Jij hebt ook daarvoor gekozen? Ben benieuwd wat het nou is. Als je het verhaaltje op ocasys leest lijkt het meer op rechtspsychologie dan rechtsinformatica en in de klapper staat ook op het titelblad: Inleiding rechtsinformatica (cognitieve rechtspsychologie).quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:16 schreef Modder het volgende:
[..]
Oh ja dat is wel netjes, was even vergeten dat je een tweede studie doet. Klinkt als een goed plan hoe je het hebt ingedeeld!
Ben wel benieuwd naar rechtsinformatica ook ja.
Joh ik had helemaal geen idee dat dit allemaal aan de gang wasquote:Op woensdag 6 februari 2013 09:19 schreef Valid het volgende:
[..]
De bedoeling is om (zoals bij meer universiteiten gebeurt) minder vakken tegelijk aan te bieden. Een blok wordt tien weken en in elk blok mogen er maximaal twee vakken tegelijk aangeboden worden.
Hels karwij om alle vakken om te vormen. Verschillende afdelingsbesturen hebben al uitstel gevraagd of simpelweg aan het CvB laten weten dat niet rond te krijgen per 2013-2014. Ik ben benieuwd hoeveel er per komend jaar überhaupt zal veranderen. Het is en behoorlijk radicale wijziging van het systeem en dat krijgen afdelingen gewoon niet in een paar maanden rond.
Hm interestingquote:Op woensdag 6 februari 2013 09:19 schreef Valid het volgende:
[..]
De bedoeling is om (zoals bij meer universiteiten gebeurt) minder vakken tegelijk aan te bieden. Een blok wordt tien weken en in elk blok mogen er maximaal twee vakken tegelijk aangeboden worden.
Hels karwij om alle vakken om te vormen. Verschillende afdelingsbesturen hebben al uitstel gevraagd of simpelweg aan het CvB laten weten dat niet rond te krijgen per 2013-2014. Ik ben benieuwd hoeveel er per komend jaar überhaupt zal veranderen. Het is en behoorlijk radicale wijziging van het systeem en dat krijgen afdelingen gewoon niet in een paar maanden rond.
Die moeten in dezelfde periode zijn (zowel eerste als tweede kans voordat de volgende periode begint). Dus nakijktermijnen zullen flink korter worden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:23 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Hm interesting
En wat heeft dit voor gevolg voor tentamens(periodes)
Wat wil dit zeggen trouwens? Eerstvolgende tentamenperiode, is dan voor dat vak volgend jaar gewoon toch?quote:De herhaling van het tentamen kan alleen plaatsvinden in de zelfde of eerstvolgende tentamenperiode. De uitslag van het in herhaling afgelegde tentamen wordt in de administratie opgenomen.
Bent u gezakt voor een tentamen dan kunt u steeds opnieuw aan het tentamen meedoen, totdat u voor het tentamen slaagt.
Lijkt me wel ja, al staat het er wel een beetje dubieus.quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:30 schreef Aurelius. het volgende:
Hmm ok dan kan het inderdaad wel
Ik heb voor bepaalde vakken niet echt alles eraan gedaan wat ik kon, vooral tijdens het semester zelf (Belasting maar Bestuurs en Rechtsgeschiedenis vooral) wel jammer en dom van mezelf maar vind Belasting wel het belangrijkste vak denk ik.
[..]
Wat wil dit zeggen trouwens? Eerstvolgende tentamenperiode, is dan voor dat vak volgend jaar gewoon toch?
Denk erom, vanuit je knieën.quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:33 schreef Yreal het volgende:
Weer lekker aan de slag als ekte stagiair. Tilwerk
Zat kaarten dus nog?quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:04 schreef Ynske het volgende:
Zijn er hier nog mensen die zin hebben om samen met andere FOK!kers naar een toffe film te gaan?
GC / [SIGHTSEERS] Gratis naar de film! 7 feb. Amsterdam - Tijd gewijzigd!!
beterschap!quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Goedemorgen!
Al sinds gister aan bed gekluisterd, klotezooi
Beterschap.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Goedemorgen!
Al sinds gister aan bed gekluisterd, klotezooi
Heb inmiddels de eerste twee hoofdstukken samengevatquote:Op woensdag 6 februari 2013 10:01 schreef Valid het volgende:
[..]
Ben jij ondertussen al begonnen met het boek van burgerlijk procesrecht? Is het wat?
Zo goed bezig zegquote:Op woensdag 6 februari 2013 11:37 schreef Modder het volgende:
[..]
Heb inmiddels de eerste twee hoofdstukken samengevat![]()
En jij dan?
Executie is kut, procesgang in eerste aanleg is echt een eitje.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:39 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Zo goed bezig zeg
Is er een beetje door heen te komen? Volgens mij is het moeilijkste deel vooral die executie en beslaglegging enzo en ook die repliek en dupliek is lastig
Goed bezig.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:37 schreef Modder het volgende:
[..]
Heb inmiddels de eerste twee hoofdstukken samengevat![]()
En jij dan?
Wat had je?quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:44 schreef ylSs het volgende:
Bestuursrecht 2 cijfers @ rug zijn bekend.
De rechter mag de rechtsgrond van een claim ambtshalve aanvullen tenzij de partij uitdrukkelijk meedeelt zich niet op een andere rechtsgrond te willen beroepen. Daar is jurisprudentie over. (gielkens/gielkens of zo?quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:42 schreef Modder het volgende:
Het boek leest op zich wel prima door, legt alles helder uit. Enige wat ik nog niet echt goed begrijp is het ambtshalve aanvullen van gronden door de rechter en wanneer dit wel en niet mag, maar ik hoop dat dat tijdens het komende hoorcollege iets meer duidelijk wordt.
Oh, nou ook prima toch Valid![]()
Dat moet toch eigenlijk niet kunnen? Heb je het zelf zo ingeroosterd?quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:58 schreef Ryon het volgende:
Hmm. Ik heb op de dinsdagochtend een overlap tussen twee vakken. Beide met een aanwezigheidsplicht. Ik dacht wel wat te kunnen hosselen, maar ziet er naar uit dat het misschien wel een probleem gaat worden in blok 1.
Overplaatsing naar een andere werkgroep voor een van de twee dusquote:Op woensdag 6 februari 2013 11:58 schreef Ryon het volgende:
Hmm. Ik heb op de dinsdagochtend een overlap tussen twee vakken. Beide met een aanwezigheidsplicht. Ik dacht wel wat te kunnen hosselen, maar ziet er naar uit dat het misschien wel een probleem gaat worden in blok 1.
Nou, de verschillende vakken worden alleen op vaste tijden aangeboden. Je hebt dus geen keuze in welke werkgroep je terecht komt (avond of ochtend bijv) aangezien er maar 1 is. De vakken worden meerdere keren per week gegeven (dus je hebt meerdere werkgroepen per week van hetzelfde vak) en het wil wel eens voorkomen dat er een of twee daarvan overlappen. Zeker als men later nog het een en ander gaat verschuiven,quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:59 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Dat moet toch eigenlijk niet kunnen? Heb je het zelf zo ingeroosterd?
quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:09 schreef Ryon het volgende:
Vorig semester had ik het geluk dat alles precies na elkaar gegeven werd (van 09.00 tot 20.00 uur) maar dat is dit semester nu een stuk minder gunstig gegaan.
Ja, dat was een hele relaxte dinsdag. Om 20.00 uur ben je dan helemaal kapot. 5 vakken (a 2 uur) met nog een uurtje voor de laatste werkgroep.quote:
Studenteneditie -> samenvatting? hahaquote:Op woensdag 6 februari 2013 12:46 schreef Aurelius. het volgende:
Zo ik heb er een mooi huwelijksvermogensrecht boek bij. Hardcover was 127 eurodus maar de studenteneditie gehaald.
Neuu het boek was alsnog 60euro. Is gewoon geen hardcover en ik denk dat er een paar dingen niet in opgenomen zijn, maar voor het vak was het voldoende deze aan te schaffen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:48 schreef giurisprudenza het volgende:
[..]
Studenteneditie -> samenvatting? haha
Wel een groot verschil dan in prijsquote:Op woensdag 6 februari 2013 12:50 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Neuu het boek was alsnog 60euro. Is gewoon geen hardcover en ik denk dat er een paar dingen niet in opgenomen zijn, maar voor het vak was het voldoende deze aan te schaffen.
En wat zei je? "Nu ook je koffie."quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:03 schreef Yreal het volgende:
Net een van de beleggers : hee jij bezorgt toch de post bij mij op zaterdag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:02 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
En wat zei je? "Nu ook je koffie."Zeg, doet hij niet hetzelfde als jij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
En wat zei je? "Nu ook je koffie."SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
Mwah, bobbie zit nog wel op een veel hoger niveauquote:Op woensdag 6 februari 2013 14:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zeg, doet hij niet hetzelfde als jij?
[..]
En wat zei je? "Nu ook je koffie."SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |