingen te amputeren zonder reden.
pi_122558836
Helemaal niks afhakken, tenzij eigen beslissing. En het doel van een besnijdenis is niet het genot weghalen en maagdelijkheid bewaren, (dat je hannes minder gevoelig wordt omdat er geen voorhuid omzit is iets anders dan je eikel verwijderen.). Bij vrouwen juist wel, hup, clitje weg en het zaakje dichtmaken want wee o wee als ze ooit neukt voordat ze getrouwd is en er misschien genot aan beleefd.
pi_122558854
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:24 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ga jij eens eventjes heel snel een cursus Nederlands volgen, wil je.
Ja na 4 vlot gesloten topics wil ik nog wel eens te snel typen. Ik weet niet waar de x zich op jouw toetsenbord bevindt?

En aan onze alheir aanwezige huillim, ik zal een keer happen naar je in dit topic; niks politiek gewin want ik heb niets met de NL politiek te maken. Ik zie alleen dat bepaalde culturen overal dezelfde situaties veroorzaken.

I
pi_122558935
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:46 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ja na 4 vlot gesloten topics wil ik nog wel eens te snel typen. Ik weet niet waar de x zich op jouw toetsenbord bevindt?

En aan onze alheir aanwezige huillim, ik zal een keer happen naar je in dit topic; niks politiek gewin want ik heb niets met de NL politiek te maken. Ik zie alleen dat bepaalde culturen overal dezelfde situaties veroorzaken.

I
Je eerste topic was anders ook van een tamelijk bedenkelijk niveau.
pi_122558980
quote:
Maar 120.000 schaamlippen en 30.000evenzoveel clitorissen verwerkt in de frikandellen...
Hallal smullen met Mora GVD ... en dichtgenaaid ook zodat de dames in kwestie die Mora vleesworsten niet anders dan als voedsel kunnen gebruiken
Waar kan ik die schaamlipfrikandellen trouwens bestellen?

Ik ben nieuwsgierig en heb honger.

[ Bericht 61% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2013 17:49:52 ]
pi_122559010
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:45 schreef havanagila het volgende:
Helemaal niks afhakken, tenzij eigen beslissing. En het doel van een besnijdenis is niet het genot weghalen en maagdelijkheid bewaren, (dat je hannes minder gevoelig wordt omdat er geen voorhuid omzit is iets anders dan je eikel verwijderen.). Bij vrouwen juist wel, hup, clitje weg en het zaakje dichtmaken want wee o wee als ze ooit neukt voordat ze getrouwd is en er misschien genot aan beleefd.
Nu wordt de Gspot niet weggebrand, maar als een man de clit al weet te vinden weet 90% niet hoe er mee om te gaan. De G spot staat zo ongeveer gelijk aan area 52.

Nu is het wel zo dat het verwijderen van de voorhuid de eikel minder gevoelig maakt, (zou een voordeel kunnen zijn) en imo wel achterhaald....
Vrouwenbesnijdenis moet vergeleken worden met eikel amputatie en afhakken van je ballen.

Waar kwam de euneuch ook alweer vandaan?
pi_122559069
quote:

[..]

I
Dat kan er mee te maken hebben dat je topictitels en OP's als een randdebiel typt. Om maar niet te spreken over die aanslag die je op de Nederlandse taal pleegt.
pi_122559107
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:49 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Waar kan ik die schaamlipfrikandellen trouwens bestellen?

Ik ben nieuwsgierig en heb honger.
Ik eet liever vers dan verwerkt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122559141
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:49 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Nu wordt de Gspot niet weggebrand, maar als een man de clit al weet te vinden weet 90% niet hoe er mee om te gaan. De G spot staat zo ongeveer gelijk aan area 52.

Nu is het wel zo dat het verwijderen van de voorhuid de eikel minder gevoelig maakt, (zou een voordeel kunnen zijn) en imo wel achterhaald....
Vrouwenbesnijdenis moet vergeleken worden met eikel amputatie en afhakken van je ballen.

