Leuk, La je het ruim interpreteert zu dat dan een artikel 5je kunnen zijn.. (hinderen van overig verkeer..)quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik vind het schijtirritant of het nou wel of niet mag. Als iemand het bij mij flikt om zijn groot licht te laten zien, laat ik mijn remlicht zien.
En die fijne mensen willen je alleen op een kapot achterlicht attenderen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik vind het schijtirritant of het nou wel of niet mag. Als iemand het bij mij flikt om zijn groot licht te laten zien, laat ik mijn remlicht zien.
wat?quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:56 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Leuk, La je het ruim interpreteert zu dat dan een artikel 5je kunnen zijn.. (hinderen van overig verkeer..)
Seinen met groot licht on aan te duiden dat je wilt passeren is gewoon toegestaan. Zal vanavond even het bewijs zoeken. (Ben nu aan het werk)
Ik zie niet in hoe een flitser gevaar kan opleveren. Dat ding staat in de berm en staat daar gewoon. Dat ging verandert niets aan de verkeersomstandigheden op die locatie.quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:40 schreef DroogDok het volgende:
En flitser kan gevaar opleveren, rem-acties e.d., waarschuwen d.m.v. groot licht lijkt me dus toegestaan.
We hebben het nou over mensen die op de linkerbaan van de snelweg gaan seinen bij een inhaal actie...die seinen vast niet omdat mijn achterlicht stuk is maar dat ik 130 rij ipv de 165 die zij willenquote:Op woensdag 6 februari 2013 07:58 schreef daftme het volgende:
[..]
En die fijne mensen willen je alleen op een kapot achterlicht attenderen.
Maar dat zei je er net niet bij.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:00 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
We hebben het nou over mensen die op de linkerbaan van de snelweg gaan seinen bij een inhaal actie...die seinen vast niet omdat mijn achterlicht stuk is maar dat ik 130 rij ipv de 165 die zij willen
Je snapt het niet. Seinen met groot licht tijdens een inhaal actie als iemand volgens diegene niet hard genoeg rijd/te traag inhaalt. M.a.w. optyfenquote:Op woensdag 6 februari 2013 08:02 schreef Karina het volgende:
Seinen met groot licht omdat je in gaat halen? Nooit van gehoord.
En dat zou geoorloofd zijn bedoel je? Als iemand dat bij mij doet dan ga ik met opzet langzamer rijden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Seinen met groot licht tijdens een inhaal actie als iemand volgens diegene niet hard genoeg rijd/te traag inhaalt. M.a.w. optyfen
Dat zeg ik toch ook? Lees het topic nog eens door.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:04 schreef Karina het volgende:
[..]
En dat zou geoorloofd zijn bedoel je? Als iemand dat bij mij doet dan ga ik met opzet langzamer rijden.
Ik heb het gelezen. Het ging mij om de OP waar verwarring is over het feit of het "mag". Maar misschien ben ik nog niet helemaal wakkerquote:Op woensdag 6 februari 2013 08:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook? Lees het topic nog eens door.
als je niet de max snelheid rijdt (of zo snel als mogelijk) is dat bijzonder kinderachtig.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:04 schreef Karina het volgende:
[..]
En dat zou geoorloofd zijn bedoel je? Als iemand dat bij mij doet dan ga ik met opzet langzamer rijden.
Ooit kom je iemand tegen die dit niet zal waarderen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
Als iemand zowat zit te duwen achter me dan ga ik opeens heel netjes rijden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:11 schreef Catch22- het volgende:
[..]
als je niet de max snelheid rijdt (of zo snel als mogelijk) is dat bijzonder kinderachtig.
Ik doe het overigens op zijn duits, links rijden en knipperlicht naar links aan.
Waarschuwen voor flitsers is overigens verboden en er staat een boete op.
ja und?quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:13 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Ooit kom je iemand tegen die dit niet zal waarderen.
Ja, dan kan hij bij het eerst volgende verkeerslicht je deur opentrekken en je de nodige tikken geven.quote:
En als ie dat wel doet? Dat je zelf wil racen alsof je op een circuit bent moet je zelf weten, maar moet je daarom andere mensen die zich wel aan de regels kunnen houden tot last zijn?quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:11 schreef Catch22- het volgende:
als je niet de max snelheid rijdt (of zo snel als mogelijk) is dat bijzonder kinderachtig.
12:00quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:50 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb nog NOOIT gehoord dat iemand een boete kreeg voor onterecht knipperen met groot licht. Sterker nog, volgens mij bestaat die boete niet eens. Ik denk dat je dus wel veilig zit.
Draai dat eens om? Als je zelf aan alle regels wilt houden moet je dat zelf weten, maar ga dan gewoon naar rechts als daar ruimte voor is om andere mensen die hard willen rijden voor te laten.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:17 schreef Pheno het volgende:
[..]
En als ie dat wel doet? Dat je zelf wil racen alsof je op een circuit bent moet je zelf weten, maar moet je daarom andere mensen die zich wel aan de regels kunnen houden tot last zijn?
Die boete bestaat zeker wel en wordt ook vaak genoeg uitgedeeld als dat nodig is.quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:50 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb nog NOOIT gehoord dat iemand een boete kreeg voor onterecht knipperen met groot licht. Sterker nog, volgens mij bestaat die boete niet eens. Ik denk dat je dus wel veilig zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |