Leuk, La je het ruim interpreteert zu dat dan een artikel 5je kunnen zijn.. (hinderen van overig verkeer..)quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik vind het schijtirritant of het nou wel of niet mag. Als iemand het bij mij flikt om zijn groot licht te laten zien, laat ik mijn remlicht zien.
En die fijne mensen willen je alleen op een kapot achterlicht attenderen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik vind het schijtirritant of het nou wel of niet mag. Als iemand het bij mij flikt om zijn groot licht te laten zien, laat ik mijn remlicht zien.
wat?quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:56 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Leuk, La je het ruim interpreteert zu dat dan een artikel 5je kunnen zijn.. (hinderen van overig verkeer..)
Seinen met groot licht on aan te duiden dat je wilt passeren is gewoon toegestaan. Zal vanavond even het bewijs zoeken. (Ben nu aan het werk)
Ik zie niet in hoe een flitser gevaar kan opleveren. Dat ding staat in de berm en staat daar gewoon. Dat ging verandert niets aan de verkeersomstandigheden op die locatie.quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:40 schreef DroogDok het volgende:
En flitser kan gevaar opleveren, rem-acties e.d., waarschuwen d.m.v. groot licht lijkt me dus toegestaan.
We hebben het nou over mensen die op de linkerbaan van de snelweg gaan seinen bij een inhaal actie...die seinen vast niet omdat mijn achterlicht stuk is maar dat ik 130 rij ipv de 165 die zij willenquote:Op woensdag 6 februari 2013 07:58 schreef daftme het volgende:
[..]
En die fijne mensen willen je alleen op een kapot achterlicht attenderen.
Maar dat zei je er net niet bij.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:00 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
We hebben het nou over mensen die op de linkerbaan van de snelweg gaan seinen bij een inhaal actie...die seinen vast niet omdat mijn achterlicht stuk is maar dat ik 130 rij ipv de 165 die zij willen
Je snapt het niet. Seinen met groot licht tijdens een inhaal actie als iemand volgens diegene niet hard genoeg rijd/te traag inhaalt. M.a.w. optyfenquote:Op woensdag 6 februari 2013 08:02 schreef Karina het volgende:
Seinen met groot licht omdat je in gaat halen? Nooit van gehoord.
En dat zou geoorloofd zijn bedoel je? Als iemand dat bij mij doet dan ga ik met opzet langzamer rijden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Seinen met groot licht tijdens een inhaal actie als iemand volgens diegene niet hard genoeg rijd/te traag inhaalt. M.a.w. optyfen
Dat zeg ik toch ook? Lees het topic nog eens door.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:04 schreef Karina het volgende:
[..]
En dat zou geoorloofd zijn bedoel je? Als iemand dat bij mij doet dan ga ik met opzet langzamer rijden.
Ik heb het gelezen. Het ging mij om de OP waar verwarring is over het feit of het "mag". Maar misschien ben ik nog niet helemaal wakkerquote:Op woensdag 6 februari 2013 08:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook? Lees het topic nog eens door.
als je niet de max snelheid rijdt (of zo snel als mogelijk) is dat bijzonder kinderachtig.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:04 schreef Karina het volgende:
[..]
En dat zou geoorloofd zijn bedoel je? Als iemand dat bij mij doet dan ga ik met opzet langzamer rijden.
Ooit kom je iemand tegen die dit niet zal waarderen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik vind het schijtirritant of het nou wel of niet mag. Als iemand het bij mij flikt om zijn groot licht te laten zien, laat ik mijn remlicht zien.
Als iemand zowat zit te duwen achter me dan ga ik opeens heel netjes rijden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:11 schreef Catch22- het volgende:
[..]
als je niet de max snelheid rijdt (of zo snel als mogelijk) is dat bijzonder kinderachtig.
Ik doe het overigens op zijn duits, links rijden en knipperlicht naar links aan.
Waarschuwen voor flitsers is overigens verboden en er staat een boete op.
ja und?quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:13 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Ooit kom je iemand tegen die dit niet zal waarderen.
Ja, dan kan hij bij het eerst volgende verkeerslicht je deur opentrekken en je de nodige tikken geven.quote:
En als ie dat wel doet? Dat je zelf wil racen alsof je op een circuit bent moet je zelf weten, maar moet je daarom andere mensen die zich wel aan de regels kunnen houden tot last zijn?quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:11 schreef Catch22- het volgende:
als je niet de max snelheid rijdt (of zo snel als mogelijk) is dat bijzonder kinderachtig.
12:00quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:50 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb nog NOOIT gehoord dat iemand een boete kreeg voor onterecht knipperen met groot licht. Sterker nog, volgens mij bestaat die boete niet eens. Ik denk dat je dus wel veilig zit.
Draai dat eens om? Als je zelf aan alle regels wilt houden moet je dat zelf weten, maar ga dan gewoon naar rechts als daar ruimte voor is om andere mensen die hard willen rijden voor te laten.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:17 schreef Pheno het volgende:
[..]
En als ie dat wel doet? Dat je zelf wil racen alsof je op een circuit bent moet je zelf weten, maar moet je daarom andere mensen die zich wel aan de regels kunnen houden tot last zijn?
Die boete bestaat zeker wel en wordt ook vaak genoeg uitgedeeld als dat nodig is.quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:50 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb nog NOOIT gehoord dat iemand een boete kreeg voor onterecht knipperen met groot licht. Sterker nog, volgens mij bestaat die boete niet eens. Ik denk dat je dus wel veilig zit.
Zo zie je maar, behoorlijk gevaarlijk die flitsers.quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:59 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe een flitser gevaar kan opleveren. Dat ding staat in de berm en staat daar gewoon. Dat ging verandert niets aan de verkeersomstandigheden op die locatie.
Die gevaarlijke remacties worden niet veroorzaakt door een flitser, maar slechts door een automobilist die (denkt dat hij) te hard rijdt of voor de zekerheid bij elke flitser op de rem gaat. Je zou ze de kost moeten geven die remmen voor een flitser terwijl ze op de geijkte snelheidsmeter al ruim onder de maximumsnelheid rijden.
En als het niet kan? Echt, er zijn debielen op de weg hoor die nog het liefst over je heen of onder je door willen rijden, ook als er voor jou weer een auto rijdt. Maar een voordeel van dit weer: de linkerbaan is vrijquote:Op woensdag 6 februari 2013 08:30 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Draai dat eens om? Als je zelf aan alle regels wilt houden moet je dat zelf weten, maar ga dan gewoon naar rechts als daar ruimte voor is om andere mensen die hard willen rijden voor te laten.
Niks is zo hinderlijk als mensen die links blijven plakken terwijl ze naar rechts kunnen omdat "ik toch al 125 rijd en je mag immers niet harder"....
Als het niet kan kan het niet he. Maar je ziet te vaak net zo'n gat rechts van 3 autolengtes, waar ik makkelijk zou kunnen inhalen als de voorganger even naar rechts zou gaan. Waar ik ook makkelijk rechts zou kunnen inhalen maar dat is dan weer asociaalquote:Op woensdag 6 februari 2013 08:33 schreef Pheno het volgende:
[..]
En als het niet kan? Echt, er zijn debielen op de weg hoor die nog het liefst over je heen of onder je door willen rijden, ook als er voor jou weer een auto rijdt. Maar een voordeel van dit weer: de linkerbaan is vrij
Klopt, die eikels heb je ook, linksplakkers, mogen ze van mij ook beboeten. Maar vaak genoeg kan het niet en krijg je alsnog een groot licht te zien. Tja, dan mag je van mij een maagzweer ontwikkelen, want ik ga niet harder waardoor ik ga dringen op een voorganger, ik ga niet naar rechts om de zijkant van een vrachtwagen te zoenen, meneer achter me wacht maar onrustig tot ik hem wel zijn ruimte kan geven. Overigens kom je ze meestal ergens weer tegen, want op dit soort afstandjes als in Nederland heeft dat gejakker gewoonweg geen nut omdat er altijd wel obstakels zijnquote:Op woensdag 6 februari 2013 08:35 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Als het niet kan kan het niet he. Maar je ziet te vaak net zo'n gat rechts van 3 autolengtes, waar ik makkelijk zou kunnen inhalen als de voorganger even naar rechts zou gaan. Waar ik ook makkelijk rechts zou kunnen inhalen maar dat is dan weer asociaal
Dit is voornamelijk een Franse gewoonte, geen Duitse. Duitsers seinen eerder, Duitsers die wel knipperen met richtingaanwijzer hebben het foefje overgenomen van de Franse.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:11 schreef Catch22- het volgende:
[..]
als je niet de max snelheid rijdt (of zo snel als mogelijk) is dat bijzonder kinderachtig.
Ik doe het overigens op zijn duits, links rijden en knipperlicht naar links aan.
Waarschuwen voor flitsers is overigens verboden en er staat een boete op.
Draai het nog eens een keer om zou ik zeggen. Als je je niet aan de (snelheids)regels houdt ben je per definitie fout bezig. Dan kun je wel zeggen dat je sneller wilt dan toegestaan, maar dan ben je net zo fout als de linksplakker. Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat je zo veel mogelijk rechts aan moet houden indien mogelijk.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:30 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Draai dat eens om? Als je zelf aan alle regels wilt houden moet je dat zelf weten, maar ga dan gewoon naar rechts als daar ruimte voor is om andere mensen die hard willen rijden voor te laten.
Niks is zo hinderlijk als mensen die links blijven plakken terwijl ze naar rechts kunnen omdat "ik toch al 125 rijd en je mag immers niet harder"....
Dan is dat niet zo. Zo schreef ik het toch ook, of niet?quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:17 schreef Pheno het volgende:
[..]
En als ie dat wel doet? Dat je zelf wil racen alsof je op een circuit bent moet je zelf weten, maar moet je daarom andere mensen die zich wel aan de regels kunnen houden tot last zijn?
Ik kom meestal knipperende duitsers tegen in Duitsland. Maar ik laat het meestal niet zo ver komen (ga wel naar rechts als ik zie dat er iemand met hogere snelheid aankomt)quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:46 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dit is voornamelijk een Franse gewoonte, geen Duitse. Duitsers seinen eerder, Duitsers die wel knipperen met richtingaanwijzer hebben het foefje overgenomen van de Franse.
Naar ik mij kan herinneren is het seinen in Duitsland niet verboden en word het gezien als waarschuwing (vanwege de hoge snelheidsverschillen). Lange tijd naar links knipperen is wel kans op een boete omdat je dan de linkerbaan opeist en in de ogen van politie hufterig en arrogant bezig bent.
En daar kan ik mij wel wat bij voorstellen.
Seinen met groot licht doe je uit een reactie en daar is het ook voor bedoeld, knipperlicht naar links is een handeling en het knipperlicht gebruiken voor andere doeleinden.
Daar dachten ze in wegmisbruikers anders overquote:Op woensdag 6 februari 2013 07:40 schreef DroogDok het volgende:
En flitser kan gevaar opleveren, rem-acties e.d., waarschuwen d.m.v. groot licht lijkt me dus toegestaan.
Het is dan ook verboden. Eigen geld eerst en zo.quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:17 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Daar dachten ze in wegmisbruikers anders overDie gast kreeg een boete omdat die andere automobilisten waarschuwden
Ze gooide het op onnodig signaleren of zo![]()
Zo treurig
Ah ja ik zie dat het al gepost was het filmpje en zit nog ff snel de uitleg erbij door te nemen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het is dan ook verboden. Eigen geld eerst en zo.
quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik vind het schijtirritant of het nou wel of niet mag. Als iemand het bij mij flikt om zijn groot licht te laten zien, laat ik mijn remlicht zien.
heb meer groot licht dan jouw 3 remlampjesquote:Op woensdag 6 februari 2013 07:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik vind het schijtirritant of het nou wel of niet mag. Als iemand het bij mij flikt om zijn groot licht te laten zien, laat ik mijn remlicht zien.
Don't feed the trollquote:Op woensdag 6 februari 2013 09:25 schreef T42 het volgende:
[..]
heb meer groot licht dan jouw 3 remlampjessmelt zo je bumper ervanaf
Maar misschien dacht hij ook wat een klapmongool die links 100 blijft plakken.quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:27 schreef fathank het volgende:
Seinen met grootlicht doe ik alleen naar klapmongolen op de weg die met 100 links blijven plakken, afsnijden zonder richtingaanwijzer en meer van dat soort fratsen. Meestal gepaard met een paar tikken op de claxon en een middelvinger. En mistachterlicht naar bumperklevers achter zoals vanochtend een idioot op de A73 die zo dicht op me zat dat ik z'n koplampen niet meer in de zijspiegels kon zien. Oprotten mafkees, vooral op zo'n ijsbaan als vanochtend
Ik kon niet harder dan 50 dankzij m'n voorliggers. Was een grote schaatsbaan. Bovendien reed ik met ingeschakelde 4x4 icm serieuze terreinbanden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:30 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Maar misschien dacht hij ook wat een klapmongool die links 100 blijft plakken.
Of had die wel winterbanden![]()
Oja dat is wel frustrerend ja, mensen die gaan kleven als jij iemand al voor je hebt en daar ook niet ver weg van bentquote:Op woensdag 6 februari 2013 09:33 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik kon niet harder dan 50 dankzij m'n voorliggers. Was een grote schaatsbaan. Bovendien reed ik met ingeschakelde 4x4 icm serieuze terreinbanden.
Kan je eens de wetsartikelen hier posten? Of een link naar die artikelen, ik krijg (net als sommige anderen) het gevoel dat je twee dingen door elkaar haalt.quote:Op woensdag 6 februari 2013 06:47 schreef Ridocar het volgende:
Feitelijk zijn er dus twee artikelen die het gebruik van knipperlichten regelen:
1. uit de WVW, waarbij het is toegestaan te knipperen -en- claxonneren om een dreigend gevaar af te wenden.
2. uit een Europese wet, waarbij het is toestaan te knipperen als je aan wilt geven dat je in wilt halen
Lichtsignalen c.q, knipperlicht betekent het kortstondig bedienen van groot licht. Niet het gebruik van richtingaanwijzers, wat gewoon benoemd wordt als zijnde richtingaanwijzer in zowel het verdrag als de wvw.quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:35 schreef gianni61 het volgende:
volgens mij gaan beide artikelen in de OP alleen over het knipperlicht en niet over knipperen met groot licht..
oke, voor de eerste regel kan ik me dat nog voorstellen, maar ik heb nog nooit gehoord dat je met groot licht mag knipperen als je iemand wilt inhalen (al doen iedere duitser dat natuurlijk wel)quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:47 schreef Ridocar het volgende:
[..]
knipperlicht cq. lichtsignalen betekent het kortstondig bedienen van groot licht. Niet het gebruik van richtingaanwijzers, wat gewoon benoemd wordt als zijnde richtingaanwijzer in zowel het verdrag als de wvw.
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_16-05-2011quote:3. Wanneer een voertuig vlak achter een ander voertuig rijdt, mag echter groot licht worden gebruikt als lichtsignaal om aan te geven dat de bestuurder van plan is in te halen, zoals bepaald in artikel 28, tweede lid.
Een brommobiel kun je sowieso geen auto noemen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:05 schreef Tsurany het volgende:
Je weet dat mensen gewoon spiegels hebben he? Knipperen bij iemand die jouw inhaalt slaat nergens op en laat enkel de indruk achter dat je een associale hufter bent. Immers over het algemeen knipperen mensen om onvrede te laten blijken dus doe je dat bij een inhaler neemt hij aan dat je ontevreden over zijn rijstijl bent.
En misschien mistlichten als remlicht? Je auto is geen kermisattractie. Ga eens de regels leren.
En waarschijnlijk omdat veel mensen denken dat het verboden is.quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:09 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Toch zie je het amper op de snelweg. Men kleeft voornamelijk.
Ik denk vooral dat. Het komt redelijk asociaal over.quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En omdat er van die achterlijke zijn die dan op de rem trappen of langzamer gaan rijden terwijl juist dat verboden is zonder aanleiding.
Iemand waarschuwen dat hij op het punt staat te worden ingehaald is iets anders als seinen om iemand te motiveren om naar rechts te gaan. In het eerste geval is er al de mogelijkheid om in te halen en waarschuw je je voorganger dat dat gaat gebeuren. In het tweede geval is die mogelijkheid er niet, maar pobeer je dat af te dwingen met seinen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:18 schreef Tsurany het volgende:
(b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wenselijk is een bestuurder te waarschuwen dat hij op het punt staat te worden ingehaald.
Op de rem stampen zonder aanleiding is verboden. Langzamer gaan rijden is dat niet. Dat bereik je door het gas los te laten of minder diep in te trappen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En waarschijnlijk omdat veel mensen denken dat het verboden is.
En omdat er van die achterlijke zijn die dan op de rem trappen of langzamer gaan rijden terwijl juist dat verboden is zonder aanleiding.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 07:18 schreef Light het volgende:
[..]
Op de rem stampen zonder aanleiding is verboden. Langzamer gaan rijden is dat niet. Dat bereik je door het gas los te laten of minder diep in te trappen.
quote:1 DECEMBER 1975. - Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
[BS 09.12.1975]
Titel II: Regels voor het gebruik van de openbare weg
Artikel 10. Snelheid
10.1.1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.
2° De bestuurder moet, rekening houdend met zijn snelheid, tussen zijn voertuig en zijn voorligger een voldoende veiligheidsafstand houden.
3° De bestuurder moet in alle omstandigheden kunnen stoppen voor een hindernis die kan worden voorzien.
10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is.
De bestuurder die de snelheid van zijn voertuig aanzienlijk wil verminderen, moet dit voornemen kenbaar maken door middel van de stoplichten wanneer het voertuig ervan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm.
10.3. Elke bestuurder moet vertragen wanneer hij trek-, last- en rijdieren of vee op de openbare weg nadert. Hij moet stoppen indien deze dieren tekenen van angst vertonen.
10.4. Het is verboden een bestuurder aan te sporen of uit te dagen overdreven snel te rijden.
Hoe jij remt staat er los van. Remmen via de handrem, remmen via de voetrem of remmen op de motor. Alles valt onder remmen.quote:REMMEN
1) Afremmen 2) Bemoeilijken 3) Belemmeren 4) De snelheid vertragen 5) De beweging van iets tegenwerken 6) Halt houden 7) Hinderen 8) In zijn vaart belemmeren 9) Langzaam doen gaan 10) Langzaam doen stilstaan 11) Ophouden 12) Occluderen 13) Stoppen met pedaal 14) Stilhouden 15) Stoppen 16) Stopzetten 17) Tegenhouden 18) Tegenwerken 19) Tegengaan
Kan qua niveau prima worden samengevoegd met de "Irritaties op de weg" reeks.quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:32 schreef jitzzzze het volgende:
Wat een draak van een topic is dit aan het worden
Ah, Belgische wetgeving. En daar staat niet in dat ik niet het gas een beetje minder diep mag intrappen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 08:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hoe jij remt staat er los van. Remmen via de handrem, remmen via de voetrem of remmen op de motor. Alles valt onder remmen.
Nee, er staat ook niet in dat je niet voor een hond mag remmen, toch is het verboden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:49 schreef Light het volgende:
[..]
Ah, Belgische wetgeving. En daar staat niet in dat ik niet het gas een beetje minder diep mag intrappen.
Het gas zit rechts kut!quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik vind het schijtirritant of het nou wel of niet mag. Als iemand het bij mij flikt om zijn groot licht te laten zien, laat ik mijn remlicht zien.
Maar de persoon die lang op de linkerbaan blijft hangen is de persoon die asociaal is. De persoon die even kort met groot licht seint is de persoon die vraagt of je naar de kant wilt gaan. Je kunt moeilijk aan de rechterkant ernaast gaan rijden, raampje open doen en vragen of je zo vriendelijk wilt zijn om van de juist rijbaan gebruik te willen maken. Daarvoor seinen mensen met groot licht. Het levert vaak hetzelfde effect op. Als je niet door rijd, heb je niets op de linkerbaan te zoeken.quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat. Het komt redelijk asociaal over.
Ik zag het laatst toevallig nog bij wegmisbruikers. Een kerel die de politie (in burger) tegemoet kwam knipperde om te waarschuwen voor de flitser iets verderop. Meneer werd van de weg gehaald en mocht een boete van ik geloof een eurootje of 90 betalen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:50 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb nog NOOIT gehoord dat iemand een boete kreeg voor onterecht knipperen met groot licht. Sterker nog, volgens mij bestaat die boete niet eens. Ik denk dat je dus wel veilig zit.
Jij hebt het topic niet gelezen hč?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:41 schreef DDriver het volgende:
[..]
Ik zag het laatst toevallig nog bij wegmisbruikers. Een kerel die de politie (in burger) tegemoet kwam knipperde om te waarschuwen voor de flitser iets verderop. Meneer werd van de weg gehaald en mocht een boete van ik geloof een eurootje of 90 betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |