Hij heeft mij nooit gevraagd mee te betalen en hij wist zelf ook wel dat ik dat financieel niet kan trekken. Over een rekening heb ik gelogen en dat was de creditcard. Het is niet alleen een schuld, maar ik schaam mij ook dood naar anderen dat ik een schuld of financieel probleem heb. Dat gevoel van rekeningen moeten betalen waarvoor je geen geld heb en alles al gebruikt hebt, is zo ontzettend zwaar en klote. Slapeloze nachten. En ja, natuurlijk is het mijn eigen schuld maar dat betekent niet dat het ook zo maar even meevalt volgens veel reacties die makkelijker te zeggen zijn dan uit de voeren. Vraag mij af of die mensen die het zo makkelijk afdoen ook echt het zelf zo zouden doen. Bovendien word je telkens weer herinnerd aan die schulden. Die en die gaan wat doen, kost geld. Dit dat, alles kost geld. Soms nog weleens depri daardoor.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:03 schreef Dipkip het volgende:
En toch he....
Ik kan me voorstellen dat deze situatie ontstaat. Dat je nadat je jezelf in de problemen hebt gewerkt verliefd wordt, oprecht, en dat een nieuw liefje wil helpen. Dat hij zegt ik huur dat huis toch, en ik snap dat je niet mee kunt betalen, maar kom bij mij wonen want dat vind ik fijner dan als je bij je ouders blijft. Ik heb als student een relatie gehad met iemand die niet gestudeerd had maar meteen was gaan werken. Die had een koophuis - no way natuurlijk dat ik van mn stufi en bijbaan de helft van zijn hypotheek kon opbrengen. Had ik dan niet met hem mogen gaan samenwonen, was ik dan een uitzuiger? Hij wist hoe mijn situatie was toen hij me vroeg bij hem in te trekken, we hebben daar afspraken over gemaakt. Dus tot daar kan ik het me best voorstellen. TS haar situatie is wel veel extremer dan mijne was, ik betaalde wel mijn eigen rekeningen namelijk, maar kon maar weinig meebetalen aan het huis. Maar toch - het kan met de beste intenties zo ontstaan zijn. Of TS het aanbod had moeten accepteren kun je over discussieren, maar waarschijnlijk zagen ze het als een investering in de toekomst. Nu leven van zijn inkomen, maar dan straks twee mooie inkomens. Daar valt iets voor te zeggen.
En ik snap de angst van TS ook wel. Dit heeft een enorme impact op haar leven, misschien moet ze haar studie er wel door afbreken en kijkt ze ineens tegen jaren kutbaantjes en schuldsanering aan. Terwijl als de relatie goed was blijven gaan het allemaal goed had kunnen komen ondanks haar eerdere fouten (die ze toegeeft). Ze heeft een tijd het uitzicht gehad dat het allemaal goed ging komen, en nu moet ze weer terug schakelen naar het beeld van hoe de fuck ga ik me hier uit redden. Dat is moeilijk. En dan moet ze het ook nog zichzelf aandoen, in de zin dat zij de beslissing neemt met de relatie te stoppen. Als hij bij haar wegging overkwam het haar, nu moet ze zelf de boel torpederen. Dat lijkt me erg zwaar. Bovendien is een relatie die misloopt vaak niet van de ene dag op de andere kapot. Eerst twijfel je een beetje, dan gaat het weer een tijdje wat beter, uiteindelijk komt het knagende besef dat het niet goed zit. Dat is vaak al lastig als er geen financiele consequenties aan zitten.
Maar TS, hoe kut het ook is, je zult het onder ogen moeten zien. Je kunt dit niet alleen hem niet aan doen - zelfs als hij het wel prima vindt, kun je dit jezelf niet aan doen. Je houdt jezelf dan gevangen in die relatie, wordt een soort prostituee en werkster in één en je moet dan ook nog de hele dag doen alsof je het geweldig vindt. Het ergste is nog dat je er niet eerlijk over mag zijn. Dat moet je gewoon niet willen. Dat is geen enkel diploma waard. Hoe eng het ook is, ik denk dat je er toch mee zult moeten stoppen. Probeer een oplossing te vinden - als hij bij jou weg zou gaan zou je dat ook moeten. Misschien moet je een tijd je studie onderbreken, maar dat is dan maar zo. Volgens mij word je hartstikke depressief als je zo doorgaat. Als het nou nog twee maanden tot je afstuderen was, ok, maar twee jaar? Dat moet je gewoon niet willen. Ik denk dat je beter in de schuldsanering kunt zitten maar vrij kunt zijn, dan in deze situatie doorleven. En als je dan je diploma haalt, heb je het echt zelf gedaan, zelf iets van je leven gemaakt. Dan kun je er trots op zijn. Nu ga je jezelf haten.
Weet je wie er ook slapeloze nachten zal hebben en zich depri zal voelen? Je vriend, als hij erachter komt dat wie hij dacht dat z'n vriendin was die van hem hield hem 11 maanden heeft gebruikt voor 't geld. Wil je hem dat aandoen? Of als dát je niet boeit; vertel dan later eens anderen dat je razendsnel van je schulden af was door te doen alsof je van een man hield zodat ie je schulden betaalde.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:30 schreef Agnieszka het volgende:
[..]
