abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122540299
Deze vraag had ik eerst in een ander topic gedropt, maar omdat ik vrees dat 'ie in de vergetelheid raakt, dacht ik een eigen topic te maken voor deze (voor mij) brandende vraag:

Feitelijk zijn er dus twee artikelen die het gebruik van knipperlichten regelen:
1. uit de WVW, waarbij het is toegestaan te knipperen -en- claxonneren om een dreigend gevaar af te wenden.
2. uit een Europese wet, waarbij het is toestaan te knipperen als je aan wilt geven dat je in wilt halen
Nu vraag ik mij dus het volgende af:
Hoe is het gat dat tussen deze twee artikelen ligt geregeld?
Mag ik bijvoorbeeld knipperen (dus niet claxonneren) om ander verkeer te waarschuwen voor een flitser?
Mag ik knipperen om een ander voertuig erop te wijzen dat 'ie niet de rechter rijstrook gebruikt? (maar dat ik daarna besluit niet in te halen)
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_122540587
En flitser kan gevaar opleveren, rem-acties e.d., waarschuwen d.m.v. groot licht lijkt me dus toegestaan.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_122540666
Ik heb nog NOOIT gehoord dat iemand een boete kreeg voor onterecht knipperen met groot licht. Sterker nog, volgens mij bestaat die boete niet eens. Ik denk dat je dus wel veilig zit.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_122540701
Ik vind het schijtirritant of het nou wel of niet mag. Als iemand het bij mij flikt om zijn groot licht te laten zien, laat ik mijn remlicht zien.
pi_122540732
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik vind het schijtirritant of het nou wel of niet mag. Als iemand het bij mij flikt om zijn groot licht te laten zien, laat ik mijn remlicht zien.
Leuk, La je het ruim interpreteert zu dat dan een artikel 5je kunnen zijn.. (hinderen van overig verkeer..)
Seinen met groot licht on aan te duiden dat je wilt passeren is gewoon toegestaan. Zal vanavond even het bewijs zoeken. (Ben nu aan het werk)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_122540743
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik vind het schijtirritant of het nou wel of niet mag. Als iemand het bij mij flikt om zijn groot licht te laten zien, laat ik mijn remlicht zien.
En die fijne mensen willen je alleen op een kapot achterlicht attenderen.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_122540759
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:56 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Leuk, La je het ruim interpreteert zu dat dan een artikel 5je kunnen zijn.. (hinderen van overig verkeer..)
Seinen met groot licht on aan te duiden dat je wilt passeren is gewoon toegestaan. Zal vanavond even het bewijs zoeken. (Ben nu aan het werk)
wat?
pi_122540760
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:40 schreef DroogDok het volgende:
En flitser kan gevaar opleveren, rem-acties e.d., waarschuwen d.m.v. groot licht lijkt me dus toegestaan.
Ik zie niet in hoe een flitser gevaar kan opleveren. Dat ding staat in de berm en staat daar gewoon. Dat ging verandert niets aan de verkeersomstandigheden op die locatie.

Die gevaarlijke remacties worden niet veroorzaakt door een flitser, maar slechts door een automobilist die (denkt dat hij) te hard rijdt of voor de zekerheid bij elke flitser op de rem gaat. Je zou ze de kost moeten geven die remmen voor een flitser terwijl ze op de geijkte snelheidsmeter al ruim onder de maximumsnelheid rijden.

Het kortstondig, eventueel meerdere malen kort achter elkaar, gebruiken van grootlicht noemen we niet knipperen, maar seinen. Je richtingaanwijzer knippert. Weet je zeker dat die Europese wet het heeft over seinen met groot licht, en niet over het gebruik van je richtingaanwijzer? In bijvoorbeeld Duitsland is het gebruikelijk om op de snelweg, wanneer je snel wilt rijden, voortdurend richting naar links aan te geven. Voorgangers weten dan dat jij hen graag wilt inhalen. Ik heb geen idee of dit ergens in wetgeving is vastgelegd.
pi_122540765
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:58 schreef daftme het volgende:

[..]

En die fijne mensen willen je alleen op een kapot achterlicht attenderen.
We hebben het nou over mensen die op de linkerbaan van de snelweg gaan seinen bij een inhaal actie...die seinen vast niet omdat mijn achterlicht stuk is maar dat ik 130 rij ipv de 165 die zij willen :')
pi_122540775
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:00 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

We hebben het nou over mensen die op de linkerbaan van de snelweg gaan seinen bij een inhaal actie...die seinen vast niet omdat mijn achterlicht stuk is maar dat ik 130 rij ipv de 165 die zij willen :')
Maar dat zei je er net niet bij.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 08:02:16 #11
9859 crew  Karina
Woman
pi_122540779
Seinen met groot licht omdat je in gaat halen? Nooit van gehoord.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_122540786
quote:
99s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:02 schreef Karina het volgende:
Seinen met groot licht omdat je in gaat halen? Nooit van gehoord.
Je snapt het niet. Seinen met groot licht tijdens een inhaal actie als iemand volgens diegene niet hard genoeg rijd/te traag inhaalt. M.a.w. optyfen
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 08:04:26 #13
9859 crew  Karina
Woman
pi_122540796
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:03 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Je snapt het niet. Seinen met groot licht tijdens een inhaal actie als iemand volgens diegene niet hard genoeg rijd/te traag inhaalt. M.a.w. optyfen
En dat zou geoorloofd zijn bedoel je? Als iemand dat bij mij doet dan ga ik met opzet langzamer rijden.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_122540798
quote:
99s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:04 schreef Karina het volgende:

[..]

En dat zou geoorloofd zijn bedoel je? Als iemand dat bij mij doet dan ga ik met opzet langzamer rijden.
Dat zeg ik toch ook? Lees het topic nog eens door.
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 08:07:08 #15
9859 crew  Karina
Woman
pi_122540817
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:04 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook? Lees het topic nog eens door.
Ik heb het gelezen. Het ging mij om de OP waar verwarring is over het feit of het "mag". Maar misschien ben ik nog niet helemaal wakker :+
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 6 februari 2013 @ 08:11:52 #16
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_122540853
quote:
99s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:04 schreef Karina het volgende:

[..]

En dat zou geoorloofd zijn bedoel je? Als iemand dat bij mij doet dan ga ik met opzet langzamer rijden.
als je niet de max snelheid rijdt (of zo snel als mogelijk) is dat bijzonder kinderachtig.

Ik doe het overigens op zijn duits, links rijden en knipperlicht naar links aan.

Waarschuwen voor flitsers is overigens verboden en er staat een boete op.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_122540862
Als iemand bijvoorbeeld links minder dan de toegestane max rijd terwijl het rechts vrij is, dan geef ik ook ff een seintje hoor! Optyfen naar rechts!
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 6 februari 2013 @ 08:13:04 #18
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_122540867
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik vind het schijtirritant of het nou wel of niet mag. Als iemand het bij mij flikt om zijn groot licht te laten zien, laat ik mijn remlicht zien.
Ooit kom je iemand tegen die dit niet zal waarderen.
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 08:13:12 #19
9859 crew  Karina
Woman
pi_122540872
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:11 schreef Catch22- het volgende:

[..]

als je niet de max snelheid rijdt (of zo snel als mogelijk) is dat bijzonder kinderachtig.

Ik doe het overigens op zijn duits, links rijden en knipperlicht naar links aan.

Waarschuwen voor flitsers is overigens verboden en er staat een boete op.
Als iemand zowat zit te duwen achter me dan ga ik opeens heel netjes rijden.

In Frankrijk doen ze het trouwens ook: knipperlicht de hele tijd naar links bij inhalen. Is in het begin wat verwarrend.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_122540881
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:13 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

Ooit kom je iemand tegen die dit niet zal waarderen.
ja und?
  woensdag 6 februari 2013 @ 08:16:14 #21
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_122540901
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:13 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

ja und?
Ja, dan kan hij bij het eerst volgende verkeerslicht je deur opentrekken en je de nodige tikken geven.
pi_122540912
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:11 schreef Catch22- het volgende:

als je niet de max snelheid rijdt (of zo snel als mogelijk) is dat bijzonder kinderachtig.

En als ie dat wel doet? Dat je zelf wil racen alsof je op een circuit bent moet je zelf weten, maar moet je daarom andere mensen die zich wel aan de regels kunnen houden tot last zijn?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 6 februari 2013 @ 08:29:21 #23
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_122541012
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:50 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb nog NOOIT gehoord dat iemand een boete kreeg voor onterecht knipperen met groot licht. Sterker nog, volgens mij bestaat die boete niet eens. Ik denk dat je dus wel veilig zit.
12:00
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 6 februari 2013 @ 08:30:34 #24
150083 Barcaconia
ŗŗ [[[[] []]]] ŗŗ
pi_122541023
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:17 schreef Pheno het volgende:

[..]

En als ie dat wel doet? Dat je zelf wil racen alsof je op een circuit bent moet je zelf weten, maar moet je daarom andere mensen die zich wel aan de regels kunnen houden tot last zijn?
Draai dat eens om? Als je zelf aan alle regels wilt houden moet je dat zelf weten, maar ga dan gewoon naar rechts als daar ruimte voor is om andere mensen die hard willen rijden voor te laten.

Niks is zo hinderlijk als mensen die links blijven plakken terwijl ze naar rechts kunnen omdat "ik toch al 125 rijd en je mag immers niet harder"....
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tč serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_122541038
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:50 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb nog NOOIT gehoord dat iemand een boete kreeg voor onterecht knipperen met groot licht. Sterker nog, volgens mij bestaat die boete niet eens. Ik denk dat je dus wel veilig zit.
Die boete bestaat zeker wel en wordt ook vaak genoeg uitgedeeld als dat nodig is.

Groot licht voeren wanneer verboden / overdag etc ¤ 100,00
Signalen geven op niet toegestane wijze ¤ 70,00

Zijn als het goed is de bedragen van 2013. Volgens mij zal met groot licht knipperen onder de tweede vallen en dus slechts 70 euro kosten.

Het is volgens de wet ook enkel toegestaan groot licht te voeren wanneer je andere auto's daarmee niet hindert. Als uitzondering daarop is het bij afwending van direct gevaar ook toegestaan. Een situatie waarbij je wel anderen hindert maar geen direct gevaar probeert af te wenden zal dus kunnen resulteren in een boete.
pi_122541049
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:59 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe een flitser gevaar kan opleveren. Dat ding staat in de berm en staat daar gewoon. Dat ging verandert niets aan de verkeersomstandigheden op die locatie.

Die gevaarlijke remacties worden niet veroorzaakt door een flitser, maar slechts door een automobilist die (denkt dat hij) te hard rijdt of voor de zekerheid bij elke flitser op de rem gaat. Je zou ze de kost moeten geven die remmen voor een flitser terwijl ze op de geijkte snelheidsmeter al ruim onder de maximumsnelheid rijden.
Zo zie je maar, behoorlijk gevaarlijk die flitsers.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_122541050
quote:
13s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:30 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Draai dat eens om? Als je zelf aan alle regels wilt houden moet je dat zelf weten, maar ga dan gewoon naar rechts als daar ruimte voor is om andere mensen die hard willen rijden voor te laten.

Niks is zo hinderlijk als mensen die links blijven plakken terwijl ze naar rechts kunnen omdat "ik toch al 125 rijd en je mag immers niet harder"....
En als het niet kan? Echt, er zijn debielen op de weg hoor die nog het liefst over je heen of onder je door willen rijden, ook als er voor jou weer een auto rijdt. Maar een voordeel van dit weer: de linkerbaan is vrij ^O^
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 6 februari 2013 @ 08:35:06 #28
150083 Barcaconia
ŗŗ [[[[] []]]] ŗŗ
pi_122541076
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:33 schreef Pheno het volgende:

[..]

En als het niet kan? Echt, er zijn debielen op de weg hoor die nog het liefst over je heen of onder je door willen rijden, ook als er voor jou weer een auto rijdt. Maar een voordeel van dit weer: de linkerbaan is vrij ^O^
Als het niet kan kan het niet he. Maar je ziet te vaak net zo'n gat rechts van 3 autolengtes, waar ik makkelijk zou kunnen inhalen als de voorganger even naar rechts zou gaan. Waar ik ook makkelijk rechts zou kunnen inhalen maar dat is dan weer asociaal :')
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tč serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_122541132
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:35 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Als het niet kan kan het niet he. Maar je ziet te vaak net zo'n gat rechts van 3 autolengtes, waar ik makkelijk zou kunnen inhalen als de voorganger even naar rechts zou gaan. Waar ik ook makkelijk rechts zou kunnen inhalen maar dat is dan weer asociaal :')
Klopt, die eikels heb je ook, linksplakkers, mogen ze van mij ook beboeten. Maar vaak genoeg kan het niet en krijg je alsnog een groot licht te zien. Tja, dan mag je van mij een maagzweer ontwikkelen, want ik ga niet harder waardoor ik ga dringen op een voorganger, ik ga niet naar rechts om de zijkant van een vrachtwagen te zoenen, meneer achter me wacht maar onrustig tot ik hem wel zijn ruimte kan geven. Overigens kom je ze meestal ergens weer tegen, want op dit soort afstandjes als in Nederland heeft dat gejakker gewoonweg geen nut omdat er altijd wel obstakels zijn :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_122541225
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:11 schreef Catch22- het volgende:

[..]

als je niet de max snelheid rijdt (of zo snel als mogelijk) is dat bijzonder kinderachtig.

Ik doe het overigens op zijn duits, links rijden en knipperlicht naar links aan.

Waarschuwen voor flitsers is overigens verboden en er staat een boete op.
Dit is voornamelijk een Franse gewoonte, geen Duitse. Duitsers seinen eerder, Duitsers die wel knipperen met richtingaanwijzer hebben het foefje overgenomen van de Franse.

Naar ik mij kan herinneren is het seinen in Duitsland niet verboden en word het gezien als waarschuwing (vanwege de hoge snelheidsverschillen). Lange tijd naar links knipperen is wel kans op een boete omdat je dan de linkerbaan opeist en in de ogen van politie hufterig en arrogant bezig bent.

En daar kan ik mij wel wat bij voorstellen.

Seinen met groot licht doe je uit een reactie en daar is het ook voor bedoeld, knipperlicht naar links is een handeling en het knipperlicht gebruiken voor andere doeleinden.
  Moderator / Redactie Sport / Devops woensdag 6 februari 2013 @ 08:53:17 #31
176766 zoem
zoemt
pi_122541328
quote:
13s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:30 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Draai dat eens om? Als je zelf aan alle regels wilt houden moet je dat zelf weten, maar ga dan gewoon naar rechts als daar ruimte voor is om andere mensen die hard willen rijden voor te laten.

Niks is zo hinderlijk als mensen die links blijven plakken terwijl ze naar rechts kunnen omdat "ik toch al 125 rijd en je mag immers niet harder"....
Draai het nog eens een keer om zou ik zeggen. Als je je niet aan de (snelheids)regels houdt ben je per definitie fout bezig. Dan kun je wel zeggen dat je sneller wilt dan toegestaan, maar dan ben je net zo fout als de linksplakker. Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat je zo veel mogelijk rechts aan moet houden indien mogelijk.
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:13:38 #32
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_122541722
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:17 schreef Pheno het volgende:

[..]

En als ie dat wel doet? Dat je zelf wil racen alsof je op een circuit bent moet je zelf weten, maar moet je daarom andere mensen die zich wel aan de regels kunnen houden tot last zijn?
Dan is dat niet zo. Zo schreef ik het toch ook, of niet?
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:46 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dit is voornamelijk een Franse gewoonte, geen Duitse. Duitsers seinen eerder, Duitsers die wel knipperen met richtingaanwijzer hebben het foefje overgenomen van de Franse.

Naar ik mij kan herinneren is het seinen in Duitsland niet verboden en word het gezien als waarschuwing (vanwege de hoge snelheidsverschillen). Lange tijd naar links knipperen is wel kans op een boete omdat je dan de linkerbaan opeist en in de ogen van politie hufterig en arrogant bezig bent.

En daar kan ik mij wel wat bij voorstellen.

Seinen met groot licht doe je uit een reactie en daar is het ook voor bedoeld, knipperlicht naar links is een handeling en het knipperlicht gebruiken voor andere doeleinden.
Ik kom meestal knipperende duitsers tegen in Duitsland. Maar ik laat het meestal niet zo ver komen (ga wel naar rechts als ik zie dat er iemand met hogere snelheid aankomt)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:17:15 #33
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122541800
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:40 schreef DroogDok het volgende:
En flitser kan gevaar opleveren, rem-acties e.d., waarschuwen d.m.v. groot licht lijkt me dus toegestaan.
Daar dachten ze in wegmisbruikers anders over :P Die gast kreeg een boete omdat die andere automobilisten waarschuwden :')

Ze gooide het op onnodig signaleren of zo :') _O-

Zo treurig
Mijn nieuwe ondertitel
pi_122541825
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:17 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Daar dachten ze in wegmisbruikers anders over :P Die gast kreeg een boete omdat die andere automobilisten waarschuwden :')

Ze gooide het op onnodig signaleren of zo :') _O-

Zo treurig
Het is dan ook verboden. Eigen geld eerst en zo.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:20:45 #35
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122541867
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:18 schreef Pheno het volgende:

[..]

Het is dan ook verboden. Eigen geld eerst en zo.
Ah ja ik zie dat het al gepost was het filmpje en zit nog ff snel de uitleg erbij door te nemen.

Hmm ja het is idd gewoon een vage onduidelijke situatie. Aan de ene kant is het waarschuwen voor fliters, maar aan de andere kant is het gevaar afwenden.

Als je een flitser ziet (vast of mobiel) ga je altijd wel automatisch op je rem en snel je snelheid controleren. Of tenminste, als je ergens onbekend bent en je hebt wat haast dan gebeurd dit vaak.

En natuurlijk altijd de incompetente bestuurders die 30 rijden langs een flitser voor 50.

Ik vraag me idd af als je een bezwaar maar richting het CJIB wat ze je gaan vertellen daarvoor.

Zeker met dat verdrag van Wenen erbij die nieuwe regels met signaleren of zo heette dat toch?
Mijn nieuwe ondertitel
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:24:50 #36
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122541959
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik vind het schijtirritant of het nou wel of niet mag. Als iemand het bij mij flikt om zijn groot licht te laten zien, laat ik mijn remlicht zien.
:')
Mijn nieuwe ondertitel
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:25:45 #37
53151 T42
Pinball Wizard
pi_122541973
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik vind het schijtirritant of het nou wel of niet mag. Als iemand het bij mij flikt om zijn groot licht te laten zien, laat ik mijn remlicht zien.
heb meer groot licht dan jouw 3 remlampjes ;) smelt zo je bumper ervanaf
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:26:37 #38
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122541996
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:25 schreef T42 het volgende:

[..]

heb meer groot licht dan jouw 3 remlampjes ;) smelt zo je bumper ervanaf
Don't feed the troll
Mijn nieuwe ondertitel
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:27:58 #39
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_122542025
Seinen met grootlicht doe ik alleen naar klapmongolen op de weg die met 100 links blijven plakken, afsnijden zonder richtingaanwijzer en meer van dat soort fratsen. Meestal gepaard met een paar tikken op de claxon en een middelvinger. En mistachterlicht naar bumperklevers achter zoals vanochtend een idioot op de A73 die zo dicht op me zat dat ik z'n koplampen niet meer in de zijspiegels kon zien. Oprotten mafkees, vooral op zo'n ijsbaan als vanochtend
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:30:09 #40
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122542067
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:27 schreef fathank het volgende:
Seinen met grootlicht doe ik alleen naar klapmongolen op de weg die met 100 links blijven plakken, afsnijden zonder richtingaanwijzer en meer van dat soort fratsen. Meestal gepaard met een paar tikken op de claxon en een middelvinger. En mistachterlicht naar bumperklevers achter zoals vanochtend een idioot op de A73 die zo dicht op me zat dat ik z'n koplampen niet meer in de zijspiegels kon zien. Oprotten mafkees, vooral op zo'n ijsbaan als vanochtend
Maar misschien dacht hij ook wat een klapmongool die links 100 blijft plakken.

Of had die wel winterbanden :7
Mijn nieuwe ondertitel
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 09:32:17 #41
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:33:43 #42
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_122542150
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:30 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Maar misschien dacht hij ook wat een klapmongool die links 100 blijft plakken.

Of had die wel winterbanden :7
Ik kon niet harder dan 50 dankzij m'n voorliggers. Was een grote schaatsbaan. Bovendien reed ik met ingeschakelde 4x4 icm serieuze terreinbanden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:37:23 #43
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122542243
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:33 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik kon niet harder dan 50 dankzij m'n voorliggers. Was een grote schaatsbaan. Bovendien reed ik met ingeschakelde 4x4 icm serieuze terreinbanden.
Oja dat is wel frustrerend ja, mensen die gaan kleven als jij iemand al voor je hebt en daar ook niet ver weg van bent :')

Maar ja je hebt ook mensen die laten zulke grote gaten vallen dat is ook frustrerend :r

Ach ja, blijft een heel vak apart hč, zonder frustraties rijden
Mijn nieuwe ondertitel
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:40:09 #44
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_122542297
quote:
5s.gif Op woensdag 6 februari 2013 06:47 schreef Ridocar het volgende:
Feitelijk zijn er dus twee artikelen die het gebruik van knipperlichten regelen:
1. uit de WVW, waarbij het is toegestaan te knipperen -en- claxonneren om een dreigend gevaar af te wenden.
2. uit een Europese wet, waarbij het is toestaan te knipperen als je aan wilt geven dat je in wilt halen
Kan je eens de wetsartikelen hier posten? Of een link naar die artikelen, ik krijg (net als sommige anderen) het gevoel dat je twee dingen door elkaar haalt.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_122543220
1.
Art. 28 van het RVV 1990: Bestuurders mogen slechts geluidssignalen en knippersignalen geven ter afwending van dreigend gevaar.

2.
Verdrag inzake het wegverkeer, Wenen, 08-11-1968
Artikel 28. Waarschuwingen door middel van geluids- of lichtsignalen

1. Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:
(a) om doeltreffend te waarschuwen ten einde een ongeluk te voorkomen;
(b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wenselijk is een bestuurder te waarschuwen dat hij op het punt staat te worden ingehaald.
De voortbrenging van geluid door deze apparaten mag niet langer duren dan noodzakelijk is.
2. Bestuurders van motorvoertuigen kunnen tussen de avondschemering en de dageraad, in plaats van waarschuwingen door middel van geluidssignalen, waarschuwingen geven door middel van de lichtsignalen die zijn aangegeven in artikel 32, derde lid, van dit Verdrag. Zij kunnen dit ook bij daglicht doen voor het doel aangegeven in het eerste lid, sub (b), van dit artikel, indien zulks onder de heersende omstandigheden doeltreffender is.
3. De Verdragsluitende Partijen of onderdelen daarvan kunnen het gebruik van waarschuwingen door middel van lichtsignalen in de bebouwde kom ook toestaan voor het doel aangegeven in het eerste lid, sub (b), van dit artikel.

In het verdrag staat:
Artikel 3. Verplichtingen van de Verdragsluitende Partijen

1.
(a) De Verdragsluitende Partijen nemen passende maatregelen opdat de op hun grondgebied geldende verkeersregels in hoofdzaak overeenkomen met de bepalingen van Hoofdstuk II van dit Verdrag. Op voorwaarde dat deze regels op geen enkele wijze in strijd zijn met genoemde bepalingen:
i behoeven deze regels geen van de genoemde bepalingen over te nemen die van toepassing zijn op omstandigheden die zich op het grondgebied van de desbetreffende Verdragsluitende Partijen niet voordoen;
(ii) mogen deze regels bepalingen bevatten die niet in genoemd Hoofdstuk II voorkomen.
(b) De bepalingen van dit lid eisen niet van de Verdragsluitende Partijen dat zij overtredingen van de bepalingen van Hoofdstuk II die zijn opgenomen in hun eigen verkeersregels strafbaar stellen.
2.
(a) De Verdragsluitende Partijen nemen tevens passende maatregelen opdat de op hun grondgebied geldende regels betreffende de technische eisen waaraan motorvoertuigen en aanhangwagens dienen te voldoen, overeenkomen met de bepalingen in Bijlage 5 bij dit Verdrag; op voorwaarde dat zij op geen enkele wijze in strijd zijn met de veiligheidsbeginselen die aan de bepalingen in Bijlage 5 ten grondslag liggen, mogen deze regels bepalingen bevatten die niet in Bijlage 5 voorkomen. De Verdragsluitende Partijen nemen tevens passende maatregelen opdat motorvoertuigen en aanhangwagens, die op hun grondgebied zijn ingeschreven, voldoen aan de bepalingen in Bijlage 5 bij dit Verdrag wanneer zij aan het internationale verkeer deelnemen.
(b) De bepalingen van dit lid leggen aan de Verdragsluitende Partijen generlei verplichtingen op ten aanzien van de op hun grondgebied geldende regels betreffende de technische eisen waaraan die gemotoriseerde voertuigen moeten voldoen, die niet worden beschouwd als motorvoertuigen in de zin van dit Verdrag.
3. Behoudens de in Bijlage 1 bij dit Verdrag genoemde uitzonderingen, zijn de Verdragsluitende Partijen verplicht in hun eigen gebied in het internationale verkeer die motorvoertuigen en aanhangwagens toe te laten, die voldoen aan de in Hoofdstuk III van het Verdrag vastgelegde eisen en waarvan de bestuurders voldoen aan de in Hoofdstuk IV vastgelegde eisen; zij zijn tevens verplicht de kentekenbewijzen, die zijn uitgegeven overeenkomstig de bepalingen van Hoofdstuk III, te erkennen als prima facie bewijs dat de voertuigen waarop deze betrekking hebben voldoen aan de eisen die in genoemd Hoofdstuk III zijn vastgelegd.
4. Maatregelen, die de Verdragsluitende Partijen hebben genomen of wellicht zullen nemen, hetzij unilateraal dan wel ingevolge bilaterale of multilaterale overeenkomsten, om op hun grondgebied in het internationale verkeer motorvoertuigen en aanhangwagens toe te laten die niet voldoen aan alle in Hoofdstuk III van dit Verdrag vastgelegde eisen, en om, in andere gevallen dan die welke in Hoofdstuk IV zijn aangegeven, op hun grondgebied de geldigheid te erkennen van rijbewijzen die zijn uitgegeven op het grondgebied van een andere Verdragsluitende Partij, zullen worden geacht overeen te stemmen met het doel van dit Verdrag.
5. De Verdragsluitende Partijen zijn verplicht op hun grondgebied in het internationale verkeer fietsen en bromfietsen toe te laten, die voldoen aan de in Hoofdstuk V van dit Verdrag vastgelegde technische eisen en waarvan de bestuurders gewoonlijk woonachtig zijn op het grondgebied van een andere Verdragsluitende Partij. Geen enkele Verdragsluitende Partij mag van bestuurders van fietsen of bromfietsen in het internationale verkeer eisen dat zij een rijbewijs bezitten; de Verdragsluitende Partijen daarentegen, die overeenkomstig artikel 54, tweede lid, van dit Verdrag hebben verklaard, dat zij bromfietsen als motorfietsen behandelen kunnen van bestuurders van bromfietsen in het internationale verkeer wel eisen dat zij een rijbewijs bezitten.
5bis. De Verdragsluitende Partijen nemen de nodige maatregelen om ervoor zorg te dragen dat er op scholen op alle niveaus systematisch en voortdurend onderricht wordt gegeven op het gebied van de verkeersveiligheid.
5ter. Ingeval rijonderricht voor leerling-bestuurders wordt verzorgd door een professionele rijschool, moeten in de nationale wetgeving de minimumeisen worden vastgelegd betreffende het lesprogramma en de kwalificaties van het personeel dat genoemd onderricht geeft.
6. De Verdragsluitende Partijen verplichten zich ertoe aan elke andere Verdragsluitende Partij die daartoe een verzoek doet, inlichtingen te verstrekken die nodig zijn om de identiteit vast te stellen van degene op wiens naam een gemotoriseerd voertuig, of een aanhangwagen die aan een dergelijk voertuig is gekoppeld, op hun grondgebied is ingeschreven, indien uit het ingediende verzoek blijkt dat dit voertuig betrokken is geweest bij een ongeval of dat de bestuurder van dit voertuig een ernstige verkeersovertreding heeft begaan waarop een zware straf of ontzegging van de rijbevoegdheid is gesteld op het grondgebied van de Verdragsluitende Partij waarvan het verzoek is uitgegaan.
7. Maatregelen, die de Verdragsluitende Partijen hebben genomen of wellicht zullen nemen, hetzij unilateraal, hetzij ingevolge bilaterale of multilaterale overeenkomsten, om het internationale wegverkeer te vergemakkelijken door het vereenvoudigen van douane-, politie- en gezondheidsformaliteiten en van andere, soortgelijke formaliteiten, dan wel om te bevorderen dat douanekantoren en -posten bij bepaalde grensovergangen dezelfde bevoegdheden hebben en gedurende dezelfde tijden zijn geopend, worden geacht overeen te komen met het doel van dit Verdrag.
8. Niets in het derde, vijfde of zevende lid van dit artikel is van invloed op het recht van een Verdragsluitende Partij, op haar grondgebied de toelating in het internationale verkeer van motorvoertuigen, aanhangwagens, bromfietsen en fietsen, en/of hun bestuurders of meerijdenden, afhankelijk te stellen van haar voorschriften betreffende het tegen betaling vervoeren van passagiers en goederen, van haar voorschriften betreffende de verzekering van bestuurders tegen wettelijke aansprakelijkheid van haar douanevoorschriften en, in het algemeen, van haar voorschriften met betrekking tot andere aangelegenheden dan het wegverkeer.
pi_122543749
volgens mij gaan beide artikelen in de OP alleen over het knipperlicht en niet over knipperen met groot licht..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_122543881
Zo heb ik het niet geļnterpreteerd.
pi_122544071
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:35 schreef gianni61 het volgende:
volgens mij gaan beide artikelen in de OP alleen over het knipperlicht en niet over knipperen met groot licht..
Lichtsignalen c.q, knipperlicht betekent het kortstondig bedienen van groot licht. Niet het gebruik van richtingaanwijzers, wat gewoon benoemd wordt als zijnde richtingaanwijzer in zowel het verdrag als de wvw.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ridocar op 06-02-2013 11:04:48 ]
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_122544315
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:47 schreef Ridocar het volgende:

[..]

knipperlicht cq. lichtsignalen betekent het kortstondig bedienen van groot licht. Niet het gebruik van richtingaanwijzers, wat gewoon benoemd wordt als zijnde richtingaanwijzer in zowel het verdrag als de wvw.
oke, voor de eerste regel kan ik me dat nog voorstellen, maar ik heb nog nooit gehoord dat je met groot licht mag knipperen als je iemand wilt inhalen (al doen iedere duitser dat natuurlijk wel)
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_122544398
Dat staat dus in artikel 28 van Verdrag inzake het wegverkeer, Wenen, 08-11-1968. Ik heb alleen geen sluitende conclusie kunnen vinden met betrekking tot de toepasbaarheid van dit verdrag in Nederland. Het wisselt van "slechts richtlijnen" tot "het verdrag staat boven nationale wetgeving". Enige wat ik kan bedenken is dat iemand die hiervoor bekeurd wordt het aan gaat vechten, maar voor een bekeuring van 70 euro kom je volgens mij echter voor de kantonrechter, zou je daar een kans maken?
pi_122544422
Staat zelfs op de website van de overheid:
quote:
3. Wanneer een voertuig vlak achter een ander voertuig rijdt, mag echter groot licht worden gebruikt als lichtsignaal om aan te geven dat de bestuurder van plan is in te halen, zoals bepaald in artikel 28, tweede lid.
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_16-05-2011

Maar ik ben nog op zoek naar een correspondentie van een OvJ. Iemand had er namelijk naar geinformeerd, en daar een uitgebreid antwoord op gekregen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_122546297
Ik sein meestal even als er een controle staat aan de kant van de tegenligger .
Ik vind ze belachelijk duur worden en gun het een ander ook niet dat ie zoveel geld kwijt is voor een paar km te hard
Verders meestal sein ik even als ze me inhalen zodat ze weten dat ze weer kunnen invoegen.
of als ik ze voor laat gaan.
Bij gevaar de knipperlichten aan of als ik even stil sta
Vorige brommobiel had ik me mistlampen achter verbonden met de remlichten ,zodat je 5 remlichten had.
Maar als ik de schakelaar omzette had ik 5 mistlampen.
Dit gebruikte ik nog wel eens als er 1 iritererend op nog geen anderhalve meter op mijn kont zat.
Sorry je mag best even kort op de achterkant van de auto zitten ,maar na een paar minuten ben ik het wel beu
pi_122546540
Je weet dat mensen gewoon spiegels hebben he? Knipperen bij iemand die jouw inhaalt slaat nergens op en laat enkel de indruk achter dat je een associale hufter bent. Immers over het algemeen knipperen mensen om onvrede te laten blijken dus doe je dat bij een inhaler neemt hij aan dat je ontevreden over zijn rijstijl bent.

En misschien mistlichten als remlicht? Je auto is geen kermisattractie. Ga eens de regels leren.
pi_122547541
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:05 schreef Tsurany het volgende:
Je weet dat mensen gewoon spiegels hebben he? Knipperen bij iemand die jouw inhaalt slaat nergens op en laat enkel de indruk achter dat je een associale hufter bent. Immers over het algemeen knipperen mensen om onvrede te laten blijken dus doe je dat bij een inhaler neemt hij aan dat je ontevreden over zijn rijstijl bent.

En misschien mistlichten als remlicht? Je auto is geen kermisattractie. Ga eens de regels leren.
Een brommobiel kun je sowieso geen auto noemen. :+
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 12:45:53 #55
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_122549264
Ja de meeste automobilisten halen in terwijl er amper ruimte is
Weet niet waarom ,maar vind het vrij achtelijk dat de meesten bijna een frontale aanrijding veroorzaken omdat het niet kan of je om hun eigen hachje te redden snijden/bijna raken om weer op de eigen helft te komen
pi_122550669
Toch zie je het amper op de snelweg. Men kleeft voornamelijk.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_122550926
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:09 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Toch zie je het amper op de snelweg. Men kleeft voornamelijk.
En waarschijnlijk omdat veel mensen denken dat het verboden is. :)

En omdat er van die achterlijke zijn die dan op de rem trappen of langzamer gaan rijden terwijl juist dat verboden is zonder aanleiding.
pi_122551161
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:16 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

En omdat er van die achterlijke zijn die dan op de rem trappen of langzamer gaan rijden terwijl juist dat verboden is zonder aanleiding.
Ik denk vooral dat. Het komt redelijk asociaal over.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_122561615
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:18 schreef Tsurany het volgende:
(b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wenselijk is een bestuurder te waarschuwen dat hij op het punt staat te worden ingehaald.
Iemand waarschuwen dat hij op het punt staat te worden ingehaald is iets anders als seinen om iemand te motiveren om naar rechts te gaan. In het eerste geval is er al de mogelijkheid om in te halen en waarschuw je je voorganger dat dat gaat gebeuren. In het tweede geval is die mogelijkheid er niet, maar pobeer je dat af te dwingen met seinen.

Seinen naar tegenliggers om te waarschuwen voor controles mag trouwens sowieso niet. Dat is niet het afwenden van gevaar, maar het veroorzaken van gevaar. In ieder geval in het donker (verblinding).
pi_122584968
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:16 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

En waarschijnlijk omdat veel mensen denken dat het verboden is. :)

En omdat er van die achterlijke zijn die dan op de rem trappen of langzamer gaan rijden terwijl juist dat verboden is zonder aanleiding.
Op de rem stampen zonder aanleiding is verboden. Langzamer gaan rijden is dat niet. Dat bereik je door het gas los te laten of minder diep in te trappen.
pi_122585242
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 07:18 schreef Light het volgende:

[..]

Op de rem stampen zonder aanleiding is verboden. Langzamer gaan rijden is dat niet. Dat bereik je door het gas los te laten of minder diep in te trappen.
quote:
1 DECEMBER 1975. - Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
[BS 09.12.1975]

Titel II: Regels voor het gebruik van de openbare weg

Artikel 10. Snelheid

10.1.1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.

2° De bestuurder moet, rekening houdend met zijn snelheid, tussen zijn voertuig en zijn voorligger een voldoende veiligheidsafstand houden.

3° De bestuurder moet in alle omstandigheden kunnen stoppen voor een hindernis die kan worden voorzien.

10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is.

De bestuurder die de snelheid van zijn voertuig aanzienlijk wil verminderen, moet dit voornemen kenbaar maken door middel van de stoplichten wanneer het voertuig ervan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm.

10.3. Elke bestuurder moet vertragen wanneer hij trek-, last- en rijdieren of vee op de openbare weg nadert. Hij moet stoppen indien deze dieren tekenen van angst vertonen.

10.4. Het is verboden een bestuurder aan te sporen of uit te dagen overdreven snel te rijden.
quote:
REMMEN
1) Afremmen 2) Bemoeilijken 3) Belemmeren 4) De snelheid vertragen 5) De beweging van iets tegenwerken 6) Halt houden 7) Hinderen 8) In zijn vaart belemmeren 9) Langzaam doen gaan 10) Langzaam doen stilstaan 11) Ophouden 12) Occluderen 13) Stoppen met pedaal 14) Stilhouden 15) Stoppen 16) Stopzetten 17) Tegenhouden 18) Tegenwerken 19) Tegengaan
Hoe jij remt staat er los van. Remmen via de handrem, remmen via de voetrem of remmen op de motor. Alles valt onder remmen. :)
  donderdag 7 februari 2013 @ 08:03:46 #63
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_122585246
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:32 schreef jitzzzze het volgende:
Wat een draak van een topic is dit aan het worden :')
Kan qua niveau prima worden samengevoegd met de "Irritaties op de weg" reeks.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_122594063
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:03 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Hoe jij remt staat er los van. Remmen via de handrem, remmen via de voetrem of remmen op de motor. Alles valt onder remmen. :)
Ah, Belgische wetgeving. En daar staat niet in dat ik niet het gas een beetje minder diep mag intrappen.
pi_122594830
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:49 schreef Light het volgende:

[..]

Ah, Belgische wetgeving. En daar staat niet in dat ik niet het gas een beetje minder diep mag intrappen.
Nee, er staat ook niet in dat je niet voor een hond mag remmen, toch is het verboden. :')

Niet alles wat niet mag staat er letterlijk in. Anders hadden we geen rechters meer nodig uiteraard. Maar aangezien de strikte definitie van "remmen" het vetragen van het voertuig is en als iemand dat kan bewijzen (dus los van de manier van remmen), kan een rechter in princiepe niet anders beslissen met dat het niet toegestaan is.
pi_122606535
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik vind het schijtirritant of het nou wel of niet mag. Als iemand het bij mij flikt om zijn groot licht te laten zien, laat ik mijn remlicht zien.
Het gas zit rechts kut!
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:30:49 #67
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_122632224
I.P.V groot licht te seinen kun je ook je lampen toevlallig aan en weer uitzetten.

Aan voor de veiligheid, en weer uit voor het milieu.
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
pi_122633261
Ik heb er een boete voor gekregen bij een snelheidscontrole :(
pi_122633363
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ik denk vooral dat. Het komt redelijk asociaal over.
Maar de persoon die lang op de linkerbaan blijft hangen is de persoon die asociaal is. De persoon die even kort met groot licht seint is de persoon die vraagt of je naar de kant wilt gaan. Je kunt moeilijk aan de rechterkant ernaast gaan rijden, raampje open doen en vragen of je zo vriendelijk wilt zijn om van de juist rijbaan gebruik te willen maken. Daarvoor seinen mensen met groot licht. Het levert vaak hetzelfde effect op. Als je niet door rijd, heb je niets op de linkerbaan te zoeken.

(ik rij vaak 90, op de meest rechterbaan, als ik links rij trap ik wel mijn gaspedaal in om niemand tot last te zijn)
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:41:03 #70
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_122641212
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:50 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb nog NOOIT gehoord dat iemand een boete kreeg voor onterecht knipperen met groot licht. Sterker nog, volgens mij bestaat die boete niet eens. Ik denk dat je dus wel veilig zit.
Ik zag het laatst toevallig nog bij wegmisbruikers. Een kerel die de politie (in burger) tegemoet kwam knipperde om te waarschuwen voor de flitser iets verderop. Meneer werd van de weg gehaald en mocht een boete van ik geloof een eurootje of 90 betalen.
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
pi_122643064
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:41 schreef DDriver het volgende:

[..]

Ik zag het laatst toevallig nog bij wegmisbruikers. Een kerel die de politie (in burger) tegemoet kwam knipperde om te waarschuwen voor de flitser iets verderop. Meneer werd van de weg gehaald en mocht een boete van ik geloof een eurootje of 90 betalen.
Jij hebt het topic niet gelezen hč?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')