abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:19:58 #235
256090 Giku
graag verwijderen
pi_122546916
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:09 schreef Ryon het volgende:

Vorig semester had ik het geluk dat alles precies na elkaar gegeven werd (van 09.00 tot 20.00 uur) maar dat is dit semester nu een stuk minder gunstig gegaan.
:N
graag verwijderen
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:29:28 #236
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122547176
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:19 schreef Giku het volgende:

[..]

:N
Ja, dat was een hele relaxte dinsdag. Om 20.00 uur ben je dan helemaal kapot. 5 vakken (a 2 uur) met nog een uurtje voor de laatste werkgroep.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_122547462
Zo eerste werkgroep Europees Recht, ben benieuwd. En ik zit momenteel voor het eerst in de juridische bibliotheek, haha.
pi_122547629
Zo ik heb er een mooi huwelijksvermogensrecht boek bij. Hardcover was 127 euro :') dus maar de studenteneditie gehaald.
pi_122547685
Al moe zijn voordat je uberhaupt naar de sportschool gaat.. meh
pi_122547691
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:46 schreef Aurelius. het volgende:
Zo ik heb er een mooi huwelijksvermogensrecht boek bij. Hardcover was 127 euro :') dus maar de studenteneditie gehaald.
Studenteneditie -> samenvatting? haha
pi_122547740
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:48 schreef giurisprudenza het volgende:

[..]

Studenteneditie -> samenvatting? haha
Neuu het boek was alsnog 60euro. Is gewoon geen hardcover en ik denk dat er een paar dingen niet in opgenomen zijn, maar voor het vak was het voldoende deze aan te schaffen.
pi_122548226
Net een van de beleggers : hee jij bezorgt toch de post bij mij op zaterdag :o

:D
pi_122549503
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:50 schreef Aurelius. het volgende:

[..]

Neuu het boek was alsnog 60euro. Is gewoon geen hardcover en ik denk dat er een paar dingen niet in opgenomen zijn, maar voor het vak was het voldoende deze aan te schaffen.
Wel een groot verschil dan in prijs
pi_122550430
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:03 schreef Yreal het volgende:
Net een van de beleggers : hee jij bezorgt toch de post bij mij op zaterdag :o

En wat zei je? "Nu ook je koffie."

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_122551423
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:02 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeg, doet hij niet hetzelfde als jij?
pi_122551475
Yeaaah buddy.. Light weight!
  woensdag 6 februari 2013 @ 14:36:06 #247
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122551566
quote:

[..]

SPOILER
_O_
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_122553292
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:32 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Zeg, doet hij niet hetzelfde als jij?
Mwah, bobbie zit nog wel op een veel hoger niveau
pi_122554103
quote:

[..]

SPOILER
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:48:24 #250
256090 Giku
graag verwijderen
pi_122556750
Bam! Alle tentamens gehaald, waarvan de belangrijkste, Burgerlijk Recht 3 met een 8. Essay op tijd ingeleverd. Nog steeds goed op weg om de bachelor in 3 jaar te halen :)!
So happy :D!
graag verwijderen
pi_122557451
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:33 schreef Speedy_T het volgende:
Yeaaah buddy.. Light weight!
Do you even lift?
pi_122557468
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:48 schreef Giku het volgende:
Bam! Alle tentamens gehaald, waarvan de belangrijkste, Burgerlijk Recht 3 met een 8. Essay op tijd ingeleverd. Nog steeds goed op weg om de bachelor in 3 jaar te halen :)!
Lekkah bezig man
pi_122557514
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:48 schreef Giku het volgende:
Gefeliciteerd! Welke vakken had je verder?
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:09:35 #254
256090 Giku
graag verwijderen
pi_122557560
quote:
3s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:08 schreef Valid het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Welke vakken had je verder?
Thanks!
In totaal:
Strafrecht 2, Strafrecht 3, Handelsrecht A, Handelsrecht B, Staatsrecht 2, Burgerlijk Recht 3
36 puntjes dus :) waarvan alleen Handels A in oktober al is behaald.
graag verwijderen
pi_122557640
Jeetje mina. Maarja zo ziet het er voor mij volgend jaar ook uit. En belasting 1 nog een keer want ik heb vanmiddag m'n verzoek ingediend :@

[ Bericht 25% gewijzigd door Aurelius. op 06-02-2013 17:19:14 ]
pi_122557770
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:09 schreef Giku het volgende:

[..]

Thanks!
In totaal:
Strafrecht 2, Strafrecht 3, Handelsrecht A, Handelsrecht B, Staatsrecht 2, Burgerlijk Recht 3
36 puntjes dus :) waarvan alleen Handels A in oktober al is behaald.
Nice. Hoe zit het trouwens met de studentenrechtbank? Volgens ocasys is dat in semester twee, maar dat begint al in het eerste semester? In mijn planning ga ik er van uit dat (ten minste het zwaartepunt) het zoals aangegeven in semester twee is.
pi_122557935
Valid wat vond je van het tweede college BP1?
Heel andere inslag dan gister, meer rechtshistorisch en rechtsvinding en een beetje Europa dan echt gister die al inhoudelijk de Rv behandelde he. Vond die van gister beter.
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:23:29 #258
256090 Giku
graag verwijderen
pi_122557964
quote:
3s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:16 schreef Valid het volgende:

[..]

Nice. Hoe zit het trouwens met de studentenrechtbank? Volgens ocasys is dat in semester twee, maar dat begint al in het eerste semester? In mijn planning ga ik er van uit dat (ten minste het zwaartepunt) het zoals aangegeven in semester twee is.
Je hebt in oktober een keer één hoorcollege (2 uur dus) waarbij de casus wordt uitgereikt. Daarna moet je zo'n bibliotheektoets á JVC doen. Deze week moest ik het eerste stuk inleveren tot eind april ben ik er dan druk mee, eind april/mei heb je de eindzittingen.

Dus inderdaad, het zwaartepunt ligt in het tweede semester.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:12 schreef Aurelius. het volgende:
Jeetje mina. Maarja zo ziet het er voor mij volgend jaar ook uit. En belasting 1 nog een keer want ik heb vanmiddag m'n verzoek ingediend :@
Gekkie!
Ach ik heb komend halfjaar Europees, Bestuurs 3(:')), Huurrecht, Pers/Familierecht, Informatie-mediarecht, ondernemingsrecht 1 en de al genoemde studentenrechtbank. Ook 6 tentamens en 33 punten (aan tentamens, nog 10 extra voor die srb).
Maar heb er komend halfjaar veel meer vertrouwen in op de een of andere manier :)
graag verwijderen
pi_122558034
Ik word ook voor gek verklaard dat ik een vak ga herhalen om me heen _O- maar maakt me niks uit

Hm die studentenrechtbank hoef ik volgens mij niet te doen bij notarieel
pi_122558086
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:22 schreef Aurelius. het volgende:
Valid wat vond je van het tweede college BP1?
Heel andere inslag dan gister, meer rechtshistorisch en rechtsvinding en een beetje Europa dan echt gister die al inhoudelijk de Rv behandelde he. Vond die van gister beter.
Om eerlijk te zijn heb ik het college geskipt. Ik had commissie-lunch en daar ben ik blijven hangen, aangezien ik te weinig drive had om op te staan en naar het UMCG te fietsen.
pi_122558122
quote:
3s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:26 schreef Valid het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn heb ik het college geskipt. Ik had commissie-lunch en daar ben ik blijven hangen, aangezien ik te weinig drive had om op te staan en naar het UMCG te fietsen.
Oh jongen toch. Dat gaat helemaal fout komen zo, mis je er 1 dan mis je alles.. :N

nee grapje je hebt niet zo heel veel gemist
pi_122558241
quote:
15s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:27 schreef Aurelius. het volgende:

[..]

Oh jongen toch. Dat gaat helemaal fout komen zo, mis je er 1 dan mis je alles.. :N

nee grapje je hebt niet zo heel veel gemist
Had al het idee dat dit college waarschijnlijk toch behoorlijk los staat van de rest, aangezien het over het EHRM zou gaan. Lees het hoofdstuk nu in het boek en kijk het college sowieso nog terug voor het tentamen. :P

Heeft ie verder nog iets 'algemeens' over het vak gezegd? Bijvoorbeeld waarom we een reader met arresten en een arrestenbundel hebben? Sommige arresten staan zowel in de reader als in de bundel. Is het boek van kaft tot kaft tentamenstof (kan ik niks over vinden)? En de filmpjes over BP in de praktijk op nestor doen het niet.

:s)
pi_122558367
Hij heeft inderdaad 2 EHRM zaken behandeld, Golder en Airey vs. Ireland
Geen idee of ze verplicht zijn.

Ja hij deed wat huishoudelijke mededelingen en zei dat er ook een studieschema in de klapper stond en raadde nog van allerlei boeken aan _O- Ja ik weet het ook niet precies hoe het zit met die reader/arresten. Heb jij die bundel al dan? Was hier nog niet leverbaar..
pi_122558566
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:33 schreef Aurelius. het volgende:
Hij heeft inderdaad 2 EHRM zaken behandeld, Golder en Airey vs. Ireland
Geen idee of ze verplicht zijn.

Ja hij deed wat huishoudelijke mededelingen en zei dat er ook een studieschema in de klapper stond en raadde nog van allerlei boeken aan _O- Ja ik weet het ook niet precies hoe het zit met die reader/arresten. Heb jij die bundel al dan? Was hier nog niet leverbaar..
Ja, heb die bundel al. Voor deze week staan Airey v. Ierland, Dombo en Schermer v. Vezo Beheer. Nou ja, de volgende colleges pak ik wel mee, scheelt behoorlijk.
pi_122558611
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:23 schreef Giku het volgende:

[..]

Je hebt in oktober een keer één hoorcollege (2 uur dus) waarbij de casus wordt uitgereikt. Daarna moet je zo'n bibliotheektoets á JVC doen. Deze week moest ik het eerste stuk inleveren tot eind april ben ik er dan druk mee, eind april/mei heb je de eindzittingen.

[..]

Gekkie!
Ach ik heb komend halfjaar Europees, Bestuurs 3(:')), Huurrecht, Pers/Familierecht, Informatie-mediarecht, ondernemingsrecht 1 en de al genoemde studentenrechtbank. Ook 6 tentamens en 33 punten (aan tentamens, nog 10 extra voor die srb).
Maar heb er komend halfjaar veel meer vertrouwen in op de een of andere manier :)
Huurrecht, leuk keuzevak.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:25 schreef Aurelius. het volgende:
Hm die studentenrechtbank hoef ik volgens mij niet te doen bij notarieel
Dat klopt.
pi_122558640
quote:
3s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:39 schreef Valid het volgende:

[..]

Ja, heb die bundel al. Voor deze week staan Airey v. Ierland, Dombo en Schermer v. Vezo Beheer. Nou ja, de volgende colleges pak ik wel mee, scheelt behoorlijk.
Hoe kan je zien welke arresten je voor welke week moet doen? Staat in de reader/klapper?
En dit tentamen is deze periode toch he? Niet tegen de zomer
pi_122558698
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:23 schreef Giku het volgende:

[..]

[..]

Gekkie!
Ah oke, dat moet kunnen. Ik wil voor semester twee vakken (tentamens) doorschuiven naar volgend jaar, omdat dat beter uitkomt. Ik doe in elk geval inleiding sociaal recht volgend jaar.

Daarnaast twijfel ik om rechtsinformatica, rechtseconomie of bestuursrecht 3 door te schuiven. Ik had bedacht dat het ivm stage of in elk geval studentenrechtbank gunstig is om de procesrechtelijke vakken nu alvast te doen. Denk je niet dat de studentenrechtbank lastiger is als je de procesrechtelijke achtergrond mist? Bestuursrecht 3 (=procesrecht) zou ik dan dus nu wel moeten doen. Dan denk ik dat ik informatica doorschuif.
pi_122558736
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:41 schreef Aurelius. het volgende:

[..]

Hoe kan je zien welke arresten je voor welke week moet doen? Staat in de reader/klapper?
En dit tentamen is deze periode toch he? Niet tegen de zomer
Staat in de klapper ja. Tentamen is inderdaad eind maart (22 of 24 uit m'n hoofd).
pi_122558808
quote:
3s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:42 schreef Valid het volgende:

[..]

Ah oke, dat moet kunnen. Ik wil voor semester twee vakken (tentamens) doorschuiven naar volgend jaar, omdat dat beter uitkomt. Ik doe in elk geval inleiding sociaal recht volgend jaar. Daarnaast twijfel ik om rechtsinformatica, rechtseconomie of bestuursrecht 3 door te schuiven. Ik had bedacht dat het ivm stage of in elk geval studentenrechtbank gunstig is om de procesrechtelijke vakken nu alvast te doen. Denk je niet dat de studentenrechtbank lastiger is als je de procesrechtelijke achtergrond mist? Bestuursrecht 3 (=procesrecht) zou ik dan dus nu wel moeten doen. Dan denk ik dat ik informatica doorschuif.
Ik zou inderdaad bestuursrecht 3 nu doen. Is ook niet heel lastig heb ik gehoord (ook te zien aan de EC's)
pi_122558936
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:45 schreef Aurelius. het volgende:

[..]

Ik zou inderdaad bestuursrecht 3 nu doen. Is ook niet heel lastig heb ik gehoord (ook te zien aan de EC's)
Dat het niet heel lastig is pleit er eerder voor om het door te schuiven. Ik wil natuurlijk liever geen risico-vakken aan m'n laatste jaar toevoegen. :P
pi_122559212
Alweer een mooie dag gehad, zelfs nog een bedrijfseconoom laten twijfelen aan zijn eigen fiscale sommetjes :)
pi_122560201
Tralala. Rechtseconomie is tof! Medestanders? Misschien ga ik dat wel als tweede master doen, mooie verdieping naast privaatrecht/bedrijfsrecht.
pi_122560352
quote:
3s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:19 schreef Valid het volgende:
Tralala. Rechtseconomie is tof! Medestanders? Misschien ga ik dat wel als tweede master doen, mooie verdieping naast privaatrecht/bedrijfsrecht.
Moet je daar ook een schakelprogramma voor doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')