(...)Het is niet alleen een schuld, maar ik schaam mij ook dood naar anderen dat ik een schuld of financieel probleem heb. Dat gevoel van rekeningen moeten betalen waarvoor je geen geld heb en alles al gebruikt hebt, is zo ontzettend zwaar en klote. Slapeloze nachten. (...) Bovendien word je telkens weer herinnerd aan die schulden. Die en die gaan wat doen, kost geld. Dit dat, alles kost geld. Soms nog weleens depri daardoor.
(...)
Ik, ik, ik en ik. En degene die denkt je vriend te zijn? Diegene waar je dus al die tijd een relatie met hebt gehad? Degene die je dus van plan bent om 11 maanden lang, bijna een jaar voor de gek te houden opdat hij jou wel even uit jouw problemen helpt?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:30 schreef Agnieszka het volgende:
[..]
Maar na die 11 maanden zo zie ik het zijn de zwaarste lasten van mijn schouder. Dat is het enige lichtpuntje wat ik nog heb om naartoe te leven. Die hele financiële situatie maakt me kapot. En naar mijn ouders is niet echt een optie.
Hoeveel uur werk je nu naast je studie?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:30 schreef Agnieszka het volgende:
Schoonmaken heb ik gedaan als baantje, maar dat is zo gruwelijk zwaar als je daarna nog moet studeren of het huishouden doen. En het verdient echt bijna niks, plus dat ik zelf opdraai voor de reiskosten. Ik heb echt wel dingen geprobeerd. Heb nu dan ook een baantje dat wel aardig verdient en ook nog wel leuk is wat ik makkelijk kan plannen met de rest. Een goede tip was oppassen, wat ik wel erg graag wil gaan doen.
Lieverd, ik ben al afgestudeerd en ik ben nog steeds enorm blij als mn moeder een vestje bij H&M voor me heeft gekocht, of als een vriendin een maskertje bij de etos heeft meegenomen om me op te vrolijken.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:30 schreef Agnieszka het volgende:
Ik leef niet in een luxe wat ik las hier. Koop alleen wat ik nodig heb. Ik ben zelfs al blij te maken met wat kleding of nog simpeler een cremetje of wat dan ook. Ik leef als een arm iemand.
als een soort van live in prostitue zeg maar. Tja dat kan natuurlijk ookquote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Kan het misschien zo zijn dat haar vriend het allemaal betaalt omdat hij gewoon een kutje wilt hebben om vol te proppen met een vlees lollie?![]()
Ik bedoel die mannen heb je ook, dat hij het gewoon allang doorheeft..
Tenzij TS wel heel erg goed kan acteren uiteraard.
Dit dus. Kappen met je vriend, of niet raar opkijken als je een rancuneuze ex hebt die een baksteen door de ruit van je auto of huisje komt keilen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:26 schreef Boca_Raton het volgende:
Er zijn nu 13 (!!!) pagina's in je vorige topic gewijd aan reacties. En nóg is het niet genoeg.
ALLES is gezegd wat er te zeggen viel.
Als je nu nog niet met je luie achterste iets gaat doen, dan hoop ik dat een modje deze onzin gaat sluiten.
Onder het motto, als je dan toch neukt voor geld, doe het dan goed en met kerels die ervan op de hoogte zijnquote:Op woensdag 6 februari 2013 00:47 schreef AnnaTralala het volgende:
Ik heb alles vlug doorgelezen en snap nog steeds niet waarom je andere mogelijkheden niet in overweging neemt.
Waarom is een luchtbed in de woonkamer van je ouders + meer uren per week werken om hun te betalen voor eten geen optie?
In zo'n situatie zou ik trouwens serieus prostitutie overwegen, dat is misschien ook rot maar dan ben je waarschijnlijk sneller uit een rotsituatie dan 11 maanden.
Dan zou ik toch liever voor de schuldsanering kiezen. Je rekeningen worden betaald, je krijgt geld waarvan je kan "overleven" (nee, het is niet veel, ja het is wel genoeg) plus dat meestal een groot deel van je schulden kwijt worden gescholden als het écht teveel is om terug te betalen. Volgens mij is het zo dat je 4/5 jaar in de sanering kan zitten, en dat de schulden dan grotendeels worden vrijgescholden doordat er betaalafspraken zijn gemaakt met alle partijen waar je schuld hebt staan.quote:Op woensdag 6 februari 2013 00:47 schreef AnnaTralala het volgende:
In zo'n situatie zou ik trouwens serieus prostitutie overwegen, dat is misschien ook rot maar dan ben je waarschijnlijk sneller uit een rotsituatie dan 11 maanden.
Wettelijke schuldsanering duurt drie jaar. Zou uiteraard een fijnere optie zijn dan de prostitutie in ja..quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:31 schreef Brendaa het volgende:
[..]
Dan zou ik toch liever voor de schuldsanering kiezen. Je rekeningen worden betaald, je krijgt geld waarvan je kan "overleven" (nee, het is niet veel, ja het is wel genoeg) plus dat meestal een groot deel van je schulden kwijt worden gescholden als het écht teveel is om terug te betalen. Volgens mij is het zo dat je 4/5 jaar in de sanering kan zitten, en dat de schulden dan grotendeels worden vrijgescholden doordat er betaalafspraken zijn gemaakt met alle partijen waar je schuld hebt staan.
Is een paar jaar op een "houtje" bijten, maar je hoeft niet je lichaam te verkopen en je liegt je vriend ook niet voor. Als je zo graag op "eigen benen" wilt staan, begin daar dan nu mee en neem je verantwoordelijkheid voor je eigen domme fouten.
Gewoon iemand uitbuiten voor het geld. Smerig wel ja..quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:16 schreef ThamfBeast het volgende:
Hele topic doorgelezen, mijn eerste reactie...
Als TS na 11 maanden echt eerlijk gaat zijn, en dus verteld dat ze bijna een jaar bij hem gebleven is vanwege het geld, hoop ik voor haar dat haar vriend heeel lief is. Als mij zoiets verteld zou worden zou ik de rekenmachine erbij pakken en in ieder geval zorgen dat ze haar zorg, huur en redelijk gedeelte huishoudgeld mag terug betalen.
Ergens hoop ik dat vriendje lief dit topic vindt en haar vandaag nog naar haar ouders bonjourd.
Dit vraag ik mezelf eigenlijk ook wel af.quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:10 schreef Dipkip het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd niet eens dat haar schulden zo hoog zijn. Als hij alle vaste lasten bekostigd, dus ook haar zorgverzekering en eten enzo, hoeveel geld zou hij dan nog in haar schulden steken elke maand?
Volgens mij laten ze een jong meisje ook niet eindeloos schulden opbouwen op een creditcard, en ze is al een tijd bezig met afbetalen. Zou me totaal niet verbazen als het helemaal geen enorm bedrag is. Mijn gok is 3000 euro.
TS?
Ik hoop dat.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:16 schreef theunderdog het volgende:
Of heeft je vriend misschien zelf al stappen ondernomen, om jouw te dumpen met al je schulden?
Ik hoop dat ie haar meteen met nog een extra schuld opzadelt; haar levensonderhoud voor de periode dat ze bij hem bleef voor alleen het geld.quote:
Wel meer dan dat. Het aflosbedrag is een bedrag dat het grootse gedeelte van mijn hele inkomen inneemt deels door de creditcard die niet op mijn naam staat. Rente daarvan is belachelijk daarom duurt het ook zo lang allemaal en langer zonder die banklening nog langer. En nog wat redenen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:10 schreef Dipkip het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd niet eens dat haar schulden zo hoog zijn. Als hij alle vaste lasten bekostigd, dus ook haar zorgverzekering en eten enzo, hoeveel geld zou hij dan nog in haar schulden steken elke maand?
Volgens mij laten ze een jong meisje ook niet eindeloos schulden opbouwen op een creditcard, en ze is al een tijd bezig met afbetalen. Zou me totaal niet verbazen als het helemaal geen enorm bedrag is. Mijn gok is 3000 euro.
TS?
Ik vind hem wel leuk maar ik hou niet van hem op de manier, geef wel om hem, maar ben niet verliefd meer. De echte situatie is dat mijn ouders mij ook niet terug willen en ik ook niemand meer van mijn familie zie. Dat ze misschien akkoord gaan om het toch te doen verbetert niks in mijn leven. Waar moet ik dan naartoe? Waar kan ik dan gaan leven? Ik heb afspraken voor de afbetaling die ik moet voldoen. Eigenlijk is hij nog het enige waar ik mij aan kan vasthouden. Voor de rest heb ik niet veel in mijn leven(meer). De studie is erg belangrijk voor mij en die wil ik niet opgeven. Het is allemaal lastiger dan hoe jullie het beschrijven.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:12 schreef ikbenik het volgende:
In je vorige topic had ik je al van advies voorzien, maar uit de toon die je daarna aansloeg, waardeer je serieus advies blijkbaar niet.
Ik vraag me dan ook oprecht af of je wel uit de problemen wilt komen. Ik vraag me dan ook werkelijk af wat je met dit topic wilt bereiken, als je toch alle goede adviezen naast je neerlegt. Als ik het mag samenvatten:
Jij hebt schulden opgebouwd.
Je vriend is zo lief, dat hij je helpt om die schulden af te kunnen lossen.
Jij wilt niet verder met je vriend.
Omdat jij niet wilt werken om je schulden af te lossen, blijf je bij je vriend want hij heeft geld.
Je weet nu al dat je nog een jaar je vriend zal blijven gebruiken om zijn geld.
Alle opties waarmee je het zou kunnen oplossen, wil je niet horen.
De toekomst waar jij dus nu voor kiest, is een toekomst waarin je altijd geldzorgen zal hebben. Je zal bekend komen te staan als de vrouw die mannen misbruikt om hun geld. Dat zal zo blijven gaan, tot je een man probeert te bedriegen die het echt niet pikt en hij je wat zal aandoen. Andere toekomst is dat je straks in programma's als Opgelicht komt, ze hebben al eerder personen gevolgd die een relatie aan waren gegaan om de partner geld te kunnen aftroggelen.
Dus wat wil je, wil je jouw problemen serieus oppakken of wil je een zoals hierboven geschetste toekomst?
Hoeveel is de totaalschuld en hoeveel los je af per maand?quote:Op zondag 10 februari 2013 15:11 schreef Agnieszka het volgende:
[..]
Wel meer dan dat. Het aflosbedrag is een bedrag dat het grootse gedeelte van mijn hele inkomen inneemt deels door de creditcard die niet op mijn naam staat. Rente daarvan is belachelijk daarom duurt het ook zo lang allemaal en langer zonder die banklening nog langer. En nog wat redenen.
[..]
Ik vind hem wel leuk maar ik hou niet van hem op de manier, geef wel om hem, maar ben niet verliefd meer. De echte situatie is dat mijn ouders mij ook niet terug willen en ik ook niemand meer van mijn familie zie. Dat ze misschien akkoord gaan om het toch te doen verbetert niks in mijn leven. Waar moet ik dan naartoe? Waar kan ik dan gaan leven? Ik heb afspraken voor de afbetaling die ik moet voldoen. Eigenlijk is hij nog het enige waar ik mij aan kan vasthouden. Voor de rest heb ik niet veel in mijn leven(meer). De studie is erg belangrijk voor mij en die wil ik niet opgeven. Het is allemaal lastiger dan hoe jullie het beschrijven.
Dat is toch al wat ze nu doet! neuken voor geld.quote:Op woensdag 6 februari 2013 00:47 schreef AnnaTralala het volgende:
Dat idee krijg ik er ook bij onderhand.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:18 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat is toch al wat ze nu doet! neuken voor geld.
Zo makkelijk kom je daar niet in.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Hoeveel is de totaalschuld en hoeveel los je af per maand?
En waarom ga of wil je niet in de schuldsanering bijv?
Misschien dat het al gevraagd is, maar kan zo snel niet vinden.
Dat ook. Maar toch, I smell a troll.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:04 schreef destrovel het volgende:
[..]
Ik hoop dat ie haar meteen met nog een extra schuld opzadelt; haar levensonderhoud voor de periode dat ze bij hem bleef voor alleen het geld.
Ik vind het niet fijn om alle details hier neer te zetten. Schuldsanering is geen optie omdat anderen de schulden van mij hebben overgenomen en die betaal ik terug. En voordat ik schuldsanering kan aanvragen dan moet ik een traject in die dus de mensen die mij helpen in problemen kan brengen. Terwijl dit na een klein jaartje dus al weg is. Of ja dan begint de nieuwe schuld terugbetaling na mijn studie. Maar die is tenminste redelijk.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Hoeveel is de totaalschuld en hoeveel los je af per maand?
En waarom ga of wil je niet in de schuldsanering bijv?
Misschien dat het al gevraagd is, maar kan zo snel niet vinden.
Okay en stel het is na een jaar weg.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:32 schreef Agnieszka het volgende:
[..]
Ik vind het niet fijn om alle details hier neer te zetten. Schuldsanering is geen optie omdat anderen de schulden van mij hebben overgenomen en die betaal ik terug. En voordat ik schuldsanering kan aanvragen dan moet ik een traject in die dus de mensen die mij helpen in problemen kan brengen. Terwijl dit na een klein jaartje dus al weg is. Of ja dan begint de nieuwe schuld terugbetaling na mijn studie. Maar die is tenminste redelijk.
Ik snap ook wel dat ik verkeerd bezig ben. Probeer me te redden met wat ik heb. Te roepen dat ik dan andere dingen als studie stoppen, bij hem weggaan en een jaartje moet overslaan??? Dat is geen optie.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Okay en stel het is na een jaar weg.
Je houd alleen de studieschuld over, niet veel zeg je maar enfin.
En dan?
Weg bij hem zo snel mogelijk?
Snap dat je vooral eigen behoud in gedachte hebt, egoisme is de mens niet vreemd, maar je snapt toch ook wel dat dit gewoon niet de juiste manier is?
Je wilt de waarheid gewoon niet onder ogen zien.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:34 schreef Agnieszka het volgende:
Maar boca raton heeft gelijk. We komen toch nergens verder hier.
quote:Op zondag 10 februari 2013 15:25 schreef Cassandra87 het volgende:
Agnieszka vertel hem dan in ieder geval wat je voelt. Kun jij jezelf na een jaar nog in de spiegel aankijken, als je hem dan dumpt zodra je uit de schulden bent?
Dat is wel een optie, en misschien wel de juiste, alleen wil je dat niet.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:41 schreef Agnieszka het volgende:
[..]
Ik snap ook wel dat ik verkeerd bezig ben. Probeer me te redden met wat ik heb. Te roepen dat ik dan andere dingen als studie stoppen, bij hem weggaan en een jaartje moet overslaan??? Dat is geen optie.
Maar we komen toch niet verder hier.
We komen wel verder hier.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:41 schreef Agnieszka het volgende:
[..]
Ik snap ook wel dat ik verkeerd bezig ben. Probeer me te redden met wat ik heb. Te roepen dat ik dan andere dingen als studie stoppen, bij hem weggaan en een jaartje moet overslaan??? Dat is geen optie.
quote:Op zondag 10 februari 2013 15:41 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Je wilt de waarheid gewoon niet onder ogen zien.
Great minds think alike.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:43 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Dat is wel een optie, en misschien wel de juiste, alleen wil je dat niet.
Precies, want eigenlijk zuig je hem leeg en niet eens op de plezierige manier.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
We komen wel verder hier.
Je snapt al dat je verkeerd bezig bent, dat is stap 1.
Stap 2 is onder ogen zien dat een jaartje overslaan wel degelijk een optie is.
Het gaat immers niet alleen over jouw leven hier, maar ook over dat van hem.
Dat is hetzelfde als een jaar overslaan.quote:
Nee. bij stap 2 houdt het op. Die optie had ik zelf ook al bedacht. Dan moet ik en de huur betalen, eten, eigen kosten en wat ga ik als student verdienen fulltime zonder een diploma? Dan houd ik niet genoeg over.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
We komen wel verder hier.
Je snapt al dat je verkeerd bezig bent, dat is stap 1.
Stap 2 is onder ogen zien dat een jaartje overslaan wel degelijk een optie is.
Het gaat immers niet alleen over jouw leven hier, maar ook over dat van hem.
Je vertelde dat andere mensen (vrienden?) deels of de schulden in z'n geheel hadden overgenomen en daardoor bijv. schuldsanering niet mogelijk is.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:58 schreef Agnieszka het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als een jaar overslaan.
[..]
Nee. bij stap 2 houdt het op. Die optie had ik zelf ook al bedacht. Dan moet ik en de huur betalen, eten, eigen kosten en wat ga ik als student verdienen fulltime zonder een diploma? Dan houd ik niet genoeg over.
Dat hoopt iedereen hier, maar ze leest enkel wat ze wil lezen.quote:Op zondag 10 februari 2013 16:11 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat ben jij een laffe trut, egoistisch kreng. Ik hoop echt van ganze harte dat hij je er zo snel mogelijk uittrapt.
Niet iedereen is hetzelfde.quote:Op zondag 10 februari 2013 16:32 schreef Cassandra87 het volgende:
Nee, ze heeft de schulden zelf gemaakt, en na aflossen pakt ze mooi haar biezen. Die jongen heeft recht op de waarheid, punt.
Nogmaals, kom uit dezelfde situatie. Als je niet eerlijk bent heb je gewoon geen ruggengraat.
Ik zou nog liever van alleen maar aardappels leven, dan mijn partner op zo'n lage manier voorliegen. Ik lees in haar posts alleen maar haar eigen gevolgen, ikke ikke ikke. Sterker nog, dat verdient 5 dagen droog brood.
Niet iedereen is hetzelfde inderdaad. Je hebt parasiterende hoeren zoals ts en je hebt mensen met ruggengraat die wel zelf verantwoording nemenquote:Op zondag 10 februari 2013 17:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Niet iedereen is hetzelfde.
Daarom oordeel ik niet iedereen op dezelfde manier.
Dat jij eruit kwam op die manier, betekent niet dat een ander dat ook zo (kan) doen.
We verschillen nou eenmaal van elkaar.
Hoe dan ook, vermoed dat we sowieso TS niet meer terug zullen zien lol.
Weet je wat al de hele tijd opvalt? Het gaat alleen maar over ik. Waar moet ik naartoe, waar moet ik van leven, verbetert niets in mijn leven, waar kan ik gaan leven, waar ik mij aan kan vasthouden, heb ik niet veel in mijn leven. Ik zie nergens in dat plaatje je vriend terugkomen. Ja, dat je wel om hem geeft, maar dat waag ik te betwijfelen. Als je zelfs maar een klein beetje om hem geeft, waarom vertel je hem dan niet hoe het zit?quote:Op zondag 10 februari 2013 15:11 schreef Agnieszka het volgende:
[..]
Ik vind hem wel leuk maar ik hou niet van hem op de manier, geef wel om hem, maar ben niet verliefd meer. De echte situatie is dat mijn ouders mij ook niet terug willen en ik ook niemand meer van mijn familie zie. Dat ze misschien akkoord gaan om het toch te doen verbetert niks in mijn leven. Waar moet ik dan naartoe? Waar kan ik dan gaan leven? Ik heb afspraken voor de afbetaling die ik moet voldoen. Eigenlijk is hij nog het enige waar ik mij aan kan vasthouden. Voor de rest heb ik niet veel in mijn leven(meer). De studie is erg belangrijk voor mij en die wil ik niet opgeven. Het is allemaal lastiger dan hoe jullie het beschrijven.
Sterker nog; ze geeft meer om het stukje vlees op haar bord dan om het "stukje vlees" wat elke avond naast dr in bed stapt...quote:Op zondag 10 februari 2013 21:57 schreef missbehavin het volgende:
Nee, dat zijn geen opties waar haar leven niet vervelender van zal worden... Maar het is niet zo erg, want ze geeft wel om hem hoor. Helaas lang niet zoveel als om haar eigen hachje.
Nee je probeert je te redden met dingen die hij heeft.. Ik begrijp niet waarom jij dit topic opende, alleen om bijval te krijgen in je keuze? Ach en wee arm meisje wat heb je het toch zwaar?quote:Op zondag 10 februari 2013 15:41 schreef Agnieszka het volgende:
[..]
Ja lekker boeiend. Je bent echt het laagste van het laagste wat de maatschappij heeft te bieden. Ikke, ikke en de rest mag stikke.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:58 schreef Agnieszka het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als een jaar overslaan.
[..]
Nee. bij stap 2 houdt het op. Die optie had ik zelf ook al bedacht. Dan moet ik en de huur betalen, eten, eigen kosten en wat ga ik als student verdienen fulltime zonder een diploma? Dan houd ik niet genoeg over.
Wat verwacht je dan van ons?quote:Op zondag 10 februari 2013 15:41 schreef Agnieszka het volgende:
[..]
Empathie, zoals TS heeft voor die arme gozer op wiens zak ze teert? Oh wacht...quote:Op maandag 11 februari 2013 19:31 schreef Blaadje11 het volgende:
Stel dat TS, op het moment dat ze die schulden aanging, de verwachting had ze zelf op te kunnen lossen. Ook dat komt voor, echt. Ik spreek uit ervaring.
Dat het een aantal jaren later moeilijker wordt, is dat te verwijten?
Dat ze iemand gebruikt voor haar schulden nee, dat is niet goed te praten.
Maar het kan zo zijn dat ze gewoon geen uitweg ziet omdat ze totaal niet had verwacht er zelf niet uit te kunnen komen.
Heeft iemand hier wel eens gelezen over empathie?
Ik heb best empathie hoor, maar het feit dat TS alle aangedragen opties meteen van de hand wijst, niks op schijnt willen te geven en zowat al haar zinnen met 'maar ik' begint, zegt me dat ze dat ms niet eens verdient. Hell, ik ben ook uit een relatie gestapt, met een kind, heb het financieel erg moeilijk, maar geld heeft niet meegespeeld in mijn afweging om weg te gaan. Dus ja, ik vind het schandalig hoe TS zich gedraagt.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:35 schreef Blaadje11 het volgende:
Empathie is beide kanten kunnen zien. Helaas zijn er weinig mensen die dat kunnen
Daarbij wil empathie niet zeggen dat je iets goedkeurt, wel dat je mensen niet per definitie afkeurt,
Wat hier toch wel gebeurt.
Maar oke, tis FOK!
Er is bijna altijd wel een uitweg, alleen is dat in dit geval geen makkelijke.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:31 schreef Blaadje11 het volgende:
Stel dat TS, op het moment dat ze die schulden aanging, de verwachting had ze zelf op te kunnen lossen. Ook dat komt voor, echt. Ik spreek uit ervaring.
Dat het een aantal jaren later moeilijker wordt, is dat te verwijten?
Dat ze iemand gebruikt voor haar schulden nee, dat is niet goed te praten.
Maar het kan zo zijn dat ze gewoon geen uitweg ziet omdat ze totaal niet had verwacht er zelf niet uit te kunnen komen.
Heb je de quote in de OP van dit deel gelezen?quote:Op maandag 11 februari 2013 19:31 schreef Blaadje11 het volgende:
Yep.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:43 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Heb je de quote in de OP van dit deel gelezen?
Wie ben jij om te zeggen dat ik aan haar kant sta?quote:Op maandag 11 februari 2013 19:56 schreef missbehavin het volgende:
Nou TS het heeft even geduurd, maar je hebt er eindelijk een aan jouw kant
Oeh ik krijg een beetje jeuk van je sorry. En ehm, waar is jouw empathie voor TS haar vriend?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:07 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Wie ben jij om te zeggen dat ik aan haar kant sta?
Jij denkt mij te kennen?
Ik heb het over oordelen, wat jullie stuk voor stuk doen, heel het topic door. Zonder haar gevoelens te kennen, te voelen, ervaren te hebben (oftewel door de ervaring heen gegaan te zijn).
Oke, ik weet dat het overgrote deel van de mensheid zo denkt (voelt.. hehe).
Maar stel er is een andere kant..
Al weet ik ook uit ervaring dat het overgrote deel van de mensheid die andere kant niet durft te leren kennen (want stel je raakt iets kwijt.. ego).
En nee, zoals TS doet, zal ik ook niet kunnen doen.
Maar waarom haar ZO afwijzen omdat zij dat wel doet?
TS is zoekende, vandaar haar topic.
En het enigste wat ze krijgt te lezen is afwijzing, op welke manier dan ook, van welke zogenaamde grote ego dan ook.
En juist dat is triest.
Leef je eens in, in een andere ziel.
Voel je eens in, in een andere ziel.
Heb ik ergens gezegd dat ik dat voor hem niet heb??quote:Op maandag 11 februari 2013 20:30 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Oeh ik krijg een beetje jeuk van je sorry. En ehm, waar is jouw empathie voor TS haar vriend?
Sorry, ik heb nergens gezien dat je het wel hebt. En je kunt het sugarcoaten wat je wilt, TS is gewoon niet netjes bezig, heeft niets met afbranden te maken. Dat weet ze zelf ook wel, maar kan haar blijkbaar niet genoeg boeien om het anders te doen.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:34 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Heb ik ergens gezegd dat ik dat voor hem niet heb??
Das de andere kant van het verhaal, die hier niet beschreven wordt.
Kan ik dus niet veel mee, toch.
Krab lekker
Ik heb alles al meegemaakt meisje, vandaar.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:09 schreef missbehavin het volgende:
Jij bent denk ik niet zo veel gewend? The gloves aren't even off babe..
Nee ik ben een prinsesje dat niks heeft meegemaakt. Lieve schat, ik heb meer meegemaakt dan ik mijn vijanden gun.. vandaar dat ik ms een beetje realiteitszin heb.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:19 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Ik heb alles al meegemaakt meisje, vandaar.
Vandaar, jij dus niet...
Trusten.
Bedoel ik, vandaarquote:Op maandag 11 februari 2013 21:20 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Nee ik ben een prinsesje dat niks heeft meegemaakt. Lieve schat, ik heb meer meegemaakt dan ik mijn vijanden gun.. vandaar dat ik ms een beetje realiteitszin heb.
Maar jij oordeelt totaal nietquote:Op maandag 11 februari 2013 21:27 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Bedoel ik, vandaar![]()
ALS jij werkelijk 'zoveel' had meegemaakt, dan zou je niet zo oordelen.
Zou je vele kanten kunnen zien.
Wat je niet doet. Gezien je berichten.
Dag meis(hou je taai met alles).
Of misschien juist daarom dat ze zo oordeelt.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:27 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Bedoel ik, vandaar![]()
ALS jij werkelijk 'zoveel' had meegemaakt, dan zou je niet zo oordelen.
Zou je vele kanten kunnen zien.
Wat je niet doet. Gezien je berichten.
Dag meis(hou je taai met alles).
Nee Royco, ik ben een harteloze prinses op de erwt omdat ik het niet normaal vind dat iemand iemand anders zo uitbuit, shame on me!quote:Op maandag 11 februari 2013 21:32 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Of misschien juist daarom dat ze zo oordeelt.
Feit is gewoon dat TS het waarschijnlijk niet makkelijk gaat krijgen als ze weg gaat bij haar vriend.
Maar dat mag geen excuus zijn om hem bewust te bedriegen.
Ze moet even een jaar, of misschien wat langer zich er door heen slaan en roeien met de riemen die ze heeft.
Niet makkelijk, maar ook niet onmogelijk.
Dat het niet om jou gaat (of anderen) vergeet je snel he.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:35 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Nee Royco, ik ben een harteloze prinses op de erwt omdat ik het niet normaal vind dat iemand iemand anders zo uitbuit, shame on me!![]()
Anyhooo, ik denk dat we nog 2 topics vol kunnen lullen maar dat TS het licht toch niet gaat zien. Of het tenminste zelf heel snel weer uit doet.
Bah erwtenquote:Op maandag 11 februari 2013 21:35 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Nee Royco, ik ben een harteloze prinses op de erwt omdat ik het niet normaal vind dat iemand iemand anders zo uitbuit, shame on me!![]()
Anyhooo, ik denk dat we nog 2 topics vol kunnen lullen maar dat TS het licht toch niet gaat zien. Of het tenminste zelf heel snel weer uit doet.
Neuken doe je prive, oke?quote:Op maandag 11 februari 2013 21:41 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Bah erwten
Ik heb liever een goed stuk vlees.
Ik had het over eten, maar goed.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:42 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Neuken doe je prive, oke?
Hou het bij het topic, dank je wel.
Ik vergat ff dat ik op FOK zit, sorryquote:Op maandag 11 februari 2013 21:44 schreef missbehavin het volgende:
Oh wtf heb jij last van?Zelden zo'n pedante tut meegemaakt als jij zeg..
Dat is niet lief, je moet wel wat meer empathie voor haar hebben he.quote:
Mijn empathiekwartje is opgegaan aan TSquote:Op maandag 11 februari 2013 21:57 schreef Royco1 het volgende:
Dat is niet lief, je moet wel wat meer empathie voor haar hebben he.
Wie ben jij om te oordelen dat ze raar is.
Je weet zeker zelf niet hoe het is om raar te zijn he.
Terug gaan naar TS om lekker door te gaan met oordelen??quote:Op maandag 11 februari 2013 21:57 schreef El_Thijs het volgende:
Zullen we teruggaan en de TS van 'advies' voorzien ipv elkaar?
Nu ben je blut?quote:Op maandag 11 februari 2013 21:58 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Mijn empathiekwartje is opgegaan aan TS
Blijft toch vervelend elke maand he, dat ongesteld zijn.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:00 schreef Blaadje11 het volgende:
Dat jullie genieten van deze 'lol' zegt genoeg.
Bravo
als je het serieus raar vindt dat mensen oordelen over haar situatie mis je echt wat realiteitszin.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:59 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Terug gaan naar TS om lekker door te gaan met oordelen??
Go ahead.
Mensen toch..
Ach zolang die met rente er iets voor terug krijgt is iedereen blij toch.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:00 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Nee hoor, ga ik gewoon de kwartjes van mn vriendje gebruiken toch?
Heeft niks met lol te maken. Elk advies, en zinnig advies welteverstaan, word simpelweg genegeerd omdat het niet 'in haar straatje past'. Overal is een oplossing voor en die zijn niet altijd even makkelijk. Maar ze wil enkel horen dat ze goed bezig is en vooral zo moet doorgaan heb ik de indruk.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:00 schreef Blaadje11 het volgende:
Dat jullie genieten van deze 'lol' zegt genoeg.
Bravo
oordeel eens niet zo.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:06 schreef Blaadje11 het volgende:
Goed, ik was serieus vergeten dat ik op FOK! reageerde.
Zoek het maar lekker uit, stelletje wereldvreemden
Nou nou, ik vind niet dat je jezelf erg goed in onze situatie verplaatst zo.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:06 schreef Blaadje11 het volgende:
Goed, ik was serieus vergeten dat ik op FOK! reageerde.
Zoek het maar lekker uit, stelletje wereldvreemden
Nee, er is een sterrenkindje ontsnapt uit TRU.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:07 schreef missbehavin het volgende:
Zou TS een kloon hebben aangemaakt?
Ik ben er inmiddels uit zonder de stadsbank en een hele goede deal door weer iemand die mij wil helpen. Heb de leningen bij mijn werkgever ondergebracht en betaal het nu via mijn salaris terug plus dat een deel afbetaald is door mijn werkgever zodat ik niet werk voor de lening. Daardoor zou ik zelfs op mijzelf kunnen wonen. Heb mijn vriend verteld dat ik zo niet verder met hem wil en of we vrienden kunnen blijven. Wonen nog wel samen en ik doe nog steeds het huishouden omdat het dicht bij mijn studie is maar betaal ook mijn gedeelte nu mee. Wat een vrijheid ineens nu dat ik weer op mijn eigen benen sta. Heb er echt weer zin in.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:14 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan van ons?
In je OP vraag je om meningen en tips. Die krijg je beiden. Meer meningen dan tips wellicht, maar het is heel lastig goed advies te geven als we je situatie niet precies kennen. Jij zegt dan steeds 'ja maar dat is financieel niet haalbaar', terwijl je misschien wel opties over het hoofd ziet. Maar dat kunnen wij niet zien als we niet weten wat je moet afbetalen, etc. Daarbij, in mijn post heb ik een poging gewaagd je de mogelijkheden te laten zien, gebaseerd op een inschatting van de situatie, maar daar ga je niet op in. Daarnaast heb je ook de tip gekregen om je vriend het probleem te vertellen. Maar daar heb je niet op gereageerd.
Kun je niet in elk geval zeggen wat je ongeveer per maand aflost? Dat geeft al een veel beter beeld. Niemand kent je hier, je bent anoniem en op basis van een maandbedrag kunnen we echt niet raden wie je bent.
Maargoed, als ik dan even verder speculeer: je zegt dat bijna je hele inkomen op gaat aan afbetalingen. Zoals ik in mijn eerdere post berekende kan dat maximaal ca 1800 per maand zijn.
- Terug naar je ouders is, zeg je, eigenlijk geen optie (al geef je aan dat ze je wel in huis zullen nemen, maar laten we het for the sake of the argument even als geen optie zien)
- Bij je vriend blijven is sowieso geen optie (jij keert de redenering om, maar dit zou je uitgangspunt moeten zijn: ik kan het niet maken om van mijn vriend te profiteren als ik hem eigenlijk niet meer wil, dus dat is geen optie. Wat kan ik dan?)
- Schuldsanering is geen optie omdat je vrienden je schulden hebben overgenomen.
Goed, als je stopt met je studie zul je ws niet eens aan 1800 netto komen, dus dat gaat niet lukken. Kortom: je moet iets met die schulden. Als ik jou was, zou ik bij de stadsbank binnen lopen. Leg uit dat vrienden een lening voor je hebben afgesloten en vraag of het in die situatie nog mogelijk is dat zij de lening overnemen. Normaal gesproken kan een stadsbank nl leningen overnemen, en dan kun je over het algemeen een veel lager bedrag per maand afbetalen. Goed, dan ben je een stuk langer bezig maar als het een van de weinige opties is dan is dat maar zo.
Daarnaast kun je toch eens aankloppen bij een schuldhulpverlener, en vragen wat de opties zijn in jouw situatie. Die mensen zijn ervoor om je te helpen en ze zijn ongetwijfeld wel vaker lastige situaties tegengekomen. Wij zijn geen experts en zij weten als de beste wat wel en niet kan. Of loop eens langs bij het juridisch loket, en vraag of vrienden de leningen op enige wijze aan jou kunnen overdragen, of op jou kunnen verhalen (betaling eisen -> jij in schuldhulpverlening).
Een andere optie is dat je een paar goede vrienden vraagt of je tijdelijk bij hun kunt wonen (bijv 2 maandjes, en dan weer naar een andere vriend om ze niet te zwaar te belasten) tegen enkele wederdiensten (koken, schoonmaken, etc.).
Zonder research zeggen dat je geen opties hebt is halfbakken. Ga eerst eens goed uitzoeken wat er wel en niet kan! Mocht echt niets mogelijk zijn, dan is de allerlaatste optie met je vriend praten, het probleem uitleggen en kijken hoe hij reageert. Maar ik geloof niet dat het zo ver zal komen. Overigens geloof ik ook niet dat je zoveel per maand moet afbetalen, en dat er dus meer mogelijk is, maar dan zal je moeten aangeven wat je wèl ongeveer per maand moet afbetalen.
Zoals ik eerder zei waren er voor mij geen andere opties. Nu ben ik echt enorm geholpen door iemand die mij dit gunt en er -bijna- niks voor terug wil hebben. Dat is gewoon echt super dat er zulke mensen bestaan. Alsof ik van bovenaf geholpen ben.quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:11 schreef missbehavin het volgende:
Nou, ik moet zeggen dat ik het niet had verwacht. Wel jammer dat je het pas hebt verteld nadat je iemand anders gevonden hebt om je te helpen, maar goed, je bent iig eerlijk tegen hem geweest.
Wel tof dat je toch nog hier hebt gepost. En hoe vatte hij het op?
En ja, succes!
Zo voelt het ook. Ik ben eindelijk en gelukkig niet meer afhankelijk van anderen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 23:02 schreef marsan het volgende:
Goed dat je t hem verteld hebt en dat je de regie over je eigen leven weer in eigen handen neemt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |