Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Enpe, hiker regio Eindhoven Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Leeuwarden guru033, hiker regio Utrecht ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden Riddah, hiker regio Apeldoorn RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) RTS91, hiker regio Groningen Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Groningen Zuunigerd, hiker regio Zwolle zazzel, hiker regio Breda
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda reintje_, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
De XC60 vandaag reed best prima! Had wel wat moeite met starten en liep de eerste seconden ook heel onrustig stationair.. Maar het blijft toch een heerlijk geluid geven, die 5-cilinder diesels . Daarvoor had ik een Transit Connect van de oranje. Had volgens kentekenbewijs 90pk, maar waar Ford die gelaten heeft.. De Trafic van vorige week, met eveneens 90pk voelde toch vlotter aan. Morgenmiddag een enkeltje, Leeuwarden - Tynaarlo. Daar blijkt dus een LM te zitten.. Betreft trouwens een Peugeot Expert 1.6HDI ..
Voor mijn beunbaantje een keer in een Mercedes S320CDI gereden, massagestoelen, alles. Heerlijk! Maar het rijdt echt als een tank, rechtdoor wil ie prima vooruit, bochtjes in B-wegen op ietwat hoge snelheid wordt al behoorlijk minder. Ook een keer een ML300CDI, reed ook wel prima. De S-klasse reed beter, maar minstens zo lomp.
Vanmiddag in Amersfoort stond ik met 2 collega's bij de bushalte. Maar volgens mij hadden deze twee het werk gekozen om geen contact met collega's te hebben ofzo Wel geinig trouwens, van alles wat daar de snelweg afkomt kan je zo zien wat collega's zijn. Vrij nieuwe auto's, jong persoon, veelal met iets te veel gas wegrijden > collega
Op dinsdag 5 februari 2013 22:43 schreef gehaktstaaf123 het volgende: De XC60 vandaag reed best prima! Had wel wat moeite met starten en liep de eerste seconden ook heel onrustig stationair.. Maar het blijft toch een heerlijk geluid geven, die 5-cilinder diesels . Daarvoor had ik een Transit Connect van de oranje. Had volgens kentekenbewijs 90pk, maar waar Ford die gelaten heeft.. De Trafic van vorige week, met eveneens 90pk voelde toch vlotter aan. Morgenmiddag een enkeltje, Leeuwarden - Tynaarlo. Daar blijkt dus een LM te zitten.. Betreft trouwens een Peugeot Expert 1.6HDI ..
Voor mijn beunbaantje een keer in een Mercedes S320CDI gereden, massagestoelen, alles. Heerlijk! Maar het rijdt echt als een tank, rechtdoor wil ie prima vooruit, bochtjes in B-wegen op ietwat hoge snelheid wordt al behoorlijk minder. Ook een keer een ML300CDI, reed ook wel prima. De S-klasse reed beter, maar minstens zo lomp.
Vanmiddag in Amersfoort stond ik met 2 collega's bij de bushalte. Maar volgens mij hadden deze twee het werk gekozen om geen contact met collega's te hebben ofzo Wel geinig trouwens, van alles wat daar de snelweg afkomt kan je zo zien wat collega's zijn. Vrij nieuwe auto's, jong persoon, veelal met iets te veel gas wegrijden > collega
Ik zeg altijd gedag en afhangend van de reactie houd ik me ook stil verder. Sommige personen zie je ook echt zuchten als je toevallig samen in Meerkerk naar de bushalte loopt ofzo. Soms is het ook heel gezellig Ik heb zelfs wel eens een hele dag met twee andere hikers samengereden.
Zitten inderdaad een paar behoorlijke autisten tussen. Als ik zeker weet dat iemand van EW of AR is probeer ik meestal wel een praatje aan te knopen, maar dit valt niet altijd in goede aarde
Dat is mij ook wel opgevallen. Meestal probeer ik wel een gesprek te beginnen, maar zeker de helft van de chauffeurs heeft geen zin in een gesprek, en kijkt verlegen weg. Volgens mij kom ik niet intimiderend over.
Een jaar of twee geleden heb ik samen met een enorm knappe spontane vrouwelijke EW'er van de oranje in Breda naar Papendrecht gereisd. Ik heb er niks aan overgehouden ( ) maar dat was wel een positieve uitzondering. Ze bestaan zowaar!
Ik ben er een paar vrouwelijke tegen gekomen, eentje was zowaar in voor een praatje. Bij de heren is het wat half om half, vooral in Utrecht en Nieuwegein kom ik nog wel eens iemand tegen die in is voor een praatje.
Daar komt nog bij dat veel hikers natuurlijk echt nog een stuk jonger zijn als je al 22/23 bent. Als ik ze onderweg tegenkwam dacht ik vaak van wat is dat voor een blaag, uitzonderingen daargelaten.
Na een heleboel dingen uitgezocht te hebben blijkt het toch vrij lastig te worden om morgen thuis te komen.. Nu de bal maar bij EW neergelegd, benieuwd wat ze voor me regelen!
Een overstap van 399 minuten midden in de nacht op Brussel heb ik ook weinig zin in.
Op woensdag 6 februari 2013 13:23 schreef Dimitri_ het volgende: Na een heleboel dingen uitgezocht te hebben blijkt het toch vrij lastig te worden om morgen thuis te komen.. Nu de bal maar bij EW neergelegd, benieuwd wat ze voor me regelen!
Een overstap van 399 minuten midden in de nacht op Brussel heb ik ook weinig zin in.
Dat klinkt niet relaxed nee Maar je hebt toch rechtstreeks vanuit Parijs de Thalys of ging dat niet? En ben je nu niet bang dat ze je rit afpakken?
Dat klinkt niet relaxed nee Maar je hebt toch rechtstreeks vanuit Parijs de Thalys of ging dat niet? En ben je nu niet bang dat ze je rit afpakken?
Ja maar de Thalys rijdt niet tot zo laat.. En fyra helemaal niet meer. Bleek dat klant vandaag ziek was, krijg binnen een uur te horen of de rit nog doorgaat. Hoop het wel!
Ja maar de Thalys rijdt niet tot zo laat.. En fyra helemaal niet meer. Bleek dat klant vandaag ziek was, krijg binnen een uur te horen of de rit nog doorgaat. Hoop het wel!
doorbetaald 6,5 uur in nachtelijk brussel spenderen lijkt me nou ook niet echt verschrikkelijk... :p
Zeg maar dat ik het dan wel doe haha nre, grapje, ik hoop dat het nog te regelen valt voor je! Hotelletje en eerste trein weer terug wordt hem ook niet?
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Op woensdag 6 februari 2013 15:37 schreef Kevindinhinho het volgende: Zeg maar dat ik het dan wel doe haha nre, grapje, ik hoop dat het nog te regelen valt voor je! Hotelletje en eerste trein weer terug wordt hem ook niet?
Nouja het ligt er nu aan of de klant morgen fit genoeg is om de rit door te laten gaan, hij was blijkbaar vandaag ziek zei zijn secretaresse. Als hij doorgaat kon hij me blijkbaar wel direct in Parijs droppen, dan moet het wel lukken.
Morgen locatiewerk bij het bedrijf dat vanuit barneveld naar amersfoort verhuisd is. Iemand hier ervaring mee? Ze zijn daar meestal niet erg vriendelijk vind ik als ik er een auto aflever.
Morgen voor het eerst in mijn 2-jarige AR periode naar de snelweglocatie in Meerkerk, Nog specifieke dingen die ik moet weten? Dacht hier eens gelezen te hebben dat je een heel oerwoud aan formulieren mee moet nemen, omdat ze te belazerd zijn om te kopieren, maar op mijn opdracht staat alleen: Gebruik het AR formulier... Daarna naar Culemborg om een Golf naar Den Bosch te brengen. Gelukkig kunnen de ritten 's middags worden uitgevoerd, dan kan ik vanavond de kroeg in
Op woensdag 6 februari 2013 16:36 schreef maxmin het volgende: Morgen locatiewerk bij het bedrijf dat vanuit barneveld naar amersfoort verhuisd is. Iemand hier ervaring mee? Ze zijn daar meestal niet erg vriendelijk vind ik als ik er een auto aflever.
Ik bedenk me ook net dat het helemaal niet chill is aangezien het klote is om daar met het OV te komen en ik mn reistijd niet betaald krijg... Hoe zit dat ook alweer met reisvergoeding bij locatiewerk bij EW?
Op woensdag 6 februari 2013 16:44 schreef Neerlands_Trots het volgende: Morgen voor het eerst in mijn 2-jarige AR periode naar de snelweglocatie in Meerkerk, Nog specifieke dingen die ik moet weten? Dacht hier eens gelezen te hebben dat je een heel oerwoud aan formulieren mee moet nemen, omdat ze te belazerd zijn om te kopieren, maar op mijn opdracht staat alleen: Gebruik het AR formulier... Daarna naar Culemborg om een Golf naar Den Bosch te brengen. Gelukkig kunnen de ritten 's middags worden uitgevoerd, dan kan ik vanavond de kroeg in
Vorige week moest ik ook voor het eerst voor AR naar de feestlocatie, maar ik moest toen één van de bedrijfsformulieren gebruiken. Blijkbaar heb je dus een ander soort rit als ik had.
Ze scanden bij mij het formuliertje in en ik kreeg het origineel gewoon mee. Niks spannends.
Wat bezielt mensen trouwens om op een grote auto geen cruise te nemen
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op woensdag 6 februari 2013 16:44 schreef Neerlands_Trots het volgende: Morgen voor het eerst in mijn 2-jarige AR periode naar de snelweglocatie in Meerkerk, Nog specifieke dingen die ik moet weten? Dacht hier eens gelezen te hebben dat je een heel oerwoud aan formulieren mee moet nemen, omdat ze te belazerd zijn om te kopieren, maar op mijn opdracht staat alleen: Gebruik het AR formulier... Daarna naar Culemborg om een Golf naar Den Bosch te brengen. Gelukkig kunnen de ritten 's middags worden uitgevoerd, dan kan ik vanavond de kroeg in
Ik ben morgen ook op snelweglocatie! Hoelaat ben je er?
Op woensdag 6 februari 2013 16:44 schreef Neerlands_Trots het volgende: Morgen voor het eerst in mijn 2-jarige AR periode naar de snelweglocatie in Meerkerk, Nog specifieke dingen die ik moet weten? Dacht hier eens gelezen te hebben dat je een heel oerwoud aan formulieren mee moet nemen, omdat ze te belazerd zijn om te kopieren, maar op mijn opdracht staat alleen: Gebruik het AR formulier... Daarna naar Culemborg om een Golf naar Den Bosch te brengen. Gelukkig kunnen de ritten 's middags worden uitgevoerd, dan kan ik vanavond de kroeg in
Ben gisteren voor de 2e keer bij de snelweglocatie geweest. Door de slagboom, auto gelijk links zetten bij de wasstraat. En als je moet tanken, doe dat dan bij de Tango daar bij de afrit/mcdonalds, en dan innameformulier en tankbon laten kopieren. Prima gasten daar eigenlijk
Op woensdag 6 februari 2013 20:59 schreef zazzel het volgende: Haha die "gefeliciteerd" e-card van easyway Nouja wel leuk dat ze je überhaupt wat sturen
Ik kreeg hem laatst ook, echt een beetje een faalding idd
Het is bij de thalys altijd aanzienlijk goedkoper als je maanden van tevoren boekt. Maarja, wie wil nou zo vroeg boeken? Inderdaad een belachelijke prijs voor zo''n klein stukje
EW heeft mij inderdaad ook wel eens gezegd dat ik OM 10:00 een auto moest ophalen. Bleek tussen 10:00 en 12:00 te zijn .. Vandaag samen met een college een ritje Leeuwarden - Tynaarlo gehad. Hij een Octavia TSI, ik een Partner FAP... Ach, was wel gezellig om samen een stuk terug te kunnen reizen! Morgen Leeuwarden - Apeldoorn in een VW Jetta 1.2TSI en Vaassen - Hengelo in een Golf 1.6 TDI bluemotion. Geen bijzondere auto's, maar ben wel mooi even onderweg.
Op een 3-baans snelweg reed ik op de middenstrook en naderde een auto die langzamer reed. Ik keek of ik naar links kon. Terwijl ik weer naar voren kijk met de beslissing dat het kon, zie ik dat de vrachtwagen op de rechterbaan naast me al half op mijn baan zit terwijl ik daar nog rij. Ik heb een ruk naar links gegeven, als ik dat niet had gedaan had hij tegen me aan gezeten.
Zo getypt lijkt het wel mee te vallen, maar het zit 'm in de verassing dat als je weer terug kijkt naar voren en de situatie ineens veranderd is in een halve seconde
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Als ik het zo lees was het sowieso Bananana (?) schuld niet geweest, als het was misgegaan. Die Trucker had gewoon rechts moeten blijven, dat staat vast. Maargoed, iedereen in het verkeer kan fouten maken. En gelukkig kunnen die meestal door een andere weggebruiker opgelost worden zonder ongelukken/schade's.
@S-RS Wat hebben ze bij jou in de straat een ontiegelijke zooi van dat kruispunt gemaakt. Het was weer even zoeken tot ik er voetgangerspad naar de bushalte kon vinden daar .. Die situatie veranderd daar elke week, maar volgens mij doen ze er verder bijzonder weinig.
Volgende periode wat meer tijd, dus ik dacht: misschien weer eens wat geld verdienen. Net dat formulier bij easyway ingevuld, hoe lang duurt dat ongeveer voordat je gebeld wordt en tot de hele procedure klaar is?
Op een 3-baans snelweg reed ik op de middenstrook en naderde een auto die langzamer reed. Ik keek of ik naar links kon. Terwijl ik weer naar voren kijk met de beslissing dat het kon, zie ik dat de vrachtwagen op de rechterbaan naast me al half op mijn baan zit terwijl ik daar nog rij. Ik heb een ruk naar links gegeven, als ik dat niet had gedaan had hij tegen me aan gezeten.
Zo getypt lijkt het wel mee te vallen, maar het zit 'm in de verassing dat als je weer terug kijkt naar voren en de situatie ineens veranderd is in een halve seconde
truckers kijken wel uit hoor, hij had vast al lang gezien dat jij ruimte had om naar links te gaan. Dan nemen ze vast het plekje. Eigenlijk mag het niet, maar ik neem het ze niet kwalijk. Die gasten weten echt wel of het kan.
@S-RS Wat hebben ze bij jou in de straat een ontiegelijke zooi van dat kruispunt gemaakt. Het was weer even zoeken tot ik er voetgangerspad naar de bushalte kon vinden daar .. Die situatie veranderd daar elke week, maar volgens mij doen ze er verder bijzonder weinig.
Haha, leuk kruispunt is dat hè Ik heb inderdaad ook het idee dat er geen donder gebeurt. Altijd als ik er langs kom zie ik niemand werken, op het eerste gezicht is er vanaf de zomervakantie ook niets veranderd...
Op donderdag 7 februari 2013 08:03 schreef fredje11 het volgende: Wat een onzin, als die trucker dit deed met de gedachte "ik reserveer mijn plekje alvast" dan nam hij veel te veel risico.
als ze verderop ergens naar links moeten snap ik het wel. En ze nemen dat risico alleen als ze weten dat het kan. Zo werkt het nou eenmaal bij vrachtwagens.
Ik had mijn knipper nog niet aan toen de vrachtwagen als van rijstrook wisselde. Dus hij had me niet gezien denk ik.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Vind vooral van die trucks die elkaar gaan inhalen op een 2-baans snelweg irritant. Op de A1 en de A15 gebeurt dat zo vaak, komen ineens naar links en dan hang je zo 5 minuten achter zo'n slakkenrace
Op donderdag 7 februari 2013 08:03 schreef fredje11 het volgende: Wat een onzin, als die trucker dit deed met de gedachte "ik reserveer mijn plekje alvast" dan nam hij veel te veel risico.
Beter dan dat die op het laatste moment moet remmen en tussen al die onbekwame personenautobestuurders moet invoegen. Liever gewoon tijdig 1 verkeerslicht van ter voren al van baan verwisselen en richting aangeven zodat personenauto's ook weten wat die gaat doen
quote:
Op donderdag 7 februari 2013 11:18 schreef Pizzabodem het volgende: Vind vooral van die trucks die elkaar gaan inhalen op een 2-baans snelweg irritant. Op de A1 en de A15 gebeurt dat zo vaak, komen ineens naar links en dan hang je zo 5 minuten achter zo'n slakkenrace
Komt door de begrenzer. En hun eindbestemming ligt natuurlijk een stuk verder dan die van jou dus zo winnen ze er wel genoeg mee. Anders zit je straks 100km lang 1km/u onder je begrenzer te rijden En jij wil ook je melk tijdig in de supermarkt hebben natuurlijk
Vind het prima als vrachtwagens af en toe inhalen, maar op de A1 kan het echt overdreven worden. Heb daar eens tussen afrit Deventer Oost en afrit Holten achter dezelfde vrachtwagen op de linkerstrook gezeten. Dat is ongeveer 20km...
Toch nog 6,5 uur gemaakt met het spoedje gisteren. Kwam vooral omdat de Crafter (pas 20000 km jong) niet meer startte. Gelukkig hadden ze bij het ophaaladres een accubooster liggen maar eer we door hadden waar die precies op aangesloten moest worden en dat ding liep was ik drie kwartier verder. En toen moest ik nog tanken, heb de motor maar laten draaien.
Op donderdag 7 februari 2013 11:32 schreef Panthera. het volgende: Vind het prima als vrachtwagens af en toe inhalen, maar op de A1 kan het echt overdreven worden. Heb daar eens tussen afrit Deventer Oost en afrit Holten achter dezelfde vrachtwagen op de linkerstrook gezeten. Dat is ongeveer 20km...
Heb ook een keer zo lang achter een vrachtwagen gezeten idd op een gegeven moment waren een paar auto's achter mij het zo zat dat ze via een uitvoegstrook er langs gingen en dan de weg weer op. Maar ik reed voor EW dus dat durfde ik niet
Zo, nu in Brussel aan het wachten.. Opzich wel fijne auto, 520i met behoorlijke opties. Motor is natuurlijk beetje klein, maar rij vandaag toch 99% snelweg op de CC, met die distance control btw. Edit: na een kentekencheck blijkt het een 525D. Andere auto dan EW me vertelde.
[ Bericht 13% gewijzigd door Dimitri_ op 07-02-2013 14:34:23 ]
Op donderdag 7 februari 2013 11:19 schreef sinepedraap het volgende: Anders zit je straks 100km lang 1km/u onder je begrenzer te rijden En jij wil ook je melk tijdig in de supermarkt hebben natuurlijk
Dat scheelt je 42 seconden bij het verschil tussen 93 en 92 km/h.. inderdaad, de moeite waard .
Je gaat met 2 personen en een instructeur onderweg, eerst rijdt de ene een halfuurtje en legt de instructeur wat uit. Vervolgens stop je en krijg je nog een verhaaltje over innemen. Dan rijdt de ander terug. Stelt niet zo bizar veel voor.
En voor dat voor dat vrachtwagen verhaal, geef mij maar gewoon een 3baans, dan kan ik rustig in het midden en rechts 120 op de CC rijden en irriteer ik me alleen aan de linksrijders
Inhalende vrachtwagens Ik had laatst op een 3 baanssnelweg dat ik van de linker naar de middelste baan wilde, alleen op precies dat moment ging een vrachtwagen inhalen. En dus ook naar de middelste strook. Nou close call... M'n moeder had er niet zo om kunnen lachen als ik haar (tijdelijke) Evoque een paar meter korter had gereden...
Ik heb ook dit wel eens meegemaakt, die blauwe zat te wachten met zijn knipper al aan zodat hij achter mij ook kon inhalen. Heb destijds vrolijk op de rem getrapt om eerst het overige verkeer netjes achter me aan te laten sluiten.. Vond ie niet zo grappig geloof ik.
Op donderdag 7 februari 2013 15:03 schreef zazzel het volgende: Inhalende vrachtwagens Ik had laatst op een 3 baanssnelweg dat ik van de linker naar de middelste baan wilde, alleen op precies dat moment ging een vrachtwagen inhalen. En dus ook naar de middelste strook. Nou close call... M'n moeder had er niet zo om kunnen lachen als ik haar (tijdelijke) Evoque een paar meter korter had gereden...
Die 'sandwich'-situatie had ik de eerste rit die ik met mijn rijbewijs maakte Dat zal ik nooit vergeten, ik let nog altijd extra op!
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Sommige mensen kruipen helemaal achterin de inhalende vrachtwagen. Ik blijf liever op de linkerbaan hangen, maar dan op zo'n plaats dat je niet ingesloten zit door een vrachtwagen aan je rechterkant. Doe ik sinds ooit een truck vlak voor de auto waarin ik zat een klapband kreeg. Daar wil je niet naast rijden, al helemaal niet als het een klapband is links op de stuuras/voorwielen. Met een inhalende truck voor je heb je dan helemaal geen escape mogelijkheden.
Morgen 2 mooie ritjes, heb er best zin in. Eerst Oirschot-Hoofddorp in een Volkswagen Passat en vervolgens Hoofddorp-Oirschot(geen wissel) in een Audi A7 met 300 PK Dat zal in ieder geval de mooiste auto zijn die ik tot nu toe heb gereden! Wel jammer dat er tussen Utrecht en Amsterdam altijd controle is en de maximumsnelheid maar 100..
Ik belde rond 14uur naar AR om te vragen of ze voor morgen iets hadden en of ze het anders op de mail zouden zetten omdat ik daarna 3 uur college had. Is goed zegt ie, ik zal het straks op de mail zetten. Wordt ik een uurtje later vrolijk gebeld door een andere planner voor deze ritten, gelukkig was het net pauze.
Vandaag vestigingswerk gehad bij D####lease in amersfoort. Was best prima. Ik heb geen knieen meer over, maar ik heb vandaag wel meer dikke auto''s gereden dan ooit. Het ging maar om mini stukjes omdat de auto''s naar de parkeerplaats gereden moesten worden, maar er werd wat vanaf geslipt. O.a. Golf GTI, Leon FR Cupra (265pk), heel veel audi a5jes en passat cctjes, waaronder een met 299 pk:) Echt een paar ontembare beesten zaten tussen. En bijna niks was crisis uitvoering, allemaal dikke wagens. Er stonden ook twee porsches, alleen ze waren daar zo vriendelijk om die zelf (al driftend over de drukke parkeerplaats) even weg te zetten... Dat was dan wel weer jammer. Verder de hele dag samen gewerkt met een NIET autistische EW'er, dus al met al een prima dag! En stukken beter dan locatiewerk in Nieuwegein.
Die afwijking heb ik ook regelmatig, en dan vaak hang in erg ver tegen de middenberm over de streep. Slaat nergens op want het helpt toch niet. Maarja, wordt nogal chaggie van die kut vrachtwagens op tweebaanswegen.
Van de week ook nog ruzie met een Volvo rijder op de A28. Hij ging inhalen met 105 op de teller waar je 120 mag en die kerel naast hem reed volgensmij 104,99 ofzo, menig vrachtwagen haalt sneller in... Gaat die lul daarna midden op de snelweg rijden en met z'n middelvinger zwaaien omdat die vind dat ik er te dicht op zat
quote:
Op donderdag 7 februari 2013 14:09 schreef Dimitri_ het volgende: Zo, nu in Brussel aan het wachten.. Opzich wel fijne auto, 520i met behoorlijke opties. Motor is natuurlijk beetje klein, maar rij vandaag toch 99% snelweg op de CC, met die distance control btw. Edit: na een kentekencheck blijkt het een 525D. Andere auto dan EW me vertelde.
Euh, je merkt op zo'n lange rit niet het verschil tussen een diesel en een benzine? Oh laatmaar, je moest zeker nog vertrekken?
Van de week ook nog ruzie met een Volvo rijder op de A28. Hij ging inhalen met 105 op de teller waar je 120 mag en die kerel naast hem reed volgensmij 104,99 ofzo, menig vrachtwagen haalt sneller in... Gaat die lul daarna midden op de snelweg rijden en met z'n middelvinger zwaaien omdat die vind dat ik er te dicht op zat
Dat is zoooo hatelijk! Wat heb je gedaan? Gelijk van de weg gedrukt?
Dat is zoooo hatelijk! Wat heb je gedaan? Gelijk van de weg gedrukt?
Hem uitgelachen met z'n trage bak, terug naar 4 vol gas, hop naar 5 vol gas, hop naar 6 vol gas. En inmiddels zat ik al op 2x rijbewijs inname Zo leek het tenminste alsof ik haast had ook al ging ik nergens naar toe
Hem uitgelachen met z'n trage bak, terug naar 4 vol gas, hop naar 5 vol gas, hop naar 6 vol gas. En inmiddels zat ik al op 2x rijbewijs inname Zo leek het tenminste alsof ik haast had ook al ging ik nergens naar toe
Mijn pa is ook regelmatig een weekje weg voor z'n werk, dan krijg ik ook altijd zijn auto inclusief tankpas Eind deze maand weer, maar ik ga vanaf maandag stage lopen in hartje Amsterdam dus ik heb er dan weinig aan
Euh, je merkt op zo'n lange rit niet het verschil tussen een diesel en een benzine? Oh laatmaar, je moest zeker nog vertrekken?
Nee daar deed het stuk Amsterdam - Brussel over. Vond hem al zo zwaar klinken voor een 4-cilinder benzine maarja. Ik dacht ook, zal wel. Rij ook niet iedere dag een E61.
Eerste stop in Brussel
Binnenkant (zie het draaiwieltje bij het CC-stokje, dat is voor de afstand van de adaptieve CC in te stellen.)
Zijn er nog meer mensen die maandag locatie werk in Amersfoort gaan doen? Ik ga waarschijnlijk met de auto, en dan kan ik eventueel mensen oppikken bij het station..
Werd vanochtend wakker gebeld voor een spoedje. Wieuwerd - Oud-Beijerland in een Octavia. Dus maar lekker in de trein ontbeten. Auto zojuist afgeleverd en nu weer op naar huis. Lekker wat uurtjes in ieder geval. En deze week toch nog mooi 4 dagen kunnen werken
Op vrijdag 8 februari 2013 13:02 schreef bokkepoot het volgende: Zijn er nog meer mensen die maandag locatie werk in Amersfoort gaan doen? Ik ga waarschijnlijk met de auto, en dan kan ik eventueel mensen oppikken bij het station..
Hey, ik ben maandag voor het eerst beschikbaar vanuit Arnhem! Dus wie weet ik wel Weet je of je voor de maandag op vrijdag gebeld wordt? Denk het wel toch?
Hey, ik ben maandag voor het eerst beschikbaar vanuit Arnhem! Dus wie weet ik wel Weet je of je voor de maandag op vrijdag gebeld wordt? Denk het wel toch?
Jops, als je maandag mag werken dan word je vrijdag gebeld.
Maandag Houten - Lewedorp in een Leon. Nou beter dan niets, hopelijk nog een spoedje er achteraan! Edit: beter nog een spoedje, ov naar Breda is 2:41 vanuit daar. En rot aansluitingen
[ Bericht 48% gewijzigd door zazzel op 08-02-2013 17:15:04 ]