abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122555301
Deel 3... want het zal GVD gezxegd worden
quote:
30.000 besneden vrouwen in Nederland
Bewerkt door: redactie − 06/02/13, 07:25 − bron: ANP

© ANP. Khady Koita schreef het boek Verminkt en is voorzitter van het Europees netwerk preventie meisjesbesnijdenis.
In Nederland wonen naar schatting 30.000 besneden vrouwen. Daarnaast lopen jaarlijks 40 tot 50 meisjes die in Nederland wonen het risico om besneden te worden. Vooral als het herkomstland wordt bezocht, gaat het risico omhoog. Dat blijkt uit onderzoek van kenniscentrum Pharos voor migranten, vluchtelingen en gezondheid.

Pharos voerde het onderzoek uit in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid. De meeste meisjes uit de risicogroep zijn afkomstig uit Somalië en Egypte. rouwelijke genitale verminking is strafbaar in Nederland. Als het bij minderjarige meisjes gebeurt, valt het onder kindermishandeling.

Het aantal besneden vrouwen zou nog hoger liggen zonder het huidige beleid om besnijdenis tegen te gaan, denken de onderzoekers. Ze pleiten er dan ook voor dat dit beleid, dat voorlichting, preventie en strafbaarheid combineert, voortgezet wordt.

Staatssecretaris Martin van Rijn van Volksgezondheid wil meisjesbesnijdenis nog steviger aanpakken. 'Het blijven confronterende cijfers maar het is hoopgevend dat het risico voor meisjes uit risicogroepen die hier langer wonen laag is. Waar mogelijk moeten we doorpakken in de strijd tegen meisjesbesnijdenis want elk geval is er één teveel.'

De strafrechtelijke aanpak van meisjesbesnijdenis wordt uitgebreid, aldus Van Rijn. Het wordt na een wetswijziging mogelijk om in het buitenland gepleegde meisjesbesnijdenis in ons land te vervolgen. Verder komen er op zes plaatsen speciale spreekuren voor besneden vrouwen en komt er een voorlichtingscampagne om ze te wijzen op het verband tussen hun klachten en de besnijdenis.
Nadat van de week dus een topic over de zegeningen van de hijab dus al gesloten werd:
NWS / World hijab day We mogen de achterlijken niet bekritiseren, nu dit.

Je vrouw mag in Nederland wel aangifte doen als je haar in hetbuitenland een paar klappen geeft wegens niet slikken/afwassen... Maar besneidemis kunnen we niks aan doen.

GVD belachelijk
Wachten op slotje 3

Bron 1
Bron2
Bron 3
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:19:37 #2
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_122555626
Zieke lui die dit doen. :N
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_122555771
Dat word dus een ban van twee weken

He MPG
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:25:18 #4
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_122555869
Of je neemt het onderwerp serieus TS, en maak een goede informatieve OP zonder spellingsfouten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:32:17 #5
369018 Sjeik_Telmachientje
ttttttrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
pi_122556150
De boodschapper gebruikt onze taal erg slordig.

Neemt niet weg dat je zijn boodschap wel serieus moet nemen.
TTTTTTTTTTTRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
pi_122556171
Misschien moeten we bij dat soort tuig maar gewoon een mutatie aanbrengen in de zaadleider. :7
pi_122556559
Wat een vaag persbericht vooral deze zinsnede:

quote:
Daarnaast lopen jaarlijks 40 tot 50 meisjes die in Nederland wonen het risico om besneden te worden.
Dus die worden niet besneden maar er lopen er een risico op, kom dan met concrete cijfers hoeveel nederlandse kinderen jaarlijks wel besneden worden.

Verder moeten we dan natuurlijk ook over het besnijden van jongetjes hebben want dat is net zo goed mutulatie. Hoeveel joodse en moslim jongetjes worden jaarlijks in nederland op de zorgverzkeringskosten besneden. :D
pi_122556589
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:43 schreef Basp1 het volgende:
Wat een vaag persbericht vooral deze zinsnede:

[..]

Dus die worden niet besneden maar er lopen er een risico op, kom dan met concrete cijfers hoeveel nederlandse kinderen jaarlijks wel besneden worden.

Verder moeten we dan natuurlijk ook over het besnijden van jongetjes hebben want dat is net zo goed mutulatie. Hoeveel joodse en moslim jongetjes worden jaarlijks in nederland op de zorgverzkeringskosten besneden. :D
Uit welk pakket wordt dat vergoed?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:45:40 #9
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122556644
ies koeltoer, moeten wij respecteren :')
pi_122556671
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:19 schreef rakotto het volgende:
Zieke lui die dit doen. :N
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:46:58 #11
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_122556693
Meisjes besnijden? Warum?
Say what?
pi_122556761
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uit welk pakket wordt dat vergoed?
Ah ik zie al, niet meer in het basispakket.

Maar dan nog het is een beschadiging van goed mannenlichaam en net zo verwerpelijk als er geen medische gronden zijn om kinderen te laten besnijden. Als kinderen volwassen zijn dan mogen ze wat mij betreft zelf de keuze maken, maar niet op zo'n jonge leeftijd.
pi_122556776
Trieste lui hier die de boodschapper aanvallen en het trieste nieuws maar negeren.

Een schande dat die idiote religieuzen al zoveel voet aan de grond hebben hier dat er zoveel vrouwen gruwelijk zijn verminkt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Frutsel op 06-02-2013 18:53:10 ]
pi_122556808
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ah ik zie al, niet meer in het basispakket.

Maar dan nog het is een beschadiging van goed mannenlichaam en net zo verwerpelijk als er geen medische gronden zijn om kinderen te laten besnijden. Als kinderen volwassen zijn dan mogen ze wat mij betreft zelf de keuze maken, maar niet op zo'n jonge leeftijd.
Sinds wanneer zat het in het basispakket? En mannenbesnijdenis vind ik van een totaal andere orde. Maar goed, die discussie is een kleine 5 miljard keer op Fok! gevoerd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_122556824
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:49 schreef Nielsch het volgende:
Trieste lui hier die de boodschapper aanvallen en het trieste nieuws maar negeren.

Een schande dat die idiote religieuzen al zoveel voet aan de grond hebben hier dat er zoveel vrouwen gruwelijk zijn verminkt.
Ik denk niet dat je het als religieus gebruik kunt zien.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 06-02-2013 18:53:18 ]
pi_122556833
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:46 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Alleen mensen die kleine meisjes besnijden kunnen randdebielen zijn?
Gaat duidelijk hier om deze topic en inhoud. Nogmaals dan, waarom is TS een randdebiel?

quote:

Dit

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 06-02-2013 18:53:31 ]
pi_122556851
quote:
18s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:46 schreef UpsideDown het volgende:
Meisjes besnijden? Warum?
Moet van een verzonnen sprookjesfiguur op een wolk die anders heel boos gaat worden. Laffe haatbaarden geloven dat helaas en pakken een mes erbij om ff lekker wat te snijden.
pi_122556864
quote:
Trieste lui hier die de boodschapper aanvallen en het trieste nieuws maar negeren. Bekende tactiek van bomenknuffelend struisvogel-links Nederland.
Als jij iemand in dit topic kunt vinden die vóór vrouwenbesnijdenis is, krijg jij van mij een euro.
pi_122556880
quote:
..Een schande dat die idiote religieuzen al zoveel voet aan de grond hebben hier dat er zoveel vrouwen gruwelijk zijn verminkt.
Wat bedoel je met "voet aan de grond"? Het gaat hier immers niet om 30.000 vrouwen die besneden zijn in Nederland, maar om besnijdenissen in het buitenland.
pi_122556896
quote:
5s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sinds wanneer zat het in het basispakket? En mannenbesnijdenis vind ik van een totaal andere orde. Maar goed, die discussie is een kleine 5 miljard keer op Fok! gevoerd.
Dat is van preceis dezelfde orde als het merendeel van de vrouwenbesnijdenissen waar we het hier over hebben, want veelal is het niet meer dan een sneetje in de clit te maken, en niet de complete verminkingen van alle schaamlippen eraf en dichtnaaien.
pi_122556913
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:51 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Als jij iemand in dit topic kunt vinden die vóór vrouwenbesnijdenis is, krijg jij van mij een euro.
Betaal hem maar een euro.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:52:16 #22
137562 rakotto
pi_122556917
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Moet van een verzonnen sprookjesfiguur op een wolk die anders heel boos gaat worden. Laffe haatbaarden geloven dat helaas en pakken een mes erbij om ff lekker wat te snijden.
Heeft niets met religie te maken. Is koeltuur.
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:53:11 #23
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_122556953
quote:

[..]

Dan mogen we ook in naam van de boze houthakker het hoofd van de haatbaarden met een bijl scheiden van de romp.
Say what?
pi_122556992
quote:

[..]

Vrouwenbesnijdenis is meer cultureel dan religieus bepaald (voor zover die twee te scheiden zijn). De meeste islamieten besnijden vrouwen niet, gelukkig, en het werd al gedaan lang voordat de islam bestond.

Laat natuurlijk onverlet dat bepaalde islamitische stromingen het gebruik hebben overgenomen.
pi_122557030
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is van preceis dezelfde orde als het merendeel van de vrouwenbesnijdenissen waar we het hier over hebben, want veelal is het niet meer dan een sneetje in de clit te maken, en niet de complete verminkingen van alle schaamlippen eraf en dichtnaaien.
Jij vindt dat van precies dezelfde orde, dat heb je net al duidelijk gemaakt. Ik niet. Dat heb ik ook net duidelijk gemaakt. Herhaling van zetten hier.

Maar, sinds wanneer zat het in het basispakket?
Allah Al Watan Al Malik
pi_122557049
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:52 schreef rakotto het volgende:

[..]

Lijkt mij evident maar de wortel ligt bij religie denk ik.
pi_122557057
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:50 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je het als religieus gebruik kunt zien.
Dat denk ik wel. Het is inderdaad ook plaatsafhankelijk maar binnen die plaats (Afrika) is het grotendeels wel toe te schrijven aan een bepaalde godsdienst.
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:56:50 #28
137562 rakotto
pi_122557082
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:55 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nope. Bijvoorbeeld bij Egyptenaren. Dit gebruik stamt uit het Oude Egypte, ver voor de Islam bijvoorbeeld.
pi_122557133
mannen worden toch ook besneden :{
pi_122557136
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:55 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Lees je in.

Tevens: religie is een vorm van cultuur.
pi_122557139
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:52 schreef rakotto het volgende:

[..]

En toevallig is het een veel voorkomend gebruik in landen met een cultuur geschoeid op de islam. Onzin om te doen alsof er geen verband is.
pi_122557146
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:56 schreef rakotto het volgende:

[..]

Nope. Bijvoorbeeld bij Egyptenaren. Dit gebruik stamt uit het Oude Egypte, ver voor de Islam bijvoorbeeld.
Ik heb religie en geen islam genoemd,
pi_122557153
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:55 schreef Mutant01 het volgende:

Maar, sinds wanneer zat het in het basispakket?
Het is er op een gegeven moment uitgedonderd omdat er teveel gefraudeerd werd.

Maar goed daar gaat het verder niet meer over. http://www.elsevier.nl/Po(...)nds-ELSEVIER007811W/

Ow dan krijg ik dadelijk natuurlijk nog de bijdehandte opmerking van jou dat het in het ziekenfonds zat en niet in de nieuwe zorgverzekering. :')
pi_122557160
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat denk ik wel. Het is inderdaad ook plaatsafhankelijk maar binnen die plaats (Afrika) is het grotendeels wel toe te schrijven aan een bepaalde godsdienst.
Het is
quote:

[..]

Zelfs de deskundigen op dit gebied hebben dit meermaals aangegeven. Men kan het al over the internet vinden. Maar zuur-rechts Nederland moet natuurlijk wel aan het stokpaardje denken he.
Allah Al Watan Al Malik
pi_122557179
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:58 schreef Auroraw het volgende:
mannen worden toch ook besneden :{
Jaah,bij 2 maanden oud!!! :P
pi_122557189
quote:

[..]

Ja en? Veel Christelijke gebruiken zijn ook ouder dan het christendom. Dat maakt die gebruiken niet ineens niet-christelijk.
pi_122557199
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het is er op een gegeven moment uitgedonderd omdat er teveel gefraudeerd werd.

Maar goed daar gaat het verder niet meer over. http://www.elsevier.nl/Po(...)nds-ELSEVIER007811W/

Ow dan krijg ik dadelijk natuurlijk nog de bijdehandte opmerking van jou dat het in het ziekenfonds zat en niet in de nieuwe zorgverzekering. :')
Het werd nooit vergoed. Je lult weer een slag in de lucht:

quote:
Nu zit jongensbesnijdenis, als die tenminste een medische reden heeft, nog wel in het pakket van het ziekenfonds
Vandaar ook de TITEL van het bericht.
Allah Al Watan Al Malik
pi_122557230
Potentieel stormlooptopic.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_122557238
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:59 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Jaah,bij 2 maanden oud!!! :P
Bij moslims op wat latere leeftijd, niet bij twee maanden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_122557311
Hoon zal mij wel weer ten deel vallen, maar is alle ophef wel nodig. Het gaat immers maar om 40 tot 50 meiden per jaar.

Dat is natuurlijk vervelend, maar we moeten niet overdrijven.
pi_122557340
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is

[..]

Zelfs de deskundigen op dit gebied hebben dit meermaals aangegeven. Men kan het al over the internet vinden. Maar zuur-rechts Nederland moet natuurlijk wel aan het stokpaardje denken he.
Dat een gebruik ouder is dan het geloof sluit natuurlijk niet uit dat het gebruik er nu nog steeds is dankzij het geloof dat het gebruik heeft omarmt. Oftewel, dat het er eerder was dan het geloof sluit de rol van het geloof niet in een keer uit van het in stand houden van de vrouwenbesnijdenis.
pi_122557373
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:02 schreef KoosVogels het volgende:
Hoon zal mij wel weer ten deel vallen, maar is alle ophef wel nodig. Het gaat immers maar om 40 tot 50 meiden per jaar.

Oh ja dan valt het wel mee. Laat ze maar creperen dan.
pi_122557392
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:00 schreef Mutant01 het volgende:

Het werd nooit vergoed. Je lult weer een slag in de lucht:

Nee elke bensijdenis werd als medisch noodzakelijk aangemerkt en daarom wel betaald. Dat komt toch op precies hetzelfde neer als vergoed worden. . :')

En zoals ik al zei selectieve verontwaardiging van TS anderen hier over vrouwnbesnijdenis terwijl een mannenbesnijdenis net zo goed een verminking van een werkend lichaam is. En zelfs in NL in ziekenhuizen wordt uitgevoerd.

We leven in een totaal debiele maatschappij.
pi_122557406
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:03 schreef Nielsch het volgende:
Dat een gebruik ouder is dan het geloof sluit natuurlijk niet uit dat het gebruik er nu nog steeds is dankzij het geloof dat het gebruik heeft omarmt. Oftewel, dat het er eerder was dan het geloof sluit de rol van het geloof niet in een keer uit van het in stand houden van de vrouwenbesnijdenis.
Het is een cultural practice met duidelijke grenzen in Afrika. Met religieuze gebruiken zijn die grenzen nooit duidelijk - alleen daaruit kan je al opmaken dat het vrij weinig met religie van doen heeft. Haal maar eens een map van afrika tevoorschijn met als thema vrouwenbesnijdenis.
Allah Al Watan Al Malik
pi_122557434
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Oh ja dan valt het wel mee. Laat ze maar creperen dan.
Dit had ik inderdaad verwacht.

Ik vind het 'Dat dit kan in NL'-sfeertje wat overtrokken.

Maar hè, dat ben ik.
pi_122557436
Ja maar van mannenbesnijdenis mag je niets zeggen want dan wordt Israel boos en dat mag niet want antisemitisme en holocaust en zulks.
pi_122557440
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:05 schreef Basp1 het volgende:

Nee elke bensijdenis werd als medisch noodzakelijk aangemerkt en daarom wel betaald. Dat komt toch op precies hetzelfde neer als vergoed worden. . :')
Dat was juist de FRAUDE. Dat betekent dat het dus eigenlijk niet voor vergoeding in aanmerking kwam. Dat mensen ermee gingen knoeien, doet daar niets aan af. Het zou je sieren gewoon je fout toe te geven in plaats van zo koppig vol te houden.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:06:44 #48
137562 rakotto
pi_122557449
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja en? Veel Christelijke gebruiken zijn ook ouder dan het christendom. Dat maakt die gebruiken niet ineens niet-christelijk.
En dat het met de oude Egypte te maken heeft, hoeft het niet meteen religie te zijn. En wat jij zegt kan best zo zijn, maar dat wil niet zeggen dat dit gebruik geerft is door religie. Als dat wel het geval was, dan zouden er nu een half miljard Islamitsche vrouwen met een gemutileerde vagina rondlopen. Maar dat is niet zo en is het echter beperkt tot een bepaald aantal landen.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik heb religie en geen islam genoemd,
Ik zeg ook niet dat jij dat genoemd hebt, ik gaf alleen een voorbeeld. :)
pi_122557469
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is een cultural practice met duidelijke grenzen in Afrika. Met religieuze gebruiken zijn die grenzen nooit duidelijk - alleen daaruit kan je al opmaken dat het vrij weinig met religie van doen heeft. Haal maar eens een map van afrika tevoorschijn met als thema vrouwenbesnijdenis.
Het is wel geïncorporeerd in Afrikaanse islamitische stromingen, voor zover ik weet. Je zou kunnen stellen dat het een kenmerk is van bijvoorbeeld de islam in Egypte. Daar zijn bijna alle vrouwen besneden.
pi_122557484
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:02 schreef KoosVogels het volgende:

Nog bizarder als je goed leest 40 tot 50 die risico lopen een concrete uitspraak doet men niet in dit onderzoek, dus hoeveel er ook daadwerkelijk besneden worden weet men niet eens. En dan zou men ook nog het verschil moeten maken tussen een kleine besnijding en de total verminking van de vulva.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')