Wat maakt het uit waar een traditie vandaan komt of uit welk geloof het komt, enige wat er toe doet is dat het verkeerd is.
pi_122559171
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:52 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ik eet liever vers dan verwerkt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom moeten westerse vrouwen dat organiseren? Laat moslima's dat lekker zelf doen als ze daar behoefte aan hebben.

Overigens ken ik wel een paar moslima's die nooit een hoofddoek dragen, dus die doen alvast mee.
pi_122559173
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:49 schreef desiredbard het volgende:
In ieder geval niet uit de Islamitische wereld.
pi_122559254
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:53 schreef Peunage het volgende:

[..]

In ieder geval niet uit de Islamitische wereld.
De oudste verwijzing is gevonden in het vroegere Sumerië.
pi_122559348
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:56 schreef Sloggi het volgende:

[..]

De oudste verwijzing is gevonden in het vroegere Sumerië.
Ver, ver, voor de Islam, Christendom en Jodendom dus.
pi_122559450
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:58 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ver, ver, voor de Islam, Christendom en Jodendom dus.
Klopt, ca. 2100 v.C.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2013 18:01:16 ]
pi_122559473
En wat dat nog, enige wat er toe doet is dat jonge kinderen hun clitjes kwijtraken, maakt het echt uit of dat door Islamistische of Joodse ouders wordt gedaan?
pi_122559602
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:01 schreef havanagila het volgende:
En wat dat nog, enige wat er toe doet is dat jonge kinderen hun clitjes kwijtraken, maakt het echt uit of dat door Islamistische of Joodse ouders wordt gedaan?
Voor sommigen wel, aan dit topic te zien.
pi_122559721
quote:
In feite zou dat niks uit moeten maken. Maar er zijn altijd mensen bij die een bepaalde religie moeten bashen en zeggen dat dit door die religie komt. Als ik feitelijke onjuistheden zie wil ik die gewoon verbeteren.
pi_122559855
quote:
Ook heel veel jonge kinderen raken hun voorhuid kwijt daar moeten we ons dan net zo druk over maken zolang we dat niet doen zijn we hypocriet.
pi_122560227
Wat kunnen toch sommigen jankiejankie doen als besnijdenis aan religie gelinkt wordt.

Religie is de basis voor deze waanzin, of het nou de spaghetti, koekiemonster, Thor, Wodan, Mohammed of Mozes ligt maakt geen reet uit. Verminking van wilsonbekwame mensen is en blijft verminking.
pi_122560375
quote:

[..]

I
Godverdomme, ik snap er nog steeds niks van. Wat een klote taal spreek je, zeg. Uit welke volksbuurt kom jij dan?
#freefrederike
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:32:00 #104
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_122560662
Maar wat is het nut van die besnijdenis eigenlijk?
Een vrouw die geen sexueel genot meer kan hebben zal niet al te graag met haar man naar bed gaan lijkt me.
Lijkt me voor die man ook niet leuk om te vrijen met een vrouw die er niks aan vindt of die zelfs pijn heeft :{
pi_122562087
quote:
11s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:32 schreef Flow3r het volgende:
Maar wat is het nut van die besnijdenis eigenlijk?
Een vrouw die geen sexueel genot meer kan hebben zal niet al te graag met haar man naar bed gaan lijkt me.
Lijkt me voor die man ook niet leuk om te vrijen met een vrouw die er niks aan vindt of die zelfs pijn heeft :{
Dat het kind in kwestie, op haar huwelijksnacht, alles nog potjedicht heeft zitten zodat manlief haar maagdelijkheid op kan eisen.

En mannenbesnijdenis is ook fout, tenzij de vrouw/man op volwassen leeftijd er zelf voor kiest. (fimosis daargelaten, en kan niet zo 1-2-3 op een aandoening komen waar het nodig is om je clitoris te verwijderen)
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:11:53 #106
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_122562296
quote:
Dat het kind in kwestie, op haar huwelijksnacht, alles nog potjedicht heeft zitten zodat manlief haar maagdelijkheid op kan eisen.
Ik snap dat het in veel hoofden belangrijk is om als maagd het huwelijk in te gaan.En dichtbinden kan ik daar nog wel mee rijmen, maar de clitoris verwijderen lijkt me eerder bedoeld om de vrouw geen genot te geven.
Blijft de vraag, voor zowel de man als de vrouw , wat er voor lol aan is om te vrijen eventueel met pijn en zonder gevoel :?
pi_122562531
Dit is één vd vele culturele verrijkingen waarvoor NL dankbaar moet zijn.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_122562645
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:58 schreef Auroraw het volgende:
De voorhuid wordt weggehaald bij mannen
bij vrouwen, in het ergste geval worden de schaamlippen en clitoris weggesneden en wordt het zaakje dichtgenaaid zodat er enkel een klein gaatje overblijft.
:P
pi_122562671
quote:

[..]

Ja dat is fijn dat je dat even wil aangeven. Maar het doet er geen kloot toe waarom het 4000 jaar geleden gebeurde. Het wordt nu (in een beperkt aantal landen, dat wel) in stand gehouden door de heersende religie.
pi_122562711
quote:
2s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:11 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Ik snap dat het in veel hoofden belangrijk is om als maagd het huwelijk in te gaan.En dichtbinden kan ik daar nog wel mee rijmen, maar de clitoris verwijderen lijkt me eerder bedoeld om de vrouw geen genot te geven.
Blijft de vraag, voor zowel de man als de vrouw , wat er voor lol aan is om te vrijen eventueel met pijn en zonder gevoel :?
Seks is zondig en dient enkel voor voortplanting volgens de wat striktere religies.
pi_122562770
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:14 schreef rakotto het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Heee is er iets aan de hand daar waar moslim en christen gebieden aan elkaar grenzen?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_122562786
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:19 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Seks is zondig en dient enkel voor voortplanting volgens de wat striktere religies.
En de ouwe mannekes verkrachten het liefst meisjes van een jaar of negen om er daarna mee te trouwen. Viespeuken.

Wat mij betreft kan deze dicht, TS heeft eerder vandaag al twee topics geopend over hetzelfde onderwerp en die zijn gesloten om de opruiende toon.
pi_122566722
quote:
2s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:21 schreef ArnosL het volgende:

[..]

En de ouwe mannekes verkrachten het liefst meisjes van een jaar of negen om er daarna mee te trouwen. Viespeuken.

Wat mij betreft kan deze dicht, TS heeft eerder vandaag al twee topics geopend over hetzelfde onderwerp en die zijn gesloten om de opruiende toon.
[desiredbard-modus] Hoezo? Mag dit niet gewoon gezegd worden?! :( [/desiredbard-modus]
pi_122571182
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja dat is fijn dat je dat even wil aangeven. Maar het doet er geen kloot toe waarom het 4000 jaar geleden gebeurde. Het wordt nu (in een beperkt aantal landen, dat wel) in stand gehouden door de heersende religie.
Vooral cultuur, in dit geval. De religie kwam later.
pi_122571800
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:31 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Vooral cultuur, in dit geval. De religie kwam later.
Wenn Ich das Wort Kultur...
pi_122572057
Goebbels?
pi_122572401
quote:
9s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[desiredbard-modus] Hoezo? Mag dit niet gewoon gezegd worden?! :( [/desiredbard-modus]
Mwah vind het nogal opruiend nieuws dat 3-4% van de vrouwen in Nederland gemutileerd zou zijn.
(exuses voor deze veranglisaxing).
SPOILER
Vreemd dat mensen met dit soort vrouwonvriendelijke ideen het imo gore lef heeft te hebben hun zgn niet moslim zusters (ongelovifge teefjes dus) op durft te roepen de vrijheid van een hijaab te ervaren pmsl, terwijl andersom, een oproep om dat ding af te doen uitgelegd zou worden als xenofobie en haat0
pi_122572517
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:42 schreef Sloggi het volgende:
Goebbels?
Neen, Hanns Johst
pi_122572644
Verlichte geesten, die nazi's.
pi_122573797
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:48 schreef Sloggi het volgende:
Verlichte geesten, die nazi's.
Snelweg, auto voor iedereen, werk voor iedereen, alles afschrijven als onzinnig is ook wat kort door de bocht.

Cultuur is nimmer een excuus.
pi_122573941
Het wordt dan ook niet als excuus gebruikt, en ik heb het over de manier van denken van onze militaristische vrinden, niet over het feit dat ze puike auto's maakten.
pi_122575433
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:00 schreef Sloggi het volgende:
Het wordt dan ook niet als excuus gebruikt, en ik heb het over de manier van denken van onze militaristische vrinden, niet over het feit dat ze puike auto's maakten.
Ja daar lieten die Tacovreters weinig van over, van staal naar blik ...zucht.
SPOILER
het begrip cultuur heeft en veroorzaakt een boel friktie.
Mensen die als dan niet met een rieten rokje/peniskoker gelukki door het oerwoud lopen gillen moeten wij westerlingen zonodig onze cultuur opdwingen.
Ik weet echt niet wie gelukker is.. hunter gatherer die met 40-50 dood gaat aan een longontsteking of met altzheimer de boom uitflikkert, Of een dementerende 70 jarige met gezinsplanning kanker en korsakov in een verpleegtehuis waar "goed" voor hem gezorgd wordt
Als je een Olieramp in de Noordzee of in de Chinese zee hebt ...welk is eerder opgeruimd.
Juist degene waar ze het zonder project management inspraakorganen en biologische betweters kunnen,
En ja een bepaald karakter is in mensen net zoals in honden gefokt
Ik bedoel niet ieder hond is geschikt als herdershond, en als springerspaniel heb je ook verdomd weinig kans in een roedel wolven tenzij je je retehard aanpast en assimileert.
Maar een hond die de schapen aanvalt wordt afgeschoten, en een spaniel in een roedel verscheurd.

Datzelfde geld voor cultuur.
Wij passen ons daar aan..zij passen zich hier aan
Als wij ons daar niet aanpassen volgen er klappen... dus waaron andersom niet?
pi_122575577
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:16 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ja daar lieten die Tacovreters weinig van over van staal naar blik ...zucht.
het begrip cultuur heeft en veroorzaakt een boel friktie.
Mensen die als dan niet met een rieten rokje/peniskoker gelukki door het oerwoud lopen gillen moeten wij westerlingen zonodig onze cultuur opdwingen.
Ik weet echt niet wie gelukker is.. hunter gatherer die met 40-50 dood gaat aan een longontsteking of met altzheimer de boom uitflikkert, Of een dementerende 70 jarige met gezinsplanning kanker en korsakov in een verpleegtehuis waar "goed" voor hem gezorgd wordt
Als je een Olieramp in de Noordzee of in de Chinese zee hebt ...welk is eerder opgeruimd.
Juist degene waar ze het zonder project management inspraakorganen en biologische betweters kunnen,
En ja een bepaald karakter is in mensen net zoals in honden gefokt
Ik bedoel niet ieder hond is geschikt als herdershond, en als springerspaniel heb je ook verdomd weinig kans in een roedel wolven tenzij je je retehard aanpast en assimileert.
Maar een hond die de schapen aanvalt wordt afgeschoten, en een spaniel in een roedel verscheurd.

Datzelfde geld voor cultuur.
Wij passen ons daar aan..zij passen zich hier aan
Als wij ons daar niet aanpassen volgen er klappen... dus waaron andersom niet?
Omdat dat in onze cultuur niet hoort.
pi_122575674
De ouders van die meisjes verdienen ook een hele diepe snee ter hoogte van de axis :7
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_122575901
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:18 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Omdat dat in onze cultuur niet hoort.
Klopt , maar daarmee teken je als cultuur je eigen doodvonnis.
Dat is net zoiets als Democratisch voor een dictatuur kiezen... dat doe je ook niet voor maar 4 jaar en dan een nieuwe kans.
We passen rechtspraak wel degenlijk anders toe vanwege cultuur:
Muslim Who Raped 13 Year Old UK Girl Spared Jail Because “He Didn’t Know It Was Wrong”

Je vrouw in het buitenland total loss rammen omdat het sekreet het verdomd te slikken vanwege een zere keel komt je bij thuiskomst duur te staan.
jJe dochter/vrouw bij bezoek aan het land van herkomst genitiaal laten mutileren... wel vervolging is in dat geval zo makkelijk dus niet in Nederland.

Sorry maar dat is te dom voor woorden.

Dit is de mentaliteit van die gastjes
quote:
Badr leegt in één teug zijn blikje en begint harder en agressiever te praten. "Waarom staan ze dan uren voor de spiegel voordat ze boodschappen gaan doen? Om er mooi uit te zien, toch? Dat doen ze voor jongens en als ze niet versierd willen worden, dan moeten ze maar een hoofddoekje omdoen. Moslimmeisjes, daar hebben we wel respect voor." Yassin corrigeert zijn vriend: "Niet als ze wél een hoofddoekje dragen maar ook sexy kleding. Dat slaat echt nergens op, dat zijn ook gewoon hoeren."

Hoe zouden jullie het vinden als bijvoorbeeld jullie zusjes zo bejegend zouden worden door jongens zoals jullie? Yassin schudt met zijn hoofd. "Als ik mijn zusje hier zie lopen, maak ik haar dood. Dat is het verschil tussen ons en Nederlandse mensen. Wij houden van onze zusjes en daarom beschermen wij ze. Ik zorg ervoor dat mijn zusjes niet de verkeerde kant opgaan, dat is mijn taak als broer. Nederlandse mensen houden niet van hun dochters, want die meisjes mogen alles. Met sexy kleding aan op straat lopen en naar feestjes om met jongens slechte dingen te doen."
Het leeft in nederland... het heeft zich aan het NL systeem te houden.
Als Jan of Kees een meisje ongevraagd in haar kruis grijpt wordt hij terrecht bestraft.
Waarom zou cultuur/Religie in bepaalde gevallen als excuus mogen dienen.

Je kunt bovenstaande ook lezen als
Nee we houden van onze zusjes en dochters daarom laten we ze besnijden zodat zich niet als hoeren gedragen

[ Bericht 26% gewijzigd door desiredbard op 06-02-2013 22:27:55 ]
pi_122576203
Besnijdenis vrouwen

Het probleem bij besnijdenis vrouwen is dat ze totaal niet kan genieten van seks. Ze worden niet opgewonden en ze komen nooit klaar. Verder polygame mannen houden van besnijdenis vrouwen om met meerdere vrouwen te trouwen en besnijdenis van vrouwen in net als de wetten van hoofddoek dragen. In de islam is het een recht van de man om met meerdere vrouwen te trouwen.

Onbesneden Afrikaanse vrouwen genieten vaak voor seks. Als besneden vrouwen hebben geen plezier met seks dat komt omdat haar voormoeder en moeder hebben er voor gekozen om hun kinderen geen plezier te krijgen met seks, omdat haar voormoeder en moeder zijn gedwongen om te trouwen met iemand van haar familie, dat kan zijn broer, neef, oom of haar vader, enz. Dus de kinderen moeten ook gedwongen om te trouwen.

Besneden vrouwen hebben afschuwelijk vagina (clitoris). Sommige moslimvrouw zijn niet besneden maar haar vagina-clitoris is verbrandt. Daarom worden ze ook geneukt in het donker en mannen mogen haar vagina niet likken en bekijken.

Besnijdenis vrouwen zijn seks-slavinnen voor mannen. Besneden vrouwen mogen niet genieten van seks en ze mogen niet klaarkomen en ze mogen ook niet seks hebben met mannen van ander traditie, cultuur en religie. Deze vrouwen worden meestal gedwongen om met iemand van haar familie te trouwen.

Sommige Islam vrouwen worden uithuwelijken en haar ouders of iemand van haar familie krijgt een bruidsschat. Het bedrag van bruidsschat wordt bepaalt door haar familie. Maar voordat de familie van de (toekomstige) man de bruidsschat betaalt, er zijn ook eisen die de vrouw moet voldoen bijvoorbeeld hoe jonger vrouw hoe hoger het bedrag, vrouw moet maagd zijn, besneden, enz.

Strijden tegen besnijdenis vrouwen is strijden tegen bruidsschat. Als de Islam vrouwen willen niet dat haar dochters worden besneden moeten de Islam vrouwen de bruidsschat niet meer accepteren, dan krijgen ze meer rechten. Maar sommige Islam vrouwen vragen ¤ 10.000 voor bruidsschat. Om ¤ 10.000 voor een bruidsschat te vragen is wel makkelijk, Maar dat krijgt ze niet zomaar. Ze moet ook iets teruggeven.

Ik geloof dat vrouwenbesnijdenis heeft te maken met de bruidsschat. Omdat Islam vrouwen worden niet alleen besneden maar haar vaginale opening wordt ook dichtgenaaid of haar vagina wordt verbrandt. Om niet te vreemdgaan en niet genieten van seks. Islam mannen en polygame mannen zijn vaak jaloers en bezitterig. Eigenlijk, besnijdenis van vrouwen zit in de wortel van sommige (islamitische) tradities, daarom is besnijdenis van vrouwen ook taboe!
Tegen besnijdenis van vrouwen en verbrand van vrouwe vagina-clitoris.
pi_122581375
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:24 schreef Centraalafrikaanse het volgende:
Besnijdenis vrouwen

Het probleem bij besnijdenis vrouwen is dat ze totaal niet kan genieten van seks. Ze worden niet opgewonden en ze komen nooit klaar. Verder polygame mannen houden van besnijdenis vrouwen om met meerdere vrouwen te trouwen en besnijdenis van vrouwen in net als de wetten van hoofddoek dragen. In de islam is het een recht van de man om met meerdere vrouwen te trouwen.

Onbesneden Afrikaanse vrouwen genieten vaak voor seks. Als besneden vrouwen hebben geen plezier met seks dat komt omdat haar voormoeder en moeder hebben er voor gekozen om hun kinderen geen plezier te krijgen met seks, omdat haar voormoeder en moeder zijn gedwongen om te trouwen met iemand van haar familie, dat kan zijn broer, neef, oom of haar vader, enz. Dus de kinderen moeten ook gedwongen om te trouwen.

Besneden vrouwen hebben afschuwelijk vagina (clitoris). Sommige moslimvrouw zijn niet besneden maar haar vagina-clitoris is verbrandt. Daarom worden ze ook geneukt in het donker en mannen mogen haar vagina niet likken en bekijken.

Besnijdenis vrouwen zijn seks-slavinnen voor mannen. Besneden vrouwen mogen niet genieten van seks en ze mogen niet klaarkomen en ze mogen ook niet seks hebben met mannen van ander traditie, cultuur en religie. Deze vrouwen worden meestal gedwongen om met iemand van haar familie te trouwen.

Sommige Islam vrouwen worden uithuwelijken en haar ouders of iemand van haar familie krijgt een bruidsschat. Het bedrag van bruidsschat wordt bepaalt door haar familie. Maar voordat de familie van de (toekomstige) man de bruidsschat betaalt, er zijn ook eisen die de vrouw moet voldoen bijvoorbeeld hoe jonger vrouw hoe hoger het bedrag, vrouw moet maagd zijn, besneden, enz.

Strijden tegen besnijdenis vrouwen is strijden tegen bruidsschat. Als de Islam vrouwen willen niet dat haar dochters worden besneden moeten de Islam vrouwen de bruidsschat niet meer accepteren, dan krijgen ze meer rechten. Maar sommige Islam vrouwen vragen ¤ 10.000 voor bruidsschat. Om ¤ 10.000 voor een bruidsschat te vragen is wel makkelijk, Maar dat krijgt ze niet zomaar. Ze moet ook iets teruggeven.

Ik geloof dat vrouwenbesnijdenis heeft te maken met de bruidsschat. Omdat Islam vrouwen worden niet alleen besneden maar haar vaginale opening wordt ook dichtgenaaid of haar vagina wordt verbrandt. Om niet te vreemdgaan en niet genieten van seks. Islam mannen en polygame mannen zijn vaak jaloers en bezitterig. Eigenlijk, besnijdenis van vrouwen zit in de wortel van sommige (islamitische) tradities, daarom is besnijdenis van vrouwen ook taboe!
Kort samengevat, moslims zijn sexueel gefrustreerd. Had je daar nou echt zoveel poeha voor nodig?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_122582276
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:21 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Klopt , maar daarmee teken je als cultuur je eigen doodvonnis.
Dat is net zoiets als Democratisch voor een dictatuur kiezen... dat doe je ook niet voor maar 4 jaar en dan een nieuwe kans.
We passen rechtspraak wel degenlijk anders toe vanwege cultuur:
Muslim Who Raped 13 Year Old UK Girl Spared Jail Because “He Didn’t Know It Was Wrong”
Jij bent 1 van de domste debielen die ik op fok! ben tegengekomen, en dat zegt wat. Je springt van de hak op hak op de tak, relateert dingen die niks met elkaar te maken hebben en praat over dingen waar je niks van snapt.

Kijk alleen al naar die idiote bron van jou, lekker objectief geschreven stuk. Bepaalde zaken uitvergroten, andere cruciale dingen uit het originele artikel gewoon weglaten. Als je het oorspronkelijke artikel had gelezen(dailymail) in plaats van die kwaliteitsblog van jou had je geweten dat het om seks tussen 2 jongeren(17 en 13) ging en niet om verkrachting in letterlijke betekenis van het woord. Verder is de rechter niet in zijn verhaal getrapt en heeft hij praktisch gezegd dat die jongen bullshit lult.
pi_122582370
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:14 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jij bent 1 van de domste debielen die ik op fok! ben tegengekomen
Dat zou juist jou toch moeten intrigeren.
pi_122582447
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:17 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat zou juist jou toch moeten intrigeren.
Slim hoor. Sesamstraat is al lang afgelopen, ga maar snel naar bed.
pi_122582470
Besnijdenis vrouwen

Tegen besnijdenis van vrouwen en verbrand van vrouwe vagina-clitoris.
pi_122582526
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:20 schreef Peunage het volgende:

[..]

Slim hoor. Sesamstraat is al lang afgelopen, ga maar snel naar bed.
Ik mag een uurtje langer opblijven.
  donderdag 7 februari 2013 @ 02:13:11 #133
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_122584143
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:21 schreef Centraalafrikaanse het volgende:
Besnijdenis vrouwen

Wat heb ik net gelezen? -O-
pi_122584894
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:45 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Mwah vind het nogal opruiend nieuws dat 3-4% van de vrouwen in Nederland gemutileerd zou zijn.
Dat vind ik ook maf om te constateren dat er dan nog maar 30.000* 33= 1.000.000 miljoen vrouwen in nl leven. Zelfs rekenen is te moeilijk voor jou?
  donderdag 7 februari 2013 @ 08:49:07 #135
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_122585622
En dan het gek vinden dat dit soort topics gesloten worden. Iedereen is alweer druk op de man aan het spelen. Geweldige discussie jongens.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_122585889
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
En dan het gek vinden dat dit soort topics gesloten worden. Iedereen is alweer druk op de man aan het spelen. Geweldige discussie jongens.
TS faalt dan ook gewoon op alle gebieden.
Het mag een wonder wezen dat hij het tot op de dag van vandaag heeft overleefd.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
― Albert Einstein
pi_122603871
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kort samengevat, moslims zijn sexueel gefrustreerd. Had je daar nou echt zoveel poeha voor nodig?
Kort samengevat, mensen maken kloontjes aan omdat ze bang zijn om de discussie te verliezen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_122604330
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kort samengevat, mensen maken kloontjes aan omdat ze bang zijn om de discussie te verliezen.
En wie is die kloon dan?
pi_122604351
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

En wie is die kloon dan?
Wat denk je.
Allah Al Watan Al Malik
pi_122604420
quote:
9s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat denk je.
Ik denk niks, ik weet niet eens over wie je het hebt. Ik maak een opmerking over moslims en sexuele frustratie en jij begint over kloons, ik zie het verband niet zo.
pi_122604449
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:22 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik denk niks, ik weet niet eens over wie je het hebt. Ik maak een opmerking over moslims en sexuele frustratie en jij begint over kloons, ik zie het verband niet zo.
Oke, dan niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_122604467
quote:
9s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oke, dan niet.
8)7
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 19:05:09 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122606063
waarom nu weer zo'n idiote TT :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 19:05:34 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122606077
slotje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')